icon

Dobry vecer mamicky, chcem sa opytat co si myslite o tom, ze deti nedate do mš a potom ich nadalej ucite doma. (Neviem presne do akeho veku je to umoznene) ?
Mate osobnu skusenost , pripadne z okolia niekoho?

avatar

je to možné iba počas 1. stupňa ZŠ a ak ich chceš učiť ty, musíš mať VŠ pre primárne vzdelanie.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

ja si myslim ze ak je dieta zdrave a neexistuje na to opravneny dovod je to oberanie dieta o nieco co mu dima neposkytnes ani keby si genialna. lebo kolektiv so vsetkymi interakciami sa nahradit neda. a ani to ze je odlucene od rodiny

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

pred pár dňami sa to tu riešilo, že dieťa nechodí do škôlky, skús pohľadať cez lupu,väčšina mamičiek bola za škôlku
Ak na to nie sú zdravotné dôvody, určite škôlka aj škola

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Nemám skusenost, no na Slovensku zevraj schvalili povinny posledny rocnik materskej školy pred nástupom na základnu skolu. Syn bude mat v septembri 3 roky momentálne neplánujem ho dávať do škôlky. No verím, že sa ti niekto ozve. " Poznám jednu mamicku ktorá plánuje dieta ucit doma, len má este malé dieta tak tam reálne nič este nieje aby mohla napísať o skúsenostiach.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Moja kamaratka takto ma deti na domácom vzdelávaní a super. Raz za pól rok idu do BB na preskúšanie. Pozri na fb domáce vzdelávanie, tam je skupina

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@dadudu a vieš konkrétne, čo je na tom super? Lebo ma nenapadá ani jedna vec.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Ja si to napr viem predstavit v rodinach ktore maju vela deti napr 5. To je taka mala komunita. Ale napr ja mam 1 dieta a uz zacinam vidiet na nom ako by bol rad s detmi. Doma ziadne deti, vonku ziadne deti. Vcera sme prenasledovali deti z ustavu, co im chcel hracky ukazat. Tak si neviem predstavit zeby som ho izolovala od realneho zivota a niekedy komplikovanych vztahov, ktore im prinesie skolka skola....

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Ucenie ani tak neriesim ako socializaciu.moja je od 6:00 - 16:00 v skole a najradsej ma druzinu, vsetkych pozna, kazdy pozna ju, vsetko organizuje. O toto by som dieta nikdy neukratila.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Ten kolektív a naučiť sa riešiť konflikty a interakcia s ľuďmi rôzneho charakteru je pre mňa absolútna nutnosť..a teda k téme,ak chces učiť doma, musíš mať na to adekvátne vzdelanie.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@groana Ako to, ze vonku ziadne deti.. my ideme na ihrisko a deti sa trhaju o preliezky.. :D

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@misinka0611 no predškolákov a školákov toľko na Tom ihrisku fakt nestretnes. Hlavne kvôli tomu, že drvivá väčšina potom už na krúžky a ku kamarátom,ihrisko nie je atraktívne pre deti 5+,teda zriedka,veľmi zriedka.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@anjelicek26 Ja som v Rusku a hlavne v nedelu ked je jediny volny den ( tu chodia deti do skol 6 dni v tyzdni ) je plno detí. Od bábätiek po skolakov. Hlavne teraz fici sankovanie, deti su velmi druzne nie raz sa aj 6 rocne chcelo hrat s 2 rocnym synom a nahanali sa spolu. Po skole tiez von a sankovat sa. Ja na ihrisku vidim dost starsích detí.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@misinka0611 no ja byvam v takej malej dedinke a vacsina je uz v skolke. Na ihrisku nikto. To mame krasny vyhlad na ihrisko tak vzdy ked sa tam niekto objavil tak tam utekame 😁 aj my ho je luto.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@anjelicek26 3 mesacne prázdniny ked boli tak mraky detí. Ihriská su tu super takze dost sa na nich fičí. Skate parky, klzisko sa bude robit. Este aj odstupnované v zavislosti od veku.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@groana Jaj, hej bola som na dedine a tragedia, v nasej dedine na SVk je velmi biedne ihrisko :(

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@misinka0611 kolkokrat ked sme boli vonku aj v lete na jar tak bol smutny, ze kde su deti? Ideme hladat deti. Vacsina ludi si porobila ihriska vo svojich zahradach a tam sa zdrzuju. My sme tu relativne novi, takze sme tu skor cudzinci, takze ziadne navstevy.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@misinka0611 len prázdniny nie sú všetko, v drvivej väčšine deti pracujúcich rodičov škola a družina a krúžky,sama viem,žijeme takýto kolotoč. O ihrisku a mat čas tam ísť môžem snívať,nie,že by sme nezašli,ale není kedy. Deti,ktoré nepoznáme k nám nechodia,za to kamarátstva zo školy a škôlky su u nás veľmi často, deti trávia spolu jasné veľa času... Poznajú sa,majú spoločné témy,kamarátov,učiteľky. Veľa veci to zjednodušuje. Ja mám ponorku už keď sme doma týždeň, stačí,že prší a mám vnútornú krízu,ale ja potrebujem ľudí okolo seba.. ona to de facto není len izolácia dieťaťa,ale aj matky a to na dlhé roky... Od ľudí...

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@dadudu prosím ťa, čo je super na tom, že dieťa je izolované od kolektívu rovesníkov, stále iba pod vplyvom rodičov ...a ich názorov

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@groana Jedine asi sem - tam ked idete do Nr neviem ako to mate daleko tak sa zastavit aj na ihrisku chvilu. Kamaratka byva pri jednom dopravnom tam a ked sme ju boi pozriet dost deti ( je to medzi bytovkami ) dopravne je.
@anjelicek26 O com ma presviedcas: :D Ja som sa pytala len groany nieco. Ja som nepisala ze suhlasim ani nesuhlasim :D

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@patka06 inac toto je velmi zaujimava myslienka. Pod vplyvom rodicov a ich nazorov....

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@misinka0611 ano v nr na sidliskach s tym urcite problem nebude. No byvame pol hodinu autom. Zvykneme behnut do parku. Zatial sa mu to snazim kompenzovat aspon tym ze kazdy den chodime na navstevy k babkam kde sa mu venuju. Dokonca ani v rodine nemame male deti, vsetko uz pubertaci ....

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Nedostala do tu veľmi presné info. Dieťa môžeš mať legálne u nás vzdelávaní celý prvý stupeň,rovnako i posledný ročník škôlky. Nemusíš mať ty vysokú školu. Stačí nájsť odborného garanta, ktorý má učiteľstvo 1-4 vyštudovane. Dieťa bude chodiť len dvakrát ročne na preskúšanie.
Riad sa svojim dieťaťom.Moja mladšia nastúpila až v treťom ročníku do školy. Žiadny, ani najmenší problém. Zapadla do kolektívu, z vedomosti nič nezameškala. My sme si čas spolu super užívali. Mala som skúsenosť aj do staršou dcérou. Tá posledného 2,5 roka gymnázia chodila len na preskúšanie. Sú plné "socializovane", 🙂. Nenávidím to slovo.
Ak sa ty na to cítiš a dieťa tiež, neváhaj. Zmeniť to môžeš kedykoľvek.
Druhý stupeň môžete by v domácom vzdelávaní, si sa zapíšte na školu v zahraničí. Ak chcete slovenské vysvedčenie, dieťa tu robí skúšky z predmetov, ktoré v zahraničí nemá. Čiže hlavne slovenský jazyk a dejiny.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@patka06 ja si tiež neviem predstavit, žeby som takto učila deti doma, ale ona sa do toho dala a su velmi spokojní a napr oni si nevedia predstavit, žeby ich deti chodili do školy... doobedu sa poučia, ak sa chce a koľko sa chce, vela sa rozprávajú, chodia do prírody.. poobede majú tiež krúžky, knižnica... to neznamená, ze su zavretý doma cele dni. Jej deti su velmi múdre, sebavedome, zhovorcive...

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@patka06 Ty si prečo myslíš, že tie deti sú izolované a pod vplyvom názorov rodičov? Tušíš, o čom je domáce vzdelávanie? Myslím, že vôbec.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 sú izolované a sú pod vplyvom rodičov. Ci naozaj myslíš, že doma vzdelávanie dieťa má denne 5-6 hodinovú interakciu s rovesníkmi aj nerovesnikmi? Chceš mi povedať ze doma vzdelávanie dieťa ak príde do piatej triedy nebude mať problém sa zaradiť do systému priateľstiev aj nepriatelstiev budovaný h deťmi 5 rokov? Myslíš, že doma vzdelávanie dieťa pozná a je mi vysvetlený aj iný pohľad na vec ako pohľad rodičov?

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 Áno myslím. Čím sú podložené tvoje názory? Koľko takých deti si stretla?

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 aj ja si myslím, ze vela o tom nevie. Janek Ledecky spevák Česky mal tiež takto deti na domácom, Napr mne ako dieťaťu by takéto domáce vyhovovalo, nemala som rada školu, nadradenosť učiteľov, všetci ako ovce.. a to nehovorím o tých detickach, ktoré su šikanované, utiahnite, nevedia sa brániť... ked je rodič doma a chce to skúsiť, cíti to tak, tak urcite treba vyskusat

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 Kazda z nás na zakladnej skole dostala nového spoliziaka skor ci neskor. U nás v triede nebol problem so zaradenim, tak ako ty menis pracu prides do nového kolektivu musis sa zaradit, tak isto aj deti sa musia nie? 🙂 A aj to zaradenie nas niecomu učí. Takze toto by som ako problém nevidela, ze sa musia zaradit. Zaradujeme sa niekam cely zivot, ci už do muzovej rodiny alebo pri prestahovaní sa do zahranicia do nového sociálneho systému.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@dadudu Väčšinou sa najviac skepticky vyjadrujú ľudia, ktorí nemajú žiadne, alebo minimálne skúsenosti. Bohužiaľ. Nám nevyhovovalo a teda sme nevyhľadávali ani komunitné vzdelávanie. Veľa detí v domácom vzdelávaní sa aktívne stretáva v skupinách a super fungujú. Tá socializácia tam funguje oveľa lepšie než v bežnej škole. Deti pracujú a učia sa v skupinkách, sú chtivé po vedomostiach. Nie sú pod tlakom. Obrovsky napredujú v oblastiach, v ktorých sú dobré a bavia ich. Tam majú nadpriemerné vedomosti.
Mňa vždy pobavia tie reči o socializácii a bežnom školstve. Kde to zlyháva, keď majú učitelia neustále problémy so šikanou na školách, keď v testovaniach je to bieda, úroveň škôl ide dolu vodou.
Niekde bude chyba.
Prečo majú ľudia pocit, že doma vzdelavane dieťa je zatvorené doma v pivnici.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@dadudu tak napríklad Ester Ledecká tuším nikdy nechodila do klasickej školy, ju aj brata učila mama doma a obaja sú veľmi úspešní. Ale mňa by fakt kleplo byť s niekým niekoľko rokov nonstop 24/7 aj keď je to moje vlastné dieťa. A okrem teda toho, že dieťa príde o kontakt s rovesníkmi a všetky tie veci ktoré tu už boli spomenuté, tak mi to príde aj ako prílišná kontrola a mne by nevyhovovalo keby ma mal niekto vkuse pod kontrolou a nemyslím si, že to niekomu na svete vyhovuje. Ale tak je to len môj pohľad na vec.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

My sme pravidelne chodili a chodíme veľa čo múzeí,A sú to niekoľkohodinové prehliadky v múzeách,číre dieťa má možnosť samo vyskúšať fyzikálne javy a podobne, ďalej rôzne prednášky, besedy a podobne. Pravidelne u nás prespávajú kamarátky, chodíme na ihriská, kultúrne podujatia,...krúžky.
Určite nám to dalo viac než znudene odsedieť 5 hodín v škole a so spolužiakmi sa zbližovať cez prestávky medzi wc a výmenou učebníc.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 a čím tvoje? To je presne tao iste, ako striedavý starostlivosť o deti. Všade na svete fungujúca. Psychológmi podporujúca, rodičmi vítaná a spoločnosťou uznávaná. Ale tak isto psychológovia v druhej vete povedia, že je to zverstvo páchané na deťoch. I keď sa v tom čase deti javia že to zvládajú a vyhovuje im to. Po čase v ich 20 - 25 rokoch sa to prejavuje pri hľadaní partnera, pri prvom spolužití. V skratke je to tým, že každá bytosť aj zviera ma mat svoj domov, miesto kde patrí, kde sa schová. Každý musí mať napr svoju posteľ. Tieto deti toto všetko nemajú. Každý ten domov toho rodiča je iný, má iné pravidlá, iný systém a nie rodič sa prispôsobuje, ale dieťa. Aj keď je o to dieťa kráľovský postarané. Zober si to napr. Ak ideš na vianočnú večeru k svojim rodičom-večere prebieha pod patronátom, systém tvojich rodičov a ty sa prispôsobí a cítiš sa ok. Potom pôjdeš na vianočnú večeru ku svokrovcov, kde je tiež všetko ok, ale večer ma iné poradie, iné zvyky........ Prežila si dva krásne vianočné večere, ale ani jedna nebola podľa tvojich predstáv, pocitov......, vždy si sa prispôsobila..... Ale to je už iná debata.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@sissy27 Akú kontrolu myslíš? Vieš, že mnoho matiek takých deti popri tom pracuje? Nie sú 24 hodín zatvorení spolu doma. Myslím, že moje deti majú dostatočnú voľnosť. Presne takú, akú samé v danej chvíli chcú. Každý si musí zvážiť, čo jemu a jeho deťom vyhovuje. Mne sa len zle číta to kategorické odmietnutie daného, ak to niekto sám neskúsil.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 Prepáč, aké čo má s týmto striedavka? Píšeš úplne z cesty. Akých psychológov tu pletieš? Nebavíme sa náhodou o domácom vzdelávaní?

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 super a ako pripravuje svoje deti aj na zvládanie nepríjemného? A inak mam prvaka doma a pravdupovediac som nervózna z toho, že škola je sami korculiarsky kurz, každý týždeň návšteva knižnice, krúžky, cez vyucko samé návštevy, učenie v parku...... Vôbec nie ako to píšeš.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 ty si prečo taka napajedená, ak má niekto iný názor? Za to, že si nedostala pochvalu, že si svoje dieťa učila sama a teraz ti chýba uznanie?

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 Moje názory sú podložené našimi osobnými skúsenosťami s našimi deťmi, plus skúsenosťami s ďalšími rodinami, kde domáce vzdelávanie výborne funguje. Kopa takých deti už úspešne študujú na stredných a vysokých školách.
Z čoho vychadzaš ty? Aku osobnú skúsenosť máš s domácim vzdelávaním?
Si ochotná akceptovať názor, že ako každému nemusí vyhovovať domáce vzdelávanie, nemusí každému vyhovovať klasická škola?

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 striedavka je príklad. Super, dieťa má poznať a cítiť oboch rodičov, lebo každý mu niečo dá. Áno, súhlasím, len si povedzme aj negatíva a porozmýšľaj e co je lepšie. Tak isto ako pri domácom vzdelávaní.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@bia49 Mne sa nezdá
@abbey1 napajedená, mne sa paci ze ukazuje iný pohlad na vec, je jedna z mála, ja si to rada prečítam, konecne nieco iné. Keby jej to nefungovalo napise, ja som sa tak ucila s dietatom ,bolo to naprd, preto a preto neskusaj to autorka neurob chybu ako ja.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@bia49 Prečo máš pocit, že som napajedena? Mne stačí, že sú moje deti spokojné. Uznanie anonymov na Mk nepotrebujem.
Väčšina ľudí pod týmto príspevkom je za klasickú školu, tak som si dovolila napísať, že aj domáce vzdelávanie má svoje výhody a mnohým deťom vyhovuje viac než klasická škola a tie deti nestradaju.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 klasická škola nemusí vyhovovať každému, áno. Ale to posúdi nie rodič, ale niekto iný. Ten navrhne aj riešenia. Jedno z riešení môže byť aj domáce vzdelávanie. Rodič si môže len myslieť, že dá dieťaťu viac, lebo je milujúci rodič. A to nemusí byť veľakrát dosť.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 Čoho nepríjemného? S neorijemnymi deťmi, ľuďmi sa stretneme i na ihrisku, v obchode, na dovolenke. Rovnako zažíva dieťa nepríjemné pocity, keď sa mu nedarí pri práci, hraní, musí sa naučiť pracovať s emóciami.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 ale netreba sa biť lakťami o svoju pravdu pravdúcu. Sa ti čudujem, koľko energie si ochotná obetovať pre svoju obhajobu, preto mi prídeš dost napajedená 😅

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Ja mam 5 deti do školy chodia ale do škôlky nechodili doma som sa im venovala aj venujem keďže mam ešte 2 r. Najstarší ma 18 r. Každý psychológ sa vyjadril že sú oveľa sustredenejsie ako deti ktoré chodili do škôlky, škôlka im nechýbala nemajú žiaden problém s kolektívom ale každý má na to iný názor ja by som to nemenila

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 určite sú tvoje deti spokojne. Len si myslím, že spokojne dieťa nie vždy znamená pripravené dieťa na život. Tiež to nevieš posúdiť teraz. Budeš to vedieť o 15-20 rokov ci si spravila dobre.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 Kto iný to má posúdiť, si nie dotyčný rodič a dieťa? Na domáce vzdelávanie nepotrebuješ povolenie odborníka.
Tvoje dieťa je preskúšavane v škole, ak dobre nenapreduje, škola má právo odstúpiť od domáceho vzdelávania. Rovnako to dieťa bude ďalej pokračovať vo vzdelávaní v ďalšom študijnom odbore.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@tea_1234 myslím, že je to preto, lebo máš 5 deti. To je už skoro ako súkromná škôlka. Moje deti chodili do súkromnej škôlky a bolo ich spolu 10. Od 2,5 po 6 rokov. Keď niekto chýbal bolo ich 5.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 Podľa čoho to posudim potom? Podľa čoho sudiš, že tvoje dieťa v klasickej škole bude lepšie pripravené? Nerozumiem.
Mám už dospelú dcéru, ktorá od 16 sa vie postarať o seba, výborne sa jej darí v škole, slušne zarába. Každému rodičovi zostáva veriť, že jeho dieťa bude zdravé a šťastné. Ani jedna z nás nemá väčšiu istotu. ;)

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@bia49 Prepáč, neobhajujem seba. Nemám pred kým. Obhajujem domáce vzdelávanie. A len pred predsudkami.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 neviem lebo ja som mala vecsie odsupi keď sa posledná narodila tak syn bol už skoro dospelý dlho som mala iba 3 deti 😉

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@abbey1 pozri, môžme sa tu dotahovat do nedele. Úplne v prvom koment mojom som vyjadrila názor svoj a dala otázku k veci. Môžme tu kľudne diskutovať, ale každá z nás myslím, je presvedčená, že robí dobre. A o svojej pravde som napr.presvedcena aj preto, že som bývala pretekárka v lyžovaní. Mam 7 a 5 ročne deti, ktoré som za 3 roky nenaučila lyzovat! Až som ich oboch dala na Silvestra 3x po 45 minút k inštruktorov v Ždiari. Následne môj syn sám sadol na vvek a z lyžuje sám bachledku a tatranská Lomnicu. Čítaj medzi riadkami a tam je povedané celé. Dobru noc

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Ja si ale myslim, ze z deti, ktore boli vzdelavane doma a boli mimo systemu skoly, skolky mozu vyrast velmi zaujimave osobnosti, ktore urcite kazda spolocnost potrebuje. Mam pocit, ze pre taketo deti nie je hlavnym motivom ich konania to ako zapadnu do kolektivu, ale budu konat podla seba aj keby sa to celej spolocnosti nemuselo pacit. Co moze byt velmi dobre v povolaniach, kde je dolezite aby nepodlahli tlaku okolia napr.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

Moja dcéra miluje kolektív, do škôlky sa vždy veľmi tešila. Keďže jej zle vychádzajú roky, tak tam pobudla 4 roky. No teraz, keď je prváčka uvažujem o domácom vzdelávaní aj ja. A to som učiteľka a vždy som si myslela, že kolektív a sociálne vzťahy sú základ. Ale sociálne vzťahy sa nebudujú len v škole. A inak k nám prišla žiačka z domáceho vzdelávania do školy. A bolo radosť s ňou pracovať a so zaradením nemala vôbec problém.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

@ja851976 Prepáč, pri tebe mi zlyháva čítanie s porozumením. Ja ťa nechcem presvedčiť, že domáce vzdelávanie je super pre teba a tvoje deti, či pre každého.
Snažila som sa len ukázať, že to väčšinou výborne funguje. Mám doma 2 živé príklady.Chceka som len poukázať, že často sú to predsudky ľudí, ktoré odradia iných, ktorí takú vec zvažujú. Nikoho sa nesnažím presvedčiť, že to má robiť rovnako. Len píšem o reálnych skúsenostiach.

Odpovedz
14. jan 2020
avatar

realne skusenosti este nemas. Tie budes mat, ked Tvoje deti budu starsie a budu zaradene do bezneho zivota. Teraz prepac, su vychovavane ako v bubline. Ako princovia na kralovskom dvore. Deti maju vytvorene umele podmienky a jasne, ze momentalne sa im to paci a teda aj Ty si spokojna. Samozrejme mas na to pravo, da sa to aj tak. Ja pisem o tom, ze si myslim, ze to nie je dobre.

Odpovedz
15. jan 2020