Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Prváčik má ľahké mentálne postihnutie

marianella
16. okt 2015

ahojte mamičky aj nemamičky. Mám hlavu v smútku a neviem ako ďalej, aké mám možnosti?
Moj synček bol odjakživa trošku menej chapavý a všetko mu dlšie trvalo, inak je ako bežné dieťa, hravý, spoločenský, poslušný. Teraz nastupil do školy /odklad sme mali/ a pani učitelka nám odporučila psychologické vyšetrenia, má problém s písaním, s rozoznávaním písmenok. Čakala som, že mu uričia diagnozu typu - dysleksia, dysgrafia. No na moje velké prekvapenie nám oznámili mentálne postihnutie a chceli mi Peťkovi ihned vybaviť prestup na špeciálnu školu, s čím som samozrejme nesúhlasila.
Nedám môjho malého dobrého chlapčeka medzi detičky čo majú ovela vačšie problémy do špeciálky, nechcem aby sa mi pokazil - ľahko sa na neho nabaluju šintrovstvá. Tiež ho chcem ubrániť pred výsmechom druhých detí ked mu to v škole nepojde tak dobre ako im.
Psycholog nám povedal, že riaditeľka má pravo vylúčiť Peťka zo ZŠ, ak nebudem suhlasiť može to urobiť aj súdnou cestou. Na škole nemajú špecialneho pedagoga ani osobneho asistenta. Možem si ho zabezpečiť aj sama? Pripadne neviete o škole kde by mi vzali syna aj s takýmto postihnutím?
Ďakujem.

elian
16. okt 2015

Je to určite ťažká situácia a chce to trošku čas sa s tým vysporiadať, ale nezúfaj a vôbec sa neboj špeciálnej školy - je to škola ako každá iná 😉 teda s rozdielom, že je tam špeciálny pedagogický tím a všetko je prispôsobené detičkám, ich individuálnym potrebám - ver odborníkom a nenechaj syna trápiť sa v škole, kde naňho budú kladené vysoké nároky a bude mať z toho stres ☹
V špeciálnej škole sú detičky rozdelené podľa stupňa postihnutia a tvoj bude asi patriť do toho najľahšieho varianta A - v triede je max 8-10 detí na učiteľku a tá má čas sa im dôkladnejšie venovať 😉 neboj sa určite to zvládnete a tvoj syn raz bude viesť normálny a plnohodnotný život 🙂

barbora59
16. okt 2015

No neviem pozrela som si maleho fotku a vyzera ako riadny šinter.Co keby si isla este k inemu lekarovi.. Na dalsie vysetrenie. Z takejto diagnozy by som bola tiez pekne vyvalena hlavne ked ta to urcite ani vo sne nenapadlo.

rokka
16. okt 2015

presne ako píše @elian...moja byvala kolegyna mala presne tieto iste problemy ako ty...syn bol vsak uz štvrták...zle sa ucil, samozrejme ucitelia v normalnej skole od neho vyzadovali to iste ako u druhych deti...chudera chodila z toho nestastna, mordovala ho doma s ucenim ale jednoducho chlapec bol trochu iny. Inak jej lekari odporucali dat ho do specialnej skoly (triedy) ale ona sa nejako s tym nemohla zmierit...vobec nechcela dopustit ze maly je taky aky je. Inak uplne normalne vesele, dobre decko. Nakoniec ho predsa len po dlhom odhodlavani dala do specialky a cuduj sa svete !!! Chlapec zacal nosit dobre znamky a na vysvedcenie boli same jednotky. Vies ono to ja aj o inom ...ti ucitelia, specialisti sa uplne inak venuju detom trochu individualnejsie...lebo tie deticky to potrebuju. Hlavu hore! Nepozeraj okolo seba na druhych, co povedia. Je to tvoje dieta a chces mu predsa len to najlepšie 🙂

marianella
autor
16. okt 2015

@elian môj názor je taký, že špeciálnou školou Peťka ihned odpíšem, prečo by nemohol mať šancu aspom prvý ročník to skusiť na normálnej škole? Možno všetkých prekvapí a nepojde mu to až tak katastrofálne ako to oni očakávajú. Ja ho poznám, je snaživý, vždy ked mu poviem - peťko musíš sa snažiť, odpoved je - maminka ja sa vždy snažím. Potrebuje niekoho kto mu pomáha, lebo nerozumie dobre zadaniam, ale ked mu to doma krokujem, tak mi pekne urobí matematiku a dokonca aj písmenká mu už idú trošku lepšie písať, jediné čo ho neviem naučiť je ich rozoznávať - v hovorenom slove. Ale ja nie som na to študovaná. Prečo druhé deti s problémom možu byť integrované a jeho hned posielaju do špecialnej, je to nespravodlivé voči nemu.
Chcem iba zistiť aké mám možnosti, aby som bola priparavená, ked nás nahodou pani riaditeľka o dva týždne s jeho správou v rukách bude chcieť odmietnuť.

@barbora59 to su akurat také fotky, ked sme v parku šaškovali :D je veľmi hravý, ale poslúcha. Ano premýšlala som, že by som skusila ešte dalsieho lekára, len neviem či hned teraz alebo až ale o pol roka. Veru nenapadlo a poviem ti, videla som tie testy, bola by som zvedavá ako by ich zvladli dalsie deti z triedy, nevypadali veľmi jednoducho.... jeho otec má tiež takmer žiadnu logiku, asi by mu trvalo kým by ich urobil 🙂 a to su určené pre 7 ročne dieťa.

agna1979
16. okt 2015

U nás to tiež trvalo dlhšie vyrovnat sa s tým ale už počas školského roka nám odporucili navstevu psychologa ktorí stanovil diagnozu ako ma tvoj syn tiez som nechcela ju dat do Szš ale povedali my ze oni ju možu nechat opakovatprvý ročník 2krat a potom ju aj tak preradia do Szš ako chcem a po prvom ročníku som sama videla že nemá na to zvladnut beznu zš tak som sa išla pozriet do tej spec.skoly a moja návsteva rozhodla v triede max8 detí ucitelka sa venuje kazdemu kolko potrebuje tak dcéra zacala chodit tam je uzasne sledovat ako rada chodí doškoly do tej zš chodila vystresovaná už je tam 8 rok a som spokojná a kedze je aj hyperaktívna tak počas vyučovania ma dovolené sa poprechádzat po triede.A hlavne tam sa jej nikto nevysmieval ked jej nešlo čítat,písat.A čo mozem porovnat so synom ktorý chodí do normalnej zš tak je to náročne a nemala by šancu to zvládat.

matenka
16. okt 2015

@marianella moja mamina je učiteľka na takejto špeciálnej škole, ak máš nejaké otázky kľudne sa pýtaj
určite skús druhého doktora, ale ak ti odporučili špeciálnu školu, tak vedeli prečo, plno detí sa zbytočne trápi na normálnej škole a rodičia nechcú dovoliť, aby mali nálepku špeciálnej školy, si zváž či mu tým viac neublížiš, držím palce

agna1979
16. okt 2015

A u nás v škole sú deti rozdelené podla diagnozy takze ona chodí do triedy len s detmi ktore majú tú istu diagnozu.

agna1979
16. okt 2015

A naša suseda má dcéru ktorá chodila na špec.skolu teraz to dievčatko jazdí na aute má 2 deti a nikto by nepovedal že chodila na specialnu skolu.Ja ju stale volam dievcatko aj ked uz ma 24 r.

matenka
16. okt 2015

moja mamina učí teraz A variant, ten ľahší, učila aj B variant ale tam boli už ozaj veľké problémy, učili sa jedno písmenko aj mesiace

yukki
16. okt 2015

@marianella daj ho ešte raz pretestovať, v nejakom Centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, napríklad, aby si si si Ty mohla byť istá.
Je divné, že sa ho snažia vyradiť z normálnej ZŠ, nakoľko v posledných rokoch je silný trend INTEGROVAŤ deti s poruchami (či už s ĽMR, alebo inými poruchami) v normálnych základných školách.
Tvoj chlapec, aj ak by spadal do kategórie detičiek s ľahkým mentálnym postihom, môže byť integrovaný v normálnej základnej škole a postupovať podľa vzdelávacieho variantu A. Mal by iné učebnice, omnoho pomalšie by bral napríklad tú matiku, nebol by hodnotený z cudzieho jazyka či informatiky...... a ide to aj bez asistenta, ale, samozrejme, vyžaduje to od pedagóga individuálny prístup a trochu viac snahy a práce ako s triedou plnou len normodetí. Poznám takto integrované deti, a je otázne, či časom k tomu nedospejeme aj my, so staršou dcérkou.
Ak sa vo Vašej blízkosti nachádza dobrá Špeciálna základná škola, ja by som to brala všetkými desiatimi-pre moju staršiu. Stopercentne by sa tam naučila viac a lepšie, ako keď kvasí v normoškole a houby rozumie. Ale vravím.....dobrá šzš....lebo bohužiaľ, mnohé z týchto škôl boli zdegradované na odkladište sociálne najneprispôsobivejších (na východe), a aj keď sú tam skvelí pedagógovia, a veľmi dobrý systém výučby......mnohých rodičov to zloženie žiakov odradí a radšej sa snažia integrovať dieťa v normálnej Zš. Kde sa trápi a trápia sa aj rodičia, lebo zasa v nejednej (česť výnimkám) normoškole je im také dieťa na obtiaž....nechcú sa im osobitne venovať.....
Oficiálne môže Tvoj syn navštevovať aj normálnu ZŠ so vdelávacím variantom A.
Držím palce, aby ste sa rozhodli najlepšie pre syna.

ellca123
16. okt 2015

mame podobny problem /mame odklad 1r./
v pedagog.psycholog.centre sa zacali malej venovat a pripravovat ju na skolu
hadam nam to trocha pomoze

dietatko nedavam do "specialky" ale ju chcem integrovat medzi ostatne deti/ a tajne dufam ze ju deti"nezozeru" za ziva

marianella
autor
16. okt 2015

@yukki velmi výstižne napísané, ďakujem 😉

@ellca123 chodili sme pred nastupom do školy pravidelne jeden rok do CŠPP, učili sme sa doma takmer každý deň, pokroky som badala ale len veľmi maličké. Vysetrenia mu robili pred necelými dvoma rokmi a vtedy mu tato diagnoza nevyšla...takže napriek mojej snahe sa to vlastne zhoršilo ☹

yukki
16. okt 2015

@ellca123 ja som chodila do CPPPP v Spišskej s kikou, počas odkladového roku. Som presvedčená, že jej to pomohlo.

sardinka335
16. okt 2015

@yukki a ty si to ako predstavuješ? Bez asistenta? Nerealne tak jej neťahaj medove motuze pod nosom akoze učitelka bude 24 detí učit z jednej učebnice a tomu jednemu bude vysvetlovať z tej inej nie? A to ako stihne na tej hodine? Dieťa zo špec. ped. potrebami potrebuje asistenciu. To nie je o ,,troche,, viac snahy. Práca s dieťaťom s diagnozou je diametralne odlišná ako praca s bežným žiakom. To nemá šancu učitel sám na hodine zvladnuť - vyučovať ostatne deti a popri tom sa individuálne venovať tomu kto to potrebuje ,,uplne inak,, podať a vysvetliť.
Ale suhlasím s tebou ze ŠZŠ s často len odkaldarne ciganov, asociálov - sem tam Down, autista, lahký DMOčkár...robila som v jednej bratislavskej a stačilo.
Tento clapček ma zrejme organické poškodenie mozgu - z čoho prameni ta mentalna retardácia. Nie je to mentálne zanedbanie v dosledku nejakých exogennych faktorov, ktore je možné dobehnuť zvýšenou starostlivosťou a venovaním sa. Inak mamička mi pride hyperprotektiva - nedam mojho ,,chudačika,, do špecky....ani sa jej na jednej strane nečudujem, ale kedze nekonkretizuje čo vlastne jej psychologička povedala - mentálne postihnutie je tak široký pojeeeeem ťažko radiť. Ja na jej mieste by som sa snažila dohodnuť so školou na asistentovi ako prvu vec.

seahorse27
16. okt 2015

Chapem tvoje obavy zo specialnej skoly, ale ver mi, ze pre tvojho syna by to bolo najlepsie riesenie. V triede s detmi s normointelektom nezazije pocit uspechu, hrdosti na seba a casom to moze viest k frustracii a nasledne k problémom v spravani. Bude s tam iba trapit. Ine by bolo, keby sa mu venoval asistent alebo specialny pedagog, ale pises, ze na vasej skole nie je. Integraciu tiez musi navrhnut CPPP a vacsinou sa dava detom s hranicnym intelektom, ktore podla zakona nepatria do beznej ZS. Ak sa potvrdila lahka MR, tak v specialnej skole bude vzdelavany podla variantu A - cize presne nastavenaho na jeho moznosti a nemusis sa bat, ze tam "zakrnie" medzi viac postihnutými detmi. Skus popatrat po naozaj dobrej specialnej skole vo vasom okoli, aj za cenu, ze by ste tam museli syna vozit.

babulka82
16. okt 2015

@marianella skor si myslim že tie šnintorvstva sa mu budu našivat na normalnej škole,to nehovirim o posmievani sa mu ,deti vedia byt dnes velmi neprijemne. ☹ Skor si myslim že v tej špecialke by mu bolo lepšie ,neviem ako to tam funguje ale ak ma len lahke postihnutie proste by snim išli len pomalšim tempom a viac by sa mu venovali. Ako pišeš že je dobry a poslušny to stym podla mna nič nema,proste mu to "nepali " tak ako by malo v jeho veku,nič zle na tom nieje len mu to ide pomalšie. Su horšie diagnozy a naozaj možeš byt rada že ste to zistili skor ako neskoro a dostaval by same 5 a z toho by bol neštastny a rovnako aj vy ako rodiačia. 😖

yukki
16. okt 2015

@sardinka335 tak ja si to nepredstavujem, máme v skupine dievčatko, ktoré je už v štvrtej triede, chodí do cirkevnej triedy (je tam menej detí v triede), je variant A a ide to....priebežne si to overujem, keďže aj moja tak zrejme bude....tej malej už teraz, v štvrtom ročníku, sľúbili asistenta ale že zatiaľ nič, neboll... Na našej škole, normálna ZŠ...je 6 asistentov, mojej proste asistenta nedajú pretože-dobre čítaš-triedna učiteľka nechce. Kristína nezvláda učivo, nezvláda zadania, je hraničná čo sa IQ týka..... ja tretí rok bojujem o to, aby mohla mať asistenta, prvé 4 mesiace som jej ho aj zohnala-platený bol z istých fondov na 4 hodiny denne, a opäť dobre čítaš, pani učiteľke v triede vadil. Druhá dospelá osoba v triede..zrejme.
Vlastne máme ešte jedno integrované dievčatko, a tá tiež nemá v normoškole asistenta a začala pred rokom, ako druháčka-v strede roka-variant A. Tak asi to nejak ide, ale stotožňujem sa s tebou že pre učiteľa veru neľahko. A treba veľmi chcieť zrejme......
Čo ja som za tie roky vynaložila námahy, aby dali asistenta Kike (je integr.skrz Poruchy správania a učenia a pozornosti).....ešte aj tento rok-je tretiačka, som listy písala, riaidteľovi, špecke, na zriaďovateľa školy....veď presne tým argumentujem, čo ty píšeš, že je to ťažko zvládateľné pre učiteľa mať 20 detí normo a jedno-dve subnormu.......
@sardinka335 ja by som každému takému dieťatku a každej jeho triednej učiteľke toho asistenta dopriala.
Vidím, že kde sa veľmi chce, ide to aj bez neho....a kde sa nechce, nešlo to ani s ním....... to je tá snaha, o ktorej píšem.

nyusika
16. okt 2015

@marianella len aby si mu tou tvojou tvrdohlavostou skor nepohorsila. pretoze je zrejme, ze bude patrit k slabsim ziakom, ucitelka sa mu nemoze individualne venovat, v triede ma vela iných deti.
a hlavne, deti su zle, najma na zlych ziakov pozeraju cez prsty, kamaratit sa bude len s rovnako zlymi ziakmi.
Ja by som v takejto situacii velavelavela konzultovala s odborníkmi, predsa s tym maju viac skusenosti.

drzim vam paste, stopro to zvladnete na jednotku 🙂

yukki
16. okt 2015

@sardinka335 čo sa ešte dá urobiť, pre toho asistenta? Keď špecka povie-ja to nechávam na triednom učiteľovi, a triedny učiteľ povie-NIE. V CPPPP odporúčajú aj špec.pedagóg, aj psychológ po dôkladných vyšetreniach zaškolenie s asistentom. Tieto materiály som poslala aj horeuvedeným adresátom, a sprepáčením hovno som vybavila. Tak mi teraz decko sedí v škole, nosí 5, nie je si istá číselným radom do 20 a má rátať do 100 s prechodom a do 1000 už sa učia tiež.....koľkokrát len ju stačí upozorniť, pribrzdiť, a vráti sa a vyráta to, a toto samozrejme učiteľka pri 20 deťoch nemôže-ja verím, viem, preto by tam mal byť ten asistent

Inak....píšeš o bratislavskej šzš, a teraz si predstav takú v malom meste (samozrejme s kolóniou na periférii) na Spiši, na Gemeri....... moje dieťa je rómka, chodí do triedy, kde dve tretiny detí sú rómovia (normálna zš), ale do šzš ju proste nemôžem dať.........kto to nezažil, nevie o čom asi tak píšem.....

sardinka335
16. okt 2015

@yukki no je možné ze to ,ide,, ale na ukor tých bezných ziakov...samozrejme nevidim do toho,nie som tam, ale ako sa učitelka plnohodnotne venuje na jednej hodine integrovanému žiakovi a bežným žiakom tak to je normálne na exkurziu.. 🙂 Ale píšeš že učivo nezvláda - takže take terno to v tej škole nebude a prečo ju tam potom držíš ked to nezvlada? Ako nič v zlom...len sa pytam.
Motívy učitelky prečo odmieta asistenta nie su jasne asi ani tebe či? - kazdopadne asistent spada pod učitela aspon takto to bolo v špecke, čo zadal učitel tak to asistent pomahal robiť ziakovi. Ale je pravda ze medziludkse vztahy su všelijake - ja som si tiež velmi nesadla s niektorými pedagogmi, ktory ma tlačili do veci, ktore mne nesedeli. Potom tam vznika napätie, viazne komunikácia a zensky kolektiv je celkovo faloš, skupinkovanie - asi ako všade.
Asistent nie je pre ,,,učitelku,, ale pre dieťa....samozrejme pomaha aj učitelke to je jasne, ale dieťa je tam v centre pozornosti a nie učitelka. No divne moresy....ale mna nič neprekvapuje.

yukki
16. okt 2015

@sardinka335 lebo nemám inú možnosť. Viď vyššie. A plus preto, že je hraničná, ale nie ľmr. Učivo nezvláda kôli kombinovanému postihu, dysporuchy, správanie, ADHD....

A nechcem sa hádať. Tamtej malej štvrtáčke to proste doteraz v škole klapalo, je ich tam v triede fakt menej, a je tam snaha zo strany triednej učiteľky. Neviem si to sama dobre predstaviť, ale proste sledujem to so záujmom, a tam to ide.
No napíš mi prosím, ak vieš, čo mám-môžem ešte urobiť, aby sa pomohlo decku vzdelávať sa v rámci svojich možností a schopností-čo je podľa CPPPP v normoškole s asistentom (ne podľa mňa, ja som neni pedagóg)

marianella
autor
16. okt 2015

@sardinka335 ja si uvedomujem, že bez asistenta to nepojde. Len to chcem prosto skusiť aspom prvý ročník, budem sa snažiť toho asistenta dáko vybaviť /hoci by sme ho platili sami/. Presne toho čo si napisala o ŠZŠ sa bojím. Ked už by to ozaj inak nešlo asi by som ich prešla osobne viac a vybrala tu najvhodnejšiu. Čo sa týka prehnaného strachu o syna, tak teraz ho teda mám... a obrovský ☹ vždy som bola asi viac ustrachaná o neho, lebo bol citlivý a také motovidielko. Kludne si to priznám.
A celý tento problém pravdepodobne vznikol pri porode, aj ked nikto mi pravdu v nemocnici o tom čo sa vlastne stalo nepovedal. Posledné čo si pamatám, bolo strečkovanie personálu a nadávky doktorky. Ked som sa zobudila už bolo všetko "v poriadku".
Psychologička povedala, že nemá vobec logické a fiktívne myslenie, tiež velmi zlú jemnu hrubú a grafomotoriku. A trošku aj logopedické problémy. Nerozumie vela veciam, treba mu vysvetlovať "jeho rečou", ktoru asi najlepsie ovladam ja.

daren1
16. okt 2015

Je to o skole, kamoskina mala ma Dmo neviem ako vazne, ale dovtedy hladala skolu kde integruju deticky az nasla.Mala V viac napreduje, ma motivaciu. Aj u nas funfuje skola pre deticky integrované a su tam naozaj postihnutia. Nemusi ist hned do specialnej, najst skolu ktora to akceptuje a uvidis.

sardinka335
16. okt 2015

@yukki šo ti poviem...kde nie je ochota tak nie je cesta...bez asistenta to bude len ,,preliezanie,, z ročnika do ročníka...a učitelke sa čudujem, tažko ale sudiť ked to človek nevidi aj z druhej strany. Zeby zmeniť učitelku, resp. dat do triedy kde aistent učitelke nevadí? Utopia čo?

yukki
16. okt 2015

@sardinka335 budem uvažovať....rátam s tým, že minimálne na druhý stupeň pôjde už ako variant A.....Preliezanie, prežívanie....dobre si to nazvala. Vďaka!

sardinka335
16. okt 2015

@marianella na jednej strane ta chapem...ale s tými problémamy čo píšeš to bude zrejme zabitý rok - ak mu treba vysvetlovať ,,jeho rečou,, a má velmi zlú motoriku...to iste vyzaduje individuálny prístup. Čo čakáš ze v tej triede bude robiť bez aistencie?
U nás v špecke kde som robila bola aj mama napr. ako asistentka...ale to neviem ako sa dohaduje. .. 🙂
A vieš ako to je vybrať špecku...pozlatko je vsade pekne, ostatne sa ukaze časom. Na Nevädzovej v BA to bolo take - asociály z Pentagonu, cigani, typkovia...deti zo soc. slabeho prostredia. Je tam aj vela poruch spravania, agresivity. Tym ta samozrejme nejdem strašiť, zase už tam nerobím...ale či sa niečo zmenilo...tažko povedať.

kacena4
16. okt 2015

ahojko pozeram ze si od senca kusok od nas, ja mam skusenosti z pezinskou speckou, s pripravnym rocnikom. je tam VELMI uzasna pani ucitelka. chodil mi tam chlapcek. minuly rok mi do specky ale do skolky chodila dcerka kvoli reci, je to ta ista budova, takze som sa tam stretavala s detmi. nemozem nic zle povedat na nich A variant je fakt super, pre deticky ktore maju problem v skole a urcite cim pojde dalej bude sa to len nabalovat. a psychika dietata pojde dole ☹
ale na druhej strane, nie je problem zacas intenzivne navstevovat specialneho pedagoga, popr. liecebny pedagog, ktory s malym bude pracovat ak nie je v skole ja som so synom chodila cely 1rocnik individualne. v pezinku je fakt VYNIKAJUCA pani pedagogicka dr. urbanekova. ma aj web s info. da sa aj cez poistovnu aj na hotovost. my sme chodili aj tak aj tak. a stalo to zato. nikdy nelutujem tych penazi a casu co sme do toho vlozili syna naucila citat, pisat, robit si poznamky z precitaneho textu (citanie s porozumenim) drzat si system v zosite..... proste total vymakana dr. CPPPP sa moze schovat pri nej vrelo odporucam. ak mu nepojde 1.r. moze kludne znova opakovat ako ho chces nechat v normalnej skole a uvidite co bude dalsi rok. skuste chodit na terapie intenzivne a uvidite co to spravi. ci ma vyznam stresvoat dieta v normalnej skole alebo ho radsej dat do specky a nech je v klude 1tkar. dnes uz specka nie je to co volakedy osobitka!!!!!!
a jednoznacke k inemu lekarovi. pocula som ze v senci je nejaky velmi dobry psychiater na diagnostiku - detsky. meno neviem ale ak by si moc chcela mozem zistit.
drzim palceky v rozhodovani co dalej. ci sa trapit v normalnej ci prestupit a mat stastne detstvo.
inak este ma napadlo, aj zo specky sa da neskor prestupit do normalnej skoly (hocikedy v priebehu rocnikov - ak na to dieta ma 😉 ) a dnes ti na ucnovku ked uz predbieham buducnost vezmu bez problemov az zo specky dieta, lebo kolko deti zo zakladky vychadza so 4rkami. ak tvoj vyjde s 1tkami v specke tak su porovnatelek rovnaky ak tvoj nie lepsi. 🙂

yukki
16. okt 2015

Inak takto..moja švagriná chodila na nejakú...hm.....praktickú zš, ale teda v Prahe......tak referencie od jej mamy absolútne skvelé, čo to popisovala, tak to len snívať u nás o niečom takom. Ozaj, ak by si našla dobrú šzš......tak by som neváhala tam syna umiestniť. Lebo...len si predstavme ten objem učiva na základnej škole, a teraz že čo z toho využívame v našom bežnom živote......z dejepisu, fyziky, chémie....

marianella
autor
16. okt 2015

@sardinka335 presne tam sme boli na vysetrenia.... mame ist este dakde inde?

kacena4
16. okt 2015

@yukki no u nas prakticka skola na specke funguje 😀

Tu začni písať odpoveď...

Odošli