Elektrikár v Rakúsku - možný podvod

24. jan 2024

Žienky, ktoré máte manželov v AT, prosím o radu, pomoc.

Manžel dlhodobo pracuje ako elektrikár v zahraničí s paragrafmi ako živnostník. Dostal ponuku na zákazku s platom 25 eur hodina, s tým, že 600 eur každý mesiac by odvádzal za sprostredkovanie práce jednému pánovi ( dohodil prácu, pretože sám nestíha so svojími chlapmi) . Kontrakt na cca 1,5 roka. Ubytovanie , strava všetko si má hradiť sám vo vlastnej réžií.

Povedal mi, že je to dobrá ponuka. No prijde tých 600 eur každý mesiac divné....
Autom bude chodiť vlastným, platiť si ubytovanie ,plus pohonné hmoty. Nie je to odžub?

ďakujem

melanta
24. jan 2024

A ten pán má predmet podnikania aj sprostredkovanie zamestnania a dá mu na to faktúru? Predpokladám, že nie. Takže určite by som pána poslala zarábať na niekom inom.

96barbora
24. jan 2024

Toto je velmi velmi velmi pod cenu.

autor
24. jan 2024

@melanta pán je z širšej rodiny, on takto podniká roky, s tým, že prácu vybavuje po zahraničí, so zahraničnými partneri pre svojich robotníkov ( má partiu makačov), ktorí vlastne na neho robia. Aktuálne mu chýbajú ľudia alebo nestíhajú... neviem. Tak túto zákazku dohodil mužovi. Ide o to , že manžel sám by sa k takej zákazke nedostal ( nie je taká veľká ryba v týchto obchodoch alebo ako to nazvať). A preto, za to sprostredkovanie , chce 600 eur každý mesiac. No manžel tvrdí opak, že mám byť rada, že bude mať istú robotu na 1,5 roka. a Dobrý plat, lebo, že v AT zarábajú na hodinovku cca 18 - 20 eur.

vroni
24. jan 2024

Je to odzub. Nepredpokladám, ze pán je agentúra, ktorá má na to oprávnenie a keby aj bol, tak to nebeží tak, že mu bude platiť mesačne horentnu sumu. A mimochodom, elektrikár v Rakúsku na Slovensku živnosť je odzub tiež.

melanta
24. jan 2024

Bude mu dávať faktúru? Ak nie, nedovolila by som to mužovi. Aby niekomu dával 600 eur iba tak na čierno. Mimo toho, muž má rakúsku živnosť? Alebo na aký pomer bude v AT robiť?

autor
24. jan 2024