icon

Syn si chce priniesť priateľku prespať. Čo robiť?

11. sep 2026

Zdravím, nemozem zaspat, pretože stále rozmýšľam či som sa zachovala voči synovi správne alebo nie, tak píšem sem o radu. Syn ma 22 rokov a ma vzťah niečo cez 3 roky. Jeho priateľku poznáme, je milá, ma 19 rokov, akurát ide na vysokú školu, je to šikovne dievča, trocha tiché ale nemáme s nou absolútne žiaden problém a sme radi, že sú spolu. Syn pracuje ako vojak, zatiaľ ale býva s nami, no od nového roka si plánuje kúpiť svoj byt. Na domácnosť nám mesačne prispieva, občas nám aj bez opýtania sám nakúpi a nepýta si za to vôbec peniaze. V domácnosti a okolo záhrady pomáha. Včera večer prišiel s tým, že bol by rád, ak by k nám prišla prespať jeho priateľka na ďalší víkend, či by mohla. Ja som hneď povedala že v žiadnom prípade, pretože to beriem ako narúšania aj nášho súkromia. Spala u nás len keď to bolo nevyhnutne, že sme sli zo svadby alebo z oslavy. Alebo keď sme boli s manželom na dovolenke a syn mal dom pre seba. Samozrejme že sa syn začal brániť že doma pomáha a prispieva, tak prečo si nemôže doniesť priateľku na noc na víkend. Plánuje ju do roka aj požiadať o ruku, mysli to s nou vážne aj ona s ním, ale neviem či toto chcem povoliť len tak. Aj keď ano, prispieva, pomáha, ale neviem. Ako by ste sa zachovali vy?

Strana
z3
anonym_59eeb6
Včera o 00:11

Je dosť možné, že podvedome riešiš strach z neplánovaného tehotenstva. To je úplne normálne, bojíš sa o nich. Skús ale veriť synovi – píšeš, že je to zodpovedný mladý muž, vojak, čo pomáha a prispieva. Tým, že im prejavíš dôveru a dovolíš jej občas prespať, mu ukážeš, že ho berieš ako dospelého chlapa. Ak by si dieťa chceli spraviť, urobia si ho aj bez tvojho povolenia niekde inde, tvoj zákaz ich neustriehne. A ak tvoje obavy nepramenia z tohto typu strachu, tak čoho sa teda bojíš? Zrejme chcú byť mladí častejšie spolu a asi sa syn cíti dobre so svojou priateľkou, práve doma. Nepokaz si váš dobrý vzťah so synom a aj s budúcou nevestou.