Ahojte. Cca pred dvoma týždňami mi zmizlo takmer 140€ z karty, vo viacerých transakciách platobnou kartou. Dialo sa to o jednej v noci, keď som si náhodne zapla wifi, lebo som potrebovala niečo vyhľadať. V tom mi prišlo v tokene upozornenie, že dve platby neboli autorizované. Hneď som pozrela účet a tam už spomínaných takmer 140€ bolo preč ostatné platby neprešli len vďaka tomu, že som mala nastavený denný limit 140€. Ale teda ja som tie platby nijak neautorizovala, dialo sa to bez môjho vedomia.
Transakcie boli zadávané vo forintoch (samozrejme to podľa kurzu prepočítalo na €) a všetky odišli na známy bazár, ktorý má aj reklamy v telke.
Písala som im na podporu už viackrát, stále tá istá odpoveď že to preverujú a že mám čakať. V banke som podala reklamáciu týchto platieb, zatiaľ však tiež bez výsledku.
Nemá niekto podobnú skúsenosť? A myslite, že sa mi podarí dostať naspäť k tým peniazom?
@rozculena preboha nie
Ak si v banke zadala reklamaciu, peniaze ti na 99% vratia. Ale to chvilu trva kym to posudia a spracuju.
A aka je to prosim banka? Taketo spravanie na ucte by totiz mala detekovat samotna banka este skor nez to ty nahlasis…
Žiak aj mne zmizlo, asi vlani, suma bola podobná tvojej
Peniaze som už nevidela.
Odisli platby, hoci neboli autorizovane ? Proste len take upozornenie ti prislo dodatocne ?
Divne.
niekde si na nieco klikla .. a tym sa dostali k udajom .. uz len cakat co banka.. a snad ti zablokovali kartu a vystavili novu?
Stalo sa mi to, volali mi z banky, blokli kartu, peniaze mi vratili.
@vanilkovazmrzka presne tak. Mne sa stalo podobne (VÚB) a pár minút po tejto transakcii mi banka zablokovala sama kartu aj banking samizda. Peniaze mi vrátili, všetko prebehlo v poriadku . Oni budú preverovať či ste to náhodou neboli vy a podobne, trvá to pár týždňov
Zablokovat kartu, poziadat o novu a zatial fungovat s virtualnou.
Ak máš uloženú kartu v známom bazári, toto zablokuj a nabudúce hneď po transakcii vymaž. Radšej to nahodit viackrát, ako potom riešiť podvodnú aktivitu:(. Peniaze za predaj si nechaj posielať priamo na ucet, majú tu moznost. Syn túto platformu používa a posielajú mu priamo na ucet.
Stalo sa mi 2x s kreditnou kartou vo VUB. Hneď som volala do banky. Peniaze vrátili v oboch prípadoch myslím do 2-3 dní.
Toto sa stalo mojej susede ze jej z uctu zmizli peniaze. jej 400eur slohli.V banke ju poslali na policiu a tam jej povedali ze sa to bezne deje a ze ma byt rada ze to nie je vacsia suma. Ale ci este uvidi svoje peniaze to nevie. Tiez isli na zahranicny ucet.
@ajka10000 lenže tá suseda niekde musela zadávať údaje karty..tipujem, že nakupovala na Aliexpresse.
Autorka, ale to je chyba banky, že ti odišli peniaze bez autorizácie. Mne neuzná žiadnu platbu ak to neautorizujem.
@petracandle
mne povedala ye nikde nenakupovala ani kartu z ruky nedavala.
Fuuha, ako takemuto niecomu predist?
Ak pises o Vinted je to uz niekolko rocna situacia. Nechcela si predat svoje veci? Lebo podvodnik ti napise ze ma zaujem kupit. Ty cela natesena ze zarobis. posle ti mail ze aby ti mohol previest peniaze mas mu poslat udaje z karty. BACHA !!!!! Ma pytat cislo uctu. Ak v radosti z mozneho predaja zadas cislo karty, platnost aj ochranny kod si vybavena. Kolegyni vybielili cely ucet. Ak si niekde tieto udaje zadala nie je to chyba banky a neuzna ti reklamaciu. Ani Vinted lebo nemas komunikovat cez mail s kupcom a nedavat mu udaje o karte.
@liz_lemon @petracandle Myslim ze 3-D Secure overovanie je potrebne len pre europu (nariadenie "Európskej bankovej asociácie"). Ak peniaze isli niekde do azie tak sa to neoveruje. A podla meny/nazvu obchodnika nevies kam to islo. Ucet nevidis kedze platba kartou neplatis niekomu priamo na ucet. Aspon teda si nespominam ze by mi overovalo platby kadetade po svete, len ked platim obchodnikovi v EU.
@alantroj No, neviem ako ine banky ale TB zobrazuje pri kartach informacie ktori obchodnici maju povolene opakovane platby a ktori obchodnici maju moju kartu ulozenu u seba. Tam by som mohol vidiet ze je tam niekto koho nepoznam a ma pravo mi strhavat platby.
Takze ja tam ma pekne zobrazene Netflix (pre opakovane - predplatene platby) a napriklad PayPal ktory ma ulozenu moju kartu:
https://zive.aktuality.sk/clanok/vrDfXDb/tatra-...
@hiro pisem realne pripady. sama som byvala bankarka a svagor je riaditel v jednej banke tak viem ake reklamacie riesia. Aj policia vie o tychto praktikach, ved ludia sa ozyvaju. Mas apku, si kontrolujes, ok. Nie kazdy to robi a nie kazdy si uvedomuje ze NESMIE udavat udaje ku karte roznym pochybnym strankam a dopytujucim. mne sa napr stalo ze som isla cez QR kod uhradit listok na vlak z mobilu a bum chcelo mi stiahnut ovela vyssiu cenu len som nemala kredit. Ked som volala na ZSR tak som bola 5 v ten den. Ak by som mala pausal ani si nevsimim a mam extra poplatok odsuhlaseny na strhavanie kazdy mesiac. ked som sa skusala preklikat a zrusit to vobec ma to nepustilo. Musela som si bloknut cez operatora. vynaliezavost tychto podvodnikov je nekonecna. A ako pisem pol obyvatelstva si neuvedomuje rozdiel zadat cislo uctu a zadat udaja ku karte.
@vanilkovazmrzka je to ČSOB. Kontaktovala som ich ja hneď na druhý deň ráno, že čo sa mi dialo v noci. Pracovník na infolinke sa ma pýtal či som nepreklikla na nejaký odkaz alebo či mi neprišla nejaka SMS s linkom.. nič také mi neprišlo.
Akurát že som dva dni predtým kupovala zo spomínaného bazáru synovi oblečenie (áno je to ten bazár o ktorom píše @alantroj, nechcela som priamo menovať lebo mi potom zmazali príspevok), ale klasicky cez tlačítko predaj, nie nejak pomimo s predajkyňou. Údaje z karty tam nikdy neukladám, vždy radšej vyplním jednorazovo.
@vilma7 akú banku si mala? Podala si reklamáciu a dali ti vedieť že to neuznajú?
CSOB. Na reklamáciu reagovali asi len tým, že to spracuju...potom ani obraz a ani zvuk. Ale neriešim. Som v zahraničí, účet som zrušila.
@romino áno, ak je to zahraničný obchodník mimo EÚ, tak autorizáciu nepýta. Ten známy bazár má sídlo v hlavnom meste Litvy.
Tie upozornenia v appke mi prišli len keď už skusali ďalšie platby ktoré už boli nad denný limit.
@vilma7 och tak to si ma teda nepotešila 😩 mne dva dni po tom telefonáte na infolinku prišiel mail kde ma informovali že to riešia a že podľa pravidiel oslovili banku, ktorá tie platby prijala a že ďalej ma budú informovať. Prešli takmer dva týždne a zatiaľ nič.
@viera27 samozrejme som kartu hneď blokla a už mám novú. ČSOB virtuálne karty nemá, aj preto rozmýšľam, že od nich odídem.
nezadávala si niekde číslo karty a pin?