Stratená zásielka na pošte

sajde
9. jan 2024

Ahojte chcem sa poradiť ako postupovať v danom prípade. Dňa 10.10.2023 som posielala zlatú retiazku do opravy ako doporučený list. Mojou chybou som ho nepojistila. Zásielka bola samozrejme “stratená”. Písala som na reklamačné, aj som sa odvolala. Odpoveď zo strany pošty zásielka sa nenašla a kompenzácia nie je možná, lebo som list nepoistila. A samozrejme pošta už nechce ani komunikovať. Z ich strany uzavretá vec, zbavili sa zodpovednosti. Preto sa pýtam čo ďalej, či je daká šanca sa k retiazke dostať ? Ďakujem pekne za rady.

vanilkovazmrzka
9. jan 2024

Bez sance..

maca1984
9. jan 2024

K retiazke sa chceš ako dostať keď je zásielka stratená ? myslím, že pokiaľ si zásielku nepoistila, máš nárok len na nejaký násobok /určite nájdeš na stránke pošty/ poštovného.

maca1984
9. jan 2024

Doporučený list
Zodpovednosť

za nedodanie, stratu, poškodenie, odcudzenie alebo zničenie obsahu doporučeného listu je poskytovaná náhrada škody vo výške dvadsaťnásobku ceny za službu Doporučene v zmysle Tarify.

maca1984
9. jan 2024

Poistená zásielka
Zodpovednosť

za nedodanie poistenej zásielky, jej zničenie, stratu, odcudzenie, poškodenie obsahu alebo úbytok jej obsahu, je poskytovaná náhrada vo výške skutočnej škody, najviac však do výšky poistenia.

Takže ako píšem vyššie. Max si môžeš žiadať ten 20 násobok poštovného.

alickapusinka
9. jan 2024

Ak bol ako doporučená zásielka na podacie číslo tak by sa to malo dať vypátrať kde je to že si si nepoistila je vec druha. Ak na číslo podacie tam na pošte musela mať kto prevzal podpis. Ako sa stratila tak iba jedna možnosť je ž pri preprave ako išlo tak zistil niekto čo tam je pri tom a vzal iná možnosť nie je.

sajde
autor
9. jan 2024

@alickapusinka odpoveď z reklamačného je že moja reklamácia bezpredmetná keďže obsahom zásielky bola zlata retiazka. Oni za šperky, mince a iné ceniny neručia. Tieš mi to tak príde, že daný pracovnik videl adresu zlatníctva tak skúsil jednoducho. Podľa sledovacích čísla stále figuruje, že je v preprave. Ale pošta nevie dohľadať kde sa stratila. Tak teraz neviem čo ďalej, kde sa skúsiť obrátiť.

sajde
autor
9. jan 2024

@maca1984 nemám nárok na žiadnu kompenzáciu podľa vyjadrenia z reklamačného. Keďže obsahom bola zlatá retiazka a oni za šperky, mince a iné ceniny neručia. Skúsila som sa aj odvolať viackrát, ale nepochodila som. Odpoveď z ich strany, že vec je uzavretá a na moje maily už nebudú reagovať 😀. Asi toľko.

heln
9. jan 2024

@sajde bez sance nieco doriesit na poste, ale mali ti kompenzovat postovne, lebo zasielka nebola dorucena. taketo veci treba posielat poistene, mas ponaucenie. ale nie si jedina, ja som sa tiez takto za mlada poucila, v novej praci som posielala stary srotny mobil na reklamaciu do servisu, posielala som to prvy krat tak som nevedela presne ako to poslat, pracovnicka na poste ma tak zblbla, ze som to poslala obycajne, niekto sa musel pekne na poste ulakomit na stary srot, lebo sa zasielka stratila a ja som musela pekne zacvakat novy mobil.
logicky nechapem ako sa mozu zasielky stratit, nepoviem pohladnica, tenky list, spadne za stol, ale inak doporucene zasielky idu do krabice potom do inej, do auta, akoze pri prekladani im to vypadne a nechaju to tak?

sajde
autor
9. jan 2024

@heln ani ja tomu nerozumiem ako sa môže niečo stratiť. Ja si skôr myslím, že si to daný zamestnanec privlastnil. Videl adresu zlatníctva v Trenčíne, tak skúsil. Moja hlúposť, že som to nepojistila bohužiaľ. Hnevá ma to z toho dôvodu, že to bol dar. Preto sa nechcem nechať odbiť. Lebo čo čítam fóra, tak tých miznúcich zásielok zo strany pošty je až priveľa.

alickapusinka
9. jan 2024

@sajde tak do BA na ministerstvo pôšt a telekomunikácii skúšajú prejde im raz druhý krát. Treba napísať že čo si posielal číslo zásielky. Netreba to tak nechať ako sa mohla stratiť raz ak pošlem na lístok na podací nemôže sa stratiť. Však tam je číslo zásielky oni vedia kto si zásielku prebral vždy na balík podacie číslo je adresa aj kontakt. Oni sú od toho aby zásielku našli a nie že nie. Argument že to treba poistiť je 0. Vždy ak niečo posielam na podací lístok platím zato že ak sa stratí tak pošta to ma riešiť.

muchotrafka298
9. jan 2024

Nic nevyriesis. Mala si to poslat ako cenny list v specialnej obalke.

sajde
autor
9. jan 2024

@alickapusinka vyskúšala som reklamácie aj práva zákazníka na ich stránke. Odpoveď rovnaká. Dokonca som sa odvolala aj na paragraf porušenie listového tajomstva, ale na to sa odvolali, že musím dôkazne preukázať skutok 😀. Vyskúšam teda ešte aj ministerstvo v BA, ako píšeš. Za pokus nič nedám. Možno sa ľady pohnú.

janagem
9. jan 2024

Nemáš nárok na kompenzáciu ohľadne retiazky. Máš nárok na žiadosť o poštovné - ale musíš zadať novu a tentokrát sa odvolať na nedodanie zásielky.

janagem
9. jan 2024

@alickapusinka a tu ti vyplatia 20x poštovné. Zásielka sa stratiť môže pri preprave etc. Presne na to slúži aj tá poistka.

heln
9. jan 2024

@sajde to si bud ista, ze si to nejaky zamestnanec posty, ako si pekne napisala, privlastnil. Mozes to reklamovat do nekonecna, ale okrem kompenzacie postovneho nevyriesis nic. Z toho, co som za tie roky pocula a citala, tak posta je jedna velka cierna diera. Som rada, ze v dnesnej dobe su aj ine alternativy a na postu nejdem, ked fakt nemusim.

luliu
9. jan 2024

Poučila si sa, bohužiaľ chyba je na tvojej strane. Nevyriešis absolútne nič, v práve je pošta, ty nie

karolinakr
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
karolinakr
9. jan 2024

@sajde skutok možeš preukazať, kedze su kamery na pracovisku hm..

sajde
autor
9. jan 2024

@karolinakr podľa ich vyjadrenia, ani moc nie. Kopírujem z mailu, ktorý mi dnes prišiel ako odpoveď “Ani Vami uvádzané kamerové záznamy nemonitorujú pohyb jednotlivých zásielok, či jednotlivých zamestnancov, okrem toho, kamerové záznamy môžu byť podľa príslušnej legislatívy, zaznamenávané a uchovávané pre určený účel len obmedzený čas (počítaný v dňoch).”

karolinakr
9. jan 2024

@sajde hrozne, naštvana som aj za teba, ta pošta si dovoĺuje

karolinakr
9. jan 2024

@sajde a to bolo ake mesto?

sajde
autor
9. jan 2024

@karolinakr ďakujem za pochopenie. Čistá byrokracia jednoducho. Človek naozaj nechce finančnú kompenzáciu, aj tak sa nevyrovná hodnote retiazky. Len chcem späť čo je moje. Keby som ja mala takýto postoj k zákazníkom u nás vo firme, tak mám hodinovú výpoveď.

alickapusinka
9. jan 2024

@sajde alebo občan za dverami pôjdu sa opýtať oni.

karolinakr
9. jan 2024

@sajde ale to nebola Bratislava, hej?

eliska13
9. jan 2024

@sajde nerypem len sa pýtam ako ta napadlo poslať retiazku bez poistenia a špeciálneho zabalenia?prečo si nevyužila kuriéra?
Iba raz som písala reklamáciu kvôli rozbalenemu obalu záhradnej hojdačky a jej poškodenia nikto nič nevie, aj sa mi nepáči mám to poslať späť odosielateľovi.S poštou sa nevyhadas.Ale aspoň to poštovné by som skusila vyhadat.Posta nemá ombudsmana?

muchotrafka298
9. jan 2024

@sajde ty si urobila obrovsku chybu, ze si to poslala ako list obycajny, bez poistenia, bez obalky na cenny list. Ty si nemusela nikomu hovorit, co tam je. Chapem, ze to vychadzalo lacnejsie ako kurierska sluzba. Taketo druhy ako ceniny, sperky, to je vylucene z prepravy skoro vsade.

sajde
autor
9. jan 2024

@eliska13 priznávam to bola moja obrovská chyba, že som balíček nedala poistiť. Rýchlo som ju chcela poslať do opravy, keďže to bola ručná práca a opravujú ju len v zlatníctve v Trenčíne, kde bola zakúpená. Moja hlúposť jednoznačne. Ani ma nenapadlo, že sa môže niečo takéto stať. Ale už viem, že ich služby nevyužujem, max na poslanie vianočných pohľadníc aj to nám vždy 2 z 10 zablúdia 😀. Podľa mňa by mali mať ombudsmana. V nejakom fóre som čítala, že chlapík riešil reklamáciu ohľadom cla a komunikoval s nim. Musím prezistiť ešte.

muchotrafka298
9. jan 2024

@sajde urcite mas narok minimalne na vratenie toho postovneho, kedze zasielka sa stratila.

sajde
autor
9. jan 2024

@karolinakr nie podané na pošte v Martine na doručenie do Trenčína. Keď si otvorím sledovanie zásielky, tak stále mi figuruje že od 10.10.2023 je moja zásielka v preprave.

sajde
autor
9. jan 2024

@muchotrafka298 áno chybu som spravila pri spisovaní reklamácie na pošte Martin, že som priznala, že tam bola zlatá retiazka. A to pani vedúca napísala do kolónky - obsah zásielky. Keby som nepriznala, možno by sa postavili k zasielke a k reklamácii inak. Len to bol zápal hnevu, keď som riešila, kde v rici je zásielka, keď ešte stále figuruje v preprave.