Nástrih hrádze počas pôrodu

marionen
11. feb 2016

Milé mamičky, som študentkou VŠ v odbore Pôrodná asistencia a tento rok robím štátnice. Samozrejme, súčasťou ukončovania štúdia je aj bakalárska práca, v ktorej sa venujem práve nástrihu hrádze počas pôrodu.
Veľmi by ste mi pomohli, keby ste zodpovedali na tých pár otázok. Je ich v podstate iba 16.
Buďte súčasťou anonymného výskumu a zapojte sa. 🙂
Tak nech sa páči, dámy 🙂
http://goo.gl/forms/BDXfv8lp5o

slniecko35
11. feb 2016

@marionen môžem sa spytat či masaž hrádze naozaj pomáha vyhnut sa epiziotomii? Plánujem začat od 32tt a velmi by som ocenila Váš názor a prípadne dalšie typy. Som prvorodička takže Vám s dotazníkom moc nepomôžem.

evittam
11. feb 2016

@slniecko35 Ahoj, ja som si nič nemasírovala a rodila som prirodzene bez nástrihu....Ono ťažko povedať - možno ti to pomôže -možno nie....Normálny lekár robí nástrih len v nevyhnutnom prípade a nie "preventívne" ako niektorí, ja by som sa skôr dohodla s pôrodníkom, že ak nástrih nebude nutný nech ho nerobí. 😉

evittam
11. feb 2016

@marionen Máš to vyplnené, len by si to mohla prepracovať, nakoľko tvoje otázky a uvedené možnosti odpovedí berú viac-menej do úvahy len odpovede žien, ktoré nástrih mali. 😉

marionen
autor
11. feb 2016

@slniecko35 rozprávala som sa so ženami, ktoré si v tehotenstve masírovali hrádzu...osobne si myslím, že nejaký efekt to určite má a ak to, žena počas tehotenstva robila, mala by to povedať aj pôrodníkovi na pôrodnej sále, ale v niektorých prípadoch sa aj tak žena nástrihu nevyhne...ak je hrádza príliš vysoká a hlavička nemá šancu prejsť, nástrih sa preventívne urobí...čiže áno, je možnosť, že to pomôže, ale nie je to nijaký zázrak...ide tam v podstate iba o to, že masážou sa stáva tkanivo pružnejším 🙂

marionen
autor
11. feb 2016