Ako si zlepšiť odborný jazyk na vysokej škole?
Ahojte, študujem na VŠ a mám pocit, že vždy keď píšem nejakú seminárnu prácu nevyjadrujem sa odborne. A obávam sa toho, že keď budem písať bakalárku…tak to bude celé zle😅 Nieže by som mala problém s vyjadrovaním, ale ako si zlepším svoju slovnú zásobu?
Citanim odbornej literatury
Presne tak, treba si najskôr veci poriadne načítať a aj to vyjadrovanie, frázy, slovná zásoba sa ti dostane do krvi... a neboj sa, tie prvé pokusy písať sú vždy všelijaké, aj na to tam je vedúci práce, aby ti aj s týmto pomohol a usmernil 🙂
Chce to tréning - v prvom ročníku som nebola poriadne schopná dať dokopy seminárku, vyučujúci mi ju 5x vrátil, s plačom som ju nejak urobila... Ale bola to pre mňa lekcia, vďaka ktorej som po piatich rokoch odovzdávala jednu z najlepších diplomiek v ročníku 🙂
@abcabcada Ja som teraz v druhom ročníku. Napríklad na strednej sme žiadne seminárne práce nepísali. A zatiaľ na VŠ môžem povedať, že také seriózne seminárky (tým myslím normálne práce vo worde, nie nejaké projekty a prezentácie), ktoré som napísala boli dve. Preto sa celkom obávam, že moje vyjadrovacie schopnosti a odbornejšia štylistika budú na bode mrazu😂
No ale snáď už máš za sebou väčší počet skúšok, na ktoré si sa učila z odbornej literatúry. Takže terminológia a štylistika tvojho vedného odboru by ti nemala byť cudzia.
Porozprávaj sa s AI ..na rôzne témy a popros ju, aby ste sa zamerali na slovník
AI - "prepis text odborne tak, aby všetky informácie aj pointa ostali zachované, citácie nechaj v pôvodnom znení "
@hatsepset toto by sa mohlo?😅 ja by som aj tak mala taký hlúpy pocit, že som to nepísala ja