Ako pomôcť dieťaťu s ADHD pracovať na hodinách?
Mam prvaka s ADHD. Uz som zufala z toho ze robi problemy v skole. Nepracuje na hodinach a potom si ho ucitelka nechava po skole. Kazde rano vysvetlujem ze ma posluchat ze ma pracovat na hodinach ze ma pracovat lebo potom toho mame doma vela. Boli sme aj u psychologicky aj u neurologicky chodime k liecebnej pedagogicke ze nie je to o tom ze neriesim.
Pedopsychiater hovorí čo?
Prosím tá, žiadne diéty bez konzultácie s lekárom dieťaťu vo vývine nedávaj !
@76california zmaž svoj komentár a neraď deťom žiadne diéty, nahlasujem ťa.
@melanta
ok mažem - neboj môj záujem rozbúrať nejaké vášne - z mojej strany to bola dobre mienená rada, overená lekármi, overená osobnou skúsenosťou, kľudne, nech prediskutuje túto možnosť so svojim pediatrom alebo neurológom
Asistentku dieta v skole nema, podporne opatrenia nedostava, soecialneho pedagoga v skole maju?
Nebolo by mu lepsie na špeciálnej skole? Lebo este prvy stupen dajme tomu prejde ale na druhom stupni, je uz je dost problem. Kamoska s tym bojovala do 6 ročníka, nakoniec dala syna do špeciálnej a sama hovorila, ze skoda, ze to nespravila hned. Ze on sa uvoľnil, nemuseli sa tolko ucit, ucili sa este po skole aj hodiny. Chlapec skoncil uz ucnovku a kedze robil prax v Tescu, tak aj mu po skole ponukli pracu a dokladá tovar. A to on ma aj nejake autisticke spektrum, ADHD.
Mate odporucania z CPP pre skolu? Ma asistenta? Vysvetlovat nepomaha. Tie deti potrebuju iny pristup.
@betulinka1 nemyslim si, ze pri ADHD treba davat dieta do specialnej skoly. Vela deti s poruchami ucenia, pozornosti a hyperaktivitou su priemerne az nadpriemerne inteligentni, na specku nie je dovod. Kvalitne skolytieto deti zvladaju a deti zvladaju skolu
@tecko28 Ma asistentku samozrejme ze nie je pri nom ale kazdy den a kazdu hodinu kedze pocet deti ktore potrebuju asistenta prevysuje pocet asistentov na skole.
@betulinka1 ak má intelekt v norme, tak na špeciálnu školu ho nezoberu
Tu je skôr otázka či je dieťa medikovane
Jasne, tomu rozumiem, na asistentov nie su peniaze, pocet na skolach nepostacuje potrebam.
Aj mne napadlo či má lieky.Ja viem ,že to nie sú "cukríky", čo som videla, sú to aj dosť návykové látky...ale keď ich má dieťa s adhd v sebe, tak je to úľava pre všetkých a ak sú tam aj nejaké prejavy zlého správania, fyzických atakov na ostatné deti ..nie je o čom diskutovať.. dieťa pod vplyvom liekov sa dokáže aj uvoľniť, nie je napäté, lepšie spolupracuje ,počúva...
Má asistentku v škole? Ak áno, ako si s ňou vychádza? Tieto decká vedia veľmi dobre vycítiť, kto to s nimi myslí úprimne. Ak je jediný, kto má asistenta v triede, možno sa mu aj deti posmievajú a myslí si, že keď nebude pracovať, asistentka odíde. Náš je druhák. Prvý rok bol boj, všetky zadania rýchlo urobil a potom rušil na hodinách. Pri písaní prvých čiarok som myslela, že zošediviem. Čo pomohlo? Dookola vysvetľovať, povzbudzovať a chváliť aj za maličkosti. Zlom nastal, keď už vedel napísať svoje meno, niečo si prečítať, tak čítal aj mladšej sestre. V izbe som mu napísala a nalepila pokyny k bežným aktivitám počas dňa - čo robiť ráno, po škole a večer, v školských doskách má pravidlá správania, ktoré neustále opakujeme, chválime, keď sú dodržané alebo naopak nasleduje trest, ak sa nedodržia (zákaz telky, ....). Jeho hnevalo, že mu všetko vravíme stokrát, teraz keď niečo nevie, tak si prečíta. Keď vidím, že je nervózny, výbušný, najprv sa snažím o pohodu. Môže mať hlad, smäd, tlačí ho niečo na oblečení alebo jeho kamarát nebol v škole. Hocičo. Kto má dieťa s ADHD, isto chápe. Užíva vitamíny, ESPRICO, veľa sa rozprávame formou hry, rôznych aktivít, precvičujeme pamäť, zapájame ho do chodu domácnosti, snažíme sa o dobročinné aktivity, aby získal pocit "svojho dobra". Veľmi ľahko skĺzne totiž k tomu, že je "zlý". Držím palce.
Toto je bohužiaľ tragická realita, keď sa inklúzia pretláča za každú cenu. Nemyslím na tlak rodičov, ale tlak na plošnú inkluziu. Deťom by sa oveľa lepšie pracovalo v malých špecializovaných triedach so špeciálnymi pedagógmi.
Držím päste nech nájdete cestu, aby bolo vaše dieťa spokojné a vyrovnané a robilo pokroky.
@tecko28 Tak ich radšej necháme trápiť v bežných školách, ktoré väčšinou fungujú biedne i pre bežné deti, však.
Áno, práve preto, že je nárast takýchto detí, mali by byť k dispozícii školy, ktoré by ich špeciálne potreby naplnili, aby i tieto deti chodili do školy s radosťou. V bežných školách by sa učiteľky mohli naplno venovať deťom. A yeti s Adhd by napredovaní pod vedením špeciálnych pedagógov, svojom tempom.
@abbey1 treba precizne vyberat skolu, rozhodne by som tieto deti nesegregovala. Ja sama som specialna pedagogicka, podmienky su celkovo v skolstve tazke, ale dovolim si tvrdit, ze na skole kde som nase deti netrpia. Ak je spolupraca skoly a rodica, da sa to krasne zvladnut. A vasa predstava je aka? Zvlast skoly pre ADHD, pre poruchy ucenia, pre mentalne postihnutie, zrakove, sluchove, telesne... atd? Ci? Aby sa specialne deti netrapili...
@tecko28
@pribinak preto som sa pytala, ci by nebolo lepsie? Stale sa na specialne skoly pozera cez prsty ako za socializmu, vtedy sa to volalo osobitná skola. Za mna ak by som mala dieta, ktore proste ZS nezvláda, urcite by som ho dala radsej tam ako ho nechat sa trapit na normalnej ZS. Je to trápenie pre deti aj pre ucitelov.
@tecko28 Dáme všetky vami vymenované deti do bežných škôl a budeme dúfať, že to bežný pedagóg v triede s 25-30 deťmi zvládne? Max zoženieme nekvalifikovaných asistentov, ktorí bežne pobehujú z triedy do triedy od jedného dieťaťa k druhému? Lebo toto je dnešná realita bežnej školy.
Ku každému hendikepu treba pristupovať individuálne Niekto krásne zvláda bežnú triedu, niekto potrebuje vysoko individuálny odborný prístup. A keď toto prehliadame, trpí dane dieťa, rodič, učiteľ a i zvyšné deti v triede.
Nepoužívajme silné slová ako segregácia. Ani mačku nehodí mu krokodílom do vody, lebo veď má právo plávať.
@betulinka1 ešte raz, pokial má dieťa intelekt v norme, špeciálna škola ho nezoberie
@betulinka1 @pribinak Ti to dobre napisala, ak ma dieta intelekt v poriadku, na špecialnu zš ho jednoducho neprijmu
@kuggis Berie esprico na odporucanie psychologicky a Lucetam ma brat na odporucanie neurologicky od augusta
@abbey1 Očividne ani netušíte, o čom diagnóza ADHD je, pokiaľ dieťa má len ADHD v slabej forme bez iných závažných diagnóz, ide o priemerne, často dokonca nadpriemerne inteligentné dieťa, ktoré má problém s pozornosťou. Takže neviem o akom inom tempe práce u týchto detí hovoríte. Mám ADHD šiestaka, výborný prospech, často ho učitelia žiadajú o vysvetlenie ostatným žiakom pred tabuľou. Chvalabohu, že ste v období môjho detstva pred 35 rokmi nepracovali v školstve, od 12 rokov nosím okuliare, takže zrejme by som dnes nemala univerzitné vzdelanie a viac ako 20 ročnú prax v manažmente zahraničnej spoločnosti, vďaka Vášmu odbornému pohľadu na svet
@abbey1 v triede na prvom stupni je max 24 ziakov , norma sa zvysuje az na druhom stupni. Minimalne 99% asistentov je uz v dnesnej dobe vysoko kvalifikovanych, lebo je o tuto pracu pomerne velky zaujem, casto specialne pedagogicky tesne po studiu sa zabiehaju prave na pozicii asistentky. Ano, boli casy, ked tuto profesiu vykonavali zenicky poslane z Uradu prace, ale to uz je davno prec. Prirovnanie krokodil/mačka je tiez uplne mimo, lebo tu sa bavime o detoch, co je jeden zivocisny druh a dokonca som to specifikovala na normo intelekt. Suhlasim, ze deti s podpriemernym intelektom , uz variant A by mali ist do speci skoly, ale normalny intelekt patri do normalnej skoly. Vyvinova porucha spravania, ucenia nie je retardacia.
Esprico je vitamín, poradím ti pedopsychiatra a liečbu, uvidíš že sa to zlepší. Je to ťažké, tlak, že deťom sa dávajú lieky a tak, ale keď treba, tak treba. Na agresivitu sú lieky aj špeciálne na ADHD. Neviem odkiaľ si ale v KE je MUDr. Sekelska, MUDr. Rosenbergerova, vo Zvolene MUDr. Šoltysova. Držím palce.
@rarasok Aj on vsetky ulohy u psychologicky urobil spravne akurat mu neide kreslenie ale to ani mne 😃 povedala ze je sikovne a mudre dieta. Ze chyby moze robit kvoli tej nepozornosti
