1 / 1

    Ja zo skúseností mám ze skôr ponúknu niečo čo je práve novinka, chémia a podobné. Málokedy to je homeo (to si musim vyslovene pytat) alebo prírodné produkty.

    30. jún 2017

    Velmi odvážna otázka pre túto stranku.

    Diskutabilná tema. Sú lieky a sú "lieky".

    30. jún 2017

    zle, velmi zle .... dnes je prvorady zisk

    30. jún 2017

    Tiez si myslim,ze co ukazu v telke,to musi fungovat. Reklama=prachy.
    A vsade chemia.
    My doma siahneme po liekoch az ked sa uz inak neda.

    30. jún 2017

    ...lieky, vitaminy,... je jeden neskutocny biznis farmaceutickych spolocnosti...

    30. jún 2017

    Tak ja zas dakujem tomu hore za lekarne,aj lieky...Ano,je to chemia...ale ked mi je skutocne zle,mam migrenu,potrebujem malemu stiahnut teplotu a este viem uviezt x pripadov,som neskutocne vdacna za to,ze zijem v dobe,kedy tie lekarne su a aj za lekarnikov,ktori vedia casto krat poradit lepsie,ako samotni lekari

    30. jún 2017

    Vyjadrím sa aj ja,aj ked som farm.laborantka.Nie je lekáreñ ako lekáreñ a nie je lekárnik ako lekárnik.Ja som sa vždy snažila s pacientom najprv porozprávať a potom mu ponúknuť riešenie na jeho problém.Vždy som ponúkla aj ,,chémiu" aj alternatívu teda homeopatiu prípadne čaje,vždy záležalo od daného zdrav.problému.K nám chodila super obch.zástupkyňa z Boironu,ktorá nám vždy nosila papiere z rôznymy chorobami aj s konkretnymi homeopatikami tak som vždy vedela ponúknuť aj alternatívu.A chemia je všade okolo nás,v kozmetike,oblečení a o potravinách ani nepíšem

    30. jún 2017

    Je to usmevne, predstavy niektorych ludi. Vdaka bohu za tu "chemiu".

    30. jún 2017

    @sintra a pritom vsak nikto ju nemusi kupovat☺Staci nazbierat bylinky,nejake tie pijavice a v najhorsom pripade si pustit zilou,ako to robili kedysi,ked chemie nebolo a lekarne mozu zdaleka obchadzat☺jaaaaaj,len nejaka choroba,alebo co,ako je kazda jedna v tej lekarni nastupena a za tu chemiu vdacna

    30. jún 2017
    30. jún 2017

    Viem, že lieky sú chémia a dokonca viem aj to, že sú testované na zvieratách. V prípade potreby beriem a dávam aj deťom. Takú angínu by som alternatívnou liečbou nikdy neriešila, nesprávne liečená angína v minulosti ľudí zabíjala.

    30. jún 2017

    Tak ja opat pridam skusenost spoza tary, vacsina ludi pride a rovno povie ze nechcu ziadne bylinky ale nieco silne. Pritom prirodne lieky su casto ucinnejsie ako chemicke. Ja som vzdy ponukla jedno aj druhe a vysvetlila rozdiel. Homeopatia je zase nieco trochu ine, osobne s nou nemam dobru skusenost preto pokial niekto vyslovene nepyta tak nezvyknem ponukat. Aj ked vela ludi nechape rozdiel medzi prirodnym a homeopatickym liekom.

    30. jún 2017
    1. júl 2017

    ...som rad vsetkym komentarom, ktore boli v tejto horucej chemickej teme uverejnene a dakujem aj za komentare mojich profesnych teda farmaceutickych kolegyn @lalenka33 a @majkaws
    Ano v lekarni prirodzene pracujeme s chemiou: lieky na lekarsky predpis - ale aj tie byvaju prirodneho povodu, individualne pripravovane lieky: roztoky, masticky A co sa tyka volne predajnych liekov a doplnkov vyzivy aj tie su chemickeho alebo prirodneho povodu. Myslim, ze tato tema je niekedy zbytocne demonizovana. Dobry, spravny, profesionalny farmaceut, -tka vam ochotne poradia, pomozu a odovodnia navrhnutu liecbu aj vzhladom na vase individualne naroky. Ked uprednostnujete prirodne preparaty ziadajte si ich. Ak mate pocit, ze v lekarni vam nieco tlacia a nevedia to zdovodnit, tak ich o to takne poziadajte aby to robili, aj tak sa da zvysit kvalita lekarne alebo konkretneho laboranta a farmaceuta 🙂 Samozrejme stava sa, ze pacient pride nabity informaciami od Dr. Google a je to zmes nezmyslov, tam musime niekedy niektore veci obrazne a jemne povedane ludom vytlkat z hlavy 🙂

    1. júl 2017

    @kmk11 @matapo ....dobry podnet, mna napadlo, ci sa poziarnik tesi z poziaru, pri ktorom sa nici majetok, alebo ci sa lekar pracujuci v zachrannej sluzbe tesi z autonehod? Ak ste mali niekedy v lekarni pocit, ze vas chcu nasilu niecim natlacit koli penazom, takne im to povedzte. Skuste od lekarne vyzadovat poradenstvo a zdovodnenia. Ked som bol maly krpec - to bolo este za totality - bol som zo svojom mamou u detskej lekarky pocas zimneho obdobia, a ta mi na ochorenie vystavila aj 2-3 recepty teda 4-6 liekov: na horucku a bolesti, kasel, zablokovany nos, na imunitu..... a nechapali sme to ako business ale ako komlexnu liecbu 🙂

    1. júl 2017

    @juraj_benu_lekaren pokial mam spravne informacie, poziarnici su castokrat dobrovolnici, takze nie su plateni od poctu poziarov, oni su ti, co investuju svoj volny cas a riskuju zivoty, ani lekari v nemocnici nie su hodnoteni podla poctu osetrenych pacientov - oni svoj plat dostanu, aj keby mali kludnu sluzbu a ti doktori, ktorych poznam ja, sa vzdy tesia z tych kludnyc sluzieb .... ako je to vsak s proviziami za predpisanie/odporucanie liekov istych farmaceutickych spolocnosti, to je na inu a velmi dlhu debatu ... alebo ako to je, ked lekaren XY kupi material na miesanie liekov ci masticiek, ktory nie je na to priamo urceny a mal by byt najskor kontrolovany na cistotu a identitu...

    1. júl 2017

    @kmk11 myslim, ze SUKL by taku lekaren asi za..... Pri pravidelnych kontrolach SUKL-u ktore sme v nasej lekarni mali, tak vyzadovali aj kontrolu certifikatov na suroviny.

    1. júl 2017

    @juraj_benu_lekaren
    @kmk11 suhlasim s jurajom,ze SUKL robi riadne detailne kontroly surovin a aj ich certifikatov,kazda lekaren,ktora vyraba magistra liter pripravky by mala sama dane suroviny aj vyskusat,mna tieto skusky kvality a cistoty vzdy velmi bavili,celkovo som sa videla skôr vo výrobe mastičiek ako za tarou,a nie je lekareń ako lekáreň,ani lekárnik ako lekárnik,viem,že v Maxe veľmi tlačia na predaj ich privatnej znacky ale ja som pracovala pre Sunpharmu a žiaden tlak som nepocitovala a plat,ktory som mala v zmluve som dostala aj keby som za cely mesiac nemala ani jedneho pacienta a mohla som expedovať čo som chcela,biznis sa robí skôr u lekárov,ktorí lieky predpisuju,lekarovi nikto nerozkaze co mu ma predpisat ale v lekarni az sa niekomu nepaci co mu lekarnik ponukne može to odmietnut a poprosit si nieco ine

    1. júl 2017
    Komentár bol odstránený

    @lalenka33 ja som nepisala o platoch 😉 Citujem: ako je to vsak s proviziami za predpisanie/odporucanie liekov istych farmaceutickych spolocnosti, to je na inu a velmi dlhu debatu ... provizia je odmena extra a netvrdim, ze sa o nich musia dozvediet obycajni zamestnanci 🙂 ... a ani ziaden lekarnik nema na plasti svetielka, ktore blikaju na zeleno, ak je pravda, co vravi a na cerveno, ak vravi iba to, co ho naucili vraviet - a to nemyslim tak, ze to vravi schvalne nespravne ... nie, on iba vravi naucene, ale ci je to z presvedcenia alebo z provizie, to zakaznici nezistia ... dnes sa totizto podvadza vsade ... a viem, preco to pisem - pracovala som na mieste vo firme, ktora predavala chemikalie aj do lekarni a nemocnic .... dodnes mi zneju v usiach niektore odpovede zakaznikov z tychto institucii na sposob: viem, ako vas oklamem a nik mi na to nepride... az som nakoniec dala vypoved

    1. júl 2017

    @juraj_benu_lekaren ...lenze nejde o pracovnikov lekarni, ano maju predpis ako a z coho liek namiesat alebo vacsinou lieky nakupuju a potom z cistym svedomim ponuknu liek pacientovi, to je uplne ok, ten hlavny biznis nie je o lekarnach, ani o proviziach lekarov a lekarni za odporucanie a uprednostnovanie tych alebo onych liekov, aj ked aj tam je slusny profit a kazdy lekar stoji farmaceuticku spolocnost celkom slusny balik penazi, zial ten biznis je trochu vyssie je vo farmaceutickych firmach v celom ich vyskume a postupe ako sa lieky uvolnuju na trh. Nie je uz tajomstvom ako je toto prostredie skorumpovane. Timto ludom zdaleka nejde len o dobro a pomoc chorym, tito ludia su schopni z ludi spravit osoby zavisle od liekov a to len pre peniaze, o tom ze ich pozornost sa zaostruje coraz viac na deti je ocividna a tiez nie je tajomstvom ako sa dokazu vymyslat rozne ochorenia, ktore potom ucinne dokazu liecit. vsetko je to o peniazoch, zial ☹ Nie vsetky lieky treba hadzat do kosa, jasne mnohe pomozu ked je naozaj zle, ale netreba zacat verit ze len s liekmi prekonam vsetko. Skor sa treba zamysliet nad svojim zivotom, pretoze zial cela spolocnost je vedena k zlemu a uponahlanemu zivotnemu stylu ☹ zial z tohto sa farmaceuticke spolocnosti velmi tesia, lebo pre ne je to zelena. A tiez nie je ziadnym tajomstvom ze spustacom mnohych chorob je prave stres, zly zivotny styl, nekvalitna tucna strava, malo pohybu... . Je predsa hlupost pri kazdej bolesti hlavy siahat po lieku, pri kazdej zvysenej teplote siahnut po lieku,.... ano taketo tu boli nazory, zial ludia slepo veria ze len liek ich zacharani. Isteze su choroby kde to bez lieku nejde a naozaj dokazu predlzit aj skvalitnit zivot, len je tu aj obrovsky odpad liekov bez ktorych by sa spolocnost zaobisla, ale vacsina ludi kupuje a uziva pretoze veria ze je to pre nich to najlepsie. O vitaminoch ani nehovoriac, naozaj su take neskodne? Kolki lekari uzivaju umele vitaminy? ale vam ich doporucia pri kazdej navsteve ☹ Ti poctivi so svedomim vam ale povedia svoje co si o vitaminoch myslia a ani vam ich nedoporucia 🙂 A obycajny laik, ktory zacne zhanat informacie o pozadi, sa velmi rychlo zorientuje o com to cele je...

    1. júl 2017
    Komentár bol odstránený

    @matapo ani netreba dlho hladat, J.Virapen to detailne zhrnul v jednej knihe

    1. júl 2017

    @kmk11 pisala ste,ze lekar nieje plateny za pocet osetrenych pacientov ani poziarnik za pocet poziarov,preto som napisala,ze ani ja som nebola platena za pocet obsluzenych paciento ani pocet predanych liekov
    Najväčší biznis maju lekari.Poznam viacerych,ktori predpisuju len urcitu firmu lebo maju od nich dovolenky,auta,peniaze.je im jedno kolko pacient zaplati za liek a ked sme im chceli ponuknut lacnejsi liek povedali,ze nie lebo lekar zakazal.Poznam lekarov,ktori davaju lieky rovno v ambulancii co im nechaju zastupcovia farm.firiem.Uz nepracujem v lekarni ale pracovala som vo viacerych preto si stojim za tym,ze nieje lekaren ako lekaren a nieje lekarnik ako lekarnik.Mala som kolegynu,ktora kaslala na vsetkych obchodakov,vypocula ich a poslala kade lahsie,ked si niekto kupoval 2 balenia paralenu pytala sa ci je to nutne,ked si kupovali viacej liekov pytala sa ci ich maozaj tolko potrebuju,a viete ako reagovali ludia?čo vas do toho?dajte mi co chcem a nic sa ma nepytajte

    1. júl 2017

    @lalenka33 tiez som iba odpovedala na nieco, kde som bola oznacena, hoci mne osobne to ku mojmu povodnemu prispevku akosi vobec nepasovalo 🙂 ... s vyjadrenim, ze nie je nik rovnaky, plne suhlasim a plati to absolutne vsade - ale takisto na vysvetlenie som dopisala, preco mam tie zle skusenosti ja - nie ako priamy zakaznik, ale ako niekto, kto s lekarnami spolupracoval z tej opacnej strany - a tych zarazajucich vyjadreni zakaznikov bolo dost na to, aby som nemala dobry pocit pri nakupovani lekarnikmi miesanych produktov - ten zvysok, co spominala @matapo je ovela zavaznejsi problem, ale so skorumpovanym farmaceutickym priemyslom lekarnici nic nenarobia ... to musia ludia zacat menit u seba

    1. júl 2017

    @kmk11 my sme nakupovali suroviny od jedneho doktora farmacie,ktory sidli v bb,vzdy nam zalezalo v prvom rade na kvalite,neviem ako k magistra liter priprave pristupuju ine lekarne,nam na tom vzdy zalezalo,keby sa vsetko dalo liecit takymito liecivami farma firmi by hned prisli o biznis,suhlasim s tym,ze ludia dobrovolne podporuju farma firmy uz len vetou prosim si to,co bolo v reklame

    1. júl 2017

    ...olala horuca chemicka tema sa rozhorela 🙂 A priznam sa ze ju nechcem brat na lahku vahu. @kmk11, @matapo urcite by sa dalo na niektore temy vela diskutovat. Paci sa mi @lalenka33 ako bojuje za cistotu farmacie - v moralnom ohlade. Z kazdodenneho zivota musim povedat poctivost je vzacna vec a nepoctivost rozsirena. Napriklad v nasej lekarni nakupuju cinsky turisti a hladaju jeden pojem: Made in Germany - pre nich este zaruka kvality a poctivosti. Poznate urcite brutalnu aferu cinskych dojcenskych mliek a preto sa im necudujem, ze vyhladavaju nieco na co sa mozu spolahnut. Nastastie legislativa u nas je silnejsia a silnejsia, zuzuje priestor pre korupciu aj v tomto zdravotnickom segmente. Ale najuzastnejsou vecou aj v tomto komplikovane nepoctivom svete je, ze my sami mozeme ukazat silu vlastnych moralnych kvalit: voci manzelskemu partnerovi, zamestnavatelovi a v pripade lekarne: voci pacientovi samotnemu. Mna osobne motivuje v prvom rade spokojnost pacienta. Ak je pacient spokojny s vami ako s farmaceutom, tak vam doveruje a rad sa za vami vrati 🙂 Osobne vam zelam prave takychto ludi.

    1. júl 2017

    @juraj_benu_lekaren presne ako píšete,sila našej práce je v nás,práca lekárnika je poslaním a nie prácou,vždy ma najviac tešilo,keď sa pacient znovu vrátil a poďakoval,že sme mu dobre poradili a vracal sa pravidelne 🙂

    1. júl 2017