Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Neuznaná reklamácia kočíka

sviecka
4. sep 2014

Ahojte, kupili sme si kociar (4baby GUIDO) - ale zacal strasne vrzgat, tak sme sli reklamovat a rekl uznali a vraj opravili. Pri prevzati nevrzgal. Ale hned po 2 tyzdnoch pouzivania a vada opat objavila, tak sme ju sli druhy krat reklamovat. Tentokrat nem reklamaciu neuznali, odborny posudok vravel, ze chyba sa nenasla a kociar nevrzga. Takze mi ju neuznali a kolesa premazali. S tym som ale nesuhlasila a rekl som neprevzala. Skusila som ho v obchode a nevrzgal tam. Ale kociar ma 3 mesiace a uz dva krat bol na reklamacii 3 tyzdne... Ako mam postupovat? Najradsej by som bola, ak by mi uz vratili peniaze zan. Je lahky a chcela som ho pouzivat najma cez leto, ale takmer cele leto bol na reklamacii. Co by ste robili???

sisaha
4. sep 2014

@sviecka nerozumiem preco si kocik neprevzala, ked si ho vyskusala a nevrzgal. Kolesa obcas treba premazat aj na inych kocikoch

coffea
4. sep 2014

Prevzala kocik a mazala kolieska. Manzel to robil kazdy mesiac vycistil a nanovo premastil. A to som mala kocik za cca 1200 eur. Kde by si mozno iny povedali, ze za tu cenu by kocik nemal vrzgat. Je pravda, ze nevrzgal ale bolo nam to aj tak doporucene.

sviecka
autor
4. sep 2014

@sisaha Pretoze pocas 3 mesiacoch od kupy bol takmer 2 mesiace na reklamacii - a ja nemam zaujem o takyto tovar. A ak by som prevzala - to by znamenalo, ze suhlasim s ich vyjadrenim - ze vada sa nenasla. A s tym ja nesuhlasim...

sviecka
autor
4. sep 2014

PROSIM, aby reagovali mamicky, ktore maju s takymto pripadom vlastnu skusenost alebo ktore mi chcu poradit.

heni79
4. sep 2014

@sviecka
Vŕzga zaťažený a prázdny nie? My sme taký mali. Ak v ňom bolo dieťa, kolieska vŕzgali. Nebolo to uznané ako konštrukčná chyba. Ale vymenili nám ložiská a kolesá premazali.
My sme premazali ešte asi raz, 2x, potom to prestalo. 😉

Aký chceš zvoliť ďalší postup? Kočík si nechala tam. A? Nebolo by riešením dať si urobiť vlastný posudok (zaplatíš ho), no predajca ti ho nemusí uznať. Ak majú tiež posudok, od ich znalca.

sisaha
4. sep 2014

@sviecka toto je verejne forum, takze mozu reagovat aj ludia, ktore zrovna s tymto kocikom nemusia mat skusenost..
vratenie penazi za tovar mas narok ak ide o tretiu reklamaciu tej istej vady.. Za vadu sa povazuje to, co znemoznuje riadne uzivat tovar. Ak bol problem iba v premazani kolies, to nie je vada.. Vada je, ak su kolesa krive, zlomi sa ti rucka, osupuje farba, rozidu stehy na potahu a pod.. Prepac, ale ja tam fakt problem nevidim. Ak kocik nejak vyznamne vrzgal, mala si si to nahrat, alebo inak zdokumentovat...

heni79
4. sep 2014

@sviecka
Ešte mi napadlo, skús sa poradiť v tejto skupine.
https://www.modrykonik.sk/group/1900/
Radia tam aj právnici (nájdeš si ich na boku, ktorí sú to). 😉

mau
4. sep 2014

@sviecka Podľa platného reklamačného poriadku ak bola vec reklamovaná do 12 mesiacov od kúpy, môže takúto reklamáciu predajca zamietnuť len na základe znaleckého posudku.

Toto je presná citácia zo zákona (Zákon o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 §18 odsek 6):
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa odseku 9.

Takýto posudok však nemôže vystaviť výrobca, nakoľko je to konflikt záujmov. Mal by byť vyhotovený akreditovaným pracoviskom. O postupe sa môžeš poradiť napr. so Združením spotrebiteľov Slovenska. Poskytujú bezplatné poradenstvo: http://www.zss.sk/kontakt

lulu1981
4. sep 2014

Cely problem je v tom ze panicka by chcela za 70€ bohvie co. To su ludia nespojojny so vsetkym. Na zimu ho uz nepotrebuje tak chce vratit peniaze. Peniaze ti urcite nevratia a ze si nechala kocik tam to je tvoj problem nic s tym neuribia pokial oni maju papier ze kocik je v poriadku a ty to tvrdis sama tiez.

sviecka
autor
5. sep 2014

@mau dakujem. A je rozdiel medzi odbornym a znaleckym posudkom???

sviecka
autor
5. sep 2014

@lulu1981 myslim, ze mas trosku drzy ton. Ja som si tu prisla slusne po radu. A ak sa nevies ovladat a tiez slusne vyjadrovat, radsej neprispievaj. A zopakuj si gramaticke pravidla slovenskeho jazyka, potrebujes to...

masinka
5. sep 2014

my sme mali viacero kocikov - sportaky Hartan a Teutoniu a gofac Esprit, takze nie akurat tie najlacnejsie , ale po case vrzgal kazdy. Mala som taky silikonovy spray a ten som tam vzdy strekla a kocik zase mesiac - dva bol potichu, potom to zase zacalo vrzgat. Toto by som urcite za vadu kocika nepovazovala. Tak isto aj s autom chodis na servisnu prehliadku kdepracidelne vymienaju olej. Ked na pravidelnu prehliadku nepojdes a nieco sa ti tam zasekne, tak ti ziadne reklamovanie nepomoze.

anitra11
5. sep 2014

suhlas s @mau, ved je to vlastne prekopirovany § zo zakona, a tento zakon aj vymedzuje co je odborne posudenie - odborným posúdením je písomné vyjadrenie znalca, alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv („určená osoba“). Cize z toho je zrejme, ze aj stanovisko co da znalec je v tomto pripade povazovane za odborne posudenie, ale to by mal pri neuznanej reklamacii uplatnenej do roka robit predavajuci, co on aj urobil - teda ako uvadzas. Ine je ked si das ty ako obcan urobit znalcovi posudok, ale pokial s nim nepochodis u predajcu, zostava ti jedine sud, ktory rozhodne o tvojich pravach.

pinkcheesecake
5. sep 2014

Vrzganie je vada. Teraz sme takto reklamovali rok staru sedacku a uspesne. By som sa hanbila jazdit s vrzgajucim kocikom. Mala som ich zopar a nevrzgali kolesa ani jednemu. Na tvojom mieste by som ho zobrala a ked bude vrzgat zas, tretikrat reklamovala a ziadala naspat peniaze.

sviecka
autor
6. sep 2014

@pinkcheesecake ved to, ze aj ja som sa hanbila s nim chodit. Nepoviem, keby som si kupila kociar po 3 detoch... Najnovsiu odpoved mi poslali, ze vrzganie je subjektivny pocit. No odkedy je vrzganie pocit?? Kocik som dokopy pouzivala 5 tyzdnov a 7 tyzdnov bol na reklamaciach. Je to normalne???

teegreen
6. sep 2014

@pinkcheesecake
@sviecka
Dievčatá aj dvere keď vám vŕzgajú idete reklamovať 😀? O kočík sa treba starať 😉 čistiť, premazať...ešte taký nevymysleli, čo by to urobil za vás.

pinkcheesecake
7. sep 2014

@teegreen Ty si mozno zvyknuta na to, ze ti v byte vsetko vrzga od dveri az po kocik, ja nie. Asi je to pre teba novinka, ale vrzganie moze byt zapricinene aj vadou vyrobku - zla konstrukcia, ako to bolo aj pri nasej sedacke, ktoru ked technik skontroloval, uznal vadu a vratili nam peniaze. Kto sa neozve, tomu vrzga cely byt 😀 Ty si velmi nenarocny zakaznik, z teba musia mat predajcovia radost 🙂 Mne ked sa nieco nepaci, ozvem sa. A preto mi v byte nevrzgaju ani dvere, ani sedacka a ani kociky mi nevrzgali. Ja si totiz potrpim na kvalitu 😎

pinkcheesecake
7. sep 2014

@sviecka Sa s nimi nemaznaj. Novy kocik nema co vrzgat. Hlavne ked nestal malo. Oni to takto skusaju na ludi a cakaju, ze to clovek vzda. V dnesnej dobe sa uz malokedy stane, ze maju takyto pristup k reklamaciam. Teraz sa vyraba vela nekvalitnych kratkotrvajucich vyrobkov, ale za tie peniaze, co si dala, je aj 2-rocna zaruka malo. Ved zober ho, vyskusaj a ked zasa bude vrzgat, ziadaj vratenie penazi. Kociky mozu zacat vrzgat tak pocas zimy, ked sa na chodniky sype sol, vtedy staci postriekat silikonovym sprejom. Ale ked novy kocik vrzga... moj nazor poznas.

sense
7. sep 2014

ak je vada len vrzganie by som premazala, alebo opat reklamovala otazka je aj to ako uz bolo spominane ci nie je kocik pretazovany, nevravim ze je to zrovna tvoj pripad ale vela mamiciek ma kocik do 15kg a ma tam dieta ktore ma viac ako 15kg plus nakuv v kosiku a kadeco povesane na ruckach ....

teegreen
7. sep 2014

@pinkcheesecake
Práve naopak som veľmi náročný zákazník a hlavne nemám neprimerané očakávania 😉. Logicky sa o kočík treba starať, ak ho mala na reklamácii a bola by tam vada, tak to zistia, ak vada vznikla nesprávnym užívaním alebo nedostatočnou údržbou je to len a len jej chyba, nie chyba výrobku. Mala som aj 1500€ kočíky, ktoré potrebovali aj čistenie i mazanie 😉.
Podľa príspevku sviecka ani netuší, čo je silikónový sprej. A ak si kúpiš kočík na jar, tak ho budeš čistiť a mazať až o rok? Hlúposť.
A k tvojmu odporúčaniu žiadať peniaze môže, ale právny nárok by jej vznikol iba v prípade, že sa zopakuje tá istá závady 3 x a 3 x jej bude reklamácia uznaná - nebola uznaná ani 1x, takže prosím ťa "svicku" zbytočne opäť zavádzaš tvojou nevedomosťou, tentokrát nie technickou, ale právnou...

anitra11
7. sep 2014

@pinkcheesecake nemoze reklamovať treti krat nieco, co jej bolo predtym zamietntue a na zaklade toho ziadat peniaze!!! Aj keby ziadala a predajca nevyhovie, tak co, necha tam kocik a nebude mat ani kocik, ani peniaze? Ak sa nedohodnu, alebo mu svoju pravdu preukazatelne nepodlozi (znalecky posudok), tak zostava len sud.
@teegreen súhlas

sviecka
autor
7. sep 2014

@teegreen 1x uznali (vid uvodny prispevok) a 2x nie, ale aj tak mi tam napisali, ze kociar premazali - ALE preco s nim nieco robili, preco ho premazovali, ked podla nich na nom nie je ziadna vada??? Manzel mi striekal kolieska - aj tak to pomohlo na 2 dni...

teegreen
7. sep 2014

@sviecka
Čím ste mazali? Aj ste vytiahli kolieska von a čistili?

janka_mamka
7. sep 2014

Ja mam skusenost s reklamaciou kocika a tiez mi kazali nahrat na video. Isiel nenormalne vlavo a potom reklamaciu uznali

sviecka
autor
7. sep 2014

@teegreen silikonovym sprejom, ano boli vonku z konstrukcie a teraz som nasla aj nieco take na www.pravaspotrebitela.sk : Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.

junova
7. sep 2014

@sviecka My sme si tiež kúpili drahší kočík Jane Slalom pro. Kocikujeme už druhé dieťa a slúži nám perfektne. Raz do roka namastime kolieska, 2 x do roka dofukame a nevieme, čo je vrzganie, sme spokojný. Ja by som tiež nebola rada, keby nám kolieska na novom kočíku vrzgali.

masinka
7. sep 2014

@pinkcheesecake ja len pre upresnenie - asi ta pomylila ta cena, ktoru uviedla ina prispievatelke - ten kocik , o ktorom tu je cely cas rec stoji 70 E.....

junova
7. sep 2014

@masinka Ja som si tiež myslela, že stál 700 eur ako náš. Ale ani tak by nemal vrzgat, keď je úplne nový.

masinka
7. sep 2014

@junova samozrejme aj ked je nieco lacnejsie, urcite standardy by to malo splnat..... zase na druhej strane, ked si odmyslime znacku, ktora pri niektorych vyrobkoch tvori vacsiu cast ceny, tak skratka ked je nieco lacne, tak je to zrejme preto, ze su tam pouzite lacnejsie materialy a nebude to mat take parametre, ako nieco, co stalo 10 - 20 krat viac..... takze ked niekto napise ze si potrpi na kvalitu a za tie peniaze je aj 2 rocna zaruka malo, tak je zrejme, ze asi hovori o niecom inom.....
ako som pisala uz vyssie, bezudrzbovy kocik som este nezazila (mozno keby som s nimi chodila na prechadzky po nakupnych centrach, tak by ho nebolo treba tolko mazat, ale my sme behali po kadejakych terenoch a ked sa do koliesok dostane prach, tak ich skratka treba vycistit a namazat a nie bezat reklamovat. A dvere nam doma nevrzgaju 😀

junova
7. sep 2014

@masinka Jasné, nemôže čakať veľa muziky za málo peňazí. My ho máme ako nový, lebo syna často nosím v manduce. My si veru na kvalitu potrpíme. Do kočíka, oblečenia aj nosiča sme poriadne investovali.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli