icon

Používanie zdrobnenín v reklamách

30. máj 2025

Ahojte, čo hovoríte na zdrobneniny v reklamách alebo n SS firiem?
Mám e-shop, máme Instagram, Facebook, mám dievča, ktoré sa stará o tieto siete, avšak prišla za mnou s tým že by pridala viacej takýchto slov do videii a príspevkov.
Ukazovala mi príspevky iných firiem, často používané zdrobneniny ako napríklad vlásky, čokoládka, mäsíčko, zemiačky, očné tieniky, objednávočky, produktíky a podobne.
Ďalšia vec je že by chcela pridať viac takých slov, neviem ako ich nazvať dajme tomu že nárečové, napríklad čukolada, reku, oblečko atď.
Nenapadnú mi teraz všetky príklady čo spomínala ale tak aspoň aby ste vedeli o čo ide.
Ja nie som moc zástancom takýchto slov, doma nech si každý rozpráva ako mu vyhovuje a používa akékoľvek slová, ale na takejto "verejnej pôde" proste na mieste ktoré má reprezentovať firmu mi príde na mieste taká oficiálna spisovná komunikácia.
Vo firme má ale presviedčajú vraj to viac priláka zákazníka a ľudia majú radšej takúto "rodinnejšiu" komunikáciu.
Tak by som si rada spravila sama pre seba zatiaľ taký "prieskum" záujme vás skôr reklama kde sú použité takéto iné výrazy alebo máte radšej klasické vyjadrovanie?

Strana
z2
avatar
lija22
30. máj 2025

nezaujme. Je to odporne, vhodne akurat tak pre skolkarov.

avatar
jablko13
30. máj 2025

nepáči sa mi to 🙂

avatar
tanyan
30. máj 2025

Súhlasím s Tebou. Podľa mňa takáto deformácia jazyka nepôsobí reprezentatívne.

avatar
sara07
30. máj 2025

nepači sa mi to, začinam mat alergiu na to , nech urobi niečo kreativnejšie iné ..

avatar
beata_k
30. máj 2025

Podla toho co predavas. Mozno teenage to vie oslovit. Osobne sa mi z toho otvara noz vo vrecku. Male percento su mozno vtipne. Drviva vacsina je ako past na oko.

avatar
marianarem
30. máj 2025

Mna by to sice zaujalo, ale v negativnom zmysle.

avatar
anjelicek26
30. máj 2025

Zavisi aku skupinu zakaznikov chces oslovit...

avatar
denkabemommy
30. máj 2025

1. slang záleží aký tone of voice má tvoj e-shop celkovo, 2. zdrobneniny nepoužíva nik, kto to má v hlave po hromade a nikdy to trendy nebolo ani nebude pokiaľ nejde VÝHRADNE o detské produkty, napríklad ako minerálna voda drobček, pri plienkach použiť slovo zadoček a nie zadok alebo pri kvapkách na koliku, je ok použiť bruško. Takže radšej zmeň dievča na stránky, aby ti to celé nepokazila 🙂

autor
30. máj 2025

Zákazníci sú prevažne dospelí ľudia

avatar
viestta
30. máj 2025

Za mna je taka komunikacia infantilna a odpudzuje ma ak dospely clovek o svojich vlasoch hovori ako o vlaskoch, ockach, nozkach... Toto par´tri do komunikacie s malymi detmi alebo do steklivych intimnych komunikacii medzi partnermi.
Aj narecovy vyrazy maju svoje miesto aj mimo domacnosti, ale nie vo firemnej komunikacii s potencionalnym zakaznikom. Jedine, ze by ta komunikacia bola vyhradena urcitej presnej skupine.
A objednavocka a produktiky, to uz je cisty primitivizmus, to mi dekel vyrazilo 🙄 ked som tak presla co si dala ako priklady. Masko este ak by ste vyrabali prikrmy pre dojcata. Keby mi niekto ponukal tieniky, zacnem pochybovat o tom, ci je kompletny. To tak na istac pasuje do nejakeho tutorialu pre mentalne nevyzretych od mentalne nevyzretej

avatar
procrastique
30. máj 2025

,, Švihni si! " Posiela aj zalando :D
Jednoducho si len treba zvoliť marketingovú stratégiu a tej sa držať. Najhoršie je raz byť strohý a inokedy tam kydnúť nejakú blbosť.

avatar
tilly
30. máj 2025

Na sockach ide o počet komentárov. Ak ti tam budú ľudia hejtovať výrazy, tak dobre pre tvoju stránku.

avatar
januska12323
30. máj 2025

Zdrobneniny aké píšeš nechápem ani u malých detí a nárečové slová môžu byť ak chcete takú reklamu, netreba byť stále len formálny.

avatar
eviq
30. máj 2025

Ahoj, nerobila by som takéto infantilne upravy, pokiaľ cieľová skupina nie sú deti. Ak chceš, ozvi sa mi do súkromnej správy, aký máš eshop, môžem sa pozrieť, čo by sa dalo vylepšiť. Nechcem za to nič 🙂.

avatar
unicornlady
30. máj 2025

Nie, toto fakt nie.
Ja som sa stretla v banke s tým, že tá žena používala zdrobneniny a taký príliš familiálny prístup. Prišlo mi to strašne neprofesionálne.

avatar
thereisabear
30. máj 2025

Mňa by to úplne odradilo od nákupu. Ešte vhodné zvolený slang s nejakou myšlienkou, povedzme ok, ale zdrobneniny určite nie.

avatar
viestta
30. máj 2025
@unicornlady

Nie, toto fakt nie.
Ja som sa stretla v banke s tým, že tá žena používala zdrobneniny a taký príliš familiálny prístup. Prišlo mi to strašne neprofesionálne.

@unicornlady presne. Aj ja som zazila "Vase peniazky prevedieme..." a ja som sa citila akoby sa mi vysmieval, ked so mnou hovori ako so skolkarom...

avatar
luteam
30. máj 2025

Utcite nie 😃 prislo by mi to odveci neznasam prehnane zdrobneniny a narecove slova v reklame? Divne ved kazda skupina ma svoje narecove slova to sa neda zovseobecnit pre celu sr

avatar
0silvia0
30. máj 2025

Ja to tiež neznášam, je to slizké. Ak chce priniesť inovácie do predaja, mne sa páčia skôr personalizované objednávky, napríklad Milá Eva, s radosťou vám oznamujeme, že vašu zásielku sme vám práve odoslali. Raz som dcére objednávala topánky z Berlína a na škatuli bolo rukou nakreslené srdiečko a po slovensky napísané pozdrav z Berlína a v krabici nejaké papierové konfety.
Proste milá, príjemná komunikácia stačí, žiadne infantility

avatar
danica2711
30. máj 2025

odradí ma každá reklama, používajúca prihlúple, zbytočné a infantilné zdrobneliny

avatar
done
30. máj 2025

Aj toho ukričaného zeleného mimozemšťana už treba niekam poslať...

avatar
basska_b
30. máj 2025

Asi ide o cielovku. Pises ze zakaznici su dospeli ludia ale to je moc siroky pojem. Zeny, muzi, vek, prijmova kategoria, region...? O2 raz malo take maňušky a ja ze bozeee, to je trapne a detinske a kamoska ze to je zlateeee.

avatar
tykat
30. máj 2025

Ja mam aj z "gorilovania" osypky. Toto na mna vobec nefunguje. Ale zas je otazka na aku skupinu cielis, ak na infantilne tiktokerky tak "čokoška" môze byt fajn ale aj fail. Skus a uvidis.

avatar
rozculena
30. máj 2025

fuj,absolútne nechutné,du blejt,velebnosti

avatar
mandzula
30. máj 2025

Ked v reklame pocujem "masko", mam chut stat sa vegetarianom. Je to nieco neskutocne odporne.

avatar
mandzula
Autor odpoveď zmazal
avatar
mandzula
30. máj 2025

@0silvia0 Mna ako staru skatulu pobavilo toto.

avatar
elanor
30. máj 2025

1. nepozeram, ak je to mozne,
2. ak sa da, cielene sa jej vyhybam
3. akakolvek reklama mi neskutocne lezie na nervy
4. ak uz nejaku sledovat musim, tak ocenim ked je vtipna. Ale zaroven slusna. Ziadne vulgarne vtipy,.
5. a nie zdrobneliny. Aspon nie tie, ktore chce pouzit “tvoja slecna”, lebo ich pouzivaju ini. Je to nechutne az primitivne.
6. narecove slova by nemuseli byt uplne od veci. V pripade, ze cielite na urcity region ci mesto, a chcete sa tak priblizit dialektu tamojsich beznych ludi. Ale v tom pripade, opat by som na taku reklamu v nareci pozitivne reagovala, musela by byt slusne vtipna. Nie vulgarna, nie urazliva, nie vysmesna.
7. asi by som so slecnou dala vazny pokec…

avatar
0silvia0
30. máj 2025
@mandzula

Ked v reklame pocujem "masko", mam chut stat sa vegetarianom. Je to nieco neskutocne odporne.

@mandzula no presne, masko a peniazky. Fuj

avatar
arianna25
30. máj 2025

Také zdrobneninky podľa mňa rozprávajú žienky čo
prezentujú kozmetiku napr, a nepride mi to nejaké "oficiálne", ak skôr tuctové, že dievča sa natočí s produktom.".
Ďalšie skomoleniny tiež radšej nie. Keď to použije niekto kto na YouTube točí srandičky tak ok ale nie seriózna reklama.
Môj názor. Ponechala by som každému svoj štýl. Ale vážne keď ide o niečo hodnotné overené, tak by som to nechala v takom serióznym znení.

Strana
z2