Riešili by ste problém s rodičmi súdnou cestou?

15. aug 2023

Dobrý večer, na úvod chcem trošku ozrejmiť moju situáciu. Som študentka denného štúdia VŠ. Rodičov mám rozvedených, prispievajú mi na štúdium a iné výdavky podľa ich uváženia. Snažím sa rodičov čo najmenej zaťažovať finančne. Pri dennom štúdiu je ale náročné zarobiť si brigádami dostatok na to, aby som utiahla všetky výdavky čo mám ( ubytovanie, strava, hygiena) proste základ. Rodičia mi prispievajú ako im príde. Raz mi dá jeden 200€, druhý 250€, inokedy mi obaja pošlú len 100€, potom bez upozornenia další mesiac mi jeden nepošle nič s tým, že zabudol na mňa alebo že mu to nevyšlo. Obaja pracujú, majú plat nad 1000€. Majú vlastné bývanie, partnerov, rodiny. Odmalička ma tlačili nech idme študovať za čo som aj rada. Keď od nich pýtam peniaze mávajú blbé poznámky typu: keď sa nevieš uživiť sama prečo neprídeš bývať ku mne a do školy môžeš dochádzať a blablabla…… Nechcem bývať s rodičmi, rada ich navštívim, ale nevyhovuje mi bývať s nimi a ich partnermi. Od 18 som nepodávala žiadosť na súd o výživné, lebo mi platili sami od seba, no neviem takto dlhodobo fungovať. Uvažujem, že od oboch oficiálne súdnou cestou požiadam o výživné, jedinou zábranou mi je, že nechcem si pokaziť už tak krehké vzťahy ktoré máme. No nemám už na toto silu ani energiu.

vilma7
15. aug 2023

Keď jednoducho na to nemám, tak nemám. Rodicia ti nie sú podľa mňa povinný platiť extra ubytovanie, keďže môžeš bývať u nich. Alebo?
Stále sa dá prejsť na diaľkové štúdium a popri tom pracovať, keď už chceš silou mocou bývať podľa svojho želania.
Takže nie, nedávala.by som i ch na súd, ale snažila ich co najmenej zachovať, keďže majú aj druhú rodinu, nie len teba. Pravdepodobne aj ďalšie deti. Alebo?
Ako dlho bude ešte štúdium trvať?

amonet
15. aug 2023

@vilma7 za mna su toto vyhovorky
kazde dieta ma pravo na vyzivne dokial nie je zabezpecene a studuje teda ano do 25 rokov tusim je to aktualne