Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Posilňovňa, chudnutie - otázky a odpovede

tereza0442
29. jan 2013

Baby, ktore chodite do posilky, robite nejaky sport, snazite sa schudnut, zdravo sa stravovat? 🙂
Par kociek mi povedalo, ze by mali zaujem o niekoho, kto by im poradil vo vsetkych tychto veciach, venujem sa posilnovaniu uz par rokov, tiez osobnemu trenerstvu, a tak ak by ste mali zaujem, rada by som oplatila vsetku pomoc s otazkami vychovy a podobne, tym co viem.

Tak ak chcete, rada pomozem - samozrejme mozete si radit aj navzajom 🙂 🙂

alka221
29. jan 2013

ahoj.. mozem otazocku? mozno budes vediet poradit..

tereza0442
autor
29. jan 2013

samozrejme, na to tu ta tema je 😀 budem sa snazit 🙂

chantal21
29. jan 2013

Ahoj ,aj ja mam otazocku,cvicim tak 1 hod denne,snazim sa stravovat dobre,ale mam problem s neskutocnou tuzbou jest sladkosti,aku nahradu si mam zvolit aby som si neposkodila 🙂.Za odpoved dakujem

zdena7327
29. jan 2013

Ahoj tak aj ja by som mala otázku ohľadne môjho cvičenia doma, nemám čas chodiť mimo dom tak som začala mám stacionárny na ktorom si dám denne 40 min. potom 10-15 min. na rotačnom disku a asi takých 80 sklápačiek alebo ako by som to nazvala ležím na zemi držím sa niečoho za hlavou a dvíham nohy hore a dolu ... viem že to nieje nič moc ale viac nevládzem a v podstate ani nestíham mám doma dve deti ďakujem za pomoc a radu 🙂

tereza0442
autor
29. jan 2013

@chantal21 tuzba po sladkom je castokrat len psychickeho charakteru, prip. vyplavovanim inzulinu do krvi. skusila by som tyzden uplne bez sladkeho, zacinat jedlo bielkovinami a pomalymi sacharidmi (vajicka, sunka, celozrnyy chlieb, ovsene vlocky s mliekom, otruby s vodou a proteinom, orechmi a podobne), prip.bielkoviny+tuky (vajicka, syr,zelenina-bez sacharidov). druha moznost je srvatkovy protein, ktory sacharidy (a teda ani cukry) neobsahuje, ale je sladky, to zazenie chut na sladke, daju sa z neho robit zdrave kolace a podobne. je vhodny aj ako nahrada jedla.
pozri aj http://www.livestrong.com/slideshow/556857-20-d... 🙂

@zdena7327 a otazka je ci to staci alebo? 🙂 na udrziavanie kondicie je super, ze sa donutis pravidelne cvicit. ak chces aj schudnut, treba riesit hlavne stravu. sklapacky na brucho nerob, je to zbytocne. tuk na bruchu sa tvarovat neda, a ked si vypracujes svaly, pod tukom ich vidno nebude. to je v strave. pre zefektivnenie cvicenia a lepsie rozbehanie metabolizmu skus na bicykli aj vysoko-intenzitny intervalovy trening:
10sekund sprint naplno, 110percent ako vies.. 20sekund vydychavanie.. za minutu to stihnes 2x, dokopy postaci takych 10-15minut. ak to pojdes naozaj naplno, bude sa ti tazko dychat, stehna budu boliet a bude to namahave, ale efektivnejsie pre chudnutie ako 40minut denne 😉 samozrejme casom treba potom intenzitu zvysovat

adulik75
29. jan 2013

ahojte ,ja by som chcela poprosit o radu....mavam neskutočnu chut na sladke každy den...už som raz teda viac krat schudla no naposledy to bolo oddelenou 90dnovou dietou no po dvoch rokoch som presla na normalnu stravu pretože pri troch detoch bolo obtiažne sa stravovat inak aj na čas ,chut a financie..,aj som cvičievala...schudla som 20kg a pribrala cez 30...som nespokojna nervozna a už sa nedokažem prinutit chudnut,dokonca mam problem si urobit vodny den...malo pijem stratila som potrebu pit ,,,,nepotrebujem rano jest no večer idem vyjest chladničku.....dakujem za rady.....Ada

chantal21
29. jan 2013

@tereza0442 dakujem za radu 🙂

zdena7327
29. jan 2013

@tereza0442 Dakujem veľmi pekne moooooc si mi pomohla 🙂)

actimela
29. jan 2013

@tereza0442 ahoj,ja ti budem tiez vdacna za kazdu radu 😉 Moj muz ma doma lavicku+kotuce a snazi sa kazdy druhy den cvicit-teraz hovori,ze nabera.....No a co sa tyka mna,rozmyslam,ze by som zacala predkopavat a zakopavat+nejake drepy,so zatazou...mam strasne siroke stehna.Moja otazka: kolko serii a opakovani by som mala spravit a s akou zatazou,a ked chcem zhadzovat tuky-mam hned potom slapat napr.na rotopede alebo orbitreku a ako dlho?diky a este jedna otazocka--- muz ma doma bielkovinovy protein 88%.,mozem skusit napr 10 dni jest napr.na ranajky vlocky-jogurt,desiata-ovocie,obed-protein,olovrant-zelenina a vecera do 18tej-protein.....Ci je to zbytocne,lebo keby som presla po tych 10 dnoch na klasicky obed.napr.ryza+maso a zelenina,ale vsetko ostatne by bolo tak ako vyssie uvedene...mozu sa mi kila vratit spat??? sme laici a ucime sa na vlastnych chybach a nechcem aby nastal jojo efekt diky

lucka1987
29. jan 2013

@tereza0442 😵 uvitavam takuto diskusiu.. som vo faze, kedy od 2 januara som nastartovana pre zmenu ... kedze vzdy som cvicila a behavala ale dlho som bola snazilka a tak som vsetko robila v akomsi uspornom rezime a teraz idem na maximum a strasne ma to dobija.. vcera som po kardio cviceni dokonca plakala 😀 😀 ( zeby nejake vyplavene hormony ? )

no a teraz k veci...koncim detox pdla macingovej ( dalis me sa na to s mm spolocne ) dala som dolu 5 % z povodnej vahy, c je akurat. teraz mam 56 kg , 163 cm, pas 69 , stehno 54,4 .. a trebalo by mi este na tom vsetkom popracovat.. od 2 januara som cvicila kazdy druhy den po cca 40 minut. teraz som narazila na program Jillian Michaels, takze uz treti den kazde doobedie si dam jej 27 minut + poobede 35 minut cisteho kardia...
vacsinou citam, ze nie je dobre cvicit kazdy den,a le obden.. ale ona ma cvicebny program ma 30 dn a kazdy den.. ako to je.. nemozem si tym ublizit, ked budem 30 dni cvicit kazde doobedie tych 27 minut, a potom este vecer ak budem mat chut a silu este 35 min toho kardia ?
a este posledna vec co ma momentalen napada, kedze kncim detox a pokracujem formou delenej stravy akoby.. ak obedy a vecere su mi jasne, ale nie su mi jasne ranajky..
ake su vhodne ranajky, aby som potom mohla efektivne doobeda cvicit

dadka13
29. jan 2013

jeeej - aj ja by som poprosila radu. Rada by som začala cvičiť - len mám dosť problém s vládaním - hneď ma začne pichať v boku - a často ma bolia nohy ( ani nie bolia - skôr sú to také nepríjemne bolestivé tlaky v lýtku ) Čo sa týka lekárskych vyšetrení - všetko je v poriadku - takže zo zdravotného hľadiska by to malo byť OK. U nás sa cvičí tao-bo, zumba, aerobik, pilates - tak na čo sa dať - aby to moje nohy zvládli? Dakujeeeem 🙂

tereza0442
autor
29. jan 2013

@adulik75 ahoj, vidno ze ta to trapi a nejde len o nejake schudnutie par kil, ale hlavne o tvoj pocit, aby si sa citila dobre a pritazlivo. po takom razantnom chudnuti a naberani bude aj metabolizmus spomaleny. byt tebou tak si presne stanovim ciele. ak nemas chut chudnut, tazko sa zacina. musi prist nejaky podnet, ktory ta vyburcuje k tomu, ze ides do toho naplno. zacala by som mozno upravou stravy - tzv. sacharidove vlny. napis mi RP a mozem ti s tym pomoct a spravit jedalnicek. nie je to narocne na sledovanie, denne si kontrolujes coho kolko zjes, ale v podstate sa nemusis extra obmedzovat. na zaciatok bude stacit naucit sa jest, sledovat si co jes, kolko toho vypijes.. jest pravidelne, 6x denne, mensie porcie. aby si nemala pocit ze hladujes. tiez dobry styl stravovania je tzv. Fighter Diet, ale ten vyzaduje viac treningov. k tomu pridat pohyb, dlhe prechadzky s detmi, ranny beh, podla toho co ta bavi... globalne je tazko radit, tvoj problem je obsirny, kludne mi napis a mozeme to prebrat. ale volu musis v sebe najst sama. mozno by nezaskodilo pozriet si motivacne blogy a podobne, na zaciatok, nech mas nejaky ciel 🙂

tereza0442
autor
29. jan 2013

@actimela kokos celu spravu mi to vymazalo :( ach..
tak este raz v skratke - s muzom kludne cvic, najprv drepy s vlasntou vahou, s tycou, na naucenie techniky, 10-15opakovani, potom kludne pridaj vahu a znizuj pocet opakovani, na nejakych 5-8, nech to je tazke 🙂 k tomu mozes robit aj zakopavanie, predkopavanie, vypady, bulharske drepy.. ak ma tuk tendenciu ukladat sa ti na stehnach, tak treba opticky vyvazit postavu - posilnit vrch tela, rozsirit trosku ramena. pohybom to pojde dole, stravou, taktiez ked budes posilnovat tak zmenis pomer tuku a svalov v tele a bude to vyzera ovela lepsie 🙂, volila by som nejaky full body trneing typu HST (najdes na nete)
co sa tyka rotopedu, mozes hned po treningu, skusit napriklad aj ten HIIT program (8sekund sprint, 12sekund vydych) a tak dokola.
strava - je zbytocne ist tak 10dni, telo sa ti akurat odvodni, tuk neschudnes a potom sa vratis spat na vahu. skor by som dlhodobo volila nieco na tento styl: ranajky-vlocky,protein,ovocie/orechy, desiata-ovocie, obed-maso,ryza,zelenina, olovrant-tvaroh/protein, vecera-maso,zelenina, /syr,cottage,orechy, 2vecera-protein/tvaroh

actimela
29. jan 2013

@tereza0442 dakujem 😀

tereza0442
autor
29. jan 2013

@lucka1987 ahoj, mohli to byt hormony jasne, ja to poznam 😀
co sa tyka trenovania, urcite si tym ublizit nemozes. ked mat energiu, chut, tak to rob, stihas to regenerovat a tvoje telo si to pyta 🙂
co sa ranajok tyka, tak zalezi na tom aka bude dalsia strava. delena strava je fajn, sla by som tak ze doobeda bielkoviny+sacharidy a poobede bielkoviny+tuky (urcite nie kombinacia sacharidy+tuky!).
typy ranajok: ak mas trening hned rano, resp. do par hodin po zobudeni, na lepsie chudnutie by som dala cisty rybi olej, nie je to nic uzasne chutne, ale nastartuje to metabolizmus a da energiu na trening.
ak mas trening hodinu az dve po ranajkach: rychle sacharidy kombinovane s pomalymi, plus nejake proteiny: teda vlocky, s ovocim, mliekom, alebo s proteinom a ovocim, prip. vlocky s jogurtom
ak mas trening tri az styri hodiny po: kludne nieco tazsie, vajicka, sunku, celozrnny chlieb, alebo vlocky s mliekom spolu s orechami

tereza0442
autor
29. jan 2013

@dadka13 podla mna zvladnu vsetko, na co ich vytrenujes. treba si zvyknut 🙂 rob to co ta bavi, ten pilates vyzera dobre a najlepsie na chudnutie je to tae-bo, ale na to treba trosku kondicku, takze si budes musiet trosku zvyknut, ale som presvedcena o tom, ze ked nemas ziadne zdravotne problemy, ze tie bolesti prejdu 🙂

dadka13
29. jan 2013

@tereza0442 Ďakujem - tak od pondelka idem seriozne na to - asi skusim každy deň niečo iné - a čo sa mi bude najviac pačiť - baviť ma - pri tom ostanem. A dúfam - že aj tých 6 kg pojde dolu 🙂

tereza0442
autor
29. jan 2013

@dadka13 jasne ze pojde, ked budes chciet 🙂 vyber si to co ta bude bavit, potom to budes aj radsej robit 🙂

zazvorka87
29. jan 2013

ahoj
@tereza0442 🙂 aj ja sa opytam..da sa zmenit typ postavy,napriklad ked chcem schudnut z brucha a bokov,ale rada by som mala zensku postavu,pekne nohy,a zadok.obycajne schudnem zo vsadial,potom mam nohy ako pavuk a zadok nikde 😖

tereza0442
autor
29. jan 2013

@zazvorka87 zacni zadok vela posilnovat - drepy, vypady, glute bridge, glute ham raise (najdes napr na bodybuilding.com alebo aj v google popis cvikov) 🙂
zadok je najvacsi sval, je skoda ho nemat,je pekny 😀

zazvorka87
29. jan 2013

@tereza0442 no ved prave,vies zadok v rifliach musi byt na jednotku ;-dakujem za radu. 😵

kristiii
29. jan 2013

@zazvorka87 hehe tak to si idem dať tiež pár drepov 😀

tanitta
29. jan 2013

@tereza0442 uz 2roky striedam posilnovnu a rychlu chodzu(3x v tyzdni po 2hodiny) schudla som 8kg bezdiet...ibaze mam problem ze ked je sneh chodit nechodim a je to hlavne posilka ... zacinam predvicenim 20min bycikel potom cvicim problematicke partie....ibaze moj velky problem je brucho a ja nedokazem to brucho "odfuknut" 😝 .. teraz zacinam cvicenie spiningom 35min a potom 3/4h posilnovanie a pribrala som 4kg 😕 na cm je to po 2cm po celom ovvode tela .. je cas zmenit jedalnik rano necvicim.. ale potrebujem nastartovat stravou nepocitovat hlad a mat energiu pocas celeho dna😉.. ked som hladna som nervozna a boli ma zaludok...

tereza0442
autor
29. jan 2013

@tanitta ahoj, skus vymenit cvicenie - najprv posilovanie, az potom spinning🙂 z toho dovodu, ze silovy trening ti nastartuje spalovanie, vyminies si pri nom zasoby glykogenu a potom telo cerpa viace energie z tukov a tak bude kardio efektivnejsie 🙂
co sa tyka stravy, aby si mala energiu, skus mi napisat priblizne ako teraz jedavas, kludne aj do posty ak nechces verejne, aby som ti vedela pomoct a upravit to 🙂

sjuz
29. jan 2013

Ahoj chcela by som sa s tebou poradit ohladom celkoveho chudnutia a cvicenia. Mam 4mesacnu dceru stale plne kojenu a nechcem cvicenim/stravou nejako ovplynit tvorbu mlieka. cvicit chodim 3x do tyzdna - 1x kalanetika a 2x bodystyling.Co sa tyka stravy typicky den je: rano celozrn. chlebik + syr, sunka, paradajka, uhorka alebo ovsenne vlocky+jogurt+mandle+ovocie, desiata acidko alebo tvaroh alebo jablko, obed normalny - maso+priloha + zelenina, olovrant - tvaroh alebo acidko, vecera maso/tuniak + salat (aj s nejakym syrom). Myslis, ze je to postacujuce? nerobim niekde chybu? Vaha ide zatial postupne dole (teda aj nemam zle dni a nepride na mna zrava...) Dakujem za pomoc.
@tereza0442

reisi
29. jan 2013

@tereza0442 super tema! Ahoj. Prosim ta ja som sa dostala do uzkych:-P cvicim 3krat do tyzdna. Raz indoor a dva-krat body skupinove cvicenie s malymi vahami. Problem je ten, ze nezmenila som jedalnicek a zacala som priberat. Mam hore 1,5 kg. Potrebovala som schudnut 3 kg a uz potrebujem 5 kg. Teraz mam 59 kg a 171 cm. Po druhom dietati sa mi posledne 3 kg kila nalepili na zadok a boky a potrebujem to dat dolu. Hladom sa netrapim ,obcas zhresim. Dakujem

blondyblond
29. jan 2013

Ahoj tereza0442 ja by som ťa chcela poprosiť o radu neviem ako rátať denný prísun kalórií, sacharidov, bielkovín a tukov. ....Neviem ako sa to počíta a ani koľko by som mala prijať za deň. ☹ Môžeš do IP ?

elizabethia
29. jan 2013

@tereza0442 Ahoj, doma mam takmer osemmesacneho syna, pred porodom som cvicila tak 4-5x do tyzdna a v teplych mesiacoch pravidelne behavam. Odkedy som otehotnela, tak som necvicila, nepribrala som sice vela (tesne pred porodom som mala 14 kil navyse), ale mam problem zhodit poslednych 10 kil. Zacala som chodit do posilky na vibroplate a na beziaci pas, ale nie je to nejake pravidelne, iba tak ako mi maly dovoli :( doma mame stacionarny bicykel. Zacala som sa stravovat podla macingovej - 28 dnovy detox a potom idem na delenu stravu. Vaha mi sice klesla, ale stale mi ostava sest kil. Najhorsie je na tom brucho a zadok, ramena a nohy mam v pohode, pekne vypracovane, ale na brusku mam stale taku tukovu pneumatiku a zatok pekne gulaty :( nevies mi poradit, ako ich efektivne zhodit? syna zatial kojim, ale uz iba 2 - 3x do dna. dakujem 🙂

tereza0442
autor
29. jan 2013

@sjuz ahoj, o mlieko by som sa nebala, mozno by som vynechala kojenie asi hodinu po cviceni,ale ked babatku chuti, tak to vynechavat nemusis 🙂 ak ti ide zatial vaha dole, tak by som pokracovala v jedalnicku, ktory mas. vyzera byt celkom vyvazeny, aj to poobedne jedlo je super (Bez sacharidov, idealne na chudnutie), takze uuplne v pohode. 🙂

@reisi ahoj,dakujem, dufam ze babam pomozeme 🙂 priberanie moze byt aj tym, ze si nabrala nejake svaly a tvoje telo zacalo viac zadrziavat vodu. nebrala by som vahu ako klucovu, pri tvojej vyske je ta vaha v pohode a skor by som sledovala ako sa meni postava. len ciste z brucha/bokov sa chudnut neda, treba chudnut globalne, bohuzial no.. tie posledne kila idu vzdy najtazsie, hlavne ked je tam len nieco, co treba doladovat, osobne by som sa zamerala na spevnenie tychto partii (drepy, vypady, cviky na zadok a nohy, cviky na spodny chrbat). mozno by bolo dobre zacat si pisat co jedavas, kazdu cast, nech si to vies pozriet, ci tam nie je nieco zle, co clovek na prvy pohlad nevidi.
len to je ten problem, ze ked ma clovek fakt len zopar kil, tak s kazdym stratenym sa to dalsie dava dolu tazsie a tazsie.. tym menej tuku baba ma, tym dlhsie bude trvat, kym ho zhodi, je to taky paradox, je to neprijemne, ale je to tak no 😒

tereza0442
autor
29. jan 2013

@blondyblond jasne napisem ti 🙂
@elizabethia ak mas doma stacionar, skus si pozriet co som pisala babam vyssie - najst si cas dajme tomu 4x do tyzdna pravidelne, staci 20-25minut. HIIT ako intervalovy trening, 8sekund sprint a 12sekund vydych a opakovat az kym neprejde 10-15minut..postupne pridavat minuty.. je to efektivnejsie ako hodinka bicyklovania, pri ktorej si stihas precitat casopis 🙂
delena strava pomaha, zamerala by som sa hl. na kombinaciu sacharidy+bielkoviny doobeda a bielkoviny+tuky poobede. Ked bude krajsie pocasie, mozes zacat zas behavat, kludne aj s malym v kociku (ak mas dobry kocik), alebo sama. Z brucha to ide velmi rychlo dole behanim 🙂 ten bezecky pas sa da tiez vyuzit na HIIT program 🙂

Tu začni písať odpoveď...

Odošli