Mám právo u lekára získať originál príjmového pokladničného dokladu?

Zodpovedané
20. máj 2020

Dobrý deň,

žijem v ČR, som tehotná a navštevujem istú gynekologické oddelenie v Prahe. Moje úplne prvé vyšetrenie som si hradila ako samoplatca a zaplatila som si zaň 2 500 korún. Po tomto vyšetrení a zaplatení som od sestričky dostala len kópiu príjmového pokladničného dokladu.

Mám nárok na preplatenie v mojej bývalej slovenskej poisťovni, ale tá mi nechce túto kópiu akceptovať a požadujú jedine originál. Preto som pár dní dozadu sestričky na gynekológii požiadala, či by mi ho mohli vystaviť. Nastal však problém. Jedna sestrička zistila, že nejaká platba z tohto dátumu v systéme nie je a je dokonca vystornovaná. Tým pádom mi tento doklad nemohla znovu vytlačiť. Poprosila o radu druhú sestričku, ktorá odo mňa dokonca túto platbu príjímala, ale tá mi nebola ochotná nič vysvetliť a rozčuľovala sa, že nie je povinná mi čokoľvek vydávať a že ich má kontaktovať priamo tá poisťovňa, ktorá tento doklad požaduje.

Prečo o tejto platbe nemajú naďalej záznam?

Vyšetrenie bolo pred 2 mesiacmi.

Ako v tomto prípade postupovať?

Ďakujem

Dobrý deň,

nerád by som špekuloval, prečo záznam nie je k dispozícii. Komunikácia zo strany tej ambulancie nie je vôbec korektná. Česká legislatíva je vo viacerých veciach od našej odlišná a nerád by som Vám zle poradil. Tento dotaz nespadá úplne do mojej poradne.

Ak Vám nevedia dodať potrebný doklad, skúste požiadať o nejaké iné potvrdenie, ktoré by preukázalo druh vyšetrenia a jeho cenu. Tiež sa obráťte na svoju zdravotnú poisťovňu, že sa neviete k príjmovému dokladu dostať a či nie je nejaká alternatíva zdokladovania.

Určite je možné tiež upovedomiť zriaďovateľa daného zariadenia, napísať dotaz na postup na Českú obchodnú inšpekciu alebo sa obrátiť aj na Českú lekársku komoru.

Pri akomkoľvek dožadovaní práva je možné samozrejme riešiť aj súdnu cestu.

Pekný deň.


Ing. Michal Ducký
web a blog: www.finporadna.sk
email: posta@finporadna.sk