icon
avatar
adusska
Správa bola zmenená    1. máj 2019    

Prosím poraďte. Včera som mala s manželom súd, rozvod a upp na naše deti. Všetko bolo oukej až do chvíle kedy prišlo na rad výživné. Aj cez to všetko, že sudkyňa mužovi povedala že menšie výživné ako 170 e na 11 ročného a 150 e na sedemrocnu mu dat nemôže, aj napriek tomu nesúhlasil. My sme boli dohodnutý na sume 200,ale ja som žiadala o zvýšenie. Sudkyňa sa vyjadrila, že tak ci tak by výživné zdvihla. No a tu nastal problém. Manžel nesúhlasil s výživným a hneď na mieste z brucha zahlásil, že chce striedavu starostlivosť. Tak sudkyňa vydala uznesenie, že do termínu nového pojednávania ktoré máme o 5 mesiacov mame dospieť k dohode o striedavej starostlivosti. No ja s tým nesúhlasím, keďže manžel psychicky vydiera a zastrasuje deti. A ešte mi muž zahlásil, že ak mu nebude časovo vyhovovať to aby prišiel po deti do školy , že na ten týždeň ich zahlási do druhej dediny. Kde on býva. Je to cca 4km od dediny kde bývam ja s deťmi. Myslíte, že by mu toto niekto odsúhlasil? Ďakujem

avatar

To by mu podľa mňa nikdy neprešlo aby deti chodili do 2 škôl kvôli nemu. Možno by som dala urobiť psychologický posudok detí prečo nesúhlasím so striedavou starostlivosťou.

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

skus sa s nim dohodnut mimosudne na mensom vyzivnom, mozno potom nebude nastojit na tej striedave starostlivosti

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

Jedna vec ma na serie..že zrušili vojnu!!! Z niektorých chlapov vyrastajú velke deti, ktoré nevedia debadit a dohodnúť sa s niekym na niečom len pre ich hrdosť

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

No davaj pozor.. Lebo psycholog ked rozhodne ze deti su vhodne do striedavky.. Nic s tym neurobis, cele rozhodnutie sudu bude postavene na vyjadreni klinickeho psychologa.. A bude mu sakra jedno, co chces ty.. Prvorade su deti a ich potreby, nielen finacne..

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

Na sude argumentuj skolou,dieta nemoze chodit tyzden do jednej zs a tyzden do druhej.pan sa len chce vyhnut plateniu vyzivneho,nejde mu o zaujem deti

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

Nám na súde povedali, že základnou požiadavkou pre striedavú starostlivosť sú nadštandardne dobré vzťahy rodičov. Držím palce.

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@lajva Tak tak! Nechapem prečo to zrusilo, kolkym by to prospelo.

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@lajva a ešte aj preto, aby ublížili žene a v konečnom dôsledku aj deťom, hovadá...

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

Poznam pripad, ze dieta navštevuje 2 skoly, takže je to mozne, ale tam je vzdialenost medzi bydliskami rodicov viac ako 100 km.

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@adusska a ako ste fungovali do rozvodu? boli ste od seba? deti sa stretávali s otcom? chceli sa s ním stretávať? alebo k nemu chodili nasilu?

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@barla5 tak to musí byť strašne, veď všade sa učia iným spôsobom a tempom

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@matullienka je to strasne, ja si to vobec neviem predstaviť, matka tiez proti tomu bojovala, ale sud rozhodol. Striedali po tyzdni, teraz neviem ako, ona sa odstahovala niekde blizsie k ex

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@barla5 musí to byť neskutočný stres pre dieťa a určite to nie je v záujme dieťaťa, to musel byť tiež vadny sudca keď to odsúhlasil

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@barla5 syn mal.spoluziacu ktora chodila do 2 skol,vzdialenost 400km.

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

Baby, a mňa by zaujímalo, ako to je, ak má dieťa vo výhradnej starostlivosti matka (ale otcovi je povolený kontakt). Všetko funguje povedzme 3 roky, matka sa medzičasom vydá a aj s dieťaťom sa odsťahuje. Otcovi prepne a začne žiadať o striedavku. Má šancu, ak už 3 roky predtým bolo dieťa zverené do starostlivosti matke? Alebo musia byť na to naozaj veľmi vážne dôvody, aby to súd opäť prehodnocoval? Ďakujem

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@panelacikova moze, velarat je dieta este male na striedavku a neskor otec zaziada,tk isto ako sa ziada o zvysenie vyzivneho moze sa aj o striedavku. aj o zverenie deti do otcovej starostlivosti.

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@natalka13 aj keď na to nemá žiaden dôvod? Práve naopak, že dieťa čím je staršie, tým menej času chce tráviť s ním?

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@panelacikova sud to bude prehodnocovat akonahle dostane ziadost, bude pojednavanie,normalne ako pri rozvode.
podla.veku dietata, bude s nim hovorit aj kurator a da posudok susu.

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@natalka13 aha, takže dieťa by nebolo úplne odstrihnuté od tohto konania, ale malo by to toho čo povedať?

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@panelacikova ano,ale podla veku

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

@natalka13 to znamená od koľko rokov?

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

Od 12 rokov ale môže aj skôr ale je to len jeden z faktorov na základe ktorého sa rozhoduje nie jediný tam sa berie do úvahy viac vecí
@panelacikova

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

je na sudcovi ci urci kuratora, rozhodne ci je dieta schopne uz pochopit rozvkd a veci okolo neho

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

Nám striedava starostlivosť pre dceru vydrzala tri mesiace. Potom sa dcera psychicky zosypala a ja som si našla právnika a podala návrh na zmenu upravy. Súd vyhovel, ale dcéra sa odvtedy nerozpráva s otcom a bojí sa ho, je tomu uz 5 rokov. Takže ak máš pochybnosti nesuhlas so striedavou starostlivosť. Ja som podlahla tlaku ex a nedopadlo to dobre.

Odpovedz
1. máj 2019
avatar

keby si skusila mediatora?

Odpovedz
1. máj 2019
avatar
adusska
autor

@matullienka bola som včera u koliznej a ta mi povedala, že ich môže prehlásiť na ten týždeň. Co mi príde neskutočné, lebo bývame od seba fakt max 5 km. Tu majú kamarátov a všetko. Určite pôjdem s deťmi k psychlogovi. Dokonca mi kolizna odporučila jednu psychologicku, vraj je super, a zabila to tým, že váš muž u nej bol už 3x takže o vás vie. Včera som sa s ním stretla, s mužom. Celu dobu mi rozprával ako potrebuje tráviť čas s deťmi ako mu na nich záleží. Ale za uplynulých 5 mesiacov si ich ani raz nevzal mimo víkend co ich mal mat. Aj keď som mu volala, či by nechcel aby prišli. Vždy povedal nie. Hlavne ze s alkoholom neprestal. Nech mi nikto nehovor, ze človek ktorý celý život si nedokázal vytvoriť vzťah s deťmi vlastnými, že za 4 mesiace sa zázračne zmení.
@ellca123

Odpovedz
4. máj 2019
avatar
adusska
autor

@lajva on na vojne bol. On je dosť vypocitavy a nechutný manipulator. Včera keď som s nim sedela, že pokúsime sa dohodnúť, tak ti poviem, aj cez to všetko že ho poznám som mala moment kedy som si povedala, že ty kokos veď to musí byť super otec. Ako mu to je ľúto a ako sa chce postarať. Otrasný je. Aj toho psychológa urobil z vypocitavosti. No našťastie ja nemusím ísť k psychologovi ktoreho mi odporučia kurátorka. Ja si môžem vybrať hocikoho.

Odpovedz
4. máj 2019
avatar
adusska
autor

@tulipan43 ja s nou nesúhlasím. Tu ide vlastne o to aby sme sa my naučili spolu komunikovať, čo ja som nikdy problém nemala, skôr on ma ignoroval a aby sme skúsili tu striedavu ci to bude fungovať. Určite si zaobstaram pravnicku. Bez právnika to nedám, lebo ako som spomínala koment vyššie, on je neuveriteľný manipulator. A psychicky terorista. 13 rokov som z neho mala strach. Aj keď ma zbil som sa k nemu vrátila. Ale už ma neklame. Už nie.

Odpovedz
4. máj 2019
avatar
adusska
autor

@macko_usko222 bola som u kurátorka a odporučila mi psychologicku na úrade práce, aj môj muž ku nej chodí od januára a už tam bol až 3x. A zabila to hlaskou, že ona už o vás vie. Nevieš mi povedať, či mám právo si žiadať jej posudok o mne tak aby ho dala aj mne? Lebo som o tej psycholigicke počula nie moc dobre veci. Dokáže byť zaujata a obzvlášť keď si u nej už vylial srdiečko muž.

Odpovedz
4. máj 2019
avatar

@adusska ja si nemyslim zeby ona nieco napisala na teba na zaklade jeho vyjadrenia.. Ale tiez to neni dobre ze on tam bol uz 3x a bohvie ako to vie so zenami,co mu zožerú.. Ale psychologicka by urcite rada pocula aj tvoju verziu.. Ale klinicky psycholog urcite nie je to iste ako tito psychologovia na urade..

Odpovedz
4. máj 2019