Ako postupovať, ak mám deti a manžel nastupuje do väzenia?

viky76
26. jún 2020

Dobrý deň. Potrebujem sa informovať, ak máte skúsenosti. Som vydatá, s manželom máme dve deti( 4 a 6 rokov). Manžel nastupuje do výkonu trestu za nesplatenie výživného na dieťa z predošlého vzťahu, dostal rok. Na čo mám nárok, aby som prežila s deťmi?Študujem na VŠ a popritom brigádujem:/ Koľko mi bude posielať z väzenia a bude môcť vôbec posielať? Neviem, ako to je. Môžem sa obrátiť na UPSVAR a akým spôsobom? Resp. na čo mám nárok :/
Ďakujem...lebo som momentálne úplne zúfalá, z tejto situácie.

mogaa
26. jún 2020

@viky76 no manžel vo väzení môže pracovať a posielať ti peniaze.....samozrejme UPSvR požiadať o sociálnu dávku môžeš, ale to ti situáciu neporieši, lebo to bude minimálna dávka- to ti doplatia len do životného minima(podľa výšky tvojho príjmu, ak teda budeš mať nárok)....môžeš štúdium prerušiť a normálne sa zamestnať, prípadne ak študuješ externe, nájsť si druhú prácu....

pribinak
26. jún 2020

Ak aj manžel začne vo väzení pracovať nejaké horibilne sumy čakať nemôžeš.
V tejto situácii by som najskôr prerušila štúdium a šla pracovať, pretože aj to čo ti úrad do životného minima vyplatí 1 dospela osoba a dve neozaopatrene deti, tak to bude fakt suma ktorá pokryje len nevyhnutne z nevyhnutného

Skôr sa čudujem, že prečo ste spolu nevyplatili radšej dlžnú sumu na výživnom a šiel sedieť.

simca06022011
26. jún 2020

Obratit sa na urad mozes, ale ak ti aj najdu nejake davky, ktore by si mohla cerpat, tak to nebude tolko, aby ste traja dokazali fungovat z toho. Na urad mozes zbehnut aj osobne, na webe ale maju toho popisane dost, tak skus pozriet. Aj kontakty tam potom mas. Skor ti odporucam najst si pracu. Ak ti ma kto pomoct, tak rovno na plny uvazok a skolu si dat externe.

loginexistuje
26. jún 2020