Akú váhu prikladáte škole?
Chcela by som sa spýtať, aku váhu prikladate vzdelaniu? Jedna sa mi o ZS, druhý stupeň. .... Po tejto koronej dobe, som zistila, že to až také podstatné nie je. Synovia sú 1-2jkari. Napr.zo sjl bola vždy 2 na konci. Ak sa učil viac, mal priemer 1,8, ak sa učil menej mal pár 3jok ale priemer bol 2,4. Takže to vychádza na rovnako. Ja sama ako rodič, som začala k tomu pristupovať benevolentne. Ak máme ísť možnosť na lyze, kúpať sa, atď ...beriem ich zo školy a vynechajú. Doma ucivo doberu za 2 hodinky. Akosi som zostala sklamaná z toho, koľko nepodstatnych veci v škole berú (z môjho pohľadu, po tom, čo som cez on-line viac vysvetľovala a doucovala deti).
Aký je teda váš postoj k tomu? Ešte keď je teraz možnosť nechať dieťa RD neobmedzene a nikto to neskúma prečo dieťa ostalo doma.
Ja mam dve dcéry v škole, mladšia tretí ročník a staršia siestacka a aj napriek tomu, že ich do učenia tlačím a sú jednotkarky, mam podobný názor ako ty. Počas dištančného som videla, ako veľa nepodstatných veci robili. Neviem, či takto prebieha vyučovanie aj prezenčne, ale dúfam, že nie. A rovnako ako Ty som začala pozerať na vymeskany deň v skole inak, benevolentnejsie. A hlavne mam pocit, že ani učiteľom na tom nezáleží.
Stale rovnaky, ci korona alebo nekorona. U ma je podmienka na ZS a SS priemer do 1.50 (vratane). Ak je s niecim problem tak doucovanie bud najprv medzi spoluziakmi alebo na konzultacnej hodine ucitela ak ani to nepostacuje tak so sukromnym. Ale tiez mame aj normalny zivot, maly sa venuje sportu a gitare a zvlada to. Cas na ucenie ma spravidla cez tyzden od 19-20:30/21:00 (podla mnozstva uciva), piatok sobotu volnu a nedelu ako cez tyzden 19-20:30/21:00. Ale ked treba nejaku prezentaciu alebo projekt, su polrocne pisomky tak samozrejme sa uci aj viac alebo ked ma volnejsie v skole menej. Myslim, ze sa da bez problemov sklbit vzdelanie aj ine aktivity.
Tiez som toho nazoru, ze vacsinu veci nikdy nevyuziju. Ked si pomyslim kolko strasne "dolezitych" blbosti sme sa museli my ucit. 🤦 A to uz bolo aspon po prevrate.
Mrzi ma iba tolko, ze tie slabe znalosti su zo vsetkeho. Jazykove nic moc,matematika tiez ziadna slava. Ma sice same 1 a sem tam 2, no ziaden ciel ani viziu co chce v zivote robit.
no ja to vidím inak .... škola je v podstate jediná povinnosť, ktorú deti majú a umožniť im vynechávať hodiny kvôli lyžovačkám alebo plávaniu je v mojich očiach nesprávne. Tak ma vychovali moji rodičia a posúvam to ďalej mojim deťom. Najprv povinnosti, potom zábava ....
@medyna u mňa to nie je celkom "zábava". Príde mi to zo zdravotného hľadiska velmi prospene. Už kvôli napr.vyletu na hrad, by som ich nenechala. Tiež som bola tak vychovaná, úcta k učiteľom a tak. Len, akosi som teraz sklamaná aj z toho systému. Mali veľa on-line, osnovy im neupravili. A škola nie je jediná povinnosť ktorú moje deti majú.
tak, nech každý koná ako myslí, že je to pre neho najlepšie ...
@nika23t veď práve. Tiez sa mi zdá, že tým učiteľom to je jedno. Ale, ja vidím aj zmenu. napr.niekrori učiteľa začali zadávať viac dobrovoľných projektov. Čize, každé dieťa môže mať dobrú známku. Ak zlyhá na vedomostiach, nahrabe známku inde
Moji do školy chodiť musia {pandémiu nežneužívam ako výhovorku) a musia sa aj učiť. Takmer denne ich aj kontrolujem. Ak treba, dovysvetlím a pomôžem. Koho majú ich vedomosti trápiť viac ako rodiča? Veď sú to moje deti a záleží mi na nich.
Už chápu, že škola je ich hlavná povinnosť a celkom dobre spolupracujú. Nadáva sa tu denne na lakdákov'učiteľov a pritom rodičia a deti sú rovnakí, ak nie ešte väčší lajdáci-vidiet to aj tu na MK.
Školy som im vybrala náročné a kvalitné, také, že zbytočne učivo na úrovni ZŠ, neuznávam - ešte sa musia učiť všetko, čas profilovať sa majú od 15+, všeobecný prehľad by im chýbal. Okolo seba vidia dosť hlúpych ľudí, ktorí im slúžia ako negatívny príklad. Popritom majú aj jazykovku a krúžky a aspoň nestíhajú sedieť pri mobiloch a nudiť sa. Vychovávame ich v tom, že musia byť šikovní aj ambiciózni, aby sa mali v živote dobre. Sama nemám rada priemerných a podpriemerných ľudí, ktorí životom len tak nejako preliezajú a mzrelo by ma, keby som vychovala rovnaké deti.
A mimochodom, stačí, ak chýbajú v škole jeden deň a ďalšie 2 dní potom doberajú učivo. Nechápem, aké medzery potom musia mať deti, ktoré do školy nechodia celé týždne...
Moj nazor je taky, ze skola ma ponukat prvorade vedomosti, ale okrem vedomosti ma deti naucit aj discipline, plneniu si povinnosti, urcitej zodpovednosti. Je to v podstate jedine, co deti ozaj "musia". Vo velkej vascine pripadov rodicia doma robia vsetko pre deti, zial. Niektore si nevedia ani len izbu upratat. Nie som za to, aby deti vynechavali skolu napr. pre lyzovacku. Lyzovat mozu vo volnom case, ale nie na ukor skoly. Ja som bola vychovana takto a aj svojim detom sa snazim vysvetlit, ze oddych a zabava su dobre a v podstate aj nutne, musia vediet aj "vypnut", ale ak su v skole, tak su v skole a nedavam im volno len pre to, aby sme mali oddych...tie vedomosti aj tak musia dobehnut potom same...
tak je pravda ze s tym skolstvom to ide dolu vodou, ine veci sa ucili nasi rodicia, ine my a ine nase deti a je pravda fakt, ze tolko sprostosti co sa maju teraz ucit, to je hroza.
Že tiež keď majú online, dosť dní ju ospravedlnim aj keď nikde nejdeme, pretože mi vadí to poldnove hučanie cez laptop, a potom ďalšie tri hodiny si musí pozerať prezentácie, lebo učitelia strácajú nervy a aj tak im radšej pošlú nech sa to učia sami. Keď je v škole, bez pardon chodiť musí, či sa jej chce, či nie.
Dcéra mi včera revala, že ona vôbec nevie, čo od nich učiteľka chce, ani ja som nepochopila, prvýkrát som jej povedala, nech na to kašle, jedna 5 ju nezabije v žiackej.
Išla spať o 23hod s plačom, že po nej bude zjapať.
V škole od septembra bola dokopy mesiac. 🤔 vôbec sa deťom nečudujem, že sa im nechce učiť. Mňa osobne toto unavuje, a to len počúvam, nemusím tam sedieť a pozerať 6 hodín do počítača.
Keď je v škole a niečo nechápe, musí sa prihlásiť, nech jej učiteľka vysvetli, a musí sa učiť. Hoci blbosti, nikdy v živote nebude potrebovať zlomky, ani neznáme, ani kresliť vytienovany vianocny strom s temperkami...ale...ona len chodí do školy, nemá inú povinnosť, zatiaľ, len sa učiť.
Nikdy som na ňu nekricala ani nebila pre známky. Niečo ju baví, niečo menej, niečo vôbec.
Myslím, že robíš chybu. Nejde len o to, že deťom dá viac lyžovačka, alebo plaváreň, než škola, kde sa podľa Teba neučia dôležité veci. Lebo týmto prístupom im ukazuješ, že do školy sa nemusí, nie je to dôležité, zábava je viac a keď sa nám nechce, nemusíme, nepôjdeme. Podľa toho budú aj neskôr v živote pristupovať k povinnostiam. Myslím, že voľna na lyžovačku, plaváreň a všetko ostatné, majú viac než dosť.
Ja mám síce syna na 1. stupni ZŠ...chodí do školy FELIX, kde k tomu celému pristupujú úplne inak. Školu chápu ako "zamestnanie " dieťaťa, ktorému sa venuje v škole, Prečo by malo dieťa po príchode zo "zamestnania" - školy opäť sedieť v knihách a 2 hodiny riešiť domáce úlohy? Má mať čas na svoje záľuby, koníčky a oddych. Radšej po obede ide syn do ZUŠ-ky a venuje energiu hre na akordeon alebo futbalovým tréningom + lyžovanie, korčule, plávanie....Knihy domov vôbec nenosí, neprečíta som s ním povinne doma ani jednu stranu šlabikára a napriek tomu číta krásne plynulo....Na druhej strane ho však vediem k láske ku knihám a čítaniu ako takému a ideme mu s manželom príkladom tým, že čítame a vidí nás pri tom...V škole kde chodí sa učia úplne iným zručnostiam v živote potrebným....komunikácie, práca v tíme, nebáť sa vyjadriť svoj názor atď...po ďalšie nie je normálne a možné, resp. málo pravdeopodobné, aby bolo dieťa vo všetkom jednotkárom....bez toho ,aby niektoré predmety malo "vydreté"....a na čo je to aj dobré trvať na tom? Na to je tam ten učiteľ, aby to dieťa odhadol a vyprofiloval...syn je dobrý v matematike, baví ho, tak ho nebudem nútiť aby mi na druhom stupni nosil jednotky z dejepisu....Celkovo by to naše školstvo potrebovalo zmenu, možno práve tým "škandinávskym" modelom na ktorom je aj založený škola Felix....Nie je to príspevok úplne k téme, ale taký môj názor na fungovanie dieťaťa v škole...Ale súhlasím s tým, že dieťa by nemalo vynechávať školu len pre zábavu a lyžovačku...ao som písala je to jeho "zamestnanie" tak by k tomu aj tak malo pristupovať a lyžovačku atď. riešiť poobede namiesto sedenia nad úlohami...
Mne je skor luto ked rodicia idu deti rozdrapit za znamky ked este ktomu su len na zs a zs ucivo to je take ze ehhh...a este ktomu tam apelovat na priemery ked potom im to aj tak nic do zivota neda max len takym ako doslova vstupenku na gymnaziu kde aj tak skoncia s rukami lavymi lebo smer vs....a to ja len pocuvam od kamaratky kvazy ucitelky ake su dnesne deti sproste ale ked sa zamyslim ako sa vlastne ona dostala k svojej pozicii tak je vlastne natom rovnako ako tie deti
My sme chodili pravidelne týždeň pres jarnými prázdninami lyžovať, sem-tam nakupovať cez školu s rodičmi, ale ani jeden z nás nebral školu benevolentne 😃proste sme to potom dobehli 😃či sne sa učili zbytočnosti alebo nie.dúfam, že aj s mojimi deťmi tak bude môcť 😃 určite by som ale pred deťmi nespomínala, že sa učia zbytočnosti, aj keď to môže byt pravda 😃
velku vahu prikladam skole a znamkam.. deti su doma ked su chore... vedieme ich tak aby mali zodpovedny pristup k skole .. je to priprava na plnenie si povinnosti do buducna.. teda dufam🙂 pre ne to asi nema velky vyznam... z ich pohladu.. ale ja tomu prikladam velky vyznam.. 🙂pozadujem aby si plnili ulohy a v uceni boli zodpovedni.. ( v ramci svojich moznosti)
Ďakujem všetkým za názory. To že deti, vynechajú školu, neznamená, že na to kašlu. Proste vedia, že keď prídu, budú to musieť dohnať same. A doucit sa to. Čiže, už sa stalo, že niektore dieťa povedalo: ja do školy dnes ísť chcem, lebo máme toto a toto. My ostatní sme napr.boli lyžovať. Alebo povedia, nie v utorok ale v stredu. Ja sama som nikdy taká nebola doteraz. Vždy som to brala ako povinnosť. Ale akosi fakt v poslednom čase sa v tom strácam....
A za známku som nikdy nekricala. Patria medzi najlepších žiakov v triede. Jeden mal dve 2jky, druhý jednu 2jku na vysvedčení (6 a 7 ročník). Ak by mali horšie známky, neviem, asi by som k tomu pristupovala inak.
Podľa mňa sa na detí veľa tlači s učivom. To čo sme sa my učili napríklad v štvrtej / piatej triede teraz preberajú už v tretej. Ale bohužiaľ sú to európske normy a podla nich sa riadi škola. Ja nemôžem synovi vysvetliť iný postup napr. pri ratani prikladov. Musime sa učiť podľa osnov a koľko krát sama si musím zadanie prečítať viackrát, alebo príklad vypočítať po svojom a potom sa snažiť prísť na postup /riešenie ako vyžadujú.
Mne osobne vadí to skákanie napr. preberajú vybrané slová po b a na ďalšiu druhu / tretiu hodinu preberajú co je oznam, inzerát..
Teraz viac menej majú z každého predmetu pracovné zošity, takže menej píšu do zošita poznámok.
Zatial je iba na 1 stupni a snažíme sa aby vedel a rozumel hlavným predmetom "SLOVENSKÝ JAZYK / ČÍTANIE, MATEMATIKA A ANGLICKÝ JAZYK"
Vlastivedu, prírodovedu, hudobnú.. tomu nevenujeme toľko pozornosti ako tým hlavným predmetom. Ale idú mu aj tie na jednotky. Ak by sa zaujímal čo i len o prírodovedu jasne ze vysvetlíme.
Nehovorím ze sa ma vykašľať na ostatné predmety, len tomu nevenujeme toľkej pozornosti a uvidíme co sa budú učiť na druhom stupni a co ho bude baviť, v tom ho budeme podporovať.
Vadí mi aj ze chodia deti strašne málo na výlety Modra, Kremnica, Bradlo.. Ale s tým nič neurobím, to sa snažíme urobiť ako výlet s tým že sa rozprávame co sa kde stalo, alebo co sa tam robí a ani nevie a učí sa.
Škola je prvoradá, je to jeho ako práca.
Školu pokiaľ sa dá nevynechava. Na výlet môžem ísť počas víkendu alebo prázdnin.
A čo sa týka online vyučovania, syn nevykrikoval a ani spolužiaci. Učiteľka všetkým vypla mikrofóny a zapla iba tomu koho vyvolala. A keď mali napríklad voľnú hodinu ze im dala učiteľka aby sa porozprávali medzi sebou, tak aj doma sa syn hlásil alebo to napísal do chetu.
Podla mňa robíš chybu. To dieťa potrebuje kolektív svoj, svojich rovesníkov.
Škola je samozrejme dôležitá, ale nevyšilujem kvôli známkam. Kedysi som im prikladala veľkú dôležitosť, od kedy mam syna autistu viem ze sú dôležitejšie veci, pre mňa sú to šťastné a zdravé deti. Aj staršej dcere to stále prízvukujem, lebo by chcela mat samé jednotky a začala to preháňať s učením. Takže za mňa v pohode, niekedy sa "uliat" ak to deťom urobi radosť. Samozrejme z času na čas. Pokiaľ to dieťa vie dohnať, nevidím v tom problém.
nedovolím deťom vynechávať školu... aj k zubárovi chodíme po vyučovaní. to čo si už myslím o poniektorých vyučujúcich je už o niečom inom - samozrejme deťom to ani nehovorím... ale v podstate učiteľom verím a keď aj moje deti dostanú horšiu známku - je to vždy chyba mojich detí - známku dostane na základe svojich vedomosti - nevedomostí...
Autorka, ja zdieľam Tvoj názor. Tiež pred deťmi nerozpravam o tom, že je škola zbytočná, resp. ze sa tam učia nepodstatné veci. To, že nepôjdu deň do školy, pretože ideme na výlet berú tak, že je to výnimka a ze doučiť sa musia samé. A hlavne, ešte podotknem, že je obrovský rozdiel mat online vyucko prvý a druhý stupen. Kým na 1.stupni učiteľ svojich žiakov pozná a ma s nimi takmer každú hodinu, druhý stupeň sa flaka. A tých projektov, koľko dcéra robila od začiatku roka... To ani nezrátam. Chodia na gitaru, maľuju obrazy, športuju. Škole sa venujú, pre známky nekricim, obe sa učia samostatne a sú zodpovedné. Avšak to, čo a ako sa učia dnes sa nedá porovnať s tým, ako fungovali školy predtým.
Nase skolstvo je presne take, ake mu ako spolocnost prikladame vahu a uctu. Pokial si spratek moze dovolit v skole cokolvek, lebo ocko/mamicka je sponzor, pravnik, poslanec hoc aj na Obecnom urade Valča (iba priklad) a ucitel sa boji, aby nemal problemy, aby ho riaditel nesprdol a nedal mu pokarhanie "pred nastupenou jednotkou", plus k tomu nizke platy, ziadna ucta, rozpadavajuce sa skoly, stare pomocky atd. tak nam v skolstve zostavaju dochodkyne na privyrobenie si, zacinajuci pedagogovia s nulovou praxou, ktori po pochopeni reality zdrhnu do najblizsieho korporatu, zeny, ktore potrebuju pracovnu dobu skolstva kvoli detom a zufalci, ktori stale veria, ze bude lepsie alebo aj neveria, ale tuto pracu miluju. Vdaka tym poslednym nam skolstvo este nepadlo na hlavu.
Autorka: a teraz konkretne. Zazila som uz takych aj makovych pedagogov, ale po tych rokoch pandemie viem, ze nech sa snazim akokolvek, tak ako ho vie namotivovat na ucenie ucitelka v skole a kolektiv triedy, ja proste nedam. Co sa tyka vyuky, my sme sa museli memorovat ovela viac ako dnesne deti, vela sa ucia hravou/nazornou formou. Ked chodilo na ZŠ starsie dieta, na chemiu chodili miesat vone (ako sa zo smradlavej tekutiny stane vona), z nemciny, dejepisu chodili na vylety, exkurzie atd., je kopec zaujimavych programov, pracovnych listov atd. Ale zalezi od pedagoga. A tu sa mozeme vratit k mojmu uvodu...
Moja bola 1x v karantene a 2x chorá. To co sme mali prebrat denne doma sme mali hotove za asi 1,5 hodiny. Ale v skole toho robia oveľa viac, veľa sa rozprávajú, napr oni na vela predmetov nemaju ani knihy a zosity. Cize všetko si musia zapamatat z rozhovorov. Isto da deťom skola viac ako by sa len doma učili.
každý robí tak, ako mu vyhovuje. ale keď sa pýtaš na názor, ja škole pripisujem veľmi dôležitý význam - nielen kvôli vedomostiam, ale aj nejakému systému, naučeniu sa pravidiel, fungovaniu v kolektíve, rešpektu, že sa svet netočí len okolo neho a všetky veci s tým súvisiace. Žiaľ, áno, deti sa učia množstvo zbytočností, ktoré by nemuseli, ale z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že práve rodičia veľmi často stoja za tým, že sa neprikladá význam ani dôležitým veciam a tak je mnoho detí "blbých" natoľko, že nevedia základy pravopisu, bez kalkulačky sa nepohnú alebo nevedia, kde sa nachádza slepé črevo... lebo veď rodičia povedali, že to je hlúposť, počítač chybu v texte opraví, kalkulačka vypočíta a google vygooglí...
Čiže za mňa - syn tretiak je vedený k tomu, že učiť sa je potrebné, je to jeho povinnosť ako moja chodiť do práce. tiež neostanem doma len preto, že sa mi nechce niečo urobiť alebo sa rozhodnem ísť na wellness - inak si to na mňa len počká. Vysvetľujem mu, že známky nie sú všetko, podstatné je, ako to chápe a ako sa to naučí. Ak sú to hlúposti, ktoré možno až tak nepotrebuje, snažím sa mu to prepojiť s niečím, čo sa mu v živote hodí vedieť. On je zberateľ jednotiek (chodí do jazykovo-nadanej triedy), ale neustále si pripomíname, že ak aj dostane inú známku, nie je koniec sveta. Na výlety a rôzne aktivity máme čas cez víkend alebo cez prázdniny. Rovnako si vieme spraviť program po škole, možno nie taký aktívny ako cez víkend, ale vždy niečo vymyslíme. Mojím cieľom je, aby sa naučil, že v živote nie sú len zábavné veci, ale aj povinnosti, ktoré proste treba urobiť. Ale možno to beriem preto tak, že majú učiteľku, ktorá ich nenúti hovoriť spamäti všetko, ale ocení aj rozmýšľanie, kreativitu. Robia rôzne projekty, prezentácie - proste všetko, čo z môjho pohľadu môže využiť v budúcnosti v prípadnom zamestnaní.
Určite ak by mali horšie by si k tomu pristupovala podľa toho či na to má a nejde to alebo je lajdak mojej dcére ide učenie ťažšie ale snaží sa nie je to síce na jednotky a dvojky sú tam aj trojky ale vidím tu snahu a tá sa cení nezáleží na známkach záleží na tom aby boli spokojné a poznám veľa ľudí čo mali priemerné známky a takých čo boli v škole vynikajúci a aj tak im to v živote nepomohlo a veľa závisí aj od prístupu rodičov ako sa k tomu postavia a učitelia to majú teraz oveľa ťažšie ako to bolo predtým
Určite by som školu nezanedbávala. Lebo, čo raz človek premrhá, ťažko neskôr dobieha. Sama to vidím na sebe, dodnes ľutujem, že som sa viac nevenovala jazykom. Namiesto toho si teraz musím platiť kurzy, na ktorých sa aj tak nikdy jazyk dokonalo nenaučím. Nemyslím si, že len tieto deti sa učia zbytočnosti, my sme boli na tom rovnako. Ja som napríklad na výške musela prejsť cez také predmety a skúšky, že som nechápala, na čo mi to bude. Samozrejme, 70% vecí som nikdy v praxi nevyužila, lebo k môjmu povolaniu ani nebola potrebná škola. Na druhej strane, môj zamestnávateľ si cení ľudí, ktorí študujú a v porovnaní s kolegyňou bez titulu mám vyšší plat o niekoľko stovák a to je ona v tej firme dlhšie ako ja..
Ahoj, vidis to spravne. Prave pre to (a teraz aj kvoli korone) ma coraz viac rodicov deti doma na domacom vzdelavani a venuju sa tomu, co uznaju za vhodne/co ich bavi.
@tehulka2011 Ale tí rodičia asi nie sú všetci učitelia. Škola má svoj význam, nemôže si každý nechať doma deti len tak a venovať sa tomu, čo on sám uzná za vhodné. Kto by kontroloval, či sa rodič dieťaťu venuje a vzdeláva ho, alebo má na háku a zanedbáva vzdelanie dieťaťa? Domáce vzdelávanie má tiež svoje pravidlá a podlieha kontrolám školstva.

taký, že v minulosti škola mala úroveň..fakt deti mali vedomosti ...a teraz ???? učitelia majú veľké nedostatky vo vedomostiach a čo chcú potom naučiť deti ???? čím ďalej úroveň vedomosti ide rapídne dole a každému to tak vyhovuje....vychovávame generáciu hlupákov....dnešný jednotkár by bol za mojich čias dobrý trojkár.... je to čiste môj názor