Z účtu mi zmizli peniaze

11. feb 2025

Ahojte. Cca pred dvoma týždňami mi zmizlo takmer 140€ z karty, vo viacerých transakciách platobnou kartou. Dialo sa to o jednej v noci, keď som si náhodne zapla wifi, lebo som potrebovala niečo vyhľadať. V tom mi prišlo v tokene upozornenie, že dve platby neboli autorizované. Hneď som pozrela účet a tam už spomínaných takmer 140€ bolo preč ostatné platby neprešli len vďaka tomu, že som mala nastavený denný limit 140€. Ale teda ja som tie platby nijak neautorizovala, dialo sa to bez môjho vedomia.
Transakcie boli zadávané vo forintoch (samozrejme to podľa kurzu prepočítalo na €) a všetky odišli na známy bazár, ktorý má aj reklamy v telke.
Písala som im na podporu už viackrát, stále tá istá odpoveď že to preverujú a že mám čakať. V banke som podala reklamáciu týchto platieb, zatiaľ však tiež bez výsledku.
Nemá niekto podobnú skúsenosť? A myslite, že sa mi podarí dostať naspäť k tým peniazom?

rozculena
11. feb 2025

nezadávala si niekde číslo karty a pin?

autor
11. feb 2025

@rozculena preboha nie

vanilkovazmrzka
11. feb 2025

Ak si v banke zadala reklamaciu, peniaze ti na 99% vratia. Ale to chvilu trva kym to posudia a spracuju.

A aka je to prosim banka? Taketo spravanie na ucte by totiz mala detekovat samotna banka este skor nez to ty nahlasis…

vilma7
12. feb 2025

Žiak aj mne zmizlo, asi vlani, suma bola podobná tvojej
Peniaze som už nevidela.

romino
12. feb 2025

Odisli platby, hoci neboli autorizovane ? Proste len take upozornenie ti prislo dodatocne ?
Divne.

liz_lemon
12. feb 2025

@romino zrejme obycajne internetove platby, obchodnik nema 3DS

@vilma7 reklamovala si to v banke?

@rozculena PIN nie je potrebny pri platbe cez internet

ukgirls
12. feb 2025

niekde si na nieco klikla .. a tym sa dostali k udajom .. uz len cakat co banka.. a snad ti zablokovali kartu a vystavili novu?

mandzula
12. feb 2025

Stalo sa mi to, volali mi z banky, blokli kartu, peniaze mi vratili.

majus2323
12. feb 2025

@vanilkovazmrzka presne tak. Mne sa stalo podobne (VÚB) a pár minút po tejto transakcii mi banka zablokovala sama kartu aj banking samizda. Peniaze mi vrátili, všetko prebehlo v poriadku . Oni budú preverovať či ste to náhodou neboli vy a podobne, trvá to pár týždňov

majus2323
12. feb 2025

@romino aj mne prišlo jedno poobedie že mám autorizovať platbu, odmietla som a aj tak mi strhlo peniaze. Žiaľ taká je doba.

viera27
12. feb 2025

Zablokovat kartu, poziadat o novu a zatial fungovat s virtualnou.

slniecko5
12. feb 2025

Ak máš uloženú kartu v známom bazári, toto zablokuj a nabudúce hneď po transakcii vymaž. Radšej to nahodit viackrát, ako potom riešiť podvodnú aktivitu:(. Peniaze za predaj si nechaj posielať priamo na ucet, majú tu moznost. Syn túto platformu používa a posielajú mu priamo na ucet.

vilma7
12. feb 2025

@liz_lemon samozrejme, ale nič to nepomohlo.

martinka13
12. feb 2025

Stalo sa mi 2x s kreditnou kartou vo VUB. Hneď som volala do banky. Peniaze vrátili v oboch prípadoch myslím do 2-3 dní.

ajka10000
12. feb 2025

Toto sa stalo mojej susede ze jej z uctu zmizli peniaze. jej 400eur slohli.V banke ju poslali na policiu a tam jej povedali ze sa to bezne deje a ze ma byt rada ze to nie je vacsia suma. Ale ci este uvidi svoje peniaze to nevie. Tiez isli na zahranicny ucet.

petracandle
12. feb 2025

@ajka10000 lenže tá suseda niekde musela zadávať údaje karty..tipujem, že nakupovala na Aliexpresse.

petracandle
12. feb 2025

Autorka, ale to je chyba banky, že ti odišli peniaze bez autorizácie. Mne neuzná žiadnu platbu ak to neautorizujem.

ajka10000
12. feb 2025

@petracandle
mne povedala ye nikde nenakupovala ani kartu z ruky nedavala.

liliana8
12. feb 2025

Fuuha, ako takemuto niecomu predist?

alantroj
12. feb 2025

Ak pises o Vinted je to uz niekolko rocna situacia. Nechcela si predat svoje veci? Lebo podvodnik ti napise ze ma zaujem kupit. Ty cela natesena ze zarobis. posle ti mail ze aby ti mohol previest peniaze mas mu poslat udaje z karty. BACHA !!!!! Ma pytat cislo uctu. Ak v radosti z mozneho predaja zadas cislo karty, platnost aj ochranny kod si vybavena. Kolegyni vybielili cely ucet. Ak si niekde tieto udaje zadala nie je to chyba banky a neuzna ti reklamaciu. Ani Vinted lebo nemas komunikovat cez mail s kupcom a nedavat mu udaje o karte.

hiro
12. feb 2025

@liz_lemon @petracandle Myslim ze 3-D Secure overovanie je potrebne len pre europu (nariadenie "Európskej bankovej asociácie"). Ak peniaze isli niekde do azie tak sa to neoveruje. A podla meny/nazvu obchodnika nevies kam to islo. Ucet nevidis kedze platba kartou neplatis niekomu priamo na ucet. Aspon teda si nespominam ze by mi overovalo platby kadetade po svete, len ked platim obchodnikovi v EU.

alantroj
12. feb 2025

@hiro neoveruje sa mimo EU. Takisto temu stauje malinke platby ak sa registujes. treba byt obozretny kde a hlavne ake udaje zadas

hiro
12. feb 2025

@alantroj No, neviem ako ine banky ale TB zobrazuje pri kartach informacie ktori obchodnici maju povolene opakovane platby a ktori obchodnici maju moju kartu ulozenu u seba. Tam by som mohol vidiet ze je tam niekto koho nepoznam a ma pravo mi strhavat platby.
Takze ja tam ma pekne zobrazene Netflix (pre opakovane - predplatene platby) a napriklad PayPal ktory ma ulozenu moju kartu:
https://zive.aktuality.sk/clanok/vrDfXDb/tatra-...

alantroj
12. feb 2025

@hiro pisem realne pripady. sama som byvala bankarka a svagor je riaditel v jednej banke tak viem ake reklamacie riesia. Aj policia vie o tychto praktikach, ved ludia sa ozyvaju. Mas apku, si kontrolujes, ok. Nie kazdy to robi a nie kazdy si uvedomuje ze NESMIE udavat udaje ku karte roznym pochybnym strankam a dopytujucim. mne sa napr stalo ze som isla cez QR kod uhradit listok na vlak z mobilu a bum chcelo mi stiahnut ovela vyssiu cenu len som nemala kredit. Ked som volala na ZSR tak som bola 5 v ten den. Ak by som mala pausal ani si nevsimim a mam extra poplatok odsuhlaseny na strhavanie kazdy mesiac. ked som sa skusala preklikat a zrusit to vobec ma to nepustilo. Musela som si bloknut cez operatora. vynaliezavost tychto podvodnikov je nekonecna. A ako pisem pol obyvatelstva si neuvedomuje rozdiel zadat cislo uctu a zadat udaja ku karte.

slniecko5
12. feb 2025

@alantroj mne sa to iste stalo pri donaske bistro.sk. Miesto 7 eur mi chcelo stiahnuť 70 eur, našťastie som to hneď zrušila, neprešlo to. Otras fakt. Ja už nedávam nikde svoju kartu. Platím cez účty, dobierku a ked vyslovene nie je ina možnosť, hneď po transakcii mažem kartu.

autor
12. feb 2025

@vanilkovazmrzka je to ČSOB. Kontaktovala som ich ja hneď na druhý deň ráno, že čo sa mi dialo v noci. Pracovník na infolinke sa ma pýtal či som nepreklikla na nejaký odkaz alebo či mi neprišla nejaka SMS s linkom.. nič také mi neprišlo.
Akurát že som dva dni predtým kupovala zo spomínaného bazáru synovi oblečenie (áno je to ten bazár o ktorom píše @alantroj, nechcela som priamo menovať lebo mi potom zmazali príspevok), ale klasicky cez tlačítko predaj, nie nejak pomimo s predajkyňou. Údaje z karty tam nikdy neukladám, vždy radšej vyplním jednorazovo.

@vilma7 akú banku si mala? Podala si reklamáciu a dali ti vedieť že to neuznajú?

vilma7
12. feb 2025

CSOB. Na reklamáciu reagovali asi len tým, že to spracuju...potom ani obraz a ani zvuk. Ale neriešim. Som v zahraničí, účet som zrušila.

autor
12. feb 2025

@romino áno, ak je to zahraničný obchodník mimo EÚ, tak autorizáciu nepýta. Ten známy bazár má sídlo v hlavnom meste Litvy.
Tie upozornenia v appke mi prišli len keď už skusali ďalšie platby ktoré už boli nad denný limit.

autor
12. feb 2025

@vilma7 och tak to si ma teda nepotešila 😩 mne dva dni po tom telefonáte na infolinku prišiel mail kde ma informovali že to riešia a že podľa pravidiel oslovili banku, ktorá tie platby prijala a že ďalej ma budú informovať. Prešli takmer dva týždne a zatiaľ nič.

autor
12. feb 2025

@viera27 samozrejme som kartu hneď blokla a už mám novú. ČSOB virtuálne karty nemá, aj preto rozmýšľam, že od nich odídem.