icon

Mam 26 rokov, dieta som mala pomerne mlada, niekto by povedal, co ona moze vediet o vychove a podobne. No vek matky resp babky, tety a kadekoho ineho kto sa podiela na vychode maleho cloviecika, este nevypoveda o "kvalitach" vychovnych metod a postojov v urcitych klucovych situaciach, kedy formujeme osobnost maleho cloviecika, ktory si z nas berie priklad. Dnes som bola s dcerkou na ihrisku, hrala sa s jednym chlapcekom. Chlapcek ju v uplnej blizkosti maminy a babky surovo sotil na zem. Ja som zamrzla, rychlo vyhodnotila situaciu, mala je OK, chvalabohu. Samozrejme, nejdem a ani nechcem sudit chlaceka, male dieta si mozno este neuvedomuje co je dobre a co zle (aj ked my by sme ho to mali naucit a byt prikladom). Taktiez, aj moja dcera moze kedykolvek nejakemu dietatu chtiac-nechtiac ublizit, tieto vsetky veci chapem a beriem ich ako sucast detskeho veku. No je pre mna priam nemyslitelne, aby som videla moje dieta bezdovodne drsne sotit na zem ine dieta, letmo sa pozriet a pokracovat dalej v debate napr s kamaratkou. Ano, mamina a babka chlapceka to videli a na moje velke pocudovanie nepovedali ani slovo. Teraz neviem, ci som ja z ineho sveta, ale ak by som videla toto urobit moje dieta, urcite by som zakrocila a minimalne sa snazila vysvetlit, ze to co urobila je zle a skarede. V horsom pripade by letela jedna na zadok. Potom sa cudujme, ze sa stavaju kadejake nestastia pri detskych hrach, ked detom nevieme vysvetlit ze nasilie ci uz pri hre alebo za inych okolnosti nie je normalne! Mozno si poviete,ze riesim banalnost a ze som mozno matka, ktora svoje dieta piple a bla bla bla..Nie. Som len mlada mamicka, ktora nechape, kam ten svet a spolocnost speje. Ked som svedok nasilia vykonaneho svojim dietatom, tak urcite nebudem pozerat ako tela a dalej sa bavit trebars o 458 dieli Burliveho vina! Mile mamicky, ak ste sa v tom niektore nasli, neberte to ako urazku. Len by som bola rada, aby sme si uvedomili, ze za charakter a osobnost nasich deti zodpovedami z velkej casti MY, formujeme mlady zivot, nasu buducnost, tak sa nespravajme lahostajne! Dobru noc

avatar

Suhlasim s tebou a bohuzial som zvycajne na tej druhej strane - matka dietata, co inych bije, nepozicia hracky atd. Je to nemile, ale je este maly - tak vysvetlujem, opakujem, kricim, prinajhorsom capnem... ale sledujem, striehnem a neignorujem. Viem, ze niektori ludia musia mat na mojho maleho nervy, ale ja fakt robim, co mozem, aby z toho vyrastol.

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

velmi vystizne, krasne a pravdivo napisane..

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

Presne tak sa ma zachovat kazda normalna matka!mam nato uplne rovnaky nazor...dieta v prvom rade formuje rodic!lenze ked rodic nieje sam ,,sformovany" tak tazko vie kde je hranica.

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

@ena1903 myslim, ze kazde dietatko si prejde tymto obdobim, kedy skusa, nepocuva a podobne, je to ok 🙂 no je na nas, ako sa k tomu postavime, ako riesime konkretne situacie. A ty si urcite skvela mamina a z tvojho huncuta raz vyrastie vychovany mlady muz 😉

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

No moja to urobila 1x a automaticky letela jedna vychovna po zadku, s velkym vysvetlenim, ze to sa nesmie.

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

Ach niekedy ingoeujeme az prilis vela veci. Hmm hadam sa im nestane podobna ale opacna situacia. Ja som bola pred casom na svadbe. Deti sa tam nahanali okolo stlpa. Boli to uz velke deti-hadam predskolaci. Mozno aj skolaci. Nahanali sa tak im vravim ze nech nebehaju. Predsa akurat tam roznasali taniere a tak no neprestali. Potom sa tam vybral moj maly. Ma rok. A velmi chcel ist k detom. Tak som ho vzala. Vsak budem pri nom. A predstav si ze mojho maleho sotili na zem. Ja som az prestala dychat. Drobec nevedel co skor. A deti? Zacali sa nahanat dalej. Vraj zavadziame ☹

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

Neviem ci to zálezi od veku ...
Ci už mám 15 rokov ... a či 35....tak by som sla skontrolovat dievcatko ci je v poriadku .. a v pripade ze je tam mamina ...tak aspon zo slusnosti sa opýtat ci sa jej nieco nestalo ...
A potom by nasledovala výchovná poučka tomu chlapcovi o tom ze sa to nerobí ..a uz vobec nie dievčatkám ..
A samozrenme ospravedlnenie ...

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

Lebo nevedomkst maličkých deti je normálna a pochopitelna ....
Ale ignorácia zo strani dospelého je neakceptujuca

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

@nikoleta2210 No to dufam 🙂

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

ja suhlasim s tym, ze ignorovat to ta matka nemala, urcite to nebolo spravne. ale dietatu to treba vysvetlovat, vysvetlovat a vysvetlovat, capnutie po riti nic nevyriesi - je to len odraz toho, ze ju bude karhat za nasilie a to iste potom ona urobi dietatu ... lebo respekt a laska k bytostiam sa uci inak a nie agresiou.

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

potom aj ja som z iného sveta, tiež toto nechápem, ty by si im niečo povedala a ešte by si bola najhoršia, ja som tak ostala, moja neter sa takto chovala voči môjmu synovi, nebolo to len raz a jej pripečená mater nič, tak som sa ozvala a už sa trúba (bratova žena) nebaví so mnou dva a pol roka

Odpovedz
7. okt 2015
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Urcite by som im do toho rozhovoru vstupila...ony evidentne tiez este potrebuju 'dovychovat' 😅.

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

Raz sa mi vies čo stalo? Bola som v detskom centre a boli ta malé deti max do 3 rokov. Napriek tomu sa tam hrali 6-7r chalani stavali si bunker. Syn ich chodil obzerať možno meter od nich stal nijako im nezavadzal. V tom ho jeden sotil a dosť silno stým že má uhnut. Syn sa zasmial postavil sa a pozeral sa ďalej. Nechcela som zakročiť kedze malý neplakal a dufala som že ho to prestane baviť a odíde však chalani mali svoj vek a maly im nič nerobil. No v tom syn prišiel bližšie a capol rukou po takej kocke z ktorej stavali. Nestihla som sa ani postaviť aby som ho odtiaľ vzala a v tom sa ten zasran čo ho strčil otočil k nemu ruku v päsť a normálne sa išiel zahnať na dvojročné dieťa! Hneď som skrikla " že hej!" A letela tam. Chvalabohu sa ho nedotkol a chalanovi som vyčistila žalúdok- že čo to.ma znamenať a či nevedia že tu sa hrajú malé deti. Chlapec ma mal v paži a zarazilo ma že meter od neho stal dospelý chlap (keď odchadzali šli spolu takže zjavne otec) a nepovedal ani pol slova. Takže toľko k rodičom a otecko mal určite viac ako 30r...

Odpovedz
7. okt 2015
avatar

zienky je tak sprosta a zla doba,ze ako priklad teraz uvediem ucitelky v skolke,vlastne nove nariadenie,ktore prislo do skolky kde pracuje moja mamina,ktore ked mi povedala,som len nechapavo cumela,aky idiot moze s niecim takym prist.na zaklade rodicov,ktori si zrejme stazovali,na ucitelky v skolke,ktore si tak kruto dovolili povedat na dieta,ze neposluchalo,robilo zle inym detom,nerespektovalo a napadalo ine deti,ze bolo zle,neposlusne a neprisposobive,s tym,aby ho rodicia viedli k inemu spravaniu,dohovarali a riesili spravanie dietata,pretoze to treba podchytit hned od zaciatku,tak miesto toho si rodicia idu este stazovat,ze si niekto na ich dieta dovolil povrdat ze je zle...kde toto speje???piataci behaju v mikinach JBMNT a rodic to dovoli,myslim,ze susen v jeho veku si na oblecenie este nezaraba a mat tych mikin viac,lebo jedna farba nestaci,je za mna absolutne nepochopitelne a rodic takeho dieta co to dovoli je rovnaky idiot ako ten,co prisiel s tym,ze ucitelka nemoze na dieta povedat nic zle,lebo ridic neznesie pocut na vlastne dieta nic okrem chvaly...

Odpovedz
8. okt 2015
avatar

@barbora100 rodičia takéto tričká dobrovoľne kupujú kojencom a smejú sa na tom tak potom sa niet čo divit za pár rokov a to nie som žiaden puritan

Odpovedz
8. okt 2015
avatar

@elusive no taktiez som ckovek co ma zmysel pre homor,ale fotke kde rodicia s detmi mali tricka JBMNT som sa nejako pozabudla zasmiat...a to sa tu casto zeny mamicky dotahuju ako je dieta oblecene nevhodne,lebo je to prilis dospelacke a dieta ma ostat dietatom.tak co potom take dieta s tymto motom?myslim,ze ten svetrik s krajkou a kabelka su proti tomu nieco nad cim sa ani netreba pozastavovat...

Odpovedz
8. okt 2015
avatar

👍👌👏 Podla mna, toto treba dat na billboard.... A nie politikov a podobne somariny 😊 ale bojim sa,ze tie mamicky,ci babicky ktorych sa to tyka...by si z toho aj tak nic nezobrali... 😕

Odpovedz
8. okt 2015
avatar

@ena1903 s vyrastie..
Len trpezlivosť

Odpovedz
8. okt 2015
avatar

...nuz mat dieta a spravi nieco co sa nema, tak samozrejme automaticky "vysvetlovacky" ze to sa nema robit, je to zle, toho chlapceka/dievcatko to urcite bolelo...a este by som sa utekala ospravedlnit "dozoru" toho dietata...ale nie toto je v dnesnej dobe asi "prezitok"...pripadne ked pocujem ako treba vychovat "osobnosti"..lebo kazde dieta nou je...no to ano ale za aku "cenu"?? Vsetko s mierou a s urcitymi pravidlami... ☝👍

Odpovedz
2. dec 2015