Ako sa vysporiadať s negatívnou spätnou väzbou od kolegýň?
Ahojte. Chcem sa poradit. Na konci roka si moj nadriadeny vypytal feedbacky od dvoch mojich kolegyn - recepcnych, ktore supervisorujem. Nie som im priama nadriadena, nakolko su to externe zamestnankyne.
Dostala som od nich feedback,ze ich nezdravim a ze skoro vsetko okolo obcerstvenia robia sami. Podotykam,ze ich napln prace je okrem ineho vypomahat s obcerstvenim. Moja napln prace to tiez je, najma objednavanie a chystanie,ked je toho vela a je to velka akcia. Male akcie si lahko obhospodaria recepcne same. Zdravit ich samozrejme zdravim, nemam dovod nezdravit, ale je normalne,ze je clovek obcas zamysleny a len prejde okolo. Akoby sa to nikomu nestalo.
Pride mi to naozaj neferove z ich strany,ze mi nic nepovedia,jak je rok dlhy a potom rozpravaju taketo veci mojmu nadriadenemu, ktory z toho vyvodzuje nasledky.
Chcem este dodat,ze ja som si recepcne vzdy hajila,ked sa niekto na ne stazoval, nespucujem ich za blbosti a tolerujem aj drobne chyby ako to,ze su hlucne a nerobia si svoje povinnosti na 100%. Jednoducho, chcela som byt prijemna veduca, ktora ich nebude stale sekirovat a da im urcitu pohodu.
Ako by ste sa teraz zachovali? Sadli by ste si s nimi? Pretoze kazdy ma pravo vyjadrit svoj nazor akoukolvek formou,takze asi im nemozem vycitat,ze ma obisli.
"Nenútia" ich "čosi" (aj negatívne) tam napísať? Možno nemôžu len tak nič resp. len nejaké chvály.
Ber to tak že niečo povedať museli a povedali to čo im prvé prišlo na um. Ono sa jednoduchšie kritizuje ako chváli. Ja by som si na tvojom mieste len dala odteraz pozor na to zdravenie a občas pripomenula u koho si sa ich zastala a čo pre nich robíš. Budúci rok sa to určite na ich feedbacku odzrkadlí.
@slivka77 tak ja neviem, nepríde mi to ako negatívna odozva. Sama uznávaš, že niekedy pre zamyslenie nepozdraviš (neviem, mne sa to nestáva, že by som niekoho len tak obišla), tak asi je to viac ako len niekedy… Sama píšeš, že malé občerstvenie/akcie zvládnu aj samé… Tiež mi z toho vychádza, že im pri každej akcii nepomáhaš… Tak v zasade asi napísali len pravdu.
Čo s tým môžeš robiť? Raz za čas si s nimi sadni a sama si vypytaj feedback. Nečakaj na ten, ktorý dajú tvojmu nadriadenému. Povedz im aj ty svoj na ne. Rozprávajte sa, čo koho v práci trápi, ako sa to dá zlepšiť, či sa s tým dá niečo urobiť.
Ja mam niečo podobné v práci. Tiež son supervisorka a podriadené majú stále so mnou problem. Pritom ten problém si robia same. A keď sa človek spýta co konkrétne by chceli inak tak to už ani jedna slovo nepovie. Po poslednej ohovaracke o mne, že im kradnem trinkgeldy, už ich absolútne nevnímam. Takto to je lepšie. Max sa pozdravime, dám im čo potrebujú na pracu a všetko ostatné sa rieši písomne. Lebo čím človek je milsi a napomocny tak tým je na tom horsie
Podla mna by ti len tazko to co napisali povedali odobne aj do oci. Odporucam si s nimi sadnut a pokecat. Pokecat aj mimo “oficialnych” meetingov. A ked z nich chces dostat aj negativn feedback odporucam hamburger metodu - 2 pochvaly na 1 negativum. Je to psychologicky efekt, clovek sa tak lahsie otvori negativnej kritike.
Na to zdravenie si daj sakra pozor. Ak pracuješ s ľudmi a si nariadená tak to je fakt pruser ak nepozdravis. Tam žiadne som zamyslena a mam toho veľa nie je ospravedlnenie
Ja by som si s nimi sadla, dala kávu či čaj, nejaký koláč a rozoberala to s nimi. Vysvetlila im aké au tvoje pracovne povinnosti a aké su ich. Povedala by som pravdu, že si nečakala negatívne hodnotenie pretože aj ty veľa krát prižmúris oci, snažíš sa vyjsť v ústrety, vazis si ich prácu a …..
Po kritike, treba dať pochvalu, aby bol koniec sedenia ukončený pozitívne
Opýtala by som sa ich na reálne riešenia nimi kriticky opísaných situácii, potom dala vysvetlenie čo môžeš a čo nemôžeš pre zmenu urobiť
Bolo by dobre, ak by ste aspoň kvartálne mali nejaké malé tímové sedenie - poradu, aby si mala lepšie prehľad a nebola na konci roka prekvapená
Urobila by som aj zápis a dala im to podpísať
@anjelicek26 oni nie su moje podriadene. Pisala som,ze su to externe zamestnankyne a maju nadriadeneho inde. Ja len dohliadam na fungovanie ich prace ako take. Sme velka firma,mna tu tiez kazdy nezdravi,dokonca ma nezdravia ani ludia,ktori idu oriamo oproti mne. Stava sa to a nenPadlo by mi to niekomu vycitat. Ak do prace pridem a idem cez recepciu,tak ich vzdy zdravim. Ja proste nechapem tejto smiesnej vytke. Ale urcite si teda s nimi pravidelne sadnem v novom roku a uz nebudem prehliadat ich chyby. Pretoze na to doplacam iba ja
@slivka77 nešiel by som s nimi do konfliktov. Čosi napísať možno museli. Nie je to až také zlé, hoci chápem, že sa ťa to dotklo (aj mňa by sa). Len si otráviš pracovné prostredie a sama si uškodíš.
@slivka77 ked ako zamestnavatel alebo jednoducho nadriadena zacnes robit styl oko za oko, zub za zub, je to cesta do pekla a nikam sa tak nedostanete... ty potrebujes, aby boli spokojne a pracovali rady a nedali ti vypoved, to je zaklad... Ci su s externej firmy, priamy kontakt maju s tebou, ty urcujes, ako a co bude spravene. Takze je velmi dolezite mat dobre vztahy a pravidelne komunikovat. Aj vytka od zamestnanca je nieco, co nam pomaha rast, uvedomime si, ze to druha strana vnima negativne. A je uplne irelevantne, ci ma pravdu alebo nie, ale aspon viem, ako to vnima a vieme na tom vnimani popracovat.
@slivka77 my mame pravidelne “porady” v uzkom kruhu,kde si vieme priamo povedat veci tak,aby sme neuskodili sebe a ani veducej u vyssich podriadenych. Tu ina moznost nie je,iba to,ze si teraz s nimi sadnut a vykonzultovat veci a zavedies aj nejake “pravidla”. Kedze si veduca,musis pretrpiet aj taku neprijemnu situaciu,ale bez rozhovoru s nimi by som to nenechala,ak mas mat z toho vyvodene nasledky,tak mozno aj poziadat o konfrontaciu-ty,recepcne a tvoj nadriadeny
A ty sa ich za cely rok vobec spytas ci je vsetko v poriadku? Maju sancu si niektore veci s tebou vydiskutovat? Keby bola sanca, tak by si sa toto vsetko dozvedela od nich. Aj negativne hodnotenie je v poriadku, ma poukazat na chyby, ktore robis a je to tvoja sanca posunut sa k lepsiemu. Ries hlavne to ako zlepsit komunikaciu s nimi, nie to, ze "zalovali".
Ber to ako pozitívum, vieš na com musíš popracovať, zdravit a pomáhať s občerstvením.
@slivka77 ako sama píšeš nie si ich priama nadriadená...oni vyjadrili len svoj názor....s občerstvením majú vypomáhať, to ale neznamená že ho majú robiť skoro celé sami....toto by som si s nimi vydiskutovala resp.s ich priamou nadriadenou...čo sa presne po pojmom pomoc očakáva.....lebo oni sú recepčné, čiže zrejme majú inú náplň práce a s tým občerstvením to má byť s ich strany len pomoc nie ho robiť skoro celé sami...ja vidím podľa toho čo si napísala hlavný problém tam....jednoducho si myslia že robia aj tvoju robotu...
@slivka77 ahoj, ja som mala tiez podobmy pripad. Mali sme skupinu so sefom, mali sme 2 office, na jednom som pracovala, druhy som riadila zdialky.
Ono to vyzeralo tak, ze ak baby nieco pos.ali vo vzdialenom office, tak som im do sukromnek spravy napisala co a ako treba robit spravne, aby sa to neopakovalo, /zle zapisovali objednavky, samozrejme opravila som im to/.
Boli obj.ktore nezapisovali, lebo tam bolo potrebne dat zlavu a ktomu uz pristup nemali, rano mi poslali objednavky v maily, o 11.00 uz vypisovali do skupiny, ze toto a ono, som este nespravila. Na vzdialenom bolo 5 zamestnankyn, na druhom 25.
Samozrejme kazdy potrebuje "len" 1 vec spravit+moja praca vedla toho, tie maily som preto neotvorila, co som im aj viackrat vysvetlila, lebo som sa k tomu este nedostala, a akonahle sa u nas vsetko ukludni, a mam cas, tak to zaevidujem.
Po par mesiacoch si ma zavolal sef, ze je od nich na mna staznost, ze nezapisujem ich vynimky...
Riadne ma to nas.alo, lebo to nebolo z lenivosti.
Po tomto pripade, som vsetky ich chyby zacala zapisovat do skupiny so sefom, najma tie opakovane a posielala som tam aj fotky, kde som im pisala, ze toto a ono sa takto a takto ma zapisovat, do spravy som im pisala, ze na toto uz bola upozornena osoba 01.02, 10.02, 15.02 a dnes znova spravi tu istu chybu a je uz 02.03., toto sa dialo tyzden, potom sa ma spytali, ze co je za problem, povedala som na rovinu, ze toto maju za oplatku, od tej chvile, vsetko islo ako po masle. Nestazovali sa, a samozrejme ani ja na ne. Ked bolo treba, riesilo sa to medzi 4 ocami.
Trosku sa postazuj aj ty!

Normalne by si si mala s podriadenymi aspon raz za tri mesiace sadnut hlavne ty...vypytat ich feedback, rovnako obcas prehodit par slov s kolegami, nadriadenymi, co sa da zlepsit, kde vidia potencial...
To, ze ty im nevytknes nic, neriesis ich, prijde cloveku naopak - arogantne alebo ako nezaujem o ne... proste ze nemaju priame ucho, co by ich vypocul...
Teraz by som to zhltla, v novom roku si dat termin s kazdou osobitne, tieto veci prebrat, urcite nezacinat s tym, ze "viem, co ste povedali sefovi, kolegom", ale opytat sa a zo zaujmom, kde a co vylepsit, pretoze tebe na tom zalezi... rovnako vysvetlit, preco ty niektore veci riesis ako riesis alebo ne-riesis a prehliadas, lebo chyby su ludske...
Vypocuty zamestnanec je polovica uspechu... hlavne mas v ramci toho rozhovoru sancu niektore "dohady" a problemy priamo vyriesit... win win situacia...