icon
avatar
katrin21
Správa bola zmenená    19. mar 2018    
avatar

Jeziiis touz horsi clanok si fakt nemohla najst ako toto 😂👍

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

No je to jej názor. Myslím, že sú aj iní odborníci, ktorí sú šatkovaniu nakloneni

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

clanok za vsetky drobne 😂😂😂

sticker
Odpovedz
19. mar 2018
avatar

Baby ale len preto, ze sa vam.ten clanok nepaci, ho nemusite znevazovat.
Ako pise
@ceresnicka1990 su aj odbornici, co satkovanie uznavaju. Tak treba ponuknut argumenty, nie vysmech (ja som za satkovanie, aj ked sama aom pouzivala len ergo nosic).

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@jatva hej presne tento clanok som sem ccela tiez skopirovat, ze toto je tiez odbornik. toto proste kto nenosi, nepochopi :(

nemyslim, ze niektore dieta sa nosi cely den 🙂

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@lavinis problem je, ze pani odbornicka nevie o com pisa a miesa ergo a neergo nosenie

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@lavinis ja som satkovala aj nosic mala, nie uplne, ze stale, proste ked bola nepokojna, alebo sme niekde sli, kedze v kociku plakala ako diva. mne sa len nepaci, ze ked sa objavi clanok proti noseniu je hned tu, aby sme dokazali, ze to nosenie je fakt zle :( ale ak sa najde pozitivny clanok tak ho tu nedam.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@jatva v poriadku, tak to treba presne napisat 🙂
@vehuhu ako pisem, ja fandim satkovaniu, sama som nosila ajnked len v nosici.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

Ten článok jednak nerozoznava ergonomický nosič a klokanku (v nosiči je dieťa posadené, nevisi a hlávku má opretu.)
Jednak je písaný o celodennom nosení. To je rovnako nevhodné ako nechať bábo celý deň ležať na chrbte na podložke. A povedzme si narovinu, nikto nenosí dieta 24 hodín denne.
Neviem prečo si článok zdieľala/ našla, ak ťa zaujímajú informácie o nosení, isto sa nájde kopec mamičiek, ktoré ti odporúčia dôveryhodnejsie zdroje- odborníkov, ktorý vedia o čom píšu.
Dúfam, že som nikoho neurazila.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

*poDsadene, prepáčte

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@marylynn
@slunce3
@ceresnicka1990
@greys
@vehuhu baby. ja som bola na jednej prednaske s inou fyzio a vysledok tento isty
.je jedno ako sa dieta nosi.
aj ked je spravne s podsadenou panvou raz je to vertikalna poloha nic s tym nespravite...dieta tam moc ubolnuje brusko..zena to iste..skodi to drzaniu tela..ja viem ze nosiace maminy budu argumenyovat proti..ved to aj robite.
ale veru nie je sama s tymto nazorom..a to nevravim kolkym babatkam malickym som ja osobne videla zaklonenu hlavicku v satke alebo nosici...myslim ze to netreba zlahcovat
.nosenie ok ale na par minut...lenze kolkokrat su v tom deti cele hodiny ..ved si priznajte uprimne..zasto to je tak...takze nie je zle poznat aj iny nazor ako vam podsuva satkujuca komunita.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

napr.tato pani rehabilitacna je velka odbornicka na rozne problemy deti..a ona ten clanok zdielala na FB...vychadza aj so svojej praxe a bude to aj v jednej knihe vsetko vysvetlene...takze urcite to nie su bludy..
https://m.facebook.com/anka.kasprikova?fref=nf&...

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 tvoj nazor ti brat nebudem, ja sa vyjadrovat nebudem lebo sa mi nechce, toto totiz nieje diskusia ale jednostranny postoj typu len ja a iny nazor ani nepipada do uvahy...

Alo to ludstvo vlastne prezilo? Ked kocare su mozno 200-300r.? Uz len to je fakt ktory nepusti... a perinka je tiez vec ktoru by mali zakazat aj s pavukmi 😂👍

Mam pocit ze zamerne vyhladavas zrovna tie studovane s titulom ale to este nieje odbornik...

9m so skrcena v brichu urcite ti po narodeni je super extra dobre na tvrdej podlozke .. asi nie

Co tak kuknut druhu stranku?
Po porode je, kazde brucho mlandrave to vie kazda zenska na to nemusi byt fyzio
A ked sa brusne svaly oslabia jasne ze sa zacnes hrbit na to nemusis nosit dita staci ze porodis a nestriehnes sa.

Idem si dat kavicku. Pekny den.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 áno, nosím niekedy aj hodiny. Mala má 9 kil, keď som ju naposledy nosila miesto nosiča iba na rukách odpálila som si chrbát.
Bolesti chrbta po pôrode som sa zbavila práve keď som ju začala nosiť.
Mala patrí podľa našej pediatricky medzi tie šikovnejsie deti.
Pred dvoma mesiacmi som sa na nosenie pýtala detskeho ortopéda, veľmi to schvaľoval. Teda povedal, že pre bábätká šatka, nosič až neskôr ;)
Áno, bohužiaľ ani odbornici sa často nezhoduju v názoroch, ale teda takýto článok plný nejasností podľa mňa zbytočne zavádza.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 s tebou som tusim uz debatu viedla, ze? 🙂 Samozrejme je dobre vypocut si aj inu stranu, ale ked snad pri kazdom jej argumente jej viem dat protiargument, tak kde je pravda?
Dala som sem dva na sebe nezavisle clanky od odbornikov - fyzioterapeutov, porodnica, kde som rodila, podporuje satkovanie, jedna PA je zaroven aj satkovacia poradkyna, viazat vie aj primar. Tusim, ze v Svajciarsku dostava rodicka satku v balicku v nemocnici.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 ani ja nejdem argumentovat, lebo vidim, ze si skalopevne presvedcena 🙂) som rada, ze sa tvoje dieta rado vozilo v kociku ak by nie, isto by si hladala ine moznosti ako ist s nim von.
kazda si tu budeme hladat fyzioterapeutov, ktori zastavaju ten tvoj ci moj nazor. ja som dcerku nosila v satke, otacat na brusko a naopak sa zacala v 3,5m, stvornozkovat zacala v 6m a chodila v 11m.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

Novy fenomen antiwraping 👍😂
Mier, ved kazdyvnech si. Robi ako chce.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

a do ziadnej satkovej ci satkujucej komunity nepatrim :D o tyzden sa mi ma narodit druhe babatko a satkovat budem tiez, verim pevne ze mozno toto babatko sa bude rado vozit v kociku ale satku mam zadovazenu, kedze mam 2rocny rozdiel a vidim ze to bude narocne.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@slunce3 co bolon9mes v bruchu yo je klasicky argument ake zly.. chodine azda cely zivot do klbka? nie..na tvrdom madraci moje deti nikdy napr.neboli..boli v makuckej paperovej zavinovacke t
ktora im davala pocit bezpecia a je aj zdrava..to mi potvrdil aj neurolog😉.
ja mam skor pocit prave zo satkujucich mamin ze ziadny iny nazor neberu do uvahy..ved si kazda robte podla seba..to je Ok..ja sa nehadam..len davam pohlad na vec..tvoj je iny..ok...nezhodneme sa

@jatva myslim ze kazda strana ma svoje argumenty😉
@vehuhu super..ja nikde nepisem ze kazde dieta musi nat problem ale ze moze mat ..nikdy nevies..kolko veci casto pediatri prehliadnu bohuzial..mam par skusenosti aj od kamosiek...a inak.to kedy dieta robi nieco vo vyvoji nie je sice nepodstatne...ale ovela podstatnejsie je ako to robi...napr. mam znamu ktorej babo sa uz mesiac strasne asymetricky plazi..naznacila som jej aby to sledovala..nepouziva vobec jednu stranu..ruku ma v past a nohu na tej strane tiez nezapaja ...hmm.ale plazi sa ok 6m..ako super sikovna vsak? len ked budu o par rokov riesit skoliozu asi ich nenapadne ze mala sa nesymetricky plazila..rovnako ked jemna motorika pravej ruky bude na tom zle...no...tolko na vysvelenie..ze preco mam tentk nazor..jo a mala bola nosena..ale tak moze to byt nahoda..nemusi to mat suvis...to skor ako sedi a pod..brusko..chrbat..

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 ano kazda strana ma svoje argumenty. Ale zalezi ako ich vie podlozit

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 jasne, ze treba sledovat dieta v tom absolutne suhlasim. ale nesuhlasim, ze nosenie skodi. ti by potom nase babky mali vsetky rad radom krive chrbtice kedze v tych plachetkach boli stale. za skoliozy mozu choditka, chodaky, posadzanie deti, nosenie tasky na jednom pleci. viem o com hovorim z vlastnej skusenosti.
naozaj by ma len tak zo zvedavisti zaujimalo co by si robila keby tvoje babatko v kociku vrieskalo ako o dusu, nic v zlom...ja som hladala sposoby ako nebyt stale doma.
naozaj si kazda jedna najdeme argumenty, ty tu presviedcas o svojich a ja o svojich.

som presvedcena o tom, ze dieta potrebuje aj maminu aj nosenie a aj volny pohyb aby sa mohli svaly posilnovat, na tom sa zhodneme. 🙂

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@vehuhu ja som svoju prvu nosila vela.
mala koliky..ale na rukach...druhu som aj slusala dat do nosica reku na chvilu ked budem varit potrebovat..nechcela v tom byt... no a babky...tie nemali deti stald veru na sebe..preniesli a polozili..do kolisky dali..a nosili male babatka nalezato..nie na stojato...u nas sa tomu hovoru ze male babo nesmie " byt po konci"..ma byt co najviac nalezato nosene..no..a vidis to su nazory starych mudrych materi..tak si vyberme..ked teda odbornikom neveria zeny..

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

Mne sa zdaju dost vertikalne.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar
Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@jatva ale ake su to uz velke deti..ja hovorim o babatkach..a batolatach.do 6-7 mes..

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 naozaj tu mozeme viest siahodlhe debaty o tom, kolko nade babky robili na poli a kolko boli deti zaviazane. podla diskusii nepripustis iny nazor, ak si o svojom presvedcena a to je fajn. tak isto ako som si ja ista svojim. je dalsich vela renomovanych fyzioterapeutov, ktory nosenie uznavaju, ty si si vybrala tych co neuznavaju, ja tych co uznavaju. zbytocne presviedcame jedna druhu.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 to je fakt. ked narazim na mensie, ozvem sa 🙂

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@vehuhu ved prave.. kazda verime tomu svojmu..ja nie som uplne protj noseniu..ale dlhodobemu noseniu a tiez uplne malickych deticiek n nosicoch vertikalne. to je vsetko.
@jatva nemusis mne je to v podstste jedno..tie zeny tk dieta fakt nemali stale na sebe..popytaj sa babiek..zavesili na strop do plachticky, hojdalky a robili co potrebovali..pripadne varovali starsie generacie aj..zili pospolu...dieta ako vedelo behat islo so starsimk husi past a bavilo sa s detmi
.alebo sedelo a hralo sa ci spalo na poli pri krickoch v tieni..jasne ze aby tam dosli tak ho mama doniesla...to ano..zilo sa celkovo inak a vela veci aa neriesilo..ani doktori. a ved bolo kopec krivych deti, krivice a co ja viem co..Ale zas deti mali mrte pohybu..od detstva stale kazdy den..tak sa mnohe napravilo a posilnilo tym..dnes tie deti veru ziju inak..preto by som ja osobne ani toto neporovnavala lebo to vsetko spolu suvisi.
.

Odpovedz
19. mar 2018
avatar

@katrin21 myslím, že každá mamička urobí podľa svojho. Ja som nosila a aj druhé budem nosiť. Ze deti boli bruško je blbosť, to ti potvrdia mamky, ktorym to maximalne uľahčilo život, lebo deti v tejto polohe zázračne prestali plakať a potom sa riadne vyprdkali. Je to na každom z nás akou cestou sa vyberie a hlavne každý má na to svoj názor. Nemysli si, že je to nová móda, mamičky častokrát siahajú po šatke z dôvodu, že deti proste v tom kociku nechcú byť. V iných krajinách je nosenie úplne normálne.

Odpovedz
19. mar 2018