Používanie zdrobnenín v reklamách
Ahojte, čo hovoríte na zdrobneniny v reklamách alebo n SS firiem?
Mám e-shop, máme Instagram, Facebook, mám dievča, ktoré sa stará o tieto siete, avšak prišla za mnou s tým že by pridala viacej takýchto slov do videii a príspevkov.
Ukazovala mi príspevky iných firiem, často používané zdrobneniny ako napríklad vlásky, čokoládka, mäsíčko, zemiačky, očné tieniky, objednávočky, produktíky a podobne.
Ďalšia vec je že by chcela pridať viac takých slov, neviem ako ich nazvať dajme tomu že nárečové, napríklad čukolada, reku, oblečko atď.
Nenapadnú mi teraz všetky príklady čo spomínala ale tak aspoň aby ste vedeli o čo ide.
Ja nie som moc zástancom takýchto slov, doma nech si každý rozpráva ako mu vyhovuje a používa akékoľvek slová, ale na takejto "verejnej pôde" proste na mieste ktoré má reprezentovať firmu mi príde na mieste taká oficiálna spisovná komunikácia.
Vo firme má ale presviedčajú vraj to viac priláka zákazníka a ľudia majú radšej takúto "rodinnejšiu" komunikáciu.
Tak by som si rada spravila sama pre seba zatiaľ taký "prieskum" záujme vás skôr reklama kde sú použité takéto iné výrazy alebo máte radšej klasické vyjadrovanie?
nepáči sa mi to 🙂
Súhlasím s Tebou. Podľa mňa takáto deformácia jazyka nepôsobí reprezentatívne.
nepači sa mi to, začinam mat alergiu na to , nech urobi niečo kreativnejšie iné ..
Podla toho co predavas. Mozno teenage to vie oslovit. Osobne sa mi z toho otvara noz vo vrecku. Male percento su mozno vtipne. Drviva vacsina je ako past na oko.
Mna by to sice zaujalo, ale v negativnom zmysle.
Zavisi aku skupinu zakaznikov chces oslovit...
1. slang záleží aký tone of voice má tvoj e-shop celkovo, 2. zdrobneniny nepoužíva nik, kto to má v hlave po hromade a nikdy to trendy nebolo ani nebude pokiaľ nejde VÝHRADNE o detské produkty, napríklad ako minerálna voda drobček, pri plienkach použiť slovo zadoček a nie zadok alebo pri kvapkách na koliku, je ok použiť bruško. Takže radšej zmeň dievča na stránky, aby ti to celé nepokazila 🙂
Zákazníci sú prevažne dospelí ľudia
Za mna je taka komunikacia infantilna a odpudzuje ma ak dospely clovek o svojich vlasoch hovori ako o vlaskoch, ockach, nozkach... Toto par´tri do komunikacie s malymi detmi alebo do steklivych intimnych komunikacii medzi partnermi.
Aj narecovy vyrazy maju svoje miesto aj mimo domacnosti, ale nie vo firemnej komunikacii s potencionalnym zakaznikom. Jedine, ze by ta komunikacia bola vyhradena urcitej presnej skupine.
A objednavocka a produktiky, to uz je cisty primitivizmus, to mi dekel vyrazilo 🙄 ked som tak presla co si dala ako priklady. Masko este ak by ste vyrabali prikrmy pre dojcata. Keby mi niekto ponukal tieniky, zacnem pochybovat o tom, ci je kompletny. To tak na istac pasuje do nejakeho tutorialu pre mentalne nevyzretych od mentalne nevyzretej
,, Švihni si! " Posiela aj zalando :D
Jednoducho si len treba zvoliť marketingovú stratégiu a tej sa držať. Najhoršie je raz byť strohý a inokedy tam kydnúť nejakú blbosť.
Na sockach ide o počet komentárov. Ak ti tam budú ľudia hejtovať výrazy, tak dobre pre tvoju stránku.
Zdrobneniny aké píšeš nechápem ani u malých detí a nárečové slová môžu byť ak chcete takú reklamu, netreba byť stále len formálny.
Ahoj, nerobila by som takéto infantilne upravy, pokiaľ cieľová skupina nie sú deti. Ak chceš, ozvi sa mi do súkromnej správy, aký máš eshop, môžem sa pozrieť, čo by sa dalo vylepšiť. Nechcem za to nič 🙂.
Nie, toto fakt nie.
Ja som sa stretla v banke s tým, že tá žena používala zdrobneniny a taký príliš familiálny prístup. Prišlo mi to strašne neprofesionálne.
Mňa by to úplne odradilo od nákupu. Ešte vhodné zvolený slang s nejakou myšlienkou, povedzme ok, ale zdrobneniny určite nie.
Nie, toto fakt nie.
Ja som sa stretla v banke s tým, že tá žena používala zdrobneniny a taký príliš familiálny prístup. Prišlo mi to strašne neprofesionálne.
@unicornlady presne. Aj ja som zazila "Vase peniazky prevedieme..." a ja som sa citila akoby sa mi vysmieval, ked so mnou hovori ako so skolkarom...
Utcite nie 😃 prislo by mi to odveci neznasam prehnane zdrobneniny a narecove slova v reklame? Divne ved kazda skupina ma svoje narecove slova to sa neda zovseobecnit pre celu sr
Ja to tiež neznášam, je to slizké. Ak chce priniesť inovácie do predaja, mne sa páčia skôr personalizované objednávky, napríklad Milá Eva, s radosťou vám oznamujeme, že vašu zásielku sme vám práve odoslali. Raz som dcére objednávala topánky z Berlína a na škatuli bolo rukou nakreslené srdiečko a po slovensky napísané pozdrav z Berlína a v krabici nejaké papierové konfety.
Proste milá, príjemná komunikácia stačí, žiadne infantility
odradí ma každá reklama, používajúca prihlúple, zbytočné a infantilné zdrobneliny
Aj toho ukričaného zeleného mimozemšťana už treba niekam poslať...
Asi ide o cielovku. Pises ze zakaznici su dospeli ludia ale to je moc siroky pojem. Zeny, muzi, vek, prijmova kategoria, region...? O2 raz malo take maňušky a ja ze bozeee, to je trapne a detinske a kamoska ze to je zlateeee.
Ja mam aj z "gorilovania" osypky. Toto na mna vobec nefunguje. Ale zas je otazka na aku skupinu cielis, ak na infantilne tiktokerky tak "čokoška" môze byt fajn ale aj fail. Skus a uvidis.
fuj,absolútne nechutné,du blejt,velebnosti
Ked v reklame pocujem "masko", mam chut stat sa vegetarianom. Je to nieco neskutocne odporne.
1. nepozeram, ak je to mozne,
2. ak sa da, cielene sa jej vyhybam
3. akakolvek reklama mi neskutocne lezie na nervy
4. ak uz nejaku sledovat musim, tak ocenim ked je vtipna. Ale zaroven slusna. Ziadne vulgarne vtipy,.
5. a nie zdrobneliny. Aspon nie tie, ktore chce pouzit “tvoja slecna”, lebo ich pouzivaju ini. Je to nechutne az primitivne.
6. narecove slova by nemuseli byt uplne od veci. V pripade, ze cielite na urcity region ci mesto, a chcete sa tak priblizit dialektu tamojsich beznych ludi. Ale v tom pripade, opat by som na taku reklamu v nareci pozitivne reagovala, musela by byt slusne vtipna. Nie vulgarna, nie urazliva, nie vysmesna.
7. asi by som so slecnou dala vazny pokec…
Také zdrobneninky podľa mňa rozprávajú žienky čo
prezentujú kozmetiku napr, a nepride mi to nejaké "oficiálne", ak skôr tuctové, že dievča sa natočí s produktom.".
Ďalšie skomoleniny tiež radšej nie. Keď to použije niekto kto na YouTube točí srandičky tak ok ale nie seriózna reklama.
Môj názor. Ponechala by som každému svoj štýl. Ale vážne keď ide o niečo hodnotné overené, tak by som to nechala v takom serióznym znení.


nezaujme. Je to odporne, vhodne akurat tak pre skolkarov.