Zaradenie nadaného dieťaťa do bežnej školy
Ahojte. Máte prosím niekto skúsenosť so zaradením dieťaťa so všeobecným intelektovým nadaním do bežnej školy? Ste spokojní s touto voľbou? Prihliada sa na špeciálne potreby takéhoto dieťaťa? Vie to prípadne niekto na základe vlastnej skúsenosti porovnať so školou pre nadané deti? Ďakujem.
Lol, ze prihliadanie na specialne potreby nadaneho dietata na beznej skole 🤣🤣🤣 to uz je vyssia pravdepodobnost, ze ak bude spoluziakmi sikanovane kvôli svojej inakosti, tak ucitelky sa k tomu este pridaju
Lol, ze prihliadanie na specialne potreby nadaneho dietata na beznej skole 🤣🤣🤣 to uz je vyssia pravdepodobnost, ze ak bude spoluziakmi sikanovane kvôli svojej inakosti, tak ucitelky sa k tomu este pridaju
@laurinka27 ja by som sa urcite nepridala.
Ucila som na smnd v Bratislave a teraz ucim na zakladke. Bohuzial musim povedat, ze sa vyrazne prihliada na integrovanych ziakov a takmer vobec na ziakov s nadanim.
Moja dcera mala stastie, je v beznej skole a cca prve 3 rocniky sa ucitelia snazili prihliadat na jej potreby, dostavala aj ine ulohy, bravala si ju spec.pedagogicka... Cca od 3.-4.rocnika uz ucitelia nestihali, viac sa venovali slabsim detom, tak si isla svojim tempom a robila veci navyse, alebo nieco ine... Teraz ide na 8rocny gympel, myslim, ze uz bol najvyssi cas... Ale ten 1.stupen nelutujem, ze bol tak, ako bol..., no mala vsak ozaj stastie...
Neprihliada. Kamoška má nadpriemerne nadaného syna - teraz už druháka. V prvej triede bol pár týzdňov v normálnej škole a nikdy viac. Keď, Ti sama učiteľka povie, že dieťa svojím spôsobom normálne nie je, tak niet čo dodať. On sa nudil, vyrušoval .... Už je odtiaľ preč, chvalabohu.
Je to utopia- mám takto dve deti, a keby bola možnosť v našom blízkom okolí, určite by neboli v bežnej zš. svojim spôsobom tam trpia.
prihliada sa ak mas potvrdené psychologom a centrom poradestva a preencie prihiada sa. vypracuje sa v skole ivp s upravou obsahu vzdelavania, moze niektore predmety študovať vo vyssich rocnokoch, preskočiť ročník.... je vela moznosti dnes su podporné opatrena robene aj pre taketo deti. mam 2 nadane
Jedine ako bolo spominane, ked uz dostanu IVP a odporucania. Alebo potom byvaju v beznej skole tie vyberove triedy. To som videla tiez. Myslim, ze dost nadane dieta spoluziaci velmi nezaujimaju, co si ma s nimi povedat… to ako nas syn, tam je tiez vseobec nadanie, este je v skolke a on uplne striktne drzi hoci kamosov zo skolky v takej bezpecnej hranici. Skor mu opakujem, ze ich musi brat tak, ako su. Doma dost kritizuje napr ich recovy prejav. Uvidime co bude na skole, vyberove triedy tu nie su, ale musia makat, inak si v 10 rokoch dodrbu buducnost, nakolko v AT musia mat vyborne vysledky pre nastup na gympel.
Dopredu sa ospravedlnujem za nazor....v beznej skole sa nadane deti "nakazia " od tych menej obdarenych....stiahnu ich dole....intelektovo aj v spravani je uzitocne dat dieta do skoly pre nadane deti ak mas na to peniaze... mozu sa navzajom doplnat...napriklad je tam v triede 15 deti, neznamkuje sa beznym sposobom, deti maju vacsi priestor na rozvijanie svojich talentov....menej priestoru na sikanu, vulgarizmy a nevhodne videa
Ďakujem za vaše postrehy. Je to pre nás veľká dilema. Dieťa máme diagnostikované a cppap potvrdené. S deťmi a vytváraním kamarátstiev nemal nikdy problém, naopak, má veľmi rád spoločnosť detí a spoločnú hru. V kolektíve nemá problém zapadnúť medzi bežné deti, vie sa prispôsobiť, aj keď vníma rozdiely, tiež mu to vysvetľujeme. Preto sa trochu aj bojím školy pre nadané deti. Počula som rôzne skúsenosti, že tam sú práve možno vzťahy medzi deťmi trošku náročnejšie, vzhľadom na individuality týchto detí. Bojím sa však zároveň toho, že klasická škola mu neposkytne distatočné možnosti na rozvoj jeho potenciálu. Ďakujem za vaše rôzne pohľady.🙂
Uplne presne toto iste som riesila pred 5 rokmi... Drzim palce, nech sa rozhodnete spravne....
Ja mám piataka - nemá žiaden papier, ale je matematicky nadaný. Tento rok vyhral okresné kolo matematickej olympiády. Špeciálne sa mu nikto nevenuje, ale doma robíme Maks, matematické Duolingo si prešiel. Na druhej strane má na seba veľmi vysoké nároky a je pedant. Bojím sa, že súťaživosť medzi nadanýmu deťmi by ho zožrala. Pre mňa je dôležitejšie, aby vedel fungovať s bežnými deťmi, ľuďmi. V bežnom živote tiež bude musieť s nimi vychádzať. Miluje futbal a je v tom dobrý, takže poobede chodí na tréningy. V škole má podobného kamoša, vzhľadom na jeho povahu a šikovnosť je celkom obľúbený.
Odkial si, autorka? My sme v rovnakej situacii, podla toho co popisujes, tak aj podobna osobnost dietata. Ani nas nema problem v socialnej oblasti. Nechcela som skolu pre nadane deti, ale zaroven som sa bala aj tej statnej obycajnej. Zvolili sme sukromnu skolu, ktora sice nie je pre nadane deti, ale je tam predsa len individualnejsi pristup a pristup k takymto detom lepsi.
Nad 8rocnym gymnaziom by som rozmyslala. Mam tam syna v sekunde. Velje naroky na vzdelanie, kolektiv fajn. Nie je to taky extrem a nie je to zakladka. Podla mna fajn riesenie.
Za mňa môžem povedať, že neprihliada. Chcela som od učiteľov, nech jej dajú niečo navyše… mala som vybaviť IVP, takže aj to ma. A učitelia boli pouceni ako s ňou pracovať - nič sa nezmenilo, sedí na hodinách a nudí sa, ale prestupuje už na osemročný gympel.
Moja dcera chodila do triedy pre nadane deti a veru v 4.rocniku uz bola v beznej triede na inej skole.
Mame na skole nadane deti a tie ktore to maju potvrdene poradnou a PO , pracuje sa podla toho. Robime co mozeme.
Prihliada sa a mas aj narok na podporne opatrenia
Dopredu sa ospravedlnujem za nazor....v beznej skole sa nadane deti "nakazia " od tych menej obdarenych....stiahnu ich dole....intelektovo aj v spravani je uzitocne dat dieta do skoly pre nadane deti ak mas na to peniaze... mozu sa navzajom doplnat...napriklad je tam v triede 15 deti, neznamkuje sa beznym sposobom, deti maju vacsi priestor na rozvijanie svojich talentov....menej priestoru na sikanu, vulgarizmy a nevhodne videa
@zabka79 a preto boli vrahovia tinedzeri na slovensku zo skol pre nadane deti… ja by som tam dieta nikdy nedala, poznam pripady, ked pre otrawnu sikanu v triede nariadili mimorisdne prazdniny
Moj konci prvy rocnik v skole pre nadane deti. Ta nas dobre rozhodnutie, skola netlaci na vykon a snazi sa podchytit problemove spravanie. Syn si rozumie so spoluziakmi, ma si s nimi viac co povedat ako v skolke (odtial ma len dvoch dobrych kamosov).
My ešte nemáme reálnu skúsenosť ale tento rok sme riešili školu, tiež synovi vyšlo intelektove nadanie. Jeho ale pre kapacity nezobrali na školu pre nadane deti. Nam napríklad jedna psychologička povedala ze ak je taky "normalny" , kamarátsky, dobre vychádza s deťmi ze by ho nedala na takúto školu. Ale to je názor jednej. Ono nikdy nevieš aké presne deti v triede bude mať. Ja by som ho na bežnú školu nedala, podla mňa je malá šanca ze to tam bude fungovať. My sme našli súkromnú školu nakoniec. Ja by som to skúsila ak vás vzali k nadanym tam a vždy je ľahšie prestúpiť na bežnú školu ako naopak. Držím palce
To závisí od školy. Ak je to veľká škola s veľkými triedami a slabým podporným tímom, tak je veľká pravdepodobnosť, že si učitelia zavalení prácou so začlenenými deťmi. Bohužiaľ, to je realita. Závisí od učiteľa nakoľko dokáže pracovať zároveň aj s nadaným dieťaťom. To zasa neviete, kto ho bude učiť. Dať sa to dá, ale každý je len človek s určitým množstvom energie na deň.
Tak ale vies dat deti na 8rocny gympel. Ja by som nadané dieta dala do nadanej triedy a podla výsledkov ich v 5 ročníku poslala na prijímačky.
Vaše deti sú nadané vo všetkých oblastiach ? Môj má silnú matiku a logiku, ale ostatné veci sa musí učiť. Slovenský jazyk nie je niečo čo by dával len tak a nemusí sa mu venovať, alebo potrebuje špeciálne úlohy navyše.
Vaše deti sú nadané vo všetkých oblastiach ? Môj má silnú matiku a logiku, ale ostatné veci sa musí učiť. Slovenský jazyk nie je niečo čo by dával len tak a nemusí sa mu venovať, alebo potrebuje špeciálne úlohy navyše.
@mery34 naša ma jedine problém s učením sa textov naspamäť, takže básnicky na nejaký Hviezdoslavov Kubín je úplná katastrofa.. najsilnejšie ma matiku (analytika, logika), ale nerobia jej žiadne problémy ani iné predmety…
Dopredu sa ospravedlnujem za nazor....v beznej skole sa nadane deti "nakazia " od tych menej obdarenych....stiahnu ich dole....intelektovo aj v spravani je uzitocne dat dieta do skoly pre nadane deti ak mas na to peniaze... mozu sa navzajom doplnat...napriklad je tam v triede 15 deti, neznamkuje sa beznym sposobom, deti maju vacsi priestor na rozvijanie svojich talentov....menej priestoru na sikanu, vulgarizmy a nevhodne videa
@zabka79 ako aj viac priestoru pre aroganciu,sbectvi,nadradenost a pod.
deti,ktore poznam z nadanych tried (konkretne 7),ziadne nadanie v nich nevidim okrem pychy a povysovania sa a rovnako aj sikany,ktora sa deje aj v nadanej triede...
Moj syn je tiez nadany podla testov,aleb chodi do beznej triedy a ma prirodzene sklony k povysovaniu sa,ale prave v beznej triede sa uci socialnym zrucnostiam,ktore su v zivote ovela dolezitejsie ako samotny vysoky intelekt...to zaciatku mal problem,ze sa nudil a nedokazal pochopit,ze niekto nieco nevie,co sme vyriesili s ucitelkou,ze mu davala toho viacej a spolocne sme ho viedli k empatii a pochopeniu,ze nie kazdy je genialny a je to tak v poriadku
a som nesmierne spokojna,pretoze zo syna sa stava clovek,ktory nehodnoti na zaklade vedomosti a povysovania sa,ale vnima vztahy a ludi a rozumie tomu,ze nie sme vsetci rovnaky ale nemame pravo ppvysovat sa...
za mna nadane triedy pre deti katastrofa...mozno niekde funguju tak ako maju,ze rozvijaju kazdu oblast,najma socialnu,ale z vlastnej skusenosti vidim len nadradenost maju tie deti a mimochodom na SŠ uspechy z nadanej,ze ledva prechadzali a nevedeli zaklady z MAt napriklad (take poznam 4)
a po sprvanosti sa maju v 4.rocniku pretestovavat,pretoze vo veku 6rokov su mnohe deti dnes na vyssej urovni,vdaka podnetom,domacemu vzdelavaniu od rodicov a pod.na tom vedomostne dobre a urobia aj testy nadanych,ale v 4.rocniku sa vela z nich uz takto nepreukazuje
Dala som dceru do beznej skoly a som rada. Tiez je extrovertna osobnost, nie je to ten hlbavy typ, co miluje robit projekty apod.. ona nadovsetko miluje sport, kamaratstva... a co som citala o skole pre nadane deti, tak sice by sa tam asi musela viac ucit, ale nemyslim si, ze by to naplnilo tieto jej osobnostne potreby. A pre mna je dolezitejsie aby bola spokojna. Ak by bola introvert, co je rad zahlbeny do knih, nerozumela si s rovesnikmi, tak by som ju na tu skolu dala. Ale ona je uplny opak. Co sa tyka fungovania, tak teraz konci 4 rocnik, ma same 1 a vobec sa doma neucime. Domace ulohy stihne na hodine este spravit alebo cez prestavky, poucky si zapamata z hodiny... teraz brali na slovencine slovne druhy a vsetko okolo toho, ja som sa to s nou doma absolutne neucila a ona to supe ako z rukava. Takze skolou plava tazkou pohodou... niekedy sa nudi, vtedy pride s pokreslenymi rukami aj dnes prisla 😃😃😃 za mna zalezi od osobnosti dietata, ci je to iba vysoky intelekt alebo je to vysoky intelekt a dieta ma aj problem fungovat s rovesnikmi v beznej triede , prip. sa v tom uceni naozaj extra nasiel, bavi ho to, chce robit projekty a ak nebude mat vela novych podnetov, tak bude napr. vyrusovat...
mojho som dala do beznej skoly. ALE - vedela som, ze v prvom rocniku ho bude mat ucitelka s aprobaciou aj specialna pedagogika. Od druheho bol integrovany - na matematiku chodil o rocnik vyssie, ako 7 - 8 rocnemu som mu vysvetlovala gaussovu krivku a statisticke rozdelenie... 🙂 aby chapal svet okolo a preco su ostatni okolo nas ini - toto som riesila dost v tomto veku. A v piatom siel na gymnazium - teraz je v tercii, absolutne sa neuci (oki, precita si dejepis pred pisomkou) a nejak zistujem ze je mu to malo... v matike je extrem od mala, ak by preskocil rocniky a nastupil by do maturitneho - zmaturoval by buduci rok uplne s prehladom.
ono je to problem - nas skolsky zakon totiz pozna iba preskocenie rocnika, aj skorsiu maturitu potom, lenze to nezohladnuje to gro - ze tie deti su deti. A potrebuju prioritne socialne interakcie --- rozhodne nedam 14 rocneho do maturitneho rocnika, aby v 15tich zmaturoval --- vyska je uz iny typ studia, bez maturity sa studovat neda --- a maturitou velmi odstrihnem socialne vztahy s vrstovnikmi.... takze bude na gymnaziu este 5 rokov. Ale ak by som mala cisto individualistu a cisteho introverta, nevaham a maturovat by v tych 15tich siel.
osobne som proti vzdelavaniu nadanych v aprogene - nepaci sa mi to, nikdy sa mi nepacil pristup tych deti tam a vedela som, ze tam ja svoje deti nedam... a ono nic ine ako aprogen vlastne ani nie je a aj ten je len sem - tam. No v konecnom dosledku ja som so svojim rozhodnutim beznej ZS spokojna - syn je nauceny komunikovat s priemernou beznou populaciou, co je podla mna daleko podstatnejsie pre jeho zivot ako skorsia maturita, alebo vzdelavanie v skole pre nadane deti.
ono ak dieta je mimo priemeru - nestrati sa ani v beznej skole. Ulohy navyse su hlupost - rozvijat nadanie by sa malo inym sposobom, nie ze ty si nadany, tebe dam 10 prikladov vypocitat, ostatnym staci 7...

nie, v bežnej škole sa na to neprihliada, resp. nechce sa mi veriť že by sa prihliadalo keď pár rokov nazad sa neprihliadalo…