• Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO
  • Odporúčame: Mojasvadba.skModrastrecha.sk
  • Prihlás sa
  • Registrácia nového člena
  • Získaj PLUSPRO

Diastáza priamych brušných svalov. Máte túto diagnózu?

16. decembra 2016 
@jabadaba no to mas pravdu. ja som mala uz v teho obrovske brucho a po porode mi dost velke zostalo. akurat jedna dr. sa vyjadrila, ze by som si ho mala stahovat. po 1,5r som sa vybrala k chirurgovi, ze co budem kupovat pas, ked je na predpis. bola moznost, kupit stahujuce nohyvicky, ktore sice nie su zle, ale maju medzi nohami zapinanie ako byva na podprde a teda to tlaci nenormalne. ten chirurg mi pozrel na brucho, ked som stala a videl pruh a predpisal. ked som spoinala diastazu, tak povedal nie a zas zacal o pupku. ja neviem, ci vobec nejaku diastazu poznal. aspon mi to tak pripadalo. povedal mi o operacii, ale hlavne, ze predpisal a mam narok na 1x za 6m na predpis takejto pomocky.
8. jan 2013 o 13:36  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
autor
@majamat ved to, presne. Ja som mala na svoju poistavu tiez neuveritelne obrovske brucho uz pri prvom. Bol na mna privelky po kazdej stranke, do toho sa porod skomplikoval pri poslednej faze, dieta sa ramenami zaseklo o panvu a uz nastupila rychla rota a tlacili mi na brucho v snahe dostat maleho urgent von. No a mam podozrenie, ze to mojim brusnym svalom uskodilo lebo tlak na ne bol riadny. Dve dospele osoby a tlacili a tlacili. Po porode som si zbadala krasny hrb po dlzke brucha a nikto ani nehlesol! Hlavne, ze som to komentovala pred sestrickou, ktora s nami robila poporodnu gymnastiku. Ani nezabrala, nieto ma poucit o co vlastne ide. Vtedy som netusila. Az neskor, casom, ked mi to nedalo a citila som sa dlhodobo na nic. Proste pocit, ze mam vo vnutri total rozhadzane vnutornosti ako nikdy predtym! A docitala som sa o diastaze. Ziaden chirurg ani nezatal! Na otazklu co s tym a ako cvicit len myknutie plecom, ze nevie...sila toto. Do druheho teho som sla s riadnym strachom. Nastastie pocas teho nic, nezdalo sa, ze svaly sa rozliezaju viac. Dietatko bolo aj ovela drobnejsie ako to prve a aj slo o tyzden skor sekciou. Asi moje stastie, inak by som zrejme bola zrela na urgent abdominoplastiku. :angry: No ale brucho mi uz neskocilo nazad ako pri prvom a svaliky hezky plandaju a tak to aj vyzera. :stuck_out_tongue_closed_eyes:
8. jan 2013 o 14:23  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jabadaba no ja som ani nemala velke dieta, ale uz pocas tehu ma strasne na niektorych miestach tahalo a bolelo brucho, ked rastlo. pred porodom som bola ako sud. nedavno som bola s jednou tehulkou a ona je 2m pred porodom a ma brusko take, ake som mala ja mozno v 5m.
8. jan 2013 o 18:59  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
toto bolo 2,5t pred TP
8. jan 2013 o 19:04  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jabadaba dakujem, bohuzial presne ako pises. Ja som bola pri oboch tehotenstvach rizikova a kedze som mala a utla a deti boli 4210g a 4050g tak to asi ani inak dopadnut nemohlo, len do kelu preco o tom neinformuju, neverim ze o tejto diagnoze doktory nevedia!!! zazalovat by ich bolo treba len nie sme v amerike takze musime si poradit ako vieme.
8. jan 2013 o 20:23  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@katkavv prosim ta a kolko ti malo dietatko ked si na tej operacii bola, lebo ja si neviem predstavit ako budem fungovat s malym ked este nechodi a musim sa s nim natahovat a to nehovorim o tom ze v panelaku nemame vytah :(
neviem ci som pisala ze obe deti mam cisarskym takze pooperacnej bolesti sa az tak nebojim, ked som prezila toto tak v pohode ale neviem sa zmierit s tym ze budem mat rozrezane brucho, viem ze je to mozno pre niekoho malichernost ze dolezite je aby bolo vsetko zdravotne ok ale ja sa s tym neviem vobec zmierit. Tiez som citala ze tam hrozia komplikacie a musi sa ist znova na operaciu... no kazdopadne to uz chcem mat za sebou
8. jan 2013 o 20:32  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@marcelkatomas no moj mal 2 roky a 3 mesiace, je pravda ze minimalne 2 tyzdne sa s dietatom nesmies natahovat, ani dvihat, nosit... ja som mala manzela 5 dni doma a potom som uz vsetko sama zvladla, ale maleho uz vela nosit nemusim
, musela by si si niekoho na pomoc zohnat :(
a jazvu neries, zdravie je podstatnejsie ;)
8. jan 2013 o 20:44  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@katkavv dakujem za povzbudenie, dam vediet ako to dopadlo, este musim pobehat doktorov lebo pri prvom vysetreni ma doktor ani nevysetril len som zdvihla tricko a ukazala brucho... keby nie mojej sestry (je zdravotacka)tak nic neviem, este ze ju mam a vsetko mi pozistuje a vysvetli.
8. jan 2013 o 20:52  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
autor
@majamat jej, aka pekna tehulka si bola. Ale brusko si mala riadne, teda aspon sa to tak javi. Ja detto. Ked si pozeram foto zo dna kedy som nastupovala do porodnice tak sa az divim kde na mojom tele sa take cudo vobec vzalo. A zacalo to nenapadne, svagor si srandu robil ci som zhltla loptu :grinning: a potom blizsie k porodu som sa menila na riadnu velrybu. Ale nie priberanim, ja som nabrala 9 kil vsehovsudy. Zato mladik si zo mna spravil nie garsonku ale snad cely mezonet! :grinning: Maly mal do chlpa rovne 4 kila. Bol zavality, do sirky aj do dlzky vyvazeny, takze taka riadna gulka sa mnou rutila. :astonished:
8. jan 2013 o 21:15  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@jabadaba diky, to boli vianoce, tak som sa trochu upravila. teraz uz nie je cas, natacat si vlasy kulmou. to je nadlho a mali sme smolu doteraz. mala je riadny certisko, pred rokom este bola dost zavisla na mne a teraz mm seklo v krizocvh na stedry den, tak nic nepomohol. a ked som isla do porodky na vyvolavacky, nez som vosla do ambulancie, tak sa ma sestricka opytala, ci cakam dvojicky. :grinning: este najdem foto v zimnom obleceni. to je tiez bomba, teda ja som bomba.
8. jan 2013 o 21:37  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
8. jan 2013 o 21:39  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@jabadaba a moja mala len nieco cez 3kg.
8. jan 2013 o 21:54  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@susul ďakujem ti veľmi pekne, hned si tie cviky pridám do mojej cvičebnej zostavy, len ten tretí som moc dobre nepochopila. Tie predlaktia majú byť položené v tvare V na podložke,čiže lakte spolu a dlane od seba? Inak to máš dobré,že ti to má kto ukázať a kontrolovať či správne cvičíš. Toto je môj asi največší problém,že ja aj cvičím, len neviem či správne a či to má vôbec ten správny efekt. :confounded: Ešte ťa chcem poprosiť,že keď ti ukáže tá fyzioterapeutka ďalšie cviky,či by si mi ich prosím ťa potom nenapísala. Ďakujem.
@govinda tu sú kegelove cviky http://www.zdravie.sk/clanok/45979/posilnovanie-svalov-panvoveho-dna-kegelove-cviky , ale tebe bude teraz stačiť len ten čo je na začiatku popísaný s tým sťahovaním zvierača a možno aj ten tretí sa ti bude dať cvičiť. Hlavne si ešte nenamáhaj brušné svaly.
9. jan 2013 o 13:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@majamat no tak to si mala poriadne brušisko! :slight_smile: Ja som tiež mala pri obidvoch deťoch strašne dopredu natiahnuté brucho a preto sa mi spravila tá diastáza a pri druhom mi aj koža okolo pupka popraskala. :stuck_out_tongue_closed_eyes:
9. jan 2013 o 13:37  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@mia.k ďakujem ti krásne za tie cviky. Tie ostatné stačí potom tak po šestonedelí, či aj to je skoro? :confused: Zatiaľ sa snažím nenamáhať si brušné svaly, ale nie vždy to pri bábätku ide. Ale aspoň dnes chcem vyhrabať ten pás a dať si ho na bruško, tak uvidím.
9. jan 2013 o 13:42  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@mia.k ja mám za sebou jeden p-rod, ale napriek natieraniu bruškom olejom a krémovaniu mi okolo pupka tiež poriadne popraskala koža :unamused: :angry:
9. jan 2013 o 13:44  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@mia.k mne popraskala koza az v 9m a to od pupku dole. asi mi vtedy zacalo klesat a koza sa natahovala. mna cele tehu tahalo a a miestami bolelo brusko, ale skor tie tkaniva pod kozou. posledny trimester ma dost podbrusko a slabiny a aj lonova kost boleli, ale v priebehu celeho tehu ama aj okolo pupku casto aj vpravo pod rebrami a pod.
no veru som bola ako sud.
9. jan 2013 o 14:47  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@govinda práve na to je dobrý ten pás, aby si si to brucho tak nenamáhala a nezaťažovala tie rany. Potom,keď ich už budeš mať zahojené ti odporúčam ten pás odkladať, aby ti začali svaly viac pracovať a spevneli. Cvičiť by som ti potom odporučila tieto cviky: http://www.fertility.sk/riesenie-problemov/cvicenie-podla-ludmily-mojzisovej.html a tieto: http://www.youtube.com/watch?v=8lpv6dfGLq8&feature=related
Ja ale nie som odborníčka,píšem ti len čo som si ja pozisťovala a čo ja cvičím. Postupne pridávam nové cviky a čas ukáže,že či to aj naozaj pomáha. :wink:
10. jan 2013 o 14:27  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@mia.k včera som dala na seba pás, čo som kúpila tu na MK, nejaký popôrodný a uf, ledva som to zapla, ale nosím :grinning: . Ďakujem za tie cviky a aj odkazy, popozerám a po šestonedelí pomaličky začnem so cvičením.
10. jan 2013 o 15:54  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@mia.k ahoj, tak som sa pytala, na to, ze ako je mozne tu diastazu spojit i bez sitia, tak fyzioterapeutka mi to vysvetlila tak, ze ona sa nespoji, ale posilnenim sikmych brusnych svalov akoby pritlaci "predne" brusne svaly k sebe a diastazu tak prekryju.
cviky, ktore mi davala vychadzju z tych, co som ti napisala minule.
1. cvik so striedavym zdvihanim noh, sa meni na dvihanie oboch noh, len predtym zvieraly s telom 90 stupnovy uhol, tak teraz by sa mali dostat este vyssie, dolezite je aby pohyb vysiel zo spodu brucha a chrbat ostal prilepeny k podlozke. Lebo ked to tak nie je pomahas si inymi svalmi ako mas precvicovat, ja som to nevedela poriadne odcvicit, tak mam ostat este pri striedavom dvihani noh.
2. cvik na boku, vsetko ostava tak ako predtym, len nohu, ktoru si mala polozenu na vankusi zdvihnes par cm nad vankus, ronako by si mala citit svaly na boku, ale i brucho, panva je akoby podsadena, nech neuteka dozadu, pocitovo je to tak akoby si spevnila cele brucho, pohyb nohy nad podlozku je izolovany, vychadza len z bedroveho klbu.
3. cvik si na kolenach akoby si isla cvicit "macaci" chrbat, podopreta na vystretych rukach, jednu ruku povysunies, rovnako opacnu nohu - koleno posunies dopredu, dvihas tu ruku ktora je vysunuta na urovne ramenneho klbu, hlava je sklonena dole, mas tri oporne body, jedno zanozene koleno, jenda ruka, ktoru mas dlanov opretu trochu sikmo a koleno, ktore je mierne predsunute dopredu, vahu by si mala citit najviac na tom predsunutom kolene.
Tazko sa to popisuje, mozno by som skusila si vybavit kvazi rehabilitacie cez doktorku, skusim sa jej opytat, ci toto riesia aj v nemocnici? Lebo ona robi aj tam aj sukromne. Inak ako casto cvicis? Aj vidis nejake vysledky? Ja citim, ze mi to brucho spevnelo, len mam stale na nom vrstvu tuku, takze na pohlad teda nic moc :unamused:
14. jan 2013 o 12:14  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@susul ďakujem ti veľmi pekne za popis cvikov, vyskúšam. :wink: Ja cvičím v priemere tak dva krát za deň, niekedy sa podarí aj tri krát. Cvičím zatiaľ ešte krátku dobu nato, aby som mohla posúdiť,že či to pomáha na tú diastázu,ale cítim zlepšenie v držaní tela-som vystretejšia a lepšie sa cítim, tak pevnejšie. Len by to chcelo odborný dohľad,lebo niekedy neviem,že či cvičím správne a bojím sa, aby som si nezničila chrbticu,alebo kĺby. A ty chodíš k tej fyzioterapeutke súkromne? Ja by som tiež rada chodila k niekomu kto sa v tom vyzná,ale nikoho takého nepoznám.
14. jan 2013 o 13:21  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@mia.k ano, sukromne. Je fajn, ked ta napravi, lebo takto nadialku sa aj tie cviky tazko popisuju a pri cviceni mame tendenciu pomahat prave tym slabsim svalom, tymi silnejsimi a efekt sa straca :confounded:
14. jan 2013 o 13:25  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@susul no presne, tiež robím veľa krát chyby pri cvičení. Budem si musieť niekoho pohladať.
14. jan 2013 o 13:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
14. jan 2013 o 13:38  • Odpovedz  •  Páči sa mi to (1)
@susul cvikmi sa to urcite da zvladnut, ale treba uz cvicit stale. to je nevyhoda. teraz by sa mi to este dalo, ale neviem ako by som to zvladla, keby chodim do roboty. ja robievam aj celodenne sluzby.
14. jan 2013 o 15:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@susul tebe ako často kázala tá fyzioterapeutka cvičiť?
16. jan 2013 o 14:28  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@mia.k v podstate kazdy den, ale treba cvicit skor na kvalitu ako na kvantitu. Vzdy ked citim, ze mam problem udrzat telo v spravnej polohe, tak mam prestat, dat pauzu a potom pokracovat. Pytala sim sa na to, ze ci by sa nedal fyzioterapeut vybavit cez lekara, tak hovorila, ze jedine si to vyziadat od lekara s tym, ze mas problemy s chrbticou a tam sa zvacsa ta diastaza prejavi. Inak mi celkom zaujimave veci.hovorila, napisem vecer, yeraz tukam z mobilu, tak sa mi zle pise.
17. jan 2013 o 18:13  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@susul ďakujem,už som zvedavá. A ona sa s tým už stretla,má s tým nejaké skúsenosti?
17. jan 2013 o 20:09  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@mia.k hovorila prave, ze diastaza sa neriesi, lebo nesposobuje vazne funkcne poruchy, ze pruh riesia operacne, no stretava sa s tym dost casto, hovori, ze vacsina ludi jej pride s bolestou chrbta a ked ich prezera tak im vylezie diastaza. Napriklad mne pri vysetreni zistila, ze pri niektorych pohyboch - beznych, ako je chodza, zdvihanie ruky, otacanie sa, nezapajam brucho tak ako by som mala. Ide o to, ze v ramci motorickeho vyvoja dietata je potrebne, aby si preslo vsetkymi fazami, od pasenia konikov, cmulania noziciek, hranie sa na brusku, pretacanie sa za hrackami, aby sa jednotlive svaly rozvijali tak ako maju, v pripade, ze je tam predispozicia a nejaky sval je slabsi, je potrebne ho cvicit, lebo ked sa necvici, tak jeho funkciu preberie pri danom pohybe iny sval a sval povodne urceny na tento pohyb ostane akoby "zakrnely". Ja napriklad pri dvihani noh som si pomahala svalmi chrbta tiez ramenami - tie som tahala dohora.
Podotykam, ze som pravidelne cvicila, aj brucho som posilovala, ale podla toho,co som pisala vyssie neboli vsetky svaly brucha posilovane rovnako, dokonca lavu stranu brucha mam silnejsiu, svalnatejsiu ako pravu. Po prvom tehu, mi ostalo brucho oslabene a pri druhom sa to proste rozislo, ulohov cvikov je diastazu prekryt svalmi, tak, ze sa posilnia sikme brusne, ktore akoby pritlacia predne k sebe a diastazu prekryju, ona nezrastie, len bude prekryta, posilnenim spravnych svalov, ich zacnes pouzivat i pri beznej cinnosti a tak ich budes vlastne posilovat i bez nejakoho cieleneho cvicenia.
Spominala som jej aj tie cviky od Tuplerovej a tie pasy, co sa maju nosit, a sama mi povedala, ze tie pasy su mozno fajn po porode ako stahovanie, ale akosi jej tam chybala logika, v tom, ze ked ma nieco oporu tak to zlenivie, ze jednoduho sa nedrzi samo svojou cinnostou, ale sa spolieha na oporu pasu.
Napirklad ten cvik so zdvihanim noh je na spodne brucho, ale hovorila, ze jednoduho sa to brucho musi posilnit, lebo drzi krizovu oblast. No a samozrejme nie je to otazka jedneho mesiaca, ale ja naprikad vidim na tom bruchu zmeny, ja som ale aj stravu upravila a cosi z toho tuku islo. A tebe sa ako dari? Dufam, ze som to nenapisala moc chaoticky.
17. jan 2013 o 20:35  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
@susul super,díky za info. :wink: Ja som tu tiež už pár krát písala o tej mojej skúsenosti s pásom a je to veru tak ako píšeš, že tie svaly len zlenivejú,takže pás už nenosím a radšej tie svaly posilujem cvičením. Cvičím aj tie cviky čo si mi písala a ten s tým zdvíhaním nôh je super na spodné brucho. Len chýbajú mi nejaké dobré cviky na šikmé svaly. Tak ak budeš vedieť nejaké ďalšie cviky, daj prosím vedieť, budem ti vďačná. No som zvedavá,že či to cvičenie aspoň trocha pomôže na tú diastázu, v každom prípade to ale pomáha na chrbticu a držanie tela. Odfotila som si brucho na začiatku cvičenia, tak uvidíme, či sa niečo zmení. Ešte mi prosím povedz,že koľko treba cvičiť denne,koľko cvikov,alebo ako dlho. Ďakujem.
18. jan 2013 o 13:31  • Odpovedz  •  Páči sa mi to
Choď na stranu:   Zruš
Tvoj príspevok