Je v poriadku špinenie počas užívania antikoncepcie Zlynda?

Zodpovedané
5. júl 2021

Dobrý deň,

chcela by som sa poradiť ohľadom antikoncepcie Zlynda, ktorú som začala užívať teraz prvý mesiac. Nasadená bola 1. deň menštruačného cyklu, ktorý mi zvyčajne trvá maximálne 6 dní. Už to je 13. deň a ja stále špiním. Strieda sa hnedé špinenie a ružovým výtokom.

Je to normálne, alebo mam kontaktovať svojho gynekológa?

Ďakujem za odpoveď

Dobrý deň,

áno, prvé 3 mesiace užívania antikoncepcie je normálne špinenie, nepravidelné slabé krvácanie. Ide o prechodné obdobie kým sa telo dostatočne "nasýti hormónmi".
Skúste užívať Ascorutin 3x denne. Je voľnopredajný a posilňuje cievnu stenu drobných ciev, aby "nepraskali".

Avšak aj v neskoršom období sa môže vyskytnúť ako vedľajší nežiadúci účinok počas užívania tejto čisto gestagénovej antikoncepcie nepravidelné krvácanie/špinenie. Samozrejme nemusí.


Krásny deň Vám prajem,
MUDr. Tóthová N.
Gynekológ-pôrodník


Union zdravotná poisťovňa prináša svojim poistenkám množstvo benefitov. Získajte výhody pre ženy v podobe špeciálnych vyšetrení bez doplatkov a mnoho iných.
www.union.sk/vyhody-pre-zeny