icon
1 / 1
avatar

boze ludia ze 280e... moj svokor zarobi 320 a sa narobi a zeny doma by mali dostavat 280? podla mna je to moc alebo ok ale skratit rodicovksu- kazdy vidi IBA tych 200e ale nezabudajte ze sa plati aj zdrav. a soc. atd.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

načo nám je zvýšený rodičovský, radšej pridajú dôchodcom, tí im dajú hlasy vo voľbách ... 🙂

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

hajzli, na co tam sedia na tych svojich ritiach ked sa ich tolko zdrzalo??? 👎 neskutocne

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@solinkarka trefa 👍👍👍

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@zaryaa moc 280. Ved dieťa potrebuje viac ak dôchodca alebo 60 r.clovek.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Len naivný človek si mohol myslieť že zvýšia o toľko.. Ale Baby buďte radi že nemusíte ísť makať. Na západe Nie su tak dlho Baby doma

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

stale je moznost ist do prace .. niekedy taka moznost nebola, bud zena isla do prace alebo dostavala rodicak. teraz moze aj robit aj brat rodicak.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 dôchodca má odrobene to je jedná vec a o dieťa sa máš postarať ty nie stať

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina suhlas, nech daju na 350 nech sedi polka slovenska doma na zadku.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 tu sa stále zabúda na to že v prvom rade sa má človek o seba postarať sam a pótom rodina a keď už nič tak až potom je na rade štát

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Na to čo sa všade nakradne , by mali zvýšiť všetko, maminam,dôchodcom,zdravotníctvu,školstvu,jednoducho všade! Ale nieee,tam kde si dávajú do vačku ,ťažko ostane pre ostatných...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina dôchodca škape sorry za výraz a nik tu na Slovensku neostane,lebo mladý idú preč.hambia sa že sú slovaci

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina ja by som bola tiez proti zvysovanie keby tam sedim. staci prist pozriet na lunik 9 a vsetci by boli proti.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina áno máš pravdu, dieťa nie je forma zárobku, ale poväčšine vychovávaš to dieťa, aby sa raz stalo platcom daní, ktoré pôjdu štátu, takže si myslím, že štátu vráti omnoho viac, ako dostane...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 a len preto ,že dôchodca je nepotrebný a štát nemá zisky ,tak sa naňho z vysoka kasle

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 moj svokor nie je dochodca ma 55r

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 počkaj keď budeš dôchodcom ty a budeš mať prd našetrené a nedaj Boh budeš chorá a pól dôchodku necháš v lekárni

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@laurika26 vo Švajčiarsku si rodičia platia aj zdravotné na detí tu na sk to máš za free.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 a teda ja mam 2 deti a neminiem 200e mesacne na dieta

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Rodičák by mali vyplácať ako materskú. Musí mať niečo odrobené a potom by bolo fajn aj tých 280e

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@juhseverzapad presne tak , ja by som zrusila rodicak a bola by iba materska. kto si odrobi ten nech dostava nieco.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@zaryaa ja mám 2 a to je málo.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@juhseverzapad ja by som bola tiež za.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina to nechávam aj z rodicaku keď sú obe choré.mam sporenie do dôchodku a keď sa ho nedožije nech majú deti

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Damy, treba si uvedomit, ze dieta mate so svojim partnerom. Nie so statom. To, ze stat vam vyplaca 2,5 roka 200€ za vychovu Vasho dietata+plati za vas a vase dieta odvody do poistovni je luxus, o ktorom mozu na zapade iba snivat... 😉

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 ale ako bol spomenute vyssie ty sa mas postarat o dieta a nie stat... je to len na prilepsenie

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Presne tak výška rodičovského podľa odpracovaných rokov resp. Tí čo nerobili menej a tí čo majú odrobene aspoň tri roky viac. Niekedy to tak bolo a vtedy myslím aj bol ten vyšší rodičovský okolo 280 eur a nižší okolo 170. Potom sa to zjednotilo samozrejme ma tu nižšiu hranicu. Ale povedzme si úprimne nikdy nebudú všetci spokojní.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Ja nikdy nepochopím "zdržalo sa hlasovania" preboha načo sú tam. Veď aj minca má 2 strany, nespadne na stred! Keď nechcú nech daju "proti" alebo súhlas "za". Toto je super štát!

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@zaryaa aj môj oco má tak a sám povie že deti potrebujú viac ako oni a to je vážne chorý.vidi že slov.deti majú menej ako napr.nemecke.ja má miním.rodine a švagor má na jednu 180 mes.sam hovori že Slovensko je diera

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@jane1983 no to urcite ze nikdy maminky by totiz chceli dostavat akokeby robili.. ale to nejde pretoze neziju v emiratoch ale na svk

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@zaryaa kto bude platcom DPH.moje dieta a každé jedno.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@kuukii vies preco sa zdrzali? kazdy kto sa zdrzal bol na 10000% PROTI len sa "zdrzali" aby neboli ich mena zverejnene na nete 😠

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 ja zijem v de dostavam do 1.r 1800e plus 200e rodinne na dieta... takze mne da stat 2200e ALE ja mam mesacne nakladu 3500e takze ostatne je na mne 😎 a nechcem aby mi platili cely plat ze?

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@kuukii to suhlasim ze by nemalo existovat bud su za alebo proti a ziadne nehlasovali alebo sa zdrzali ved musia mat nazor... vsetci co nedali za boli proti preco sa hanbia za nazor

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 Najlepsie dieta ,,vyprdnut" a rovno z pôrodnice sup do prace, nie? Ja by som napriklad zrušila ze popri rodicaku moze pracovať.. Teda samozrejme s ohladom na individuálnu situáciu každého.. Matky samozivitelky alebo v rodine kde je minimálna mzda partnera este budis.. Ale mne pride choré ze decko si supne do jaslí, berie rodicak alebo teda prispevok a este si aj zarobí poriadnu sumicku.. Ked si vie dobre zarobiť, nech sa páci.. Ale načo ju ma este aj stat podporovať?? Poznam osobne take co manzel zarába 3 a viac tisíc mesacne, sama ma cez tisícku a este sa trasie za prispevok aby dieťaťu zaplatila 700€ jasle lebo treba sa učiť vsetky jazyky najlepsie este v bruchu.. Jasne aj rodicak by som posudzovala individuálne aby ho nezneužívali iste skupiny obyvateľstva.. Ale mna by napriklad zvýšený potešil.. Nie sme nan sice odkázaný, ale muz nema ani nadpriemerne príjmy.. U mna je to s prácou vzhladom na jeho pracovnú vyťaženosť a absolútnu neochotu rodiny aj celého nasho okolia velmi zložité. Moja práca by mala byt v poobednych a večerných hodinách (učenie v ZUS plus koncerty), on robi na smeny, takze chodi bežne domov o 23:15.. Netuším kde by boli deti po škole/škôlke. Samozrejme su tu aj ine dôvody a je ich pomerne dost. Napriklad chvalbohu casto chorí nie sme, ale ked nas uz drapne viróza motáme sa v nej 2-4 mesiace.. Vzdy.. Muz keby si vzal OČR tak by sa uz v práci dlho neohrial. Zial chýbať nemoze kedze bez neho jeho tim fungovať moc nedokáže. Teda na OČR by som musela byt vzdy ja. Som ale ozaj zvedavá kto by mi vecne OČR toleroval.. A ze robit nieco z domu? Od 15 som sa hodiny venovala len cvičeniu na husle a klavír, mam konzervatórium a VSMU, teda matiku a podobne záležitosti mam zvládnuté len na úrovni základnej školy. Čiže nejake účtovníctvo a pod. pochopiteľne nepripadá do úvahy. A súkromne učiť v paneláku je tiez nereálne.. Takze tak. Ale ked si to vezmes z druhej strany, šetrím 2 miesta v škôlke pre maminy ktore chcú/musia pracovať, šetrím aj pracovne miesto, atd. .. Takze podla mna tych 280€ by som si za 24 hodinovú starostlivosť o deti aj ,,zaslúžila". A ked nahodou pribudne časom este 3. dieta, rovnako sa budem on plnohodnotne starať a opat miesto v škôlke ostane voľne pre ine dieta.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

a dobre, že to neprešlo, tiež by som hlasovala proti, totálna blbosť, zvyšovať rodičovský na 280 eur, na iné sa treba zamerať a nie podporovať sedenie doma na zadku

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna u nas je to tak ze ak robis tak sa to odratava z rodicaku

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna ja som bola tiez 3 roky doma a nehrnula som sa do prace , ale neuznavam kamosky co su ze nemam robotu tak idem este raz na matersku , sak co budem doma robit. deti supne do skolky a sedi doma este pol roka. tiez pracujem a tiez beriem v kuse ocr , pn dookola kedze mam dvojicky a tiez su skolko povinne. a raz jedno chore bolo raz druhe. takze viem o com pises, napriek tomu nesuhlasim aby sa zvysoval rodicak. tot moj nazor. kto chce dieta tak ho chce lebo ho chce nie preto , aby stat mu platil za starostlivost.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@juhseverzapad Pozri nam sa starsi syn narodil v 26 a nemala som este odpracovaný ani den.. Konzervatórium 6 rokov, výška 5. Narodili sa nam obe deti pocas mojej vysokej školy.. Ak by sme čakali kym nieco dorobím, mali by sme pomaly 30.. Co mne uz teda na deti pride neskoro najma ak ich chce človek viac. O prve babo sme este navyse prišli kedze som potratila. Teraz mame tych 30, zial aj nejake zdravotne problémy uz a aj ked este chceme 3. babo je uz otázne ci ho budeme moct mat.. Teda keby sme čakali kym nieco dorobím je dost mozne ze by sme sa deti nedočkali. Takze ani takto sa to podla mna brat neda.. Ako som tu uz písala, malo by to byt posudzované individuálne..

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@moni244 Hihi ty si pri dieťati sedela doma na zadku? 😁 ja mam 2 a na zadok si sadnem vecer o 9 ked idu spat.. 😂

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Mne je ľúto mamin ktoré sú na deti samé. Do roboty nemôžu ešte a dostať 200€ z ktorých musíš uživiť 2 ľudí plus nejaký nájom je sakra málo

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna vieš, ako som to myslela, ak nie, chytaj ma za slovíčka aj naďalej

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna ale oni dobre vedia preco nezvysuju. nie kvoli nam ale kvoli urcitym ludom co to vyuzivaju...stale to tak bolo, vsetky davky su tak nastavene preto, lebo nemozu na jednej strane nikoho uprednostnovat ako pises ze niekto ide na vysku atd atd. alebo taky co nikdy nerobili a iba vyuzivaju ze mozu brat peniaze. preto sa to neda zjednotit, a keby mali iny vyhodu tak uz je to diskriminacia.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna ano ALE zas by mi neprislo fer nedat zenam co zarabaju vela nic... zvacsa za tym je kopa driny a skoly atd. a prispievaju viac do systemu ako ine aby ptm nedostali nic? bohuzial/chvalabohu by to bolo ako so zdr.poistenim...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@zaryaa Hm, ja by som skôr povedala, že by to malo byť odstupňované podľa odpracovaných rokov. Prečo by som ja mala poberať ten istý rodičák, ako nejaká Cigánka, ktorá nikdy nepracovala. Samozrejme, mal by byť nejaký strop a určite b som nečakala 400 či 500E!

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 Ano, ved jasne ze si robit deti kvoli prijmu je somarina, ale ked sa na to pozrieš z dlhodobého hľadiska tak je to v podstate aj hlúposť lebo predsa aj x-ty rodicak raz skončí. Len preto prave píšem ze by to malo byt posudzované individuálne, lebo s tym ani ja nesúhlasím aby dieta bolo v škôlke a matka si potom ozaj doma zadok valala.. My vieme ze deti do škôlky nepojdu vôbec kedze som doma a preto si myslim ze v takýchto prípadoch by mohli ten zvýšený rodicak dat kedze ozaj šetríme miesta v škôlke a plne sa o deti starám ja sama. Aj ked ako píšem nie sme nan chvalabohu odkázaní, ale samozrejme ze kazde € navyse poteší.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@riannka12 to je tiez take diskutabilne... lebo napr.jedna zena robi od 18r povedzme kucharku a v 26r ma 1.dieta, ja som napr.do 25r chodila este do skoly a aj porodila 1.dieta- ja som nebola nezamestnana ja som robila na svojej skole... malo by sa mozno zohladnit ci su zeny nezamestane ze nechcu robit... ale to by bolo moc komplikovane aby to vsetko bolo skutocne fer

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna presne toto som dnes hovorila aj ja....suhlasim

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@riannka12 Ja som tiez nikdy nepracovala a nie som Ciganka a nemala som ani deti v 18.. Mam skončené Konzervatorium ktore trvá 6 rokov, takze strednú som končila v 21 a následne som robila výšku ktoru som mala končiť v 26, ale kedze sa mi pocas nej narodili obe deti tak som ju končila minuly rok v 30.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@zaryaa Určite by sa to nejako dalo nastaviť.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 väčšiu blbosť som vživote nepočula, taký bežný dôchodca potrebuje určite viac ako dieťa, platí účty, bývanie, stravu, LIEKY! bežné výdavky na oblečenie či kozmetiku tiež nezmiznú s dôchodkovým vekom a pritom si ešte šetrí na pohreb a rozdáva deckám a vnúčatám! toto nepochopím takéto názory...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna a kolke su co poberaju predlzeny a zdrave deti v skolke? a dostavaju a este aj robia? xy len z mojho okolia a vedia v tom proste chodit. boze chran vobec nepisem o vasom pripade pisem o vyuzivacoch. ja som inak tiez nevyzila na rodicaku na dvojicky bol 301 € takze na jedno 203 a na dve 301 a 315 sme mali hypoteku. takze to co som za 10 rokov v praci nasetrila tak som pekne krasne za 3 roky do centa aj minula...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna Súhlasím s tebou. Individuálny prístup by bol fajn. Mohlo by sa to aj brať tak, že manžel musí mať odrobené. Proste jeden alebo druhý. Tak ako je to s bonusom na dieťa. Takto niektorý iba otrčia hnáty a štát daj.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna Verím, že vieš, ako som to myslela.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar
Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna Ty pracovať budeš, Cigánka nikdy...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Babám na západe sa to oplatí keď tam aj zarobia....ty dáš pol platu za jasle...a ostane ti pomaly menej peňazí ako keby si ostala doma na rodičáku

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@juhseverzapad presne! lenže tuto každá druhá herečka okolo roboty ešte ani nešla a už porodila 2-3 deti za sebou, do štatu v živote neodviedla ani cent a nedbala by hrabať 300 eur WTF!

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Moj nazor je ze 213€ pre mamicku ktora je sama na dietatko a celu tu situsciu je malo mozete mi oponovat ze dostane vyzivne ale moze dostst vyzivne len 30€ a aj to jej nemusi poslat otec dietata. A riesit kolko si kto zasluzi mi pride na inu debatu vsak kaxdy si zasluzi slusne zit mladi starsi a aj male babo

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@mirdita ale tieto peniaze nie su na zivobytie ani nikdy neboli. takze vladu to nezaujima ze niekto z toho nevie vyzit, je to na prilepsenie si .

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@zaryaa
Sorry..ale deti.su buducnost tejto krajiny...ked vyrastu, tak budu chciet, aby na ich dochodky robili...tak preco im nedat teraz?....a navyse...to ako clovek zarobi je len o jeho moznostiach a schopnostiach...deti by nemali byt ukracovane...uz ich ukracuju o volebne pravo (v niektorej azijskej krajine maju prostrednictbom rodicov deti pravo volit)....ved ked moze dochodca, ktory si nepozna vnuka a rozdava neznamym akoze vnukom prachy, volit...preco nie deti?...ked ich pocitaju do poctu.obyvatelov, tak by aj volit mali..ale to je o inom...ved dochodcov uplatit treba a nie mladych...ti tie ich svinstva prekukli a ved im nebudu predsa davat...babky demokratky si treba kupit....ti im na tie klamstva nepridu a budu ich volit...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sara20 ale na to sú tu rodičia,aby mu to zabezpečili,nie štát...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela preco by stat mal zivit tvoje deti! nato si ty... dochodcovi stat vracia to co cely zivot robil na svoji starobu... a mozno by bolo lepsie aby stat nedal nikomu nic a aby sa neplayilo dochodkove a soc. a aby si kadzy setril na seba na svoje deti a rodiacia neh sa straju o deti a ptm deti o rodicov... mozno by nebolo tolko sociek ako teraz

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@moni244 a na koho na lenivých cigánov???radšej zvýšiť matkám ako neprispôsobivým

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@mimimi27 nezvýšiť nikomu a zamerať sa na potrebu polovičných úväzkov, škôlok a podobných vecí

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

stale hovorim, ludia este stale nepochopili ze deti su ich, nie majetkom statu. pokial to tak bude , stale bud ludia nadavat.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Dobre nie su tie peniaze na zivobytie ale v inych statoch su pridavky 200€ na dieta vyssia materska aj rodicak a myslite ze tie mamicky si sikovnejsie a maju viac odrobene ako vy nie ked sme v tom spolku EU zacnime sa priblizovat nie vzdialovat

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

A pokiaľ ide o to???štát nezdiera pracujúcich ľudí na odvodoch???Si pozrite svoje alebo mužové výplatné pásky.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela ja si myslím to isté a nik my názor nezmeni

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 ale štát si myslí, že ľudia sú majetkom štátu...prečo tu toľko ľudí dre za minimálnu mzdu...niektorý to flákajú ...načo aj za takú almužnu...nemajú žiadnu motiváciu....prečo mladý šikovný doktori, vedci a tak ďalej utekajú do zahraničia???

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@mimimi27 ale stale mas na vyber? nemusis robit za minimalnu mzdu ... a ze idu mladi do zahranicia? tak idu za lepsim , stale maju moznost , nie nie sme otrokom statu. aspon ja nie. necitim sa tak. keby som bola , uz tu nie som idem vonku tiez. robila som predavacku , bolo mi malo , isla som inam..

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 a to ako že deti majú zdravé a berú predlžený rodičák? nechápem

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@11bodka11 tak predlzeny nie? maju alergiu napr. kamoska ma dceru co nemoze nejake jedla, tak chodi do takej skolky co su diety, aj je dr. napisala odporucanie na predlzeny ze ma tu intoleranciu , aby teda skusila a uznali jej . mala chodi do skolky , ona do prace a este aj dostava rodicak. clovek nezavidi, ale kolko detom co to fakt potrebuju neuznaju...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@mimimi27 ja som dr.a po skole som isla.na md a ptm prec... preco? vyskusat nove, spoznat krajinu, naucit sa jazyk a mat sa lepsie- a neverim ze ak by som.na svk zarabala rovnako ze by som ostala doma, mame tulve topanky a uz terz spekulujeme kam sa prestahujeme... nie je to vzdy len o penizoch ale aj o zivoynom style

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@11bodka11 a to je jedna, dalsia tiez a hned povedala ze do 6. rokov bude doma deti ze maju nabeh na astmu a chodia s mojou do triedy a ona je doma...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 inak napadlo vas , ze si matky biele matky mozu odkladat tu sumu detom na knizky ucet a pod? a ze moze popri tom chodit do prace? 😀 ach jaj slovac nedoprajna

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@linduska86 ano odkladam veru poctivo co maju od statu maju na knizke este aj porodne co dostali od statu maju na knizke. ja z toho neberiem nic. zivim ich sama.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 ja tiež už nerobím za minimálnu mzdu,ale nie každý má takú možnosť,manžel tiež dobre zarába nemôžem sa sťažovať ale tiež sme si prešli všeličím....ale uznaj aspoň to, že keď sa štrgalo kľúčikmi tak tu sľubovali platy ako vedľa v susednom rakúsku a kde sú oni a kde sme my???aj potraviny a drogériu máme drahšiu a nekvalitnejšiu a to oni zarobia omnoho viac....niektorí musia doslova čarovať aby vyžili

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Nasetrene budes musiet mat...uz zacina byt 3.pilier povinnostou...lebo statne dochodky nebudu..

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 detto ;) hadam sa nehnevas - vies asi ako som to myslela nie v zlom ;)

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@linduska86 nie nehnevam, preco ? niekto si kupi za porodne kocik niekto odlozi 🙂 kazdy ako chce , aku ma moznost , ake ma prostriedky.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 presne presne tak 🙂 mudro vravis

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@mimimi27 netreba sa hlavne porovnavat , nikdy sa vsetci rovnako dobre mat nebudeme, aj ten co ma vela , je mu malo a chce este viac. niekto vyzije z 500 eur niekomu je 1500 malo. a s rakuskom sa tiez nemozeme rovnat , je to iny stat, ine zmyslanie politikov.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@kuukii
Ja sa skor pytam, kde boli.ostatni..kurnik. ved je to ich.praca...je jednoduche nenastudovat.si.problematiku a zdrzat sa...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna sorry, ale aj sociku chodili matky do prace od pol roka 😀

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela na zachode hrali hry - na dovolenke - alebo ich to nezaujima

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 to je jasné,že sa nebudeme mať rovnako....ale to je smutné, že sme tak blízko a aké rozdieli....zas budme vďačné aj za Slovensko....zoberme si takú Ukrajinu alebo Rumunsko

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@mimimi27 presne tak , ukrajinsky robotnici tu chodia na stavby cele dni od rana do vecera robit za 500 ciste a su radi , slovac za tolko ani nevstane.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@mimimi27 vďacne? Slovaci nevedia povstat a ist do ulic kvoli nicomu . len vedie vypisovat na socialne siete a peachovat na system, ako sa maju zle, ale suhlasim s
@stastna17 že brigádnik, alebo clovek, co fakt potrebuje robotu za 435 eur robit nepojde lebo ja mam titul, ja mam 10 titulov a som henteho synacik a som hentej dccerenka , ja mam gelove nechty bla blabla... asi tak

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@stastna17 no šak lebo Slovač ide dreť do Rakúska, Anglicka atď....

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@malalienka85
Bezny dochodca v dnesnej.dobe ma o byvanie postarane..zvacsa kupovali byty od sratu..taka mlada rodinka zial este stale plati hypo alebo iny uver..snaxi sa si zabezpecit byvanie...dochodca potrebuje iba na bezne vydavky...tak ako aj mlada rodina s tym, ze oni to byvanie zabezpecene nemaju

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@linduska86 a možnože sa ani všetci nemajú až tak zle ako sa robia... a tí čo sa zle majú volajú gizku alebo vila 🙄

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@linduska86 Tak vďačne ako vďačne....ja by som aj išla do ulíc len samej sa mi nechce ísť...🙂🙂🙂, skončila by som v base

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@malalienka85 a to je ďalšia téma ktorá by sa dala rozpitvať ...ochota a pomoc štátu invalidnému alebo chorému dieťaťu...hlavne že zdravotné si platíme a keď ti ochorie dieťa a nemáš inú možnosť ako ostať doma bez príjmu,to je tiež na grcanie

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela ale ten byt tiež nie je zadarmo, náklady platit musi a nechci si predstavit aké majú výdavky napr. moji starí rodičia za dom, domy a byty majú stare stale treba nieco opravit, že len bežne výdavky? ved aj dochodci su ludia nezasluzia si kvalitne topanky a dobru zimnu bundu alebo kabat?
jasné že "taka mladá rodinka" potrebuje peniaze nuž ale treba sa aj troška zabezpečit predtym než ostanem doma s bábom, alebo ked na to nemam tak jednoducho si nerobim 2 a viac deti. Treba trosku rozmyslat dopredu a nie že vsak nejako bolo nejako bude...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@mimimi27 áno presne toto je na grcanie, taká mamička nech dostava aj 1000 eur, to je úplne o inom..

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@malalienka85 tá dostane bačov... a prečo??? lebo cigáni utečenci, pomoc iným krajinám a ostatné nezmyselné poplatky do štátnej pokladnice

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@zaryaa s
Suhlasim s tym, nech sa kazdy stara o seba..ale deti su sice tvoje ale stat ich potrebuje na to, aby buducu dochodcovia mali aspon min.dochodoch...nie stat vracia dochodcom za odpracovane...vracia v skutocnosti.aktivne obyvatelstvo a ked stat chce aby bolo di buducnosti na dochodky...tak ma ludi motivovat.k tomu, aby mali deti...nasi susedia cca50r...deti nemaju(nebudem rozoberat, ze memozu...aj adopcia je riesenie).. chofia min.5x do roka na dovolenku...a potom, ked tvoje deti budu velke, tak budu presne tito natrcat ruku...daj na dochodok...vies, tento stat deti.potrebuje...pretoze starne populacia a to znamena, ze bude menej pracujucich..tych, ktori odvadzaju dane, odvody atd...takze kto bude jedneho dna zivit tych dochodcov?...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@linduska86 Ano, poviem to trosku hlupo.. Vlastne neviem na co si tie deti robili ked od pol roka ich vychovával stat.. A zial na velmi vela tych ,,deťoch" je to vidno.. Vzťah s rodičmi taky nejaky.. Ja som do jaslí ani škôlky nechodila, takze chvalabohu ja za sebou chladný odchov ulice nemam 😜

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela a z čoho majú ľudia šetriť? Z toho platu? Si smiešna

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Baby na západe dostanú vyššie prídavky ale koľko odvádzajú a koľko ich stojí škôlka napr. Moje krstná keď chodila do škôlky za dva dní v týždni platili 700 frank čo je cca aj eúr za mesiac. Ďalšia vec tam nepodporujú 3roky aby si bola doma. Skoro nikto tam nevlastní nehnuteľnosti žijú v podnajmoch. Takže cakum prask potrzene sectene na sk sa máme ešte ako prasatá v žite

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna napisala si tu taku pičovinu - že až do neba volajucu - a co slobodne matky a co matky, ktore su vdovy? - treba sa na to pozerat plosne a nie skatulkovat.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@malalienka85
Ja sama byvam v dome..zabezpecilivsme sa sami..nic sme od nikoho nedostali...ako.pises..dochodca ma tiez vydavky na enerhie atd...jasne, tak aj rodiny s detmi...ale uz byvanie ma a ked nie je schopni dochodca toto platit, tak nech preda a ide do mensieho, uspornejsieho...kto povedal, ze musi dat svojim detom dedictvo?...aj taky dochodca ma moznosti...nemam na to...prestahujem sa...aj mnoho mladych.rodin nema na vilu pod slavinom...tak tam predsa byvat nebudu...alebo?

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Neviem na co si reagovala..moja odpoved bola pokracovanim debaty...takze neviem, na co si zareagovala

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela dalsia mudrotta 😀 preco by mal opustit rodny dom dochodca len preto, ze nato nema? ma zanechat nieco co vybudoval - lebo vo vlade sedi niekto tak "blby" - normalne rodicia musia mat z teba enormnu radost. ked by oni nemali sak nech predaju dom, kde si vyrastala no je tam toho.. sak co ..

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela už si niekedy videla nejakú babku sa stahovat, okrem takej čo šla do domova dôchodcov? na jednej strane mas pravdu, ale si zober že títo ludia si tie domy stavali vlastnymi rukami a žiju tam cely zivot, pre nich to ma neskutocnu sentimentalnu hodnotu to my mladí ani nedokážeme ešte chapat, vsak raz pochopíme.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela ja na Teba nereagujem reagujem na celkovo.teba som áni neoznacila

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Pozri o 14,35

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela Inak máš asi hovno pojem o energiach to že budeš bývať v 3izbaku alebo v 2naklady máš skoro rovnaké

Odpovedz
23. mar 2017
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@linduska86
Pozri...moji rodicia aj svokrovci predali...pretoze sme.im povedali, aby.isli do mensieho a nech.si.peniazky pekne.uziju, my.odnich nic v dedicstve nechceme a tak sa stalo...predali..byvaju v dome s mensou plochou..uzivaju.si peniaze

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela ty si písala vyššie a označila mňa že musíme si šetriť na dôchodok Lebo 3pilier búde už povinný.co je blbosť a napísala som ti z čoho majú ľudia šetriť

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@linduska86 No vzhladom na slovník ktory používaš rozumiem ze si si neprecitala vsetko co som písala.. Viackrát som spomenula ze by bolo potrebné posudzovat kazdy pripad INDIVIDUÁLNE..

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela
Sorry 14,23
Aha uz viem..preco na co so reagovala...ja som len pisala, co zacina byt bezne...3.pilier.je pre dnesnych20r.povinnostou..s tym, ze im nieco prispeje stat...ide o pracujucich...zial yo su pravidla tohto.statu...nie moje...a prosim zmen ton..ja som nezareagovala na teba agresivne...ja som len opisala politiku.tohto statu...nie moj nazor...sleduj dianie okolo.seba...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Ano energie.v 3a,2'izbaku.su sice podobne..ale zabudas na to, ze predajom ziskas.a to vies.pouzit na tvoj zivot...ver tomu..o energiach.viem isto viac ako ty...ja totiz s tym robim

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna vies co uz ma to vytocilo - porovnavat neporovnatelne a ano nedam si servitku pred usta lebo ma to nasralo - co ste to za ludia - Slovac - nedoprajete nikomu. akoze ako jedna matka moze povedat, ze naco je niekomu 280 euro - no ja neviem na hovno. asi tak

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@malalienka85
Ano mojich.rodicov a svokrovcov a prefpokladam a to ma moj svojor 81

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna a precitala som si kazde jedno slovo ;)

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela a čo predajom získam? 5 tisíc eur a sťahovanie ma búde stat koľko? A tie prachy rozflaka a potom čo??? Nemôžeš brať do úvahy iba blavu. Na východe je skôro rovnaká cena či 3alebo 2 izbak takže akurát stres z toho.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela inak čo ty tu pleties novú generáciu ľudí? Bavíme sa o ľuďoch čo momentálne majú rodiny

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@linduska86 A si predstav ze mna vytáča presne to iste 😜 porovnáva sa neporovnateľne.. Vela z vas je proti zvýšeniu rodicaku.. Lebo co? Lebo Romovia v osadách.. Myslim ze zvýšenie ak by k nemu prislo by potešilo všetkých a nie len tych par 100-viek Romov ktori zneužívajú systém.. Pochybujem ze vsetky co su tak strasne proti by v konečnom dôsledku tie navýšene peniaze odmietli však ano 😜 a odhliadnuc od tohto.. Na druhej strane (pozor, rozhodne ich neobranujem! Samej mi riadne lezú na nervy a najma výhody ktore maju, od bytov/domov zadarmo az po ich zneužívanie systému, atd. ..) povedzme si úprimne.. Aj keby chceli robit, kto ich zamestná?? My sme z BA a manzel ktory ma normálnu maturitu bol pred mnohými rokmi pol roka bez prace a predstav si ze si ju mal naozaj problem nájsť.. A to je slušný, ,,biely", normálny občan.. Len hold, nema vysokú skolu..

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina pretoze to ma vsetko suvis....jefno suvisi z druhym a nemozes sa touto problematikou zaoberat tak, ze vytiahnes len jefen problem...totiz s tym suvisia dalsie veci..demografia je nivo cim som sa zaoberala 5rokov na vyske...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna chápem tvoje slova - ja niesom proti zvysovaniu 🙂 lebo tie slova co tu padli, ze maju narok - aj bieli maju narok na presne to iste co romovia - len treba ist a vybavovat atd.. ;)

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela tak vráť diplom 😂😂😂 veď ty vieš všetko aj energie aj demografiu... ale realitu neovladas 😂😂

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Si smiesna..ta, ktora tu ovlada len svoj pohlad na tuto problematiku si ty...ja sa vzdy snazim rozmyslat v suvislistiach a sirsom kontexte....ano zijem a pracujem v bratislave..lebo som sa tu narodila...to, ze ty mas obmedzeny pohlad na vec ....je vysledkom tvojho rozhladu a vzdelania....a to ze mam vysku, kde som sa presne s tymto stretavala skoro denne a tebe to nesedi do kramu je tvoj problem...ale vidim, ze ty neovladas ani prax ani teoriu...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna
Mas uplnu pravdu

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela 😂😂😂 čo dodať všetko vieš všade si bola a kde si nebola tam sa chystáš

sticker
Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Si primitivna ..ked beviem..nezapaham sa do debaty...ked viem...zapajam

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Neviem vsetko..pretoze som natolko inteligentna, ze si to uvedomujem a desi ma ten pocit, ze na svete je tak vela veci, ktorym nerozumiem...ale to nepochopis...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela no jasné tým že skatulkujes svojich susedov to je riadne zapájanie a odcudzovanie ľudí čo nemajú deti tak to áno.. Alebo to že si nechceli adoptovať.. prečo sudis? Čo si Boh?

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Ja nikoho neodcudzujem...na to si ako prisla...si takto v poriadku?..to, ze som napisala svoj nazor este neznamena, ze ich odcudzujem...iba hovorim, co bude o 20 rokov...ale zase to malo suvis s temou..zase si nepochopila...primitivizmu a obmedzenosti sa medze neklamu..a ty si toho priklad...sorry..ale o co ti ide?...o to, ze nerozumies...mas obmedzeny pohlad a ked niekto rozmysla v sirsom kontexte, tak ti to nejde do palice a tak utocis?...ja za tvoj zivot nemozem...aky si si zariadila taky mas

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela pozri čo si na susedov napísala. A verím tomu že tým že majú prachy na dovolenky nezarábajú spotených 500 eur Ako zvyšok Slovenska a platia vyššie tým pádom odvody. A čo ty vieš koľko možno investovali do umelého niekoľko tisíc a koľko nervov ich to stálo a ty Ich ideš vôbec brať do úst.. škoda slov.pekny deň na toto nemám ja toľko času. Čas sú peňaze

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela anoajnie... lenze noe je povinnostou mat deti ked nemaju mozno si viac odlozia a ked aj nie dost prispievaju do statu a podporuju aj darmozrcov...preto pisem zrusit systemy solidarity a starat sa o seba
a este jedna vec neverim ze lidia sa rozhoduju kolko mat deti podla podpory od statu...niekto nechce, vela.chce 1 a vacsina 2... 3+ jw zriedkavost lebo ludia su nechcem napisat materialisticki ale dost im zalezi na tom mat "vsetko"

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela a neodcuzdujes? Veď si napísala že taký budú prvý natrcat ruku a to že Adopcia je riešenie takže si Ich odsúdila. Veď prečo si aj ty neadoptujes keď je to tak súper

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sam2 ale co mate všetci s tým západom? Sa pozrite nato koľko tu zarabame v porovnaním so svk, ano mam tu matersku len 9 mes potom sedím ešte 3m doma zadarmo, no z
dostávam 140libier na dve deti, ale zdravotné tu máme zadarmo nik nič neodvadza, mame zadarmo lieky ošetrenia, plienky nestoja 17€balik ale 8 libier dva balíky atď atď a ja si môžem dovoliť byt s deťmi doma a neísť do prace lebo manžel zarába dobre tak, že si vyzijeme, kupime aj odložíme, na svk toto nieje možné

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@kinkinga zapad nie len UK 😉😊 a teda myslim si, ze tato krajina nie je velmi dobra vzorka 😊
Mne ide hlavne o to, ze stat nie je povinny zivit MOJE dieta... ze tych 200€ je bonus, ktory ma asi 5 statov vratane nas....
tu by mali zeny/matky protestovat kvoli uplne inym veciam ako je zvysenie RP....

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@sam2 to je jedno ktorá krajina západne od svk, v každej stačí ze pracuje manžel, niesu odkázaní na smiešny príspevok, na svk bohužiaľ keď máš hypo a chceš žiť tak potrebuješ jeden veľmi dobrý plat alebo dva priemerne, ale ak jeden priemerný vypadne, matka na rodicaku, tak ako sa poskladať aby splatiť všetky výdavky? Keby aj zobrali rodicak a. Nabehli by na nas systém napríklad tak kde na. Svk dáš ročne dieťa? Keď si mimo rodiny alebo tiež pracujú a nemá ti kto postrazit? Je toľko možností jaslí kde je miesto alebo iných skolenych opatrovnikov aby matka mohla ísť do práce, je zamestnávateľ na svk ohľaduplny ako ti naši napríklad, že mu nevadí keď odídem skôr z prace alebo prídem neskôr keď sa potrebujem s mužom vymeniť lebo pracujeme na smeny?
Prečo by UK malo byt zlý príklad, resp nevhodný? Pre pracujúci ľud tu majú vynikajúce podmienky, a len toto chyba na svk.

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@kinkinga @kinkinga pozri, evidentne sa chces hadat a tvrdohlavo presadzovat svoj nazor.... ja na to naladu nemam... preto som napisala, ze matky by mali chciet zmenit nie vysku prispevku, ale uplne ine veci... ja som toho nazoru, ze dieta potrebuje v prvom rade matku a nie pani vychovatelku....takze to ze mam moznosti sediet tri roky doma na riti je podla mna deviza jak hovado.... vyhoda, ktoru nema matka povedzme vo svajciarsku.... potri sama nemam velmi rada toto prirovnavanie, kedze vieme ze sk ma teda este co dohanat asi vo vsetkom. Ale nedalo mi opomenut, ze stat nie je povinny sa mi starat o dieta a prispievat mi na jeho starostlivost, preto som pouzila ten "zapad" ako prirovnanie, aj ked som mozno mala pouzit skor vyraz "zahranicie"...
Proste mi pride za vlasy pritiahnuty argument, ze vychovavam dalsieho danoveho poplatnika, tak nech si stat prispeje, kedze je velka pravdepodobnost, ze ten maly danovy poplatnik bude tie dane odvadzat v uplne inej krajine 😉😊
Ale znova, nejdem do hadky a ani nikoho presviedcat, ze moj nazor a pohlad je spravny.... mas na to iny nazor. Ok, akceptujem 😊

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@tianna ja som proti zvyšovaniu preto, lebo to podporí ženy nerobiť, už teraz ich je kopec vyšpekulovaných, čo sa od 2 čiarok hodia na PN, ktoré nechcú robiť, reťazové pôrody za sebou, len aby bola čo najdlhšie doma a presne takéto by sa vynorili ako huby po daždi, keby sa zvýšil rodičák na 280 eur. Alebo študentky, čo vychodia sociálnu prácu len kvôli titulu, hneď otehotnia, nepracovali, nič, len sa im nechce robiť, tak sa dajú na dráhu matky

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Najprv pises o odcudzovani, potom o odsudzovani...ja som nerobila ani jedno ani druhe..ja som konstatovala...urob si najprv poriadok vo vyznamoch tychto slov a az potom ich prosim pouzivaj...zamotavas sa...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela no hlavne ze ty nie 😉 ale ludi vies riesit poriadne a nezabudnes podotknut ze boli 5 krat na dovolenke , ze by závisť ?

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Boze zena...ja nepouzivam slova, ktorych vyznam nepoznam...neriesim nikoho to bolo konstatovanie...este stale nechapes?...a navyse...cele to bolo v kontexte...nepochopila si to?...mne je jedno, ze chodia 5x do roka na dovolenku...lebo som to len konstatovala...zavist...nie som clovek, ktory zavidi...ja mam vsetko, co potrebujem a dokonca este aj viac ako som si vobec kedy v minulosti vysnivala...my nemame problemy po financnej stranke..som clovek, ktory sice zamestnava zahradnika a upratovacku, ale im aj pomaha...nielen financne...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela no tak to je super ze sa ti dari 😉

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina
Dari...a pteyp sa snazim inym pomahat...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@erikavesela no ludia ktorých poznam nepotrebuju upozornovat na to co vsetko maju a pomahaju bez toho aby to davali vediet celemu svetu 😉
a inak slovu pteyp nerozumiem 😀 ale nevadi prezijem ale to mas ako s tym C a S..

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Ja na to neupozornujem nikoho...len si to nakusla.....keby to tak bolo..uz by som to napisala na zaciatku, napr.ze ja to sice nepotrebujem, ale zvysit by mali..to som neurobila..
.
islo o preto...
v tom odcudzujem a odsudzujem som nevedela, co vlastne myslis...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Kočky .... 🤔 ja neviem ci zmenite nieco tym že kazda prejavuje svoj nazor a napokon sa dostaneme k hadke.
Mala som 19rokov ked som sa rozhodla sama zit. Bez nicoho. Ziadne davky ani nic podobnr. Makala som jak fredkaale na dodu. Prijem 20€ mesacne. Preco? Lebo kazdy zivnostnim sa vyhne tomu platit platit odvody ako sa len da. A tak som makala peknych par rokov. No ano nemam z toho teraz nic ani matersku som nedostala a ani do dochodku mi nejdu "odpracovane"roky. Takyto je stat zial nie som jedina. Ale nik v skutocnosti nevedel kolko si zarobim. Drela som o dusu nonstop,spala po 3-4hodiny a raz za mesiac 24hodin volna. Zarobila som si to je pravda ale inu moznost som nemala ako byt na dohode. Nasla som si priatela a chodili po podnajmoch podla prace,kde je lepsia(zo ziadnej ma nevyhodili) slo sa kvoly zarobku. Ako kazda zena tuzi po dieti. Aj na mna to dolahlo a nechcela som cakat. Je taka doba ze mat dieta v 30tke tak kym sa syn bude zenit lezim na smrtelnej postely. A toto som nikdy nechcela. Mam synceka moj drahokam. Ale co sa deje teraz je nad moje sily. Za tych 200€ neuzivym seba a nie to dieta. Ano chytas sa slova preco nejdem do prace lebo na zapade a v zahranici je to normalne??? Kaslem ja na to! Ja som to dieta nosila a tesim sa z prvych krokov,usmevu,slov. Placem nad prispevkom? Ano placem lebo nerozhodla som sa pre dieta kvoly prispevku (to by som ho nikdy nemala) a ty co si mala stastie na manazera kt.zaraba 2.000€ mesacne este panovacne vystrelis co mi chceme? No daj! Mas vysku a co? Robis? Ano? Super 👏 sup dieta do jasliciek dolezitesie su peniaze. ČESŤ TAKÝM MATKÁM! Toto je nariekanie a ta vychova fakt stoji za to krd dieta nevie kto je matka a posle ta do krajin. Potom si vycitajte. Ja neplacem ale chcem vyssi prispevok aby moj maly nechodil na bezplatne ihriska. U mna !!!! Ten kto netuzil po vacsom prispevku ma sa dobre. Len do kedy 😐 nie ja nie mnam dieta so statom ale netuzim ani pri svadbe mojho syna neexistovat. To je na dlhu debatu.
PROSIM MIER 🙏n kazda sme ina niekto ma dost penazi niekto malo,niekto da prednost peniazom a niekto vychove ❤

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Sorry za preklepy strajkuje net-vypadava

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@matulyk11 ano system je zial nedokonaly, a to je kazdy ci je to tam alebo tam. aj ja som makala za smiesne prachy a platila pozicky ked som chcela byvat.. nestazujem sa, len konstatujem, porovnavam.. ver ze vdaka tomu ze vela matiek chodi do prace skor a poberaju prachy od statu ako prispevok na jasle tak sa o chvilu skrati dlzka rodicovskom. A kto myslis ze za to bude moct ? no statistiky lebo tie im presne ukazu kolko je v skutocnosti matiek doma pri detoch.. zial.. a viem ze je malo matiek, ktore su doma pri dietati do 3r ale tiez ich aj chapem ked maju hypoteku na krku, ze musia ist makat,, a nie je pravda ze deti su horsie pokial by si od neho isla skor do prace, nase mamy tiez chodili skoro do prace niektore od pol roka a nevyrastli z nas emocionálne hovada. Ale zas treba podotknut ze rodicia sa viac venovali ale mali aj viac casu. Poznam tiez dost rodicov co na miesto toho aby sa venoavli dietatu sa venuju socialnym sietam, sebe,.. to samozrejem neznamena ze rodic by mal na seba kaslat alebo zit iba s vedomim na deti ale na vsetko staci sedliacky rozum a cas si spravne zadelit.
a nemyslim ze niekto sa tu hadal .. vyjadrovanie nazora je diskusia.. to zial niektorí neovladaju a ked niekto pouziva fakty neodpovedaju na otazku ale poukazuju na nieco ine ...

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina ja mam tiez pozicku cize nula na mojom rodicaku. Pride len vyplata z ktorej sa plati najom a zijeme sme sakra v minuse. Preto som za! A nie nepojdem do prace. Nehodlam prist o roky stratene mojim malym ak by bolo ze dom sama je to o inom. Tu ide o prispevok a zvyseniu

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@bykaterina tebe to staci?

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

@matulyk11 ved ty musis vediet najlepsie ci vychadzas alebo nie .. nikto ti nekaze aby si isla do prace.. napisala som niekde nieco take ??? Nie . Ano nie je to vela ale kazdy so sedliackym rozumom vie ze nikdy sa o taku velku sumu nezvysuje ani minimalna mzda nic skratka

Odpovedz
23. mar 2017
avatar

Žienky nechápem prečo sa tu hádate....len ma zarážajú názory niektorých ľudí, že nechcú alebo načo by sa zvyšovali sociálne dávky pre mamičky? A prečo nie???Veď len sa pozrite kam utekajú peniaze...Zdravotníctvo 0 bodov, diaľnica z BA do KE nikde a takto by sa dalo pokračovať ...hlavne že tí hajzlíkovia čo nič nerobia (tým myslím lenivých cigánov a nenažraných politikov) sa tu majú najlepšie...tak prečo by sa aj mama na materskej nemala mať dobre???...ja osobne by som bola za to aby bola materská iba 2 roky a nie 3 pretože to dieťa sa potom už začína dosť nudiť...len to by tu musel byť väčší počet škôlok a nie predražených súkromných škôlok pre mamičky, ktoré tam odložia dieťa a hurá s kamoškou na shopping.Je to jeden veľký kolotoč s ktorým nič neurobíme keď budeme sedieť na zadkoch.

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@mimimi27 Súhlasím az na jednu vec 😉 moje deti do škôlky nechodia a ani nebudú (5 a 2,5) a rozhodne sa nenudia 😉 je to len o tom aky program im spravi rodič. Ja som tiez do škôlky nechodila a nenudila som sa ani 5 minut.. Nudiť som sa zacala az v škole 😂🙊

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna a to ani do povinnej predškolskej chodiť nebudú???No ja som sa teda posledný rok nudila...už som nevedela čo od nudy....záleží možno aj na tom kde žijete??? V meste je to nuda

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@mimimi27 Nie je povinná a nie, nebudú chodit ani do predškolskej 😉 sme v meste a na nudu nie je cas 😁 ja sa občas nudim, ale az ked idu spat 😂

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna tak to závidím, že sa nenudíte....ale čítam že ste z BA tam je viac možností na zábavu s deťmi....ja som teraz v očakávaní 3 dieťaťa a už teraz mám depku čo budem robiť....prvé mesiace to bude v pohode ale postupom času to bude zas katastrofa...asi mi poradte nejaké tipy ako sa nezblázniť...ak bude malé v poriadku tak po 2 rokoch sa plánujem vrátiť do práce.

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@mimimi27 Oki, napíšem vecer 😉 ako staré deti mate?

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@bykaterina ty ako dôchodca prd dostaneš, všetko zrušia, len darmožráčom nechajú ....radšej si šetri ak máš z čoho.Nech mi niekto vysvetlí ako je možné, že žena čo celý život robila a vychovala sama bez muža tri deti, dostane dôchodok cca 300 a chlap ktorý 30 rokov nerobil lebo sa vyjadril, že na čo budze robic dostane cca 350 ...to je čo za systém???....čiže z toho vyplýva, že mi dostaneme hovno lebo živíme takýchto idiotov...a rodičovský príspevok má slúžiť na to aby si pokryla výdavky na plienky a stravu pre dieťa, čo pri tých cenách ktoré tu máme je čistá katastrofa.

Odpovedz
24. mar 2017
avatar
Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@mimimi27 Presne tak, stat deti živiť nema, ale je to prispevok na starostlivosť o ne, tak by mal aspon približne odrážať reálne potreby dieťaťa.. Navyse vychovavame štátu budúcich daňových poplatníkov tak by si to mohla ,,vrchnosť" trochu aj vážiť..
Oki, napíšem ti vecer 😉

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna šak toto...hlavne že vrchnosť má všetko zadarmo...a super mami ktoré vláčia deti do práce, lebo chuderka nemá z čoho žiť...hlavu o dvere by som jej ošlahala.

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna prepáč do škôlky chodíš nie preto ,že sa nudia , ale je to o potom, že to dieťa sa socializuje v kolektíve. Neporovnávajte čo si robila ty a čo je teraz aká doba aké deti preboha starosta také nazory

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna ja som bola do 3 rokov s malým doma , ale som aj makala a nemám ani muža ani opatrovateľku ani babku, ktorá by ho strážila a som tu 🙂 všetko sa dá ak sa chce a to som platila ešte dlhý po ex.. život mi dal facku a tá mi pomohla sa spamätať a neviem aký, že mi stať niečo dá - musím sa starať sama, aby som prežila a aby som mala dôstojný dôchodok 🙂

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

Štát sorry za preklepy

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@linduska86 Boze a ty si myslis ze dieta sa da socializovat len v škôlke? 😂 to uz len je socializácia ked su aj tak viac doma ako v škôlke a vecne choré 😜

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@linduska86 som zvedavá či sa nejakého dôchodku dožijem.... možno budem vďačný občan ...ktorý to daruje štátu...keby to radšej venovali pozostalým

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna sorry že sa opäť vtieram do debaty, ale tomu sa hovorí aj budovanie imunity...príde do školy a tiež bude vymeškávať a to bude horšie lebo bude musieť dobiehať pokiaľ neplánuješ montesori či čo to je....ale baby to je každej vec, čo robí so svojimi deťmi tak si tu za to neodtíňajme hlavy

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna
To, ze vychovavame danovych poplatnikov sem nepis😉....vcera ma tu zvozili za to...😁

Odpovedz
24. mar 2017
avatar
Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@mimimi27 Vies co to nie je celkom pravda.. Mam v rodine 2 lekarky, takze trochu do toho ,,vidím".. Dieťaťu imunita dozrieva - aj ked nie su v škôlke nežijeme na samote u lesa 😁 - a okolo 5 rokov je uz pomerne silna. Tak ako 1. rok je slabá a pre dieta su pomerne nebezpečne aj bežne vírusy a baktérie, tak časom dozrieva a v 5-6 rokoch sa uz nan vsetko tak ľahko nenalepi. Ja som sla rovno do školy a ano, bola som chorá cca kazdy 2-3 mesiac. Ale iba soplik, hrdlo a mierne zvýšená teplota. Nikdy som nemala laryngitidu ani podobne - najma škôlkarske - pliagy.

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna ja som chodila do škôlky iba rok a teda chorá som bola nonstop...viac doma ako v škole....závisí aj od toho akú má človek imunitu...u mňa viedla chrípka a angína.Moje decká tiež nebývajú choré iba soplík ale to ako chorobu neberiem.

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@tianna áno každé dieťa inak 🙂

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

Baby ja mám nááápad ......založme politickú stranu SNM (strana nespokojných matiek)🙂🙂🙂😅😅😅

Odpovedz
24. mar 2017
avatar
Odpovedz
24. mar 2017
avatar
Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@mimimi27 dôchodok čo nerobí človek nemôže mať toľko 😉 pozri si z čoho sa dôchodkoch vypočítava.na základe odrobeneho+ výšky čo si odvádzala. Detto aj materská , nemocenské sa vypočíta na základe odvodov . Človek ktorý nikdy nepracoval teda za posledné roky nemá nárok napr.na pnku.

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@bykaterina tý čo nepracujú poznajú zákony lepšie ako tí čo ich vymysleli....bohužiaľ je to tak

Odpovedz
24. mar 2017
avatar

@mimimi27 no to je trošku skreslené Lebo Inak by nebolo potreba terénnych pracovníkov čo im každé tlačivo vypisujú 😂😂😂

Odpovedz
24. mar 2017