icon

Medzinárodný prevod platby cez internet banking

ivana531
20. apr 2025

Ahojte potrebujem sa opýtať. Cez IB som robila prevod do zahraničia pred par dňami Platba mi z účtu odišla ale dnes mi prišiel mail od príjemcu ktorému som písala ci platbu ma, že spracovateľ platieb nedokázal spracovať platbu a ta sa mi vráti na účet. Nie som odborník ale nieje to tak ze ak by bol pri odoslaní peňazí nejaký problém tak by mi neodišla z účtu vôbec a transakcia by bola zamietnutá? Ďakujem za info

Strana
z2
petamich
20. apr 2025

Nie banka vie pri tuzemskych platbach skontrolovat napr. ze cislo uctu splna modulo 11, vie skontrolovat, ci tvar IBAN je spravny ale ani pri tuzemskych ani pri zahranicnych platbach viacere veci skontrolovat nevie, ci cislo uctu v danej banke existuje, ci je ucet stale aktivny atd. atd.....cize je x dovodov, pre ktore sa moze platba vratit. Povedal ti prijemca, preco platbu nedokazali spracovat a co je dovodom vratenia?

ivana531
autor
20. apr 2025

Napísal ze tuto akciu vykonal priamo spracovateľ dôvod neuviedol

ivana531
autor
20. apr 2025

@petamich ďakujem krásne za odpoved

petamich
20. apr 2025

Hm tak to asi nebudes mudrejsia co spravit pri dalsej platbe inak 🤷‍♀️

ivana531
autor
20. apr 2025

@petamich prosím a nevieš do koľkých dní sa zvykne vrátiť platba? Išlo o vyššiu sumu. 15.4 som posielala

ivana531
autor
Autor odpoveď zmazal
petamich
20. apr 2025

Bola to SEPA platba alebo zahranicna platba? Kazdopadne je to zvycajne otazka par dni. Po sviatkoch by som uz cakala, ze nabehne. Uz by si ju aj mala ak by neboli nepracovne dni.

ivana531
autor
20. apr 2025

@petamich Super ďakujem krásne pomohla si mi. Bola som v tom ze platba sa bud spracuje a hneď odíde alebo nepracuje a nieje tým pádom zrealizovaná. Ďakujem za vysvetlenie. 🙏😊

maranco
20. apr 2025

@ivana531 Do akej krajiny to bola platba?
Vyplnila si správne meno majiteľa účtu, adresu?

ivana531
autor
20. apr 2025