icon

Na Pride chodíme aj s deťmi, naša rodina je možno iná, ale riešime rovnaké problémy ako bežné páry

Otázka, či ste za adopciu detí homosexuálnymi pármi, nás nečaká kdesi v budúcnosti, tie deti už existujú. Marián a Ľubomír, ktorí spolu žijú už takmer 20 rokov a vychovávajú dve deti, nám v rozhovore povedali, ako vníma ich rodinu okolie, čo na to hovoria ich deti a rozoberali aj spoločenskú náladu a diskrimináciu, ktorej (nielen) gej páry čelia.

https://refresher.sk/94366-Na-Pride-chodime-aj-...

avatar

Ťažká téma ..ži a nechaj žiť aj keď…všade je to tak samček samička =dieťa

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Som 100%za a nechapem ako moze byt niekto proti a mysliet si, ze dietatu bude lepsie v domove ako u 2otcov alebo 2mam, pre kt je vytuzene a budu ho zboznovat.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@missdiva neviem ako by som to správne popisala , stereotyp ? Neschopnosť prijať niečo iné ? Proste cez to nejde vlak aj keď sa to dieťa bude mat milionkrat lepšie

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Nie stereotyp ale hodnoty, moralne zasady. Boh stvoril muza a zenu...

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Nesuhlasim vobec, nie nie nie 👎🏻👎🏻👎🏻

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Veľmi držím takýmto párom palce, nemajú to ľahké. Verím že raz budú aj u nás tieto stereotypy zburane a dôležité bude, že dieťa je v rodine milované a nebude dôležité ci ma mamu otca, dve mamy alebo dvoch otcov 💚

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Nemám nič proti gayom ... no adoptovať deti určite nie ... takéto dieťa si totiž vôbec neosvojí štandardné a normálne hodnoty ako muž - žena - dieťa - rodina ... prirodzené mu príde to, že 2 osoby rovnakého pohlavia majú dieťa a že je to OK, tiež v tom bude pokračovať, vzťah muž - žena mu príde divný, neverím, že z dieťaťa, vychovávaného v takejto rodine bude normálny hetero ... za mňa to nie je OK, kúsok zvrátené mi to príde.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Ja som za. Ked raz budem mat moznost rozhodnut o tom ci podporit aj zakonom tieto rodiny, poskytnut im podporu rovnaku ako kazdej inej rodine poviem Ano
Len obavam sa, ze v tomto state sa tej moznosti vyjadrit sa, ovplyvnit to ani nedozijem

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Ja som bola zásadne proti,voľakedy.....ale prehodnotila som svoj pohľad,a pokiaľ šetrenie páru rovnakého pohlavia vykáže,že si rozumejú a majú vhodné podmienky pre výchovu dieťaťa určite to pre dieťa bude len dobre, ak bude žiť v milujúcej rodine,a je pre to dieťa úplne nepodstatné či ho ľúbia 2 mamky alebo 2 otcovia......K tejto téme sa najlepšie vyjadria deti čo už prežili takýto život....alebo ľudia čo akýmkoľvek spôsobom majú do činenia s deťmi v detských domovoch (či už opatrovateľka,psychológ,náhr.rodič) ....By som si pripadala ako riadny sebec ak ma opustené deti nezaujimaju až do chvíle kým mám presadzovať to,že sa o ne nemôžu starať ľudia rovn.pohlavia ....

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

urcite by mali mat pravo na adopciu.. kolkokrat by mali lepsie zazemie v takej rodine... ani muz a zena nie su zaruka... moze byt otec alkac alebo matka agresivna... kadeake rodiny su.. derom je jedno ci muz muz.. žena žena alebo zena a muz... hlavne ze su milovane

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@zuzkat1 len tiez nikde nie je zaruka toho, ze aj vo vztahu 2 ludi rovnakeho pohlavia, su obaja vzorni a slusni. Tiez tam moze byt alkac, agresor, manipulator... Nejak casto som zvykla citat tento argument. Ale akoby sa ludi rovnakeho pohlavia idealizovalo.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@huxy vsak to moze byt vsade... tento argument sa spomina často preto lebo ludia sa zastavaju "tradicnej rodiny" akoby bola bez chyby kazda jedna... pointa je v tom ze je jedno aka rodina pokial vytvori dietatu milujuce zazemie

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@huxy to mas urcite pravdu, moze byt aj u gejov ci lesieb problematicka rodina, rovnako ako u hetero. cize pri adopcii by sa malo zohladnovat hlavne to ci je rodina vhodna pre deti, a nie akeho pohlavia su obaja rodicia.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@zuzkat1 tak osobne s tym nesuhlasim, ako som uz pisala vyssie. Zaklad rodiny je muz a zena.
Ale je pravda, ze tradicna rodina nie je vzdy bez chyby. Tak isto, ako aj netradicna moze byt.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@tarvika tak svoj nazor som uz pisala vyssie. Pre mna rodina vzdy bola a bude-muz, zena a deti.
Ale kazdy ma na to svoj nazor

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Nie som proti gayom ani lesbam.ak to tak cítia...ale rodinu tvorí otec, matka a dieťa.
.Ako chcete pri týchto pároch určiť kto je otec a kto matka?

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@missdiva socializacia ti nieco hovori?dieta sa uci napodobnovanim, prebera rolu matky a rolu otca...je to zakladna vec...tym je myslim si vsetko povedane

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@ludmilka2407 a práve preto z detských domovov vychádzajú nesocializované deti 😔

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@ludmilka2407
@lenulikus
@huxy podla tychto teorii su dysfunkcne a zle aj osamele matky s detmi... taky chlapci co maju len matku vlastne nebudu vediet ako byt otcom a muzom🙈

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@ludmilka2407 hovori ti nieco clovek s obmedzenymi nazormi?

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Nie je to jedno ... nakoľko v štandardnej rodine, kde dieťa vyrastá s mužom - otcom a ženou - matkou, má, po psychologickej stránke, štandardný príklad rodiny ... no u ľudí rovnakého pohlavia ... neviem, mne osobne to príde choré ... dieťa sa plodí sexuálnym spojením muža a ženy ... niekedy mám pocit, že už tomuto svetu nerozumiem ... nie, nepríde mi normálne, že ľudia rovnakého pohlavia vychovávajú spolu dieťa.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@zuzkat1 myslim ze porovnavas neporovnatelne. Osamela ci rozvedena matka/otec o svojom partnerovi nieco dietatu urcite povie. Vie, ze ma druheho rodica, mozno sa s nim aj stretava. Deti napodobnuju v mnohych veciach svojich rodicov, preberaju vzorce spravania. A ak by dieta od mala fungovalo v rodine s rodicmi rovnakeho pohlavia, bude to brat ako nieco bezne a samozrejme. Lebo v tom vyrasta. Netvrdim ze z neho bude gay/lesba. Ale bude to brat jednoducho tak, ze to ma tak byt.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

nesuhlasim.. v tomto kontexte mozeme zakazat vsetky adopcie ak ma dieta prist do rodiny len sexualnym stykom
@dzulli1980

@huxy no bude to brat ako normalnu vec za ktoru nemusi nikoho odsudit ale pokial bude hetero tak bude mat normalnu rodinu.. videla som dokumnet s chalanom dospelym co vyrastal s dvomi zenami a uplne normalny chalan s frajerkou z neho vyrastol.. nic mu nechybalo ani v detstve ani nemal v skole problemy

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@zuzkat1 hadat sa nehadam. Mne to pride aj tak neprirodzene, az zvratene. Gayov lesby neodsudzujem, ale nech robia veci za zatvorenymi dverami. Jednoducho ja mam urcite zasady, a rodinu vzdy tvoril muz, zena, deti.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Keď si ho splodia sami ok, inak nie. Žena ženu neoplodni a muž muža tiež nie. Takže je to nemožné. Nieje sa o com baviť. Rodina je mama otec deti. Nič iné. Choré a zvrátené, môže si myslieť kto co chce. Môj názor nikto a nič nezmení.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@mamamoni to nie je pravda,praxovala som v DeD..vela deti malo profesionalnych rodicov...neprisposobivi su ina vec...
@zuzkat1 to nie je teoria ale fakt,primarna socializacia prebieha v rodine
@missdiva dvaja muzi alebo dve zeny dieta nesplodia..nie je to prirodzene,preto ani nepokladam za normalne aby deti vychovavali...to uz ake vzorce spravania preberie?ci na tom uz nezalezi?

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@ludmilka2407 preberie od nich to iste co v inej funkcnej rodine.. cize lasku starostlivost pozornost atd...

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Ja mam na to dva pohlady...a ako vo vsetkom, nic nie je len cierne alebo biele...
Ked vidím,počúvam ake páry ( v zložení muž a žena )majú deti, tak mi je ich veľakrát ľuto ..ako moja kamoška hovorí, na dieta by mali byt aspon nejaké psychotesty 😁

Proces adopcie je náročný, dlho trvá, skúma sa tam všetko do podrobností, a myslím, že zrovna pri homosex.pároch by bolo skúmanie ešte dôkladnejšie...takže dieťa len tak hocikomu nepridelia...
Iná téma už je, čo je deťom v takých rodinách vštepované 😊

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@ludmilka2407 toto je jedna z tych tem- kto chce pochopi a potom na druhej strane su tu ludia s nazormi este z cias jaskyne alebo silno veriaci.

Predpokladam, ze ty si aj proti nahradnej matke aj proti tomu aby mali zeny deti same a pod.
Zbytocne ti tu budem pisat tisic dovodov a stracat svoj cas lebo my dve sa nikdy nezhodneme...

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@missdiva aha cize kazdy kto je za normalnu rodinu zlozenu z muza a zeny je bud z cias jaskyne alebo veriaci...zaujimave
@zuzkat1 ano?a ako rozlisi kto je otec a kto matka?

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@lenulikus Pri takýchto pároch sa určite, ak majú dieťa, neurčuje kto je mama a kto je otec. Buď sú dvaja otcovia, alebo dve matky. Rovnako tak si to nepovedia ani vo vzťahu k sebe že "ty si muž a ja žena" Skrátka sú dvaja, rovnakého pohlavia.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

staci pozriet dvoch tatov na instagrame, aku krasnu rodinu a zazemie vedia vytvorit tym detom..ja tym dievcatam aj zavidim ake detstvo maju 🥰 takze rodina nie je o pohlavi rodicov ale o tom ako svoje deti miluju

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@zuzkat1 to je omyl. Dieta prebera z rodiny aj tie horsie stranky. Cokolvek, co v tej rodine funguje ale i nefunguje. Alkohol, agresiu, nehygienicke navyky, nadavanie, manipulatorstvo, proste cokolvek co doma bezne vidi.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Nejde o to, že aj takéto páry dokážu dať deťom super, mega, giga rodinu, o tom nepochybujem ... ide o to, že dieťa v takejto "rovnakopohlavnej" rodine preberá to, že je "normálne", že ho vychovávajú dvaja muži resp. dve ženy ... a to normálne nie je a nikdy nebude ... chcela by som vidieť všetky tie kočky, ktorých deti by prišli domov s tým, že majú partnera s rovnakým pohlavím a chcú si adoptovať dieťa ... ako by asi zareagovali.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Úprimne? Ja s tým bojujem. Na jednej strane sa snažím pochopiť túžbu po deťoch, ktoré majú páry rovnakého pohlavia. Na druhej strane ako zástanca tradičnej rodiny s tým mam trochu-mozno aj viac ako trochu, problem.
Každopádne, to pretláčanie dúhových pride-ov z každej strany u mňa vyvoláva opačný efekt. Všade, kam sa pozriem, je dúha, spoločnosti sa pretekajú, aby podporovali inakosť, v každom seriály musi byť homo alebo lesbický pár, v reklamách. Je toho veľa a nie som stotožnená s týmto posúvanim hraníc. Lebo ak ich posunieme teraz k tomu, aby si tieto páry mohli adoptovať deti, kam ich posunieme nabudúce?

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@ludmilka2407 tak toto podla mna nie je dolezite ze otec a matka...

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@huxy vsak samozrejme ale ja stale rozpravam o milujucej rodine

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@lenka1208 vedia vytvoriť zazemie vďaka deťom alebo vďaka peniazom? Trochu zlý príklad si zvolila, aj keď ja si ich tiež rada pozriem...ale je jasné, že tu veľkú rolu zohrávajú peniaze, preto celý ich príbeh pôsobí ako z rozprávky...

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@zuzkat1 chapem. Ale ja som tym zas chcela povedat, ze dieta prebera spravanie dospelych s ktorymi zije. A pokladalo by za normalne, ze rodinu tvoria ludia rovnakeho pohlavia. Ale pravu rodinu jednoducho nikdy nebudu tvorit 2 muzi ci 2 zeny. Ak by to tak malo byt, tak by predsa nebolo dane, ze muz oplodni zenu a zena porodi.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Za som jednoznacne za...stale tvrdim a aj tvrdit budem, ze dietatu je lepsie vo funkcnej, milujucej rodine ako v domove...aj takyto par dokaze dat dietatu spravne hodnoty do zivota, ukazat lasku...neverim, ze homosexualne pary su horsie ako heterosexualne... navyse tieto pary naozaj velmi kontroluju, dokladne cely ich vztah aj osobnosti skumaju, zatial co "tradicna" rodina absolutne nie, teda ak si neadoptuje dieta

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

gayovia a lesby vzdy boli a vzdy budu... kedysi bolo normalne aj to ze muz mal zenu a popri nej milenca.. staci si zajst po priklad do starovekeho rima kde boli orgie na dennom poriadku... a aka to bola vyznamna civilizacia... spolocnost sa vyvija.. zial prejde roznymi fazami aj perzekuovanim ludi kvoli nabozenstvo rase orientacii... myslim ze ludi by sme mali nechat zit svoj zivot kym nikomu neublizuju a nedelit ich na skupiny podla istych kriterii.. a deti na adopciu sice vela nie je (lebo v DD nie su vserky volne pravne) ale pokial o ne prejavi zaujem usporiadani par je jedno aky tak by mali dostat sancu.. to zesa dieta dostane do homo rodiny meznamena ze ine rodiny stretavat nebude... dcerinu kamosku vychovava dedko sam.. a predstav si ze si nemysli ze kazda rodina tak vyzera... to je velmi uzky pohlad na vec.. zivot prebieha aj mimo rodiny a dieta vidi svet rozmanito... jedine co uvidi navyse je to ze aj takato rodina je OK... nie LEN ale AJ

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@huxy to bolo tebe

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Za mna nie, a to s nimi nemám absolútny problém …. Ale aby malo dieta 2otcov či 2mam tak to nie 🙈

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@lenka1208 presne , tiež by som brala take detstvo

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

Ale baby cele je to vlastne o lgbt...takze aj o transrodovych ludoch, a takych co vlastne nie su ani muz ani zena...ale nejake ine pohlavie ( z tych 70 ci kolko ich je podla nich 😁) ..tie co ste na strane homosexualov a deti..ste aj na strane tejto skupiny ludi ?

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@veronikka0123 ja áno , človek ako človek 😏

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@ludmilka2407 a na co je potrebne rozlisovat, kto je matka a kto otec? Aky je v tom rozdiel? Je matka lepsi rodic, ako otec? Co dava matka dietatu najviac, v porovnani s otcom?

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

@dzulli1980 a ty by si nelubila svoje dieta v takom pripade? Nepodporila by si ho? prave o tom je ta bezpodmienecna laska k dietatu. Dieta sa ma lubit bezpodmienecne, nie Len ked je heterosexual, nosi domov same jednotky a podobne.

Odpovedz
16. júl 2021
avatar

a je podla vas toto normalne?aby chlap kojil babetko? je to sick a neprirodzene nech si ziiu svoj zivot ale sami,priroda im nedala dvom chlapom ci dvom zena moznost plodit sa,minule som pisala o tom ze all lifes matter pre deti ktore sa utracane v tehotenstve lebo maju down syndrom, deti az do 24 tyzdna sa ihlou usmrcovane,preco tam nikto nepochoduje za ich zivoty aj oni chcu zit a ziju dobre .ste tu vsetci pokrytci ked lajkujete fotky deti s down syndromom ale tolerujete ich vrazdenie.ale zastavate sa prav tranhomosexualov akoby velmi diskrimonovani boli a na hranici smrti.
mozte si do mna udriet.

https://www.youtube.com/watch?v=cxPAiALPYa8
Odpovedz
17. júl 2021
avatar

Ľudia by nemali byť predurčení k smrti jednoducho iba preto, že sú odlišní od toho, čo spoločnosť považuje za "normálne". A je na nás všetkých, aby sme odmietli ableizmus (z angl. able – schopný, je pojem označujúci diskrimináciu na základe telesného, mentálneho, zmyslového, či akéhokoľvek iného postihnutia) a násilie.

https://www.youtube.com/watch?v=HwxjoBQdn0s
Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@korytnackaruzova Nikde som nenapísala, že by som svoju dcéru neľúbila, keby bola lesbička ... vidíš to niekde v mojich príspevkoch? ... nemám nič proti homosexuálom ... no keby si s partnerkou chcela adoptovať dieťa, bola by som zásadne proti ...

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 co to tady meleš, copak gay chlap někde uvádí,že chce kojit dítě? jim jde především o to, aby tomu dítěti poskytli domov a lásku, a ne prioritně, aby to dítě kojili.nebo ti přijde nenormální, když i v heterorodině, otec krmí dítě z lahve?.ty tvoje argumenty jsou mimo mísu. .

@huxy ..takže když jedině chlap dokáže s ženou zplodit dítě a je tak podle tebe předurčen postarat se o to dítě, tak proč se někteří chlapi o své dítě nestarají, neplatí výživné, nemají zájem o něj ? v čem je tato péče muže heteráka lepší než péče gay, který tomu dítěti s láskou vymění posrané plínky a v době nemoci bude sedět u jeho postýlky...a když muž mlátí svoji ženu v hetero rodině, tak to je taky dobrý vzor pro děti?

@iveska .."ked si ho splodia sami" ...a co je u tebe potom chlap, který si najde partnerku s dětmi, které nesplodil, a miluje je jako svoje vlastní. to je taky podle tebe choré???

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

biologicky chlap tranformovani na zenu koji dieta ,to je podla teba tiez dobre😅

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka ja uz som sa niekolkokrat vyjadrila, ja mam v mojom nazore jasno. Rodina je muz, zena, deti. A vsetko ostatne je pre mna zvratene. A tie problemy ktore opisujes, mozu byt aj keby deti vychovavali 2 ludia rovnakeho pohlavia. Takze ten argument vobec neobstoji.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@korytnackaruzova urcite je rozdie v roli matka a otec. Nikto nikde nepise, ze jeden alebo druhy je lepsi rodic. Ale ak si myslis, ze je to jedno, tak je uplne zbytocne sa k tomu vyjadrovat.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

slon- když se narodí malé slůně v přírodě, tak otec je odejit a o slůnátko se stará výhradně matka v tlupě jiných slonic. samci slonů jsou samotáři a do výchovy se vůbec nezapojují. a přesto sameček slon ví, co má v dospělosti dělat, přestože je vychováván samými ženskými.

mořský koník- nejobětavější samec v živočišné říši. oplodněná vajíčka nosí ve svém vaku na bříšku.samice není.splnila svoji povinnost a šla pryč. a následně se sám o potomky stará. opět v hejnu jemu podobných tatínků. a opět malé mořské "kobylky "vědí, co mají v dospělosti dělat, přestože svoji matičku nikdy neviděly.

tučnák- ano, střídají se v péči, a to tak, že otcové zahřívají svým tělem vajíčko, v jednom velkém davu jiných tučnáků a s trpělivostí čekají, až se vrátí jídlem nacpané maminky.

lev- s velkou chutí zabije mládata samice, s kterou se chce pářit. jeho hlavním cílem je, aby přežili jeho geny a ne geny někoho jiného.

ano, děti se učí příklady a nejvíce v rodině. ale ta rodina přece u nás lidí není jen "táta" a "máma" , ale i strejda, teta, bratranci, prarodiče, a postupně všichni ti, kdo se v té rodině nějakým způsobem vyskytují a s dítetěm komunikují. a jak ten malý človíček roste a má možnost vidět, že svět nekončí jen u dveří bytu, ale je hlavně za těmi dveřmi, tak přebírá at chceme nebo nechceme i vzory z tohoto světa.
domov je tam, kde ho má někdo rád a kam může kdykoliv přijít, a je jedno, jestli ho tam čeká matka s otcem, nebo kdokoliv jiný. proto dítě je nejdůležitější, že tam najde otevřenou náruč, kapesník, co mu utře nos, ústa, co mu pofoukají bolístku, ruce, co ho pohladí.a v té chvíli je mu ukradené, jestli to budou ruce gay otce nebo matky lesbičky.

tak proč chceme my, hetero, bránit dětem mít ten domov.a to jen proto, že ho ti dva v něm nezplodili. spoustu dětí vychovávají rodiče sami, spoustu dětí vychovává nebiologický rodič.a to je u vás normální..tak proč nemůžou podle vás některých ty děti vychovávat dva stejní partneři.
v čem jsou horší, mají jiné ruce? ústa? foukají jinak na rozbitá kolena? co by podle vás dělali špatně, když by se k nim to dítě šlo v nebezpečí schovat?

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 .ale tak tohle jsou už extremy podle kterých nemůžeš házet do pytle všechny. a extremy se vyskytují všude. i u heteráků. to by jste se taky mohly milá děvčata zde na konovi dočkat, že se na vás slovenky budou všichni z okolních zemí dívat jako na obyvatelky vyloučených osad. a to jen proto, že ony jsou od vás "slušných" více vidět v televizi.takže automaticky jste všechny jako ony.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka tomuto komentaru sa neda nic ine iba zatlieskat 👏👏👏 dokonale vystihnute

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka prepac ale je smiesne ze porovnavas ludi a zvierata. Ale dobre.
Boh stvoril muza, zenu. Ale ak napr.nie si veriaca, aj tak je prirodzene ze rodinu tvori muz, zena, deti. Ak by malo byt prirodzene to co tu zastavas, tak by to bolo tak dane, aby aj muz mohol rodit... Cele je to chore, podporovat zvratenosti. Ludi rovnakeho pohlavia, trans a neviem ake rody. Pre mna su to choroby a uchylky. Vsak do nie velmi davna bola homosexualita povazovana za dusevnu chorobu.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy představ si, že jsem věřící.ale taky stojím nohami na zemi.a zvrácené jsou podle mě ty tvoje názory. podobné měl i hitler, promin mi to přirovnání, ale vrátila jsi mě s tou tvojí reakcí do hodin dějepisu, když jsme se učili o fašismu, tam tyhle tvoje slova zněly dost často....je zvláštní, že ty jako věřící zapomínáš, že i zvířátka jsou božími tvory a že jsme si svým způsobem všichni rovni, i s těmi zvířátky.a že se ta zvířátka někdy chovají lépe než my, lidi

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka fakt co tu pises, je dost drsne. Pleties tu jedno cez druhe. Pirovnavat moje nazory k hitlerovskym? S tebou debatu koncim.
Ja som si uz svoj nazor napisala.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy ......Cele je to chore, podporovat zvratenosti. Ludi rovnakeho pohlavia, trans a neviem ake rody. Pre mna su to choroby a uchylky. Vsak do nie velmi davna bola homosexualita povazovana za dusevnu chorobu. ............to přirovnání patřilo k tomuto tvému vyjádření.taky trochu drsně napsanému. omlouvám se, že jsi to pochopila a vztáhla na sebe jako takovou. to bych si nedovolila. ..nikdy nevíš, co tě v životě může potkat, a pak můžeš litovat těchto slov, když zjistíš, že se týkají někoho, koho máš ráda.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka prosim ta uz ma neoznacuj, po tvojom komentari ti uz nechcem odpovedat.
Nikde vsak nepisem ze by som napr.svoje dieta kvoli niecomu takemu zavrhla. Milovala by som ho nadalej. Ale tak isto by som ho v niecom takom nepodporovala, aby si adoptovala dieta napr.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy prepac, ty pleties hrusky s jablkami a nie
@anickabasnicka ... predstav si, ze ze nadimi predkami boli zivocichy...
@dzulli1980 ty by si naozaj svojej dcere odmietla poznat ten pocit byt stastnou matkou, len preto, ze by mohla byt lesba?...a navyse si myslim, ze ty by si nemala, co do toho hovorit, ci by si tvoja dcera alebo syn adoptovali dieta, ci uz by boii heterosexuali alebo homosexuali...

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@erikavesela kedze ja neverimi ze nasimi predkami boli zivocichy, takze si to ani nepredstavujem. A nepletiem nic.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy milovat svoje dítě a přitom ho nepodpořit v tom, aby šlo svojí vlastní cestou....tak to jsi opravdu věřící. ještěže bůh tak nejednal se svým synem. to by jsme jako lidstvo asi skončili. .............

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy ale pleties...to, ze ty neveris, este neznamena, ze to tak nie je a nebolo...evolucia je dokazana a len zadubenci ju neakceptuju...nic osobne proti tebe...ale bolo by fajn akceptovat prirodu aj s jej vyvojom a nie trvrdohlavo ospevovat nazory z doby minulej...

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@erikavesela co konkretne akoze pletiem? Lebo stale tvrdim jedno a to iste.
Tak podla teba zadubenec, ked niekto v nieco veri? Hm. Ok, takze aj s tebou debatu koncim. Pekny den.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka
Ty cus prosim ta, Bohu sa hnusi homosexualita keby nieco, nie clovek ale toto je chore a nechutne.
Neboj ako ludstvo skonci aj ti co su proti zdravemu rozumu a Boha sa neboja.
Hovori ti nieco sodoma a gomora.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@erikavesela
Evolucia je blbost ani nema nic iba fantaziu a prazdnu filozofiu. Uplne na smiech 🤣

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy neveris ze sme zo zvierat? tak to vsetko vysvetluje.. ujo na oblaciku ma iste radost

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zuzkat1 nie neverim. Vsak hned na zaciatku pisem, ze Boh stvoril.zenu a muza. A je mi jedno ze tebe je to na smiech

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka
Nesmieš obcovať s mužom, ako sa obcuje so ženou. To je ohavnosť.“ (Lv 18, 22)

„Keby niekto súložil s mužom, ako sa súloží so ženou, dopustili by sa ohavnosti a obaja musia zomrieť. Sami ponesú vinu za svoju krv.“(Lv 20, 13)
pani veriaca ci variaca 😅

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy ale smilstvo je teda ok predpokladam.. kedze adam a eva boli jediny par tak sa vlastne medzi sebou mnozili ich deti..

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zuzkat1 smilstvo nie je ok. Vies co vlastne znamena smilstvo? Podla tohto nie

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy no tak som pouzila zle slovo.. pardon... incest som myslela

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zuzkat1
ved adam a eva boli od zaciatku manzelia ich deti sice mali styk ale nie dlho ,lebo potom sa ludia rozmonozili a nebrali si sestry ,ale sesternice,a neskor ani to nemuseli,boli dokonale stvoreny bez chyby,lebo ludia pochadzaju z jednych rodicov neni dovod na rasizmus ako je podla ateistov .

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zuzkat1 bol uz hriech, takze urcite to v poriadku nebolo. Ale myslim ze toto je uz mimo temy ku ktorej som.sa vyjadrovala. Ja ta o nicom nepresviedcam tak laskavo sa nesnaz ma zosmiesnovat ci tahat za slovicka. Ja o sebe netvrdim ze som silno veriaca, no v Boha verim.a aj v moralne zasady.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 ake premostenie do rasizmu... od ktoreho ja mam mega daleko napriek tomu ze som ateista.. ja skor vidim odsedzovanie na strane veriacich... podla tychto mytov su aj gayovia a lesby potomkami adama cize preco to odsudzovanie a stavanie ich na druhu kolaj

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy ty virs citat?..no mam pocit, ze nie....ano, ludia, co neveria v evoluciu su zadubenci...zadubenci, co neveria v pokrok, v technologie a pod, ale vyuzivat ich budu...sm7esne...nie neverim v rozpravkovu bytost, som racionalny a vzdelany clovek, darwin by mal z teba radost

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 ty si sa s konom zrazila?...

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zuzkat1 ja ich neodsudzujem, uz som to tu neraz pisala. To neznamena ze s tym suhlasim, ze to budem.podporovat a povazovat za normalne ci prirodzene, ked to tak nie je.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zuzkat1 to nema vyznam...zbytocne si kazime den😉

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zuzkat1
nevravim ze ty si rasistka,ani nevravim ze ateisti nemaju moralku a eticke citenie,maju aj lepsiu odo mna,🙂 zalezi od cloveka.
vsetci sme hriesni,Boh nam dal instrukcie zakon ako zit,co je dobre a co zle.
Boh miluje aj ateistu aj homosexuala ale nenavidi hriech ktory cloveka bere do zahuby,nenavidi homosexualitu,smilstvo,vrazdy,kradez,klamstvo..
je na nas ako s tym nalozime co si vybereme,dal nam dar slobodnu volu,a vsetko sa budeme zodpovedat Jemu
Tolko z mojho veriaceho nazoru.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar
Odpovedz
17. júl 2021
avatar

Jaj kočky.....koľké z vás už niekedy odniesli vianočné darčeky do detského domova? Prečítali pred spaním rozprávku,či pohladili opustené dieťatko? Keď sa vyberiete do cukrárne či na výlet so svojími deťmi,napadlo vás niekedy,že aj opustené dieťa by sa tešilo tak isto ako vaše ak by ho niekto zobral na výlet....venoval sa mu,podporoval ho,bral ho ako osobnosť,nie ako dieťa v skupinke detí.....A práve na tie deti treba myslieť a nie na vaše presvedčenia a nechuť prijať niečo nové.... Pokiaľ môže už narodené a opustené, dieťa žiť vo fungujúcej rodine,tak prečo nie? Len preto,že ľudia ktorých sa to vôbec netýka a žijú si svoje životy so svojími deťmi hovoria nie?

Odpovedz
17. júl 2021
avatar
Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@mamamoni ano, uz som bola aj zadarmo pomahat v detskom domove. Ale nepotrebujem sa tym nikde chvalit. Neraz som darovala oblecenie, aj hracky. Teta si zobrala dieta z decaku a prikladne sa o nu staraju....
Ale to je uz uplne mimo temu...

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

Zienky prajem vam pekny den, hitlerovsky zadubenec sa ide venovat zmysluplnejsej cinnosti 😁

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 neměl bůh raději toho ztraceného syna, který se vrátil domů, než ty, co tam seděli celou domu na zadku? nevrátil se pastýř pro tu jednu zatoulanou ovečku než aby šel se zbylým stádem domů? kdyby bůh neměl jak ty říkáš rád tyhle lidi, tak by jim neumožnil tady vůbec existovat. zahubil by je dřív, než by se narodili. Bůh nejsou jen vytržené věty z písma, jak se komu hodí. Bůh je hlavně a především to, co je kolem nás, je ve všech lidech, i v těch nejmenších a nejnuznějších kolem tebe.to jak se k sobě chováme,jak dokážeme přijmout a pomoci i těm posledním z nás., jak se dokážeme respaktovat.
a ty se tady povyšuješ nad nimi jen proto, že jsi kdo? že umíš číst písmo,ovládáš desatero.....nech teda na bohu, aby při posledním soudu rozhodl, kdo žil dobře a špatně. a neplet se mu do toho tím, že už tady na zemi budeš někomu zakazovat adoptovat si dítě jen proto, že si lehne do postele se stejným pohlavím.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy super...no vidíš a to dieťatko je určite šťastné a spokojné,pretože žije v rodine.....má lásku od niekoho, takú ,,súkromnú" len pre seba,a hlavne má budúcnosť....kiež by všetky opustené detičky našli milujúce náruče a je úplne jedno akého pohlavia

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@erikavesela dokážeš si představit, kdyby byl ještě středověk? shořeli by jsme obě na hranici jako čarodějnice.inkvizitátorky by nás tam s chutí usmažili.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy takhle jsi se pojmenovala ty. tohle jsem nikde o tobě nenapsala, takže se od toho distancuji. opravdu pleteš jablka s hruškami. budiž ti ale z mé strany odpuštěno.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka
pleties si milosrdenstvo ktore Boh ,otec prejavil kajucnemu cloveku synovi,urobit pokanie z hriechu je dolezite,Boh nenavidi hriech ale odpusti tomu kto sa snazi zit podla jeho pravidiel.
aj toho syna prijal ale ako prisiel ,ponizeni na duchu nie ako pred tym pysny odisiel ze si moze robit co chce.
vobec sa ti ludia nepodobaju pokornej ovecke ktora caka a beci na pastiera ale ako trdohlave svojhlave kozy ktore neposluchaju hlas pastiera.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 a ty jsi mluvčí Boha,že tak dobře víš, co a jak myslel, proč tak učinil a co chce?....zatím tady jen cituješ písmenka z Písma, která ti někdo v kostele přelumočil podle toho, jak se to naučil. život je Bůh!!! ne řeči a kecy...

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

este jedno napisem,ze Jezis prejavil milosrdenstvo smilnici,a povedal odid v pokoji a uz viac nehres!
Prisiel som povolat hriesnikov,zdravi lekara nepotrebuju,ale chori.
to vsetko ukazuje ze Boh vie ze sme pokriveni a hriesni ,miluje nas ale nie hriech dava nam moznost zit podla Jeho pravdy.
citujem pisma lebo ty si to skladas podla seba a ani nevies co pismo pise.
cituj ty bibliu kde Boh toleruje homosexualitu..ze je to v pohode nic sa nedeje..

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

Satanisti podporuju potraty a LGbT ,staci ? to nema nic spolocne s Bohom,co podporuju satnisti je jednoznacne zle,ale tiezsa skryvaju za dobro a slobodu ludi.
https://www.lidovky.cz/domov/satan-podporil-lgb...

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 nemíním se tady s tebou předhánět, kdo z nás dvou víc ovládá bibli. ty máš prostě Boha v písmu, já ho mám ve všem kolem sebe. ty máš Boha nabiflovaného podle písma, já ho mám prožitého ze svého života.ty uznáváš Boha jen podle pravidel z písma, já ho znám podle svých životních zkušeností. ty máš svoji teorii podle písma, já má zase praxi ze života.....co to meleš o satanistech, co mají společného s gay a jejich touhou po dětecha s totuo diskusí? .....satanisti jsou extrem, pleteš páté přes deváté. no ale když dojdou argumenty, tak se i satanisti hodí, co.tak ještě třeba zatáhnout sem do diskuse mimozemštany a trpaslíky

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 Neviem či si už čítala, ale asi nie, že aj samotný pápež uznal evolúciu aj veľký tresk. Vraj si ľudia niekdy predstavujú Boha ako čarodejníka s paličkou a tak to nie je. Je pekné ak človek niečomu verí, ale podľa mňa si pri všetkom treba zachovať zdravý rozum. Mám kolegyňu, veriacu, naozaj žije podľa prikázaní... Je to ten typ "on do teba kameňom, ty doňho chlebom". Poznám ju roky a dovolím si tvrdiť, že ju tento život šťastnou nerobí. Sám kňaz jej povedal, aby si nerobila nebo na zemi.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka
ved to je hezke ze veris v Boha,len bez biblie stracas smer,citaj si bibliu a vzojomne zi s Bohom.
Satanisti co robia a podporuju a je tu o nich aj dokaz nemam zo svojej hlavy iba ma utvrdzuje v tom ze kde su oni ja tam nechcem byt ani to podporovat.
satanisti sa neskryvaju je ich vidno,je to fakt nie vymysel.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@selu11
mna moc nezaujima co papez povedal,mam na nich svoj nazor.
biblia hovori a stvoritelovi nie o tresku plesku,vsade kde pojdes aj tych najjednoduchsich kmenoch najdes vieru v Boha,len nie u ludi ktori sa pysni ktori maju plne reci prazdnej filozofie.
vystizne to povedal Jezis ,Zvelebujem ťa, Otče, Pán neba i zeme, že si tieto veci skryl pred múdrymi a rozumnými a zjavil si ich maličkým.Áno, Otče, tebe sa tak páčilo.
nie ze by ti mudri boli mudry naozaj len su vlastnych ociach a su pysni..

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 tohle je debata o adopcii dětí homosexuálními páry. tak proč tady debatit o satanistech. .....jak píšu, satanismus je extrem, který nepodporuji ani já. a to je asi tak vše k tomuto tématu.
nemyslím si, že bez bible ztrácím směr. rozhodně vím, že nejdu sama a když už nemůžu, tak si plně uvědomuji, jak mě nese ve své náručí . a děkuji bohu, že mi dal zdravý rozum a vlastní názor.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@huxy aky je rozdiel v roli matka a otec? Zopar rozdielov by si vedela povedat? Lebo je jednoduche napisat, ze ak si myslis opak je to zbytocne...
Ja sama som matka. Ale ziaden rozdiel medzi mnou a manzelom, ako otcom nasho dietata nevidim. A myslim, ze ani nasa dcera ziaden rozdiel nevidi. Lubime ju rovnako, starame sa o nu rovnako, venujeme sa jej rovnako. Aky je medzi nami rozdiel?

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@anickabasnicka 🤣🤣🤣 Ako vážne???? Ty uvádzas,, chlap si nájde ŽENU s deťmi,, ja som písala ako si môžu dvaja chlapi alebo ženy urobiť dieťa??? V tom je sakra rozdiel. Kto chce pochopí kto nie, nie. 🤷‍♀️

Odpovedz
17. júl 2021
avatar
Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@zazvorka87 no paaani... sak papez je "zastupca" boha na zemi nie? ked papez ide s dobou a uzna ze veda ma v niecom pravdu tak zrazu papez ta nezaujima.. ty si pre mna prototyp zaslepeneho veriaceho.. klapky na oci a ides

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@erikavesela Kde som napísala, že by som jej to zakázala? ... napísala som, že by som bola zásadne proti ... a to je rozdiel.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@dzulli1980 ale tym, ze by si bola zasadne proti, vnutorne by si jej to nedopriala...ja nic o zakaze nepisem, neviem, kde si to vzala...iba o tom, co by si svojej dcere vnutorne nedopriala..

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@erikavesela Aj keby som "dopriala" svojej dcére, odoprela svojmu "vnúčaťu", ktoré by v lesbickom vzťahu dostávalo nesprávny základ do života, pretože nie spojenie žena + žena znamená dieťa ... týmto vznikajú nesprávne vzorce vnímania rodiny už u detí v útlom veku ... takéto dieťa bude zas vyhľadávať len lesbické vzťahy, lebo mu to príde normálne ... nie, nie je to normálne ... žena so ženou dieťa nikdy nesplodí.

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@dzulli1980 a na to si ako prisla, ze automaticky ten, kto bol vychovany v homosexualnom vztahu bude homosesual?...takze vlastne homosexualni nemali moznost vzniknut....

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@erikavesela Dieťa je ako nepopísaná tabuľa ... čo do neho zaseješ, to zožneš ... osobne si myslím, že homosexuáli sa už rodia s nejakou "inakosťou" v mozgu, kvôli ktorej im príde normálne vyhľadávať partnera rovnakého pohlavia ... no pokiaľ si takíto ľudia osvoja hetero dieťa, pre to dieťa to môže byť, do ďalšieho života, obrovský problém ... vieš čo, viac to nechcem rozoberať, každý má na to svoj názor, môj je proste takýto, nikto a nič ho nezmení ... všetko dobré prajem, nech sa darí ❤

Odpovedz
17. júl 2021
avatar

@dzulli1980 to si ale velmi protirecis. Ze je v poriadku, aby hetero vychovavali homosexuala, ale naopak nie. Aky problem to moze pre to dieta znamenat? Ja osobne, okrem "sposobu sexu", ziaden rozdiel medzi hetero a homosexualnymi rodicmi nevidim. Prosim ta, ak ty nejaky rozdiel vidis, daj vediet! Mozno ja som si niecoho nie vedoma a zmenim nazor.

Odpovedz
18. júl 2021