VŠZP už nedáva kartičku, ale lekár si ju pýta
Ahojte
No mne po svadbe už poisťovňa nedala kartičku s tým, že lekar ma používať cip na OP. Avšak vsade kartičku odomna pytaju a keď poviem že nemám, stretavam sa so skysnutym výrazom … ale máte skúsenosti?
Zvyknu si...ja nemam karticku 3 roky a uz si zvykli v okoli
Ja tiez nemam, ale mam ten europsky preukaz, tak ak nestaci povedat, ze uz nemam vydany, tak im dam ten.
Ja som si ju ziadala online minuly rok... prisla mi postou.. proste mi ju treba, vsade ju pytaju 🙂
No ja neviem ale mne teraz končila platnosť a riadne my vydali novú. To počujem prvý krát žeby nedávali kartičky.
Ja nemám kartičku dva roky. Zo začiatku sa mi stávalo, ze kukali po mne ale uz som sa s tým dlhšie nestretla. Moj OL má čítačku na OP a ked idem inde, namiesto kartičky dám OP.
@veronika1754 ahoj mne teraz tiez konci platnost v aprili , pisala som aj do poistovne ale neodpovedali , da sa poziadat aj skor? Bola si osobne alebo cez aplikaciu ? Dakujem za odpoved 🙂
Ja som vydatá už pár rokov, takže to nie je žiadna novinka. U lekárov predkladám európsky preukaz alebo preukaz v mobile.
Žiadala som cez toto a prišla normalna a z druhej strany europska ...
https://www.vszp.sk/poistenci/tlaciva-poistenco...
Ani ja nemám už aj dva roky v unione. Keď niekde pýtajú vyložím občiansky a poviem číslo poisťovne. Výraz tváre ma nejak nezaujíma.
Stačí ti OP s čipom, nech sa lekár alebo sestrička tvári ako chce, to by som vôbec neriešila
Tak zase bolo niečo robené bez rozmýšľania. Ja osobne by so op u lekára nevyťahovala, predsa len hrozí riziko zneužitia. Lekár potrebuje iba rodné číslo, a pokiaľ nieje výpadok systému, internetu, lek.program si už poisťovňu v systéme dotiahne automaticky
kartička poistenca sa uz myslim nevydava, ja som si poziadala o europsky zdravotny preukaz, takze mam ked tak to, prip. mam appku. ale uplne v pohode by mal stacit aj OP s elektronickym cipom. to len lekari, resp. sestricky su zvyknute, ze pytaju karticku poistenca. prosto povies, ze uz nemas a ich kysle vyrazy si nevsimaj 🙂
Ja som menila poisťovňu a prišla všetkým, mne, synovi aj dcérke
@ludalu dávala som cez apku tak asi mesiac pred skončením, normálne len že obnoviť z dôvodu neplatnosti a tak cca za 3 týždne mi prišla poštou
u lekára stačí len oznámiť akú poisťovnňu pacient má.mať pripravný OP kvôli r.č.pri nahadzovaní nového pacienta do systému mi sám systémnahlási,že to nie je pacient danej poisťovne...boužial mi ale presne neoznámi v akej poisťovni pacient je Blbé je to hlavne vtedy ked je so pacient v dispenzári.. neoznámi zmenu poisťovne ,chce lieky .. a tie potom nechcú prejsť cez elekronický systém.. kedže nemám čas na to aby som 100 x nahadzovala 1recept a zisťovala prečo to neprejde.. ten recept jednoducho pacient nedostatne elektronicky a musí si prisť pre tlačenú formu...jeho problem ..vtedy sa častokrát príde na to prečo to neprešlo..dá sa to síce overiť cez úrad pre dohlad , ale trvá to dlho..niekedy sa tam nedá prihlásiť. Navyš systém inak eviduje pacientov ktorí sú poistení ako naši SK poistenci a inak ako EU- tí čo pracujú v zahraničí.. a do systému a pri niektorých poisťovniach zapisuje nie rč ale IčP číslo z kartičky poistenca - a to si neoveríte ani na stránke úradu cez dohlad. takže ak chce mať lekár takého pacienta zaplateného ,musí mať v sstéme uvedené toto číslo.inak mu na konci mesiaca po odoslaní dívok len pristane suchý odkaz z poistovne - nezaplatený- zle vykázaný..takže vtedy dodatočne obvolávam pacientky a upresnujem detaily.Nie je to jednoduchšie urobiť vstupne? ludia nemajú prestavy čo všetko úrady vyžadujú na to aby bol pacient zaplatený..
Napriklad u našej obvodnej sa hádže kartička do schránky na dverách..sestrička si to vyberá vnútri a už volá podla mien...tak neviem čo jej tam bude dávať 🫣

Nie je karta aj v aplikácii?