icon
avatar
zuzla14
Správa bola zmenená    18. apr 2026    

Dievčatá učiteľky (!!!), prosím Vás o názor.

Malý chodí do 3.triedy na 1.stupni. Má IVP, narušená komunikačná schopnosť - na spracovanie textu a rozvitých viet potrebuje viac času na pochopenie, nevie sa pri nich sústrediť.
Takto odpovedal a mne osobne sa nezdá spravodlivá známka, ktorú dostal. Ako by ste oznámkovali prácu?

Ďakujem

1
6
avatar

Veľmi ústretové od pani učiteľky že odpovedal potom ešte osobne

18. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@pribinak

Veľmi ústretové od pani učiteľky že odpovedal potom ešte osobne

@pribinak prosím ťa, prečítaj si ešte raz

18. apr 2026
avatar
@pribinak

Veľmi ústretové od pani učiteľky že odpovedal potom ešte osobne

@pribinak prečo ústretovosť, takto sa to bežne robí pri deťoch, ktoré majú nejaké tie diagnózy.

18. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@pribinak

Veľmi ústretové od pani učiteľky že odpovedal potom ešte osobne

@pribinak @kalifka haló? Kde ste zobrali, že odpovedal potom ešte osobne??

18. apr 2026
avatar

A akú známku vlastne dostal? Inak podľa mňa veľmi ťažký text. Ja som mala problém prečítať názov dinosaura. Nie si ho ešte zapamätať. Mohla nájsť nejaké podobné texty na domáce zvieratá. Bolo by to isto ľahšie aj pre deti s ivp.

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@pribinak @kalifka haló? Kde ste zobrali, že odpovedal potom ešte osobne??

@zuzla14 ja som odpovedala na jej názor, že takto sa to bežne deje.
A akú známku dostal ?

18. apr 2026
avatar

hlavne si zabudla napisat aku znamku dostal, ak cakas od bab zhodnotenie hodnotenia pani ucitelky

18. apr 2026
avatar

súhlasom, že veľmi ťažký text so zložitými slovami a vetnými konštrukciami

18. apr 2026
avatar

Podľa mňa 2 ak je prísna...ja by som dala 1 lebo podla mna pochopil co mal pochopiť z textu a pri NKS to bol tazky text.

18. apr 2026
avatar
@pribinak

Veľmi ústretové od pani učiteľky že odpovedal potom ešte osobne

@pribinak zda sa ,ze s pisanym textom tu ma problem aj dospela osoba bez dg 🙂

18. apr 2026
avatar

Na 3 rocnik je to velmi velmi tazky text. Plus IVP, napisal to krasne. Som zvedava na znamku z toho...

18. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@ewwe

hlavne si zabudla napisat aku znamku dostal, ak cakas od bab zhodnotenie hodnotenia pani ucitelky

@ewwe to naschvál, aby nebol ich úsudok ovplyvnený 😉

18. apr 2026
avatar

Za mna je to narocny text pre dieťa s ivp. Treba sa sústrediť a rozmyslat,poriadne čítať.hlavne ak treba odpovedať slovami.aku znamku syn dostal? Skúsila by som sa spýtať mamičiek ktorych deti ivp nemajú ci s týmto nemali problém, pretože si myslím že určite.Ako podľa zadania ucitelke kvitujem iba jedno jej snahu pomaly učiť deti logickemu mysleniu a čítaniu s porozumením ale určite mohla zvoliť iný text a zohľadniť to že syn má ivp..podobne ale náročnejšie texty su na monitore v 9 rocniku...syn je osmak a ucitelka im na pisomke dava presne takyto styl otázok...z 2-kara je 4 -kar.rovnako ako všetci ostatní v triede.prvotne som sa zlostila a nechapala preco im dáva takéto zadania kde aj ja som si musela text viackrat prečítať.do momentu pokým som si na nete nenasla staré zadania monitoru.
Mam dcéru ktorá ma tiež IVP a ma problém s logickym myslením okrem toho ze ma 3dys a tento text by už bol nad jej možnosti.takze tvoj syn to podľa mna zvladol výborne.

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@ewwe to naschvál, aby nebol ich úsudok ovplyvnený 😉

@zuzla14 Toto dať v mojej triede tak všetci majú za 4... Veľmi ťažký text aj na chápanie ale aj na doplnenie.
Pre dieťa s týmito diagnózami známkujeme diametrálne inak a to by mal vedieť aj pedagóg, prípadne zmeniť text, nechať iba krúžkovacie možnosti. Rieš to s podporným tímom na škole.
Zaujíma ma.
Ako reaguje učiteľka na iné testy apod? Má dieťa zlé známky alebo to je prvýkrát kde nesúhlasíš s hodnotením?
Ja by som hodnotila na známku 1-2 podľa tohto celého čo vidíme. Zároveň neviem prečo to takto hodnotila a ako argumentovala učiteľka a možno by som zmenila názor, hoc pochybujem.

18. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@svetlusska

Za mna je to narocny text pre dieťa s ivp. Treba sa sústrediť a rozmyslat,poriadne čítať.hlavne ak treba odpovedať slovami.aku znamku syn dostal? Skúsila by som sa spýtať mamičiek ktorych deti ivp nemajú ci s týmto nemali problém, pretože si myslím že určite.Ako podľa zadania ucitelke kvitujem iba jedno jej snahu pomaly učiť deti logickemu mysleniu a čítaniu s porozumením ale určite mohla zvoliť iný text a zohľadniť to že syn má ivp..podobne ale náročnejšie texty su na monitore v 9 rocniku...syn je osmak a ucitelka im na pisomke dava presne takyto styl otázok...z 2-kara je 4 -kar.rovnako ako všetci ostatní v triede.prvotne som sa zlostila a nechapala preco im dáva takéto zadania kde aj ja som si musela text viackrat prečítať.do momentu pokým som si na nete nenasla staré zadania monitoru.
Mam dcéru ktorá ma tiež IVP a ma problém s logickym myslením okrem toho ze ma 3dys a tento text by už bol nad jej možnosti.takze tvoj syn to podľa mna zvladol výborne.

@andulka220989
@kalifka
@kikappp
@sidicek
@vevesh
@svetlusska no dievčatá, dostal 3ku. Už minule sme mali pokec keď prišiel domov s dvomi 5kami. Skúšala ich formou ústnej otázky a písomnej odpovede. Nevhodná forma pre neho. Nezvláda dlhé texty, nevie sa naučit básničky - prehadzuje slová. Matiku ráta z hlavy. On nie je hlúpy, aj na tej písomke vidieť že chápe len nepoužil správne (očakávané) slová ako odpoveď.
Ďakujem za Vaše názory 😘

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@andulka220989
@kalifka
@kikappp
@sidicek
@vevesh
@svetlusska no dievčatá, dostal 3ku. Už minule sme mali pokec keď prišiel domov s dvomi 5kami. Skúšala ich formou ústnej otázky a písomnej odpovede. Nevhodná forma pre neho. Nezvláda dlhé texty, nevie sa naučit básničky - prehadzuje slová. Matiku ráta z hlavy. On nie je hlúpy, aj na tej písomke vidieť že chápe len nepoužil správne (očakávané) slová ako odpoveď.
Ďakujem za Vaše názory 😘

@zuzla14 tak za toto určite nie 3.... Za toto je s kľudom 1/2, alebo 2. Divná pani učiteľka

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@andulka220989
@kalifka
@kikappp
@sidicek
@vevesh
@svetlusska no dievčatá, dostal 3ku. Už minule sme mali pokec keď prišiel domov s dvomi 5kami. Skúšala ich formou ústnej otázky a písomnej odpovede. Nevhodná forma pre neho. Nezvláda dlhé texty, nevie sa naučit básničky - prehadzuje slová. Matiku ráta z hlavy. On nie je hlúpy, aj na tej písomke vidieť že chápe len nepoužil správne (očakávané) slová ako odpoveď.
Ďakujem za Vaše názory 😘

@zuzla14 Riešila si to aj s špeciálnym pedagógom už v minulosti? Za mňa toto vnímanie učiteľky je absurdné.

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@andulka220989
@kalifka
@kikappp
@sidicek
@vevesh
@svetlusska no dievčatá, dostal 3ku. Už minule sme mali pokec keď prišiel domov s dvomi 5kami. Skúšala ich formou ústnej otázky a písomnej odpovede. Nevhodná forma pre neho. Nezvláda dlhé texty, nevie sa naučit básničky - prehadzuje slová. Matiku ráta z hlavy. On nie je hlúpy, aj na tej písomke vidieť že chápe len nepoužil správne (očakávané) slová ako odpoveď.
Ďakujem za Vaše názory 😘

@zuzla14 tato jeho odpoved na 3 nie je... riešila by som to s učiteľkou a ohradila sa ivp nech si ho ešte raz precita. Dcéra ma napr. v odporúčaniach ústne odpovede ale to hlavne kvoli jej dysgrafii a dyslexii.ale pise aj písomky ale učitelia nato berú ohľad.odporucam to ale hneď riešiť aj so špeciálnym pedagógom na skole.

18. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@mimka1402

@zuzla14 Riešila si to aj s špeciálnym pedagógom už v minulosti? Za mňa toto vnímanie učiteľky je absurdné.

@mimka1402 je pod dozorom šp.ped. Tento ročník ma inú tr.uč.a zatiaľ sme komunikovali medzi sebou - aj tie 5ky čo dostal. Na rodičovskom ukázala práce. Prebehla som ich rýchlo očami a to sa zdalo byť ok. No toto som mu našla v taške a zarazilo ma to.
Pôjdem za ňou určite na konzultáciu. Dakujem

18. apr 2026
avatar
@mimka1402

@zuzla14 Toto dať v mojej triede tak všetci majú za 4... Veľmi ťažký text aj na chápanie ale aj na doplnenie.
Pre dieťa s týmito diagnózami známkujeme diametrálne inak a to by mal vedieť aj pedagóg, prípadne zmeniť text, nechať iba krúžkovacie možnosti. Rieš to s podporným tímom na škole.
Zaujíma ma.
Ako reaguje učiteľka na iné testy apod? Má dieťa zlé známky alebo to je prvýkrát kde nesúhlasíš s hodnotením?
Ja by som hodnotila na známku 1-2 podľa tohto celého čo vidíme. Zároveň neviem prečo to takto hodnotila a ako argumentovala učiteľka a možno by som zmenila názor, hoc pochybujem.

@mimka1402 syn dostal tento školský rok novú ucitelku slovenciny a presné takéto testy len narocnejsie píšu.je v 8.rocniku. v triede maju same 4 a 3 aj biflosi predtým jednotkari (synove vyjadrenie).ale som si ista ze aj s týmto by mali problém

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@mimka1402 je pod dozorom šp.ped. Tento ročník ma inú tr.uč.a zatiaľ sme komunikovali medzi sebou - aj tie 5ky čo dostal. Na rodičovskom ukázala práce. Prebehla som ich rýchlo očami a to sa zdalo byť ok. No toto som mu našla v taške a zarazilo ma to.
Pôjdem za ňou určite na konzultáciu. Dakujem

@zuzla14 ja by som riešila aj tie 5 so specialnou pedagogickou..

18. apr 2026
avatar

Akú prácu / zamestnanie máš ty? Neposlala by si nám odtiaľ video alebo fotku, aby sme ťa zhodnotili? Nie je nič "lepšie", ako laikom na internete bez kontextu a poznania dieťaťa nechať zhodnotiť jeden kus papiera, ako od nejakej relevantnej inštitúcie.

18. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@vespertine

Akú prácu / zamestnanie máš ty? Neposlala by si nám odtiaľ video alebo fotku, aby sme ťa zhodnotili? Nie je nič "lepšie", ako laikom na internete bez kontextu a poznania dieťaťa nechať zhodnotiť jeden kus papiera, ako od nejakej relevantnej inštitúcie.

@vespertine haló? Ukludni hormóny. Otázka bola smerovaná na učiteľky a popísala som aj problém dieťaťa.

18. apr 2026
avatar

Ak sa Ti nezdá hodnotenie synovej písomky,máš právo sa ísť spýtať učiteľky ,prečo dostal takú známku Určite by Ti to vysvetlila .
Nepáči sa mi,keď sa rodič sťažuje na nejakého pedagóga bez toho,aby sa isiel najprv slušne porozprávať s učiteľkou.

18. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@zuzin78

Ak sa Ti nezdá hodnotenie synovej písomky,máš právo sa ísť spýtať učiteľky ,prečo dostal takú známku Určite by Ti to vysvetlila .
Nepáči sa mi,keď sa rodič sťažuje na nejakého pedagóga bez toho,aby sa isiel najprv slušne porozprávať s učiteľkou.

@zuzin78 mne sa nezdá, to máš pravdu. Ale nesťažujem sa, neohováram, nekritizujem ani učiteľku,ani školu. Pýtam sa na názor lebo nie som pedagóg a nechcem byť ani mater-hysterka. Veci sa menia. Školstvo za mojich čias bolo iné, známkovanie aj prístup. Ak je toto podľa tabuliek, tak sa s tým budem musieť zmieriť.

18. apr 2026
avatar

Podĺa novej reformy sa má učiť presne takto-čítaj s porozumením, hĺadaj informácie, rozvíjaj kritické myslenie. Deti budú testované po 3.ročníku, po5.r a v 9.r.Testy budú vyzerať(aj vyzerajú) presne takto. Ak ich deti nebudú mať priebežne/stále, nikdy sa nenaučia s nimi pracovať. Áno, nám je to čudné, lebo sme sa učili naspamäť vzorce, vybrané slová, násobilku.
Ak ide o žiaka s ivp-boli dodržané opatrenia? Mal viac času? Možno pomôcky, ak ich má schválené? Tieto deti píšu úplne rovnaké testy, len majú viac času. Nedomyslené, ale tak to funguje.
Známky nie sú všetko. Podstatný je pokrok, ktorý dieťa urobí v rámci svojich možností. Tretí ročník je náročný všeobecne a rozdiely medzi deťmi už sú výraznejšie a postupne sa budú zväčšovať.

18. apr 2026
avatar
@demartka

Podĺa novej reformy sa má učiť presne takto-čítaj s porozumením, hĺadaj informácie, rozvíjaj kritické myslenie. Deti budú testované po 3.ročníku, po5.r a v 9.r.Testy budú vyzerať(aj vyzerajú) presne takto. Ak ich deti nebudú mať priebežne/stále, nikdy sa nenaučia s nimi pracovať. Áno, nám je to čudné, lebo sme sa učili naspamäť vzorce, vybrané slová, násobilku.
Ak ide o žiaka s ivp-boli dodržané opatrenia? Mal viac času? Možno pomôcky, ak ich má schválené? Tieto deti píšu úplne rovnaké testy, len majú viac času. Nedomyslené, ale tak to funguje.
Známky nie sú všetko. Podstatný je pokrok, ktorý dieťa urobí v rámci svojich možností. Tretí ročník je náročný všeobecne a rozdiely medzi deťmi už sú výraznejšie a postupne sa budú zväčšovať.

@demartka ako pises aj deti s ivp maju rovnaké testy, tiež mi to tak povedala nása skolska pedagogicka.. riešila som posielanie poznamok kedze dcera ma takmer necitatelne pismo kvoli dys.. tak mi povedala ze to bude musieť trocha natrenovat pretože monitor bude písať rovnaký ako všetci ostatní.

18. apr 2026
avatar
@vespertine

Akú prácu / zamestnanie máš ty? Neposlala by si nám odtiaľ video alebo fotku, aby sme ťa zhodnotili? Nie je nič "lepšie", ako laikom na internete bez kontextu a poznania dieťaťa nechať zhodnotiť jeden kus papiera, ako od nejakej relevantnej inštitúcie.

@vespertine mamička sa len pytala na názor co je na tom zle?

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@andulka220989
@kalifka
@kikappp
@sidicek
@vevesh
@svetlusska no dievčatá, dostal 3ku. Už minule sme mali pokec keď prišiel domov s dvomi 5kami. Skúšala ich formou ústnej otázky a písomnej odpovede. Nevhodná forma pre neho. Nezvláda dlhé texty, nevie sa naučit básničky - prehadzuje slová. Matiku ráta z hlavy. On nie je hlúpy, aj na tej písomke vidieť že chápe len nepoužil správne (očakávané) slová ako odpoveď.
Ďakujem za Vaše názory 😘

@svetlusska do monitoru moze pisat odpovede asistent, ak ma necitatelne pismo....dieta diktuje. Cele monitory su na hlavu pre ziakov so SVVP....
@zuzla14 velmi tazko sa radi len na zaklade toho, co si napisala. Gro je, ci ucitelka dodrziava podporne opatrenia odporucene cpp. To by som riesila. Za mna je text narocny, pre dieta s NKS by som zvolila urcite iny. Kvitujem citanie s porozumenim, ale test by som pre ziakov so SVVP upravila inak.

18. apr 2026
avatar
@vreckovka2

@svetlusska do monitoru moze pisat odpovede asistent, ak ma necitatelne pismo....dieta diktuje. Cele monitory su na hlavu pre ziakov so SVVP....
@zuzla14 velmi tazko sa radi len na zaklade toho, co si napisala. Gro je, ci ucitelka dodrziava podporne opatrenia odporucene cpp. To by som riesila. Za mna je text narocny, pre dieta s NKS by som zvolila urcite iny. Kvitujem citanie s porozumenim, ale test by som pre ziakov so SVVP upravila inak.

@vreckovka2 to som nevedela ale nas to čaká az za 4 roky tak to hádam dovtedy nezabudnem.dakujem za radu.

18. apr 2026
avatar
@vreckovka2

@svetlusska do monitoru moze pisat odpovede asistent, ak ma necitatelne pismo....dieta diktuje. Cele monitory su na hlavu pre ziakov so SVVP....
@zuzla14 velmi tazko sa radi len na zaklade toho, co si napisala. Gro je, ci ucitelka dodrziava podporne opatrenia odporucene cpp. To by som riesila. Za mna je text narocny, pre dieta s NKS by som zvolila urcite iny. Kvitujem citanie s porozumenim, ale test by som pre ziakov so SVVP upravila inak.

@vreckovka2 problém je, že tie deti nie sú schopné prečítať texty a pracovať s nimi. Písanie do testu je úplne ,,zbytočné,,, lebo dieťa nezosmolí odpovede. Celé testovanie (pre mňa )je zbytočné

18. apr 2026
avatar
@kalifka

@pribinak prečo ústretovosť, takto sa to bežne robí pri deťoch, ktoré majú nejaké tie diagnózy.

@kalifka bohužial nie všade , nie každá učitelka dá šancu na ustnu 1-3 otazku alebo uistenie sa či spravne pochopil zadanie

18. apr 2026
avatar
@zuzin78

Ak sa Ti nezdá hodnotenie synovej písomky,máš právo sa ísť spýtať učiteľky ,prečo dostal takú známku Určite by Ti to vysvetlila .
Nepáči sa mi,keď sa rodič sťažuje na nejakého pedagóga bez toho,aby sa isiel najprv slušne porozprávať s učiteľkou.

@zuzin78 ona chcela proste len vediet iny názor na danu situaciu , nič viac, chcela sa uistit či si mysli dobre atd ...nemusíš jej dávat kapky za toto

18. apr 2026
avatar
@sara07

@kalifka bohužial nie všade , nie každá učitelka dá šancu na ustnu 1-3 otazku alebo uistenie sa či spravne pochopil zadanie

@sara07 veľa urobí, ako je správa napísaná a ak je tam musí. A čo také deti, ktorým nestačí ani tých 45 minú na veľkú písomku ? Potom dovidenia, iba oznamuje iná, čo má napísané. Aj môj takto chodil či základňa a aj teraz stredná škola, je to jej povinnosťou ho nechať do dopísať, alebo ho doskúša.

18. apr 2026
avatar
@demartka

@vreckovka2 problém je, že tie deti nie sú schopné prečítať texty a pracovať s nimi. Písanie do testu je úplne ,,zbytočné,,, lebo dieťa nezosmolí odpovede. Celé testovanie (pre mňa )je zbytočné

@demartka tiež si myslim že je to len fraška to T 9 ,najhoršie že cely ročnik všetko učenie šlo len na tes, v podstate aj v 8 a potom dohanaj to na strednej

18. apr 2026
avatar
@sara07

@demartka tiež si myslim že je to len fraška to T 9 ,najhoršie že cely ročnik všetko učenie šlo len na tes, v podstate aj v 8 a potom dohanaj to na strednej

@sara07 možno ho čoskoro zrušia. 😀

18. apr 2026
avatar
@kalifka

@sara07 veľa urobí, ako je správa napísaná a ak je tam musí. A čo také deti, ktorým nestačí ani tých 45 minú na veľkú písomku ? Potom dovidenia, iba oznamuje iná, čo má napísané. Aj môj takto chodil či základňa a aj teraz stredná škola, je to jej povinnosťou ho nechať do dopísať, alebo ho doskúša.

@kalifka môžeš mat spravu dobre napisanu, ked sa učitelka rozhodne nerešpektovat tak to nerešpektuje, pripadne osobna skusenost rovno ti povie že ona to nečitala a nepôjde podla toho , tak nabehneš za špec. p. neskôr riaditelom a ešte si za aj tak za kravu čo nevie čo rohami lebo sa nevie zmierit že ma blbe dieta - citacia z rozhovoru ked pani učitelky nevedeli kto sedí za rohom 😂😂😂

18. apr 2026
avatar
@kikappp

@sara07 možno ho čoskoro zrušia. 😀

@kikappp mohli by , zvlašt ked sa vie že sa pomaha , čiže vysledky skreslene

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@zuzin78 mne sa nezdá, to máš pravdu. Ale nesťažujem sa, neohováram, nekritizujem ani učiteľku,ani školu. Pýtam sa na názor lebo nie som pedagóg a nechcem byť ani mater-hysterka. Veci sa menia. Školstvo za mojich čias bolo iné, známkovanie aj prístup. Ak je toto podľa tabuliek, tak sa s tým budem musieť zmieriť.

@zuzla14 je to dost tažky text
otázne je ako ho zvládla trieda ... ale
učitelka má možnost dat dietatu lahší text, alebo inak známkovat , najlepšie si ist pokecat s nou najskôr
či je pripad ked ma v paži nks a je to modna dg alebo ho chce takto potiahnut aby sa viac snažil, a pomaličky vedel aj tažšie texty a neskôr to mal lahšie
na takticu maju špecialne zošity pre čitanie s porozumením, pripadne v každom knihkupectve su rozlične pracovne zošity pre dany ročník na čitanie s porozumenim , tak si ich spravte , nech to lepšie zvlada ..
nám osobne dost pomohli ...
napr. pri smartbooku ked su zadania tak tam sa tiež uplne presne vyžaduje odpoved alebo vyskolnované slovo ... atd ..

18. apr 2026
avatar
@kalifka

@sara07 veľa urobí, ako je správa napísaná a ak je tam musí. A čo také deti, ktorým nestačí ani tých 45 minú na veľkú písomku ? Potom dovidenia, iba oznamuje iná, čo má napísané. Aj môj takto chodil či základňa a aj teraz stredná škola, je to jej povinnosťou ho nechať do dopísať, alebo ho doskúša.

@kalifka sú detí bez diagnóz a ani im nemusí stačiť čas. Ono sa to nedá posudzovať plošne. Žirafa sa plávať nenaučí. Rovnako je to s ĺuďmi-niekto nenapíše sloh, niekto nevypočíta, niekto nezaspieva...treba hĺadať to, čo v dieťa vyniká, čo nevie, potiahnuť ho, koĺko sa dá. Ale na známkach a testoch život nestojí.

18. apr 2026
avatar
@demartka

@kalifka sú detí bez diagnóz a ani im nemusí stačiť čas. Ono sa to nedá posudzovať plošne. Žirafa sa plávať nenaučí. Rovnako je to s ĺuďmi-niekto nenapíše sloh, niekto nevypočíta, niekto nezaspieva...treba hĺadať to, čo v dieťa vyniká, čo nevie, potiahnuť ho, koĺko sa dá. Ale na známkach a testoch život nestojí.

@sara07 toto, ale teba, ako matku absolútne nemusí zaujímať. Jasné je správa dodržaná a musia ju dodržiavať a keď nie sú rôzne možnosti ich prinútiť.
@demartka ale bavím sa teraz o deťoch, čo majú diagnózy a znevýhodnenie. Ostatné je na učiteľoch

18. apr 2026
avatar
@kalifka

@sara07 toto, ale teba, ako matku absolútne nemusí zaujímať. Jasné je správa dodržaná a musia ju dodržiavať a keď nie sú rôzne možnosti ich prinútiť.
@demartka ale bavím sa teraz o deťoch, čo majú diagnózy a znevýhodnenie. Ostatné je na učiteľoch

@kalifka lenže tie opatrenia sú niekedy naozaj zbytočné. Dieťa darmo bude mať o 30 minút viac času, keď text a úlohy sú náročné.
Napr bežne má dieťa menej úloh, iné bodovanie=lepšia známka. Učiteĺka dodržiava opatrenia. Príde testovanie, prijímačky a tam to už neplatí. Je to zle nastavené.
Mnohí rodičia v 8.ročníku rušia opatrenia, aby dieťa mohlo ísť na bežnú SŠ-mnohé majú uvedené, že žiak nesmie mať dys

18. apr 2026
avatar
@kalifka

@sara07 toto, ale teba, ako matku absolútne nemusí zaujímať. Jasné je správa dodržaná a musia ju dodržiavať a keď nie sú rôzne možnosti ich prinútiť.
@demartka ale bavím sa teraz o deťoch, čo majú diagnózy a znevýhodnenie. Ostatné je na učiteľoch

@kalifka možno ty patríš medzi tie ktore beru svoje povolanie tak ako maju profesionalne ... o možnostiach donutenia viem svoje ,,, kto chce bit psa palicu si nájde, všetko ti vratia aj s urokom...

18. apr 2026
avatar
@demartka

@kalifka lenže tie opatrenia sú niekedy naozaj zbytočné. Dieťa darmo bude mať o 30 minút viac času, keď text a úlohy sú náročné.
Napr bežne má dieťa menej úloh, iné bodovanie=lepšia známka. Učiteĺka dodržiava opatrenia. Príde testovanie, prijímačky a tam to už neplatí. Je to zle nastavené.
Mnohí rodičia v 8.ročníku rušia opatrenia, aby dieťa mohlo ísť na bežnú SŠ-mnohé majú uvedené, že žiak nesmie mať dys

@demartka čo neplatí na prijímačkách ? Ale prosím ťa ... Môj mal opatrenia aj na prijímačkach na dve stredne školy, aj podľa nich maturoval.
Na stredné sa bežne dostávajú deti s rôznymi diagnózami dys...
Ja v mojom okolí, nepoznám rodiča, ktorí by toto urobil a zrušil opatrenia kvôli strednej škole. V našom okolí viem len o dvoch stredných školách, kde nemôžu deti s dys... (Pegadogicka a ochrana osôb a majetku)
Dokonca kolegovia dcéra má dyskalkuliu a študuje na obchodnej akadémii a ide ďalej na vysokú.

18. apr 2026
avatar
@sara07

@kalifka možno ty patríš medzi tie ktore beru svoje povolanie tak ako maju profesionalne ... o možnostiach donutenia viem svoje ,,, kto chce bit psa palicu si nájde, všetko ti vratia aj s urokom...

@sara07 ja som si už pri dospelom synovi prešla všetkým možným. Dokonca sme na dedinskú školu volali inšpekciu a aj ukazovali na nás v dedine, ale bolo mi to jedno. Ja som urobila maximum pre svoje dieťa a som šťastná, lebo vyštudoval po čom túžil aj so svojimi dys... diagnózami a aj zdravotnému znevýhodneniu.

18. apr 2026
avatar
@demartka

@vreckovka2 problém je, že tie deti nie sú schopné prečítať texty a pracovať s nimi. Písanie do testu je úplne ,,zbytočné,,, lebo dieťa nezosmolí odpovede. Celé testovanie (pre mňa )je zbytočné

@svetlusska dovtedy hadam ten monitor zrusia 😉 vzdy si pri testovaniach treba citat podmienky, su verejne dostupne.
@demartka suhlasim, testovanie je zbytocne. Vobec nie je nastavene pre deti so SVVP. Z casti im moze s tou orientaciou pomoct asistent. Mame rozne deti, a niektore s dyskami, ktore maju skvele vysledky. Velmi tazko vydrete. Ci to za to stoji je vsak otazne....

18. apr 2026
avatar

Ma syn podporne opatrenia z CPP a osobnu asistentku?

18. apr 2026
avatar

Text je dost narocny ,ale horsiu znamku ako 2 by som necakala.Co hovori syn ? Tapal alebo sa mu to zdalo v pohode? Zas je dobre ak trenuje aj tazsie veci ,mozno nedemotivovat znamkami ,ale to uz je na učitelke.S takymito typmi uloh sa dieta musi naucit pracovat , podla mna mu to casom pojde dobre.

18. apr 2026
avatar
@kalifka

@demartka čo neplatí na prijímačkách ? Ale prosím ťa ... Môj mal opatrenia aj na prijímačkach na dve stredne školy, aj podľa nich maturoval.
Na stredné sa bežne dostávajú deti s rôznymi diagnózami dys...
Ja v mojom okolí, nepoznám rodiča, ktorí by toto urobil a zrušil opatrenia kvôli strednej škole. V našom okolí viem len o dvoch stredných školách, kde nemôžu deti s dys... (Pegadogicka a ochrana osôb a majetku)
Dokonca kolegovia dcéra má dyskalkuliu a študuje na obchodnej akadémii a ide ďalej na vysokú.

@kalifka poznám niekoĺko takých, ktorí zrušili deťom opatrenia, nemám dôvod si to vymýšľať. U nás napr aj bilingválna OA neprijíma deti s dys. Dokonca poznám takých, ktorí si vyslovene neprajú, aby dieťa malo opatrenia a papier s dyskami, radšej nech má 4-ky.
Faktom zostáva, že čas navyše deťom nepomôže, ak majú problém čítať a s textom pracovať.

18. apr 2026
avatar
@demartka

@kalifka poznám niekoĺko takých, ktorí zrušili deťom opatrenia, nemám dôvod si to vymýšľať. U nás napr aj bilingválna OA neprijíma deti s dys. Dokonca poznám takých, ktorí si vyslovene neprajú, aby dieťa malo opatrenia a papier s dyskami, radšej nech má 4-ky.
Faktom zostáva, že čas navyše deťom nepomôže, ak majú problém čítať a s textom pracovať.

@demartka najhoršie ale je ze aj niektoré učítelky a skolske psychologicky sú proti integracii a idu vas presviedčať ze integracia dieťaťu skor uškodí ako prospeje pretože to bude mat v záznamoch a bude mať problém sa dostat na strednu skolu.aj to sa nám stalo. Nedali sme sa keďže dcéra si to začala podvedome psychicky pripúšťať a začala mať rôzne zdravotne problémy kedze nechcela ist do skoly....pre nas bol a vždy bude zaklad spokojne dieta. Najväčšie zadosťučinenie prislo v 5 ročníku ked mi osobne psychologická ktorá nas v 2 rocniku odhovárala od integracie povedala ze je dobré ze dcéra tu integráciu ma..lebo bez nej by naozaj skolu nezvladala.

18. apr 2026
avatar
zuzla14
autor

@0kristina0
@sidicek nemá asistenta. Má IVP na zaklade správy od psycho.a logo., kde je napísane, že nezvláda rozvité vety. Aj keď si ich rozkúskuje tak nie vždy pochopí pointu celku. Prešla som si s ním tú prácu. Lietanie uznal, že to sa nesústredil lebo sa ponáhľal aby stihol. Tie rohy (triceratops je jeho obľubený dino, vie ako vyzerá), že ostal pomylený z toho ako to bolo napísané. Pochopil to ako 3+2+1. A súboj- veď aj pretláčanie sa je v rámci súboja. Logicky si vyvodil odpoveď.

On plakával kvôli 2, bol veľmi sebakritický. Po 3/4r sme sa dopracovali k tomu, že sa trochu ukludnil. No po tých dvoch 5 za sebou a že mu hrozí 3 na konci šk.r. je úplne demotivovaný, flegmatický. Keď má pracovať s textom, to je skúška nervov aj pre nás. Myslí si,že je hlúpy a toto nikdy vedieť nebude. On nenávidí básničky. Nevie sa bifliť od slova do slova. Ale prírodné vedy sype z rukáva.

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@0kristina0
@sidicek nemá asistenta. Má IVP na zaklade správy od psycho.a logo., kde je napísane, že nezvláda rozvité vety. Aj keď si ich rozkúskuje tak nie vždy pochopí pointu celku. Prešla som si s ním tú prácu. Lietanie uznal, že to sa nesústredil lebo sa ponáhľal aby stihol. Tie rohy (triceratops je jeho obľubený dino, vie ako vyzerá), že ostal pomylený z toho ako to bolo napísané. Pochopil to ako 3+2+1. A súboj- veď aj pretláčanie sa je v rámci súboja. Logicky si vyvodil odpoveď.

On plakával kvôli 2, bol veľmi sebakritický. Po 3/4r sme sa dopracovali k tomu, že sa trochu ukludnil. No po tých dvoch 5 za sebou a že mu hrozí 3 na konci šk.r. je úplne demotivovaný, flegmatický. Keď má pracovať s textom, to je skúška nervov aj pre nás. Myslí si,že je hlúpy a toto nikdy vedieť nebude. On nenávidí básničky. Nevie sa bifliť od slova do slova. Ale prírodné vedy sype z rukáva.

@zuzla14 treba ist s nim do CPP, kde mu daju podporne opatrenia a ucitelka na zaklade nich bude k tvojmu synovi aj pristupovat a bude aj inak ohodnoteny.

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@0kristina0
@sidicek nemá asistenta. Má IVP na zaklade správy od psycho.a logo., kde je napísane, že nezvláda rozvité vety. Aj keď si ich rozkúskuje tak nie vždy pochopí pointu celku. Prešla som si s ním tú prácu. Lietanie uznal, že to sa nesústredil lebo sa ponáhľal aby stihol. Tie rohy (triceratops je jeho obľubený dino, vie ako vyzerá), že ostal pomylený z toho ako to bolo napísané. Pochopil to ako 3+2+1. A súboj- veď aj pretláčanie sa je v rámci súboja. Logicky si vyvodil odpoveď.

On plakával kvôli 2, bol veľmi sebakritický. Po 3/4r sme sa dopracovali k tomu, že sa trochu ukludnil. No po tých dvoch 5 za sebou a že mu hrozí 3 na konci šk.r. je úplne demotivovaný, flegmatický. Keď má pracovať s textom, to je skúška nervov aj pre nás. Myslí si,že je hlúpy a toto nikdy vedieť nebude. On nenávidí básničky. Nevie sa bifliť od slova do slova. Ale prírodné vedy sype z rukáva.

@zuzla14 vysvetli mu, že ak urobil maximum, môže byť spokojný. Z toho, čo ho baví, bude mať výborné známky-ak sú pre neho dôležité, ostatné bude priemer, čo je ešte vždy dobré. Známky nie sú všetko, podstatné je to, čo máme v hlave a v srdci. Nemusí mať jednotky na to, aby bol z neho skvelý človek a mal prácu, ktorá ho uživí a bude ho napĺňať. Porozprávajte sa o tom, čo by chcel a čo je dôležité.

18. apr 2026
avatar
@vespertine

Akú prácu / zamestnanie máš ty? Neposlala by si nám odtiaľ video alebo fotku, aby sme ťa zhodnotili? Nie je nič "lepšie", ako laikom na internete bez kontextu a poznania dieťaťa nechať zhodnotiť jeden kus papiera, ako od nejakej relevantnej inštitúcie.

@vespertine Nebuď uzkoprsá. Ja tiež vo väčšine kritizujem to ako sa na pedagógov nadáva hlava nehlava a často neoprávnene. Ale tu autorka slušne sa opýtala, dodala aj test aj výslednú známku. Za mňa veľakrát by mi bodlo keby niektorí rodičia konzultovali s inými pedagógmi a možno by pochopili, že "nejdeme ich dieťaťu škodiť".
Ja som napríklad za to aby boli vyučovacie hodiny na kamerach a to som pedagóg. 🙂 Rodičia by videli co všetko bolo prebraté, ako som to vysvetlila a aj ako ich dieťa pracuje-nepracuje.

18. apr 2026
avatar
@zuzla14

@0kristina0
@sidicek nemá asistenta. Má IVP na zaklade správy od psycho.a logo., kde je napísane, že nezvláda rozvité vety. Aj keď si ich rozkúskuje tak nie vždy pochopí pointu celku. Prešla som si s ním tú prácu. Lietanie uznal, že to sa nesústredil lebo sa ponáhľal aby stihol. Tie rohy (triceratops je jeho obľubený dino, vie ako vyzerá), že ostal pomylený z toho ako to bolo napísané. Pochopil to ako 3+2+1. A súboj- veď aj pretláčanie sa je v rámci súboja. Logicky si vyvodil odpoveď.

On plakával kvôli 2, bol veľmi sebakritický. Po 3/4r sme sa dopracovali k tomu, že sa trochu ukludnil. No po tých dvoch 5 za sebou a že mu hrozí 3 na konci šk.r. je úplne demotivovaný, flegmatický. Keď má pracovať s textom, to je skúška nervov aj pre nás. Myslí si,že je hlúpy a toto nikdy vedieť nebude. On nenávidí básničky. Nevie sa bifliť od slova do slova. Ale prírodné vedy sype z rukáva.

@0kristina0 Tie má mať aj má podľa vyššie písaného.
Tu ide o zmenu vyučujúcej, ktorá na to pravdepodobne neprihliada.

@zuzla14 Čisto zvedavosť. Učiteľka je staršia či? Napadlo mi, že či len ako učiteľka nemá iba skúsenosť s takýmto žiakom a systémom. Hoc ju to neospravedlňuje.

18. apr 2026
avatar
@mimka1402

@0kristina0 Tie má mať aj má podľa vyššie písaného.
Tu ide o zmenu vyučujúcej, ktorá na to pravdepodobne neprihliada.

@zuzla14 Čisto zvedavosť. Učiteľka je staršia či? Napadlo mi, že či len ako učiteľka nemá iba skúsenosť s takýmto žiakom a systémom. Hoc ju to neospravedlňuje.

@mimka1402 nemyslim si, ze nejaky posudok od psychologa a logopeda staci. Naozaj treba ist do CPP, mamicka dostane 3 terminy, z coho jeden termin je urceny pre rodica a dalsie dva pre dieta. Jedno sedenie je u psychologa a dalsie u specialneho pedagoga. Po tychto troch sedeniach jej vypracuju posudok na syna, kde budu mat aj podporne opatrenia, ten zanesie do skoly a podla neho ho budu skusat a prihliadat na znamkovanie. Ja to naozaj odporucam urobit, nie je to ziadna hanba a hlavne sa tym velmi pomoze tomu dietatu a rodicom.

19. apr 2026
avatar
@0kristina0

@mimka1402 nemyslim si, ze nejaky posudok od psychologa a logopeda staci. Naozaj treba ist do CPP, mamicka dostane 3 terminy, z coho jeden termin je urceny pre rodica a dalsie dva pre dieta. Jedno sedenie je u psychologa a dalsie u specialneho pedagoga. Po tychto troch sedeniach jej vypracuju posudok na syna, kde budu mat aj podporne opatrenia, ten zanesie do skoly a podla neho ho budu skusat a prihliadat na znamkovanie. Ja to naozaj odporucam urobit, nie je to ziadna hanba a hlavne sa tym velmi pomoze tomu dietatu a rodicom.

@0kristina0 Ani podporné opatrenia z sccp niekedy nepomôžu. Naposledy som riešila absurditu, aby syn s pas a nks čítal rovnaký text za domácu úlohu 3x. Čo je unho nemožné. To, že každú hodinu čítania rieši synovu intonáciu nebudem rozoberať. Za tento školský rok čo ju syn má, mu to čítanie akurát znechutila.

19. apr 2026
avatar
@0kristina0

@mimka1402 nemyslim si, ze nejaky posudok od psychologa a logopeda staci. Naozaj treba ist do CPP, mamicka dostane 3 terminy, z coho jeden termin je urceny pre rodica a dalsie dva pre dieta. Jedno sedenie je u psychologa a dalsie u specialneho pedagoga. Po tychto troch sedeniach jej vypracuju posudok na syna, kde budu mat aj podporne opatrenia, ten zanesie do skoly a podla neho ho budu skusat a prihliadat na znamkovanie. Ja to naozaj odporucam urobit, nie je to ziadna hanba a hlavne sa tym velmi pomoze tomu dietatu a rodicom.

@0kristina0 ja som prehliadla z kadiaľ majú potvrdenie a brala som, že z tamadial pripadne od školského špeciálneho pedagóga . Ale súhlasím, cpp má byť samozrejmosťou.
Ale problém je, že nemusí to aj tak pomôcť. Proste ak máš povahu učiteľa a školy, ktora na to neprihliada, je to ťažké.
A samozrejme, že žiadna hanba to nie je. 🙂

19. apr 2026
avatar
@zuzla14

@0kristina0
@sidicek nemá asistenta. Má IVP na zaklade správy od psycho.a logo., kde je napísane, že nezvláda rozvité vety. Aj keď si ich rozkúskuje tak nie vždy pochopí pointu celku. Prešla som si s ním tú prácu. Lietanie uznal, že to sa nesústredil lebo sa ponáhľal aby stihol. Tie rohy (triceratops je jeho obľubený dino, vie ako vyzerá), že ostal pomylený z toho ako to bolo napísané. Pochopil to ako 3+2+1. A súboj- veď aj pretláčanie sa je v rámci súboja. Logicky si vyvodil odpoveď.

On plakával kvôli 2, bol veľmi sebakritický. Po 3/4r sme sa dopracovali k tomu, že sa trochu ukludnil. No po tých dvoch 5 za sebou a že mu hrozí 3 na konci šk.r. je úplne demotivovaný, flegmatický. Keď má pracovať s textom, to je skúška nervov aj pre nás. Myslí si,že je hlúpy a toto nikdy vedieť nebude. On nenávidí básničky. Nevie sa bifliť od slova do slova. Ale prírodné vedy sype z rukáva.

@zuzla14 v tom prípade smer Cpp.. to je v takýchto prípadoch nutnosť, u nás by bez tohto papiera dcera ivp nemala, je to základ aby mohla byt integrovana (teda aspoň tak mi bola povedané). Skor sa budeš môcť ohradiť ak sa vyskytne napr.takyto problém..

19. apr 2026
avatar
@andulka220989

@0kristina0 Ani podporné opatrenia z sccp niekedy nepomôžu. Naposledy som riešila absurditu, aby syn s pas a nks čítal rovnaký text za domácu úlohu 3x. Čo je unho nemožné. To, že každú hodinu čítania rieši synovu intonáciu nebudem rozoberať. Za tento školský rok čo ju syn má, mu to čítanie akurát znechutila.

Ešte jedna vec mi napadla, špec.ped.povedala-deti s dyskami a ich rodičia musia makať 3x viac ako spolužiaci, aby sa im vyrovnali. Domáca príprava je gro, bez nej opatrenia nemajú zmysel. A tiež povedala, že dieťa treba posúvať-áno, dokážeš vypočítať 20 príkladov, prečítať celú stranu, prečítať 3x. Nebude to ĺahké, bude to trvať dlhšie, ale pôjde to a posunie ťa to.

@andulka220989 čítať 3x nevidím ako problém. Skôr je to nevyhnutnosť, ak má nájsť informácie v texte, tak na 1x ich nenájde. Nemusí čítať 3x za sebou. 1x popoludní, 2x pred večerou, 3x pred spaním. Je to o nastavení. Ak dieťa netrénuje čítanie, problémy sa ukážu neskôr-slovné úlohy, dlhšie texty, písanie poznámok/pojmových máp.
Natrénovať plynulé čítanie s porozumením je viac ako polovica úspechu v ostatných predmetoch. Bez toho sú deti stratené. Či deti s dys, pas alebo intaktné deti.

19. apr 2026
avatar
@andulka220989

@0kristina0 Ani podporné opatrenia z sccp niekedy nepomôžu. Naposledy som riešila absurditu, aby syn s pas a nks čítal rovnaký text za domácu úlohu 3x. Čo je unho nemožné. To, že každú hodinu čítania rieši synovu intonáciu nebudem rozoberať. Za tento školský rok čo ju syn má, mu to čítanie akurát znechutila.

@andulka220989 ved jasne, podme hned na to negativne. Nevyskusas nevies a ten papier nie je iba pre ucitelku ale aj ten specialny pedagog pouci rodica ako sa s dietatom efektivne ucit a ako tu uz bolo spomenute je to min. 3x viac makania ako s detmi bez diagnoz. Mozno autorkin syn dostane asistentku a aj ta vie v skole velmi pomoct. Ved hladajme sposob ako tomu chlapcovi ulahcit ucenie nie hned vsetko zatracovat.

19. apr 2026
avatar
@demartka

Ešte jedna vec mi napadla, špec.ped.povedala-deti s dyskami a ich rodičia musia makať 3x viac ako spolužiaci, aby sa im vyrovnali. Domáca príprava je gro, bez nej opatrenia nemajú zmysel. A tiež povedala, že dieťa treba posúvať-áno, dokážeš vypočítať 20 príkladov, prečítať celú stranu, prečítať 3x. Nebude to ĺahké, bude to trvať dlhšie, ale pôjde to a posunie ťa to.

@andulka220989 čítať 3x nevidím ako problém. Skôr je to nevyhnutnosť, ak má nájsť informácie v texte, tak na 1x ich nenájde. Nemusí čítať 3x za sebou. 1x popoludní, 2x pred večerou, 3x pred spaním. Je to o nastavení. Ak dieťa netrénuje čítanie, problémy sa ukážu neskôr-slovné úlohy, dlhšie texty, písanie poznámok/pojmových máp.
Natrénovať plynulé čítanie s porozumením je viac ako polovica úspechu v ostatných predmetoch. Bez toho sú deti stratené. Či deti s dys, pas alebo intaktné deti.

@demartka Žiaľ u môjho syna to nefunguje. Ešte len dočítava prvý krát a už chytá amok, že má čítať druhý krát. Nieto ešte tretí krát. Nie sú všetky deti s dg rovnaké. A jemu to ani samotná špeciálna pedagogička neodporúča. Mechanické čítanie mu nepomôže, ale skôr vyvolá odpor. A žiaľ. Syn urobí úlohy všetky naraz a koniec. V hlave uzatvorí prípravu do školy. Viac sa k tomu nedostaneme. Ja viem, že to myslíš dobre. Ale ozaj ma nemusíš presviedčať, že to má robiť inak. Už keď mi ako tretiak hovorí, že neznáša školu, tak žiaľ v tej škole robia asi niečo zle. Ja sa snažím, úlohy robíme, opakujeme hravo aj cestou do školy. Ale to ako to v škole funguje nie je na mojich pleciach. A to má aj podporné, aj asistentku. Ale vidíš. To nezaručuje nič.

19. apr 2026
avatar
@0kristina0

@andulka220989 ved jasne, podme hned na to negativne. Nevyskusas nevies a ten papier nie je iba pre ucitelku ale aj ten specialny pedagog pouci rodica ako sa s dietatom efektivne ucit a ako tu uz bolo spomenute je to min. 3x viac makania ako s detmi bez diagnoz. Mozno autorkin syn dostane asistentku a aj ta vie v skole velmi pomoct. Ved hladajme sposob ako tomu chlapcovi ulahcit ucenie nie hned vsetko zatracovat.

@0kristina0 Ja už so školskom na Slovensku budem žiaľ len negatívna. Mala som úplne inú predstavu ako to má fungovať. Realita je úplne iná. A áno. Špeciálny pedagóg poučí, poradí aj pani učiteľky. Položia telefón a idú si svoje....

19. apr 2026
avatar
@andulka220989

@0kristina0 Ja už so školskom na Slovensku budem žiaľ len negatívna. Mala som úplne inú predstavu ako to má fungovať. Realita je úplne iná. A áno. Špeciálny pedagóg poučí, poradí aj pani učiteľky. Položia telefón a idú si svoje....

@andulka220989 svoju negativnu skusenost a frustraciu neprenasaj aj na mamicky ktore potrebuju pomoc, mohla by si skor podporit a nie hned vsetko zhejtovat stylom "to je aj tak zbytocne". Co ak si nejaka mamicka zobere tvoju radu k srdcu a naozaj sa na to vykasle?

19. apr 2026
avatar
@andulka220989

@demartka Žiaľ u môjho syna to nefunguje. Ešte len dočítava prvý krát a už chytá amok, že má čítať druhý krát. Nieto ešte tretí krát. Nie sú všetky deti s dg rovnaké. A jemu to ani samotná špeciálna pedagogička neodporúča. Mechanické čítanie mu nepomôže, ale skôr vyvolá odpor. A žiaľ. Syn urobí úlohy všetky naraz a koniec. V hlave uzatvorí prípravu do školy. Viac sa k tomu nedostaneme. Ja viem, že to myslíš dobre. Ale ozaj ma nemusíš presviedčať, že to má robiť inak. Už keď mi ako tretiak hovorí, že neznáša školu, tak žiaľ v tej škole robia asi niečo zle. Ja sa snažím, úlohy robíme, opakujeme hravo aj cestou do školy. Ale to ako to v škole funguje nie je na mojich pleciach. A to má aj podporné, aj asistentku. Ale vidíš. To nezaručuje nič.

@andulka220989 mam doma tiez tretiacku a kazdy jeden den je boj s ucenim. Tiez skolu neznasa, ucit sa neznasa. Denno denny plac, ze sa musi ucit, ja bruchabolenie. Bojujeme. V CPP mi povedali, ze ja sa s nou uz budem musiet ucit stale. Mozem zabudnut, ze na druhom stupni sa bude ucit sama. Ma podporne opatrenia a odkedy ich ma a ucime sa "inak" uci sa na jednotky.

19. apr 2026
avatar
@0kristina0

@andulka220989 mam doma tiez tretiacku a kazdy jeden den je boj s ucenim. Tiez skolu neznasa, ucit sa neznasa. Denno denny plac, ze sa musi ucit, ja bruchabolenie. Bojujeme. V CPP mi povedali, ze ja sa s nou uz budem musiet ucit stale. Mozem zabudnut, ze na druhom stupni sa bude ucit sama. Ma podporne opatrenia a odkedy ich ma a ucime sa "inak" uci sa na jednotky.

@0kristina0 Ako inak sa učíte? Ja práveže odporúčam sccp a teda spolupráca so školou je základ. Len u nás to proste nefunguje. Keď to porovnám so školami kde chodia deti známych . A zasa kvôli prístupu školy meniť školu neviem no. Možno na 2.stupni budeme musieť.

19. apr 2026
avatar
@0kristina0

@andulka220989 mam doma tiez tretiacku a kazdy jeden den je boj s ucenim. Tiez skolu neznasa, ucit sa neznasa. Denno denny plac, ze sa musi ucit, ja bruchabolenie. Bojujeme. V CPP mi povedali, ze ja sa s nou uz budem musiet ucit stale. Mozem zabudnut, ze na druhom stupni sa bude ucit sama. Ma podporne opatrenia a odkedy ich ma a ucime sa "inak" uci sa na jednotky.

@0kristina0 dcéra je v 5.rocniku a učíme sa s nou ak chceme aby nieco vedela

19. apr 2026
avatar
@zuzla14

@0kristina0
@sidicek nemá asistenta. Má IVP na zaklade správy od psycho.a logo., kde je napísane, že nezvláda rozvité vety. Aj keď si ich rozkúskuje tak nie vždy pochopí pointu celku. Prešla som si s ním tú prácu. Lietanie uznal, že to sa nesústredil lebo sa ponáhľal aby stihol. Tie rohy (triceratops je jeho obľubený dino, vie ako vyzerá), že ostal pomylený z toho ako to bolo napísané. Pochopil to ako 3+2+1. A súboj- veď aj pretláčanie sa je v rámci súboja. Logicky si vyvodil odpoveď.

On plakával kvôli 2, bol veľmi sebakritický. Po 3/4r sme sa dopracovali k tomu, že sa trochu ukludnil. No po tých dvoch 5 za sebou a že mu hrozí 3 na konci šk.r. je úplne demotivovaný, flegmatický. Keď má pracovať s textom, to je skúška nervov aj pre nás. Myslí si,že je hlúpy a toto nikdy vedieť nebude. On nenávidí básničky. Nevie sa bifliť od slova do slova. Ale prírodné vedy sype z rukáva.

@zuzla14 ano to verim, lebo tie rozvite vety boli dlhe a dieta sa v tom lahko strati ,plus časovy stres.V tomto veku sme s tym bojovali aj bez diagnoz.Podobne, ked boli ulohy s viac otazkami za sebou ,tak odpovedal len na prvu a dalsie dve odignoroval. Tu je chyba ucitelky ,ze mu dava neprimerane texty , vzhladom k dg a opatreniam.Mohla mu to dat na vyskusanie bez znamkovania a na znamku iny, pre neho vhodny.

19. apr 2026
avatar
@andulka220989

@demartka Žiaľ u môjho syna to nefunguje. Ešte len dočítava prvý krát a už chytá amok, že má čítať druhý krát. Nieto ešte tretí krát. Nie sú všetky deti s dg rovnaké. A jemu to ani samotná špeciálna pedagogička neodporúča. Mechanické čítanie mu nepomôže, ale skôr vyvolá odpor. A žiaľ. Syn urobí úlohy všetky naraz a koniec. V hlave uzatvorí prípravu do školy. Viac sa k tomu nedostaneme. Ja viem, že to myslíš dobre. Ale ozaj ma nemusíš presviedčať, že to má robiť inak. Už keď mi ako tretiak hovorí, že neznáša školu, tak žiaľ v tej škole robia asi niečo zle. Ja sa snažím, úlohy robíme, opakujeme hravo aj cestou do školy. Ale to ako to v škole funguje nie je na mojich pleciach. A to má aj podporné, aj asistentku. Ale vidíš. To nezaručuje nič.

@andulka220989 rozprávala si sa s inými rodičmi, ktorých deti chodia do tej školy a majú diagnózu a opatrenia? Pretože každé dieťa je iné. To, že tvoj odmieta učiť sa , neznamená, že škola robí chybu. A povedzme si otvorene-mnohé intaktné deti tiež nechcú doma čítať a učiť sa. Je to o nastavení. Ak rodič povie-dobre, nečítaj a z čítania 3-ka je ok, tak nie je o čom. Ak chceš lepšiu/inú známku, musíš makať inak a čítať 5x.
Zmeniť školu je dnes v móde. Školy dostávajú peniaze na žiaka, vezmú každého. No či to je zrovna dobré pre dieťa, je otázne.
Vždy vravím-učiteĺka je dobrá, ak nedáva úlohy, odpustí známku, nedá zápis atď. No taká učiteĺka deti nič nenaučí. Má byť tolerantná, pomôcť pochopiť učivo-nie naučiť ho, ale ukázať ako, prečo. Má vyžadovať, no byť spravodlivá. Ťažko sa to berie, no reforma školstva presne toto vyžaduje. Dnešné deti vyrastajú v inej dobe a rastú do inej doby. Nie ako my. Preto aj prístup má byť iný.
Ani mne sa možno nechce pracovať na sebe, no ak to nebudem robiť, nikam sa neposuniem. To učím aj svoje deti. Každé úsile k niečomu vedie. Deti s diagnózami a ich rodičia makajú viac len preto, aby zvládali tempo spolužiakov. Nároky budú len vyššie, nech pôjde na hociktorú školu. Budeš sa s ním musieť učiť viac, inak a stále. Ak to on nepochopí-prečo-tak to bude únavné pre teba aj pre neho a nemá význam stresovať ho.
So špec.ped.sa porozprávaj o tom, kam a ako ho vieš posunúť. Pretože niekedy špec.ped má predstavu, ale v triede s 20 žiakmi, z toho 3 integrovaní, 3 s dyskami a 2 so soc.znevýhodneného prostredia-sú niektoré opatrenia sci-fi.

19. apr 2026
avatar

Vy ale nie ste od toho, aby ste posudzovali hodnotenie učiteľa. Keď urobil chybu, tak urobil chybu. Času mal určite dosť. V tretej triede bežne deti čítajú samostatne aj knihy. Nehľadajte ospravedlnenie nedostatkov svojho dieťaťa, keď má problém a chcete aby mal lepšie známky- viac sa mu venujete alebo nech chodí na doučovanie.

19. apr 2026
avatar
@ednova

Vy ale nie ste od toho, aby ste posudzovali hodnotenie učiteľa. Keď urobil chybu, tak urobil chybu. Času mal určite dosť. V tretej triede bežne deti čítajú samostatne aj knihy. Nehľadajte ospravedlnenie nedostatkov svojho dieťaťa, keď má problém a chcete aby mal lepšie známky- viac sa mu venujete alebo nech chodí na doučovanie.

@ednova Ďalšia, ktorá nevie o pedagogike nič a mudruje, už tobôž nie o špeciálnej pedagogike. 😀 Šibe vám, že porovnávate zdravé dieťa a dieťa, ktoré má dys, či nks? Vy viete vôbec čo to znamená?!
Takým deťom sa všeobecne venuje viac, ale sú veci, ktoré proste treba im upraviť aby mali šancu uspieť. Lebo za normálnych okolností sa im to nikdy nepodarí. Či dieťaťu na vozíku tiež známkujete telesnú rovnako ako dieťaťu bez diagnóz?😀
To čo ste napísali je hádam len nepodarený vtip.

19. apr 2026
avatar
@mimka1402

@ednova Ďalšia, ktorá nevie o pedagogike nič a mudruje, už tobôž nie o špeciálnej pedagogike. 😀 Šibe vám, že porovnávate zdravé dieťa a dieťa, ktoré má dys, či nks? Vy viete vôbec čo to znamená?!
Takým deťom sa všeobecne venuje viac, ale sú veci, ktoré proste treba im upraviť aby mali šancu uspieť. Lebo za normálnych okolností sa im to nikdy nepodarí. Či dieťaťu na vozíku tiež známkujete telesnú rovnako ako dieťaťu bez diagnóz?😀
To čo ste napísali je hádam len nepodarený vtip.

@mimka1402 Poruchy učenia neznamenajú, že treba okolo decka chodiť po špičkách a viem to najlepšie z vlastnej skúsenosti. Takže nie, nešibe mi. Niektoré veci majú len akú váhu, akú im prikladáme. A známkovanie žiakov v tretej triede nemá v živote žiadnu váhu. Keby si chcela vedieť. Netreba všade hľadať výhovorky a ospravedlnenia. Treba trochu popracovať a dobre bude.

19. apr 2026
avatar
@ednova

@mimka1402 Poruchy učenia neznamenajú, že treba okolo decka chodiť po špičkách a viem to najlepšie z vlastnej skúsenosti. Takže nie, nešibe mi. Niektoré veci majú len akú váhu, akú im prikladáme. A známkovanie žiakov v tretej triede nemá v živote žiadnu váhu. Keby si chcela vedieť. Netreba všade hľadať výhovorky a ospravedlnenia. Treba trochu popracovať a dobre bude.

@ednova Ako pedagóg, ktorý nežije v 18 storočí ti vravím, že píšeš nezmysly. To, že ty nemáš ani vedomosti a empatiu k týmto deťom, neznamená, že to je správne.
Za dieťa síce neurobíme všetky úlohy ale prispôsobíme mu tak podmienky aby sme vedeli, že keď sa to poctivo naučí má šancu byť dobre hodnotený.
Ako sa písalo. Text je absolútne nevhodný pre dieťa s týmto poruchami. Takže ak je text zložitý buď sa zmení text alebo inak formuluju zadania.
Je plne správne, že sa to rieši už v treťom ročníku. Mame kopec deti, ktoré do 5teho ročníka nepotrebovali nič a zrazu majú na druhom stupni 4-5, lebo nemajú žiadne kompenzacne metódy ci pomôcky zavedené. Preto je rozumnejsie aby dieťa odmala malo zavedené, aby nedopadlo tak, že bude mať averziu k skole lebo nemá šancu uspieť oproti rovesníkom.
Známkovanie v tretej triede má rovnakú váhu. Tretí ročník je veľmi náročný a tam začíname vidieť poruchy zreteľnejsie, zároveň aj nedostatky vedomosti u detí.
Nikto nechce aby za dieťa písal rodič úlohy, testy. Ale! Je spravodlivé aby sa prihliadalo na jeho dg, ktoré z toho vyplývajú. Ak je test rovnaký ako má zvyšok triedy, minimálne sa aspoň upraví stupnica.
V minulosti sme to neriešili preto mnoho šikovných ľudí malo 5ky a ledva prechádzali, lebo nikto nebral ohľad na ich možnosti.

19. apr 2026
avatar
@mimka1402

@ednova Ako pedagóg, ktorý nežije v 18 storočí ti vravím, že píšeš nezmysly. To, že ty nemáš ani vedomosti a empatiu k týmto deťom, neznamená, že to je správne.
Za dieťa síce neurobíme všetky úlohy ale prispôsobíme mu tak podmienky aby sme vedeli, že keď sa to poctivo naučí má šancu byť dobre hodnotený.
Ako sa písalo. Text je absolútne nevhodný pre dieťa s týmto poruchami. Takže ak je text zložitý buď sa zmení text alebo inak formuluju zadania.
Je plne správne, že sa to rieši už v treťom ročníku. Mame kopec deti, ktoré do 5teho ročníka nepotrebovali nič a zrazu majú na druhom stupni 4-5, lebo nemajú žiadne kompenzacne metódy ci pomôcky zavedené. Preto je rozumnejsie aby dieťa odmala malo zavedené, aby nedopadlo tak, že bude mať averziu k skole lebo nemá šancu uspieť oproti rovesníkom.
Známkovanie v tretej triede má rovnakú váhu. Tretí ročník je veľmi náročný a tam začíname vidieť poruchy zreteľnejsie, zároveň aj nedostatky vedomosti u detí.
Nikto nechce aby za dieťa písal rodič úlohy, testy. Ale! Je spravodlivé aby sa prihliadalo na jeho dg, ktoré z toho vyplývajú. Ak je test rovnaký ako má zvyšok triedy, minimálne sa aspoň upraví stupnica.
V minulosti sme to neriešili preto mnoho šikovných ľudí malo 5ky a ledva prechádzali, lebo nikto nebral ohľad na ich možnosti.

@mimka1402 no alebo je problém, že dáme deťom tablety, telefóny, namiesto čítania kníh a robení cvičení. To je vec názoru samozrejme, ale výsledky vidíme. Vy neviete nič o tom, či malo alebo nemalo prispôsobené podmienky, takže mi nepríde na mieste spôsob, akým vediete obhajobu 😁

19. apr 2026
avatar
@ednova

@mimka1402 no alebo je problém, že dáme deťom tablety, telefóny, namiesto čítania kníh a robení cvičení. To je vec názoru samozrejme, ale výsledky vidíme. Vy neviete nič o tom, či malo alebo nemalo prispôsobené podmienky, takže mi nepríde na mieste spôsob, akým vediete obhajobu 😁

@ednova Odporúčam sa nevyjadrovat ak nedokážete čítať s porozumenim, keďže všetko bolo vyššie už spomenuté od autorky.
Vy si svoju frustráciu vybijajte inde a nie na autorke.

19. apr 2026
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
@ednova

Vy ale nie ste od toho, aby ste posudzovali hodnotenie učiteľa. Keď urobil chybu, tak urobil chybu. Času mal určite dosť. V tretej triede bežne deti čítajú samostatne aj knihy. Nehľadajte ospravedlnenie nedostatkov svojho dieťaťa, keď má problém a chcete aby mal lepšie známky- viac sa mu venujete alebo nech chodí na doučovanie.

@ednova ako môžeš komentovať niečo o com nemáš ani poňatia???? Zrejme si v živote neprišla do kontaktu s dieťaťom ktoré ma problémy s učením nie preto ze sa fláka a nechce ale preto ze aj ked robí všetko co je v jeho silách a veľakrát aj viac tak to proste neide... absolútne si nevies predstavit ako dieta frustruje ked zo seba vydalo maximum a nikto ho nepochvali lebo nedosiahol vysledok ako sa očakáva..a presne ľudia ako ty ich zadupávajú este viac do zeme ak pracujú v školstve. A zrejme nevieš o tejto problematike absolútne nic..a takéto predpotopné názory o tom len svedčia.

19. apr 2026
avatar
@andulka220989

@0kristina0 Ako inak sa učíte? Ja práveže odporúčam sccp a teda spolupráca so školou je základ. Len u nás to proste nefunguje. Keď to porovnám so školami kde chodia deti známych . A zasa kvôli prístupu školy meniť školu neviem no. Možno na 2.stupni budeme musieť.

@andulka220989 na citanie nam spec. pedagogicka odporucila citaci riadok. Lepsie sa detom s dys citaju vety. Mame s nou vela citat a pytat sa jej o com citala, davat jej otazky aby porozumela textu. Matematiku jej mame vysvetlovat iba jednym sposobom, nemame jej vysvetlovat viacero, ze sa to aj takto ale aj takto Proste iba jeden sposob. Diktaty nepise, ma iba doplnovacku. A hlavne s nou mame viac trpezlivosti, kym sme nevedeli kde je problem, ucenie bol stres. Teraz to beriem tak ako to je a ked jej nieco nejde hned tak viem preco. Takisto ma v skole povolene pouzivat pomocky ale dcere nevyuziva, nepotrebuje to. Odkedy mame opatrenia a pracujeme s dcerou inak, ucitelka ju velmi chvali, ze je to velky rozdiel a je milo prekvapena ako jej to ide.

19. apr 2026
avatar
@0kristina0

@andulka220989 na citanie nam spec. pedagogicka odporucila citaci riadok. Lepsie sa detom s dys citaju vety. Mame s nou vela citat a pytat sa jej o com citala, davat jej otazky aby porozumela textu. Matematiku jej mame vysvetlovat iba jednym sposobom, nemame jej vysvetlovat viacero, ze sa to aj takto ale aj takto Proste iba jeden sposob. Diktaty nepise, ma iba doplnovacku. A hlavne s nou mame viac trpezlivosti, kym sme nevedeli kde je problem, ucenie bol stres. Teraz to beriem tak ako to je a ked jej nieco nejde hned tak viem preco. Takisto ma v skole povolene pouzivat pomocky ale dcere nevyuziva, nepotrebuje to. Odkedy mame opatrenia a pracujeme s dcerou inak, ucitelka ju velmi chvali, ze je to velky rozdiel a je milo prekvapena ako jej to ide.

@0kristina0 Môj už čítacie okienko odmieta (vidí, že spolužiaci nemajú tak sa asi cíti zle keď on má), matika mu problém nerobí. Diktáty píše bez rozdielu. Proste on má viac menej ako opatrenie pani asistentku a potom menej čítania. To je asi všetko. Viem, že sa to dá aj inak, aby to pre dieťa bolo menej zložité.

19. apr 2026
avatar
@andulka220989

@0kristina0 Môj už čítacie okienko odmieta (vidí, že spolužiaci nemajú tak sa asi cíti zle keď on má), matika mu problém nerobí. Diktáty píše bez rozdielu. Proste on má viac menej ako opatrenie pani asistentku a potom menej čítania. To je asi všetko. Viem, že sa to dá aj inak, aby to pre dieťa bolo menej zložité.

@andulka220989 tak mozno sa mu deti aj posmievaju, ktovie. Ono by bolo dobre keby ucitelka s detmi o tom hovori, lebo takto si ostatne deti myslia, ze deti s opatreniami su zvyhodnovane. Dcera raz prisla zo skoly, ze jej spoluziacka vravela, ze to neni fer ze ma iba doplnovacku lebo to ma lahsie.

19. apr 2026
avatar

Keďže som z fachu , tak u mňa by to bolo niečo medzi 2 až 3 , text je ťažký, ale v poriadku. Pointa je tá, že aj keď sa mu to ťažko vyslovuje, tak ide o to , že či vôbec vnímal text a čo si zapamätal.

19. apr 2026
avatar
@ednova
Odpoveď bola zmazaná

@ednova Teta zatiaľ nie som, ale ďakujem. Som človek ktorý má záujmy detí hoc nie sú moje, na prvom mieste.
Takže ja absolútne nie som frustrovana, ale čítať nezmysly pani, ktorá nevie ani základy sa mi ozaj nechce. Svoje predsudky voči deťom s diagnózami si nechaj inde.
Ja sa len modlim aby si nebola pedagóg, chudák deti.

19. apr 2026
avatar
@svetlusska

@ednova ako môžeš komentovať niečo o com nemáš ani poňatia???? Zrejme si v živote neprišla do kontaktu s dieťaťom ktoré ma problémy s učením nie preto ze sa fláka a nechce ale preto ze aj ked robí všetko co je v jeho silách a veľakrát aj viac tak to proste neide... absolútne si nevies predstavit ako dieta frustruje ked zo seba vydalo maximum a nikto ho nepochvali lebo nedosiahol vysledok ako sa očakáva..a presne ľudia ako ty ich zadupávajú este viac do zeme ak pracujú v školstve. A zrejme nevieš o tejto problematike absolútne nic..a takéto predpotopné názory o tom len svedčia.

@svetlusska písala som, že mám vlastnú skúsenosť, takže plačete na nesprávnom mieste. Ľutovať sa vie každý, napredovať nie 🤷🏻‍♀️ keď vidíte len ako sa nedá.. tak sa nedá 🙂

19. apr 2026
avatar
@ednova

@svetlusska písala som, že mám vlastnú skúsenosť, takže plačete na nesprávnom mieste. Ľutovať sa vie každý, napredovať nie 🤷🏻‍♀️ keď vidíte len ako sa nedá.. tak sa nedá 🙂

@ednova Ty asi nechápeš, že každé dieťa je iné. 😀 Je mi ťa ľúto.

19. apr 2026
avatar
@ednova

@svetlusska písala som, že mám vlastnú skúsenosť, takže plačete na nesprávnom mieste. Ľutovať sa vie každý, napredovať nie 🤷🏻‍♀️ keď vidíte len ako sa nedá.. tak sa nedá 🙂

@ednova ak by si mala vlastnú skúsenosť tak takú blbosť z úst nevypustíš... dieťata s ktorým máš vlastnú skúsenosť je mi úprimne ľúto s tvojim prístupom

19. apr 2026
avatar
Autor komentár zmazal
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
@ednova
Odpoveď bola zmazaná

@ednova Toto je jedno z najhorších, čo som na MK kedy čítala. Je to ubohé, plytké a veľa to vypovedá o tebe. Úprimne, bolo by lepšie mlčať, než sa takto zhadzovať a urážať ľudí, ktorí majú konštruktívne a na rozdiel od teba normálne názory.

19. apr 2026
avatar
@ednova
Odpoveď bola zmazaná

@ednova jediná kto je tu na smiech si ty...ak by som k dcére prístupovala ako to tu ty opisujes skončí na psychiatrii..predstav si, venujeme sa jej s učením odkedy nastupila do školy... Nebudem zatajovat že dieťa ma diagnozu ked nemusim len preto aby som bola supermatka, nebudem vystavovat dieťa stresom lebo to musi zvládať ako ostatní lebo nemusi.predstav si ze pre mna ako rodica známka v jej prípade nie je dôležitá ale vies co je dôležité že je moja dcéra spokojná a šťastná. Pre mňa je aj známka 3 v jej prípade uspech a beriem ju ako jednotku.ze netravime 3 dní z 5 školských u lekára lebo ma podvedome psychicke problémy kvoli skole.nepotrebujem aby skončila s červeným diplom na vysokej skole...pre mna je zaklad spokojne dieta a hlavne vyrovnane

19. apr 2026
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
@ednova
Odpoveď bola zmazaná

@ednova Vieš stále nechápeš, že nie každé dieťa stačí len sa učiť 😀 Ale to je fuk. Prajem ti nech máš v rodine možno v vnúčatach také dieťa, ktoré ti ukáže že hľa tvoje metódy z Viktórianskej éry ti budú na 2 veci.
Za svoju prax - ver ze ju mam väčšiu než ty s jedným deckom. Ti poviem, že sú deti a deti. Niekto má dg, ale má vysoke iq, dokáže to inak vynahradit. Potom sú deti ktorym stačí malinko pomôcť. Nie je rovnaké dieťa s dysgrafiou a dysortografiou, obe sú diametrálne iné. Vidím to dennodenne, hoc obom sa rodičia venujú na maximum. A už choď niekde s tvojou "vysokou školou života".

19. apr 2026
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
@ednova
Odpoveď bola zmazaná

@ednova podľa tvojej metódy by polka z tých deti bola považovaná za neschopakov a skončila mozno na psychiatrii.A podla všetkého podľa teba by žiadne ivp ani nemohli fungovať lebo sú zbytočne. Škoda reci s tebou.si mimo co sa tejto témy tyka.

19. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@ednova

@mimka1402 Poruchy učenia neznamenajú, že treba okolo decka chodiť po špičkách a viem to najlepšie z vlastnej skúsenosti. Takže nie, nešibe mi. Niektoré veci majú len akú váhu, akú im prikladáme. A známkovanie žiakov v tretej triede nemá v živote žiadnu váhu. Keby si chcela vedieť. Netreba všade hľadať výhovorky a ospravedlnenia. Treba trochu popracovať a dobre bude.

@ednova nehnevaj sa na mňa ale odkiaľ si vzala, že sa mu nevenujeme??? Čo vieš o tom koľko hodín denne trávime školou a či vôbec má k dispozícii mobil/tablet? Každý normálny rodič, ktorého dieťa má dg sa snaží s dietaťom pracovať čo to dá, žiadne chodenie po špičkách a ťuťulimuťuli. Svoje deti vediem k samostatnosti tak ťa pekne poprosím, radšej sa už nevyjadruj. Čo komentár to v znení ako od zatrpknutej starej baby čo nemá iné na robote iba rýpať na koníku.

19. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@iva_23

Keďže som z fachu , tak u mňa by to bolo niečo medzi 2 až 3 , text je ťažký, ale v poriadku. Pointa je tá, že aj keď sa mu to ťažko vyslovuje, tak ide o to , že či vôbec vnímal text a čo si zapamätal.

@iva_23 on má problém práve s tým pamätaním si dlhých viet. On sa pri dlhých vetách stratí. Prečíta text, pochopí pointu a potom odpovedá podľa toho. Darmo ho doma učíme,že nech si urobí skúšku správnosti ako v matike.
Mal sa učiť báseň od Heviera. Nemožné. Rozhádzané slová bez logického sledu sa nedokázal naučiť.

19. apr 2026
avatar

Ťažko povedať, príčina môže byť rôzna, môže tam byť ADD, ADHD a pod. Neviem to posúdiť na diaľku a ani neviem , že čo mu diagnostikovali.

20. apr 2026
avatar

Velmi lutujem deti, cim si prechadzaju. Uz na prvom stupni. Nam ziadna reforma nepomoze. Toto je brutalne nepochopenie deti. Tiez sme zazili, ze od 3-tiaka chceli samostatnu organizovanu pracu, raz zamerane na cas,craz na spolupracu. Tazke texty. Je to neadekvatne pretazovanie ich nervoveho systemu. To nie je o skolstve,ale o uciteloch. Kto chce s detmi pekne a fairovo pracovat, sposob si najde. A kto nie, vymysla taketo cvicenia....

20. apr 2026
avatar

My sme takto par x dostali text na 2 strany a z neho mal syn vyberat informacie a odpovedat na otazky.. no natrapil sa s tym. Tiez tretiak.. mala to pani učiteľka aj znamkovat, nakoniec to asi neznamkovala.. ked chcu teda nieco davat na znamku s textom, nech je aspon kratsi a taky zrozumitelny.. lebo ked to je nejaky pribeh a je tam 10 otazok a este nejasnych, tak to nie je bohvieco. Texty o dinosauroch su podla mna tazke.

20. apr 2026
avatar

Trochu mimo tému, ale keďže tu riešime čítanie s porozumením, čo je ťažké, čo ľahké, zdravé verzu NKS, prípadne dyslexiu… Zaujímalo by ma, ako je to u vašich detí na hodinách. Vypĺňajú pracovné zošity zo SJ a čítanky? Máte z nich aj domáce úlohy? Lebo sú tam dosť dlhé texty, k nim dlhé otázky a často ich je veľa, teda dieťa sa na tom asi zároveň trénuje a učí. Podobne aj pracovné zošity z prírodovedy — deti dopĺňajú tie „denníky“, odpovede hľadajú v texte a text býva ešte zvýraznený. Pomáha vám toto pri čítaní s porozumením? Ako to vnímate pri deťoch s NKS alebo dyslexiou? Beriete to ako užitočný tréning, alebo je to skôr záťaž?

20. apr 2026
avatar
zuzla14
autor
@kikappp

Trochu mimo tému, ale keďže tu riešime čítanie s porozumením, čo je ťažké, čo ľahké, zdravé verzu NKS, prípadne dyslexiu… Zaujímalo by ma, ako je to u vašich detí na hodinách. Vypĺňajú pracovné zošity zo SJ a čítanky? Máte z nich aj domáce úlohy? Lebo sú tam dosť dlhé texty, k nim dlhé otázky a často ich je veľa, teda dieťa sa na tom asi zároveň trénuje a učí. Podobne aj pracovné zošity z prírodovedy — deti dopĺňajú tie „denníky“, odpovede hľadajú v texte a text býva ešte zvýraznený. Pomáha vám toto pri čítaní s porozumením? Ako to vnímate pri deťoch s NKS alebo dyslexiou? Beriete to ako užitočný tréning, alebo je to skôr záťaž?

@kikappp zvyraznený text by mal pomáhať. Ja to ale vnimam skôr tak že syn ho berie ako to jediné podstatné z celého textu. Vníma tie slová ale nevie s nimi pracovať, dať ich do vety. Takže v konečnom dôsledku skôr kontraproduktívne.

23. apr 2026
avatar
zuzla14
autor

Tak dievčatá, po rozhovore s tr.uč som neodchádzala spokojnešia. Stupnica známkovania:
Bez chyby - 1, 1 chyba-2, 2-3chyby 3ka,atd. Za mna absolútne neprimerané známkovanie.
Vraj to bola opravná (ale pôvodnú som nevidela), dala im ľahší a kratší text (?), bez časového limitu a kázala im podčiarknuť si časti textu, v ktorom bola odpoveď.
Ja neviem. Ako fajn, že ich to učí ale do prdele keď práve túto formu to dieťa nezvláda? Ako si má podčiarknuť správnu časť keď nevie robiť s textom??
Veď aj my dospelí keď niečo nechápeme tak to nemôžeme urobiť.
Takže ideme za šp.p.na pokec lebo aj keď je p.uč.veľmi milá toto je nejaké prehnané.

23. apr 2026