icon
1 / 1
avatar

Konečne

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

naisto?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Dnes sa bude rokovať

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

👏👏👏

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kviotecek ano ale dnes maju odsúhlasiť bude aj priami prenos

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@janicqa284 tiez si myslim ze bolo uz na case

Odpovedz
8. dec 2021
avatar
Odpovedz
8. dec 2021
avatar

🍾🍾🍾

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Jasne veď dôchodcom zaockovanym dajú 500€ či koľko, tak musia zrušiť matkám pandemicky 😀😀

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kviotecek no, ale bohužiaľ to ešte nie je na 100 %.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 Tak poznám pár žien, ktoré nemajú ani snahu si nájsť prácu, veď načo keď môžem sedieť doma, dieťa v škôlke a peniaze mi chodia..

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@sasitimi17 tí dôchodci ktorí žijú z mesiaca na mesiac si to zaslúžia a ja im to doprajem a mali im to dať už skôr alebo peniaze z loterie im rozdeliť

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Som myslela ze to este tak 4r nechaju. Ze este som rok a pol doma a potom by som este potiahla 😂😂😂😂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@sasitimi17 300☝️a je jednorázový,nie dvojročný...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@sasitimi17 Jasne a vsetci ostatni budu na ten pandemicky pohodlnym matkam chodit do prace a odvadzat dane. Ved preco nie, treba, aby matky boli doma do 7 r. To je hlavne, na co by stat mal mysliet. Co tam dochodci alebo pracujuci... Lenive matky su buducnost.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Bohužiaľ sú regióny kde to je s tou robotou naozaj ťažké miw všetky to vyuzivali niektore nemaju na výber ak su same z detmi je to fest ťažké

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@janicqa284 vcera jedna pisala ze dobre ze ho ma lebo ma dieta stale chore a je doma a ze do roboty by chodit nemohla, takze jej platia len za to,nie je sama kto je takto,kolke nedostavaju vobec nic a musia byt tiez doma,ja verim tomu ze minimalne 70%zien by to dostat nemalo co to len vyuzili,a takto si bolo fajnovucko doma, ved nech si to zariadia tak ako ostatne si to musia zariadit.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Všetky tu píšete o lenivych matkach, ale co take, ktorým dieťa do škôlky nevzali (lebo mala 3 roky v novembri) a mam doma ešte 2 školákov, ktorí sú viac doma ako v škole, aj momentálne na distancnom. Ako sa mám zamestnať? Nedostanem nič, pred porodmi som bola na VŠ, takže ani podpora. Nie každá to zneuzivala, ale áno, treba na odmeny za očkovanie, ved prečo nie...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 ja som mala dieťa choré dva roky viac chodil do škôlky než bol doma a zariadiť sme sa museli
Ak sú deti na dištancom je tam ocr

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 presne u nas tiez tazko skolka vo vedľajšej dedine vzdialenej 6km syn v škole mesto vzdialené 20km opacny smer no velmi tazko je

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kviotecek ja nemám nárok na ocr, nikdy som nepracovala, otehotnela som počas výšky..
Ale jasne zariadime sa, musíme... Len hovorím o tom, že nie každá to zneuzivala

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 A toto co pises nie je zneuzivanie? Bohuzial, tieto matky davaju deti do sukromnych skolok, za co zaplatia polovicu platu. A polovica zostane - lepsie ako pandemicky. Ze deti su doma na distancnom? Princezna a to si myslite, ze riesite z celeho slovenska len vy? To riesi x matiek a vyriesa to napr. OCR. Ze nemate narok na podporu? Vsak to je Vas problem.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Za mna fajn,nech to zrusia..ale nechapem,ako tu moze niekto buchat sampus a tak sa z toho vytesovat,ze mu to normalne zlepsi den 😂.to si vsetky kompenzujete tou skodoradostou to,ze toto sa dlhodobo dialo aj pred kovidom pri nasich tmavsich spoluobcanoch?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Ja sa teším, dakedy tiež bol problém dostať deti do škôlky a sme tu. Ja som rok musela platiť opatrovateľku a zvládla som to. Robota je a vždy bude, možno nie je hneď vysnívaná. Každý sme nejak začínali a aj prešli s deťmi chorobami. Môj ešte na základnej v 7 triede nonstop chorý a koho to zaujímalo, striedali sme sa vždy s mužom.
Dva krát ma vyhodili lebo som bola s nim často doma a čo, život ide ďalej a našla ďalšiu prácu. Chvalabohu sme to zvládli.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@limetka713 to je závisť čistá u niektorých

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@limetka713 čistá skororadost, súhlasím a podla niektorých komentov vidím akú úroveň majú dnešné ženy...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 to nemyslíte vážne že sa sťažujete??? V živote ste nepracovali a zamestnané matky vám odvádzajú dane, aby ste mali na tri deti. A rodičak dobre že nie do dvadsiatky. Ešte ste nicim neprispeli do štátnej kasy a ešte vám je málo? Srandujete? Všetky dávky by mali byť upravené podľa toho, koľko človek predtým pracoval. Keď človek predtým nepracoval, tak smola.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Niektoré zeny by mali poroadne padnut na papuľu aby vedeli co je chudoba a nemat co do ust lebo nie kazda ma muza co jej zarobi 1500e . Matka ktora je s 3 deťmi sama. A zarobi mxa 500e alebo ma len ten ubohy rodicak a stoho da vyse 360e najom a kde sú ďalšie poplatky toto nie kazda zazila . Len tu na modrom koni sa všetci hadzu do jedného vreca aj napriek yomu ze nevedia ak je situácia u mnoho zien

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 presne moja tiez nechodi do skolky a keby aj u nas skolka tento rok ako je ten poj...ny kovid je len do 12h.a skola tiez..skolak doma od pondelka znova, mala doma, muz prec v praci..a teraz co?? Niektore matere su riadne skodoradostne ty kookooooos toto sa len tak nevidi ze 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@stanulienkat naučte sa čítať s porozumením, podotýkam, že nie každá je lenivá a nie každá to zneužíva... Ale to je vizitka vás žien, hneď útočiť

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

A dalsia vec vo si myslite ze twn rodicak vytrhne z biedy tie zeny co akoze aedia doma na riti?ved to nie je ani na základné veci preboha to nie je 700e . Vsak mnohe s tym rodicakom ani nevyplatia co maju sa zamyslite niektoré skuste vy vyžiť s 300e ako vam to pôjde a nie tu zavidiet posratych par eciek

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@nadherna Aha. A vy co navrhujete? Ako vyriesit tuto situaciu? Vyplacanim pandemickeho este tak 3 roky? Z coho sa to bude platit? Z dani tych debilov, co podla vas chudobni niesu, boli nuteni situaciu z detmi nejak zvladnut inak a isli do tej prace? Ved oni mohli a vy nie?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Zeny,vazne ste niektore skodoradostne, ja mam tu smolu,ze maleho do skolky nevzali,ani od septembra,ani od februara, kedy bude mat 3 roky, ja som odrobila uz viac ako 15rokov, len ma stihli prepustit este kym som otehotnela s prvou dcerou, takze som nemala narok ani ma zvyseny rodicak,ani pri malom a teraz by sa nam tie peniaze z rodicaku velmi zisli,len uz bude zruseny.ja,zial,nemam moznost dat maleho do skolky a budem s nim doma "zadarmo" az do septembra,kedze ho nema ani kto postrazit.moji rodicia uz neziju, moja svokra pracuje v DSS a ja nemam pracu.takze nie,nie kazdy to "len" vyuziva. A ta skodoradost ozaj nie je na mieste...uz mi to nedalo sa nevyjadrit

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzdom ako k tomu prídu tie,čo dostanú kvôli zavretej skole/ škôlke nižšiu očr ako podaktoré domasediace na rodičákoch?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzdom nemám slov, koľko nenávisti je v ľuďoch 🤦‍♀️

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Dievcata, ja som mimo obraz… začo sa dostával/ pripadne kto dostával tento príspevok?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

No fuj koľko zloby ....niektoré si dajte vrecko na hlavu alebo choďte kanálmi lebo ja by sa hanbila ako pes za niektoré názory 💩
Ľudia už nie sú ľuďmi ale normálne zver .Aj to je urazka zvierat ...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@lulukaka
@kate211
Ako tu môžeš toto porovnávať ? Dôchodcovi treba chodiť po dieťa do školy alebo škôlky ? Dôchodca sa stará sám o seba… je tu kopec slobodných matiek presne ako vyššie písali nie každému manžel zarába nadštandardne a nie každý ma možnosť byt každý mesiac doma s chorým dieťaťom/deťmi. Toto dôchodcovia predsa riešiť nemusia.
“Vy lenivé matere” ešte k tomu take tupé a skodoradostne
(A nie, ja pandemicky nepoberám, len mi je zle koľko nenávisti a závisti je vo vás)

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 to nie je o nenávisti. Proste hanba by ma fackala, keby som v živote nerobila narobím si deti a potom pýtam stále len od štátu peniaze. A presne tieto isté matky budú na staré kolená zase naťahovať ruky, lebo dostanú malý dôchodok pretože pol života nepracovali. A kto to bude platiť? Zase to pôjde z peňazí nás žien, ktoré sme mali aj dve práce, aby sme utiahli domácnosť.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Ešte o tom ani v telke nerozprávali nič a niektoré už vedia ,že je zrušený kde na to chodíte.A mimochodom nie je každá žena lenivá ako niektoré píšete mne syna nezobrali do škôlky lebo na konci augusta mal 3 roky ako sa môžem zamestnať keď ho nemám kde dať.S
vokrovcov už nemám a bohužiaľ ani rodičov.Jedine nechápem ako ženy matky môže byť niektoré také zle a každú len odsudzovať ,že je lenivá
.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@samik1988 vsak to 😃

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@papaya308 nemienim sa tu hadat ale vidim ake skodoradostne matere existuju..otras
Ked raz padnu na hubu oni dufam, ze sa najdu dalsie skodoradostne, co si otvoria sampus...ale ja v takom stadiu urcite nie som, davno mi puberta skoncila 🙃

Odpovedz
8. dec 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@samik1988 vieiako sa hovorí karma je zdarma este aby poniektoré neolakali do vankusa lebo zivot sa vie zvrtnut z hodiny na hodinu

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@sasitimi17 Dochodca casto potrebuje aj pomoc inych, napriklad svojej rodiny. Za to, ze matka je slobodna moze ona a nie stat. A to je co za argument, ze dieta nevzali, tak zostanem doma na pandemickom? Vsak toto uz tiez riesilo x zien pred Vami. Ja som kedysi davno dala za sukromnu skolku polovicu platu a musela som. Nechapem, preco by teraz mala byt moznost sediet doma a poberat peniaze, pretoze dieta nevzali. Mnohe pracujuce maju ocr mensiu nez pandemicky. Takze pandemicky treba zrusit, bolo neskoro uz pred rokom.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

baby a tie, čo sa sťažujete, že sa zruší, aj keď je váš dôvod akýkoľvek, ako by ste sa zariadili, keby nebol vôbec? Veď v takej situácii sú roky rokúce ženy, každá rozmýšľa, čo a ako. Na to, čo bude po rodičovskej, treba myslieť skôr, ako má dieťa tri roky, ja viem, že je to ťažké, ale tak to proste mali ženy vždy. Opatrovateľky, jasle, škôlky, súkromné opatrovanie, práca len v noci a cez deň s dieťaťom, proste tak to je a tak to aj bolo. Keď si neviete nájsť miesto po RD, robili ste počas tých rokov niečo preto, aby ste si napríklad zvýšili kvalifikáciu? Myslíte, že všetky, čo pracujú, to majú med lízať? Že všetky majú k dispozícii starých rodičov? Alebo tip-top prácu od osmej do tretej a môžu si brať stále OČR? Nie je to tak, je to náročné, ani práca z domu nie je žiadny zázrak a pohoda. Ani mne sa nechce pracovať v noci, cez deň s deťmi na kolenách robiť meetingy s kolegami z celého sveta, popritom variť, učiť sa na dištančnom, pomedzi prácu stíhať doktorov a podobne. Aj tie pracujúce sú zúfalé, unavené, uťahané ale nenaťahujú ruky, aby im dal niekto niečo zadarmo.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 ale situácia, ktorú máš ty, majú tisícky matiek a mávali ich aj pred pandemiou.. To, že nevezmu dieťa do škôlky, nie je vína pandémie. Tam by sa mali iné kroky urobiť. Plne chápem. Vedla z obce je 20 deti, čo škôlka odmietla. A tak matky bud ostali doma, alebo našli škôlku ďalších 15 km ďalej.. Aj to za predpokladu, že vlastnia auto.... Za peniaze rozdané v pandemickom todicaku, by som vybudovala nové triedy v škôlkach. Aby sa neostávalo to, co tebe

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Mám pocit že tento modrý koník sa zmenil na nenávisť a odsudzovanie každého radšej mať pokoj a ísť preč odtiaľto.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Nehnevajte sa, ale mali ste 3roky Čas premyslat, čo bude po Rd. Slobodne matky nemajú deti s duchom svätým. Kde sú otcovia, výživné?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@samik1988 Chod. Pravda boli, ale cim skor si zvyknes na realitu, ze starat sa mas sama o seba, tym skor sa ti bude zit lepsie.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211
@mimimoje presne to isté som chcela napísať. Ako to riešili milióny žien predtým, keď neboli takéto výhody? Veď takéto situácie sa stávali aj predtým. Proste založím si rodinu, musím sa vedieť o ňu postarať. A že niekto si urobil niekoľko detí a nemá muža, musí bývať po podnájmoch ? A nemáš čoho žiť? Nuz ako si kto ustelie.....treba rozmýšľať s kým si tie deti urobím a koľko si ich urobím, aby som ich vedela plnohodnotne vypraviť do života a uživiť ich. Narobiť deti bez nejakej ďalšej vízie si vie hocikto. A nie potom ako slobodná matka vyplakávať po podnájmoch. A nie, môj manžel nezarába nadpriemerne a ani ja. Len používame zdravý rozum a sme pracoviti.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@stanulienkat ale dnes pracovitosť nie je moderná...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@mimimoje lebo niekto ich naučil na sociálne istoty.. ktoré nikdy neboli.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

😂😂😂😂😂😂😂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@stanulienkat Takuto pravdu radsej ani nepis. Toto clovek, ktory sa spolieha na kde koho a nikdy sam na seba, nikdy nepochopi.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@sasitimi17 ja nie som vôbec skodaradostna, ja ten prisevok piberamod jula tiez !! Zijem sama, dieta ma gastro problemy takze je v skolke minimalne , koli tomu sintazko viem nieco najst... Ale uznavam ze je velka hlupost pretoze kebyze nie je kovid tak by to nikoho nezaujimalo ze by som h...o dostala !!A tie ktore ho maju uz dva roky? Takze ja som rada ze aspon par mesiacov bola tato ,,pomoc,,od statu, no treba si uvedomit ze dochodcov treba motivovat kedze tento stav je zväčša zase koli nim že plnia nemocnice.... A čo že nechodia pre deti, zato si nezasluzia úbohých 300€ raz za rok prispevok ? Pre mňa zamna nech aj každý rok ho dostavaju!! Odmakali si celý život, ledva preziju ked zaplatia lieky a najom a neviek co , maju narok narozdiel od niektorych ktoré nerobili a dostávajú 300€ kazdy mesiac uz dva roky ! Mne bude od januara tiez tazko ale nejdem zavidiet dochodcom !

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 A co si myslis,ze pred Covidom to zeny ako riesili? Mne tiez malu nevzali do skolky,moja chyba to nebola a vies aky prispevok som dostavala,ze som s nou bola rok doma? Presne 0€! Ani len prispevok na sukromnu sme nedostali nic a tiez sme ledva prezili do dalsej vyplaty. Tato pandemia je super vyhovorka,ako sa to neda bez prispevku. Ten prispevok bol opravneny tak pol roka,ked bolo vsetko zavrete,ale ako sorry,od jari vsetko funguje, ludia veselo chodili po dovolenkach,wellnessoch a poberali pandemicky rodicak? Zda sa ti fer,ze zeny,co stravili cele leto v praci prispevali tym,co sa "nemohli" zamestnat na dovolenky? 🤔

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@lulukaka ja nezávidím nikomu, ja robím normálne takže neprídem o žiadny príspevok 🙂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@ludkka0407 Ja som mala rovnaku situaciu pred Covidom ako ty, este aj rodicak som dostavala rovnaky ako osadnicky,co nikdy nerobili,teda 200€ a ked mi malu nevzali,rok som s nou bola doma za 0€. Ale necakala som,ze mi budu za to posielat peniaze,stacil mi aspon prispevok na sukromnu skolku,no nedostala som ani ten. A boli nas tisicky v rovnakej situacii a nikde sme po forach nevyplakavali,nech sa nam pracujuci skladaju.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@iwesska neviem ako inde ale u nás sú školy a škôlky zavreté. A ci sa mi to zdá fér? Nie. Verím tomu, že veľa žien to zneuzivalo, ale viem, že sú aj také, ktoré nie, lebo naozaj nemajú možnosť sa zamestnať a toto sa snažím celý čas vysvetliť, ale márne... Jednoducho sa všetky hodili do vreca ako lenivé a hotovo.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Len poznamka k tomu,ze toto riesili aj matky pred covidom a covid nemoze za to,ze nevzali dieta do skolky..ano,to je pravda..ale ked poviete A,pozrite sa aj a povedzte aj B.
Vtedy mohli dat matky do sukromnych skolok alebo opatrovatelkam ak aj teraz,ale prace bolo vtedy omnoho viac. Teraz je zavrete vsetko gastro,hotelierstvo,obchody (nie potraviny) sa otvaraju a zatvaraju ako sa vlada vyspi a najnovsie skusenost kamaratky,na pohovore sa jej hned pytali ci je ockovana,ked nie,bohuzial. Takto sa hlada praca teraz.Takze trosku rozumu ked sa uz ide porovnavat.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@iwesska ja nevyplakavam na forach,ja si pracu hladam,aj ked je to set sakra tazke,bez pomoci akejkolvek,nema kto deti do skolky davat,ani vyberat.mne sa nepaci ta brutalna skodoradost,ze sa rusi nieco,co mnohym pomohlo,hlavne teraz v situacii,ked vsetko islo brutalne hore a od januara este len pojde.a ano,moj muz pracuje,jeho vyplata nam postaci na zaplatenie uctov a dost.takze pokial mi maleho nevezmu do skolky ani na okoli a nenajdem si pracu,netusim,co budeme jest a bude nam velmi tazko,ale to nepochopi niekto,kto uz je za vodou.z vas vsetkym sala nenavist,lebo vy ste nedostali a nikto sa nestaral.ja nedostanem tiez a nie som zato ani darmozrac,ani sa mi nikto na nic neskladal.aj ja mam odrobenych dost rokov a skladala som sa inym a tu som.tak prosim,prestante nas uz vsetkych hadzat do jedneho vreca

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@nadherna ale ved ked byvas takto tiež si vedela ze budes musiet nosit do skoly a skolky deti do dalsich dedin ci kam, tak si to musis zariadit, nikto nemoze zato ze kde byvas,

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 maly mal januari 3 roky a nezobrali mi ho ani v septembri, a kde je teda ta spravodlivost ked pobrali 2,5r deti ,tiež som bola doma bez € nic som nedostavala, a tiež som sa musela zariadit,

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 moje dieta (druhe) malo teraz v novembri tri roky (do statnej sa nedostal) a je v sukromnej skolke a ja v praci. Starsi syn je druhak. Pred prvou materskou som pracovala a tiez aj medzi 1 a 2. Nerozumiem ako niekto kto nic neodpracuje sa este ztazuje ze nic nedostava od statu a ako dovod uvedie ze ma deti.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Tu sa krasne ukazala vzorka zien, ktore ten prispevok zneuzivali...tie vyhovorky su neuveritelne a este si myslia, ze su v prave :D

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 a keby nie je akoze korona tak by sa akoze naco vyhovarali ze im dieta nevzali do skolky a nema s kym byt? vtedy by vedeli ist do roboty? dieta by malo byt s kym len teraz zrazu nema byt s kym?takato situacia tu bola vzdy aj bude ci je korona ci nie, len teraz to vyuzili niektore, a niektore zas nepochopili ze sa nehadzu vsetky do jedneho vreca a nemysli sa tym ze to zneuzila kazda, asi tie co to ozaj zneuzili sa tu ozyvaju,

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@mimimoje suhlasim s tebou

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333
@veroniq85 ach jaj niektoré ženy fakt nevedia čítať.... Poslednýkrát hovorím, že som sa NESTAZOVALA zariadim sa tak, ako sa zariadilo kopec iných žien, neumrieme od hladu. Chcela som len povedať, že nie všetky sú lenivé, nie všetky by to zneužívali, že niektoré sú fakt v blbej situácii, ale tu to nemá zmysel. Väčšina je tu tak predpojatych, že nepočúvajú, nečítajú, len melú svoje dookola. Končím. Majte všetky pekný deň a nezabudnite to poriadne osláviť 😊

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Pandemicky pobera vatcsina takych zien, ktore nikdy nepracovali alebo dlhodobo pred rodicovskou nepracovali. Keby pracovali maju narok na podporu, tzn. na pandemicky nie. Za to su majsterky v hladani argumentov ako to nejde. Sukromne skolky zrazu nefunguju absolutne ziadne, odrazu si zacali hladat pracu (predtym vacsina ziadnu nemala) len v obchodoch (ktore su zatvorene), v gastre alebo hoteloch. Tu zas je problem, ze je to zatvorene. Aktualne proste pre ne ziadna ina praca neexistuje, len ta, ktora momentalne nefunguje. A ked uz neprejde tento argument, tak pytaju vsade ockovanie, pricom oni sa ockovat nechcu. Neuveritelne. A co ked to ockovanie bude nahodou niekedy povinne? To budu chciet kompenzacie od statu za to, ze si nemozu najst pracu, lebo odmietli, co je povinne?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 ved ale ty asi nevies citata alebo si nechapava zopakujem ti to znovu nepiseme ze vsetky su lenive a vsetky hadzeme do jedneho vreca to je zas len vyplod tvojej fantazie, ty tu stale dokola pises o tom ze vsetky hadzeme do jedneho vreca, tak nech ho nechaju a daju aj ostatnym matka ktore su tiež doma bez koruny, aky je rozdiuel ze dieta malo r dajme tomu vo februari a nema narok na pandemicky a tej co sa narodilo v marci už ma narok obidve su napr doma a jedna pod to spada druha nie pritom rozdiel medzi detmi je mesiac, a obidve su napr v rovnakej situacii

Odpovedz
8. dec 2021
avatar
Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Ach zeny...par supiek si zavidite,ale 150 darmozracov v parlamente kazdy mesiac takmer 5000 berie,plus ich akoze "asistenti" nejakych 2000-3000e...🙄este uvidite tie koncorocne odmeny ktore si rozdaju,tie sa zverejnuju koncom decembra väcsinou..minimalku zdvihnu v cistom o 20-25e,ale naklady na zivot pojdu hore (potraviny,energie atd),niekolkonasobne viac...a nie,pandemicky rp nepoberam....a ani som nepoberala,chvalabohu som nemusela.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 nehadz vsetky matky do jedneho vreca. ja normalne nechapem tu vlnu nenavisti co sa tu dvihla. Poviem ti pravdu, ja som sklamamá že to momentálne zrušili, od januára som chcela pandemický poberať. Deti sú nonstop choré,(starší bol napr. v októbri dva dni v škôlke), ja pracujem v školstve a tam ak by som takto vynechávala, bol by to problém aj pre deti, ktoré by som učila, keďže sa všetky hodiny musia suplovať. Tak som sa rozhodla ešte tento rok ostať doma, ale zasa nie som na to odkázaná. Manžel mesačne odvádza do štátu toľko. že jeden pandemický je úplna omrvinka z toho. Nerob zo žien, ktoré pandemický čerpali nejaké nevzdelané a lenivé socky.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 este sa rokuje stale nie je rozhodnuté

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 Aj ine matky a poznam ich mnoho pracuju v skolstve, maju male deti, maju dost velky problem hladat za seba supl a bohuzial, nemaju na vyber. Vies kolko zien je takych, ktore si nemozu dovolit v praci vynechat z dovodu choroby dietata? To neni len o skolstve. Takze podla teba by sa mal vyplacat pandemicky vsetkym tymto zenam? A tie, ktore su na ocr a ta je nizsia ako pandemicky, maju tiez prejst na pandemicky? Vsak je mnozstvo zien, ktore su teraz dost casto doma s detmi koli chorobam, karantenam a dalsim veciam. Funguje to striedacka s manzelom na ocr, platena opatrovatelka ... Si fakt nedokazem predstavit, ze vsetky zeny s tymto problemom by mali teraz poberat pandemicky. Tieto problemy v aktualnej dobe ma kazda. Takze zas dost slaby argument.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 ja netvrdím, že všetky by mali poberať pandemicky, keď som sa rozhodovala , že ostanem doma, tak som sa nerozhodovala podľa toho či ten pandemicky dostanem. V podstate som ratala, že nie. Ale čo sa mi nepáči je, ako sa tu ženy k sebe správajú, aké sú neprajne a ako zrazu všetky čo pandemicky poberali klamali systém a nikdy predtým nepracovali atď. Ide tu skôr o to. Ja nie som na nejaký pandemicky odkázaná, nehovorím že by nepotešil, ale ak nebude , nič sa nedeje.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 A taktiez vobec nechapem preco by si ho mala brat, keby nebol zruseny. Vsak si pracovala predtym v skolstve, mas predsa narok na inu davku - podporu. Tak ako kopa inych matiek, ktore museli odist z prace, pretoze zamestnavatel netoleroval caste vynechavanie z dovodu starostlivosti o deti.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 no vidis ty si ten pripad co chcela zadarmo dostavat peniaze zato ze deti byvaju chore,no hanbila by som sa toto napisat,to nikoho nemusi zaujimat ze byvaju chore,vsetky deti byvaju chore a preco by si mala zato nieco dostavat?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 pokial pracujes v skolstve tak narok by si nemala. Ten je pre nezamestnane.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 presne argument "moje deti su stale chore" alebo "mam tri deti tak nemozem ist pracovat". Keby sa kazda ohanal takymito argumentami tak nie ze na Slovensku ale nikde vo svete by ziadne zeny nepracovali a len poberali socialne davky lebo maju deti a su chore (a nemyslim tym deti s diagnozami ale normalne zdrave deti).

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 Dalsi krasny pripad. Odkazana na to neni, keby nebol zruseny, poberala by ho vlastne neopravanene, ale celkom by ju aj potesil - len tak z dovodu chorobnosti deti, ktore riesi x dalsich pracujucich matiek. A idealne by ho rada poberala rok. A este poukaze na neprajnost zien. Bud danej problematike vobec ale vobec nerozumie alebo fakt zije v tom, ze tento problem ma len ona a nikto iny pred nou toto nikdy neriesil. Pani vlastne trapi len neprajnost zien a vobec ani len netusi, ze preco. To je sila.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 nie to my sme tu neprajne,a nerozunieme tomu a hadzeme vsetky do jedneho vreca,ja som napisala ze su aj zeny ktore ozaj boli prepustene,a to ze niekto byva na vychode to je problem statu ze sa nema kde zamestnat?ved s tym musi pocitat ked tam byva alebo musi vediet aka je tam situacia,a tak isto aj tu na zapade nie kazdu moze robit kazdu robotu,takze nie len na vychode nie je robota vsade sa tazko hlada,a nie je sama ktora ostala takto doma,pisem.znovu preco by jedna mala dostavat a druha nie,a vidis nasli sa aj tie co to chceli zneuzit alebo zneuzili vid priklad hore.lebo ako dieta ma 3r tak ma pocitat s tym ze proste konci rodicovsky a ma rozmyslat co bude dalej.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@luciakovacova0603 nikto nezavidi par supiek ako to ty nazivas. Ale postoj zien a vyuzivanie systemu. Ale to je slovenska natura. Moje dieta je novembrove a nastupilo do sukromnej skolky (do statnej sa nedostalo). Zijem v Ba cize o cenach pomlcim. A po odratani mi tiez ostane "par supiek" + mam tiez dieta skolaka, riesim choroby deti, bojim sa aby vsetko nepozatvarali, bojim sa distancneho vzdelavania, nemam ani jednu babku na dochodku ale som tu a "bojujem" dalej, nevyhovaram sa na chorobnost deti, na koronu, na to ze zavru skoly ... a bla bla bla. Proste kazdeho z nas definuje jeho charakter a postoj k veciam a zivotu a prave v takychto krizovych situaciach sa prejavi najviac.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 prečo by som ho mala poberať neopravnene? Niekde som napísala že by som ho poberala rok ? Ja som myslela školský rok, keď už tak. Po dovŕšení tretieho roku môjho dieťaťa a začiatkom nového školského roka by to nebol určite rok, ale ok.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Ženy a kedy ho zrusili vlastne? Viete to uz na 100% ? Lebo kamaratka pred pol hodinou volala na UP a povedali jej ze zatial nic nie je zrusene..zatiap nemaju ziadne echo o tom

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 Pretoze pandemicky poberaju tie zeny, ktore nemaju narok na inu davku. A Vy, pokial ste pracovali pred nastupom na MD v skolstve, mate narok na podporu. Tzn. nemate narok na pandemicky.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzdom este sa rokuje stále

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@veroniq85 ale ak mas stalu pracu,je to o inom.len v dnesnej dobe je to tak-najde si ta mama pracu pocas akoze "pandemie",pridu priblble nariadenia kde sa segreguje na nejakom divnom principe,co moze byt a nemoze byt otvorene..kto dostane vypoved ako prvy? Väcsinou ten,co posledny nastupil,este v skusobnej dobe.a tak to ide dookola,uz 2 r.ano,niektori to zneuzivali tym ze dali dieta do skolky a cely den pokoj.ale treba pozerat aj na tu druhu cast,ktori to fakt potrebovali.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 ja viem na čo mám právne nárok. Nevies ako mi trvali zmluvy, v školstve sa tažko hľadá hneď práca na dobu neurčitú, väčšinou sú to všetko na začiatku zástupy za materské , nemusíš ma poúčať, na čo nárok mám a na čo nie.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 tak si mala napisat rovno ze si nezamestnana. Napisala si pritomny cas ze pracujes v skolstve.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 a druha vec ked dieta ochorie v kazdej praci (nie len skolstve) sa tazko zastupuje za dalsie kolegyne cize zase "super argument".

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@veroniq85
@kate211
@malinovka333 dobre dievčatá dúfam, že ste si ulavili.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@luciakovacova0603 ja netvrdim ze sa praca nehlada tazko ale bohuzial vo vacsine pripadov (nie vsetkych aby som nehadzala vsetky zeny do jedneho kosa) tak tu uplne absentuje vobec snaha si nieco hladat a obzvlast ak je tento pandemicky rodicak a plus plno dalsich vyhovoriek (chore deti, vela deti, korona....).

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 No a co akoze ked to je na zaciatok ako zaskok? To je snad dovod pracu neprijat a poberat pandemicky, na ktory sa skladaju aj pracujuce matky s mozno este vacsimi chorobnostami deti ako mas ty? Po RD ma tak 90% zien nastupujich do noveho zamestnania zmluvu na dobu urcitu a casto tiez robia zaskoky. Ty v akom svete zijes? Fakt sa ides pozastavovat nad neprajnostou zien? A tvrdit dalej, ze ostatne co tvrdo makaju, lataju ocr-ky, prispievaju (aj) na pandemicke rodicaky maju byt vlastne radi, ze to robia a priat niekomu vysedavanie na pandemickom rodicku, lebo ich to potesi?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 nikto si neulavuje ale logicky argumentuje.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 si ma vôbec nepochopila, ale ok. Ja nemám problém zobrať prácu na zaskok, veď práve také som robila a keď som otehotnela a odišla na materskú, tak mi zmluva práve z dôvodu zaskoku zanikla. Keď som otehotnela s druhým dieťaťom tak mi materskú automaticky zamietli kvôli zaniknutej zmluve. Tak preto si musím teraz hľadať niečo odznova, kebyže som mala zmluvu na neurčito, tak mi musia držať miesto. Preto by som na pandemicku nárok mala, ale to je už v podstate jedno.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 Presne tak som to kedysi mala ja. Len je dobre uvazovat o novej praci, tak rok pred skoncenim RD, pokial si na pracu odkazana. Tesit sa z takto nespravodlivej a hlavne nezmyselnej davky ako je pandemicky rodicak a v tom horsom pripade sa na nu spoliehat, bohuzial nie je cesta k nicomu.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 ako ja už nechápem. Ja som sa na nič nespoliehala . Veď hneď v prvom príspevku som napísala že nie. Ja nie som na prácu odkázaná, kľudne môžem byť doma s detmi.nikdy sa v živote s muzom nespoliehame na štát ale vždy len sami na seba.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 ja sa z pandemickej rodičovskej neteším, v podstate som ju ani nikdy necerpala. Môj príspevok bol o niečom inom, ale v podstate som sa dozvedela o sebe, že ho chcem neoprávnene poberat a ďalšie veci, ktoré si tu ženy vycuciavaju z prsta.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 Pisala si o tom, ako by ta to potesilo a nerozumies neprajnosti zien. Ja + ine zeny sa ti tu snazia vysvetlit, ze neni dovod poskytovat tuto davku za ucelom potesenia a uz vobec ostatne argumenty niesu o neprajnosti.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzka1117 pozri neber to osobne. Cely problem pand. rod. spociva v tom ze nemotivuje zeny ist pracovat. Ano mal zmysel v prvych mesiacoch pandemie ale momentalne je len o vyuzivani systemu a najviac ma vytaca ak k tomu este zeny argumentuju ze maju chore deti alebo mi ich nevzali do statnej skolky lebo je novembrove a pod. Tieto problemy to boli a vzdy budu bez ohladu na koronu. A su to len vyhovorky.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 ja nechapem ani predĺženej platenej rodičovskej do 6 rokov, tam to tiež zneuzivaju, ja co poznam zeny v mojom okoli kazda jedna to mala vybavene, nepoznam ani jednu zeby mala tak vazne chore dieta zeby to ozaj potrebovala,takto si to povybavovali, deti maju cele dni v skolke a oni si uzivaju cele dni, nechapem naco to poberaju ked dieta dokaze byt v skolke bez mamy 8-10hodin,hlavne ze im treba prispevok, niektore napr. este chodia popritom do roboty hlavne ze dostavaju prispevok, tiež je to cele nedomyslene,

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Na margo tu diskutujúcich.. nepoznam vacsiu svinu vo všeobecnosti ako je zena matka, ktorá sa tu ventiluje na inej zene matke... a neoznacujem, najdite sa tu samé vy, ktore tu pisete od radosti 👎

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 Tomu tiez popravde nerozumiem. Verim, ze niekto ten predlzeny zo zdrav. dovodov potrebuje. Ale tiez sa to zneuziva vo velkom. Poznam 3, ktore ho maju vybaveny na celiakiu. Dieta normalne v skolke 8 hodin, zdrave, zive. Treba usposobit akurat stravu. Problem je v tom, ze jej sa nechce do prace. Do fabriky nepojde, nizky plat tiez nechce, dochadzat tiez nechce. Vsak naco chodit do prace, mam deti, nech sa stat postara.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@livka_ Neviem ako mas presne zadefinovany pojem "ventilovat sa", ale ja ked citam tieto argumenty preco nejde, z akeho dovodu treba priat zenam lebo potesi, preco sa neda zamestnat, do skolky nevzali a spomeniem si ma seba pred par rokmi a na dalsie zname, akymi sposobmi riesia ocrky, starostlivost o dieta, pretoze musia pracovat, tak mi to proste neda nekomentovat a dviha to tlak. Ak je toto v tvojom preklade forma ventilacie, nemozem si pomoct.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Škodoradostne matere btw ja mozem povedať hnilane ktoré mam hlavne aj tu v okolí , koho zaujíma že ty nemáš.kde dat decko zaujímalo to volakoho kde mám dat malu ja ,,,mala bude mať 6r od.kedy nastúpila do skolky v kuse chorá menila som 5robot lebo ma z kazdej vyhodili kvôli častým očr bola som nezamestnaná a cíl sa cuduj svete má zas prepustili lebo už.bola toľko krát karanténe že ani Boh to nevie spočítať a ja som na neplatenom voľné hold bola som včera ma prepustili s ďalšej behom 3 rokov 5 zamestni plus úrad práce a teraz čo kto mi čo da???....... vy ,,matere sa kuknite na seba čo tu niektoré púšťate a vyjadrujete sa áno som škodoradostna a strašné sa s toho teším už včera bolo neskoro

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@zuzdom áno už je to oficiálne

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kviotecek hej teraz pred chvilou to iba schvalili, citala som.. ja len preto, ze od vcera tu piju zeny, ci su este ok 😂😂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@nadherna Rodicak je na to,aby si vyzila? 😯 Fiha a ja som si dodnes myslela,ze na to je vyplata a prispevok ostane vzdy len prispevkom😂 Ale je mi smiesno,ze uz ani 370€ vam nestaci. Esre 3r.dozadu dostavali vsetci rovnako po 200€ a muselo nam stacit. A teda nic nebolo lacnejsie ako teraz. Ja ozaj neviem,co sa sucasne mamicky furt stazuju - tehotensky prispevok,kocikove,6-mes.materska,200€ prispevok na sukromnu skolku,zvyseny rodicak,moznost pracovat aj poberat rodicak a furt je malo🤷‍♀️A kolko by bolo tak akurat 1000€ rodicak by stacil? 🤔😂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@iwesska citaj sporozumenim dobre?niektore zeny maju len ten rodicak na vyžitie prajem ti krasny den 🙂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

.....ako pekne vidno pod takýmito statusmi,komu urobili škrt cez rozpočet..

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@nadherna
a koho je to problém?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Niektorým Vám tu nedochádza absolútne že tie lenivé matere ktoré si narobili deti a nestihli bohužiaľ pracovať, vychovávajú a živia deti ktoré raz budú robiť na vaše dôchodky. Keď chce ist niekto na potrat kvôli nedostatku financií nadavate a zhadzujete tú osobu že či nemá boha pri sebe a že je vrahyňa, ale keď poberá príspevok aby prezila s deckom tak je leniva mater a ma sa zariadiť. No otras 😃 nepoznám jednu jedinú bielu ženu ktorú by bavilo byť s deckom doma 24/7 bez peňazí na vyše , bez socializovania sa!
Každá z vás vie aká je na Slovensku situácia so škôlkami, ja som slobodná matka len mesiac , poberám rodičovský ale pozerala som si cenu jasliciek aby som si išla aj privyrobiť a teraz buďte múdre a povedzte ako vyžiť ?
Jasle - 540€
Nájom - 420€
Strava mesačne - 150€
To už je vyše 1000€
Kde zarobím aspoň 1300€ aby aj niečo ostalo do rezervy “keby dačo”???

Odpovedz
8. dec 2021
avatar
Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@mondolina no tvoj určite nie moja zlatá

Odpovedz
8. dec 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@emma187 U mna argument "snazili sa zamestnat" neobstoji. Ano teraz nahodou pred tyzdnom zavreli 2.stupen skol,skolky,a 1.stupen funguju. Neviem,mozno je to v inych okresoch inak,ale je to len otazka tyzdnov. Hadam sa ta praca od jari najst dala. Ale podla toho,co som tu casto citala mnohe pisali,ze sa im to ani neoplati nastupit,lebo "dieta bude aj tak chore" "na jesen vsetko zavru" "tu v meste nie je robota" tak,ze rovno idu na pandemicky. A tie co nastupili a nebodaj ich prepustili boli priam rozhorcene,ze sa uz nemozu prihlasit na pandemicky rodicak.Ze keby to vedeli,ani nenastupia. Ine sa nestitili pytat,ci mozu popri pandemickom rodicaku poberat aj ocr🤦🏻‍♀️No vynaliezavost nepozna hranic,ozaj. A presne kvoli takymto je to zrusenie potrebne. Peniaze nam treba inde. Co keby ich dali ako motivaciu zamestnavatelom napr.za to,ze zamestnaju matku na 1/2 uvazok,alebo HO?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@nadherna
veď práve 😉 prežili sme aj bez pandemického zázrak 🤗🙏

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@iwesska kolkokrat tu vidim ze vystonava ze ma malo matersku ze nevyziju a pritom bum 200€na handry,tak isto co sa tu stazuju ze je to malo ze ako maju z toho vyzit tak kde maju muza?on sa nestara o nich?nedava im peniaze?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

dieťa má predsa dvoch rodičov....

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 a hlavne tie co sa tu najviac stazuju ze su slobodne matky nemaju z coho vyzit pozries profil bum botox na tvari,decka v znackovom...takze na to idu peniaze a jasne ze im neostane na stravu a najom

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@aylinn Vy ste na klasickom rodicaku? Kde je otec dietata? Sup na sud pre alimenty nielen na dieta ale aj na Vas. Spolu to moze byt pekny peniaz. Byt Vam na kratku dobu staci garsonka za menej penazi, rok pred skoncenim RD vybavit statnu skolku a sup do prace.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@aylinn Na jasle predsa dostavas prispevok okolo 200€ nie? Rodicak ak pracujes pri dietati do 3r ti 370€ zostava. Takze uz nepotrebujes pracu,kde zarobis 1300+, o takej sa mnohym zenam aj tak len sniva. Horsie je to so zenami,co maju deti 3+ a okrem pridavkov uz nedostanu nic a ak tie musia platit este sukromku a su samozivitelky,tak tie obdivujem. A ze skolaci maju este vyssie vydavky ani nehovorim.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 ona zije v rakusku a takze toto nechapem naco sa zapaja a co ide porovnavat

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Prečítala som celú diskusiu a ....ja sa normálne hanbím,že som žena...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 Nežijem v Rakúsku moja pekna🙂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@iwesska len jedna mylka,nedostavas aj prispevok na jasle,aj rodicak,len jedno z toho🙂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@aylinn ok ale staci si pozriet tvoj profil a vidiet ze si na tovazne odkazana

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 a ty ju poznas? Lebo ja naprklad ano a viem ze je na to odkazana

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 situacia sa totizto moze kedykolvek zmenit a ani nevies ako,nemas peniaze ani nikoho kto ti pomoze

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@rebekamarcusko 😁🤣fakt to vidie na nej

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 Prepac ale absolútne nerozumiem čo mám na profile že si presvedcena o tom že nato niesom odkázaná? Odpustí si takéto primitívne reči lebo nevidíš mi ani do chladničky ani na bankový účet. To že nevyberám zbytky jedla z kontajneru neznamená že som za vodou. Alebo to že som v “luxusnej” restike na večeri? Pozvali ma Rebeka s mužom😂 mrzí ma to, ale vlastne nemusím ti vôbec nič vysvetľovať, vidím že si zadubena hlava keď podľa fotiek súdiš SITUÁCIU človeka

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@aylinn asi ma vestacu gulu,ale nejaku na hovno,lebo zle jej ukazuje

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@aylinn tak ked si teraz v takej situacii a bola si v lepsej mala si si setrit a myslit na zadne dvierka,a nie pchat do seba botox,a kade co a nemusis ma tu o tom presviedcat ze to tak nie je,a teraz tu vystonavat ze si slobodna matka

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@aylinn Neviem kde zijete, v Rakusku ci v inej krajine, ale ak ste na klasickej rodicovskej ma na dieta aj na Vas prispievat otec, tak to treba riesit s nim a nie statnymi davkami. Byt Vam v pohode na rok-dva postaci uplne maly za menej penazi, ked pojdete do prace, obstarate si vacsi. V tomto pripade, pokial musite byt doma s dietatom ma prispievat otec a nie stat.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@aylinn odkedy mas botox? 😳

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@rebekamarcusko si ozaj slepa?kludne si ju zastavaj.ja na rozdiel od teba nie som,

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 bože aká si trapna s tým botoxom , botox nemám absolútne nikde , nikdy som na botox nebola , to že mám pichnuté pery s KH z pred roka čo som dostala od ex na Valentína čo stojí poonďatych 200€ , sa ztoho neposer prosimta. Nechápem čo tu vôbec riešiš. Fakt. Zamysli sa nad sebou a nad tým že sa stavaju v zivote aj veci na ktoré sa nie vždy dá pripraviť. Prajem ti aby si ich nikdy nezažila 😉

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 v perach ma kyselinu,botox sa dava do vrasok,tie nema. Co je uplne normalne kedze ma 22rokov,vrasky asi mat nebude mudrlantka.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 a ja nenariekam že som slobodná matka ja som šťastná sme zdraví , je nám dobre.
Ja som sa skôr chcela zastať každej z ktorej sa vy vytešujete že príde o peniaze na jedlo. Domňa sa ty starať nemusíš omňa je postarané. Ja pracujem odkedy mal maly ani nie rok. Viem si naseba zarobiť. Jasle som hladala kvôli tomu že pracujem v gastre ktoré je v tejto situácii ohrozené a chcela som si nájsť inú prácu. Keby si nebola taká zaslepená nenávisťou a zlom , tak by ti to možno aj došlo do tej hlavičky

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 aha takze mám prestať poberať rodičovský príspevok a mám poberať iba výživné 100€ hej? Na 1,5 ročne dieťa 😃 aby som nevyzerala ako leniva mater pred ostatnými? Či nechápem ako si to myslela

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@aylinn Prosim? Ako prestat poberat klasicky? To sa ako da? Vsak ten automaticky dostanete, aj ked pracujete. Tak ako kazda zena. Vyssie ste pisala, ze potrebujete k zivotu 1300 eur. Pokial nemate teraz pracu z dovodu kovidu, mate rodicak a co je hlavne, ma na vas prispievat aj otec. Rovnako aj na dieta. Takze treba to riesit s nim alebo na sudoch. Pokial mate drahy byt, je treba ist na rok dva do lacnejsieho a pockat, az pojde dieta do statnej skolky, Vy do prace a nasledne bude aj na byt. V prvom prispevku ste sa pytala ako vyzit. Tak odpovedam ako sa da bez statnych davok.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Konecne !!!! Moct tak pit, stiahnem aj celu flasu sampusu 😁😁😁

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 ahaa dobre už rozumiem🙂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 prepac, ale ked so do SP neodviedla jedno jedine euro, co ty vlastne chces??? Aky prispevok/podporu ci co??? Mala si si platit dobrovolne a narok by si mala, bodka.
Rozum sa mi fakt zastavuje nad takymito zdovodneniami...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Tlieskam! Konečne to zrušili 🙂 už včera bolo neskoro

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@nadherna Tak to je potom niekde chyba v procese,ked cela rodina zije z jedneho rodicaku.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Ja len tak pomimo, tym, ktore sa vytesuju, ako sa tento stat bude mat dobre, ked nebude pandemicky... Houbeles. Neprejavi sa to absolutne nijako, tie peniaze sa rozplynu inde a bezny clovek z toho nebude mat absolutne nic... Rada by som videla porovnanie, kolko sa za cely cas vyplatilo na pandemicke rodicaky a kolko stali podozrive predrazene tendre, objednavky "nasim ludom" bez transparentneho vyberu v case nudzoveho stavu, kolko penazi sa premrhalo zlym riadenim krajiny, loteriami, chaotickymi opatreniami, atomovymi bombami, ktore nam priniesli akurat to, ze sme boli na tom najhorsie na svete v boji s pandemiou... Podla mna su tie rodicaky kvapka v mori... Neobhajujem ten pandemicky ako taky, ale podla mna pokial ludia ziju slusne a sporiadane vychovavaju deti - nezavidim im ziadne davky, nieto aby som buchala sampanske - to uz mi pride dost ubohe... Stale tu pocuvam/citam o pandemickom, zaujimave, ze nie je taky spolocensky tlak na zrusenie akychkolvek davok napr. pre neprisposobivych obcanov tmavsej pleti, ktori su pre tuto spolocnost asi milionkrat vacsou hrozbou nez "lenive matky" uz len svojim sposobom zivota, ktorym doslova terorizuju okolie... A tym sa davky nevyplacaju len pocas pandemie...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@malinovka333 Ale vsak co si budeme klamat,tych,co ozaj tuto davku vyuzili na par mesiacov,kym sa zamestnali je zopar, vacsina to mala ako slusne vreckove. Odlozili rano dieta do skolky a riesili si co potrebovali. Kolko sa ich tu priznalo,ze sa im neoplati ani do roboty ist,lebo takto maju isty prijem a z roboty ich mozu vyhodit,uz im pandemicky nedaju a budu bez prijmu. Zrazu sa zem zlahla po nich a vsetky co PR poberali su cestne a svedomite obcianky✌️😂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@iwesska nepovedala som cela rodina ale matka s deťmi

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@nadherna A kde ma matka s detmi otca? Alimenty neplati? Pokial je matka doma na RD, chlap musi na vyzivu prispievat aj matke, nielen detom. S tym ma co spolocne stat? Pokial si matka nedokaze obstarat alimenty, sudne, exekucne alebo plodit deti s niekym, kto je schopny sa uzivit je jej problem. Neni to problem pandemickeho rodicovskeho prispevku.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 nehnevaj sa ale stále píšeš ako musí chlap prispievať na dieťa aj matku...na matku len do dvich rokov a iba ak boli manželia..ak sa niečo nezmenilo...a ďalej ja riesim výživné už 6 rokov ...viac peňazí má to stalo ako mi ex dal...tak mi prosím daj radu ako chlapa prinutit platiť ...lebo písať o Tom je veľmi jednoduché ..a žiadna z nás nevie ako dopadne...z milujuceho chlapa sa neraz stane úplne iný chlap...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@merrynka19 nie, nemuseli byt manzelia. Do dvoch rokov musi platit na matku aj ked je nevydana. Riesi sa to sudne. Sud o urcenie vyzivneho je bezplatny, navrh spisat sama alebo na upsvar. Pravnika nepotrebujes, tak neviem co ta stalo. Mas nejaky rozsudok? Ked neplati, vyhladat najblizsieho exekutora, budu mu to srhavat z platu. Na tom neni nic zlozite.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211ja nepytam rady... Ale vidím že si zabehnutá v každej oblasti...🤭

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@merrynka19
môjho ex donútil platiť exekútor, plus bol odsúdený za zanedbanie povinnej výživy....ak nechcel ísť do basy tak zaplatil.
nestálo ma to ani cent
plus ak máš súdom stanovené výživné tak máš nárok na náhradné výživné

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@merrynka19 Je Vasou povinnostou vymahat pre deti vyzivne. A cez exekutora to mate jedna basen.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@mondolina ale ja nepytam rady čo mám robiť...exekútor ti vezme len vtedy keď ma z čoho...a ja naozaj nehľadám rady na moju situáciu...ja si ju roeism sama. Len vravím že prinútiť chlapa platiť nie je také jednoduché ako ísť si kúpiť teplé rožky 🤭🤣

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@kate211 áno a čo mu vezme exekútor keď nič nemá na seba ???? Keď robí na čierno ? Keď všetko napísal na novú priateľku ??...a opakujem sa. Neprosila som sa o radu...

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@merrynka19
tak si prečítaj ešte raz čo si sama písala..." tak mi prosím ťa daj radu ako donútiť otca platiť...."
exekútor je jedna možnosť, druhá možnosť trestné oznámenie, ďalšia možnosť náhradné výživné....
ešte stále málo? či len ako sa to nedá....

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@mondolina myslela som prinútiť nejak inak ako všetko toto osvedčené🤣ja som všetko vyskúšala. Tak prosím ťa tu nevypisuj, že hľadám dôvody ako sa to nedá...a vôbec ja som stebou nejednala o mojej situácia tak čo rieisis..ja mám aj exekúciu podanú. Aj tresne. A žiaľ náhradné mi nevyšlo...ešte niečo abybsi mohla pokojne zaspať večer ?

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@lienka.7 čítaj s porozumenim. Pekný večer 🥂

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@merrynka19
tak potom je niekde chyba...
držím ti palce nech sa to pohne a nech dostanete na čo máte nárok.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@emma187 ja som sa rok striedala s manželom až v štyroch rokoch mi zobrali malú do škôlky. Nuž musíte sa aj vy prestriedat.

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

Bože..Čo by ste robili keby nieje pandémia? Tiež som mala situáciu ako tisícky žien..Dve deti s odstupom 6 rokov , jedno marcové ktoré nevzali do škôlky, pol roka sme žili z muzovho platu a to nebol v tej dobe žiadny 1500€ plat ani 1000€ a ani 800€.. S deckom som chodila na ÚP, dávka v hmotnej núdzi mi vyšla 20€ a ani som ju nepoberala, lebo to čo by som musela pozhanat by ma stálo 5x toľko + každý mesiac dokladovať mužov plat.... V septembri nastúpil do škôlky a do mesiaca som si prácu našla..Druhé dieťa februárové, opäť rovnaký scenár len s tým rozdielom, že som sa mala kam vrátiť pracovať. Nuž stihli sme ho zapísať ešte pred dovŕšením 3 rokov do súkromných jasiel, a ja som mohla ísť do roboty..Áno opäť sme uťahovali opasky, ale nebolo to také šialenstvo ako pri prvom.. A vy to máte ťažké? Peniaze tiekli, prácu vás nik nenútil hľadať, tak načo sa snažiť ,však? A ešte sa budete sťažovať? A dodám na záver ,že ani mne nemal a nemá kto deti varovať.. Aj dnes chorobu skolkara lepime dovolenkami, nadcasmi, len nech si nepodrbeme výplaty OCRkami... Ako výnimku beriem len matky samozivitelky a ženy z regiónov kde aj za nepandemickych okolností je umenie nájsť prácu..

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

A samozrejme aj tie , ktorým deti nevzali do škôlok..

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@merrynka19 exekutor si vie poradi aj s takum to chlapom a ked nie nech pojde do vazenia,

Odpovedz
8. dec 2021
avatar

@marianeta lenze ked nebola akoze corona tak mne tiez nevzali dieta do skolkya maly je narodeny v januari a nevzali mi ho opat ani v septembri, ked už mal 3r a 8 mes,a tiež som nedostavala nic, a musela som sa zariadit tak ako bolo, takze taketo situacie boli su aj budu a nevidim v tom ziadny dovod preco by jedna mala dostavat peniaze zato ze jej dieta nevzali do skolky, to maju akoze len teraz stastie ze je pandemia a vyhovarat sa na pandemiu,a vlastne súpoliehat sa nato ze ved mi davaju aj nadalej peniaze naco pojdem robit, mali pocitat s tym ze raz to skoncit musi,a nie teraz zrazu nariekat

Odpovedz
8. dec 2021
avatar
Odpovedz
8. dec 2021