Priateľ nechce investovať do vlastného bývania

miticka117
13. feb 2017

Ahojte žienky.
Riešim momentálne istú dilemu a potrebovala by som názor aj niekoho nezainteresovaného.
Zdedila som trojizbový byt po prababke, ktorý bude ale zatiaľ napísaný na môjho otca, v prípade, že by sa čokoľvek stalo (ja som ešte stále študent atď) s tým, že ten byt by som si ja s priateľom mohla pekne prerobiť podľa svojho a doniesť si v júni z pôrodnice nášho drobca tam a nie do podnájmu, v ktorom teraz žijeme.
Čo sa týka financií, tam problém nie je, priateľovi pri jeho prijme by stačilo, aby si zobral spotrebák na prerábku (a aj to by moji rodičia tiež prispeli).
Ja si myslím, že by to bola naozaj obrovská výhoda, koľko ľudí musí bývať v podnájme a my keď máme takúto možnosť, tak ju priateľ nechce využiť a radšej bude bývať v nie lacnom podnájme, než by investoval do vlastného. Moji rodičia ho nemajú moc v láske, ale aj napriek tomu nebroja proti tomu no on sa začal najprv vyhovárať, že ho nemajú radi a čo keď by ho odtiaľ vyhodili. Čo absolútne neprichádza do úvahy, lebo keby nechceli, tak mi túto možnosť ani nenavhrnú. Potom zase začal, že ten byt nie je napísaný ani na mňa. Čomu tiež nerozumiem, pretože rodičia by nás z toho bytu nevyhodili a tým, že jemu nedôverujú, tak to spravilo tak, že to bude na otca, ja na tom nevidím nič zlé. A nakoniec utrúsil, že len chlap bez gúľ by išiel bývať do bytu ženy, že on chce niečo vlastné.
Ja osobne si myslím, že to nie je celkom čisté, takéto primitívne výhovorky a že jemu by sa zrejme nepáčilo aj to, keby ma nemal vo svojej moci, tak ako v tomto podnájme, ktorý platí ako zarábajúci on. Vždy, keď sa povadíme mi berie kľúče od bytu, vraj aby som neodišla a podobne a tam by si to už dovoliť teda nemohol....
Rada by som počula aj názor iných ľudí, pretože podľa mňa by takúto príležitosť, ešte k tomu, keď je aj bábätko na ceste, nevyužil len blbec...