Ako motivovať 10-ročnú dcéru k učeniu?
Ahojte, dcéra bola vždy pomalšia v myslení, v triede je tichá, poslušná. V PPP bola vyšetrovaná 2x (ako 5r a ako 7r), intelekt jej vyšiel v priemernom pásme, poruchy pozornosti neboli identifikované. Osobnostne je detinská a nezodpovedná. Čiže ak nad ňou nesedím a nestrážim, aby si porobila úlohy a naučila učivo, neurobí to. Za zabúdané pomôcky a úlohy už dostala pokarhanie. Ak pri nej sedím každé poobedie dve hodiny nad učebnicami, má jednotky. Ak nesedím, má trojky. Nepomáha ani učiteľkin hnev, môj hnev, vysvetľovanie, prirodzené následky, tresty, odmeny, návnady, krik. Už nemám chuť, čas ani sily furt dookola kontrolovať, či sa učí. Na platené doučovanie nemám financie. Prosím pomoc, čo s ňou.
Ja mam 11r.s dyskami,ale ani za toho frasa nebude spolupracovat. Kazdy jeden den reve,ked sa spomenie ucenie, zuri nad kazdou ulohou, vecne vsetko vie,ona si nic opakovat nebude. Vzdala som to,nebojujem. Ked chce ist von,musi byt naucena. Ak dostane dobru znamku fajn,ak 3 a horsie,ma zaracha a musi sa ucit. S dodatkom,ze ked takto bude pokracovat, tak prepadne, bude opakovat rocnik a uz nebude so svojimi kamoskami. To vzdy zaberie a oduta sa premoze a ide sa ucit.
Skus nad nou nesediet ale posad si ju k sebe a popri inej robote ju sleduj. Nebudes sa s nou ucit az do maturity, mali by ste najst system, ktory vam vyhovuje. A nezabudni chvalit, chvalit aj za kazde jeden priklad, ktory vypocita, za kazdu vetu, ktoru napise samostatne. 10 rocna je stvrtacka, ako moj. Este vlani to bolo o tom, ze bolo treba s nim pisat, teraz sa uz naucil sam. Cez pochvaly, niekedy az prehnane vychvalovanie toho co spravil sam bez pomoci. Ked potrebuje pomoc, tak zavola, ale tiez mu dlho trvalo, kym pochopil, ze pozeranim do steny s tym nepohne, ze ked nevie ma sa ozvat.
mala som to presne tak isto... len *3... počet detí.
sedela som ešte aj v 9 ročníku - lebo monitor, lebo prijímačky a naša škola sa nato zvysoka vykašľala... najmä uč. mat.
na sš som povedala dosť ... učia sa samé
Bud budes akceptovat trojky, alebo sa dalej budes ucit s nou. Na nepozornost a ne-motivovanost liek asi neexistuje... takych deti su stovky, potencial velky, ale ziadna samo motivacia nieco dosiahnut... u niektorych to prijde vekom, u inych nikdy...
@anjelicek26 ach, toto som nechcela pocut 😵💫. Lenze ja uz na to ani cas nemam.
@anjelicek26 ach, toto som nechcela pocut 😵💫. Lenze ja uz na to ani cas nemam.
@barbie_b tak ja tiez nie.. ale bez toho by moj syn proste nefungoval, ked si s nim sadnem, ma jednotky... on do buducna bude potrebovat sefa, co mu bude robit peklo na zemi, aby fungoval 😂 Taky vojak mi prijde skvely plan 😂
Ja mam 11r.s dyskami,ale ani za toho frasa nebude spolupracovat. Kazdy jeden den reve,ked sa spomenie ucenie, zuri nad kazdou ulohou, vecne vsetko vie,ona si nic opakovat nebude. Vzdala som to,nebojujem. Ked chce ist von,musi byt naucena. Ak dostane dobru znamku fajn,ak 3 a horsie,ma zaracha a musi sa ucit. S dodatkom,ze ked takto bude pokracovat, tak prepadne, bude opakovat rocnik a uz nebude so svojimi kamoskami. To vzdy zaberie a oduta sa premoze a ide sa ucit.
@iwesska dakujem, mate to super v tom, ze vam funguje system cin - nasledok a dcerka sa chce nasledku vyhnut. Mojou to ani nehne, zaracha ci odopretie cohokolvek ma v pazi. To by som musela uz asi pristupit k metode, ze ju kozkar zoberie do vreca alebo co 🙈 . Zatial len nervacim a v takomto milom rozpolozeni travime kazdy den. Jasne, ze mladsiemu sa venujem tak 5% casu, lebo zvysok sa toci okolo dlabania na skolu starsej.
Dve hodiny každý deň je na také dieťa fakt priveľa. Dohodni sa s ňou, že nad úlohami budete spolu sedieť hodinu, ale tú hodinu sa bude snažiť a druhú hodinu budete venovať niečomu, čo je príjemné jej - krúžok, prechádzka vonku, spoločná hra... A popritom akceptuj, ak bude mať dvojky-trojky.
Ja mam takto piataka, a stale sa s nim dost ucim, rozhodla som sa radsej nech ma jednotky dvojky ako nechat to na nom a ma trojky stvorky.
I ked on to nerobi ze zamerne, samozrejme ze sa mu ucit aj nechce ale proste mu ulietava mysel a tazko sa mu sustredi. Mali sme dokonca rok kedy sme sa dvojmo ucili to iste doma, co v skole, lebo nedaval pozor vobec, nezapisoval ani do zositov alebo tam pisal hluposti lebo on nevedel on zabudol a podobne. Ale kazdy rok je to lepsie a lepsie. Ale neustupila som a proste musel to robit dvakrat a to bol pre neho taky strasiak ze aj v skole zacal viac davat pozor a snazit sa.
Tento rok si uz niektore domace pise sam pred tym ako pridem domov, aspon tie co vie, ale ucenie na pisomky, vysvetlovanie uciva je na mne. Nejde mi tak ani o znamky, ale o to aby tomu chapal lebo ucivo nadvazuje. A potom by sa casom stratil uplne.
Napriklad je pre neho zlozite sa naucit 10 stran textu na dejepis ked je toho vela, tak mu pomaham a robim poznamky v odrazkach a pomaly vysvetlujem ze ako ich raz bude robit sam, ale proste viem ze ak si to precitam, poznamky mu pripravim nauci sa predmety ako dejepis a geografia 3krat rychlejsie tak mi to za to stoji. 🙂
takze len vydrzat. kazdy rok je to lepsie a lepsie.
Ved toto, moj syn sa potrebuje hybat, potrebuje veci vizualizovat, potrebuje to hovorit nahlas, sadnut ku knihe a nieco sa tak naucit absurdistan... ono to u neho proste tak nejde... pozerame youtube videa, robiime pokusy, robime prezentacie, nechavam ho mi to porozpravat nahlas svojimi slovami, aby si v hlave utriedil fakty... a ano zerie to strasne casu, ale nenarobim nic...
@barbie_b tak ja tiez nie.. ale bez toho by moj syn proste nefungoval, ked si s nim sadnem, ma jednotky... on do buducna bude potrebovat sefa, co mu bude robit peklo na zemi, aby fungoval 😂 Taky vojak mi prijde skvely plan 😂
@anjelicek26 mojej ostava asi uz len umelecka draha, aj to s volnou improvizaciou :D
Ja si vravim, ze sa treba sustredit na jeho silne stranky - silno empaticky, skvela komunikacia, oblubeny v kolektive, schopny strhnut dav, hovorca triedy, ked sa rozhoduju veci, vzdy si presadi svoje... usta mu blbo nenarastli vzdy vsade riesi sam, nepotrebuje vybavovanie od rodicov proste ide a riesi, skvele hra hadzanu, chodi k poziarnikom, hrava tenis... keby som mala jeho osobnost zredukovat len na skolu, bolo by to len male spektrum jeho JA. On sa nestrati... Lahke to nebude vzhladom na zabudlivost, nesustredenost a mysel furt volakde... ale nejako bude...
Skus nad nou nesediet ale posad si ju k sebe a popri inej robote ju sleduj. Nebudes sa s nou ucit az do maturity, mali by ste najst system, ktory vam vyhovuje. A nezabudni chvalit, chvalit aj za kazde jeden priklad, ktory vypocita, za kazdu vetu, ktoru napise samostatne. 10 rocna je stvrtacka, ako moj. Este vlani to bolo o tom, ze bolo treba s nim pisat, teraz sa uz naucil sam. Cez pochvaly, niekedy az prehnane vychvalovanie toho co spravil sam bez pomoci. Ked potrebuje pomoc, tak zavola, ale tiez mu dlho trvalo, kym pochopil, ze pozeranim do steny s tym nepohne, ze ked nevie ma sa ozvat.
@viestta dakujem. Pravda je, ze nechvalim len kritizujem. Skusim to teda ako odporucas. Co sa tyka dozoru, ak orlim zrakom nesledujem kazdu ciarku, zacne si kreslit alebo snivat s otvorenymi ocami.
mala som to presne tak isto... len *3... počet detí.
sedela som ešte aj v 9 ročníku - lebo monitor, lebo prijímačky a naša škola sa nato zvysoka vykašľala... najmä uč. mat.
na sš som povedala dosť ... učia sa samé
@deti95060810 dakujem, vase pribehy ma aspon upokojuju, ze v boji nie sme osamotene 🙂
@viestta dakujem. Pravda je, ze nechvalim len kritizujem. Skusim to teda ako odporucas. Co sa tyka dozoru, ak orlim zrakom nesledujem kazdu ciarku, zacne si kreslit alebo snivat s otvorenymi ocami.
@barbie_b tak zacni chvalit. Radsej 10x pochvalit ako raz zdrbat. Na to aby clovek pochvalil sa vzdy dovod najde, staci chciet.
Dve hodiny každý deň je na také dieťa fakt priveľa. Dohodni sa s ňou, že nad úlohami budete spolu sedieť hodinu, ale tú hodinu sa bude snažiť a druhú hodinu budete venovať niečomu, čo je príjemné jej - krúžok, prechádzka vonku, spoločná hra... A popritom akceptuj, ak bude mať dvojky-trojky.
@annm81 dakujem. Lenze ak bude mat trojky, nove ucivo nebude zvladat viac a viac principom snehovej gule. Toho sa desim, ze zaostaneme prilis a na druhom stupni nas to dorazi uz celkom.
Ja mam takto piataka, a stale sa s nim dost ucim, rozhodla som sa radsej nech ma jednotky dvojky ako nechat to na nom a ma trojky stvorky.
I ked on to nerobi ze zamerne, samozrejme ze sa mu ucit aj nechce ale proste mu ulietava mysel a tazko sa mu sustredi. Mali sme dokonca rok kedy sme sa dvojmo ucili to iste doma, co v skole, lebo nedaval pozor vobec, nezapisoval ani do zositov alebo tam pisal hluposti lebo on nevedel on zabudol a podobne. Ale kazdy rok je to lepsie a lepsie. Ale neustupila som a proste musel to robit dvakrat a to bol pre neho taky strasiak ze aj v skole zacal viac davat pozor a snazit sa.
Tento rok si uz niektore domace pise sam pred tym ako pridem domov, aspon tie co vie, ale ucenie na pisomky, vysvetlovanie uciva je na mne. Nejde mi tak ani o znamky, ale o to aby tomu chapal lebo ucivo nadvazuje. A potom by sa casom stratil uplne.
Napriklad je pre neho zlozite sa naucit 10 stran textu na dejepis ked je toho vela, tak mu pomaham a robim poznamky v odrazkach a pomaly vysvetlujem ze ako ich raz bude robit sam, ale proste viem ze ak si to precitam, poznamky mu pripravim nauci sa predmety ako dejepis a geografia 3krat rychlejsie tak mi to za to stoji. 🙂
takze len vydrzat. kazdy rok je to lepsie a lepsie.
@dzina007 dakujem pekne, pristupom je na tom dcera podobne. Prosim ta z organizacnej stranky - ako si na takuto pomoc najdes popri inych povinnostiach cas? Respektive aky cas denne v priemere sa skole venujete?
Ja si vravim, ze sa treba sustredit na jeho silne stranky - silno empaticky, skvela komunikacia, oblubeny v kolektive, schopny strhnut dav, hovorca triedy, ked sa rozhoduju veci, vzdy si presadi svoje... usta mu blbo nenarastli vzdy vsade riesi sam, nepotrebuje vybavovanie od rodicov proste ide a riesi, skvele hra hadzanu, chodi k poziarnikom, hrava tenis... keby som mala jeho osobnost zredukovat len na skolu, bolo by to len male spektrum jeho JA. On sa nestrati... Lahke to nebude vzhladom na zabudlivost, nesustredenost a mysel furt volakde... ale nejako bude...
@anjelicek26 to je krasne!
Ved toto, moj syn sa potrebuje hybat, potrebuje veci vizualizovat, potrebuje to hovorit nahlas, sadnut ku knihe a nieco sa tak naucit absurdistan... ono to u neho proste tak nejde... pozerame youtube videa, robiime pokusy, robime prezentacie, nechavam ho mi to porozpravat nahlas svojimi slovami, aby si v hlave utriedil fakty... a ano zerie to strasne casu, ale nenarobim nic...
@anjelicek26 nejde mi do hlavy, ako sa toto da stihnut. Najblizsi post urobim o svojej neschopnosti casoveho manazmentu, lebo co tu vy zeny pisete by som nedala ani za mesiac a so sluzobnictvom 🫣
@dzina007 dakujem pekne, pristupom je na tom dcera podobne. Prosim ta z organizacnej stranky - ako si na takuto pomoc najdes popri inych povinnostiach cas? Respektive aky cas denne v priemere sa skole venujete?
@barbie_b ked treba citat z ucebnice alebo citanky, tak cita v kuchyni, kym je robim co mi treba. Tak to robila aj nasa mama a bolo to k vseobecnej spokojnosti. Niekedy si donesie aj ulohy a pise, kym ja robim co mi treba
Normalne varim upratujem prehadzujem pradlo, proste musi byt pri mne... kedze sa neuci klasika pri stole tak debatujeme, vysvetlujeme za pochodu, inak sa to ani neda... A ucia sa pri mne dve deti, druhe ma sluchadla a striedaju sa... clovek si musi najst nejaky system pri tom...
Nanervacilo sa mnoho rodicov , aj naši s nami aj my so svojimi 🙂 pri prvom to trvalo dlho dohliadať na neho ,on je neskutočná flegma ,nekonečný príbeh ale už je stredoskolak na internáte, je to len na nom.
Dcéra po 4.triedu denne, mne sa neeechce ,blbé úlohy, prečo toľko veľa. Naozaj mávali veľmi veľa plus uč ju prihlasovala do rôznych súťaží, tak učenie navyše, bola z toho frustrovana, znechutena. Učila sa na 1 , aj keby nad ňou nestojím, ale išlo o ten čas, ked sa jej nechcelo tak sa dokázala ucit a pripravovať hodiny a z toho bola ešte viac demotivovana. Pomáhalo, ze si robila v kuchyni úlohy ked som niečo robila a rozoberali sme to spolu, nemala tak pocit ,ze nad ňou nervozne stojím. Teraz je piatačka a to je raj, úloh minimum, všetko si rýchlo spravi sama aby mala pokoj , je to veľký rozdiel . Na 1.stupni som mala pocit ,ze v skole len prebrali nové učivo ale všetky úlohy k nemu museli doma robiť. Teraz pracujú viac na hodinách a doma skoro nič, veľká úľava.
Skus to zmeniť najprv tak, ze sa presuniete napr do tej kuchyne , a skus sa naladiť inak, vidíš, ze ju nerozhodi ani tvoj hnev ,ani tresty, je to este viac demotivujuce, tak treba skúsiť opak ,obrň sa trpezlivostou, bude to fajn .
@iwesska dakujem, mate to super v tom, ze vam funguje system cin - nasledok a dcerka sa chce nasledku vyhnut. Mojou to ani nehne, zaracha ci odopretie cohokolvek ma v pazi. To by som musela uz asi pristupit k metode, ze ju kozkar zoberie do vreca alebo co 🙈 . Zatial len nervacim a v takomto milom rozpolozeni travime kazdy den. Jasne, ze mladsiemu sa venujem tak 5% casu, lebo zvysok sa toci okolo dlabania na skolu starsej.
@barbie_b mám to isté v chlapčenskej verzií 😭,nepotesim ťa,je siedmak, čo s ním neodsedim, nemá, mladší je furt mimo,ten našťastie pomoc nepotrebuje
Sestra to robí tak, že pokým nie je pripravený, naučený na100% nemôže mať mobil, x box a pod.
Ja som tiež taká bola :D Úplne sa v tom vidím.
Za mňa namiesto tlačenia do hlavy a memorovať veci čo nepotrebuje, pracuj a objav čo ju motivuje, k čomu ma vášeň a pestuj to v nej.
Ukazuj jej príklady úspešných ľudí z rôznych oblastí, prečítajte si autobiografiu, kúp jej knihy kde sa inšpiruje.
A nos ju na miesta kde môže veci odkukať z kolektívu. 10 rokov je presne vek kedy ťa najviac formujú rovesníci a vzory.
Ak ju dáš na krúžok kde majú dobrého trénera a kolektív čo je motivovaný a podporuje sa, tak jej to pekne ostane do života.
@barbie_b mám to isté v chlapčenskej verzií 😭,nepotesim ťa,je siedmak, čo s ním neodsedim, nemá, mladší je furt mimo,ten našťastie pomoc nepotrebuje
@tortelinka vlastne ma to potesilo, lebo vidim, ze je to u deti normalna vec a nie nieco skandalozne a nezvycajne. Takto s lahsim srdcom prijmem svoj udel 🙂
Ja som tiež taká bola :D Úplne sa v tom vidím.
Za mňa namiesto tlačenia do hlavy a memorovať veci čo nepotrebuje, pracuj a objav čo ju motivuje, k čomu ma vášeň a pestuj to v nej.
Ukazuj jej príklady úspešných ľudí z rôznych oblastí, prečítajte si autobiografiu, kúp jej knihy kde sa inšpiruje.
A nos ju na miesta kde môže veci odkukať z kolektívu. 10 rokov je presne vek kedy ťa najviac formujú rovesníci a vzory.
Ak ju dáš na krúžok kde majú dobrého trénera a kolektív čo je motivovaný a podporuje sa, tak jej to pekne ostane do života.
@yoginka231 snazim sa ju podporovat v konickoch, ale vysledky v skole jednoducho potrebuje, ak nema skoncit na niekde na ucnovke bez maturity a zarabat minimalku.
@yoginka231 snazim sa ju podporovat v konickoch, ale vysledky v skole jednoducho potrebuje, ak nema skoncit na niekde na ucnovke bez maturity a zarabat minimalku.
@barbie_b dôležité je vypestovať v nej ambície a hlad po úspechu a mať niečo v živote. Aby len nečakala len na chlapa že sa postará. A to jej proste musiš vtlkať obdeň do hlavy nech jej z niečo bude. Ak ma 10 rokov a nieje motivovana tak treba okamžite začat poriadne sa jej venovat.

Bud budes akceptovat trojky, alebo sa dalej budes ucit s nou. Na nepozornost a ne-motivovanost liek asi neexistuje... takych deti su stovky, potencial velky, ale ziadna samo motivacia nieco dosiahnut... u niektorych to prijde vekom, u inych nikdy...