Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Ako si zachovávate prirodzenú hormonálnu rovnováhu?

marton_popradske
Moderátor
7. nov 2020

Milé mamičky, ako si zachovávate prirodzenú hormonálnu rovnováhu? My máme pre Vás čajík z nášho e-shopu www.popradske.sk. Obsahuje medovku, alchemilku, ale aj mätu. Tieto byliny napomáhajú ženskému organizmu udržiavať pohodlie, rovnováhu a celkovú pohodu. Majte krásnu sobotu a pozrite si nás na www.popradske.sk🙂

adel47
7. nov 2020

Ja som dostala teraz k narodeninám od mojej kolegynky darčekové balenie vašich cajikov. Ona sa s tým takto vyhrala a spravila mi čajovú vilu, 🤪Bol tam spomínaný čajík, čiže dostal sa ku mne po prvý krát a prvé testovanie mam za sebou a......... môžem odporučiť, veľmi mi chutil, len už čakať ci bude aj zaberat🤪

86488648
7. nov 2020

@marton_popradske ...asi v skratke robim veci,ktore robia stastnymi mojich muzov a mna napr.varim a peciem im dobroty,rozpravame a smejeme sa,hluposti neriesim,pretoze citim,ze som milovana a milujem a to je pre mna podstatne...

marton_popradske
autorModerátor
7. nov 2020

@adel47 nádhera🙏❤️🙏❤️🙏❤️🙏

marton_popradske
autorModerátor
7. nov 2020

@86488648 nádherne povedané🙏❤️🙏

babababka
7. nov 2020

Čaj s ďatelinou,alchemilkou a s chmeľom.

maruskaw
7. nov 2020

@marton_popradske Fíha, tak o tomto čajíku som vobec netušila, že ho máte v ponuke. Dobre vedieť do budúcna.☺ Keď je treba, tak mávam doma aj v práci poruke alchemilkový čaj.

evamajercak
7. nov 2020

Veľa spánku, veľa smiechu, toho nikdy nie je dosť, veľa pohody a k tomu čajík z alchemilky, ďateliny, prípadne medovky. Tento Váš som zatiaľ ešte nevyskúšala, podľa zloženia vyzerá byť chutný.

menoruze
7. nov 2020

Rada by som prispela svojimi tipmi, ako podporiť hormonálnu rovnováhu. Po dlhodobom niekoľkoročnom chronickom strese som začala pociťovať permanentné vyčerpanie, bola som odkázaná na kofeín v káve, v tabletách, aby ma udržali bdelou. Dlhodobá chronická únava u mňa bola spojená s vyčerpaním nadobličiek a mala viacero príznakov. (Sú aj iné príčin y hormonálnej nerovnováhy napr. spojené s funkciou štítnej žľazy, ale ja chcem dať praktické tipy k tomu, čo mne konkrétne zabralo.)
1. Zaradenie kvalitných tukov,
ktoré majú veľa v tuku rozpustných vitamínov (A, D, E, K) - olivovy panenský olej, avokádo, ale aj hovadzia (domáca) alebo iná pečeň a domáce vnútornosti (viete, že indiáni si z mäsa najviac cenili vnútornosti as prekvapením sa pozerali na belochov, prečo jedia svalovinu a najlepšie mäso (vnútornosti) hádžu psom? Domáce alebo bio vnútornosti, prípadne jaternice vyjdú omnoho lacnejšie, ako svalovina, aj keď ideálne je jesť po troške každú časť zvieraťa (trošku kože, svaloviny, vnútor. aj kosť- vo forme vývaru) -toto všetko vyvažuje hormóny, naj pochúťka indiánov bola napr. zvieracia slezina 🙂
2. Dopĺňanie minerálov
( napr. morskou, alebo himalájskou soľou - malý dezert proti únave je obaliť pol banána v himalájskej soli - dodá rýchle cukry na energiu aj minerály) : najmä zinok, selén - dá sa jesť v semienkach (tekvica, ľan, slnečnica...) a orechoch, všetko vopred večer namočené, aby boli ľahšie telu dostupné, alebo ľahko opražené - s medom, himalájskou soľou ako mňamka - toto likviduje kys. fytovú, kt. zabraňuje vstrebávaniu minerálov v semienkach) a magnézium, naj forma je orotát, ale ok vstrebateľný je aj citrát - rada si dávam magnéziové kúpele 1-2x za týždeň (dá sa kúpiť pod názvom Živá soľ , Ezo z Prešova), lebo kožou sa vstrebe Mg 5-6x rýchlejšie. Tento kúpeľ pôsobí relaxačne aj na nervový systém, uvoľnuje svaly a kĺby, a keď si do neho pridám aj v oliv. oleji rozpustených pár kvapiek levanduľového, rozmarínového, ylang-ylang, citrónového olejčeka alebo bylinky (harmanček), pomôžem vyladiť aj svoje ženské hormóny 🙂
3. Svetlo a tma
Pri únave pomáha pravidelný čas na slnku - stimuluje tvorbu D, povzbudzuje myseľ aj telo. K tomu patrí obmedziť modré svetlo z mobilov, TV, PC, ktoré blokuje tvorbu hormónu melatonínu. Naj je 2 hod. pred spaním vypnúť všetku techniku, miestnosť si úplne zatemniť (každá bunka nášho tela reaguje na svetlo aj tmu), a ísť spať medzi 8-10 večer. Melatonín ako hormón aj opravuje naše telo, nielen pomáha zaspať. Keď to budete robiť pravidelne, postupne pocítite prílev energie 🙂
4. Bylinky na hormonálnu rovnováhu pre ženy:
Veľa veľa piť - čistú vodu ale aj napr.
čajík z púpavového koreňa, harmanček, daťelina, vitex jahňací a ďalšie
z cudzokrajných mi pomohli: tulsi - osvätná bazalka, maca -peruánsky koreň - červená je vhodná pre ženy, rhodiola - Rusmi preskúmaný adaptogén a indická Ashwagandha,
je ich viac, tieto mám po ruke a dajú sa bežne zohnať
5. Spomalenie, jednoduchosť, určenie priorít
- toto si každý musí vo vnútri vyriešiť sám 🙂
Je toho samozrejme aj viac, toto je len prvá pomoc na začiatok Vašej cesty 🙂

irenaliza
7. nov 2020

@marton_popradske wau ešte som neskúšala určite skúsim

dadka_bb
7. nov 2020

@marton_popradske najdolezitejsiu bylinku na zenske veci ten cajik obsahuje mysi chvostik. Rastie ho veľa aj voľne v prírode. Nasušiť a popíjat. Je horky a je na zenske "veci" .medovka,mata atd to je uz len aditivum

marton_popradske
autorModerátor
7. nov 2020

@menoruze ďakujeme!

sona_matas
7. nov 2020

Presne tento čaj som pila, keď sa mi rozhádzal cyklus 🙂 Milujeme chuť alchemilky a musím uznať, že stále volím a siaham po prírodnej ceste. Veľmi mi napomáha pitný režim 🙂

cilkau
7. nov 2020

vyskušam dakujem za radu 🙂

Tu začni písať odpoveď...

Odošli