Zvýšenie výživného

6. mar 2023

Dobrý deň, chcem sa spýtať ako to je so zvyšovaním výživného. S bývalou priateľkou mame spolu 2 deti ktoré sú zverené do jej starostlivosti(7 a 4 roky). Viem ze si chce podať žiadosť o zvýšenie výživného, a preto sa chcem spýtať ci sud bude pri posudzovaní brat do uvahy aj to ze žijem s novou priateľkou (nie manzelkou) ! Teda vlastne že sú tam 2 platy.

Pre porozumenie nemám problém so zvýšením výživného len mi príde nefer aby sud bral do uvahy aj plat mojej priateľky nakoľko to není zatiaľ moja manželka.

Viete mi to niekto vysvetliť ako to tu funguje na SK? Ďakujem 😉

katkaseiner
6. mar 2023

som laik ale plat tvojej novej priatelky by sa nemal zapocitavat... aj keby to bola manzelka... nie ona je povinna platit vyzivne ale ty. Predpokladam ze byvala poda nejake vysvetlenie ohladne zvysenia (7rocna v skole, zvysene naklady, zvysujuce sa ceny, inflacia).

hipuska
6. mar 2023

Nie, nebude prihliadať. Jedine, ak by si mal inú vyživovaciu povinnosť (dieťa). Načo môže prihliadať sú nehnuteľnosti resp.iny majetok.

autor
6. mar 2023

@katkaseiner tak ako zvyšujúce ceny a inflácia sa netýka iba jej ale týka sa to nás všetkých, takže to treba ozrejmiť 😉

elizabet173
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
hipuska
6. mar 2023

@autor taktiez treba ozrejmiť nárast minimálnej mzdy resp. zvyšovanie mzdy u zamestnávateľa. Taktiež treba ozrejmiť kolko je realne náklad na dieťa. Ale samozrejme, môžeš na súd predložiť doklady o kúpe veci pre deti, napríklad bicykle, lyže, oblecenie resp.kruzky. Súd to určite zoberie do úvahy a výživné ti nezdvihne. 😉

katkaseiner
6. mar 2023

ako samozrejme.... ale ty mas moznost si napr. najst extra pracu, resp. zmenit... ona je viac limitovana detmi (moj nazor)

maminka940
6. mar 2023

No jednoducho
Nespravodlivo ...a budú brať aj jej príjem ... Keď že ty sa budeš ohranicovat že platis šeky,a atd ale na to ste už dvaja .
Pol na pol
Je jedno či manželka či nie ak spolu žijete

slavomira236
6. mar 2023