Spánkové apnoe u detičiek - výber krčných mandlí

22. aug 2022

Ahojte , stretla sa niektorá z vás so spankovym apnoe u dieťaťa ? Man pocit , ze 5r syn ho ma. V 3r mu vybrali nosné krčné mandle , no v poslednej dobe v noci strašne ťažko a hlasno dýcha, občas chrápe, často sa mrvi , budú a ma potrebu sa napiť , taktiež sa ni zdalo , ze párkrát v spánku prestal na niekoľko sekúnd dýchať (spi s nami v posteli ). Dočítala som sa, ze výber krčných mandlí by mal tento problém vyriešiť . Ešte nemám nič potvrdene od odborníka , ale objednala som nás na Orl (termín mame o 3 mesiace ). Viete mi poradiť ešte niečo na spankove apnoe , prip . Co ine by to mohlo byt ? Alebo aspoň skúsenosť s výberom krčných mandlí .ďakujem

janinah
22. aug 2022

To kde žijete.ze ORL termín o 3 mes? Skúste výš.skor.potrebuje to.zacnete asi kortikoidnym sprejom.v tomto veku sa ešte dr.nehrnu do vyberania celých krčných mandlí.tiez nosovú treba skontrolovať.mohlo tam to tkanivo " dorásť". Nie som laik.

andrejka1974
22. aug 2022

Pri apnoe môže byť aj reflux treba hlavne vyšetriť a polohovať vo zvýšenej polohe ak dýcha ústami stačí možno odstrániť len nosné mandle

zuzkaa1991
22. aug 2022

Co sa tyka dýchania 4.5r. Sledujem uz rok malu tiez so mnou spi a obcas lezim pri nej s mobilom este a tiez prestava dychat párkrát na par sekúnd uz som spomínala na kardio kde chodime kazde 3r. Ze sa mam objednať na holter hoc kedy lenze neviem ci holter zachyti kedze ked dam ruku srdce citim ale dychanie nie....a zas my mame ist teraz vyberať nosne mandle vaham velmi aj ked našťastie ťažkosti nemame len ked nastupi do škôlky je nonstop chora (upchaty nos a zatekaju jej hlieny ) takze.tymto ju nedavam.do.skolky a tym padom bola az v juni cely mesiac 🙈....

livuska124
22. aug 2022

Mne nosnú mandlu v detstve vyberali 4x, ona môže dorásť. Tiež som chrapala a mávala som apnoe - ak dobre viem, práve nosná mandľa to zvykne spôsobovať. Takže to treba dať skontrolovať určite.

janka.l
31. okt 2022