icon

Už pred sedemdesiatimi rokmi nás na to upozorňovala.

Najväčšie nebezpečenstvo nespočíva v tom, že ľudí prinútia veriť lži,
ale v tom, že napokon prestanú veriť v samotnú existenciu pravdy.

Hannah Arendt — nemecká politická filozofka židovského pôvodu — bola svedkyňou nástupu nacizmu, utiekla z Európy a svoj život zasvätila pochopeniu toho, ako sa civilizované spoločnosti môžu prepadnúť do totalitnej nočnej mory.

V roku 1951 vydala dielo „Pôvod totalitarizmu“, ktoré aj dnes znie znepokojivo aktuálne. Jej ústredná myšlienka bola odzbrojujúco jednoduchá: totalitné režimy nevíťazia preto, že presvedčia ľudí o svojej ideológii. Víťazia vtedy, keď rozložia samotnú schopnosť človeka myslieť.

Arendtová napísala:

„Ideálny poddaný totalitného režimu nie je presvedčený nacista ani oddaný komunista, ale človek, pre ktorého už neexistuje rozdiel medzi faktom a výmyslom, medzi pravdou a lžou.“

Zastavte sa a prečítajte si to ešte raz.

Cieľom nie je presvedčiť.
Cieľom je zmiasť.
Vyčerpať.

Priviesť človeka do stavu, v ktorom sa v záplave protichodných tvrdení a neustálej manipulácie jednoducho vzdá a rezignovane si povie: „Kto už vlastne vie, kde je pravda?“

Keď prestávame rozlišovať medzi pravdou a lžou, prestávame rozlišovať aj medzi dobrom a zlom.

A vtedy sa stávame ľahko ovládateľnými. Nie preto, že by nás niekto presvedčil, ale preto, že sme sa vzdali vlastného úsudku.

Vo svojej eseji „Pravda a politika“ (1967) Arendtová vysvetľuje, že masová a nepretržitá lož nie je nebezpečná iba tým, že šíri nepravdu. Rozkladá samotný pojem pravdy. Ak sa každý fakt označí za „subjektívny“, ak sa realita zredukuje na „názor“, pravda stráca svoju váhu — a spolu s ňou aj spravodlivosť, morálka i ľudská dôstojnosť.

Videla to v Nemecku tridsiatych rokov. Nacisti neklamali iba jednotlivé fakty — vytvorili prostredie, v ktorom sa lož stala tak všadeprítomnou, že ľudia stratili záujem o to, čo je pravda. A práve v tejto ľahostajnosti sa stali možné zločiny.

Arendtová nepísala s cieľom odsudzovať. Varovala:

to sa môže stať kdekoľvek —
a komukoľvek.

A nezačína sa to tankami,
ale nenápadným rozkladom našej schopnosti rozlišovať medzi skutočnosťou a ilúziou.

Čo teda robiť?

Jej odpoveď bola prostá: myslieť.

Nie pasívne prijímať informácie, ale klásť otázky. Pochybovať. Hľadať dôkazy. Odmietať „pohodlné“ vysvetlenia — aj vtedy, keď sú nám sympatické.

Pretože v okamihu, keď prestaneme kriticky uvažovať — aj keď súhlasíme s „tým správnym“ naratívom — sme už prehrali.

Totalitarizmus neprichádza vždy s hlučnými pochodmi.

Niekedy sa vkráda potichu — spolu s cynizmom, únavou a presvedčením, že „všetci klamú“ a „pravda aj tak neexistuje“.

Presne pred tým nás Arendtová varovala.

Zomrela v roku 1975. Jej slová však nestrácajú na naliehavosti:

Chráňte si schopnosť myslieť.
Rozlišujte fakty od názorov.
Vyžadujte dôkazy.

Nedovoľte, aby vás prúd lží pripravil o samotnú predstavu pravdy.

Pretože v okamihu, keď vám prestane záležať na tom, čo je pravda, stratili ste to najpodstatnejšie.

Zápas nespočíva len v tom veriť v dobro.

Zápas spočíva v tom nikdy neprestať myslieť.

avatar

No a presne toto sa deje v nasej spolocnosti. Ujo Fico nasu spolocnost rozklada na suciastky, manipuluje, zavadza, zahmlieva a pod ruskom cynizmu s vaznou tvarou krici zlodej aby chytili zlodeja. A jeho volici presne nedokazu kriticky mysliet a staci im, ako im to ujo Fico poda a on im to poda tak, aby z toho profitoval. Nech rastu karafiaty🥀🌵

Odpovedz
29. mar 2026
avatar

Myslim, ze pani zabudla na jeden najvacsi fakt- toto sa deje a je mozne, ked narod (=vacsina ludi) sa ma financne zle- tak, ze zakladne potreby nie su naplnene. Lebo vtedy ludia upadaju do agonie a "myslenie" , toboz kriticke, ich nezaujima. TOTO bolo priznacne pre vsetky totalitne rezimy...

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@0silvia0

No a presne toto sa deje v nasej spolocnosti. Ujo Fico nasu spolocnost rozklada na suciastky, manipuluje, zavadza, zahmlieva a pod ruskom cynizmu s vaznou tvarou krici zlodej aby chytili zlodeja. A jeho volici presne nedokazu kriticky mysliet a staci im, ako im to ujo Fico poda a on im to poda tak, aby z toho profitoval. Nech rastu karafiaty🥀🌵

@0silvia0 Veď pani je fanynka terajšej vlády. Ona o tom niečo musí vedieť.😀

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@katkazatka

@0silvia0 Veď pani je fanynka terajšej vlády. Ona o tom niečo musí vedieť.😀

@katkazatka mne sa zda že republika je silvia ak si ju nemylim

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@katkazatka

@0silvia0 Veď pani je fanynka terajšej vlády. Ona o tom niečo musí vedieť.😀

@katkazatka Jasne moja a ty Matka Tereza...
Neviem kam ty na toto chodis ze mam rada Hranola atd.V zivote som ho nevolila a v buducich az sa dozijem budem Republiku

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@sara07

@katkazatka mne sa zda že republika je silvia ak si ju nemylim

@sara07 ano mylis sa, ja nie som ziadna republika, nikdy som nebola a nebudem😠

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@pokojvdusi9

@katkazatka Jasne moja a ty Matka Tereza...
Neviem kam ty na toto chodis ze mam rada Hranola atd.V zivote som ho nevolila a v buducich az sa dozijem budem Republiku

@pokojvdusi9 este lepsie🙄

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@0silvia0

@sara07 ano mylis sa, ja nie som ziadna republika, nikdy som nebola a nebudem😠

@0silvia0 tak kdh

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@sara07

@0silvia0 tak kdh

@sara07 nikdy v zivote som nevolila kdh. Posledne volby som volila demokratov. Vyhovela som tvojim kriteriam?😉

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@0silvia0

@sara07 nikdy v zivote som nevolila kdh. Posledne volby som volila demokratov. Vyhovela som tvojim kriteriam?😉

@0silvia0 ano ❤
tak to je potom ina silvia , však ona sa objavi

Odpovedz
29. mar 2026
avatar

Republiku🤣🤣🤣
To je fakt ironia a este tu citovat arendtovu, mna picne.
Ved ona si vedecku karieru vybudovala na analyze spravania nackov! Taky eichman v jeruzaleme, banalita zla. Presne to, co popisovala ako priciny vzniku nacizmu, to je v dna republiky.

Toto je na plac ci na smiech, ani neviem🤦‍♀️
Treba si trochu dostudovat, nie len bachat na plochu pekne obrazky.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar

Aj si pochopila ten text ? Lebo ak toto zdielaš a potom napíšeš,že voliš republiku,tak niekde sa stala obrovská chýba.
Arendtová napísala:

„Ideálny poddaný totalitného režimu nie je presvedčený nacista ani oddaný komunista, ale človek, pre ktorého už neexistuje rozdiel medzi faktom a výmyslom, medzi pravdou a lžou.“

Zastavte sa a prečítajte si to ešte raz.

Cieľom nie je presvedčiť.
Cieľom je zmiasť.
Vyčerpať.

Priviesť človeka do stavu, v ktorom sa v záplave protichodných tvrdení a neustálej manipulácie jednoducho vzdá a rezignovane si povie: „Kto už vlastne vie, kde je pravda?“

Keď prestávame rozlišovať medzi pravdou a lžou, prestávame rozlišovať aj medzi dobrom a zlom.

A vtedy sa stávame ľahko ovládateľnými. Nie preto, že by nás niekto presvedčil, ale preto, že sme sa vzdali vlastného úsudku.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar

republika je to iste co Fico, este horsie by som povedala, su to nackovia, rasisti... vzdy boli a budu a spoja sa s nimi Smeraci aby sa udrzali pri korytach. Ale vdaka slobode, ktoru teraz kazdy vyuziva a aj ti, co sa snazia ju nenavidiet, respektive sa snazia aby ju volici nenavideli lebo je prinasana prostrednictvom tej hnusnej europy, v ktorej kazdy travi volny cas, dovolenky( lebo demokracia, mozeme, zatial). Za lepsim zivotom jedine tie slovodne krajiny. nikdy nie Rusko, zvlastne.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@simka1454

Aj si pochopila ten text ? Lebo ak toto zdielaš a potom napíšeš,že voliš republiku,tak niekde sa stala obrovská chýba.
Arendtová napísala:

„Ideálny poddaný totalitného režimu nie je presvedčený nacista ani oddaný komunista, ale človek, pre ktorého už neexistuje rozdiel medzi faktom a výmyslom, medzi pravdou a lžou.“

Zastavte sa a prečítajte si to ešte raz.

Cieľom nie je presvedčiť.
Cieľom je zmiasť.
Vyčerpať.

Priviesť človeka do stavu, v ktorom sa v záplave protichodných tvrdení a neustálej manipulácie jednoducho vzdá a rezignovane si povie: „Kto už vlastne vie, kde je pravda?“

Keď prestávame rozlišovať medzi pravdou a lžou, prestávame rozlišovať aj medzi dobrom a zlom.

A vtedy sa stávame ľahko ovládateľnými. Nie preto, že by nás niekto presvedčil, ale preto, že sme sa vzdali vlastného úsudku.

@simka1454 cize su tam ludia ktori su natolko zmanipulovani, ze nevedia rozlisovat co je dobre a co je zle... smutne.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@simka1454

Aj si pochopila ten text ? Lebo ak toto zdielaš a potom napíšeš,že voliš republiku,tak niekde sa stala obrovská chýba.
Arendtová napísala:

„Ideálny poddaný totalitného režimu nie je presvedčený nacista ani oddaný komunista, ale človek, pre ktorého už neexistuje rozdiel medzi faktom a výmyslom, medzi pravdou a lžou.“

Zastavte sa a prečítajte si to ešte raz.

Cieľom nie je presvedčiť.
Cieľom je zmiasť.
Vyčerpať.

Priviesť človeka do stavu, v ktorom sa v záplave protichodných tvrdení a neustálej manipulácie jednoducho vzdá a rezignovane si povie: „Kto už vlastne vie, kde je pravda?“

Keď prestávame rozlišovať medzi pravdou a lžou, prestávame rozlišovať aj medzi dobrom a zlom.

A vtedy sa stávame ľahko ovládateľnými. Nie preto, že by nás niekto presvedčil, ale preto, že sme sa vzdali vlastného úsudku.

@michaelkanr
@simka1454 tak pani s pokojom v dusi minuly rok napisala, ze treba topit ciernu moslimsku bandu uz na mori, takze sa cudujem, koho ide presviedcat o tom pokoji v dusi, snad seba? Pokoj v dusi a nackovia by k sebe ladit nemali☹️

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@0silvia0

@michaelkanr
@simka1454 tak pani s pokojom v dusi minuly rok napisala, ze treba topit ciernu moslimsku bandu uz na mori, takze sa cudujem, koho ide presviedcat o tom pokoji v dusi, snad seba? Pokoj v dusi a nackovia by k sebe ladit nemali☹️

@0silvia0 ona sem často pridáva takéto srdcervúce príbehy, len zabudla na to, že sama podporuje zločineckú bandu, ktorá potláča ľudské práva. Mne je niekedy na vracanie, keď sem dáva príbehy z Osvienčimu, odfotené deti s vytetovanými číslami z lágrov a potom ide voliť republiku. Normálne grc.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar

Veru, stretla som sa s tým pár krát. Poviem nejaké overené, vedecké fakty, druhý to označí za názor a niečo, čo je subjektívne a každý si o tom môže myslieť niečo iné. Týmto ľudia veľa veci obhajujú. Wtf?.🤷‍♀️ Na sociálne siete veľmi nechodím, ale vo svete sa práve tam infiltrujú ľudia, ktorí to robia, rozkladajú spoločnosť, menia jej klímu a dynamiku. Avšak nie Fico, Smer, Hlas stoja za rozkladom. Stále sme to my, ktorí uveríme, ktorí sa necháme, uspokojíme sa s jednoduchým, populárnym, všeobecným vysvetlením. Sme pohodlní, nechce sa nám premýšľať, ísť do hĺbky, pochybovať. Vytráca sa kritické myslenie, lebo ho nahrádza osobný komfort, rýchle riešenia a odpovede. Nechceme sa niečím zaťažovať, chceme svoje pohodlie a momentálne uspokojenie.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

Veru, stretla som sa s tým pár krát. Poviem nejaké overené, vedecké fakty, druhý to označí za názor a niečo, čo je subjektívne a každý si o tom môže myslieť niečo iné. Týmto ľudia veľa veci obhajujú. Wtf?.🤷‍♀️ Na sociálne siete veľmi nechodím, ale vo svete sa práve tam infiltrujú ľudia, ktorí to robia, rozkladajú spoločnosť, menia jej klímu a dynamiku. Avšak nie Fico, Smer, Hlas stoja za rozkladom. Stále sme to my, ktorí uveríme, ktorí sa necháme, uspokojíme sa s jednoduchým, populárnym, všeobecným vysvetlením. Sme pohodlní, nechce sa nám premýšľať, ísť do hĺbky, pochybovať. Vytráca sa kritické myslenie, lebo ho nahrádza osobný komfort, rýchle riešenia a odpovede. Nechceme sa niečím zaťažovať, chceme svoje pohodlie a momentálne uspokojenie.

@bobbula najhorsie je, ze taky fico vladne kolko 15 rokov? a ludia nemaju dostojne nemocnice, u sukromnika parad a vseobecne nemocnice hrozne stare a to nebudeme pisat o zakladnych hygienickych potrebach. Ano je pravda, co nieje prilepene to sa ukradne ale staci zvysit uroven, zvysovat minimalku, platy, dochodky, nejake benefity v praci, viac odmenovat a nie cakat cely rok na 13 dochodok a tesit sa z toho a byt vdacny za tuto almuznu. Ludia maju zit na istej urovni ale kde je hlboko zakorenena korupcia a vybavovanie cez znamosti, tam sa nikdy dobre zit nebude. Kolko zien ma muza v zahranici aby si mohli dovolit kulturne zit?

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@katkazatka

@0silvia0 ona sem často pridáva takéto srdcervúce príbehy, len zabudla na to, že sama podporuje zločineckú bandu, ktorá potláča ľudské práva. Mne je niekedy na vracanie, keď sem dáva príbehy z Osvienčimu, odfotené deti s vytetovanými číslami z lágrov a potom ide voliť republiku. Normálne grc.

@katkazatka ano ja viem, ja som na koni uz velmi dlho

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@galioska

@bobbula najhorsie je, ze taky fico vladne kolko 15 rokov? a ludia nemaju dostojne nemocnice, u sukromnika parad a vseobecne nemocnice hrozne stare a to nebudeme pisat o zakladnych hygienickych potrebach. Ano je pravda, co nieje prilepene to sa ukradne ale staci zvysit uroven, zvysovat minimalku, platy, dochodky, nejake benefity v praci, viac odmenovat a nie cakat cely rok na 13 dochodok a tesit sa z toho a byt vdacny za tuto almuznu. Ludia maju zit na istej urovni ale kde je hlboko zakorenena korupcia a vybavovanie cez znamosti, tam sa nikdy dobre zit nebude. Kolko zien ma muza v zahranici aby si mohli dovolit kulturne zit?

@galioska skôr vidím, že sme sa stále nepoučili a nikam neposunuli. Namiesto toho, aby sme riešili seba, svoj život, možnosti, hľadáme vinníka v druhych, vo vlade, Ficovi, korupcii.. chápem a nezatváram si oči pred tým, čo sa deje. Ale koľko krát sú ľudia ticho, keď by sa mali ozvať, keď sa deje nejaká neprávosť, porušuje zákon, neriešia, ustúpia, z pohodlnosti, zo strachu? Alebo sa naopak ozvú v hneve, nadávajú, vyhrážajú sa, vysmievajú, ponižujú, zabudnú na elementárny rešpekt, úctu? Myslíš si, že sa potom niečo zmení? Toto sa u nás deje. Ak my samy to nezmeníme, nikdy nepríde taká vláda a politika, s ktorou by sme boli spokojní. Pretože my samy si nebudeme vedieť vybrať a podporovať takých ľudí, ktorí by to dokázali.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

@galioska skôr vidím, že sme sa stále nepoučili a nikam neposunuli. Namiesto toho, aby sme riešili seba, svoj život, možnosti, hľadáme vinníka v druhych, vo vlade, Ficovi, korupcii.. chápem a nezatváram si oči pred tým, čo sa deje. Ale koľko krát sú ľudia ticho, keď by sa mali ozvať, keď sa deje nejaká neprávosť, porušuje zákon, neriešia, ustúpia, z pohodlnosti, zo strachu? Alebo sa naopak ozvú v hneve, nadávajú, vyhrážajú sa, vysmievajú, ponižujú, zabudnú na elementárny rešpekt, úctu? Myslíš si, že sa potom niečo zmení? Toto sa u nás deje. Ak my samy to nezmeníme, nikdy nepríde taká vláda a politika, s ktorou by sme boli spokojní. Pretože my samy si nebudeme vedieť vybrať a podporovať takých ľudí, ktorí by to dokázali.

@bobbula máš pocit, že Fico a vláda za to nemôžu v akom stave je táto krajina??? Ako polarizujú a rozdeľujú?? Aký Klondike urobili z tejto krajiny? Aebo máš pocit, že ľudia sú ticho, že nie sú plné námestia už niekoľko rokov? Ze nie sú protesty proti tejto vláde skorumpovanej? Myslíš, že sa obyčajný človek môže ozvať, keď zákony tu nahrávajú len korupcii a vládnej mafii?? Veď v takýchto príspevkoch rovno vidíš debilitu tohto národa. Čo si myslíš, čo obyčajný človek zmôže? Táto mašinéria ťa zomelie. Pozri sa, čo sa deje s ľuďmi, ktorí sú nepohodlní tejto vláde. Pozri sa ako si nastavili zákony. Obyčajný človek má veruže strach sa ozvať a keď nepomohli plné námestia a státisíce ľudí, jeden človek bohužiaľ nezmoze nic. V tejto republike je drvivá väčšina idiotov, ktorí veria na populizmus, veria ficovi a na trináste dôchodky. Táto krajina je stratená a už sa nič nedá robiť. Ľuďom ako autorka nevadí, že sa Maďari dohadujú s Rusmi, kto má vyhrať voľby na Slovensku. A nevadi to ani volicom tejto zberby.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

@galioska skôr vidím, že sme sa stále nepoučili a nikam neposunuli. Namiesto toho, aby sme riešili seba, svoj život, možnosti, hľadáme vinníka v druhych, vo vlade, Ficovi, korupcii.. chápem a nezatváram si oči pred tým, čo sa deje. Ale koľko krát sú ľudia ticho, keď by sa mali ozvať, keď sa deje nejaká neprávosť, porušuje zákon, neriešia, ustúpia, z pohodlnosti, zo strachu? Alebo sa naopak ozvú v hneve, nadávajú, vyhrážajú sa, vysmievajú, ponižujú, zabudnú na elementárny rešpekt, úctu? Myslíš si, že sa potom niečo zmení? Toto sa u nás deje. Ak my samy to nezmeníme, nikdy nepríde taká vláda a politika, s ktorou by sme boli spokojní. Pretože my samy si nebudeme vedieť vybrať a podporovať takých ľudí, ktorí by to dokázali.

@bobbula taky Kuciak sa napriklad ozval aj za nas, ostatnych a odkryval zlo. Len proti mafii sa tazko bojuje, to mozes prist aj o zivot, vies😒

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

@galioska skôr vidím, že sme sa stále nepoučili a nikam neposunuli. Namiesto toho, aby sme riešili seba, svoj život, možnosti, hľadáme vinníka v druhych, vo vlade, Ficovi, korupcii.. chápem a nezatváram si oči pred tým, čo sa deje. Ale koľko krát sú ľudia ticho, keď by sa mali ozvať, keď sa deje nejaká neprávosť, porušuje zákon, neriešia, ustúpia, z pohodlnosti, zo strachu? Alebo sa naopak ozvú v hneve, nadávajú, vyhrážajú sa, vysmievajú, ponižujú, zabudnú na elementárny rešpekt, úctu? Myslíš si, že sa potom niečo zmení? Toto sa u nás deje. Ak my samy to nezmeníme, nikdy nepríde taká vláda a politika, s ktorou by sme boli spokojní. Pretože my samy si nebudeme vedieť vybrať a podporovať takých ľudí, ktorí by to dokázali.

@bobbula a ako sa ma taky obycajny clovek sam zariadit? nema robotu platenu tak aby mu vyslo
aj odlozit, nema tie neustale slubovane socialne istoty a kto riadi tvoje dane ty ci stat? Od teba taha dane a sebe pridava k tomu .. biednemu platu( nsjvyssiemu v eu) to ti pride v poriadku? Je v poriadku ze u nas politici zarabaju najviac najma ti co maju posty predsedov, ministrov a ze sa ocividne tuneluje co sa da, ze rodinkarstvo medzi politikmi prelieva miliony a nie svoje ale z dani ludi?. Kazdy nadava na matovica ale on zadlzil na ukor ludi; dal im aj dobre dochodky mali pocas korony, preto sa kopec policajtov stiahlo a slo do dochodku a teraz skriekaju za Fica a za sebestacne Slovensko😀. Tolko slubov a kecov a ani jeden za 15 rokov nesplnil, vzdy uprednostnoval seba a svojich kamosov. Bodoor a jeho okolie mu dakuju a ti co ich volia nemaju ziadnu uctu k sebe a ani k vlastnej rodine, staci citat prispevky aj na koni ako si vazia zeny rodinu, muza, jeho mamu..a nevedia si poradit s banalnymi vecami a toto chodi volit tychto vagabundov ktori sa nestitia uzivat si s detmi, fuj. Bezcharakterni, bezchrbtovi snobci, ktori poznaju velmi dobre svoje publikum.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar

Vyzera to tak, že internet znesie všetko, ale pravdou je aj to, že čo raz zverejneíš, zostáva v pamäti "siete"... Možno o 2 roky Republiku nebudeš môcť volit, ak tu teraz cituješ Hannah Arendt 🤔

Odpovedz
29. mar 2026
avatar

Republika - to je ten kriklunsky šašo Minko Mazurek? 🤣
Pamatam si na jedno videjko, este vtedy v zelenom tricku LSNS. Kazal ‘chalani, nenoste obtiahnute tricka, dievcata, nebudte promiskuitne’ 🤣. A ľaľa ho teraz, rozkrikruje sa pred prazdnymi lavicami v europskom parlamente, oblek vypadovany ledva zapne, prefarbene vlasky a len trepe dve na tri.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

@galioska skôr vidím, že sme sa stále nepoučili a nikam neposunuli. Namiesto toho, aby sme riešili seba, svoj život, možnosti, hľadáme vinníka v druhych, vo vlade, Ficovi, korupcii.. chápem a nezatváram si oči pred tým, čo sa deje. Ale koľko krát sú ľudia ticho, keď by sa mali ozvať, keď sa deje nejaká neprávosť, porušuje zákon, neriešia, ustúpia, z pohodlnosti, zo strachu? Alebo sa naopak ozvú v hneve, nadávajú, vyhrážajú sa, vysmievajú, ponižujú, zabudnú na elementárny rešpekt, úctu? Myslíš si, že sa potom niečo zmení? Toto sa u nás deje. Ak my samy to nezmeníme, nikdy nepríde taká vláda a politika, s ktorou by sme boli spokojní. Pretože my samy si nebudeme vedieť vybrať a podporovať takých ľudí, ktorí by to dokázali.

@bobbula hľadáme vinníka v druhych, vo vlade, Ficovi, korupcii.
- citujem z tvojho príspevku
ty alebo ja máme dosah na zákony, novely NIE
vlada, vlada fica a spol , kto iný je ako zodpovedny za to čo vypracovali, predložili a schválilli ????
však to nám priamo všetko zasahuje, koriguje, život, pracu, prostredie všetko ...
snád ani nie je praUda, ešte napíš že su chudatka lebo musia byt vo vlade a trpia tam

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@sara07

@bobbula hľadáme vinníka v druhych, vo vlade, Ficovi, korupcii.
- citujem z tvojho príspevku
ty alebo ja máme dosah na zákony, novely NIE
vlada, vlada fica a spol , kto iný je ako zodpovedny za to čo vypracovali, predložili a schválilli ????
však to nám priamo všetko zasahuje, koriguje, život, pracu, prostredie všetko ...
snád ani nie je praUda, ešte napíš že su chudatka lebo musia byt vo vlade a trpia tam

@katkazatka
@0silvia0
@galioska
@sara07 Ako vy to ako chcete zmeniť? Aký reálny dosah máte na to, čo sa deje v politike? Ja píšem o každodennej realite každého z nás. Myslíte, ze ak tu niečo napíšete a budete obviňovať, tam “hore” sa niečo zmení?
Napríklad by sme sa namiesto presviedčania niekoho o svojej pravde, mohli viac zaujímať o to, co niekto svojim príspevkom myslel, čo je pre neho dôležité, čo by navrhoval. No nie s úmyslom ho následne za to kritizovať, ale viac sa navzájom pochopiť.
Poziciam si slova jednej detskej piesne: .. každý deň počúvať, cítiť, veriť, odpúšťať, navzájom si pomáhať, každému byt kamarat..
Fico všetko nevykonal sám. Sú okolo neho ľudia, ktorí mu pomáhajú, presadzujú jeho rozhodnutia, robia kšefty. Aj oni sa k tej moci nejako dostali, niekto ich podporoval, niekto pre nich pracoval. A ten niekto nežije izolovane od spoločnosti, funguje s inými ľuďmi, niekým vo vzťahoch, v rodine. Fico niekoho zmanipuloval alebo sa ľudia nechali presvedčiť, oklamať, rozostvat? Oni za to nenesú žiadnu zodpovednosť?

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@sara07

@bobbula hľadáme vinníka v druhych, vo vlade, Ficovi, korupcii.
- citujem z tvojho príspevku
ty alebo ja máme dosah na zákony, novely NIE
vlada, vlada fica a spol , kto iný je ako zodpovedny za to čo vypracovali, predložili a schválilli ????
však to nám priamo všetko zasahuje, koriguje, život, pracu, prostredie všetko ...
snád ani nie je praUda, ešte napíš že su chudatka lebo musia byt vo vlade a trpia tam

@sara07 nie ja píšem, .. Namiesto toho, aby sme riešili seba, svoj život, možnosti, hľadáme vinníka v druhych,..
- Pretože, čo tým obviňovanim reálne dosiahneš? Lepšiu klímu v spoločnosti, vyššiu spoluprácu medzi ľuďmi, efektívnejšie riešenia?
A tiež: chápem a nezatváram si oči pred tým, čo sa deje.
Takže nevytrhavaj veci z kontextu rovnako ako to robia ti, ktorých správanie sa ti nepáči.
Dalej poukazujem na to, že my samy sa častokrát nespravame ako dospeli ľudia. Že naše reakcie sú že sa bud rozhodneme ustúpiť, neriešiť, vzdať sa, alebo sú naopak prehnane, avšak nie vyrovnane a zrelé.
A takto riešime veci, na ktoré dosah máme, ktoré ovplyvniť dokážeme.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

@katkazatka
@0silvia0
@galioska
@sara07 Ako vy to ako chcete zmeniť? Aký reálny dosah máte na to, čo sa deje v politike? Ja píšem o každodennej realite každého z nás. Myslíte, ze ak tu niečo napíšete a budete obviňovať, tam “hore” sa niečo zmení?
Napríklad by sme sa namiesto presviedčania niekoho o svojej pravde, mohli viac zaujímať o to, co niekto svojim príspevkom myslel, čo je pre neho dôležité, čo by navrhoval. No nie s úmyslom ho následne za to kritizovať, ale viac sa navzájom pochopiť.
Poziciam si slova jednej detskej piesne: .. každý deň počúvať, cítiť, veriť, odpúšťať, navzájom si pomáhať, každému byt kamarat..
Fico všetko nevykonal sám. Sú okolo neho ľudia, ktorí mu pomáhajú, presadzujú jeho rozhodnutia, robia kšefty. Aj oni sa k tej moci nejako dostali, niekto ich podporoval, niekto pre nich pracoval. A ten niekto nežije izolovane od spoločnosti, funguje s inými ľuďmi, niekým vo vzťahoch, v rodine. Fico niekoho zmanipuloval alebo sa ľudia nechali presvedčiť, oklamať, rozostvat? Oni za to nenesú žiadnu zodpovednosť?

@bobbula jednoducho staci otvorit oci, respektive otvarat oci ludom. 15 rokov volit toho isteho je chore. Vsade je niekde velitel a na sk je nim Fico, padne Fico padne cela chobotnica. My nemame dosah? Napzaj? Kto ich voli duch svaty ci ludia? Ved ked ta to nezaujima, neries, lebo to co pises je smiesne.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@galioska

@bobbula jednoducho staci otvorit oci, respektive otvarat oci ludom. 15 rokov volit toho isteho je chore. Vsade je niekde velitel a na sk je nim Fico, padne Fico padne cela chobotnica. My nemame dosah? Napzaj? Kto ich voli duch svaty ci ludia? Ved ked ta to nezaujima, neries, lebo to co pises je smiesne.

@bobbula však to čo robí ficova banda má dosah na tvoj život. Či ty kde žiješ ?
@galioska novy,prázdny profil

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@simka1454

@bobbula však to čo robí ficova banda má dosah na tvoj život. Či ty kde žiješ ?
@galioska novy,prázdny profil

@simka1454 jaj nestihla som pozriet, nuz niekto tu zrejma pouziva viac nickov😂

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

@katkazatka
@0silvia0
@galioska
@sara07 Ako vy to ako chcete zmeniť? Aký reálny dosah máte na to, čo sa deje v politike? Ja píšem o každodennej realite každého z nás. Myslíte, ze ak tu niečo napíšete a budete obviňovať, tam “hore” sa niečo zmení?
Napríklad by sme sa namiesto presviedčania niekoho o svojej pravde, mohli viac zaujímať o to, co niekto svojim príspevkom myslel, čo je pre neho dôležité, čo by navrhoval. No nie s úmyslom ho následne za to kritizovať, ale viac sa navzájom pochopiť.
Poziciam si slova jednej detskej piesne: .. každý deň počúvať, cítiť, veriť, odpúšťať, navzájom si pomáhať, každému byt kamarat..
Fico všetko nevykonal sám. Sú okolo neho ľudia, ktorí mu pomáhajú, presadzujú jeho rozhodnutia, robia kšefty. Aj oni sa k tej moci nejako dostali, niekto ich podporoval, niekto pre nich pracoval. A ten niekto nežije izolovane od spoločnosti, funguje s inými ľuďmi, niekým vo vzťahoch, v rodine. Fico niekoho zmanipuloval alebo sa ľudia nechali presvedčiť, oklamať, rozostvat? Oni za to nenesú žiadnu zodpovednosť?

@bobbula kto koho obvinuje? Staci poukazovat na mafianske praktiky vlady, na korupciu a ohybanie zakonov. Mnohi politiku roky ani nesleduju, len pred volbami uveria nejakym populistickym manipulativnym reciam slizkeho polilitka, lebo toho jedineho poznaju, tak ho zvolia.
Teba sa netyka zdrazovanie? Konsolidacia? Tebe nevadi, ze ty si mas utahovat opasky a tam vladni predstavitelia pri zdroji si zvysuju platy a stavaju vily a zabezpecuju 3 buduce generacie? Fakt ti to nevadi? Take mas dobre srdce, ze doprajes a podelis sa?

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@michaelkanr

Republiku🤣🤣🤣
To je fakt ironia a este tu citovat arendtovu, mna picne.
Ved ona si vedecku karieru vybudovala na analyze spravania nackov! Taky eichman v jeruzaleme, banalita zla. Presne to, co popisovala ako priciny vzniku nacizmu, to je v dna republiky.

Toto je na plac ci na smiech, ani neviem🤦‍♀️
Treba si trochu dostudovat, nie len bachat na plochu pekne obrazky.

@michaelkanr Skus precitat knihu od Gabriela Hoffmana-Zamlčaná pravda o Slovensku

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@ingridd

Vyzera to tak, že internet znesie všetko, ale pravdou je aj to, že čo raz zverejneíš, zostáva v pamäti "siete"... Možno o 2 roky Republiku nebudeš môcť volit, ak tu teraz cituješ Hannah Arendt 🤔

@ingridd Ja toho aj bez toho nemozem vela hovorit a robit lebo previerky na,, tajne ,, nepustia.

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@pokojvdusi9

@ingridd Ja toho aj bez toho nemozem vela hovorit a robit lebo previerky na,, tajne ,, nepustia.

@pokojvdusi9 nerozumiem... Ja som chcela len podtknut že robiš, hovoriš, pišeš rozporuplne veci, a že vlastne možeš kludne aj “ prdieť ustami“, internet znesie hocičo

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
@0silvia0

@bobbula kto koho obvinuje? Staci poukazovat na mafianske praktiky vlady, na korupciu a ohybanie zakonov. Mnohi politiku roky ani nesleduju, len pred volbami uveria nejakym populistickym manipulativnym reciam slizkeho polilitka, lebo toho jedineho poznaju, tak ho zvolia.
Teba sa netyka zdrazovanie? Konsolidacia? Tebe nevadi, ze ty si mas utahovat opasky a tam vladni predstavitelia pri zdroji si zvysuju platy a stavaju vily a zabezpecuju 3 buduce generacie? Fakt ti to nevadi? Take mas dobre srdce, ze doprajes a podelis sa?

@0silvia0 @0silvia0 @galioska
@simka1454
@0silvia0 mňa sa to samozrejme týka. Ja som sa pýtala vás, čo s tým viete okrem obviňovania (pre niekoho poukazovania, a to ho celkom nezavrhujem) urobiť. Nie, že mi to nevadí, alebo že sa mi páči, čo sa tu deje. Samy píšete, že na zákony, novely bežný človek dosah nemá. To, že Fica niekto zvolil a nedosadil sa tam jedného dňa sám, je fakt. Takže v tom sa zhodneme.
Naozaj si teda stále myslite, že za všetko môže jedine iba táto vládna garnitúra? Verite, že keď vláda padne, všetko sa zmení? Aj myslenie ľudí? To vážne? Myslite, že ľudia su len obete systému? Tým pádom nenesú žiadnu zodpovednosť, nedokážu s tym nič urobiť..
Čo ak práve takéto zmýšľanie niekomu vyhovuje? Aby ľudia uverili tomu, že sa nepotrebujú samy zmeniť preto, aby zili lepšie? To by bolo také pohodlne, rýchle, v súčasnosti populárne vysvetlenie. Čo ak práve tu začína ten rozklad. Ľudia sa prestavajú hlbšie zamýšľať, klásť si otázky, pochybovať. Nie je práve toto ta ilúzia, o ktorej sa v článku pise?

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 @0silvia0 @galioska
@simka1454
@0silvia0 mňa sa to samozrejme týka. Ja som sa pýtala vás, čo s tým viete okrem obviňovania (pre niekoho poukazovania, a to ho celkom nezavrhujem) urobiť. Nie, že mi to nevadí, alebo že sa mi páči, čo sa tu deje. Samy píšete, že na zákony, novely bežný človek dosah nemá. To, že Fica niekto zvolil a nedosadil sa tam jedného dňa sám, je fakt. Takže v tom sa zhodneme.
Naozaj si teda stále myslite, že za všetko môže jedine iba táto vládna garnitúra? Verite, že keď vláda padne, všetko sa zmení? Aj myslenie ľudí? To vážne? Myslite, že ľudia su len obete systému? Tým pádom nenesú žiadnu zodpovednosť, nedokážu s tym nič urobiť..
Čo ak práve takéto zmýšľanie niekomu vyhovuje? Aby ľudia uverili tomu, že sa nepotrebujú samy zmeniť preto, aby zili lepšie? To by bolo také pohodlne, rýchle, v súčasnosti populárne vysvetlenie. Čo ak práve tu začína ten rozklad. Ľudia sa prestavajú hlbšie zamýšľať, klásť si otázky, pochybovať. Nie je práve toto ta ilúzia, o ktorej sa v článku pise?

@bobbula ja si pamätám, keď padol mečiar, to napätie v spoločnosti, neistota, zlo, ktore sa tu širilo pliživo, prestalo pôsobiť, normalne sa ti ľahšie dalo dychat, ľudia mali k sebe bližšie.. Takže to je dosť podstatna vec, aby ten, čo zlo, neistotu, pomstu v spoločnosti širi, nemal možnosť pôsobiť v legislative, aby nemohol vladnuť a určovať smer, to je ta zmena zhora

Bohužiaľ teraz, ak by RF nebol zvoleny, sa jeho vplyvu len tak ľahko nezbavime, vďaka internetu, pokiaľ by nevypli cely internet..

A možeš filozovat o dobre a zle v ľuďoch, pokiaľ ťa niekto bude huckať, nebudeš vedieť byť taky dobry človek, akoby si bol, keby teba, tvojho suseda, švagra. nehuckal

V podstate ale suhlasim, že každa zmena, ak ma byť trvala, by mala prichadzat od jednotlivca, od zakladov

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@bobbula

@sara07 nie ja píšem, .. Namiesto toho, aby sme riešili seba, svoj život, možnosti, hľadáme vinníka v druhych,..
- Pretože, čo tým obviňovanim reálne dosiahneš? Lepšiu klímu v spoločnosti, vyššiu spoluprácu medzi ľuďmi, efektívnejšie riešenia?
A tiež: chápem a nezatváram si oči pred tým, čo sa deje.
Takže nevytrhavaj veci z kontextu rovnako ako to robia ti, ktorých správanie sa ti nepáči.
Dalej poukazujem na to, že my samy sa častokrát nespravame ako dospeli ľudia. Že naše reakcie sú že sa bud rozhodneme ustúpiť, neriešiť, vzdať sa, alebo sú naopak prehnane, avšak nie vyrovnane a zrelé.
A takto riešime veci, na ktoré dosah máme, ktoré ovplyvniť dokážeme.

@bobbula reálne pomenujem skutočnost
viem koho ja volim , poznám mechanizmus volieb , ak presvedčím nerozhodného alebo niekoho kto nema koho volit alebo je to zbytočne ............
tak to stojí za to ❤
zákony , novely , konsolidáciu má presne mená kto ich vypracoval, prerokoval ,schvalil
čo tam ako chceš riešit a hladat fluidum nevinny 😂😂😂😂😂
su presné mená ktore rozhadzuju namiesto šetrenia na oslavy, blbosti, ,hlavne že žmykaju ludi .... zmluvy su verejné každy si vie kto ako trpi papalašizmom pozriet
prázdny profil 😂😂😂 čistky na forach, ..čiže má to vyznam písat.. keby to nevadilo uderka na sumračnej by nemusela nič riešit 😂😂😂

Odpovedz
29. mar 2026
avatar
@sara07

@bobbula reálne pomenujem skutočnost
viem koho ja volim , poznám mechanizmus volieb , ak presvedčím nerozhodného alebo niekoho kto nema koho volit alebo je to zbytočne ............
tak to stojí za to ❤
zákony , novely , konsolidáciu má presne mená kto ich vypracoval, prerokoval ,schvalil
čo tam ako chceš riešit a hladat fluidum nevinny 😂😂😂😂😂
su presné mená ktore rozhadzuju namiesto šetrenia na oslavy, blbosti, ,hlavne že žmykaju ludi .... zmluvy su verejné každy si vie kto ako trpi papalašizmom pozriet
prázdny profil 😂😂😂 čistky na forach, ..čiže má to vyznam písat.. keby to nevadilo uderka na sumračnej by nemusela nič riešit 😂😂😂

@sara07 uz sa len bavit, ta ide svoje bobky 😆

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 @0silvia0 @galioska
@simka1454
@0silvia0 mňa sa to samozrejme týka. Ja som sa pýtala vás, čo s tým viete okrem obviňovania (pre niekoho poukazovania, a to ho celkom nezavrhujem) urobiť. Nie, že mi to nevadí, alebo že sa mi páči, čo sa tu deje. Samy píšete, že na zákony, novely bežný človek dosah nemá. To, že Fica niekto zvolil a nedosadil sa tam jedného dňa sám, je fakt. Takže v tom sa zhodneme.
Naozaj si teda stále myslite, že za všetko môže jedine iba táto vládna garnitúra? Verite, že keď vláda padne, všetko sa zmení? Aj myslenie ľudí? To vážne? Myslite, že ľudia su len obete systému? Tým pádom nenesú žiadnu zodpovednosť, nedokážu s tym nič urobiť..
Čo ak práve takéto zmýšľanie niekomu vyhovuje? Aby ľudia uverili tomu, že sa nepotrebujú samy zmeniť preto, aby zili lepšie? To by bolo také pohodlne, rýchle, v súčasnosti populárne vysvetlenie. Čo ak práve tu začína ten rozklad. Ľudia sa prestavajú hlbšie zamýšľať, klásť si otázky, pochybovať. Nie je práve toto ta ilúzia, o ktorej sa v článku pise?

@bobbula to je úplne na smiech, čo tu vypisuješ. Keď padne táto vládna zberba, som presvedčená, že aj ľudia sa upokoja. Lebo kto tu rozoštvava spoločnosť, kto tu vnáša nenávisť. Veď si pozri vyjadrenia politikov. A ak dobre počúvaš a pozeráš, tak musíš vidieť a počuť, kto tu srší síru na všetky svetové strany. Kto tu kradne, ničí všetko okolo seba. Ľudia, ktorí volia takúto zberbu sú buď naozaj veľmi jednoduchí alebo z toho profitujú. A voliť smer alebo ako túto autorka republiku je to iste, v tom nie je žiadny rozdiel. Stranu, ktorá popiera holokaust, ktorá je plná nenávisti voči menšinám je rovnako cesta do pekla.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@ingridd

@bobbula ja si pamätám, keď padol mečiar, to napätie v spoločnosti, neistota, zlo, ktore sa tu širilo pliživo, prestalo pôsobiť, normalne sa ti ľahšie dalo dychat, ľudia mali k sebe bližšie.. Takže to je dosť podstatna vec, aby ten, čo zlo, neistotu, pomstu v spoločnosti širi, nemal možnosť pôsobiť v legislative, aby nemohol vladnuť a určovať smer, to je ta zmena zhora

Bohužiaľ teraz, ak by RF nebol zvoleny, sa jeho vplyvu len tak ľahko nezbavime, vďaka internetu, pokiaľ by nevypli cely internet..

A možeš filozovat o dobre a zle v ľuďoch, pokiaľ ťa niekto bude huckať, nebudeš vedieť byť taky dobry človek, akoby si bol, keby teba, tvojho suseda, švagra. nehuckal

V podstate ale suhlasim, že každa zmena, ak ma byť trvala, by mala prichadzat od jednotlivca, od zakladov

@galioska
@sara07
@ingridd Nemám pocit, že ide o skutočnú diskusiu – skôr o presviedčanie bez snahy porozumieť. Navyše sú mi pripisované názory, ktoré som nevyjadrila. Za týchto okolností nemá pre mňa zmysel pokračovať.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 @0silvia0 @galioska
@simka1454
@0silvia0 mňa sa to samozrejme týka. Ja som sa pýtala vás, čo s tým viete okrem obviňovania (pre niekoho poukazovania, a to ho celkom nezavrhujem) urobiť. Nie, že mi to nevadí, alebo že sa mi páči, čo sa tu deje. Samy píšete, že na zákony, novely bežný človek dosah nemá. To, že Fica niekto zvolil a nedosadil sa tam jedného dňa sám, je fakt. Takže v tom sa zhodneme.
Naozaj si teda stále myslite, že za všetko môže jedine iba táto vládna garnitúra? Verite, že keď vláda padne, všetko sa zmení? Aj myslenie ľudí? To vážne? Myslite, že ľudia su len obete systému? Tým pádom nenesú žiadnu zodpovednosť, nedokážu s tym nič urobiť..
Čo ak práve takéto zmýšľanie niekomu vyhovuje? Aby ľudia uverili tomu, že sa nepotrebujú samy zmeniť preto, aby zili lepšie? To by bolo také pohodlne, rýchle, v súčasnosti populárne vysvetlenie. Čo ak práve tu začína ten rozklad. Ľudia sa prestavajú hlbšie zamýšľať, klásť si otázky, pochybovať. Nie je práve toto ta ilúzia, o ktorej sa v článku pise?

@bobbula dobry pokus, ale stari ludia s obmedzenym pohladom sa uz nezmenia. Vyrastali v socializme, kde bolo treba posluchat a suchat nohami. To sa naucili, to praktizuju a kriticke myslenie je im vzdialene. Vyhovuje im retorika RF, jednoducha, uderna, presvedciva. Zial, staci im prejav, veria mu a nedokazu pochopit, ze niekto s tak presvedcivou presne vytvorenou retorikou na mieru moze klamat, podvadzat a kradnut. A nepreveruju skutocnosti, to je hlavne, a to je strasne. Toto ti asi uniklo?

https://www.youtube.com/watch?v=NNvRVHsaksA
Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@simka1454

@bobbula to je úplne na smiech, čo tu vypisuješ. Keď padne táto vládna zberba, som presvedčená, že aj ľudia sa upokoja. Lebo kto tu rozoštvava spoločnosť, kto tu vnáša nenávisť. Veď si pozri vyjadrenia politikov. A ak dobre počúvaš a pozeráš, tak musíš vidieť a počuť, kto tu srší síru na všetky svetové strany. Kto tu kradne, ničí všetko okolo seba. Ľudia, ktorí volia takúto zberbu sú buď naozaj veľmi jednoduchí alebo z toho profitujú. A voliť smer alebo ako túto autorka republiku je to iste, v tom nie je žiadny rozdiel. Stranu, ktorá popiera holokaust, ktorá je plná nenávisti voči menšinám je rovnako cesta do pekla.

@simka1454 .. on sám ide niekam osobne kradnúť, určuje, kto ma čo povedat, prinútil ta napisat, “je smiešne, čo tu píšeš”, “ideš si svoje bobky”? Ak sa budú ľudia k sebe naďalej takto správať, od politikov čakáš, ze oni budú lepsi? Niekto ovplyvňuje prostredie, no ľudia sa zodpovedajú, ako v ňom žijú.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula dobry pokus, ale stari ludia s obmedzenym pohladom sa uz nezmenia. Vyrastali v socializme, kde bolo treba posluchat a suchat nohami. To sa naucili, to praktizuju a kriticke myslenie je im vzdialene. Vyhovuje im retorika RF, jednoducha, uderna, presvedciva. Zial, staci im prejav, veria mu a nedokazu pochopit, ze niekto s tak presvedcivou presne vytvorenou retorikou na mieru moze klamat, podvadzat a kradnut. A nepreveruju skutocnosti, to je hlavne, a to je strasne. Toto ti asi uniklo?

@0silvia0 nie, práve presne o tomto (nielen o tom) hovorím, Vďaka. Konečne mám pocit aspoň nejakého pochopenia 🙏

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 nie, práve presne o tomto (nielen o tom) hovorím, Vďaka. Konečne mám pocit aspoň nejakého pochopenia 🙏

@bobbula mozno mladsie rocniky s pouzitim argumentov by vedeli pochopit, len sledovat vsetky tie kauzy, navaznosti, nie kazdy ma prehlad. A politici to vedia, vedia ako zapracovat na verejnej mienke, vedia co kedy vytiahnut, co ututlat, kedy ukazat prstom na ineho politika, aby odvratili od seba pozornost. To su vsetko premyslene tahy a ich starsi volici uz s tymto nevedia pracovat, vidia len ten koncovy prejav a zabudnu co vsetko bolo za tym a pred tym. A RF sa na to spolieha, ved sa pozri, ako vycita druhym to, co robi sam.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@simka1454 .. on sám ide niekam osobne kradnúť, určuje, kto ma čo povedat, prinútil ta napisat, “je smiešne, čo tu píšeš”, “ideš si svoje bobky”? Ak sa budú ľudia k sebe naďalej takto správať, od politikov čakáš, ze oni budú lepsi? Niekto ovplyvňuje prostredie, no ľudia sa zodpovedajú, ako v ňom žijú.

@bobbula
že nemá momentálne majetok a životnu uroven z prijmov ktore priznal v danovom priznani sa vie, že nemá vysvetlenie ako finanacoval byty ktoré ma on alebo jeho syn sa vie
je cxy veci ktoré si vieš pozriet kolko stoja , kalkulačka je už bežna ....
ty si bežne kupiš hodinky v hodnote tvojho ročného platu 😂😂😂 a rok žije zo vzduchu - takych je vo vlade dost , priklad ..
nezoovšeobecnuj to niečim tym že on ide niekde v kukle s hračkárskym samopalom kradnut do sejfu
rôzne korupčne škandaly ,predražovanie neeviduješ

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 nie, práve presne o tomto (nielen o tom) hovorím, Vďaka. Konečne mám pocit aspoň nejakého pochopenia 🙏

@bobbula však ty sa mysliš a spravaš sa presne ako ludia čo o nich piše😂😂😂😂😂😂😂

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@sara07

@bobbula
že nemá momentálne majetok a životnu uroven z prijmov ktore priznal v danovom priznani sa vie, že nemá vysvetlenie ako finanacoval byty ktoré ma on alebo jeho syn sa vie
je cxy veci ktoré si vieš pozriet kolko stoja , kalkulačka je už bežna ....
ty si bežne kupiš hodinky v hodnote tvojho ročného platu 😂😂😂 a rok žije zo vzduchu - takych je vo vlade dost , priklad ..
nezoovšeobecnuj to niečim tym že on ide niekde v kukle s hračkárskym samopalom kradnut do sejfu
rôzne korupčne škandaly ,predražovanie neeviduješ

@sara07 píšem že nie je jediným vinníkom za všetko, že len on môže za rozvrat spoločnosti, a nie, že nie je vinný, že k rozvratu neprispieva

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@sara07

@bobbula však ty sa mysliš a spravaš sa presne ako ludia čo o nich piše😂😂😂😂😂😂😂

@sara07 v čom?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@simka1454 .. on sám ide niekam osobne kradnúť, určuje, kto ma čo povedat, prinútil ta napisat, “je smiešne, čo tu píšeš”, “ideš si svoje bobky”? Ak sa budú ľudia k sebe naďalej takto správať, od politikov čakáš, ze oni budú lepsi? Niekto ovplyvňuje prostredie, no ľudia sa zodpovedajú, ako v ňom žijú.

@bobbula ty si fakt smiešna. Neviem, či pochopíš ak by som ti to aj nakreslila. On sám ide kradnúť, toto sa naozaj opýtaš? Ľudia konsoliduju a oni kradnú ako po nebohom. Čo si myslíš kde končia eurofondy komu vo vrecku a na účtoch. Len teraz pri daňových priznaníach sa ukazuje, čo narobili zla. Aby matka samoživiteľka mala vrátiť viac ako 1000€? Chlap, ktorý má dve práce aby uživil rodinu musí vrátiť viac ako 5000 €? A ľudia majú byť v kľude, v pohode? Pozri si smeracke MDŽ a oblbovanie babiek, čo sa tam rozpráva a co sa tam podsuva do hláv. Čo si myslíš, že tie babky keď odtiaľ vyjdu tak sú samé dobro a láska? Keď niekto povie, že na Ukrajine nie je vojna je tam úplne normálny život a smeje sa z toho, keď vidíš tie vyrehotane smajle, keď rusi bombarduju pôrodnici, čo si myslíš odkiaľ to ide, ta nenávisť? Nakoniec aj samotnu autorku tu máš ako príklad.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula mozno mladsie rocniky s pouzitim argumentov by vedeli pochopit, len sledovat vsetky tie kauzy, navaznosti, nie kazdy ma prehlad. A politici to vedia, vedia ako zapracovat na verejnej mienke, vedia co kedy vytiahnut, co ututlat, kedy ukazat prstom na ineho politika, aby odvratili od seba pozornost. To su vsetko premyslene tahy a ich starsi volici uz s tymto nevedia pracovat, vidia len ten koncovy prejav a zabudnu co vsetko bolo za tym a pred tym. A RF sa na to spolieha, ved sa pozri, ako vycita druhym to, co robi sam.

@0silvia0 vidíš, aj keď píšeme o spoločnosti, čo dokážu ľudia robiť inak, hladame riešenia, zase sa to točí iba o RF. Kľúčové je, čo píšeš, že niektorí to nedokážu alebo nechcú pochopiť, vyhovuje im to. Máme teda ľudí s iným názorom dookola presviedčať o svojej pravde? Alebo sa im vysmievať, zosmiešňovať? Nezatvára práve toto cestu k dialógu, nestáva sa to nebezpečným? Možno je to len môj osobný názor, možno je to pravda, ktorú hľadáme, ale nechceme vidieť.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@simka1454

@bobbula ty si fakt smiešna. Neviem, či pochopíš ak by som ti to aj nakreslila. On sám ide kradnúť, toto sa naozaj opýtaš? Ľudia konsoliduju a oni kradnú ako po nebohom. Čo si myslíš kde končia eurofondy komu vo vrecku a na účtoch. Len teraz pri daňových priznaníach sa ukazuje, čo narobili zla. Aby matka samoživiteľka mala vrátiť viac ako 1000€? Chlap, ktorý má dve práce aby uživil rodinu musí vrátiť viac ako 5000 €? A ľudia majú byť v kľude, v pohode? Pozri si smeracke MDŽ a oblbovanie babiek, čo sa tam rozpráva a co sa tam podsuva do hláv. Čo si myslíš, že tie babky keď odtiaľ vyjdu tak sú samé dobro a láska? Keď niekto povie, že na Ukrajine nie je vojna je tam úplne normálny život a smeje sa z toho, keď vidíš tie vyrehotane smajle, keď rusi bombarduju pôrodnici, čo si myslíš odkiaľ to ide, ta nenávisť? Nakoniec aj samotnu autorku tu máš ako príklad.

@simka1454 tak som rada, že nie som sama, kto vidí, že za tým sú oni” s nie iba “on”. Kto sú to ti oni?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@simka1454

@bobbula ty si fakt smiešna. Neviem, či pochopíš ak by som ti to aj nakreslila. On sám ide kradnúť, toto sa naozaj opýtaš? Ľudia konsoliduju a oni kradnú ako po nebohom. Čo si myslíš kde končia eurofondy komu vo vrecku a na účtoch. Len teraz pri daňových priznaníach sa ukazuje, čo narobili zla. Aby matka samoživiteľka mala vrátiť viac ako 1000€? Chlap, ktorý má dve práce aby uživil rodinu musí vrátiť viac ako 5000 €? A ľudia majú byť v kľude, v pohode? Pozri si smeracke MDŽ a oblbovanie babiek, čo sa tam rozpráva a co sa tam podsuva do hláv. Čo si myslíš, že tie babky keď odtiaľ vyjdu tak sú samé dobro a láska? Keď niekto povie, že na Ukrajine nie je vojna je tam úplne normálny život a smeje sa z toho, keď vidíš tie vyrehotane smajle, keď rusi bombarduju pôrodnici, čo si myslíš odkiaľ to ide, ta nenávisť? Nakoniec aj samotnu autorku tu máš ako príklad.

@simka1454 mimochodom preco mas potrebu na niekoho osobne útočiť? Nestačí napísať len svoj názor, napríklad toto je už fakt smiešne, je iné. Mas túžbu zaroven sa aj niekoho dotknúť, zraniť?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 vidíš, aj keď píšeme o spoločnosti, čo dokážu ľudia robiť inak, hladame riešenia, zase sa to točí iba o RF. Kľúčové je, čo píšeš, že niektorí to nedokážu alebo nechcú pochopiť, vyhovuje im to. Máme teda ľudí s iným názorom dookola presviedčať o svojej pravde? Alebo sa im vysmievať, zosmiešňovať? Nezatvára práve toto cestu k dialógu, nestáva sa to nebezpečným? Možno je to len môj osobný názor, možno je to pravda, ktorú hľadáme, ale nechceme vidieť.

@bobbula nie, ja osobne nepresviedčam, ono to nemá význam. Ale argumentovať treba, poukazovať treba, lebo popieranie zločinov, mafiánskych praktík pod rúškom slizkých rečí kde zlodej kričí chyťte zlodeja, je škodlivé pre spoločnosť. Je xy prípadov, kde vláda zlyhala, vyvliekli sa z toho ako slizkí hadi a škodia ďalej. Všetko zabudnuté, vytiahne sa nejaká krycia kauzička a kradne sa veselo ďalej.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@simka1454 mimochodom preco mas potrebu na niekoho osobne útočiť? Nestačí napísať len svoj názor, napríklad toto je už fakt smiešne, je iné. Mas túžbu zaroven sa aj niekoho dotknúť, zraniť?

@bobbula však som nielen ja napísala,že je to úplne na smiech,čo tu vypisuješ. Keď ani po toľkých komentároch si nepochopila,čo ti píšeme. Stále si ideš svoje. Však čítaj s porozumením. Ale bohužiaľ to je presne to,čo sme ti napísali. Ak aj napriek neustálemu vysvetľovaniu niekto nepochopí,tak tam bude chyba niekde inde a nie v ľuďoch,ktorí vysvetľujú. A zaklincujes to otázkou,kto sú oni. Tak si ešte raz a pozorne prečítaj všetky komentáre,všetky odpovede ktoré si dostala.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula nie, ja osobne nepresviedčam, ono to nemá význam. Ale argumentovať treba, poukazovať treba, lebo popieranie zločinov, mafiánskych praktík pod rúškom slizkých rečí kde zlodej kričí chyťte zlodeja, je škodlivé pre spoločnosť. Je xy prípadov, kde vláda zlyhala, vyvliekli sa z toho ako slizkí hadi a škodia ďalej. Všetko zabudnuté, vytiahne sa nejaká krycia kauzička a kradne sa veselo ďalej.

@0silvia0 to je určite dôležité, avšak stačí to? Veľa ľudí poukazuje na korupciu, zločiny, píše, siri informácie, čo určite pomáha. No stačí to? Nebolo by lepšie, aby sa tie veci nediali vôbec či minimálne, v zárobkoch eliminovali? Aby už ľudia takých politikov nevolili? Myslela som si, že RF definitívne skončil a pozrime sa teraz, kde je opäť. Veď sa deje len to, čo sme mohli čakať.
Čo môžeme urobiť viac, než len odovzdať hlas, ísť na protest, podpísať petíciu? Ďalšie štyri roky čakať a znášať toto? Asi bežný človek nebude písať o kauzách, keď do nich nevidí.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@simka1454

@bobbula však som nielen ja napísala,že je to úplne na smiech,čo tu vypisuješ. Keď ani po toľkých komentároch si nepochopila,čo ti píšeme. Stále si ideš svoje. Však čítaj s porozumením. Ale bohužiaľ to je presne to,čo sme ti napísali. Ak aj napriek neustálemu vysvetľovaniu niekto nepochopí,tak tam bude chyba niekde inde a nie v ľuďoch,ktorí vysvetľujú. A zaklincujes to otázkou,kto sú oni. Tak si ešte raz a pozorne prečítaj všetky komentáre,všetky odpovede ktoré si dostala.

@simka1454 ano, snažíš sa presvedčat, nemáš záujem pochopit, čo som ti chcem iným pohľadom povedať.

Napríklad kdesi medzi prvými komentármi: “ Fico všetko nevykonal sám. Sú okolo neho ľudia, ktorí mu pomáhajú, presadzujú jeho rozhodnutia, robia kšefty. Aj oni sa k tej moci nejako dostali, niekto ich podporoval, niekto pre nich pracoval. A ten niekto nežije izolovane od spoločnosti, funguje s inými ľuďmi, niekým vo vzťahoch, v rodine.”

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 to je určite dôležité, avšak stačí to? Veľa ľudí poukazuje na korupciu, zločiny, píše, siri informácie, čo určite pomáha. No stačí to? Nebolo by lepšie, aby sa tie veci nediali vôbec či minimálne, v zárobkoch eliminovali? Aby už ľudia takých politikov nevolili? Myslela som si, že RF definitívne skončil a pozrime sa teraz, kde je opäť. Veď sa deje len to, čo sme mohli čakať.
Čo môžeme urobiť viac, než len odovzdať hlas, ísť na protest, podpísať petíciu? Ďalšie štyri roky čakať a znášať toto? Asi bežný človek nebude písať o kauzách, keď do nich nevidí.

@bobbula parlamentné voľby by mali byť budúci rok. Čo môže robiť viac bežný človek? Áno, prejaviť svoj nesúhlas účasťou na proteste, svojim hlasom v parlamentných voľbách, podpísať petíciu a ak máme v rodinách seniorov, ktorí volia len podľa predvolebných sľubov a sympatií (nie podľa doterajších skutkov), tak im treba dovysvetľovať, dovzdelávať a vyvrátiť všeobecné argumenty tých, ktorí sa nechajú opiť rožkom. Reči typu: ktokoľvek by vo vláde bol, každý by kradol, veď už majú nakradnuté dosť, už kradnúť nebudú. A kto vie ako to všetko vlastne bolo.... tieto reči som viackrát počula, to nie sú reči človeka, ktorý má prehľad, to sú reči ľudí, ktorí nemajú základné povedomie.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar

Taký príklad zo života. Ozval sa nám chlapík z hygieny. Chcel peniaze za podanie žiadosti v hotovosti. Úplne neštandardný postup. Poslala som ho do r.., teda slušne povedala “Nie.”, urobil až tri rôzne pokusy. Prišiel na pobočku, ale tam mu kolegovia poskytli službu bez terminu, čakania, zadarmenko. Čo k tomu dodať.
Ak by ho každý poslal niekam, ešte lepšie nahlásil, tak so svojimi praktikami skončí. Na vysokú politiku človek dosah okrem pár momentov nemá. No toto sa deje v bežnom živote. My sme máme problém ako spoločnosť, veci sa šíria, - zdravotníctvo, školstvo, obchod, zamestnávanie. Ale máme problém si to dokonca aj priznať. Každý sa dennodenne rozhodujeme, ako v nejakej situácii zareagujeme, niečo vyriešime. Nemáme možnosť samy zmeniť vládu. Ale môžeme urobiť zmeny vo vlastnom živote.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@simka1454 ano, snažíš sa presvedčat, nemáš záujem pochopit, čo som ti chcem iným pohľadom povedať.

Napríklad kdesi medzi prvými komentármi: “ Fico všetko nevykonal sám. Sú okolo neho ľudia, ktorí mu pomáhajú, presadzujú jeho rozhodnutia, robia kšefty. Aj oni sa k tej moci nejako dostali, niekto ich podporoval, niekto pre nich pracoval. A ten niekto nežije izolovane od spoločnosti, funguje s inými ľuďmi, niekým vo vzťahoch, v rodine.”

@bobbula a ty nerozumieš,že to,ako táto spoločnosť vyzera ide zhora? Že to má vplyv na všetko ? Takže áno pôvodca je Fico a celá jeho banda okolo neho. A kopec prisluhovačov,ktorí sa ho držia zubami,nechtami,za účelom svojho zisku. A ak si si možno všimla,čo sa deje aj s kultúrou. Ľudia poukazujú,vysvetľujú,argumentujú. A kto sa ich snaží umlčať ? Fico tu zavádza diktatúru,cenzúru ale poniektorí sa tvária,že veď pohodička,nič sa nedeje,ešte sa hádam máme aj usmievať. Rozumieš? Lebo ak nie,tak naozaj je strata času niečo ďalej vysvetľovať. Radšej ten čas venujem niekomu,kde to má zmysel a rozumie tomu, čo sa mu vysvetľuje.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@simka1454

@bobbula však som nielen ja napísala,že je to úplne na smiech,čo tu vypisuješ. Keď ani po toľkých komentároch si nepochopila,čo ti píšeme. Stále si ideš svoje. Však čítaj s porozumením. Ale bohužiaľ to je presne to,čo sme ti napísali. Ak aj napriek neustálemu vysvetľovaniu niekto nepochopí,tak tam bude chyba niekde inde a nie v ľuďoch,ktorí vysvetľujú. A zaklincujes to otázkou,kto sú oni. Tak si ešte raz a pozorne prečítaj všetky komentáre,všetky odpovede ktoré si dostala.

@simka1454 vieš čo, prepáč, nemám záujem sa tu dohadovať. Mrzí ma to, myslím, že by sme sa na veľa veciach zhodli. Problém je, ze v tomto momente každý hovoríme o niečom celkom inom.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

Taký príklad zo života. Ozval sa nám chlapík z hygieny. Chcel peniaze za podanie žiadosti v hotovosti. Úplne neštandardný postup. Poslala som ho do r.., teda slušne povedala “Nie.”, urobil až tri rôzne pokusy. Prišiel na pobočku, ale tam mu kolegovia poskytli službu bez terminu, čakania, zadarmenko. Čo k tomu dodať.
Ak by ho každý poslal niekam, ešte lepšie nahlásil, tak so svojimi praktikami skončí. Na vysokú politiku človek dosah okrem pár momentov nemá. No toto sa deje v bežnom živote. My sme máme problém ako spoločnosť, veci sa šíria, - zdravotníctvo, školstvo, obchod, zamestnávanie. Ale máme problém si to dokonca aj priznať. Každý sa dennodenne rozhodujeme, ako v nejakej situácii zareagujeme, niečo vyriešime. Nemáme možnosť samy zmeniť vládu. Ale môžeme urobiť zmeny vo vlastnom živote.

@bobbula ešte ti napíšem k tvojmu poslednému komentáru. To ako to opisuješ,to žiaľ nefunguje. Vedela by som tu písať litánie o tom ako je všetko prepojené,ako pracuje polícia,aké sú tam známosti kto môže všetko a kto nič. A mimochodom ja viem ako to myslíš,ale ako som napísala,bohužiaľ takto to nefunguje. Aspoň nie teraz,zatiaľ. Bohužiaľ. A viem,že tak to byť nemá. A znova sa budem opakovať,toto tu už bolo keď bol pri moci Mečiar. Teraz je tu Fico a ten je ešte zakernejsi a nebezpečnejší.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

Taký príklad zo života. Ozval sa nám chlapík z hygieny. Chcel peniaze za podanie žiadosti v hotovosti. Úplne neštandardný postup. Poslala som ho do r.., teda slušne povedala “Nie.”, urobil až tri rôzne pokusy. Prišiel na pobočku, ale tam mu kolegovia poskytli službu bez terminu, čakania, zadarmenko. Čo k tomu dodať.
Ak by ho každý poslal niekam, ešte lepšie nahlásil, tak so svojimi praktikami skončí. Na vysokú politiku človek dosah okrem pár momentov nemá. No toto sa deje v bežnom živote. My sme máme problém ako spoločnosť, veci sa šíria, - zdravotníctvo, školstvo, obchod, zamestnávanie. Ale máme problém si to dokonca aj priznať. Každý sa dennodenne rozhodujeme, ako v nejakej situácii zareagujeme, niečo vyriešime. Nemáme možnosť samy zmeniť vládu. Ale môžeme urobiť zmeny vo vlastnom živote.

@bobbula ešte raz spomeniem Jána Kuciaka. Ten robil viac ako vie bežný človek urobiť, odkrýval kauzy a robil to aj pre teba, robil to pre nás. Podľa mňa to bol rovný, čestný človek, ktorý si robil dobre svoju prácu. A pozri, aké životné zmeny ho čakali. Čo mal podľa teba robiť inak? Prisluhovať vláde, písať o prírode a výletoch?
Jednoducho ho zlikvidovali, aby dal pokoj. Ako mal začať od seba on? Čo mal podľa teba robiť inak?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula parlamentné voľby by mali byť budúci rok. Čo môže robiť viac bežný človek? Áno, prejaviť svoj nesúhlas účasťou na proteste, svojim hlasom v parlamentných voľbách, podpísať petíciu a ak máme v rodinách seniorov, ktorí volia len podľa predvolebných sľubov a sympatií (nie podľa doterajších skutkov), tak im treba dovysvetľovať, dovzdelávať a vyvrátiť všeobecné argumenty tých, ktorí sa nechajú opiť rožkom. Reči typu: ktokoľvek by vo vláde bol, každý by kradol, veď už majú nakradnuté dosť, už kradnúť nebudú. A kto vie ako to všetko vlastne bolo.... tieto reči som viackrát počula, to nie sú reči človeka, ktorý má prehľad, to sú reči ľudí, ktorí nemajú základné povedomie.

@0silvia0 myslím, že toto vysvetlovanie, presviedčanie nestačí, nestačilo a keď iba takto budeme pokračovať, spoločnosť sa dlhodobo významne nezmení.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 myslím, že toto vysvetlovanie, presviedčanie nestačí, nestačilo a keď iba takto budeme pokračovať, spoločnosť sa dlhodobo významne nezmení.

@bobbula ok a čo navrhuješ ty? Ako by si zmenila spoločnosť ty?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula ok a čo navrhuješ ty? Ako by si zmenila spoločnosť ty?

@0silvia0 snažiť sa o vzájomný dialóg, menej vysvetľovať, viac sa pýtať, počúvať, snažiť sa pochopit bez urazania, odsudzovania. Budovat spoluprácu, vzťahy, nevyclenovat sa pre iné názory. V bežných situáciách sa správať dospelo a zodpovedne nielen kvôli sebe, ale celej spoločnosti. Riešiť veci, nie s veľkým krikom, hnevom, ale nenechať krivdy, porušovanie zákonov len tak, zo strachu alebo pretože je to tak pohodlnejšie. Hovoriť otvorene, bez agresie, osobných útokov. Zamýšľať sa nad tým a venovať viac energie tomu, čo môžem urobiť iné viac ja vo svojom živote, nie ti druhí. Prispôsobiť sa situácii, no pokiaľ bude príležitosť, pripraviť sa a čo najviac ju využiť a veľa iného..

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 snažiť sa o vzájomný dialóg, menej vysvetľovať, viac sa pýtať, počúvať, snažiť sa pochopit bez urazania, odsudzovania. Budovat spoluprácu, vzťahy, nevyclenovat sa pre iné názory. V bežných situáciách sa správať dospelo a zodpovedne nielen kvôli sebe, ale celej spoločnosti. Riešiť veci, nie s veľkým krikom, hnevom, ale nenechať krivdy, porušovanie zákonov len tak, zo strachu alebo pretože je to tak pohodlnejšie. Hovoriť otvorene, bez agresie, osobných útokov. Zamýšľať sa nad tým a venovať viac energie tomu, čo môžem urobiť iné viac ja vo svojom živote, nie ti druhí. Prispôsobiť sa situácii, no pokiaľ bude príležitosť, pripraviť sa a čo najviac ju využiť a veľa iného..

@bobbula tak želám veľa šťastia vo vzájomnom dialógu, asi fajn začať medzi kolegovcami bez osobných útokov vysvetliť, ako mali postupovať a ako mali dotyčného vychcanca nahlásiť. A môžeš si vypočuť bez odsudzovania ich verziu a skúsiť ich pochopiť.

A nabudúce keď pôjdu v marci babičky z karafiátového stretka u nás v kulturáku a stretnem ich na námestí, skúsim im ten karafiát pochváliť, že jaký pekný dostali, ale nesľubujem.

Inak prezradíš, aký si mala predošlý nick?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@sara07 píšem že nie je jediným vinníkom za všetko, že len on môže za rozvrat spoločnosti, a nie, že nie je vinný, že k rozvratu neprispieva

@bobbula písala som množné číslo , opakovane mená , pripadne slovo vláda t.j - skupina ludi
mimochodom o tom kto bude na akom poste rozhoduje aj osobne fico , takže nerob z neho bábiku ktora sa maximalne usmieva a robí videjka

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 snažiť sa o vzájomný dialóg, menej vysvetľovať, viac sa pýtať, počúvať, snažiť sa pochopit bez urazania, odsudzovania. Budovat spoluprácu, vzťahy, nevyclenovat sa pre iné názory. V bežných situáciách sa správať dospelo a zodpovedne nielen kvôli sebe, ale celej spoločnosti. Riešiť veci, nie s veľkým krikom, hnevom, ale nenechať krivdy, porušovanie zákonov len tak, zo strachu alebo pretože je to tak pohodlnejšie. Hovoriť otvorene, bez agresie, osobných útokov. Zamýšľať sa nad tým a venovať viac energie tomu, čo môžem urobiť iné viac ja vo svojom živote, nie ti druhí. Prispôsobiť sa situácii, no pokiaľ bude príležitosť, pripraviť sa a čo najviac ju využiť a veľa iného..

@bobbula opakovane píšeš že nemá vyznam tu pisat, tak to dodrž , my to tu zvladneme aj bez teba 😂
využi volny čas na spoznanie mk, alebo vyplenenie svojej steny , nech ta viac spoznáme 😉

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
@0silvia0

@bobbula tak želám veľa šťastia vo vzájomnom dialógu, asi fajn začať medzi kolegovcami bez osobných útokov vysvetliť, ako mali postupovať a ako mali dotyčného vychcanca nahlásiť. A môžeš si vypočuť bez odsudzovania ich verziu a skúsiť ich pochopiť.

A nabudúce keď pôjdu v marci babičky z karafiátového stretka u nás v kulturáku a stretnem ich na námestí, skúsim im ten karafiát pochváliť, že jaký pekný dostali, ale nesľubujem.

Inak prezradíš, aký si mala predošlý nick?

@0silvia0 ja ich chapem, nie s nimi súhlasím. Ale zasa radíš niečo vysvetľovať.., a opäť sme pri zosmiešňovaní. Ver, že aj bez toho to ide. Toto lepšej diskusii, vzťahom naopak bráni. Nuž dôležité je, o co ide tebe.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 ja ich chapem, nie s nimi súhlasím. Ale zasa radíš niečo vysvetľovať.., a opäť sme pri zosmiešňovaní. Ver, že aj bez toho to ide. Toto lepšej diskusii, vzťahom naopak bráni. Nuž dôležité je, o co ide tebe.

@bobbula koho zosmiešňujem? Myslíš babky s karafiátmi? Ja ich nezosmiešňujem, jednoducho sa mi to nedá pochopiť, snažím sa, ale nejde mi to. Ja som veľmi vďačná za mojich rodičov, kde majú prehľad, zdravý úsudok a zdravú voľbu, hoci majú 70+

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula koho zosmiešňujem? Myslíš babky s karafiátmi? Ja ich nezosmiešňujem, jednoducho sa mi to nedá pochopiť, snažím sa, ale nejde mi to. Ja som veľmi vďačná za mojich rodičov, kde majú prehľad, zdravý úsudok a zdravú voľbu, hoci majú 70+

@0silvia0 ak to i nevieš pochopit, dá sa to robiť bez tych vedľajších impulzov..? Poukazujem na to, ake je náročné zostať len pri vecnej argumentácii, faktoch, konštruktívnej kritike, zdržať sa osobných útokov. Ved aj ja sama s tým mám problém, nie som svätá.

Budeme však čakať na zmenu zhora, že nás zachráni? Čo majú s týmto spoločné skorumpovaní ľudia?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula koho zosmiešňujem? Myslíš babky s karafiátmi? Ja ich nezosmiešňujem, jednoducho sa mi to nedá pochopiť, snažím sa, ale nejde mi to. Ja som veľmi vďačná za mojich rodičov, kde majú prehľad, zdravý úsudok a zdravú voľbu, hoci majú 70+

@0silvia0 suhalsim plne s @bobbula - zmena musi prist zdola, aby bola viditelna aj hore. A zacina u nas samych. Ja teraz s obavou pozeram na novy trend v nemecku, ktory chce 65r.+ ludom zakazat volit, lebo "oni si uz odvolili, pracovat nebudu a nemaju co rozhodvat o mladych, ktori maju celu buducnost pred sebou". Ze ti stari maju aj skusenosti, vedomosti, a zivot si oddreli a chcu na stare kolena oddych, to uz mladez nezaujima. A toto je veeelmi nebezpecne ohybanie demokracie, dovolim si tvrdit ovela vacsie ako ficove a co. od*bavanie statnej kasy vo vlastny prospech. (Ucty v dnesnej dobe sa daju zamrazit uz aj v danovych rajoch a pri spravnom moralnom nastaveni vlady neexistuje politicka imunita- a aj ta udelena sa da zrusit...)

Odpovedz
30. mar 2026
avatar

A k tomu doplnim dovod toho- dochodcovia su volici sucasnej vladnucej strany, mladez voli pravicovu afd- az dokonca 70% podla verejnej vzorky.....🤐🤐🤐

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@vevesh

@0silvia0 suhalsim plne s @bobbula - zmena musi prist zdola, aby bola viditelna aj hore. A zacina u nas samych. Ja teraz s obavou pozeram na novy trend v nemecku, ktory chce 65r.+ ludom zakazat volit, lebo "oni si uz odvolili, pracovat nebudu a nemaju co rozhodvat o mladych, ktori maju celu buducnost pred sebou". Ze ti stari maju aj skusenosti, vedomosti, a zivot si oddreli a chcu na stare kolena oddych, to uz mladez nezaujima. A toto je veeelmi nebezpecne ohybanie demokracie, dovolim si tvrdit ovela vacsie ako ficove a co. od*bavanie statnej kasy vo vlastny prospech. (Ucty v dnesnej dobe sa daju zamrazit uz aj v danovych rajoch a pri spravnom moralnom nastaveni vlady neexistuje politicka imunita- a aj ta udelena sa da zrusit...)

@vevesh keby to malo byt spravodlive, tak by volili ludia od 18-65. Ak je spodna hranica, tak by mala byt aj horna. A volit by mali iba ludia, ktori pracuju, vytvaraju hodnoty a odvadzaju dane. Preco by nezamestnane socky malia rozhodovat naco sa pouziju moje dane, ked on neprispieva do spolocneho?
A ktomu rozumu a skusenostiam starych ludi-bohuzial vacsina blbne na stare kolena, znizuju sa kognitivne funkcie. Vidis to aj na volbach, kde veselo fico šafari 16 rokov.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 ak to i nevieš pochopit, dá sa to robiť bez tych vedľajších impulzov..? Poukazujem na to, ake je náročné zostať len pri vecnej argumentácii, faktoch, konštruktívnej kritike, zdržať sa osobných útokov. Ved aj ja sama s tým mám problém, nie som svätá.

Budeme však čakať na zmenu zhora, že nás zachráni? Čo majú s týmto spoločné skorumpovaní ľudia?

@vevesh
@bobbula áno, ľudia musia ukázať zdola svoj nesúhlas s vládnymi praktikami, už zajtra je protestný pochod v Bratislave, dúfam, že sa dostaví čo najviac ľudí
https://www.sme.sk/domov/c/v-bratislave-sa-v-ut...

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@katkazatka

@vevesh keby to malo byt spravodlive, tak by volili ludia od 18-65. Ak je spodna hranica, tak by mala byt aj horna. A volit by mali iba ludia, ktori pracuju, vytvaraju hodnoty a odvadzaju dane. Preco by nezamestnane socky malia rozhodovat naco sa pouziju moje dane, ked on neprispieva do spolocneho?
A ktomu rozumu a skusenostiam starych ludi-bohuzial vacsina blbne na stare kolena, znizuju sa kognitivne funkcie. Vidis to aj na volbach, kde veselo fico šafari 16 rokov.

@katkazatka suhlasim s hornou hranicou, avsak nie v 65. Moj sukromny strop by pri dnesnej umrtnosti bol okolo 75-80tky. A takisto s tym, ze by bola variabilna forma- ten, co pobera socialku, pokial ju pobera, nemoze volit v dany moment. Ale taketo pausalne, to velmi zavana tomu, co sa dialo takmer pred 100 rokmi v nemecku....a myslim, ze toto nechce nikto 🤐🤐

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@galioska
@sara07
@ingridd Nemám pocit, že ide o skutočnú diskusiu – skôr o presviedčanie bez snahy porozumieť. Navyše sú mi pripisované názory, ktoré som nevyjadrila. Za týchto okolností nemá pre mňa zmysel pokračovať.

@bobbula nema vyznam pokracovat ale tocis o tom istom stale. Keby si poriadne citala co ti baby pisu, pochopila si ale nechces. Zaloz si este par nickov, take tu boli a budu...

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 ak to i nevieš pochopit, dá sa to robiť bez tych vedľajších impulzov..? Poukazujem na to, ake je náročné zostať len pri vecnej argumentácii, faktoch, konštruktívnej kritike, zdržať sa osobných útokov. Ved aj ja sama s tým mám problém, nie som svätá.

Budeme však čakať na zmenu zhora, že nás zachráni? Čo majú s týmto spoločné skorumpovaní ľudia?

@bobbula čo by si poradila ľuďom v oblasti kultúry. Zajtra je protest môžeš sa zúčastniť a dať návrhy aj tam. Ale celkom rada si ich tu prečítam.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 snažiť sa o vzájomný dialóg, menej vysvetľovať, viac sa pýtať, počúvať, snažiť sa pochopit bez urazania, odsudzovania. Budovat spoluprácu, vzťahy, nevyclenovat sa pre iné názory. V bežných situáciách sa správať dospelo a zodpovedne nielen kvôli sebe, ale celej spoločnosti. Riešiť veci, nie s veľkým krikom, hnevom, ale nenechať krivdy, porušovanie zákonov len tak, zo strachu alebo pretože je to tak pohodlnejšie. Hovoriť otvorene, bez agresie, osobných útokov. Zamýšľať sa nad tým a venovať viac energie tomu, čo môžem urobiť iné viac ja vo svojom živote, nie ti druhí. Prispôsobiť sa situácii, no pokiaľ bude príležitosť, pripraviť sa a čo najviac ju využiť a veľa iného..

@bobbula ja by som napríklad chcela pochopiť a rada by som si vypočula, či autorka @pokojvdusi9 nemá vnutorný konflikt, ked cituje arendt a ide voliť republiku

a ktomu, čo tu píšeš o zmene jednotlivca
moje dlhoročné dennodenné úsilie byť dobrým človekom a voliť vo voľbách dobrých ľudí ktorí neklamu a nekradnú zatial neprinieslo celosvetový mier, ani dlhodobé zmeny k lepšiemu na SK, ani znovuzrodenie triezveho a logického zmýšlania, a to ma dosť mrzí, ale učím sa byť trpezlivá

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@ingridd

@bobbula ja by som napríklad chcela pochopiť a rada by som si vypočula, či autorka @pokojvdusi9 nemá vnutorný konflikt, ked cituje arendt a ide voliť republiku

a ktomu, čo tu píšeš o zmene jednotlivca
moje dlhoročné dennodenné úsilie byť dobrým človekom a voliť vo voľbách dobrých ľudí ktorí neklamu a nekradnú zatial neprinieslo celosvetový mier, ani dlhodobé zmeny k lepšiemu na SK, ani znovuzrodenie triezveho a logického zmýšlania, a to ma dosť mrzí, ale učím sa byť trpezlivá

@ingridd ty si čakala, že tvoje správanie prinesie celosvetový mier a tie ostatné veci, trochu nereálne... a sarkastické.
Nie žiaľ toto nie je o jedním človeku. Napriek tomu si možno pozitívne ovplyvnila život, správanie a rozhodnutia iných ľudí a ani o tom nevieš. Určite viac než keby si na niekoho nadávala, neproduktívne sa sťažovala, co myslis?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@simka1454

@bobbula čo by si poradila ľuďom v oblasti kultúry. Zajtra je protest môžeš sa zúčastniť a dať návrhy aj tam. Ale celkom rada si ich tu prečítam.

@simka1454 určite by sa ho malo zúčastniť a zapojiť čo najviac ľudí, nielen z kultúry, nebyť pohodlní, na koľko to je jedna z mala príležitosti, kedy ľudia môžu podporiť veci a tých, na ktorým im záleží. Návrhy na protest sú a myslím, že rozumne, logické, vyvážene a adekvátne situácii. Čo by si navrhovala ty?

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@galioska

@bobbula nema vyznam pokracovat ale tocis o tom istom stale. Keby si poriadne citala co ti baby pisu, pochopila si ale nechces. Zaloz si este par nickov, take tu boli a budu...

@galioska pretože každá hovoríme o inom. Čítam, čo baby píšu, len mňa nebaví neustále nadávať na vládu. To je cele. Radšej premýšľam nad tým, čo viem urobiť sama.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@vevesh

@0silvia0 suhalsim plne s @bobbula - zmena musi prist zdola, aby bola viditelna aj hore. A zacina u nas samych. Ja teraz s obavou pozeram na novy trend v nemecku, ktory chce 65r.+ ludom zakazat volit, lebo "oni si uz odvolili, pracovat nebudu a nemaju co rozhodvat o mladych, ktori maju celu buducnost pred sebou". Ze ti stari maju aj skusenosti, vedomosti, a zivot si oddreli a chcu na stare kolena oddych, to uz mladez nezaujima. A toto je veeelmi nebezpecne ohybanie demokracie, dovolim si tvrdit ovela vacsie ako ficove a co. od*bavanie statnej kasy vo vlastny prospech. (Ucty v dnesnej dobe sa daju zamrazit uz aj v danovych rajoch a pri spravnom moralnom nastaveni vlady neexistuje politicka imunita- a aj ta udelena sa da zrusit...)

@vevesh vieš, že aj ja som premýšľala nad tým, ako sú nastavené voľby, že proste kvôli malej skupine, vyhrá voľby jedna stranu a potom to ďalšie roky znášajú všetci. Možno voľby sú demokratické, avšak ukazuje sa, že nie sú tým najlepším spôsobom, ako si vybrať ľudí do vedenia. Mne napadlo mať podobne, ako vodičský preukaz, voličsky. Ber s rezervou 🤭 S tým, že človek by musel prejsť testami, zložiť skúšky. To nie je o tom, kto je aký starý, mladý, či ma o 1 rok viac/menej, alebo je práve bez prace. Podstatne by bolo, aké ma morálne zásady, kritické myslenie, etické hodnoty, či konštruktívne rieši problémy, premýšľa v súvislostiach…

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@ingridd

@bobbula ja by som napríklad chcela pochopiť a rada by som si vypočula, či autorka @pokojvdusi9 nemá vnutorný konflikt, ked cituje arendt a ide voliť republiku

a ktomu, čo tu píšeš o zmene jednotlivca
moje dlhoročné dennodenné úsilie byť dobrým človekom a voliť vo voľbách dobrých ľudí ktorí neklamu a nekradnú zatial neprinieslo celosvetový mier, ani dlhodobé zmeny k lepšiemu na SK, ani znovuzrodenie triezveho a logického zmýšlania, a to ma dosť mrzí, ale učím sa byť trpezlivá

@ingridd a áno, niektoré veci sa menia dlhodobo, postupne, nie sú zjavne hneď, trvá dlhšie, kým sa ukáže ich dopad, to však neznamená, že nemajú význam

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@galioska pretože každá hovoríme o inom. Čítam, čo baby píšu, len mňa nebaví neustále nadávať na vládu. To je cele. Radšej premýšľam nad tým, čo viem urobiť sama.

@bobbula ty neplatis dane?
A napises nam co navrhujes ty? Konkretne kroky ako obist to co ludi zatazuje? Ako obist tuto politiku?
Prave kvoli takym ako ty je slovensko tam kde je, lebo nechces nadavat na vladu, nezaujima ta co robia ci nerobia, ale vadi ti, ze ini sa o nu zaujimaju, ze zato, ze ich platia chcu aj nieco pozivne vidiet. Tak mysli na seba, bud sebec nadalej, toto ti ide uzasne. A nezabudni opat vsetko prekrutit🤣

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@galioska

@bobbula ty neplatis dane?
A napises nam co navrhujes ty? Konkretne kroky ako obist to co ludi zatazuje? Ako obist tuto politiku?
Prave kvoli takym ako ty je slovensko tam kde je, lebo nechces nadavat na vladu, nezaujima ta co robia ci nerobia, ale vadi ti, ze ini sa o nu zaujimaju, ze zato, ze ich platia chcu aj nieco pozivne vidiet. Tak mysli na seba, bud sebec nadalej, toto ti ide uzasne. A nezabudni opat vsetko prekrutit🤣

@galioska ja som už písala, čo navrhujem. Myslím, že nie s každým, vždy a vo všetkom sa musíme pochopit. To je v poriadku, nevadí.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@galioska ja som už písala, čo navrhujem. Myslím, že nie s každým, vždy a vo všetkom sa musíme pochopit. To je v poriadku, nevadí.

@bobbula Nic konkretne si nenapisala, len kladies otazky a tvaris sa ako muzikant 😁 To iste si robila v predoslom profile🤡

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 snažiť sa o vzájomný dialóg, menej vysvetľovať, viac sa pýtať, počúvať, snažiť sa pochopit bez urazania, odsudzovania. Budovat spoluprácu, vzťahy, nevyclenovat sa pre iné názory. V bežných situáciách sa správať dospelo a zodpovedne nielen kvôli sebe, ale celej spoločnosti. Riešiť veci, nie s veľkým krikom, hnevom, ale nenechať krivdy, porušovanie zákonov len tak, zo strachu alebo pretože je to tak pohodlnejšie. Hovoriť otvorene, bez agresie, osobných útokov. Zamýšľať sa nad tým a venovať viac energie tomu, čo môžem urobiť iné viac ja vo svojom živote, nie ti druhí. Prispôsobiť sa situácii, no pokiaľ bude príležitosť, pripraviť sa a čo najviac ju využiť a veľa iného..

@bobbula porad aj tejto vyhodenej redaktorke z rtvs, ako spravne viest dialog aby bola vypocuta, respektovana a aby ludia ako ona neboli vyhadzovani a perzekuovani za svoje nazory:

https://www.omediach.com/tlac/29911-sona-gyarfa...

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula porad aj tejto vyhodenej redaktorke z rtvs, ako spravne viest dialog aby bola vypocuta, respektovana a aby ludia ako ona neboli vyhadzovani a perzekuovani za svoje nazory:

https://www.omediach.com/tlac/29911-sona-gyarfa...

@0silvia0 pisem o tom, čo môžeme urobiť my samy, a nie, ako zmeniť správanie druhych 🙄 Táto redaktorka nám dáva výborný príklad. Vylúčila ďalšiu spoluprácu s touto inštitúciou, ktorá sa hrubo a bez úcty správa k ľuďom, ide proti jej hodnotám a bude sa súdiť. O tomto môže rozhodnúť, takéto ma možnosť konať a využije ich. Presne to tým myslím. / Dnes 10:35: “ V bežných situáciách sa správať dospelo a zodpovedne nielen kvôli sebe, ale celej spoločnosti. Riešiť veci, nie s veľkým krikom, hnevom, ale nenechať krivdy, porušovanie zákonov len tak, zo strachu alebo pretože je to tak pohodlnejšie. Hovoriť otvorene, bez agresie, osobných útokov. Zamýšľať sa nad tým a venovať viac energie tomu, čo môžem urobiť iné viac ja vo svojom živote, nie ti druhí. Prispôsobiť sa situácii, no pokiaľ bude príležitosť, pripraviť sa a čo najviac ju využiť.”

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@0silvia0 pisem o tom, čo môžeme urobiť my samy, a nie, ako zmeniť správanie druhych 🙄 Táto redaktorka nám dáva výborný príklad. Vylúčila ďalšiu spoluprácu s touto inštitúciou, ktorá sa hrubo a bez úcty správa k ľuďom, ide proti jej hodnotám a bude sa súdiť. O tomto môže rozhodnúť, takéto ma možnosť konať a využije ich. Presne to tým myslím. / Dnes 10:35: “ V bežných situáciách sa správať dospelo a zodpovedne nielen kvôli sebe, ale celej spoločnosti. Riešiť veci, nie s veľkým krikom, hnevom, ale nenechať krivdy, porušovanie zákonov len tak, zo strachu alebo pretože je to tak pohodlnejšie. Hovoriť otvorene, bez agresie, osobných útokov. Zamýšľať sa nad tým a venovať viac energie tomu, čo môžem urobiť iné viac ja vo svojom živote, nie ti druhí. Prispôsobiť sa situácii, no pokiaľ bude príležitosť, pripraviť sa a čo najviac ju využiť.”

@bobbula no super, ze k redaktorke si sa vyjadrila, lebo ku Kuciakovi si sa nevyjadrila, ten sa uz sudit nestihol.
Pointa je, ze zlo sa siri zhora a nie vzdy sa bezbranny clovek stihne branit.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula no super, ze k redaktorke si sa vyjadrila, lebo ku Kuciakovi si sa nevyjadrila, ten sa uz sudit nestihol.
Pointa je, ze zlo sa siri zhora a nie vzdy sa bezbranny clovek stihne branit.

@0silvia0 uz formuje odpovede cez AI😂 to uz je na diagnozu.

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
@galioska

@0silvia0 uz formuje odpovede cez AI😂 to uz je na diagnozu.

@galioska ďakujem, budem brat ako poklonu, že moje slova považuješ za AI 😊

Odpovedz
30. mar 2026
avatar
@bobbula

@galioska ďakujem, budem brat ako poklonu, že moje slova považuješ za AI 😊

@bobbula to si musela pomazat komenty aby si napisala toto? 😀 Uspech na nete ti doprajem a doprajem to vsetkym ktori si vytvaraju nove nicky lebo psychika nepovoli. Uzi si tie chvile uspechu🤗

Odpovedz
30. mar 2026
avatar

Nestihla som precitat, snad tam bolo nieco pekne, prijemne a motivujuce v sulade s vseobjimajucou laskou medzi ludmi, ktorou mame zmenit seba a nasledne nasich vladnych predstavitelov. Sice to v tomto zivote nebude, ale snad niekedy inokedy niekde inde. Sme stale v procese✌️

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@0silvia0

@bobbula taky Kuciak sa napriklad ozval aj za nas, ostatnych a odkryval zlo. Len proti mafii sa tazko bojuje, to mozes prist aj o zivot, vies😒

@0silvia0 Preco len Kuciak? Preco sa nikde nespomina Palo Rypal?? Tiez zavrazdeny a este ho nenasli

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@ingridd

@bobbula ja by som napríklad chcela pochopiť a rada by som si vypočula, či autorka @pokojvdusi9 nemá vnutorný konflikt, ked cituje arendt a ide voliť republiku

a ktomu, čo tu píšeš o zmene jednotlivca
moje dlhoročné dennodenné úsilie byť dobrým človekom a voliť vo voľbách dobrých ľudí ktorí neklamu a nekradnú zatial neprinieslo celosvetový mier, ani dlhodobé zmeny k lepšiemu na SK, ani znovuzrodenie triezveho a logického zmýšlania, a to ma dosť mrzí, ale učím sa byť trpezlivá

@ingridd Nie nemam vnutorny konflikt.Ja som len zdielala dany text.Co si ja myslim je pre MK irevelantne aj tak tuna kazdy presadzuje svoj naror ze ten jeho je spravny.Nie som moc naklonena retorike Republiky ale ako vacsina mojich kolegov inu moznost nevidime lebo ziadna strana zatial nic pre ludi neurobila.Rozdiely su tak markantne v spolocnosti a o to im ide.A nielen na SK.

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@pokojvdusi9

@ingridd Nie nemam vnutorny konflikt.Ja som len zdielala dany text.Co si ja myslim je pre MK irevelantne aj tak tuna kazdy presadzuje svoj naror ze ten jeho je spravny.Nie som moc naklonena retorike Republiky ale ako vacsina mojich kolegov inu moznost nevidime lebo ziadna strana zatial nic pre ludi neurobila.Rozdiely su tak markantne v spolocnosti a o to im ide.A nielen na SK.

@pokojvdusi9 tak si dohladaj čo sa dialo ked boli v kotlebovej strane, aké mali funkcie, pripadne kde mali svojich ked mohli riadit a zveladovat banskobystricky kraj
jedine projekty ktore boli realizované boli tie čo boli pred ich nastupom rozpracovane a začinali , neurobili absolutne nič pre kraj okrem mega dobre vybavenej posilovni v budove kraja
to už aj smer a hlas alebo danko urobili viac pre ludi ako republika, a to je čo povedať
alebo si zober europarlament, su tam dost dlho, čo urobili okrej videjkov , nič, nie su v žiadnej komisii, žiadne podklady ,
to už aj benova urobila tam viac ako uhrik a spol dohromady

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@pokojvdusi9

@0silvia0 Preco len Kuciak? Preco sa nikde nespomina Palo Rypal?? Tiez zavrazdeny a este ho nenasli

@pokojvdusi9 ale píše sa aj o ňom, vygoogli. Len človek by povedal, že takéto mafiánske praktiky sa už nebudú konať a predsa sa stále dejú.

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@sara07

@pokojvdusi9 tak si dohladaj čo sa dialo ked boli v kotlebovej strane, aké mali funkcie, pripadne kde mali svojich ked mohli riadit a zveladovat banskobystricky kraj
jedine projekty ktore boli realizované boli tie čo boli pred ich nastupom rozpracovane a začinali , neurobili absolutne nič pre kraj okrem mega dobre vybavenej posilovni v budove kraja
to už aj smer a hlas alebo danko urobili viac pre ludi ako republika, a to je čo povedať
alebo si zober europarlament, su tam dost dlho, čo urobili okrej videjkov , nič, nie su v žiadnej komisii, žiadne podklady ,
to už aj benova urobila tam viac ako uhrik a spol dohromady

@sara07 presne tak, okrem telocvicne sa vesala cierna zastava na vyrocie snp a pozamestnavali sa vsetky bratovho zatove sesternice na urade. a dnes ma vykotilo, ked som citala, ze Suja ide kandidovat za zupana🤐
uz len republika nas spasi, kks. moj svagor je vojak, ale taka guma nie je, aby volil republiku, nastastie v jeho okoli su ludia pricetni, inak sa clovek musi byt, kto nas chrani.

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@pokojvdusi9

@ingridd Nie nemam vnutorny konflikt.Ja som len zdielala dany text.Co si ja myslim je pre MK irevelantne aj tak tuna kazdy presadzuje svoj naror ze ten jeho je spravny.Nie som moc naklonena retorike Republiky ale ako vacsina mojich kolegov inu moznost nevidime lebo ziadna strana zatial nic pre ludi neurobila.Rozdiely su tak markantne v spolocnosti a o to im ide.A nielen na SK.

@pokojvdusi9 ďakujem

aj tak tak sejú mak, aj tak tak sejú mak.... Nič konkretne tym nemyslim, len nič mudrejšie mi momentalne nenapadá, 😔

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@lucyliu

@sara07 presne tak, okrem telocvicne sa vesala cierna zastava na vyrocie snp a pozamestnavali sa vsetky bratovho zatove sesternice na urade. a dnes ma vykotilo, ked som citala, ze Suja ide kandidovat za zupana🤐
uz len republika nas spasi, kks. moj svagor je vojak, ale taka guma nie je, aby volil republiku, nastastie v jeho okoli su ludia pricetni, inak sa clovek musi byt, kto nas chrani.

@lucyliu No vacsinou nas chrania uz len lesby a neschopnaci.Som rada ze uz nezodpovedam za tento odpad aj ked som uz niekde inde.Mladym sa nechce ucit a uz vobec robit len brat plat.Cest vynimkam.Berieme uz bez psychotestov aby sa naplnili pocty a tak to aj od Nagovej vlady vypada.Ked uz si musis kupovat kanady lebo mas narok na 1ks tak to je smutne...atd.
Nejdem do detailov Staci mi ked sa bavim s kolegami z Bruselu a napr.NGŠ nechce ako funkciu robit miesto Zmeka nikto.Uz 2 kolegovia generali odmietli a az to dostane taky maly tucny 130kg debko /meno nejdem pisat / lebo ten by rad tak uz len potom budeme v peknej prdely.Az to miesto dostane tak ti napisem ze ,, to je on,,.
Som rada ze tvoj svagor ma teda ,, zdravy usudok,, nech mu to vydrzi

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@lucyliu

@sara07 presne tak, okrem telocvicne sa vesala cierna zastava na vyrocie snp a pozamestnavali sa vsetky bratovho zatove sesternice na urade. a dnes ma vykotilo, ked som citala, ze Suja ide kandidovat za zupana🤐
uz len republika nas spasi, kks. moj svagor je vojak, ale taka guma nie je, aby volil republiku, nastastie v jeho okoli su ludia pricetni, inak sa clovek musi byt, kto nas chrani.

@lucyliu tak to je super, moj svagor vyuzil tie hnusne matovicove fajnove dochodky a uziva si a teraz kida na neho kde sa da😀 taky paradox, peniaze su fajnove aj u republikanov, ktori vyciciavaju europske peniaze a uzivaju si v tej hnusnej europe a robia trapne videjka pre svoje publikum na sk, lebo ich mentalitu poznaju. Bojovnici proti migrantom😩😀

Odpovedz
31. mar 2026
avatar
@pokojvdusi9

@lucyliu No vacsinou nas chrania uz len lesby a neschopnaci.Som rada ze uz nezodpovedam za tento odpad aj ked som uz niekde inde.Mladym sa nechce ucit a uz vobec robit len brat plat.Cest vynimkam.Berieme uz bez psychotestov aby sa naplnili pocty a tak to aj od Nagovej vlady vypada.Ked uz si musis kupovat kanady lebo mas narok na 1ks tak to je smutne...atd.
Nejdem do detailov Staci mi ked sa bavim s kolegami z Bruselu a napr.NGŠ nechce ako funkciu robit miesto Zmeka nikto.Uz 2 kolegovia generali odmietli a az to dostane taky maly tucny 130kg debko /meno nejdem pisat / lebo ten by rad tak uz len potom budeme v peknej prdely.Az to miesto dostane tak ti napisem ze ,, to je on,,.
Som rada ze tvoj svagor ma teda ,, zdravy usudok,, nech mu to vydrzi

@pokojvdusi9 nemam ziadny problem s lesbami, kazdopadne ved sa aj hodia k nasmu vrchnemu velitelovi ozbrojenych sil. zato fasisti so zbranami v ruke, to sme tu uz raz mali, aj ked ludia zjavne zabudaju.
vdaka, myslim, ze svagrovi to vydrzi, je to inteligentny clovek.

Odpovedz
1. apr 2026
avatar
@lucyliu

@pokojvdusi9 nemam ziadny problem s lesbami, kazdopadne ved sa aj hodia k nasmu vrchnemu velitelovi ozbrojenych sil. zato fasisti so zbranami v ruke, to sme tu uz raz mali, aj ked ludia zjavne zabudaju.
vdaka, myslim, ze svagrovi to vydrzi, je to inteligentny clovek.

@lucyliu Vrchny velitel sa aspon nieco snazi urobit pre nas aj ked to nie je vidiet

Odpovedz
1. apr 2026
avatar
@pokojvdusi9

@lucyliu Vrchny velitel sa aspon nieco snazi urobit pre nas aj ked to nie je vidiet

@pokojvdusi9 "aj ked to nie je vidiet" - prepac, ale to je eufemizmus roka🤣

Odpovedz
1. apr 2026
avatar
@lucyliu

@pokojvdusi9 "aj ked to nie je vidiet" - prepac, ale to je eufemizmus roka🤣

@lucyliu Vidis ako siel do pola 🤪 az mi to divnô bolo... ale to okolo toho to uz ludia nevideli 😉

Odpovedz
1. apr 2026