Obchod, kde som v minulosti nakupovala, mi zas strhol peniaze.

katuska93
1. okt 2019

ženy vy tu viete všetko :D
Stala sa mi taká vec, pred viac než dvomi mesiacmi sme niečo kupovali v jednom obchode, normálne sa mi strhli peniaze z účtu, ale pred pár dňami sa mi strhli zas. Ani mi neprišla správa o pohybe na účte (v banke nevedeli povedať prečo), zistila som to, až keď mi peniaze vrátili. Vraj strhnutie peňazí je chybou predajcu... Teda keby mi peniaze nevrátil, ani sa to nedozviem. V banke povedali, že možem podať u nich sťažnosť, ale že dostanem maximálne tak písomné ospravedlnenie. Ako by ste to riešili? Mne to príde ako dosť veľký prúser, že si predajca dokáže strhnúť z mojho účtu peniaze len tak, ak som u ňho niekedy platila...

ahoj0
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
janka0319
1. okt 2019

@katuska93 ja si myslím , že je to skôr chyba banky

fokuska
1. okt 2019

@katuska93 Platila si u neho akym sposobom? Cez platobnu branu, kde si zadala udaje z karty - aj trojcisle zozadu karty?
Alebo cez jedinecnu transakciu, kde si platbu potvrdzovala sms kodom?
Alebo si dala jendorazovy prikaz cez svoj IB?

Ja by som to riesila dalej, je to podla mna zavazny security problem.

katuska93
autor
1. okt 2019

kartou so zadanim PINu, podla mna aj ked peniaze vratili je dost problem, ze sa to vobec mohlo stat... co keby peniaze nevratili? co keby to bola vacsia suma? co ak sa to stalo x dalsim ludom?

katuska93
autor
1. okt 2019

viem, ze chyby sa stavaju a kebyze sa to strhne 2x za sebou ta ok, ale po viac nez dvoch mesiacoch?

fokuska
1. okt 2019

@katuska93 Fuuuha, ja ze cez internet si kupovala.
Tak napisala by som oficialnu staznosti do svojej banky aby mi vysvetlila ako je mozne, ze povolila aby ta platba odisla, ked nebola autorizovana.
Bud chod osobne a ziadaj si hovorit s veducim pobocky, riadtelom alebo najvyssim kto tam bude a spiste spolu pisomnu staznost. Alebo spis sama a posli doporucene rovno na centralu.
Ze ziadas o presetrenie celej situacie a vysvetlenie ako je to mozne.

NIe ze v banke ta odbiju, ze dostanes max. ospravedlnenie. Obchod si moze zadat ziadost o zuctovanie, ale ak ty to neautroziujes, tak ako moze banka dovolit aby platba odisla...

barbellka
1. okt 2019

@katuska93 ja si myslim, ze ono treba riesit preco banka povolila strhnutie platby bez security kodu alebo akehokolvek overenia platby ...mam pocit, ze skor to banka chce ututlat a hodit na predavajuceho, pretoze ten aj keby zadal prikaz na uhradu ako je mozne, aby bez autorizacie platba presla? Ja by som ziadala presetrenie toho na pobocke, pisomne podane....pripadne predtym kontaktuj zakaznicke centrum obchodu a informuj sa co ti k tomu povedia oni

katuska93
autor
1. okt 2019

@fokuska @barbellka máte pravdu baby, toto som potrebovala počuť. Pojdem do banky dať oficiálne sťažnosť a premýšľam, že zmením banku... asi aj preto mi volali a nešlo to písomne mailom, ja som totiž písala mail že chcem vysvetlenie

katuska93
autor
1. okt 2019

a neviete, ako by to bolo, keby to bola platba do 20e, teda bez nutnosti zadať pin? čisto zo zvedaosti 🙂

barbellka
1. okt 2019

@katuska93 ty si to platila cez internet alebo v kamennom obchode? Uprimne neviem ako by to riesili keby platis do 20 eur bez potreby PINkodu ale myslim, ze by to mali mat osetrene nejako

hiro
1. okt 2019

Peniaze si strhne kto chce kedy chce aj opakovane ak uz som niekde platil - ale to su specificke pripady ako napriklad hotely ci PayPal 🙂 A ked sa banke zda pozadovana transakcia bezpecna - teda ze som uz niekde platil tak to prejde.
Bola to rovnaka suma? Ak ano, tak by som normalne tipol na chybu banky. Alebo kartoveho operatora - Visa atd. Ak to bolo platene cez terminal tak je mala sanca ze by si obchodnik vedel znovu zaziadat o nejaku platbu.

fokuska
1. okt 2019

@katuska93 Potom mi napada zneuzitie platobnej karty. To tiez vies banku upozornit, ze mas podozrenie na zneuzitie karty a nech ti radsej staru zablokuju a vydaju novu.