icon

Onkolog je tiez len clovek ktory zije z chemoterapiii….biznis ako biznis…..akonahle moj otecko “nezvladal” uz chemo sa ho “zbavila”….viem nebolo mu už pomoci ale spravala sa akoby nebol jej pacientom,”prehodila ho”obvodnej.
1.4 mi oznamila ze ma “lepsie” vysledky onkomarkery 26.4 zomrel….:(…niet čo dodať!

avatar

Je mi luto tvojej straty, ale paliativna starostlivost je uz v rukach inych lekarov ako onkologov. Casom bolest prejde a nebudes obvinovat onkologa

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Nechcem sa tá dotknúť, ale máš veľmi skreslený obraz.
Starostlivosť o pacienta v terminálnom štádiu ochorenia je záležitosť ktorá už nespadá pod onkológa

Prosím tá, nesir tu takéto veci, sú tu viaceré onkologické pacientky, ich toto môže akurát vystrašiť

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Pozerám že tvoj otec má rakovinu pankreasu. Len veľmi malé percento naozaj nízke percento pacientov prežije tuto dgn

Úprimnú sústrasť

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Uprimnu sustrast 🖤

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Úprimnú sústrasť .
Ale ano , onkolog je tiež iba človek . Aj mne ocino zomrel na rakovinu a ver , že vybíjať si zlosť na iných ti nepomôže , ani sa ti neuľaví .

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Úprimnú sústrasť... Moja setra pracuje na brušnej chirurgii v zahraničí. Rakovinu pankreasu neprežil ani jeden pacient.... A ver, že liečba a starostlivosť je tam fakt dobrá. Za svojej cca 20 ročnej praxe poznala cca 3 pacientov, ktorí to po oznámení diagnózy potiahli cca 2-3 roky. A napr. rakovina hrubého čreva, keď som sa jej pýtala, to hovorila, že je v pohode liečiteľné. Je mi ľúto tvojej straty, ale ten onkológ by už nepomohol, je to proste fakt...

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Úprimnú sústrasť, je mi ľúto tvojej straty, ale nemala by si šíriť take veci a očierňovať lekárov, ktorí proste dodržiavajú postupy.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Mrzí ma tvoja strata. Moja mamka bola onkologickým pacientom. Na kontrolu chodí každé 3. Mesiace. Prístup lekárov bol vždy uzasny. Od prvého lekára po posledného ktorému prešla rukami. A aj po chemoterapiach sa k nej správali rovnako ako pred nimi.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Autorka.Pred smrťou u väčšiny ľudí,ktorí zomierajú na chorobu príde krátkodobé zlepšenie.
Koľkokrát si už počula,že však sa cítil lepšie aj výsledky mal lepšie ale hneď nato zomrel.Velakrat,že?
Lekára by som fakt neobvinovala

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

úprimnú sústrasť .
Ale hovorí z teba hnev, nie rácio. Pracujem na onkológii, určite nie je pre lekárov chemoterapia biznis. Ked tvoj otec nezvládal chemo., tak vedela lekárka prečo, lebo by sa viac trápil v posledných dňoch, chemoterapia má vedľajšie účinky, tak hádam si mu nechcela ešte viac priťažiť pri odchádzaní.
Ani zlepšenie onkomarkerov sa nevylučuje s úmrtím, lebo zlepšenie je iba jedna malá časť procesov liečby, ale keď orgány, krv, celé telo má problém, ani o 100% zlepšené, by smrti nezabránili. Darmo opravíš defekt na bicykli, keď reťaz či kostra sa rozpadá od hrdze...
Že "ho nechala obvodnej" -tak čo mala robiť, ked videla prichádzať koniec ?! Onkológovia riešia mrte iných pacientov, nemala iba tvojho otca, a primárnu starostlivosť zabezpečuje práve obvodák. Viem že je to ťažké, ale skľudni sa a nepľuj zbytočne jedovaté sliny. Otcovi to život nevráti, a tebe to tiež nie je k dobru.
MMch. aj mne zomrelo na rakovinu viac blízkych ľudí, jednoducho sa zázraky nedejú, a v onkológii dupľom. Aj ked občas áno.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Moja maminka zomrela teraz 17.4. na rakovinu pankreasu a vieš čo v apríli 2023 sa dostala do nemocnice 1x z bolesťami, kolobeh vyšetrení a v novembri začali chemo,každý jej dával 2-3 mesiace a ona to dala 2 roky ,moja hrdinka a statočne bojovala a lekári od onkologa cez všetkých možných jej dopriali tolkoto času a fungovali sme úplne normálne dokonca celá rodina na pochybách ci mala dobre stanovenú diagnózu-ano mala a ja ďakujem za každý deň čo tu bola naviac vďaka onkologovi čo tu pliagu spomalil.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@jankadr

Úprimnú sústrasť... Moja setra pracuje na brušnej chirurgii v zahraničí. Rakovinu pankreasu neprežil ani jeden pacient.... A ver, že liečba a starostlivosť je tam fakt dobrá. Za svojej cca 20 ročnej praxe poznala cca 3 pacientov, ktorí to po oznámení diagnózy potiahli cca 2-3 roky. A napr. rakovina hrubého čreva, keď som sa jej pýtala, to hovorila, že je v pohode liečiteľné. Je mi ľúto tvojej straty, ale ten onkológ by už nepomohol, je to proste fakt...

@jankadr ak by existoval liek na rakovinu pankreasu Steve Jobs by este zil.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Môjho ocka liečili na onkológii do posledného dňa jeho života. Všetci sme vedeli, že mu niet pomoci vrátane lekárov na onkológii, napriek tomu dostával úžasnú starostlivost. Neverím tomu, že by pacienta v terminálom štádiu len tak odhodili. Viem, že z teba teraz hovoria emócie. Ja som prvé mesiace po jeho smrti tiež obviňovala všetkých, ale žiaľ, táto choroba je strašná, často s nezvratnym koncom. Mňa utesovalo len to, že už mu je dobre, že sa netrápi.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Úprimnú sústrasť.
Ja ťa úplne chápem, rozumiem tomu, čo píšeš a viem čo cítiš. 🖤

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Úprimnú sústrasť.
Chemo určite nie je biznis pre onko dr alebo pre onko odd v nemocnici. To ako zaúčinkuje chemo záleží na type rakoviny a človeku ako to jeho telo organizmus prijme nie na dr. Dr za to nemôže že u tvojho otca to neúčinkovalo a vôbec nie pri rakovine pankreasu. Je mi to ľúto ale nemáš dôvod sa hnevať ani na dr a ani na nemocnicu... a nie to este dr očierňovať

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Aj ja aktuálne pracujem na onkológii (ale administratíva). Práveže u nás veľa ľudí ostáva, keďže doma si nevedia poradiť s paliativnou liečbou a bohužiaľ hospice a paliativne centra nie sú dostatočne. Nikoho nevyhodia a ver, že poisťovňa to finančne nepokryje….

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Ak už chemo nezvláda, je lepšie dať lieky proti bolesti, paliatívna liečba patrí k obvoďákovi. U nás v rodine po 1.chemo kolaps a odchod domov s tým, že 16.9.nemocnica. to uz bolo týždeň po smrti...

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Obidvaja rodičia mi v priebehu 15 mesiacov zomreli na rakovinu pankreasu. Je to hrozná choroba, lekári sa snažili. No vyhrať nad ňou sa neda.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Môj brat bol onko, v čase kovidu. Po rozsiahlom náleze na LU ho nechali ešte 21 dní čakať na chemoterapiu. Napriek tomu chodil ambulantne na chemo, bol normálne mobilný sebestačný pacient, nepotreboval žiadnu starostlivosť. Vybral týždeň chemo a bol koniec. Tak mu s ňou všetko rozvrátili, že to organizmus nezvládol. Detaily tu rozoberať nebudem, ale totálne ho ako onko pacienta vtedy zanedbali, a totálne celú liečbu pohnojili a hlavne podcenili, lebo veď toto sa bežne takým pacientom dáva, tak ideme podľa tabuliek, načo by sme brali ohľad na to že tento pacient má taký a taký pridruženy problém a nemusí byť zvolená liečba preňho úplne vhodná.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Je mi ľúto tvojej straty....

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Píšem tiež z osobnej skúsenosti.
Nie je to na onkologických oddeleniach také bezchybné, ľudské a vôbec nie ideálne ako tu väčšina píše.
Onkológovia používajú štandardné, predpísané postupy pri podávaní chemoterapií a stále neexistuje "liek" na vyliečenie z rakoviny.
Život dokáže zachrániť len včasná diagnostika a operácia s chemoterapiou. Pri agresívnych nádoroch ani to nepomôže.
Onkológovia sú tiež len ľudia so svojími povahovými vlastnosťami, profesnými záujmami a prioritami.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Veľa x sa pred smrťou polepší.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Je mi ľúto tvojej straty. Želám ti veľa síl na prekonanie tej obrovskej bolesti

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@napetra

Píšem tiež z osobnej skúsenosti.
Nie je to na onkologických oddeleniach také bezchybné, ľudské a vôbec nie ideálne ako tu väčšina píše.
Onkológovia používajú štandardné, predpísané postupy pri podávaní chemoterapií a stále neexistuje "liek" na vyliečenie z rakoviny.
Život dokáže zachrániť len včasná diagnostika a operácia s chemoterapiou. Pri agresívnych nádoroch ani to nepomôže.
Onkológovia sú tiež len ľudia so svojími povahovými vlastnosťami, profesnými záujmami a prioritami.

@napetra presne ako píšeš, dokonca som sa stretla s prístupom jednej lekárky, kde naozaj ľudskosť bola to posledné čim disponovala. S tou liečbou moc nesúhlasím, väčšinou operácia má za následok to, že k nádoru sa dostane vzduch, a už sa to vezie...v našom prípade to bolo tak, do pol roka sme brata pochovali, a nie je jediný takýto prípad v mojom okolí. Dnes je známe už množstvo iných metód, ako likvidovať nádory, ale nepouživaju sa, lebo dokážu reálne ľudí vyliečiť, a nie sú podľa tabuliek a postupov liečby, ktorá vlastne ani nelieči, maximálne predĺži o pár mesiacov, možno rokov život, ktorý často u takýchto pacientov ani nie je poriadne životom, pretože povedzme si narovinu, chemoterapia tých ľudí koľkokrát úplne odpíše. Onko liečba je biznis, a dosť krutý biznis väčšinou s nešťastnymi koncami. Vo svojom okolí som mala aj mám veľké množstvo onko pacientov, poznám iba dva prípady, kde pacienti žijú viac ako 10 rokov, aj to mali recidívy, dokonca jeden tým prechádza aktuálne teraz.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@sigma510

Môj brat bol onko, v čase kovidu. Po rozsiahlom náleze na LU ho nechali ešte 21 dní čakať na chemoterapiu. Napriek tomu chodil ambulantne na chemo, bol normálne mobilný sebestačný pacient, nepotreboval žiadnu starostlivosť. Vybral týždeň chemo a bol koniec. Tak mu s ňou všetko rozvrátili, že to organizmus nezvládol. Detaily tu rozoberať nebudem, ale totálne ho ako onko pacienta vtedy zanedbali, a totálne celú liečbu pohnojili a hlavne podcenili, lebo veď toto sa bežne takým pacientom dáva, tak ideme podľa tabuliek, načo by sme brali ohľad na to že tento pacient má taký a taký pridruženy problém a nemusí byť zvolená liečba preňho úplne vhodná.

@sigma510 to je na SK dosť častý problém ze nie sú inovativne lieky an rakovinu.v tom sme strasn epozadu

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@jajka78

@sigma510 to je na SK dosť častý problém ze nie sú inovativne lieky an rakovinu.v tom sme strasn epozadu

@jajka78 a inde su?

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

Si predstav ze ano.su cielen liečby povedzme na rakovinu prsníka konkrétny typ. Neviem ci nepocuvas ale v tomto sme na Slovensku veľmi biedne
https://www.nierakovine.sk/rakovina-pluc/inovat...

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

U nás jeden druh chemo ci oziare na vela typov. To co je vonku už schvalen u nás ženy zháňajú peniaze a dokym nazbieraju je neskoro.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@jajka78

U nás jeden druh chemo ci oziare na vela typov. To co je vonku už schvalen u nás ženy zháňajú peniaze a dokym nazbieraju je neskoro.

@jajka78 zaujímavé, moja svokra zomrela pred pár rokmi na rakovinu a tiež jej chemo nepomohla

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@jajka78

U nás jeden druh chemo ci oziare na vela typov. To co je vonku už schvalen u nás ženy zháňajú peniaze a dokym nazbieraju je neskoro.

@jajka78 áno, kamoskyna dcéra takto riešila keytrudu… inde bežná vec… u nás nie… okno lieky sú drahé, poisťovne ich neradi schvaľujú…

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@daniela2310

Obidvaja rodičia mi v priebehu 15 mesiacov zomreli na rakovinu pankreasu. Je to hrozná choroba, lekári sa snažili. No vyhrať nad ňou sa neda.

@daniela2310 chcela som ti napisat spravu ale nejako nejde.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@pribinak

Pozerám že tvoj otec má rakovinu pankreasu. Len veľmi malé percento naozaj nízke percento pacientov prežije tuto dgn

Úprimnú sústrasť

@pribinak to mi je jasne aj som bola na to pripravena,ale ten pristup za posledny mesiac bol len taky ako na páse v automobilke…asi by som to sem nepisala.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@stellarstar

@jajka78 a inde su?

@stellarstar áno sú, bol prípad muža, samozrejme nie v našej krajine, ktorému aplikovali do nádoru a jeho okolia dusík, nádor tým zabili bez potreby ho vyberať, telo ho postupne vstrebalo a vyliečil sa. Napríklad. U nás neliečia rakovinu lekári, ale poisťovne. Čo poisťovňa zaplatí, to sa pacientovi podá. Pritom všetci dobre vieme, že taká chemoterapia zabíja všetko, nie len choré nádorové bunky. Ako sa spomína vyššie, na xy typov nádorov a rakoviny, takmer totožne chemoterapie. Preto ľudia končia ako končia, odpálený krvný obraz a imunita. Takto zhumplovaný organizmus nedokáže bojovať s ničím, ani s obyčajnou virózou.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@jajka78

@sigma510 to je na SK dosť častý problém ze nie sú inovativne lieky an rakovinu.v tom sme strasn epozadu

@jajka78 to nie je len problém onkológie, tu je problém aj v prístupe lekárov. S ľuďmi sa bavia ako s nejakým tovarom, liečbu ordinujú podľa toho čo poisťovňa zaplatí, lebo "taký je postup". Aktuálne si prechádzame takouto torturou doma, xy vyšetrení, aj úplne zbytočných, len si nás podávajú z dverí do dverí, absolútne doktori nepočuvaju čo im človek hovorí aké má problémy, len rýchlo napísať čo poisťovňa zaplatí a keď si človek dovolí nesúhlasiť lebo pozná aj iné metódy vyšetrenia ktoré sú bezpečnejšie a menej invazívne vzhľadom na aktuálny zdravotný stav, tak sa s vami budú baviť arogantne a štýlom čo si vlastne dovoľujeme odmietať to čo oni naordinovali. Začarovaný kruh, tu sa k doktorom do rúk radšej nedostať, človek vlastne aj tak nič nevyrieši (u nás už pol roka nevieme čo dotyčnemu vlastne je) takže nakoniec si človek musí aj tak pomôcť sám. Alebo umreť.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@sigma510

@jajka78 to nie je len problém onkológie, tu je problém aj v prístupe lekárov. S ľuďmi sa bavia ako s nejakým tovarom, liečbu ordinujú podľa toho čo poisťovňa zaplatí, lebo "taký je postup". Aktuálne si prechádzame takouto torturou doma, xy vyšetrení, aj úplne zbytočných, len si nás podávajú z dverí do dverí, absolútne doktori nepočuvaju čo im človek hovorí aké má problémy, len rýchlo napísať čo poisťovňa zaplatí a keď si človek dovolí nesúhlasiť lebo pozná aj iné metódy vyšetrenia ktoré sú bezpečnejšie a menej invazívne vzhľadom na aktuálny zdravotný stav, tak sa s vami budú baviť arogantne a štýlom čo si vlastne dovoľujeme odmietať to čo oni naordinovali. Začarovaný kruh, tu sa k doktorom do rúk radšej nedostať, človek vlastne aj tak nič nevyrieši (u nás už pol roka nevieme čo dotyčnemu vlastne je) takže nakoniec si človek musí aj tak pomôcť sám. Alebo umreť.

@sigma510 prave o toto mi islo v prispevku,vedela som ze ockovi uz niet pomoci….ale ten pristup nebol najkrajsi:(

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@manamani1

@sigma510 prave o toto mi islo v prispevku,vedela som ze ockovi uz niet pomoci….ale ten pristup nebol najkrajsi:(

@manamani1 áno.potom je to už o ľudskosti.a tu jej bohyzial veľa chyba.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar

uprimnu sustrast🖤 viem, ze to boli a bude boliet, ale rakovina pankreasu je pre každého konečná a velmi rychlo. Mojho bratranca manželku odviezli 7.8. a 28.8. mala pohreb... nechala 1,5 rocnu dceru...

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@sigma510

@jajka78 to nie je len problém onkológie, tu je problém aj v prístupe lekárov. S ľuďmi sa bavia ako s nejakým tovarom, liečbu ordinujú podľa toho čo poisťovňa zaplatí, lebo "taký je postup". Aktuálne si prechádzame takouto torturou doma, xy vyšetrení, aj úplne zbytočných, len si nás podávajú z dverí do dverí, absolútne doktori nepočuvaju čo im človek hovorí aké má problémy, len rýchlo napísať čo poisťovňa zaplatí a keď si človek dovolí nesúhlasiť lebo pozná aj iné metódy vyšetrenia ktoré sú bezpečnejšie a menej invazívne vzhľadom na aktuálny zdravotný stav, tak sa s vami budú baviť arogantne a štýlom čo si vlastne dovoľujeme odmietať to čo oni naordinovali. Začarovaný kruh, tu sa k doktorom do rúk radšej nedostať, človek vlastne aj tak nič nevyrieši (u nás už pol roka nevieme čo dotyčnemu vlastne je) takže nakoniec si človek musí aj tak pomôcť sám. Alebo umreť.

@sigma510 Viem si predstaviť akými ťažkosťami prechádzate, ako sa snažíte pomôcť a s koľkymi prekážkami sa boríte.
S tou chemoterapiou s tebou súhlasím.
Chemoterapia zabíja nielen rakovinové bunky, ale aj zdravé bunky, tým sa znižuje imunita organizmu a nakoniec sa organizmus nedokáže brániť rakovine.

Ja úplne dôverujem konvenčnej liečbe, teda včasnej operácii a chemoterapii, ale neodsudzujem pacientov, ktorí sa rozhodnú liečiť inak.

Tiež nerozumiem onkológovi, ktorý sa arogantne správa k pacientovi, ktorý nesúhlasí s jeho navrhnutou liečbou.
Každý človek má právo nakladať so svojím životom ako uváži za správne.
Je to zložité a individuálne u každého pacienta.
Prajem veľa šťastia v určení diagnózy.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@lizatko1009

uprimnu sustrast🖤 viem, ze to boli a bude boliet, ale rakovina pankreasu je pre každého konečná a velmi rychlo. Mojho bratranca manželku odviezli 7.8. a 28.8. mala pohreb... nechala 1,5 rocnu dceru...

@lizatko1009 :(…kolko mala rokov?

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@manamani1

@sigma510 prave o toto mi islo v prispevku,vedela som ze ockovi uz niet pomoci….ale ten pristup nebol najkrajsi:(

@manamani1 chápem. A vidím to, čo sa deje. Úprimnú sústrasť. U nás to pravé bolo opačne, nikto nečakal taký náhly zvrat, že brata zlikviduje tyžden chemo. Všetci zostali v šoku, naviac bol to mladý človek. Ale to bol ten prístup, takto sa to robí, tak aj jemu dáme toto a basta. Mne je tu za posledný mesiac z celého zdravotníctva zle. Zažila som si prístup lekárov vo vedľajšej krajine a je to neporovnateľný rozdiel. Ja som za, nech majú lekári aj 6000€ plat, ale nech ľudí liečia a pomáhajú im, a správajú sa k nim ako ľuďom a nie horšie ako k dobytku.

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@manamani1

@lizatko1009 :(…kolko mala rokov?

@manamani1 36

Odpovedz
6. máj 2025
avatar
@lizatko1009

@lizatko1009 to je velmi velmi smutne:(

Odpovedz
7. máj 2025