cicimotinka
3. jan 2015

Zamyslenie nad referendom.

Referendum o rodine, ktoré je v poslednom čase tak často spomínané, sa zase tak typicky "poslovatelo". Teda uznávam, že je to blbé slovo, ale neviem, ako to napísať... tak skúsim inak - to, čo sa okolo referenda deje, je zase typicky slovenské. Myslím si, že sa zabúda na jednu dôležitú vec - a síce podstatu referenda. Väčšina ľudí ani poriadne nevie, čo tento pojem znamená.

Referendum je prostriedok, ktorým KAŽDÝ OBČAN v našej krajine môže VYJADRIŤ SVOJ NÁZOR. 

Referendum nemá za úlohu zistiť, čo je DOBRÉ a čo je ZLÉ riešenie. 

Referendum je HLASOVANIE, pri ktorom sa majú ľudia rozhodnúť pre ÁNO alebo NIE a nič viac ... nemajú hľadať pravdu, či súdiť tých, čo majú opačný názor.

ZHRNUTIE - Proste iba dve možnosti (klad a zápor) a vlastný názor... nič viac, nič menej... 

Všetky tie kampane typu "bojkotujem referendum" sú KROK SPäŤ pre demokraciu a slobodu. Každý občan má právo vyjadriť svoj názor, aby sa potom mohla menšina "prispôsobiť" väčšine. Žiaľ, v našom štáte ide zase o to, aby mali pravdu iba určití ľudia. A preto sa začína "tlačiť" na občanov, aby alebo zaškrtli ich názor, alebo nešli škrtať vôbec... keď už sa "ich" pravda nepotvrdí, tak nech je aspoň referendum neplatné pre malú účasť. Uvedomme si, že TOTO JE CELÉ ZLE a nemá to s demokraciou a slobodou nič spoločné... Za toto sme nebojovali pred 25-mi rokmi. Chceli sme slobodu, chceli sme demokraciu, chceli sme mať možnosť vyjadriť názor... teraz to máme, tak to skúsme využiť. Nenechajme sa ovplyvniť niekym, kto nepochopil podstatu pojmu REFERENDUM. Ide predsa o rodinu... aj o tú vašu... 

konečne.
palec hore.

3. jan 2015

ešte stále nie sme naučení vyjadriť svoj názor ☹

3. jan 2015

V zasade mas pravdu, co sa podstaty referenda tyka. Inak je toto samotne len homofobia zo strany cirkvi, problemy tradicnej rodiny su uplne inde a cirkev ich nema ako ani nema zaujem vyriesit. Alias, ked v tradicnej rodine jeden/obaja rodicia piju a/alebo otec mlati mamu, ako ich ohrozi homosexualny par? A co pre nich urobi AZR ci cirkev? Vobec nic. A referendum im tiez nepomoze.

3. jan 2015

@marin.frist je jasné, že problémy sú inde a pohľadov je veľa... ja som len chcela poukázať, že referendum nerieši problémy, referendum je IBA vyjadrenie názoru... a je jasné, že nech "vyhrá" ktokoľvek, ani tak to problémy nevyrieši... akurát to pomôže tým hore zistiť, čo si myslí väčšina... ibaže pokiaľ sa necháme zmanipulovať, zase to bude iba ich názor...

3. jan 2015

@cicimotinka Ludia su uz zmanipulovani myslienkou tohto referenda, ze homosexualne pary ohrozuju tradicnu rodinu. A na Slovensku zial sa neprihliada na vysledok, tj kolko percent bolo za a kolko proti. Len na percento ucasti. Cize referendum bude "uspesne", aj ak 99% ludi bude za homo manzelstva. Kvoli legislative je jedinym efektivnym sposobom nesuhlasu nezucastnit sa. Ako, cele toto referendum su vyhodene peniaze. Nejde o nazory ludi, vela ich je zmanipulovanych AZR. Celkovo myslenie ludi na sk je, co sa homosexuality tyka, zial velmi skreslene a staromodne. Je to taky hon na carodejnice a potreba ukazat si prstom na "vinnika" za vysoku rozvodovost a problemy hetero rodiny. Cirkev uz asi zabudla, aka kruta bola sikana veriacich a hodnostarov za cias konunizmu, teraz su pri moci a sami sikanuju nevinnu skupinu ludi. Preto na referendum nepojdem.

3. jan 2015

Ani nevieš, ako veľmi sa mýliš. Vôbec nejde IBA o vyjadrenie názoru. Pravou podstatou referenda je niečo vyriešiť. V zmysle ústavy - "Referendom sa môže ROZHODNÚŤ aj o iných dôležitých otázkach verejného záujmu." Stačí štipka racionality a je viac ako pravdepodobné, že samotné referendum úspešné nebude. A dokonca aj v prípade, že by úspešné bolo, nič vyriešené nebude. V konečnom dôsledku teda ide iba o bohapusté plytvanie.
A teda "Bojkotovanie" referanda je rovnako iba prejavom demokracie. Prejavom znechutenia z toho, ako hrozne sa dá plytvať v tomto štáte. Prečo teda, ak by išlo, ako Ty tvrdíš IBA o vyjadrenie názoru, mali by sme to zaplatiť my všetci?

BTW nie je katolícka cirkev zvrátenejšia ako homosexualita?

3. jan 2015

v referende tak ako vo volbach je vzdy viac moznosti - zucastnit sa a zaskrtnut ano/nie (tak ako vo volbach sa zucastnit a vybrat si) a nezucastnit sa. Vsetky tieto moznosti su povolene a v poriadku. Nemusi sa mi kazda z nich zdat spravna, ale rozhodnutie kazdeho obcana pre hociktoru z nich budem respektovat.

3. jan 2015

@marin.frist V referende sa prihliada na za a proti, veď o tom to celé je... podmienkou je minimálna účasť vyjadrená v %. Ak bude 99% ľudí za homo manželstvá, je to vyjadrenie názoru, nie úspech, či neúspech referenda... a záleží od kompetentných, akú zmenu legislatívy zvolia...
@vikikatka áno, môže sa rozhodnúť, ale ako? tak, že sa pri áno/nie určí hlas väčšiny... nijako inak... všetko ostatné záleží od kompetentných, ktorí si aj tak urobia zase iba podľa seba... bojkotovanie síce demokracia umožňuje, ale nie je to prejav demokracie (je to záporný prostriedok politiky, ako sú napr. aj štrajk a nátlak, ktoré sa používajú až v neriešiteľných situáciách a nie pri referende), pretože ak sme ako občania vyzvaní vyjadriť názor, mali by sme tak urobiť... všetci sa tu oháňame nejakými právami a nikto nechce mať povinnosti... je to naša občianska povinnosť - vyjadrením názoru sa podieľať na tvorbe zákonov a smerovaniu republiky... keďže sa dá odpovedať áno/nie, je tam možnosť aj pre znechutených... a áno, je to plytvanie v prípade, že referendum nebude platné, pretože ak bude platné, tak sme zaplatili za niečo, čo nás posunie ďalej a to nepovažujem za plytvanie... a schválne nepíšem úspešné, lebo tu ide iba o názor väčšiny a nie o úspech či neúspech cirkvi, alebo výhru či prehru homosexuálov...

3. jan 2015

@ivanka.7 áno, aj ja to rešpektujem, len ide o jeden drobný detail... kým voľby sú platné aj pri 20% účasti, tak referendum nie... a práve to si ľudia zamieňajú, že aj v referende "volia" a nerozumejú, čo... a pritom ide o niečo úplne iné...

3. jan 2015

@cicimotinka ja tomu rozumiem, ale tiez rozumiem kalkulacii mnohych ludi, pre ktorych je volba nezucastnit sa zaroven volbou tiez demonstrovat svoj postoj. Prave pre nutnost 50% ucasti (ktora je podla mna opravnena, kedze v referende nejde o to zvolit si nejaku parcialnu stranu ale zvolit medzi dvomi diametralne odlisnymi postojmi, z ktorych jeden bude automaticky platny v pripade uspechu referenda). Osobne na referendum idem, pretoze je to moje pravo (ak teda nebudem rodit, z porodnice si tam fakt neodskocim 😝), rovnako ako je kazdeho pravo za ho nezucastnit. To, ze tomu kopa ludi nerozumie je problem dnesneho sveta, kde su mozgy masirovane mediami na zaklade "vyssej" moci a normalny clovek sa v tom uz ani nemoze vyznat.

3. jan 2015

@ivanka.7 ešte je aj možnosť zúčastniť sa a svoj hlas zneplatniť 😅 napríklad nezaškrtnutím ani jednej možnosti a dopísaním tej svojej...hoci je to štatisticky úplne nevýznamné riešenie 😅

3. jan 2015

Je vobec smutne ze naša spoločnosť sa vobec dopracovala k niečomu takému ako referende pro homosexualitu- homosexuálov... Aby sme šan evidovali ze za par rokov bude referendum o tom ci si moze niekto zobrať za manžela kozu alebo kravu....

3. jan 2015

Krok spat je rozhodovat o niekom za niekoho a volit proti ludskym pravam.

3. jan 2015

Ja vyjarim svoj nazor tak, ze nepojdem, aj ked vzdy volit chodim. Vyjadrim svoje nie so zneuzitim refrenda na boj proti homosexualom.

3. jan 2015

@griska11 ako moze niekto takuto hlupost napisat - homosexualita nieje choroba, tak ako heterosexualita. . este nekric, nevies co ta postretne pri clenoch rodiny, potom budes za...

3. jan 2015

@griska11 no a presne taketo spiatocnicke nazory su najcastejsie. Ako mozes prirovnavat homosexualov k zoofilom?! Kolko ich poznas, ako vies, co su za ludi?? Otrasne.

3. jan 2015

@28tina nikdy nebudem za ani pri clenoch rodiny.

3. jan 2015

@marin.frist práveže poznám ich uz dost práve pre to ze sa všade vytrcaju a príde mi to nechutne. To co robia v súkromí je ich vec, ale to co robia verejne tak to sa uz týka všetkých. Som zvedavá ako budete vysvetľovať deťom ked sa budu dvaja chlapi bozkavAt na ulici..... Ved jasne nech je to normalne..... A potom prečo ho vyspelých krajinách kde su dovolené adopcie homosexuálmi su z väčšiny deti nimi zneužívané?!?! Hmmm.... Mam ta to proste svoj názor

3. jan 2015

@katja78 vidíš, tak táto slovenská kreativita ma vždy dokáže dostať do kolien, keď to aj v správach hovoria, čo všetko ľudia vymyslia, aby obišli niečo, čo obchádzať netreba... 😀
@matax keby to bolo proti ľudským právam, tak prezident referendum nevyhlási... netreba všetko "iné" hneď priťahovať za vlasy... 🙂
@griska11 áno, je to smutné... myslím si, že s homosexuálmi je to ako s Rómami, tí, čo žijú slušne v súkromí, doplácajú na tých, čo sa na verejnosti nevhodne prezentujú...

3. jan 2015

@griska11 mam par otazok:
1. Kolko homosexualov poznas osobne, ze si si na nich vytvorila takyto nazor?
2. Naozaj si myslis, ze zakazom homo manzelstiev sa stane, ze tboje dieta nikdy nespozna gaya alebo nevidi bozkavat sa 2 muzov? Ze ked nieco zakazeme, prestane to existovat? S drogami napr to nefunguje, cim to bude?
3. Si veriaca? Ak ano, kam zmizlo Miluj blizneho svojho?
4. Su vsetky hetero rodiny, co poznas harmonicke? A vsetci hetero v tbojom okoli slusni? Pochybujem.
5. Naozaj si myslis, ze napr osirele alebo opustene dieta bude stastbejsie a mat harmonickejsi a zdravsu dusevny vyvin v decaku nez napr s 2 zenami?

4. jan 2015

@griska11 a este, bozkavajuci homosexuali sa pretrcaju a bozkavajuci sa heterosexuali nie? Cim to?

4. jan 2015

@griska11 dufam ze Tvoje deti budu v dospelosti hetero, inak im budes riadne ublizovat, taketo predpotopne nazory ma budu vzdy udivovat. Isto nepoznas osobne ziadnu homo rodinu, ani par... som velmi rada ze som natolko bohaty clovek ze je poznam 🙂

4. jan 2015

@cicimotinka nejde ani o obchádzanie niečoho...skôr o taký nemý výkrik do tmy🤐

4. jan 2015

@cicmotinka to je vec nazoru, v tomto ich mame rozdielne 🙂

4. jan 2015

@28tina ked ta to obohacuje nech sa paci....

4. jan 2015

@marin.frist @marin.frist riadim sa heslom " nehadaj sa s idiotom lebo ľudia neuvidia rozdiel medzi tebou a nim.... Takze tuto debatu končím.

4. jan 2015

@griska11 uhmmm mad pravdu. Neznizim sa na uroven niekoho, kto uraza inteligentnejsich v diskusii 😉

4. jan 2015

@griska11 Ako urazat tu ludi to svedci o Tvojom charaktere, resp. o jeho absencii... A je skutocne pravda druha cast vety o "idiotovi" Velky rozdiel nevidim...

5. jan 2015

6 milionov eur sa mohli investovať inde,už pri petícii bolo jasné že referendum bude neplatné

8. jan 2015

@luy áno, ja s týmto súhlasím... toto referendum ako-také je zbytočné... len si proste myslím, že keď už bolo vyhlásené, mali by sme prejaviť názor a urobiť všetko pre to, aby nebolo neplatné...

8. jan 2015

Ja sa referenda zucastnit nemienim, aj ked od 18 rokov som este na ziadnych volbach nechybala. Dovod je jednoduchy - v parlamente sedia ludia, ktori by mali byt uz davno za mrezami, korupcia a klientelizmus prekvita, mame stat zadlzeny na generacie dopredu, skoro nefunkcne sudy, tisice nezamestnanych ale napriek tomu najdolezitejsia vec ktoru treba dokonca riesit v referende (za 6 milionov) su homosi? Toto mi pripada dost postavene na hlavu

8. jan 2015

@griska11 10 dni premyslam nad tymto prispevkom a Vasim postojom, citala som rozne diskusie dookola 3 otazky referenda, premyslam, dumam a chcem sa Vam velmi pekne podakovat, ze ste mi takto pekne ukazali spravnu cestu. Dufam, ze si vela ludi precitalo Vas postoj a rozhodnu sa ako ja. Na ziadne referendum nepojdem, nebudem podporovat platnost referenda, kde budu hlasovat ludia ako Vy!!!!
@cicimotinka Vase prispevky si vzdy citam, mate dar slova a srdca, drzim s chlapcami paste nech sa Vam dari 😀

14. jan 2015

Začni písať komentár...

Odošli