icon

Ahojte,dnes mi bolo oznamene že som posledný deň v praci,zo supervizorkou som sa rozpravala že 12tky pracovať neviem,nakolko mam 6r dceru.Papierovo nič nemám podpísané.Šefka mi navrhla,že mám ťahať PN dokial sa mi dá.Riaditeľ nechce dávať odstupne,tak že mám isť zatial na PN.Naša firma pomaly končí.Vie mi niekto poradiť ako mám postupovať ďalej?Ďakujem

avatar

Ak konci firma, tak odstupne musi dat, 2mesacne urcite. Aj keby bankrot vyhlasi. Aspon u nas to tak bolo. Preto sa ti oplati pn, mas iste peniaze, zatial. A ked bude koncit, musi vyplatit aj teba. Ja som na rd a dostala som 2mesacne odstupne a aj preplatenu dovolenku

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Ako máš zmluvu? Isto by som na pn nesls, v utorok by som 'nastupila' do prace. Nemoze ta vyhodit len tak

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Ako dlho pracujes vo firme. Akoze posledny den pracuješ?! Dostala si okamžitu výpoveď?! Na základe coho?! Preco by si mala ist zdrava na PN?! Lebo ti to kazala nejaká supervizorka? Na zaklade coho?!

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Chod na PN, tiež som to riešila podobne, dostaneš odstupné, preplatía zvyšok dovolenky a potom aj podporu v nezamestnanosti budeš mat vyššiu....

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@ynda zmluvu mam na 37,5h tyždenne.Firma mi ponuka 12h smenu,ale ja ju robiť neviem.Vypoved mam podať ja,neoficialne mi povedali mam tahat pn,pracujem tam 13rokov

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

popytaj sa v skupine pravne poradenstvo

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam pracujem 13 rokov,dnes mi volala sipervizorka ze som posledny den v praci nakolko sme sa viac x bavili že 12tky neviem robiť

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@kristulkamarulka takto to myslela aj sefka ze ist na pn a potom ked skonci firma musí dat odstupne

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala Tak nech ti dajú oficiálnu výpoveď podla ZP. Akoze v utorok uz nemáš nastúpiť?! Na základe coho?! Skus to pochopit ze ti niekto nemoze len tak zavolat uz nechod do práce a daj sa PN.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala ak mate kolektivnu zmluvu, mate tam mozno nejaky bod, ze ak odmietnes zmenu pracovnej doby, mozu ti dat vypoved. Ale zo dna na den? Im to ....??? A na on uz si, ci ta len posiela?

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

zboznujem take, ze mas dat vypoved ty, aby si nedostala odstupne. moj muz nato pristal ( strasny bordel som doma urobila, ze podpisal dohodu o ukonceni) a jasne, ze tym padom zanika aj narok na odstupne

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Tak ale ked tam ste 13rokov a zmluvu na dobu neurcitu nemozu vam len tak povedat, ze ste v praci posledny den... to ako? Musia vam dat nejaky dovod na skoncenie pracovneho pomeru... a ziadat od vas, aby ste dali vypoved vy je dobre svinstvo z ich strany

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala keď dáš výpoveď ty, odstupné nedostaneš, keď ta prepustia oni, musia dať odstupné.... Ak už dlho nebude firma fungovať, tak sa ti ta PN možno aj oplaca... Skus ešte to právne poradenstvo...

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@minuskad Aj pri dohode je narok na odstupné len netreba byt sprosty a nechať sa oj.bat.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam no oni sa tak dohodli, vyslovene, ze nebude ziadat odstupne.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@bublinka1313 Na PN moze ist do 7 dní od skončenia PP. Preco by mala ist zdravá na PN lebo jej to niekto len tak kázal?! Ludia uz nebudte taki hlupi....

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@minuskad Tak mu treba

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@lulana79 Žiadať môžu ale mozu si s tym akurát tak ....

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam tak nejako, kto chce kam, pomozme mu tam

Odpovedz
18. apr 2019
avatar
Odpovedz
18. apr 2019
avatar

A keby aj dal zamestnavatel výpoveď podla ZP zacina plynut výpovedná lehota od 1.5., po 13rokoch je 3-mesacna.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam 😂😂
Ja beriem, ze nie kazdy sa chce dotahovat a chce odist "v dobrom". A prave takeho firma/system najviac o.ebe

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Baby mam v tom chaos,ja viem ze mam narok na odstupne.Som tam 13r zaslužim si ho,jednoducho neviem ako dalej postupovať.Zamestavatel mi vypoveď neda nakolko pracu pre mna ma a to sú 12tky

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam na to aby ju nevyhodili, lebo ak sa jej budú chcieť silou mocou zbaviť, urobia čokoľvek, aby ju vysupovali bez odstupného.... Mám skúsenosť, keď som nechcela podpísať zmluvu na polovičný úväzok z môjho 8 hodinového...

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@kristulkamarulka ja nemam problem sa dotahovať len neviem ako ďalej postupovať

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@kristulkamarulka Je to len o ľuďoch. Nechávaju sa zastrašiť a myslia si,ze co povie "sef" alebo nejaky "supervizor" je svate. Uz tu takych bolo a je. Bohuzial. A ked im to na rovinu povieš si este za sprostu co nevie co pise.😁😉

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@kristulkamarulka ešte nie som pn

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala a je ti nieco, ked chces ist na PN?

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam toto ohladne pn radí šefka viacerím,pred 2 týždnami prisli kolegine rano do prace a poslali ich domov s tym ze maju cerpať dovolenku a potom buď na 12tky alebo oni maju dať vypoveď

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@martinkatinka nic take surne

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala
Nemusis sa doťahovať. A co mas robiť? No nastúpit do práce dalsi pracovný den. A ak ma nejaka supervizorka problém nech ti doručí výpoveď zo strany zamestnávateľa podla ZP a navrhne co ďalej okrem PN nakoľko si zdrava.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@bublinka1313 Zelam im veľa šťastia

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Mozno treba napisat aj to, ako ste pracovali doteraz... ci 12ky a idete na 8hod alebo opacne? Ako to mate v zmluve? Toho sa treba drzat...

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam ale to už by som musela robit 12tky

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@lulana79 pisala som vyšeie 37,5h tyždenne tj 7,5h

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@lulana79 aj v zmluve mam 37,5h

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala Ake velke mas deti? Mozes požiadať o skrátenie pracovného času. Ak mas deti do 10rokov a ak to prevádzka umožňuje. Vid ZP.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam 6r ma dcera

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala V zmluve mas 37.5h/tyzden? Takže dost problém vtesnať 12stky ak robíš každý den? Ci ako?

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam teraz pracujem normalne od 6-14 a chcu ma preradit na 12tky

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala
nemusela by si robiť 12tky, keďže to v zmluve nemáš.
keď ti budú chcieť zmeniť zmluvu, ty s tým nemusíš súhlasiť a zamestnávateľ s tebou ukončí pracovný pomer - dostaneš odstupné.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala ja mam sice len ustne dohodnute, ale viem, ze aj podla ZP sa da upravit prac. doba, respektive ja mam zaciatok na 7:45 lebo nemozem chodit na 5:00 .....

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala Akoze zmena zmluvy? Nesuhlasis nakolko mas dieta do 10rokov a nemôžeš a ak to prevadzka dovoluje a nejak ju to neohrozuje tak zamestnavatel musi vyhovieť. Alebo dať výpoveď. Pozri ZP. Porad sa s právnikom.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@nyusika chcu mi dat nejaky papier ze treba potvrdiť u dr ze možem pracovať na 12h.Nakolko oni mne ponukaju pracu a ja ju odmietam tak vraj nemam narok na odstupne.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam ano budem muset riesiť toho pravnika,lebo naša firma nas zamestnancov považuje za zaostalych

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

No tak ked v zmluve mate 37,5hodin a teda 7,5hod denne tak to predsa nemozu vam jeden den oznamit ze zajtra mate prist na 12ku... ak vam chcu zmenit tyzdenne hodiny, tak na zaklade dodatku k prac.zmluve, ak nesuhlasite a nepodpisete to, tak vam daju vypoved oni...

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala sprostosti ti vravia

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@lulana79 ok,ano to chapem,tak v utorok mam prist do prace a riešit to na mzdovom alebo personalnom alebo ako

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@nyusika vieš mi poradiť prosím ťa ako mam postupovať?

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala
prídeš do práce a ty nerieš nič.
povedz, že so zmenou nesúhlasia a bud to pracujes podľa pôvodne v zmluvy, alebo s tebou oni rozviazu PP a dostaneš odstupné.
paragraf napíšem neskôr

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@nyusika ďakujem

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Ak ti ponukli inu pracu tak bud ju zoberies alebo nic ine ti nezostavat ze musis dat vypovet 😏 Bezne sa to takto robi aby nemuseli dat odstupne 🤔 Dobre ti radia ak nechces dat vypoved tak chod na PN

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 Ziadnu "vypovet" davat nemusí. Ty tiež radis blbosti. Alebo ich podloz zakonom.
Suhlas s
@nyusika

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 Bezne to tak robia len hlúpi ludia co sa nechaju zastrašiť "panom podnikateľom".

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Bud im podpises dodatok k zmluve, ktorym zmenia pracovny cas, alebo nebudes suhlasit a oni s tebou musia rozviazat pracovny pomer. Nedaj so sebou vydr.at

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Lebo kolko chces byt na pn kym nepadne firma na papulu? To si vymyslite u dr diagnozu a s nou prejdes po mesiaci na posudkovej?

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam dostala ponuku a ona ju nemoze prijat. Toto nerobie len pani podnikatelia. Uplne bezny postup v kazdej firme.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 Ziadnu ponuku este nedostala. Nema nic písomne. Pisomne ma tak akurát 37.5h týždenny pracovný cas. Ak jej nemoze dať iny pracovný cas na ktorom sa dohodnú tak ak to neovplyvní prevádzku tak ma dat výpoveď zamestnavatel aj s odstupnym alebo dohoda s odstupnym. Vid ZP. Staci si naštudovať. A nie vypisovat co som kde pocula.😉

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Apropo, kamaratki tiez tlacil zamestnavatel do vypovede, ona nad nou uvazovala, az ked som jej otvorila oci, isla na CPP a tam ju presne nasmerovali, na co ma a na co nema narok, co musi spravit zamestnavatel, atd.. A podarilo sa jej po 10tich odpracovanych rokoch vybojovat 4mesacne odstupne

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

v prípade, že sa trvale staráte o dieťa mladšie ako 15 rokov, môžete zamestnávateľa požiadať o kratší pracovný čas či inú vhodnú úpravu týždenného pracovného času. Zamestnávateľ vám musí vyhovieť vždy, keď tomu nebránia vážne prevádzkové dôvody. V praxi býva táto výhoda veľmi často využívaná najmä tak, že sa zamestnanec a zamestnávateľ dohodnú na pružnom pracovnom čase.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam joj ty si ale mudra 😲 pekny vecer zelam 😊

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 Ano som. Ovladam ZP. Dakujem a napodobne. Ak niecomu nerozumies tak nerieš.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 A kto sa chce nechat o ebavat nech to robí. Jeho problém. Radosť vladnut takemu národu.😁😉

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam ty vies teoriu a pax je uplne o niecom inom

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 Inak ked nemas nic ine len to co si kde pocula tak "uz som joj moc múdra"??😂😂😂

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala daj sa vypísať na PN kým firma skončí. Psychické vyčerpanie sa dá čerpať dlhodobo. Keď firma skončí dostaneš odstupné a docerpas podporu.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 To si myslíš len ty. Mam vyse 20rocnu prax. Nielen teóriu. Len netreba držať hubu a krok. Ale ako som uz napísala-preto to tu tak vyzerá ako to tu vyzera.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 A o com je teda ta prax ale podloz to aj nejakym paragrafom ako to zamestnavatel moze spraviť a nie,ze mu to podpises-ano toto je jedina teória-ludia podpisu a väčšinou nevedia čo a potom sa sťažuju...bohuzial.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@aams áno, dlhodobo bude cerpat psychicke vycerpanie, a po dvoch tyzdnoch ju obvodak posle ku cvokarovi. A potom by ešte mohla spravit chorobu z povolania a vytlct prachy, nie? 🤦‍♂️

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@ynda A to len preto lebo nejaká supervizorka si mysli ze je pupok sveta.😁😉

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Normálne nástup do práce. Ak s tým budú mať problém, nech ti dajú výpoveď a odstupné. Ty v žiadnom prípade nedávaj výpoveď a ani sa nedávaj na PN. To je poistný podvod. Len si môžeš narobiť problémy. Oni sa ťa chcú zbaviť, tak nech prídu s ponukou.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@ynda Keby mi niečo take povedal nadriadeny tak sa ho rovno spytam na základe coho mam ist PN....Ze ci len tak lebo si zamestnavatel zmyslel a ja prídem o plat?! Ved ked nemaju pre mňa prácu tak nech ma nechajú doma a riadnou náhradou mzdy. To nie je moj problém...

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam ja tomu uplne rozumiem. Ja som dostala vypoved, a suchla som sa na PN, ale skor z vychcanych dovodov /nemal ma kto zastupit, a nemal kto druhu silu zaucit 😀/
Ale v tomto pripade by som sa nedala veru. Pridem do prace a rieste si ako chcete, ja idem predsa podla pracovnej zmluvy, ktoru mam aktualne podpisanu

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@ynda prosíp ta co je CPP?

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@zuzanasala centrum pravnej pomoci. Ale na to uz teraz asi nemas velmi cas, tam sa treba objednat na konzultaciu.
Nenechaj so sebou zamiesť, prajem ti veľa síl

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@evittam nechcem sa Ta dotknúť,len aby niekedy aj Tvojím nadriadeným niekedy nepretiekol pohár trpezlivosti...nie všade to tak funguje,že Teba poslúchajú a skáču jak ty pískaš všetci Tvoji nadriadení,neznamená,že všade to tak funguje...na to,že mám 20 ročnú prax,by som sa nespoliehala...každy je nahraditeľný..... ...rada Ta čítam ,ale niekedy mám dojem,že si si až moc istá,že Tebe sa niečo také stať nemože....

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@miskakyska Ale ty skus čítať s porozumením. Nikto neskáče ako ja pískam a ani ja neskáčem ako piska niekto iny.😁😉 A ja pisem uplnr o niecom inom ako ty. Vidno že si vôbec nic nepochopila. Tu ide o vychcanost zamestnavatela, ktorý si mysli (dokonca nejaká vyssie postavená zamestnankyňa) , ze len tak moze bez dôvodu niekoho poslat na PN. To je všetko. Ostatné som uz napisala. A ano viem presne na co mam nárok a co zamestnavatel moze a co nie.😉

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@miskakyska A nie nemôže sa mi stat,ze mam zmluvu aku mam a nejaka "supervizorka" za mnou príde a povie mi,ze ak zajtra neprídem na 12stku tak nech nechodím a nech idem na PN.😁

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

Inak ak by ti aj dali podpísať dohodu alebo výpoveď, povedz že si ju chceš vziať domov a dáš im na druhý deň vedieť. Nemusíš nič podpísať tam na mieste. Výpoveď síce môže platiť aj bez tvojho podpisu, no ľahšie ju môžeš napadnúť ak si nič nepodpísala.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@miskakyska to nie je o tom, ze si namysla ze jej sa to nestane. To je jednoducho o znalosti pracovno-pravnej legislativy. Zamestnavatel je povinny platne zakony a postupy respektovat. Ze ho skusa vselijako obchadzat (ako vidime aj na tomto pripade) je druha vec. Ale skusat moze. Zamestnanec ma oporu v zakone a nesmie si nechat takto skakat po hlave. Sory ale hlupi su ludia ktori sklopia usi a nechaju si nabulikat blbiny od sefov, ktori s nimi s prepacenim vyj*bavaju. Zeny, ktore s tym robia a poznaju legislativu sa tu snazia poradit, aby autorka neprisla o nieco, na co ma narok.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@siska165 aj prax je taká, ako píše
@evittam .

to, že so sebou necháte zametat, je vaša vec.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Výpoveď ti zamestnávateľ nemôže dať kedykoľvek, ale len k prvému v mesiaci. To by si musela závažne porušiť pracovnú disciplínu, aby si dostala okamžitú výpoveď.
Z toho vyplýva, že ti šéf , supervízor, alebo iný nadriadený nemôže len tak povedať - dnes končíte. Pre teba je dôležité to, že ti zamestnávateľ nedoručil výpoveď písomne! V nasledujúci pracovný deň prídi do práce a keď ti prácu nepridelia, choď na personálne oddelenie a šéfom oddelenia a požaduj prácu podľa svojej pracovnej zmluvy. V žiadnom prípade im nič nepodpisuj, aby ti nepodstrčili nejakú dohodu, alebo dodatok k pracovnej zmluve, aby si zamestnávateľ mohol diktovať nejaké zmeny. Ak ti nebudú schopní prideliť prácu podľa tvojej pracovnej zmluvy, musí ti dať firma výpoveď k 1. 5. 2019, z dôvodu nadbytočnosti.
Veď si stiahni Zákonník práce. Tam máš všetko uvedené.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@harvankama
Keď jej zamestnávateľ bude chcieť doručiť výpoveď priamo na pracovisku, naozaj ju nemusí prevziať a následne môže žiadať doručenie výpovede poštou.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@marce63 áno ale stačí ak podpisu dvaja ľudia (svedkovia) že to odmietla prevziať a je to plátne

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@harvankama Keď jej chce zamestnávateľ nanútiť výpoveď typu / dnes tu končíte/, ako zakladateľka písala tak táto výpoveď nie je podľa zákona platná.
On jej musí doručiť výpoveď zo strany zamestnávateľa k 1. 5. 2019, následne jej začína plynúť výpovedná lehota, alebo odíde k 1. 5. a suma odstupného sa jej zvýši. Treba si pozrieť Zákonník práce, kde je presne špecifikované na koľko mesiacov ostupného má nárok, podľa odpracovaných rokov. Ak má podnik podpísanú kolektívnu zmluvu, tá môže ísť aj nad rámec zákona a môžu mať v podniku vyššie odstupné, ako ustanovuje zákon.

Odpovedz
18. apr 2019
avatar

@marce63 nesúhlasím. Výpoveď jej môže doručiť v akýkoľvek deň a podľa toho či ide o okamžité skončenie alebo nie je stanovený termín ukončenia. Nieje pravda že to musí urobiť len k 1.5.

Odpovedz
19. apr 2019
avatar

@marce63 Súhlasím s tebou az na ten dátum. Tam súhlasím s
@harvankama

Odpovedz
19. apr 2019
avatar

@harvankama
@evittam Samozrejme to bolo myslené tak, že zamestnávateľ doručí výpoveď
/ samozrejme kedykoľvek pred uvedeným dátumom/ v ktorej bude formulácia: výpoveď zo strany zamestnávateľa nadbytočnosť a pod..., paragraf...
a dátum v tomto prípade k 1. 5. 2019, keď je zamestnaná na dobu neurčitú, má zo zákona nárok na odstupné, podľa dĺžky zamestnania. Ak zamestnávateľ podpísal kolektívnu dohodu, kde je určené vyššie odstupné nad rámec zákona, má nárok na toto ods.
Pokiaľ závažne neporušila prac.disciplínu, nemôže jej dať okamžitú výpoveď
zo dňa na deň.
Niektorí zamestnávatelia to tak skúšajú, prídu s výpoveďou na ktorej je uvedený akýkoľvek dátum napr. k 23. 4. 2019 a pracovník ktorý absolútne neovláda Zákonník práce a zrejme si ani poriadne neprečíta znenie výpovede, alebo textu nerozumie, im to podpíše. proste nechápe, že podpísal dohodu o skončení prac. pomeru, takýto zamestnávateľ sa chce vyhnúť plateniu odstupného.
Mňa zaráža najviac to, že v dobe keď má už skutočne každý prístup
k internetu, nenaštudujú si ľudia ani základné informácie. Podľa toho čo tu čítam, zamestnávatelia si môžu robiť to, čo je pre nich výhodné a obchádzať zákon.

Odpovedz
19. apr 2019
avatar

@marce63 No ano lebo ludia nechaju so sebou manipulovať a myslia si,ze sef ma vzdy pravdu. Mne tu niekedy rozum stoji nad hlupostou ludi. Bohužiaľ. A nie v jednej diskusii. A ak sa to snažis vyvrátiť tak si este vacsinou za tu zlu a dokonca arogantnu a neempaticku.😉

Odpovedz
19. apr 2019
avatar

@marce63 A najlepšie je spojenie "dostala som výpoveď dohodou".....

Odpovedz
19. apr 2019
avatar

@evittam Ja som nikdy nerobila personalistku, mám odrobené 30 rokov v oblasti výskumu, ale takéto základné povedomie som sa vždy snažila mať a to sme pred niekoľkými desaťročiami nemali k dispozícii internet, takže sme si museli zohnať Zákonník práce v knižnej podobe a pekne študovať. Pretože to boli búrlivé roky a sústavne sa prepúšťalo, alebo sa transformovali firmy a to ani nehovorím o privatizáciach. Takže kto si nič nenaštudoval, bol ľahko oklamaný. Teraz je to veľmi jednoduché, na internete je množstvo informácii, k Zákonníku práce má každý okamžite prístup. Ja tomu nerozumiem, veď si to môžu ľudia pozrieť na nete a reagovať na danú situáciu. Veď každému stačí, keď ovláda aspoň základné informácie a podrobnosti, paragrafy, lehoty a pod. si dohľadá podľa potreby na nete.
Opíšem ti situáciu, s ktorou som sa stretla naposledy: vo večerných hodinách bola doručená zamestnancom SMS, zajtra sa urýchlene dostavte na odd.....
jedná sa o ukončenie prac. pomeru k 15. 3. 2019. Známy mi volal, čo to má znamenať jemu sa to nevidí, takto sa predsa výpoveď nemôže dávať. Ja mu vravím, samozrejme, že sa nemôze. Zrejme vás chcú zmanipulovať, aby ste im podpísali to, čo majú pripravené / zrejme dohody/- v žiadnom prípade nič nepodpisuj, žiadnu dohodu. Zavolaj známim, koho zastihneš, nech sú opatrní a dobre si prečítajú formuláciu. Keďže im to doručili večer / dobre vedeli tí manipulátori čo robia/ v noci sa už veľmi nikomu nedovoláš a ráno vstávať o pol piatej. On si ešte rýchlo pozrel paragrafy na nete, aby vedel, keď bude v texte niečo citované, dovolal sa kamarátovi, ktorý tiež mal na celú situáciu rovnaký názor. Na druhý deň čo v rýchlosti stretli pár ľudí, povedali im čo je vo veci.
Čo myslíš, ako to dopadlo s tými druhými?

Odpovedz
19. apr 2019
avatar

@marce63 Bohuzial vseobecna inteligencia a gramotnost upada. Ale ked to povieš nahlas je zle.😁😉

Odpovedz
19. apr 2019
avatar

@evittam Dopadlo to absolútne šokujúco. "Výpoveď" dostalo niekoľko stovák zamestnancov a len títo dvaja im to odmietli podpísať. Takže dvom vytlačili regulérne výpovede, aj s definovaným odstupným. Ostatní nedostali žiadne odstupné, lebo podpísali dohodu o ukončení prac. pomeru. Firma ušetrila veľa, veľa peňazí.😕

Odpovedz
19. apr 2019