icon

https://www.falmouthpacket.co.uk/news/19402312....
Ale nie, zaočkovaní nemusia do karantény. Nuž keď myslíte.

avatar

Ja stále nechápem kde "odborníci " vidia tú účinnosť vakcín. Ja ju nevidím nikde.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@berny800 Hlavne kde ju vidia v takej podobe, že očkovaní úplná sloboda. Aj slepý vidí, že je to len odmena za poslušnosť. Vôbec nejde o ochranu zdravia. Ak by áno, rovnako by pristupovali ku každému jednotlivcovi.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 ja len nepochopím, prečo majú mať nejaké výhody? Veď rovnako sa môže nakaziť, rovnako to môže prenášať aj očkovaný. Tak prečo výhody? Išli sa posrat, že to nebude povinné, ale furt je tam to ale.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@lubica285 Čo ti mám na to povedať. Na to, aké sú vraj úžasné tie vakcíny, príliš veľa úmrtí po vakcinacii, príliš veľa zdravotných problémov a príliš veľa pozitívnych.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@lubica285 lebo sa zúčastnia na ockovacom experimente.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 lebo ich este len skúšajú a postupne vyladuju. Mozno o par rokov sa dočkáme ako tak bezpečných vakcín

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@lilinka17 dakujem, ale neprosim ani taku...

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

Diskriminacia jak svina!!!Uz len nam nezaockovanym hviezdu na hrud a sme....Smutneee🥺

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

😂

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@soulmate9 bohuzial, tak sa veci maju. Ja neverim, ze ta vakcína je momentalne bezpečná, ziadna nie je. Ale tato na covid je v plienkach a nikto ma nepresvedčí o opaku. Dalsia vec je farma biznis a €, o tom to vsetko je

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

Aj dobre aspon potom to, ze u nas sa rozmohne 3tia vlna nebudu moct vynit neockovanych.... To ze ockovani mozu byt turbo prenasaci nikoho asi netrapi🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ bananova republika

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

Baby super,necitala som prispevok , len vase komentare. Len jedna otazka,ktora z Vas ma pred menom titul MUDr? Lebo v tejto teme toto je pre mna smerodajne. A ziaden gooogle,fb,MK a nazory zien z ulice mi toto moje zmyslanie nezmenia. Takze ak budete v danej problematike mat aj potrebne vzdelanie,potom to budem brat vazne.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@lubica285 ty to mas odkial ze ockovani sa mozu rovnako nakazit a rovnako prenasat? 😆

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@lilinka17 môj názor ako ty som po ťažkom covide a nikdy nikto,by ma nedonutil zaočkovať sa

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@slenky a ty máš odkiaľ, že nie? 🙂

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@blancheporte súhlasím s Tebou ak začne 3 vlna ja už teraz všetkých známych,rodinu upozornujem,že ich k nám nepustíme na navstevu aj keď sú ockovaní,ako sme my riziko neockovani pre mňa oni očkovaní bezpriznakoví riziko darmo má budú presviedčať

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

Katastrofa, normálne mi rozum toto neberie. Nátlak a tresty , dokedy? Tých čo sa nechcú dať očkovať aj tak neprinútia.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 este pustia do eteru,ze po ockovani zomrie milion ludi😬yeeees🤣aspon si kus slobody uziju😁

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@slenky a takýchto prikladov este bude alelujaaaaa 👌😉

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@ggabika009 z oficialnych studii 😉

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@soulmate9 jaaj takze preto ze sa to stane par jedincom je to uz pravidlo?

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@slenky este pockajte ked zacne jesen 😉 potom sa mi ozvite. Dobru noc 👌😉

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@soulmate9 tesim sa, dobru 😉

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@misenka3 A volal ťa sem niekto do debaty? Dala som sem príklad, aby si očkovaní uvedomili, že je úplne bežné, že nákaza hrozí i im. Dúfam, že si sa bola aj v dobrých správach opýtať, či majú titul pred menom

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 a prosim ta ,to kde si nasla informaciu,ze ockovani si myslia,ze su razom nesmrtelni. To len vy nezaockovani s tym mate stale problem,stale ste diskriminovani,nutia vas. To uz je uplne hrozne,aki ste vztahovacni. Ja som zaockovana. Rusko v interieri nosim, a ked budem cestovat dam sa otestovat. Pripada ti ,ze si niekde v tomto diskriminovana. Ved tieto statusy,to uz je fakt katastrofa. Mne je suma fuk, kto je a kto nie je ockovany. Ale vadi mi ,ze sa stale hrate na ublizene chudatka. Preco? Samozrejme ze sa moze nakazit aj zaockovany. To nikto nikde nepovedal ,ze to tak nie je. Ale vy nechcete nic. Ani ruska,ani testy,ani ockovanie. A to je ten najväčší problem....

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 a kto ma volal? Nikto. Ale ty si zato v kazdej teme o ockovani

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@misenka3 prepáč Rusko nosím,testy som chodila som po ťažkom Covide,sedím doma na zadku nikde sa netrepem mimo SK a ty napíšeš nechcete nič ,to čo je už toto som zodpovedná až moc

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@misenka3 A? Keď ma téma zaujíma, zapojim sa. Či je povolený len určitý limit? Vidíš, a ja vôbec nesledujem, kde si ty. Ale tiež asi v každej téme o očkovaní, keď máš prehľad, že som tam. ;)

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@misenka3 Mne je jasné, že sa môže nakaziť i zaočkovaný. Ale politikom a odborníkom asi nie, keď neustále vymýšľajú výhody pre zaočkovaných. Prečo, keď sú tiež rizikom? Polož tú otázku tam a nie mne. Pokiaľ sa budú prijímať nezmyselné opatrenia a sankcie, pokiaľ budú ľudí nútiť na očkovanie, tak sa budem o tému zaujímať a ty si ma budeš musieť blkonut, alebo čítať moje statusy

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@merica123 vies. Ja to vidim denne v praci. Rusko sa nosi,ale pod nosom. Alebo si ho stale chytaju ludia rukami,potom si ho vetraju ,lebo sa im tazko dycha. A stale maju nejake vyhovorky preco ho nemaju nasadene riadne. Ja som uz alergicka na vetu-neviem, kde som to dostal. Ja ked vidim chovanie ludi, viem si uz trochu utvorit obraz.

@abbey1 casto sa zapojim,ale myslim,ze na teba nestiham. Ale tu nejde ,kto ,kde ,kedy,kolko. Ale si jedna z tych o ktorych som pisala. Najlespie nerobit nic, a zit si dalej ako keby nic. Nepisem ti to v zlom. Ale neviem pochopit taketo zmýšľanie. Ved ked si proti ockovaniu, ruskam,testovaniu- nemôžeš povedat,ze si diskriminovana. Treba sa chovať zodpovedne a myslim,ze v tejto situacii co tu bola(aj ked si myslim,ze mozno zase bude) treba brat ohlad aj na druhych. Nie len na seba

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@misenka3 A koho a ako som ohrozila? Akým právom ideš hovoriť mne o zodpovednosti?Ty za zaočkuješ, otestujes a to ti dáva právo dávať iným kazanie o zodpovednosti?
A ešte raz, pokiaľ máš pocit, že som v tých témach príliš často, znamená to, že si v nich rovnako často.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@misenka3 dodržiavala som všetko od izolácie Ruska v kuse,po nákupe všetko zobliekla vytvárala ruky zodraté od ekzémov z dezinfekčných ,takže Covid nedostanú len nezodpovedni ale aj zodpovední a bola som zodpovedná až moc, takže Covid není len o nezodpovednosti

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 preco sa hned hnevas. Pokial viem , tvoje vyjadrenia boli proti testom,proti ruskam,proti ockovaniu. Tak v com je to zodpovedne? Normalne sa ta pytam. Cakam normalnu odpoved. Preco si hned presla do hnevu?

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@merica123 dovolim si trosku nesuhlasit. Ty mozes dodrziavat,ale ludia okolo teba tiez musia byt zodpovedni. Lebo ak ty si a druhi nie su. Tak nie je tazke ho dostat.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@misenka3 Akú odpoveď čakáš? Celý život sa chovam rovnako zodpovedne. Zdravie si nesmierne vážim. Ty sem nabehneš a žiadaš odpovede na svoje otázky. Dala som sem tento status na reakciu dnešného diania na SVK, keď zahlasili, že do karantény a na test pôjdu všetci nezaočkovani. Zaočkovaných sa to netýka. Tak o akej zodpovednosti tu hovoríme?
Ja sedím v karanténe vždy po návrate zo zahraničia, i keď si o tom myslím svoje. Tak sa ja pýtam, kde je zodpovednosť tých zaočkovaných?
Tebe sa tiež karanténa po príchode zo zahraničia nepozdáva. Nazývam ťa preto nezodpovednou?

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@misenka3 a že rúška žiadnemu prenosu virusov nezabránia ti ešte nik nepovedal? Či až keď v markíze povedia tak to vezmeš na vedomie? Ale tam to nepovedia nikdy. Ved sa pozri na to divadlo (či už u nás alebo vo svete) ako sa tí "mocní" správajú keď sú kamery vypnuté a ked sú zapnuté. Kde majú rúška? No vo vrecku. Nie na ústach. To je len predstavenie pre plebs aby sme neprestali poslúchať a stále mali pocit strachu.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@slenky aké oficiálne štúdie? Prepáč ale cela vakcína je otestovana na minimum..a štúdie sú fajn ale realita môže byt úplne inde

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@misenka3 a ešte ohľad na druhých ,keď píšeš volala som pomoc pre Covid pacienta,kým nepotrebuje kyslíkové a ventiláčné lôžko máme to zvládnuť doma neprajem zažiť nikomu to peklo,čím sme si prešli stále sa pýtam akú hodnotu má ľudský život s diagnózou Covid.Nakoniec aj,tak musela prísť záchranka a máme byť zodpovední,tak sa pýtam,kde je tá zodpovednosť za druhých.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@merica123 My máme úžasnú pediatričku. Celý Covid pomáhala ako len mohla deťom i dospelým zo širokého okolia. Vlastní lekári sa na nich vykašľali. Tak jej boli tí pacienti vďační. Za starostlivosť, už len za to, že vedelo, že môžu kedykoľvek zavolať z dostanú pomoc. Je naštvaná, čo sa tu deje, že to proste nemôže zostať bez vytvorenia zodpovednosti.
Kamarát je lekár na Covid oddelení si odslúžil svoje. On bol zhrozený, v akom stave im vozili pacientov. Keď už im nebolo väčšinou pomoci. Ľudia si pomáhali ako vedeli, kyslíkové bomby si domov zhabali, protokoly na Ivermektin z iné lieky.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 pozri moj manzel pracuje v zahranici. A karantenu dodrziaval,testoval sa. Neprisiel domov ,kym nemal test. Preco? Lebo sa o nas bal. Ja s karantenou ako takou problem nemam. Nepacila sa mi ale karantena,ze clovek nemohol ist napriklad do hotela, mat moznost byt sam na izbe a pod. Ale podla mna zmysel ma. Kolko nas uz stali PCR testy,to nechcem ani pocitat. A neviem ako je mozne,ze sme v jednej domacnosti 11(ano vidis dobre) a nemali sme kovid. Ja teda nosim ruska,aj som sa testovala,aj som sa ockovala. Necitim sa byt viac ako ty. Aj ked si myslim,ze ty si to o mne myslis.
Aku odpoved cakam? Ani neviem . o zodpovednosti ta poucovat nebudem a nechcem. Si dospela. Ja len som chcela vediet ake to je zodpovedne spravanie,ked s nicim nesuhlasis? To ma zaujimalo.
A ozaj neber moje otazky ako utok. A co ti pisem,nepusem nijako v zlom. Ak to tak vyznieva ,to som nerada. V tejto teme budu dva tabory. Mozno aj viac. Ale ja som vzdy za normalne bavenie sa. A ked som poukazal,ze sa do tychto tem casto zapajas, klamem? Ved za to sa netreba urazat,ked je to pravda.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

a ludia s inými diagnózami :( mojej krstnej v januári neprišla podať infúziu záchranka, lebo nemala test spravený. Tak ešte ju dcéra v to poobede zobrala dať sa otestovať aby na druhy deň mohla prísť záchranka a podať jej infúziu. Bola onko pacient a druhého dňa sa nedozila. A koľko takýchto ľudí bolo? :(
@merica123

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 súhlasím s Tebou ja sama som bola na Covid odd.peklo ale ďakujem tým úžasným ľuďom, že nám dali šancu, a robili maximum aby sme sa vrátili k svojim rodinam a boli skvelí,ale keď si predstavím,čo som tam videla mám slzy v očiach ešte aj teraz

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@misenka3 Prečítaj si po sebe prvé príspevky tu. Až posledné 2 sú v inom tóne. Škoda.
Manžel ti chodil domov otestovaný ale tiež si riešila či music nie byť v karanténe po príchode.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@merica123 moja zodpovednost je v tom,ze robim,co mozem. Mala si skusenost tazku,preco ale oznacujes mna. Ja som ti povedala,cakaj na zhorsenie stavu? Bol to tazky cas. Ja dufam,ze sa nevrati. Ale pre mna ma hodnotu aj zivot stareho,postihnuteho,nenarodeneho.....

Odpovedz
29. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@merica123 Som rada, že vám to dobre dopadlo. Našej rodine i širokemu okoliu sa našťastie to všetko vyhlo. Ale mám priateľov i klientov lekárov.
Bohužiaľ v mojom blízkom okolí máme 2 úmrtia po očkovaní. Moja kamarátka z detstva zomrela necelé 2 týždne po očkovaní. A druhý prípad je z rodiny. Ten bol aj medializovaný.
Preto si myslím, že je dôležitá prevencia, ale nie cestou nútenej vakcinacie. Mnoho veci zlyhalo v našom zdravotnom systéme. A práve zásahom zhora. Česť obetavým lekárom, sestrám v nemocniciach i na obvodoch.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 samozrejme,ze riesila,ked ti pride manzel domov na dva tyzdne domov a ma ísť na 8 dni do karanteny, bolo by ti to luto ,uz len kvoli detom . nic to nemeni ale na tom,ze sme dodrziavali veci tak ,aby sme chranili seba a ludi naokolo. A aj tvoj ton bol v prispevkoch vzdy iny. Ale to je jedno. Ja ta neodsudzujem za tvoje nazory,ani nebudem poucovat. Kazdy robime tak,ako si myslime,ze je dobre. Ale nemozeme vsetci vediet vsetko. Preto sa vraciam k mojmu prvému prispevku. Ja beriem nazory lekarov. Koho beriete nazory vy baby,uz je na vas.

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

Idem uz spat dievčence. A ozaj neberte nic co som napísala v zlom. Vyjadrila som sa tak ako aj vy. Za to ,ze su nase nazory ine,nemusi snad hned vsetko viest k hadkam. Dobru noc.😊

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@abbey1 ďakujem,som vďačná, že som prežila,následky sú ale bojujem ďalej,aj keď to bude ešte asi na dlho,ale som tu so svojou rodinkou a ďakujem všetkým zdravotníkom naozaj s akou laskou sa o nás všetkých starali a dodávali nám nádej,že to všetci spolu dáme,ale aj teraz keď píšem mi tečú slzy,už to nikdy nechcem zažiť NIKDY oveľa viac si vážim bežné veci,a prestala som riešiť zbytočnosti,keď nejde o život nejde o nič

Odpovedz
29. jún 2021
avatar

@slenky a ty máš odkiaľ,že sa nenakazi? U nás v domove dôchodcov aj napriek očkovaniu sa nakazili, boli opäť na jar zavreti,personál sa tam striedal po 10dni, 4zomreli. A je jedno,že mali pridružené choroby,ale očkovani boli. Robí tam známa, ma zaočkované kolegyne a aj z nich sa par nakazilo

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@lubica285 ja som nikde nepovedala ze sa nenakazi. Ale urcite nie a rovnakou pravdepodobnostou ako nezaockovany. To je proste fakt. V Izraeli ked bolo zaockovanych 4.7 miliona populacie tak medzi nimi kleslo prenasanie 30 nasobne.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

Ja som včera čítala, že viac úmrtí na deltu je u za očkovaný, ktorí sú oboma dávkami za očkovaní....čiže umrbost vyššia ako u nezaockovaneho, ale....
Tento údaj je viac menej o ničom nakoľko... Zaockocanych je dajme tomu 1000 a nezaockovanych 1500 takže podľa percent, je to údaj ktorí nehrá rolu 🤦‍♀️

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

Pisete tu, ze ockovani maju rovnaku sancu nakazit sa a prenasat covid dalej. Prosim vas, ked ma vakcina ucinnost 95%, znamena to, ze daný človek má o 95% nizsiu sancu ze sa vobec nakazi. Ako toto mozete porovnavat s nezaockovanym? Preto ockovani nie su povazovani za take riziko a teda nemusia podstupovat vsetky opatrenia. Druha vec - pisete tu, ze vakciny nie su ucinne. Tak si pekne pozrite nejake data z Anglicka, kde sa vo velkom šíri delta variant, ale siri sa z velkej casti medzi nezaockovanymi (hm, ktovie preco?). Ano, infikuju sa aj zaockovani, ale vdaka vakcinam maju v absolutnej vacsine pripadov mierny priebeh, nedostavaju sa do nemocnic a neozmieraju. V UK narast poctu pripadov vyse 40%, ale narast hospitalizacii len 17%. Pocas druhej vlny mali v nemocniciach aj 40tisic covid pacientov, teraz ich maju nieco vyse 1000 a to tam maju od aprila deltu. A to vdaka ockovaniu. Toto su oficialne vladne data z Britanie, nie z webov typu sputnik-news a hlavnespravy....Ja nechapem, naozaj nechapem tuto mieru sebectva, co sa vyplavila. Len ja, ja, ja. Ale to, ze tretia vlna najviac dopadne zase na najzranitelnejsich ludi a deti, to vam asi nenapadlo. Ze zas budu zatvarat skoly a deti budu sediet doma, ze zas budu zbytocne umierat ludia, ktori este mohli zit. Ked sa nechcete dat ockovat a chranit tak seba aj ostatnych, tak nech sa paci, mate na vyber - sediet doma alebo sa pravidelne testovat. Ale nenariekajte, aki ste diskriminovani. Preco by sme my, ktori sme sa dali zaockovat a urobili, co bolo treba, aby sa svet vratil do normalu a neumierali ludia, mali znasat rovnake opatrenia ako vy, co odmietate pozerat na ostatnych okolo seba? Nezvyknem sa tu zapajat do diskusii, ale fakt mi toto uz hlava neberie 🤯🤯🤯

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@abbey1 ...ženo, ženo,co tady budeš věšet chytrého na kona, až ten covid jednou skončí? fakt si nemusím už číst slovenské zprávy a hledat je složitě na netu, stačí mi jít jen sem, protože ty okamžitě informuješ o všem a s předstihem. jsi opravdu mistryně v podávaní ověřených informací. sice obehraná jak přeskakující gramofonová deska, ale co už,už si zvykám.takže honem, honem, doufám, že máš nějakou už nachystanou, těším se....

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

https://www.facebook.com/100027318918061/posts/...

Odporucam si pustit toto video pre všetky MEDIALNE OVPLYVNENE BYTOSTI A POSADNUTE PANDEMIOU, KTORA TU ANI NEBOLA.
A ZA DRUHE, KEBY TU NEJAKA PANEDMIA JE ..KOSILA BY LUDI CI JE ZIMA, CI LETO , JESEN, JAR !!!!

Odpovedz
30. jún 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@soulmate9 to video je z r.2020 😒 , staci pozriet si dotycneho pana, co hovori dnes.. 😔

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@gab nic nemeni na veci , ze pandemia tu skratka nie je

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@soulmate9 Pandemia tu nie je? A tie takmer 4 miliony umrti po celom svete ako vysvetlujes? A to ze na Slovensku v roku 2020 umrelo o 7tisíc ľudí viac ako je ročný priemer za posledných 24 rokov si ako vysvetlujes? Ok, asi náhodička...

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@soulmate9 dobry boze 🙉
Pandémia - je rozsiahla epidémia, ktorá sa rozširuje na geograficky rozsiahlom území, dokonca medzi kontinentmi a celosvetovo.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Pandémia
Rozsiahla epidémia s neurčitým časovým ohraničením a prakticky bez ohraničenia v mieste, pričom býva postihnuté veľké množstvo ľudí na rozsiahlom území (kontinenty).

prajem pekny den

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@alen_catt akože Ok, všetci čo sa ockovali to robili kvôli iným? Aby skončilo toto obdobie? Podľa mna nie, mnohí to spravili preto aby mohli cestovať atd. Aby mali kľud, pokoj, slobodu..tiež mali vlastne dôvody. mne príde nefér aby ich po návrate nežiadali o test, či karantenu..môžu vírus roznášať a môžu nakaziť x ľudí, aj takých ktorí sa z nejakého zdravotného obmedzenia ockovat nemôžu..

Odpovedz
30. jún 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@ggabika009 este raz a pomaly: ockovani maju o cca. 90% nizsiu sancu ze covid dostanu (zalezi od konkretnej vakciny) a teda ho budu aj sirit, nez tí, ktori sa neockovali. Ano, je pravda, ze tych zopar percent sa moze nakazit a aj roznasat virus, ale pravdepodobnost a riziko je násobne nižšie. Násobne. To su štúdie - štúdie sa robia tak, že sa skúma miera nákazy medzi zaockovanymi ludmi a porovnava sa s nezaockovanymi. A v pripade, ze sa aj zaockovani nakazia, skuma sa priebeh ochorenia a miera hospitalizacii a umrti. Ale aj mimo klinickych studii, stačí sa pozrieť na dáta z Anglicka - tam vidíš reálny efekt vakcinácie. Riziko prenosu a nákazy medzi dvoma zaockovanymi ludmi je absolutne minimalne. Preco by sa teda mali izolovat zaockovani ludia, ked ohrozeni su nezaockovani, z ktorych vacsina sa takto rozhodla sama (a nie preto, ze by mali nejake zdravotne kontraindikacie)? Je to ich volba, tak preco by zaockovani mali znasat nasledky za nich? Ok, pochopím argument, ze by sa mozno v tejto situacii mali po navrate zo zahranicia testovat aj zaockovani, ak tu mame extremne nakazlivy variant, a velka cast populacie je este stale nezaockovana, a som s tym ok. Lebo tym chrania aj tych, ktori sa ockovat nemozu. Ale ze tu tymto argumentom brojiš vobec proti ockovaniu. Ved ked sa o 90% znizuje pravdepodobnost nakazy a prenosu v pripade ockovania, nemalo by byt nasim cielom, aby sme sa zaockovali v co najvyssom pocte a znizili riziko na absolutne minimum? Keby sme boli zaockovani vsetci, ktori mozme, ostalo by medzi nami extremne malo tych, medzi ktorymi sa virus moze sirit, a teda je sanca ze by postupne vykapal, alebo by minimalne neparalyzoval zdravotnicky system. Aby mohli potrebnu starostlivost dostat vsetci, ktori ju potrebuju mimo covidu.
A zalezi na tom, preco sa ludia dali zaockovat? Mne je to srdecne jedno. Ja som sa dala zaockovat, aby som chranila svojich rodicov, svojich susedov, ktori maju 85 rokov, kohokolvek, koho stretnem. Aby som sa nebala s niekym sa rozpravat, lebo by som ho mohla nakazit. Dala som sa zaockovat preto, aby deti mohli chodit do skoly a nemuseli trpiet pri monitoroch zase. A preto, lebo ockovanie je to, co mozem ja ako jednotlivec urobit.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@alen_catt prepáč ale ja vôbec nebrojim proti ockovaniu, to si kde nabrala?! Len som ti napísala že nie každý kto sa zaočkovať dal, mal take šľachetne celospoločenské cítenie, ako si opísala vyššie 🤷🏻‍♀️ Keď si už spomínala tu sebeckost nezaockovanych, rovnako sebecké dôvody mohli mat aj zaockovani..ale presne ako píšeš, na oboch stranách je to jedno kto ma aké dôvody pre svoje rozhodnutie..ja som sa zatiaľ ockovat nedala, nikde netvrdím že sa nikdy nedám, takisto ako netvrdím že utekám hneď zajtra..zato mi to tu nemusíš podávať ako retardovi, pomaly...🤦🏻‍♀️

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@ggabika009 ok, prepac, z predchadzajucich komentov som mala ten pocit, ze mas dojem, ze vakciny su neucinne a zbytocne. Ospravedlnujem sa, ak je to inak. Pri tej sebeckosti som narazala na tych, co sa zaockovat odmietaju len z principu, vidim to velmi casto - "ja som zodpovedny len sam voci sebe, mna nikto nebude do nicoho nutit". Ci sa niekto da zaockovat preto, lebo chce ist na dovolenku, alebo pre nieco ine, je mi to v zasade jedno, mozno je to zo sebeckych dovodov, ale jeho konanie ma pozitivny dopad na celu spolocnost. Rozdiel vidim v tom, ze zasadne neodmieta nieco, co by inym pomohlo, len preto, aby dokazal, ze nejde s davom (alebo co v tom je). Takze nemyslim si, ze na oboch stranch je jedno, ake maju dovody pre svoje rozhodnutie, lebo to rozhodnutie ma velmi rozdielne dopady na spolocnost.
Ospravedlnujem sa, ak som bola vo svojom komentari ostra. Priznam sa, ze v poslednych dnoch ma naozaj frustruje a vytáča cela debata okolo ockovania, ako ludia stale spochybnuju jeho efekt a zatvaraju oci predtym, co nas zase caka na jesen a uz niekedy stracam silu byt v tychto debatach diplomaticka. A asi sa vratim k povodnej strategii nezapajat sa do takychto diskusii.
Velmi ma ten pristup ludi k ockovaniu stve, pretoze tu mame velmi nizku zaockovanost starych ludi, ktori zas budu umierat. Pretoze prve co zas vlada urobi, bude, ze zavru skoly a deti si to zase odnesu. Ze zdravotnici zas budu na pokraji sil, a ludia sa nedostanu k potrebnej zdravotej starostlivosti, lebo cele zdravotnictvo bude musiet riesit covid pacientov ☹ Este raz prepac, ak som sa ta nejako dotkla alebo som bola neprijemna.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@lubica285 Lebo cielom je zaockovat kazdeho cloveka "nepovinnou"vakcinou. Ked sa v septembri bude sirit dalej virus budeme na vine my nezaockovany,aj ked sme lapeli doma na riti..Kiez bz sa uz skoncilo toto sialenstvo a vysla by pravda najavo,kiezby.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@alen_catt z akých statistik vychadzas, keď tvrdíš, ze za rok 2020 zomrelo o 7000 ľudí viac ako po minulé roky? Moje tabuľky hovoria niečo iné 🙂

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@lamar11 máš pravdu

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@berny800 ty mas nejake svoje tabulky? Ja odkazujem na udaje Ministerstva vnutra ktore spracoval Dennik N https://dennikn.sk/2220278/obeti-pandemie-v-rok....

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@alen_catt 🙂 necitaj denník n 🙂
Ja ti pošlem tabuľky stiahnuté zo štatistického úradu ešte minulý rok

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@berny800 tu pise Statisticky urad to iste co Dennik N. Ako je to mozne? No, pozeram ze ty mas v tej prvej tabulke reportovane data k 39.-temu tyzdnu roka. Ale ako uvadza SU SR, do augusta boli umrtia priblizne rovnake ako v predchadzajucich rokoch. Co aj zodpoveda, v prvej vlne bola na Slovensku extremne nizka umrtnost na covid. K narastu doslo az cca. od oktobra (teda posledne 3 mesiace roka, teda tych 12-13 tyzdnov, ktore v tej prvej tabulke chybaju, ta druha tabulka neviem k akemu datumu bola stiahnuta, ty vies?) https://slovak.statistics.sk/wps/portal/ext/abo...

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@alen_catt tu druhu tabuľku som stiahla 10.1.2021
Pridavam ešte súhrn iných štátov pre porovnanie, ze bol skôr úbytok úmrtí ako prírastok.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@berny800 a tu druhu tabulku si stiahla priamo z webu ŠÚ SR? Lebo je na nej dole označenie, že "Otvorme oči", to tam asi ŠÚ SR nedával 🙂 taktiez som sa este nestretla s tym, ze by ŠÚ SR pouzival tento format tabuliek a nie excel (s datami SU SR zvyknem pracovat). Ja som si teda stiahla priamo dáta zo ŠÚ SR práve teraz a za rok 2020 uvádzajú takmer 60tisíc úmrtí (vid foto) 🤷 tak teda neviem, ako si mam vysvetlit, ze jedna institucia udajne dava rozne dáta...😳 A to medzinarodne porovnanie je odkial?

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

Ano je tam pridané logo stránky, ktorá to zverejnila ale sedia data podľa SU SR. Teda aspoň vtedy sedeli. A nielen tam ale aj na iných stránkach, ktoré čerpali priamo zo SU SR. Kontrolovala som to. Preto som si to aj uložila. Kým ich nepomenia ( lebo sa ľudia začali ozývať, ze úmrtnosť vobec nevzrastla)

Tu druhu tabuľku už nepamätám presne stránku. Robila som printscreen už dávno.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@berny800 no, vtedy mozno data sedeli, niekedy v auguste 2020. Lenze potom nemozu pracovat v januari s tym istym cislom ako v auguste, nemozu porovnavat počet úmrtí za 8 mesiacov 2020 s počtami úmrtí za 12 mesiacov v ostatných rokoch (čo si myslím, že je problém s tou druhou tabuľkou a to je cista manipulacia). Ja teda tento typ stránok nesledujem, ale zachytila si, že by zverejnili aj kompletné dáta za rok 2020? Alebo žeby odkazovali ma zdroj svojich dát priamym linkom na ŠÚ SR? Alebo len napisu, ze cerpali z ich dát? Lebo, priznajme si, kolko ludi si realne klikne aj na povodny zdroj...K webom s nazvom "Otvorme oči" a podobne ja teda nemam absolutne ziadnu doveru, pretoze ich informovanie a zdroje su totalne netransparentne. Fakt nemozem vediet, odkial tie informacie maju a radsej si pozriem data z oficialnych institucii.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@alen_catt pozri ja si zdroj overujem a viem co som na stránke SU SR videla. Mne to stačí, ja mam jasno, ty kludne vychádzaj aj naďalej z tabuliek denníka n

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@berny800 z Dennika N? Ved som ti tu prelinkovala aktualne tabulky Statistickeho uradu, teda tiez si overujem zdroje 😄 tak ja uz neviem, asi sme pozerali dva rozne statisticke urady, aj ked ja viem, ze na Slovensku je len jeden 🤷 Lebo ja tiez dobre viem, co som na ich webe videla, a bolo to dnes, nie minuly rok v lete. Samozrejme, ze tie data su ine. Aj som ti to sem skopirovala a mozes si to pozriet tiez, kedze si overujes zdroje.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@alen_catt nedotkla si sa ma. Ja chápem že momentálne je potrebné sa ockovat aby sme vytvorili kolektívnu imunitu a porazili covid. Ale z druhého uhla pohladu, kde ide o jednotlivca, každý si položí aj otázku čo je preňho menšie zlo..aká bude reakcia po ockovani, po pár mesiacoch, rokoch? K tomu ockovaniu starších ľudí, neviem, môj svokor sa dal zaočkovať a teraz sa mu prudko zhoršuje zdravotný stav odvtedy (70r)..otázka na ktorú nedostaneme odpoved znie: bolo by to rovnako aj kebyže sa nedá ockovat? Ako dôchodca chodí len do obchodu a k lekárom, potreboval to očkovanie? 🤔 vždy sa na všetko vieš pozrieť z dvoch uhlov pohladu, toľko k tomu celému...

Odpovedz
30. jún 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

@misenka3 vy ste vystudovala nejaku skolu kde ste sa ucila remeslu mama?! Asi nie, tak prosim nedehonestujte vsetkych ktori maju skoncenu skolu, vedia čítať, komunikujú a zo vsetkych moznych informácií plus zdraveho sedliackeho rozumu si vyvodia nejaky záver. Ja ako analyticky chemik viem v podstate minimum z biochemie tak tak isto mudr. Zubar o infektológii.... takychto pysnych vsevedkov ako ste vy je tu fakt dost, postavte sa do radu..... Pekny večer prajem

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@griska11 dakujem za mile ohodnotenie mojej osoby. Zial nikdy som sa za vsevedka nepovazovala. Ani zdaleka. Ale urcite lekar vie viac ako ja. A pytam sa lekarov,ktori robia svoju pracu roky a su ozaj dobri v tom co robia. Nechce sa mi dnes vobec s niekym dotahovat. Maj si svoj nazor. Mas nan pravo. Ja mam svoj a hadat sa nebudem. Nechce sa mi. Zistila som,ze ma tieto debaty dost oberaju o energiu aj spanok. Takze uz ma prosím neoznacuj. Neviem preco taky utok na mna,ale zelam ti pekny vecer a dobru noc.

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@misenka3 nechven sa hadat ani ja, ale ak vyjadris svoj nazor a dpatny komentar ta otravuje tak nieco nie je v tvojom ponimani v poriadku,. Toto je jednostranna debata nie diskusia. Pekny vecer

Odpovedz
30. jún 2021
avatar

@griska11 ozaj sa mi nechce. Som rada,ze este drzim oci od seba. Jednoducho nemam chut. Ak chces kludne ma teda oznacuj,ale aky to bude mat zmysel? Ty budes tvrdit svoje,ja svoje. K comu dospejeme? Aj tento prispevok mi pomohol pochopit,ze uz sa do tychto debat nechcem zapajat. Ale napriklad dnes som zavarala uhorky a chcem narobit vela leca. O tom by som sa bavila vcelku rada,ale nie dnes ,mozno zajtra😊

Odpovedz
30. jún 2021
avatar
abbey1
autor

@anickabasnicka Také krásne meno máš, či aspoň nick a tak úbohý človek si. Vieš aj slušne komunikovať, či si vždy takáto? Poburuje ta môj zdielaný príspevok? Tak sa obráť i na BBC, Metro, Telegraph a ďalšie popredné médiá, lebo oni všetci si dovolili skúsenosť tohto britského novinara zdielať. Dokázala si si ho aspoň prečítať? Ak áno, aj si mu napísala, akp si dovolil niečo také publikovať?

Odpovedz
30. jún 2021