1 / 1

    My sme boli v tom case na prvej dovolenke v zahraničí, bola som piatacka. Doteraz si pamätám, ako sme si mysleli, že ide v telke o ukážky z katastrofickeho filmu. O 30 minút nám volala rodina, nech sa vrátime domov čo najskôr.

    11. sep 2021

    @liligreg to mas pravdu, aj ja si pamatam, ze na zaciatku sme ani verit nechceli, ze je to naozajstna sprava. Myslim, ze odvtedy si ludia uz zvykli na mnohe ine hororove spravy hlavne k teme terorizmus ale vtedy to bol sok..

    11. sep 2021

    Ja som akurat zaparkovala auto pri s-bahn..isla som do skoly..studovala som vtedy nemcinu.....pocula som to v radiu..myslela som si, ze som zle rozumela..za par min.mi bolo, ze som rozumela dobre

    11. sep 2021

    Tiež nemôžem uveriť, že už je to 20 rokov. Tiež si pamätám ako som prišla zo školy a s hrôzou pozerali mimoriadne správy.

    11. sep 2021

    @liligreg Aj u nas, pamatam, ze mama povedala, ze prepnite ten hlupy film. A ked sme to videli na vsetkych kanaloch, pochopili sme, ze je to realita. Do dnes mam v hlave obrazky tych chudakov, ktori vyskakovali z okien 😢

    11. sep 2021

    Ja som bola akurát tehu a všade okolo mňa strašili, že to bude tretia svetová vojna, som sa bála, do akého času sa mi dieťa narodí...

    11. sep 2021

    Bezmála 3000 ľudských životov.. pozerávam o tom dokument, ktorý má viacero častí a navždy mi ostanú vryté v pamäti posledné telefonáty obetí svojim rodinám.. to je nepredstaviteľná tragédia..

    11. sep 2021

    Pamätám si to....bola som študentka....bolo to strašné...na kazdom mnoznom programe to davali

    11. sep 2021

    @adri266 veru :( ja som inak postupne vytesnovala, ale viem, že ako dieťa som tým bola riadne zasiahnutá. Pred 7r som učila jednu babu z NY, ta mi to opisovala, ako to prežívala, bola v tedy ešte značkou na škole, mala 16r, ako sa schovávali pod stoly (keďže oznam v škole znel red code…), nevedeli, nechápali, rodičom sa nemohla dovolať. Hovorila mi to v case, keď som bola tehotna a strašne som premýšľala, že do akej doby on dôjde, čo ue stretne. Keď toto bolo pred 15rokmi (v tom case)

    11. sep 2021

    * ziackou

    11. sep 2021

    Ja si to presne pamatam,priden zo skoly,tesim sa,ze si pozriem Alfa alebo krok za krokom,neviem nieco chodilo kazdy den v tv poobede oklo 14h a zapnem a tam toto,kukam,ze ti co je,prepinam a to uplne vsade,tak som sedela pri tv a neveriacky cumela,ze co sa deje az kym mama z roboty neprisla...tak sme cumeli potom obe....

    11. sep 2021

    Máme aj pamiatku
    Ale ťažko sa dalo tomu uveriť.

    11. sep 2021

    Prvý ročník na gympli prišla som domov všetci sme kukali...

    11. sep 2021

    Myslím, že ten deň si každý pamätá, čo robil.. Včera som o tom rozprávala synovi

    11. sep 2021

    Ja si pamätám, keď som zapla TV a skedovali sme to, tak sa akurát začala rúcať 1 budiva WTC, tie zúfalé výkriky spravodajcov CNN

    11. sep 2021

    @lucijalucy je to tak, tak vela zbytocnych umrti.. je to strasna predstava, ze ti niekdo z pribuznych rano odide normalne do roboty a uz ho viac neuvidis..

    11. sep 2021

    Tiez neverim. Pamatam presne ten moment ked som sedela pri telke v den mojich 18tin. a nechapala ze co sa deje.

    11. sep 2021

    @bienennest často plačem keď to pozerám. Aj keď sa to mňa osobne netýka. Ale tá predstava je desivá.. toľko zúfalstva, beznádeje.. aj tie posádky lietadiel ako hovorili s vežou že niekto dobodal niekoľko ľudí na palube a nevedia čo sa deje.. chvíľu po tom narazili. Je toho veľmi veľa o čom by sa dalo rozprávať. Kto môže, nech si zapáli aspoň sviečku dnes.

    11. sep 2021

    Ani sa mi nechce verit,ze to bolo tak davno...prisla som domov a priatel mi volal,aby som si zapla telku...cumeli sme neveriaco na to a komentovali cez telefon..priatel tvrdil-ze toto nemoze sposobit naraz lietadla..ze to vyzera ako planovany odstrel..

    11. sep 2021

    Vtedy sa myslim zastavil svet. Aj pre nas co sme boli v bezpeci daleko bolo to velmi silne

    11. sep 2021

    Ja si nepamätám vôbec čo som vtedy robila a kde bola

    11. sep 2021

    ja som bola na VS.. a viem ze kazdy veril ze terorizmus.. ktovie ako to bolo naozaj... v kazdom pripade tragedia

    11. sep 2021

    Ja som bola malá. Mala som 6 rokov. Viem že sa niečo dialo ale iba matne ako malá som to neriešila. Keď však postupom času som to začala viac vnímať a videla som videá ako ľudia skáču z okien dúfajúc v čo najskorsi koniec behá mi mráz po chrbte. Včera v Reflexe to bolo a normálne sa mi zježili chlpy 💔💔💔

    11. sep 2021

    @victory1 bavime sa o nrjakom boeingu a to su obrovske lietadla, samozrejme,ze to mohli sposobit...boli tam stovky ludi,ktori to videli na vlastne oci co sa deje....potom sa s teroristami roztrhlo vrece po celom svete.....😒
    Je to strasna tragedia kedy zomrelo vela ludi zbytocne...hlavne sem nezacnite tahat zase konspiracne teorie...neda sa normalne prejavit lutost nad tragediiu bez nepodlozenych teorii??? Ja si uz ani nepamatam diskusiu kde by nezacali konspiracne teorie tahat....ci to bolo vcera,ci pred 20 rokmi, je to minulost...

    11. sep 2021

    Popravde si nepamatam kde som bola ked ma tato sprava zastihla. Noooo nechapem ze 20rokov.
    7.9. Bolo 10rokov co zahynul Palo Demitra. Co mi pride tiez ze ved to bolo len teraz ☹

    11. sep 2021

    Ja som akurat cez tyzden dopozerala novy document na netflixe. Zaujimavo spracovane, rozpravaju tam ludia, co tam boli ale su tam aj vojaci, ktori sli do Afganistanu, co tam robili, ako cela ta vojna zacala.

    11. sep 2021

    Pre mňa je toto najsilnejšie miesto v NY :( zimomriavky som mala vždy…

    11. sep 2021

    Ja som vtedy žila v New Yorku. Bolo to hrozné. Strach a neistota. Navyše médiá vtedy veľmi strašili s 3.svetovou, nikdo nevedel, čo sa v skutočnosti deje.... dúfam, že už sa to nebude nikdy opakovať

    11. sep 2021

    Ja som bola prvacka na strednej. Písala som úlohu zo strojopisu a popri tom mala pustenu TV. Zazvonila mi kamarátka, šla som na 10 min von a uz to davali v telke, myslela som, že to je film. Až potom mi to docvaklo, co sa deje.

    11. sep 2021

    Ja som vtedy bola doma v Ziline po 3 mesacnom pobyte v ESP. Mala som letiet z Malagy,ale presunula som si odlet na 31.8. 2 dni pred odletom nudzovo pristala Cesna na dialnici. Ked sme prichadzali na letisko, lietadlo este stale stalo pri ceste... 😕
    Pred 2 rokmi som mala kolegu z mesta Aleppo, Syria. Ked mal 15r. zabili mu otca, stal sa hlavou rodiny a siel pracovat aby uzivil mamu a mladsiu sestru. Behom 2rokov v nl sa naucil perfektne po holandsky, ovladal dalsich 5 jazykov. Jeho snom je studovat na univerzite.
    Poznam cloveka, kt. par dni pred utokom zapajal telefonne linky v jeden z vezi. Povedal, ze plakal ako male dieta. Ze vacsina z ludi, s ktorymi sa stretol boli mili, ziadne nafukane arogantne rychlozbohatlicke bytosti.. pozna aj veteranov z Iraku a Afghanistanu..

    Mimochodom instruktor z jednej z leteckych skol bol holandan, zivot sa mu zrutil a on sa s tym nikdy nezmieril.

    11. sep 2021

    @vero96 ja to vidím len na fotke a hlavne ako ss tam ľudia pozastavia ... A už len ten pocit že tam sa to stalo :-/

    11. sep 2021

    @victory1 ved zrejme aj bol... zial... ono lietadlo narazilo hore a budova sa zrutila od spodneho poschodia postupne.. presne ako pri detonacii planovanej

    11. sep 2021

    @victory1 niekde davnejsie davali spomalene zabery a tam to bolo vidieť... no ktovie kde je pravda

    11. sep 2021

    @adriannasvk popisujem denD,nic viac,nic menej..netreba citat medzi riadkami to,co tam nie je

    11. sep 2021

    @victory1 reagujem na tvoju poslednu vetu...nehladam nic medzi riadkami....je to jedno, bola to tragedia aka nema v poslednych desatrociach obdobu
    priatel tvrdil-ze toto nemoze sposobit naraz lietadla..ze to vyzera ako planovany odstrel...

    11. sep 2021

    @adriannasvk je to jedno ako to bolo..vysledny efekt je strasny,tragicky

    11. sep 2021

    @victory1 veru😒nikdy by som nepovedala,ze zazijem aj ked len cez tv nieco take hrozne a budem si to pamatat aj po 20 rokoch ako keby to bolo vcera😭

    11. sep 2021

    @adriannasvk pravdaze nie ..cele to bola Bushova hra a americky lud mu to zozral .. nic to nemeni na skutocnosti ze kvoli politikarceniu zomrelo viac nez 3000 ludi ... to je tragedia ;(

    11. sep 2021

    @zuzkaase presne ako Putin ten dal zabiť 186 detí v Beslane aby v Čecensku navýšil Ruské jednotky a zrušil autonomnu vládu

    11. sep 2021

    @zuzkat1 a kde sú tie zábery? Pretože ja co som videla aj teraz na Netflixe tak budova padala od vrchu.
    @victory1 plánovaný odstrel??? A tie dve lietadla s ľuďmi na palube ktoré narazili do budov boli čo?
    A lietadlo na Petangon bolo podľa konspiratorov co? A 4te lietadlo ktoré sa zrútilo?
    Tie telefonáty ľudí z lietadla príbuzným boli čo vymyslené?
    Ach bože 🤦‍♀️

    11. sep 2021

    @rybka2018 ano lietadla vleteli do budov ale ak si pozries zahranicne studie inzinierov, myslim, ze nemci to boli, teda ak vies dobre po anglicky, tak sa dozvies, ze dvojicky boli postavene z ocele ktoru neznici poziar .. ani nahodou ... nehovoriac o tom, ze Pentagon je ODJAKZIVA najviac chranene uzemie na zemi, minimalne v Amerike ale dovolim si povedat ze na zemi ... ma vlastne radarove centrum, každé lietadlo, ktore don vleti bez povolenia je okazmite zostrelene, toboz lietadlo s amaterskym pilotom! ... nehovoriac o tom, ze nalet bol urobeny do casti kongresu, kde prave bolo najmenej ludi lebo den predtym zrusili planovaci schedule kalendar ... 4.lietadlo sa zrutilo, lebo ludia na palube sa nenechali zastrasit, tam tazko povedat co by bolo ... nie je to vymyslene, zomrelo pri tom strasne vela nevinnych ludi ale mna osobne po naozaj dokladnom nie hodinovom pozerani videjka na youtube ale.dlhodobom citani studii zo zahranicia nikto nepresvedčí ze toto nebola Bushova hra...avsak kazdy ma pravo na nazor a ja to respektujem 🤷🏽‍♀️

    11. sep 2021

    @zuzkaase takze precitana NIST studia s viac ako 10tisic stranami.
    Pises .... nalet bol urobeny do casti kongresu.... od kedy je Pentagon kongres?

    Ocel neznici poziar? Vo wtc boli teploty na niektorych miestach okolo 1000stupnov. Ocel straca 50% pevnosti pri menej ako 600 stupnoch.
    Zostrelit lietadlo daval vtedy povolenie jedine prezident. Kominukacia medzi FAA a vojen. Silami bola vtedy biedna. Ved nevedeli lietadla najst. V lietadlach boli vypnute vysielace signalov.
    Pricina padov lietadiel je tajna. Kedze to bol teroristicky cin, vyseyrovanie padov lietadiel prevzali od NTSB FBI.
    Kazdy ma pravo na vlastny nazor, ja to respektujem, len nemam rada konspiracne theorie.

    11. sep 2021

    @rybka2018 videla som to davno a je mozne ze mas pravdu ze ro slo zvrchu to sa nejdem hadat.. ale styl akym padalo nie je zrutenie po nalete... vela veci nesedi s tou teoriu... ano loetadla tam boli jasne ze narazili to nikto nepopiera.. skor je otazne kto bol objednavatel

    12. sep 2021

    My sme strašne doma sledovali vojnu v Juhoslávii a hlavne preto lebo otec bol od októbra 94 do októbra 95 na misii v Bosne ako súčasť jednotiek Unprofor. Ostrelovanie trhu Markale v Sarajeve, Srebrenica.. Potom keď prišli nálety na Srbsko tak samozrejme potom čo videl ich obhajoval.
    Konšpiračné teórie vlastne ako Američania provokujú vojny zhadzuju si dvojičky sú populárne, ale nikto nevidí aj B, že v takom Afganistane pôsobila Červená armáda v 80 rokoch a práve tym sa začal rozvrat. Vznikali dzihadisticke skupiny vrátane Talibanu na boj proti Ruským vojakom.
    Vraj aj Putin potom nechal vystrielať deti v Beslanskej škole sám. Tiež to prišlo vhod potreboval dostať Čecensko a jeho ropné polia pod kontrolu.
    A čo viem na Americké cieľe sa útočilo, dlhodobo tŕňom v oku Arabského sveta je Izrael. USA je garantom bezpečnosti Izraela zmluvou.

    12. sep 2021

    @anita1978 inak o tomto je aj ten novy dokument na Netflix, jeden z afganskych lidrov sa vyjadroval aj o Rusoch aj o Americanoch. Priznavam mne az minule chlap povedal, ze nielen USA aj ale Rusko bolo v Afgane a boli prvi

    12. sep 2021

    @jinxixi23 rusi obsadili Afghanistan v decembri 1979. V 1980 bola olympijada v moskve. Usa a ich spojenci bojkotovali hry.
    Ze bude olympijada v moskve sa olympijska komisia rozhodla uz v 1974. Jediny protikandidat bolo Los Angeles.

    @zuzkat1 tie mrakodrapy su postavene tak aby padali do vnutra, poschodia na seba. Ale iste, bolo by doverihodnesie keby spadla budova sikmo a zobrala ⅓ manhatanu so sebou.
    Vcera som videla spravu, ze 16% samotnych americanov si mysli, ze je vsetko inak ako sa oficialne vysetrilo.

    12. sep 2021

    @zuzkaase Manahan skončil svoju kariéru v roku 2014 ako zástupca šéfa požiarnických operácií v celom New Yorku. Ako sa s dekádami hasičských skúseností pozerá na konšpiračné teórie, že predsa veže WTC nemohli len tak spadnúť? V roku 1945 narazil do slávneho mrakodrapu Empire State Building americký bombardér. Zahynulo vtedy 14 ľudí, ale budova to bez problémov zvládla a o dva dni ju opäť otvorili. Manahan však vysvetlil, že tento prípad sa s 11. septembrom vôbec nedá porovnávať.

    "S inžiniermi sme vyhodnocovali, čo sa stalo. Vravel som vtedy, že boli dva hlavné dôvody, pre ktoré budovali padli. Prvý je 20-tisíc galónov leteckého benzínu, ktorý bol v tých lietadlách. Roztopí to oceľ. Tá sa topí pri približne 1 500 stupňoch Celzia,“ ozrejmil Manahan.

    Okrem toho WTC nepostavili ako tradičné výškové budovy, ktoré podopierajú silné oceľové nosníky. "Silou budov Svetového obchodného centra boli jej vonkajšie steny, ktoré boli mimoriadne hrubé. Vnútro budovy však podporovali ľahšie kovové konštrukcie. Tie sa začali rúcať, keď sa rozšíril oheň, lebo nefungoval hasiaci systém. Keď v roku bombardér narazil do Empire State Building, zomrelo niekoľko ľudí a onedlho mrakodrap otvorili. Budova je postavená z ocele a betónu. Je ako tank. Keby do nej vrazilo lietadlo, príliš by som sa neznepokojoval. Nové výškové budovy však stavajú iným spôsobom, lebo by to stálo príliš veľa peňazí,“ vysvetlil Manahan.

    13. sep 2021

    Dievčatá, skôr ako sa tu naďalej budete strápňovať nedomyslenými konspiračnými teóriami, skúste si radšej vygoogliť overené a vedecké fakty. Napríklad o strate pevnosti ocele pri vysokých teplotách, o tom, spôsob deštrukcie mrakodrapu, ako sa vplyvom váhy pripadajú vrchné poschodia do spodných, .... Žiadne: priateľ povedal, kedysi som videla... choďte po faktoch!!!

    13. sep 2021

    @zuzkaase Keď sa v roku 2016 blížilo pätnáste výročie, aj niektoré štandardné médiá uverejnili správu serióznej agentúry ČTK s titulkom: „Vedci spochybňujú vyšetrovanie pádu dvojičiek.“

    „Štvorica fyzikov v uznávanom časopise Europhysics News poukázala na to, že dôkazy ukazujú skôr na riadenú demoláciu,“ písalo sa v článkoch, ktoré vzbudili ohlas na Facebooku.

    V čom bol problém?

    Po prvé: väčšina autorov „štúdie“ nepatrila medzi odborníkov na statiku budov, napríklad hlavný autor Steven Jones sa viac venoval solárnej energii.

    Po druhé: Europhysics News nie je „uznávaný časopis“, jeho takzvaný impakt faktor bol na úrovni stredoškolského časopisu.

    A po tretie: pád newyorských mrakodrapov, v ktorých sídlilo Svetové obchodné centrum (WTC), má zrozumiteľné vysvetlenie, ktoré však nie je také vzrušujúce ako verzia o veľkolepom sprisahaní.

    Náraz lietadiel plných paliva spôsobil v budovách náhly požiar. Teplota vystúpila na takmer 1000 stupňov Celzia, čo bolo dosť na to, aby sa roztiahli dielce oceľového skeletu budov.

    „Normálny požiar sa začne na malom mieste a šíri sa postupne. Pôvodné miesto vyhorí a následne horí na inom mieste. Vo WTC však začali naraz horieť tri celé poschodia. Teploty boli vyššie a trvali dlhšie, čo zoslabilo stĺpy,“ hovoril Zdeněk Bažant z Northwestern University, popredný odborník na stavebné a ekologické inžinierstvo.

    13. sep 2021