icon

Od začiatku pandémie je internet plný príspevkov, ako si máme niečo uvedomiť, spomaliť, pomáhať si, byť pokorni. V realite si vytvárame nezmyselne tzv triednych nepriateľov. Pendleri, repatrianti, ktorí nás ohrozujú dovlečenim choroby, dôchodcovia, ktorí si dovolia ísť do obchodu mimo vyhradených hodín, ako keby si ich oni žiadali :( Rodičia, ktorým sa vraj nechce pracovať a zneužívajú očr, rodičia, ktorí nezvládajú svoje deti doma a preto kričia po otvorení škôl. Ľudia, ktorí sa boja príliš, ľudia, ktorí sa boja málo. Susedia, ktorí majú návštevy. Susedia, ktorí návštevy nemajú a striehnu za oknom na návštevy svojich susedov. A to všetko kvôli neviditeľnému virusu, ktorý sa dobre mediálne predáva, využíva, zneužíva.

avatar

Velmi s tebou suhlasim, a zijem v Taliansku, strasne ako su ludia zmanipulovani 😒

Odpovedz
22. apr 2020
avatar
abbey1
autor

@vivian85 Ako to zvládate? Mám zopár dobrých známych v IT a majú podobný názor.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@abbey1 byvam blizko vstupu do lesa a snazim sa chodit na dlhe prechadzky denne, ale je to na pokutu. Policajti ti povedia, ze nesmies na cerstvy vzduch ale ked pojdes do supermarketu a si odstojis v rade 2 hodiny tak su radi. Nedavno sme zostali zastaveni, sli sme do malych potravin blizko v dedine a ze v ramci sa aj prejdeme, zastavli nas a jeden z dovodov co sa im nepacil bol nas odev!!! Proste vraj sme boli prilis sportovo obleceni .... a nie sme prvi, ktorym sa toto stalo. Momentalne chodime po tme do lesa, proste si to nedokazem upriet. Vsetko mame zakazane, cerstvy vzduch mi nevezmu 😞 p.s.: som tehotna a tolko planov, kurzov, jogy, plavania som mala nacatych a vsetko som musela skoncit.... snad to rychlo skonci ak nie asi budem nutena aj ja sa vratit na Slovensko ale je to strasne rozhodnutie lebo manzel nemoze ist lebo pracuje a bojim sa, ze ak pojdem uz sa nestihnem vratit a porodim bez neho, plus vsetko mam pripravene tu. Izbicka, veci atd.... dufam, ze sa to tu zlepsi.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Ľudia sú ešte horší ako pred virusom.
@vivian85 Ach moja :( Musis veriť mate to už pomalicky na ústupe, vrchol bol nie? Ani my by sme nemali chodiť ale raz za týždeň + - zoberiem syna len tu pod okno na vzduch, Inac zle to nesie že je len zavretý :/

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Souhlasím s tebou 👍

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Najlepsia skupina je co sa vysmieva z nariadeni a porusuje ich , ale za to dochodcov idu udupat ...

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Teraz sa ukazujú charaktery ľudí. Ľudia boli vždy zlí, vždy si robili takto zle, ibaže kedysi nebol internet, čiže to že je niekto udáva alebo sviňa vedeli len u neho v dedine, max tej ďalšej. Mám pocit že takmer každý druhý je na internete strašne hustý. Ale to je aj v iných veciach. Keď čítam niekedy príspevky, ako nechať starkých umrieť lebo veď už nám nemajú čo ponúknuť, ako sa aj tu dokážu ženy pomaly porafat za to že sa niekto teší z otvorenia obchodov.... Choré

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@vivian85 To musí byť strašne. Ja už tomu neverím a mam pocit, že aj plno ďalších ľudí. Už bežne aj v meste vidím ľudí, ktorí už ignorujú nosenie rusok...

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Velky suhlas 👍

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Suhlas!

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Presne takéto pocity mávam aj ja a snazim sa na všetkom tom zlom hľadať to lepšie ..nesledujem už ani počty testovaných ani politiku len to oberá človeka o energiu ktorú potrebujem pre seba teraz a nesledujem už koľko ich je nakazených.pomohlo mi to že začínam byt nad vecou a to že sme doma využívam je toľko roboty okolo domu a konečne sa mozeme realizovať manzel chodí do roboty chodil aj na nákupy ake teraz už aj ja a častejsie sa nám dari chodiť do prírody a aj počasie nám praje ...rano mám čas si konečne zacvičiť a pokračujem raňajky učenie varenie pranie záhrada atd ...na dedine sa ludia poznajú neudáva sa zatial a súhlas veľký s tým ako sa ludia vedia zmenit charakterovo dokonca udávať v mene ochrany a neviditeľného vírusu ktorý v podstate je menej nebezpečný ako zlo tých ľudí ..ja ho ako smrť nevidim ..je to vírus a kto má umrieť tak umrie s ním skôr kvôli oslabenému zdraviu ..neverím tomu že zdravý človek umrie len na coronu .ale média robia svoje možno sa mýlim ale pomáha mi To byt tak trochu nad vecou a neberiem to tragicky ..pekny den

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@vivian85 uplne ta chapem, aj u nas v ES uplna buzeracia, mozes mat aj 5 blockov a potvrdebi, kde si bola a aj tak sk najdu nieco, za co ta zdrbat a chcu pokutovat. V nedelu vyhlasili, ze od 27. budu moct ist deti von. Vcera upresnili podmienky. Mozu len sprevadzat rodica, ktory ide na nakup, do lekarne, do banky. Takze do lesa na certvy vzduch nie, ale do obchodu, kde sa lahko nakazia ano. Po vlne kritiky, ktora sa zniesla z kazdej strany to vecer odvolali, budeme moct ist na prechadzku, ale az v nedelu povedia podmienky. Uz im neverim ani slovo.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@jarhal presne...tiež som prestala médiá sledovať...mame viac času jeden na druhého.. na dome sme si porobili to na čo nebolo nikdy čas...myslela som že ludia budú na seba lepsi, viac si budú pomáhať..a toť..tolko zla čo môže jeden človek napísať...hrôza..nemáš taký.nazor ako niekto tak nemáš právo žiť...hrozné..aj sem už menej chodím...a tiež tento vírus neberiem...tesim sa s toho že je modra obloha krasna čistá, bez lietadiel...tesim sa, že mame viac času..svet sa trošku spomalil..a to sme potrebovali...pekny deň.. ❤

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

No to je presne o tej solidarite, pochopiť , ze niekto môže byt ohrozený, preto si musím vlastne potreby redukovať. Dávajú zabrať najmä pseudopotreby, áno treba pestovať tzv. Solidaritu s inými, aj keď sa mne nemôže nic stať tak to treba chápať. Ak by to ľudia chápali skôr, tak k žiadnej expanzii vírusu by nemuselo dôjsť napr. V takých krajinách, kde to bolo export z iných krajín. Lebo len ja, ja, ja , potrebujem , cestovať , mat dovolenku...

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Podla mna je cela ta situacia v prvom rade politicka

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

Ten problém asi nebude v nejakom víruse či v politikoch, ale jednoducho
v ľuďoch.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar
abbey1
autor

@amelie2017
@vivian85 Dievčatá, držím päste. Toto počúvam aj od svojich kamarátok v IT. Hraničné situácie vždy preveria charakter a umožnia istým jedincom sa realizovať i formou buzerácia nezmyselného bazirovania na nezmysloch. Držte sa.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar
abbey1
autor

@fem Dovolím si nesúhlasiť. Žiadnu chorobu hranice nezadržia. Čiže zvaľovať vinu na lyžiarov nie je uplne ok. Naši politici rovnako lietali kade tade po svete do posledného dňa. Jedni za biznisom, ďalší za naháňaním volebných hlasov, ďalší na konferencie.
V dnešnej dobe ?učia denne cestujú do zahraničia za prácou, rodiny sú rozdelené po celom svete.
Podobné epidémie, pandémie sa tu opakujú každú chvíľu. Problém nastáva, ak sa niekto rozhodne využiť a zneužiť ich vo svoj prospech. Potom bežný ľudia hľadajú vinníkov a väčšinou ich nájdu podľa toho, ako im ich médiá a mocní podsunú.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

ok ked to porovnavate s chripkou . Ale tato ,, chripka ,, je taka ze velke mnozstvo nakazenych je bezpriznakovych . Hocikto ju moze mat a roznasat to dalej . A nevieme o tom . Aj ked je obycajna chripka tak vtedy predsa nejdeme ani k rodine na navstevu aby sme ich nenakazili a ani nikam inam a aj zatvaraju skolky a skoly aby sa to neroznasalo . Takze teraz kto nema zapal pluc a 40 horucky a vsetky tie priznaky tak vsetci mozu tvrdit ze su zdravi a roznosit to po rodine a po republike … az nakazia mnozstvo ludi a od toho bezpriznakoveho co vykrikoval ze je zdravy sa nakazi par ludi co zomrie . Vsak on ( vy ) ich vlastne zabije .

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

🙏amen! Konecne clovek ktory sa neda oklamat mediami a pouziva svoj vlastny rozum...👍👍👍

Odpovedz
22. apr 2020
avatar
abbey1
autor

@janette321 Kto to tu porovnával s chrípkou? Ale súhlasím s tebou, že keď som chorá, nejdem nikoho nikam nakaziť. Ani moje deti choré nikam nechodia. Potiaľ s tebou súhlasím. Aké uvedom si, že takto je to pri každej chorobe. Sú ľudia bezpriznakoví, s ľahkým priebehom, s ťažkými priebehom. Denne stretávame ľudí s takými infekčnými chorobami, a ani o tom nepremyšľame. Lebo nás nikto nimi nestraší.
Tu nikto nebojuje proti racionálnym obmedzeniam. Kritizujeme to polarizovanie spoločnosti politikmi, médiami. Dobrí a zlí. Zodpovední a nezodpovední.
Nestačí, že sa máme chrániť pred vírusom. My potrebujeme poukazovať prstom na ľudí, ktorí to podľa nás nerobia dostatočne. Poprípade na ľudí, ktorí si nie dostatočne vážia, čo pre nich robia tí druhí.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar
abbey1
autor

@lufinka83 Ďakujem.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@abbey1 no napriklad bezne statusy na koni . ked svokra alebo sestra alebo svagrina alebo ich deti ... pridu na navstevu so soplikom . vsak tu je kopec komentov z ktorych 100% je o tom ze z nich urobia za ten soplik ,, vrahov deti ,, .
a ku korone racionalne by bolo keby sme vsetci otestovani a ti negativni behaju po vonku a nakazeni sa liecia v karantene ( doma napriklad ) .
ja teda tiez oci otvaram nad tym co tu citam tie hnusne komenty na dochodcov a na inych ludi . ja som mala dost aj bez korony . ked niekto hadzal placuce statusy a to si len modre z neba pozrel . a ked viem co je to realne za cloveka ...

Odpovedz
22. apr 2020
avatar
abbey1
autor

@janette321 O soplíkoch v škôlke tu vždy je množstvo statusov. To aj ja sa teraz "bavím", akí sú zrazu všetci ohľaduplní a bežne plne škôlky a školy deti chorých, s teplotami, soplami, Som zvedavá, či im to vydrží a budú tak ohľaduplní k ďalším deťom a učiteľom.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@vivian85 a je to tam naozaj taka katastrofa alebo aj je media nafukuju?

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@abbey1 Ale mohli, velmi dobre vedeli, ze sa to šíri a co sa deje v Taliansku. Zomierali tam kopu ľudí. Tomu sa hovorí morálna zodpovednosť , nie relativizácii osobnej morálky. Ísť sa ubytovať do kontaminovaného priestoru, o tom su presne pseudopotreby človeka, akože dovolenka, To nie je dovolenka ale pracovný tábor lacných pracovných síl, ktorí tam dlhé obdobie žili nachcipani bez akejkoľvek dôstojnosti. Tomu sa presne hovorí pseudopotreby človeka. Dovolenka by nemala prinášať nikdy zníženie dôstojnosti iného človeka ani seba. Politici cestujú kvôli práci prospechu občanov, takze musia, je to ich práca. Nie neprichádzajú “do kontaminovanych pseudohotelikov” Tomu sa hovorí morálna citlivosť, chodiť si na dovolenku, vedľa mna sa húfne šíri vírus. Táto spoločnosť je morálne nemocná od piky. Žiaľ.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@abbey1 Pandemie tu nie su každú chvíľu, nie tak rýchlo siritelne, s takou vysokou pravdepodobnosťou nakazí. Trosku mozno sa treba poučiť rozdielom , medzi SARS a medzi covid Sars, druha vec je šírenie v kontaminovonom priestore a agresivita vírusu a následne dopad na zdravie človeka, a šírenie v prostredí , ktore nie je kontaminované, nie je ohniskom...

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@abbey1 Vieš co, ja to beriem tak, ze je to psychologická fáza každý ako sa vyrovnáva s krízou, a budete to žiaľ všetkých bolieť, každá trauma boli, aj táto bude. Áno moc ovládanie sa nepáči nikomu ani mne ale kvôli tomu nebude relativizovať osobnú morálku zodpovednosť človeka a tiež hodnoty empatie súcitu voči trpiacim. Lebo ma chce niekto ovládať, lebo ja chcem ísť niekde. Táto spoločnosť a civilizácia funguje kvôli mnohym obetam ľudí, co maju súcit a osobnú morálku. Je to dokázané dokonca aj vedeckým spôsobom v spoločenstvách zvierat. Keby každý sa tak správal, ze si chce uspokojiť každú jedinú pseudopotrebu, potrebu , ktora mi napadne , musím si zalyžoval, zadovolenkovat, ísť na jogu, do kaderníctva ... v čase kedy to nebolo este zakázané ,a le jasne ze niekoľko km od nas trpia ľudia. Tak tu mame teraz oveľa množstvo chorých ľudí.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar
abbey1
autor

@fem Napr Matovič musel letieť v tom čase do Francúzska, Cyprus? Lajčák nemohol konferenciu absolvovať online? V čase, keď už SVK zatváralo hranice?
Ty tu stále spomínaš skúsi obetu. Áno, ale tá obeta musí mať zmysel. A pozri, koľko nezmyslov sa nariadilo z dôvodu ochrany voči vírusu bez toho, aby mali význam a bez ohľadu na ich následky. Kľudne sa vzdaj čohokoľvek pre akože blaho kohokoľvek. Ja to urobím veľmi ochotne, ak to bude potrebné a bude to mať zmysel. Nie pre blaho politikov s iných mocných.

Odpovedz
22. apr 2020
avatar

@misinka0611 vrchol ma byt v oktobri kedy bude cez 5000nakazenych

Odpovedz
24. apr 2020