icon
avatar
engie35
Správa bola zmenená    3. júl 2021    

Dievčatá, ktore nie ste zaočkované môžem vedieť, prečo ste sa tak rozhodli? Mne niektori zdravotníci zdravotné sestry ale aj lekári vravia áno, iní zase, že nie. Stále váham. Takže nie všetci zdravotníci sú za očkovanie.

avatar
Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@lubicaziv 🤣🤣

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Ja som zdravotník a jeden z mala som sa zaočkovať nedala, nakoľko sme sa snažili o druhé. Teraz už som tehotná takze to neplánujem už vôbec

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Lebo nemienim do seba pichať nejaký na rýchlo zbuchany bordel na ktorý neviem ako moje telo zareaguje, a aký to bude mať dlhodobý dopad ma moje zdravie...nedávam sa očkovať ani proti chrípke.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Ja som tiež stále na vážkach už som bola aj rozhodnutá ale zaváhala som 🤣 potom zas dlho že nejdem a teraz som si pisala so susedkou ktorej som sa opýtala ci sa dala zaočkovať tak že už má obidve dávky pýtala som sa cielene jej lebo má rakovinu a teda teraz som zas rozhodnutá že idem cakam už len do 1.8. kým bude mat syn 16 aby som dala aj jeho zaočkovať keďže ide dochádzať každý deň do školy …ale na to mi susedka napísala že jeho by ockovat nedala Ach Jaj

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Lebo do toho ľudí príliš tlačia a to mi príde divné.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar
Autor komentár zmazal
avatar

Ja napr som. A k tomu ci je tam svinstvo alebo bordel- chcela by som vidiet jedalnicky a zivotny styl
Tych co toto tvrdia 🤣 alebo ci si daju pichnut u zubara lokalku. Alebo kolkokrat za rok zjedia ibuprofen/paralen/atb a to uz co je v nich bordelu 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ Inak staci sa pozriet aj na zlozenie vyfukovych plynov a tie dychame denne 🙏🏼🙈

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Ja som chronicky pacient a viac sa obavam vakciny ako korony

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@cvakatko Porovnávaš neporovnateľné.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

ak sa raz dam,tak iba z donutenia.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Pre mna bolo najhorsie obdobie ked korona kosila a nebolo nic. Iba opatrenia a strach. Tesila som na vakcinu a ako zdravotnik som sa dala zaockovat hned ako sa dalo. Citim sa od februara slobodnejsie, bezpecnejsie a nelutujem. 🙂

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Ja som sa dala zaockovat, bala som sa korony, aby som nemala tazky priebeh a neskoncila na pristrojoch, takze som sa dala, nastudovala som si vakciny, brala info z overenych zdrojov a naozaj si myslim, ze ockovanie je to jedine vychodisko z tejto situacie, od septembra mastupujem aj do prace, kde budem v kontakte s vela ludmi a som kludnejsia, chranim seba aj okolie, v mojom okoli su zaockovani vsetci.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

som zaočkovaná, na rýchlo zbúchaná vakcína, má svoj základ z inej vakcíny, ktorá tu už bola predtým, samotná vakcína pfizer obsahuje nestabilnú molekulu, ktorá do 72 Hod sa vyplaví z tela, je obalená tukom (zvyšné potrebné prísady vo vakcíne, ktoré sú bežné a neškodne), jej úlohou je veľmi jednoducho povedané stimulovať imunitný systém a vytvoriť protilátky, podľa posledných informácií sú protilátky omnoho väčie ako po prekonaní covidu. prečo?, ak sa nebudeme očkovať, sami vidíme akou rýchlosťou sa šíri vírus, čím viac infikovaných tým vyššie riziko vzniku nových mutácií, potom otázkou nie je , či chytím covid, ale kedy na záver si potom dáme misku váh, kde zistíme, že z 10 neočkovaných umreli 3 a zo 100 000 očkovaných umreli 3, čo je teda bezpečnejšie? Samozrejme musíme mať na pamäti, že nič nie je 100% v Medicine a určite sú ľudia, ktorí sa stretli/stretnú s nežiadúcimi učinkami, rovnako ako nie každému sa narodí zdravé dieťa, nie každému zaberá liek .. predtým než sa rozhodneš sama si skús nájsť nejaké informácie (nie typu, že bordel to obsahuje) skôr si nájdi odbornejšie články a sama sa rozhodni - nie som zástanca nátlaku a polarizácie spoločnosti na očko a neočko

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Priveľa rizík, priveľa nelogickosti, priveľa nátlaku, žiadna zodpovednosť štátu, ani lekárov.. vnutorne viem, že nie.. všetko je to aj tak ilúzia, nebudú mať žiadne výhody, padnú dole aj oni.. a vadí mi aj rozdeľovanie, ala chlieb a hry.. stará praktika, všade manipulácia..

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Jeden z dovodov bol, ze mi zomrel ocko na covid. Pred tym zdravy clovek, ktory nemal ziadne dg., nepil nikdy v zivote, nefajcil, 4x do tyzdna sportoval a za 2,5 tyzdna bol koniec. Mal 59 rokov.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Od začiatku som hovorila že ja sa očkovať nedám , prečo? lebo som to tak jednoducho cítila,pretože tej vakcíne neverím,pretože je veľa otáznikov.A teraz ked vidím ten nátlak, ako separujú ľudí,že pod odmenou máš niekoho nalanáriť a že vlastne ani ten očkovaný nie je až tak slobodný ako to prezentujú-tak už duplom nie.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Dala som sa očkovať, lebo to považujem za menšie zlo, ako dostať covid

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Na zaklade vedeckeho konsenzu a ten jasne hovori za ockovanie. Sorry, ale zdravotna sestra pre mna nie je odbornik. Mam minimalne 15 kamaratov lekárov.vsetci do jedneho su ockovami aj s rodinami.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@maca1984 tu si dovolim troska oponovat, ockovanie by malo byt koli zdraviu nie koli slobode cestovania, neockovat sa koli politike a pod ...ako ockovaneho mna osobne uraza sposob loterie, chyba statu je, ze len tlacia a nerobia osvetu, nevysvetluju ...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Covid som prekonala, mala som dosť vážny stav hrozila hospitalizácia, ale aj napriek tomu mi moje "ja" hovorí neočkovať. Možno aj preto, že nie som 100% ne zdravotne fit. Neviem, neverím týmto vakcínam. Ale nehovorím, že sa nedám nikdy zaočkovať, keď už budem mať po operácii tak to možno prehodnotim.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@felycity správne píšeš, malo by byť kvôli zdraviu.Takže ani na ten ich reklamný letáčik by nemali- nemuseli písať ako je vakcína sloboda a ako ľudia budú môcť cestovať na dovolenku.Odcestovala som aj bez vakcíny a odcestujem znova bez vakcíny,mne tá ich
" domáca izolácia pre neočko" nevadí.Toto čo predvádzajú,ten nátlak, lotéria a separovanie ľudí im ten očkovací plán nenaplní.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Žijem síce v Nemecku a som zubna sestrička ale nedala som sa. Ešte keď len zacala korona tak som povedala,ze isto zrazu bude vakcina a budú ľudí tlačiť do očkovania, zobrali ľuďom slobodu-co som sledovala na SK vám zobrali aj zdravotnú starostlivosť, tu som sa aspoň nestretla s tým,ze by nás neosetrili, nepresvedčí ma ani nátlak aby som mohla volne prechádzať cez hranice ci mala život ako pred koronoi.keď by som sa mala ockovat tak uz len z presvedčenia, že áno chráni ma to,ale nie som o tom presvedčená.
Rešpekt mam, dodrzujeme všetko čo vždy bolo nakazene. Kto sa dáva ockovat nenazyvam ovcami-robia to tiez z nejakého presvedcenia, jedine co chcem je kľud
Co si všímam rozbíja toto ockovanie a neockovanie rodiny, vidíme kto sa ako k nam správa keďže sa neockujeme a ked prídeme z Nemecka na Slovensko-verte nič príjemné ale človek aspoň ma prehľad o svojom okoli😊

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Zatial nie som ockovaná , ale nie som proti očkovaniu , práve naopak ,no kebyže zijem Slovensku tak sa nedám už len z princípu....nepáči sa mi ten nátlak čo robia na ľudí.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@felycity mňa rozčuľuje ako na to tlacia a nič nepočujeme len pozitíva...keby dali aj negatíva alebo povedali aj nežiadúce účinky,ale vakcináciu všade ospevuju ako spásu. Môj muž sa vyjadril,,kto ti v dnešnej dobe dá niečo dobré zadarmo,,

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Bola som s viacerými pozotivnymi v karantene v praci nedostala som covid Nechcela som sa ockovat mala som možnosť v januári ako pracovník v detskom domove…ALE obaja rodicia bez diagnóz dostali covid skončili v nemocnici…veľa ľudí z rodiny mali covid všetci vážne príznaky veľa t nich maju následky ,…takze viac som sa bala covidu ako vakcíny…V marci som bola zaockovana oboma dávkami …Nebyť toho že rodina mala covid asi urcite by som sa nedala

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Vždy budú za a proti. Tí, ktorí prišli kvôli kovid o svojich blízkych, mali v rodine, v práci vážne priebehy ochorenia. Tí, ktorí denne videli nové Parte o úmrtí sa zaočkovať dajú.
Stále sa nájdu tí, čo tvrdia, že kovid neexistuje a tí sa očkovať nebudú.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@stanislavao ale prosím ta to ze sa očkovať nechceme dat neznamená ze tvrdíme ze covid neexistuje...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@stanislavao mýliš sa. To, že sa nechcem zaočkovať neznamená že si myslím že covid neexistuje alebo že nezomierali ľudia..

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@klarissa25
@maca1984 to bol príklad.
Chcela som len povedať, že vždy budú za a proti. Veď každý má právo sa rozhodnúť.
A nikto by nemal tých druhých odsudzovať. Každý má svoj dovod

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@stanislavao presne tak...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@mamelka áno, to je to, čo mne chýba osveta, vysvetľovanie, ako zaočkovaná mňa neskutočne hnevá ak neočkovaní majú uštipačné poznámky na očkovaných a naopak...ale s tým zadarmo nesúhlasím... ide o to, že radšej zaplatia vakcínu ako mať kopec ľudí odkazaných na zdravotnú starostlivosť, čo je Tiež finančne náročné rovnako ako lockdowny anehumánne ak sa ti zrazu neujde miesto v nemocnici.. a čím viac vyrobím vakcín, tým je to lacnejšie to je princíp ekonomiky

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@felycity to budeš mať dva tábory, vidíš aj na MK co sa deje a taka bude aj spoločnosť. Už teraz to začína, ze sa neocko bude vyradovat zo spoločnosti, moj spolužiak zo SS bol strašne proti očkovaniu, ako sa dal očkovať, tak dal si foto ako ho ockuju a s otázkou,, si za to aby so neočko platili liečbu? ...myslíš,že keď sa bude korona šíriť tak môžu za to neočko?,, a to ma naozaj nahnevalo. Už len toto rozdeľuje spoločnosť...ja hovorím kto chce nech sa dá, ja by som ani nikoho nepresviedcala aby sa dal alebo nedal,ja zodpovedám za moje deti a tie si riešim, manželovi som povedala,ze nech sa sám rozhodne aj keď mal možnosť kvôli mne sa ísť prednostne očkovať tak odmietol. Len pri deťoch mi ide aby sme sa ako rodicia dohodli. Som zvedava ako sa k nám budu opäť v lete správať ludia nakoľko budeme opäť v karanténe a sme sa rozhodli,že ideme na 14dni do karantény a si to užijeme aj tak

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Dnes mám termín ockovania 😂😂 a váham ci to nezrusim 😉predsa len mam štyri deti a nie som si až tak istá ze vakcina je to prave čo momentálne chcem.A ako môj dedko hovorieval telo má ísť do hrobu zlumpovane 😂😂 Čiže asi som sa v túto chvíľu tozhodla 😂😂😂

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Pretoze je to experimentalna vakcina a verim, ze tak, ako som prekonala ine ochorenia, prekonam aj covid. Verim, ze moje mlade zdrave telo to zvladne.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Pretože sa viac bojím korony ako vakcíny. Chcem tu byť pre moje deti zdravá, kým ma potrebujú. V mojej rodine som jediná. Brat ešte, kvôli práci v zahraničí

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Nedala som sa, lebo som mlada, zdrava, nebyvam chora, nepracujem v rizikovej sfere, chovam sa zodpovedne, a takisto mam podozrenie, ze som covid-19 prekonala v decembri 2019, kedy boli vsetky informacie este len v plienkach, covid uz veselo koloval po svete a bola som na vianocnych trhoch v Prahe, kde bola hlava na hlave-ludia vsetkych narodnosti, samozrejme ruska ani rozostupy vtedy neexistovali.
Ak su vakciny ucinne na cely zivot (ako teraz najnovsie hovoria), prekonanie covidu by teda malo u prevaznej vacsiny ludi tiez ochranit na cely zivot.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Z mojho okolia vsetci prekonali koronu, a nikto blizky neumrel- 100rocne babky, strykovia s rakovinami, mladi aj stari. Aj my sme prekonali koronu a s muzom sme vysoko rizikovy pacienti. Nie, nie je to choroba, co by som chcela prekonat 2x, ale tomuto ockovaniu neverim. Inak mame vsetky ostatne povinne a zopar aj doplnkovych vakcin aktualnych a zaockovanych. Pravidelne sa informujem o vakcinach- aj o tejto, pravidelne konzultujem s lekarmi. Ale tato vakcina ma zatial nepresvedcila. A takisto vsetci lekari v mojom okoli, aj ked ockuju pacientov, sami odmietli dat seba a blizkych zaockovat. Takze zatial nie, nedavame sa ockovat, lebo tej vakcine neverim. A pokial budu robit takyto cirkus ohladom ocko-neocko nadalej, zdviham kufre a idem do krajin, kde sa spravaju normalne a nepodliehaju "koronahysterii" s milion karantenami a lockdownami🙄🙄🙄🙄🙄

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

"Dievčatá, ktore nie ste zaočkované môžem vedieť, prečo ste sa tak rozhodli?" Odpoveď "Lebo sa viac bojím korony ako vakcíny..." 🤦🏻‍♀️

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Som tehotna a chystam sa kojit, urcite sa pocas tychto obdobi ockovat nedam. Covid som prekonala v 10tt a protilatky mam vytvorene. Tak ako mi s istotou nikto nepovie na ako dlho ich mam, tak mi teraz nikto s istotou nepovie, ze vakcina nebude mat vedlajsie ucinky neskor a nebude tak ucinna ako tvrdia alebo podobne.. vsetko potrebuje cas "dozriet", tak si pockam aj kym toto bude istejsie

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Som tehotna a ockovat sa nedam, leba so svojim zdravim moze hazardovat clovek ako uzna za vhodne, ale kedze nikto nevie povedat ake ucinky (aj vedlajsie) to moze mat na este nenarodene dieta... a o tom presvedceni lekarov, ze ockovanie je spasa len tolko, ze mojho plne ockovaneho (vraj chraneneho) manzela spickovy slovensky odbornik nepustil so mno na sono, "lebo to, ze je ockovany nic neznamena"

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@mamelka mas pravdu, velmi to rozdeluje. Ja ockovana som, no ked sa niekto neda ockovat, tak sa neda, kazdy sa rozhoduje podla seba,kazdy ma svoje dovody. Ked pocuvam, ako sa dokazu ludia medzi sebou rozhadat pre ockovanie, je mi s toho smutno. Ved sme vsetci ludia.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Lenže to rozdelenie vytváraju politici, keď tvrdia o neočkovaných, že sú nezodpovední, že ich chcú obmedzovať a diskriminovať. Nech sú akokoľvek úbohí v očiach verejnosti sú autoritou a majú na nich vplyv. Samozrejme nie pre všetkých ale určite chápete pointu.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar
Odpovedz
3. júl 2021
avatar

☝️ak niekoho zaujíma, prečítajte si Rezolúciu rady Európy z roku 2021 a či sa toto u nás dodržiava...viem, že to mnohí ľudia vidia....ale je to tu čierne na bielom

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Nie som s tým stotoznena.Ja len dúfam, že to nebude podmienené.. Napr deti zákaz do školy a podobne.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Ja sa ockovat nechcem dát. Mam 48r.mam dobru imunitu, nezvyknem byť chorá, nemam žiadne zdr.problémy, a práve preto sa bojim aby som po očkovaní nejake tie problémy nemala. Lebo už teraz často počúvam, že po očkovaní ľudia majú nejske NU. Jasné, niekto ich má a iný nie, ale takto hazardovat nechcem. Už som tu niekde pisala, že mne v UK chodi nespočetné množstvo SMS, a listov, nech sa dalm už zaockovat. Už mi to pride ako hon na čarodejnice 😆 proste im ide o to dať ✔️ že táto vekova kategoria je DONE 🤔

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Ja som zdrava mlada zena. U doktora som za 8 rokov bola raz, po vymenny listok koli vyberaniu znamienka. Lieky od bolesti beriem naozaj vynimocne, proste ked mi nejde o zivot vyhybam sa lekarom aj liekom. Nemam ani preockovania, chripku som nemala nikdy v zivote takze ani chripkovu vakcinu do seba nedavam pichat. Nevidim jediny dovod na to, aby som si bezala dat pichnut prave tuto vakcinu. Okrem toho, tato ich strategia na mna posobi ale uplne opacne. Cim viac tlacia tym mi je to nechutnejsie a odpornejsie. U nas v rodine mal kovid svagor s rodinou- bez priznakov, sesternica s partnerom( deti nie) -bez priznakov. Akurat svokrov brat zomrel ale tam bol problem ten, ze sa s horuckou jeb*kal este do roboty, nedal si ani paralen a ked sa po tyzdni priznal svokrovi, uz bolo neskoro.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Chorá som nebola ani nepamätám, chrípku nikdy, prechladnutie nerátam.lieky žiadne neužívam-ani paralen, ibuprofen, antikoncepciu, nikdy som nefajčila, nepila alkohol.Covid som prekonala, dosť náročný, protilátky mám, rovnako aj rôzne zdravotné problémy po covide.necítim sa na očkovanie...ak má vakcína chrániť len 1 rok, tak minimálne rok po prekonaní by sa nemuselo očkovať.
Ďalej si myslím, že pred očkovaním by mali byť zistené protilátky a celkový zdrav.stav.
Ako 11 ročná som dostala rubeolu-keď v celom okrese nebol hlásený ani jediný prípad.v karte mám červeným napísané matka odmietla očkovanie proti rubeole(mamina zdravotník, pôrodná sestra).to bolo pred 30 rokmi cca,v čase komunizmu, keď očkovali všetkých.
Ak nebudem prinútená v práci, tak sa nedám očkovať.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@ivka1985 úprimnú sústrasť😪

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Takže ešte raz. Fajčím ako túr, zdravú stravu neriešim, pravidelne necvičím, nie som abstinent a očkovať sa nedám. MM mal covid a ja ani deti sme ho nedostali, liekom sa vyhýbame 🙂

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@engie35
Umreli športovci, umrela tehotná žena, umreli aj deti, aj keď to nikto nechce počuť. Množstvo, kvantá ľudí majú trvalé následky. Vrátane mňa. Ostala mi fibróza na pľúcach. Akonáhle sa dalo dala som sa očkovať. Áno, možno sa nakazím, ale nikdy by som si neodpustila, že som mala možnosť to ovplyvniť a neovplyvnila som to. Myslím, že tých 12 tisíc mŕtvych by stálo isto v rade na vakcínu keby mohlo. Už nemôžu... A treba myslieť hlavne na deti, lebo oni nateraz sú ohrozené najviac, kedže sa pod 12 rokov ešte nedajú vakcinovať. Myslím, že sme dostali silnú zbraň ako nenechať umierať ďalších ľudí, nedovoliť vírusu, aby mutoval sa dá iba vakcináciou. Čítala som ako písalo 12 ročné dievča, ako jej mamka umrela na covid, srdce mi pukalo, lebo tiež som mala ťažký kovid a už nikdy nebudem mať pľúca ako predtým, žiaľ... za mňa vždy lepšie preležať 1deň v posteli po vakcíne, ako ležať na cintoríne navždy. Sorry za úprimnosť.
*** tento príspevok je určený @engie35 - autorke príspevku, nereagujem na iné reakcie, ďakujem

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Nie som ani sa nedam,pretože neverim žiadnej vakcine a riziko nežiaducich ucinkov je pre mna vacsie ako kovid. A tiez ked som sa nedavno dozvedela ako sa za peniaze manipulovalo s poctami prtvych na koronu, tak dakujem pekne...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Ja ti odpoviem.Očkovať sa nedám aj keby ma prepustili z práce..ani svoje deti nemienim dať očkovať.Jedná sa len o VEDOMÉ znižovanie populácie taky je celý tento ,,projekt covid,, a testovať sa?doteraz sme testy platili daň.poplatníci a test by som mala za test platiť ešte aj ?určite a prečo?lebo štát zrušil mom len preto aby ľudí donútil sa očkovať?nasrať na tie ich testy a ak má byť test podmienkou napr.pre vstup do reštiky?no tak do reštiky nepôjdem,ak má byť očkovanie povinne pre cestovanie?no tak si vystačím cestovať doma,ak má byť očkovanie povinne pre vstup do zamestnania?tak nech ma prepustia alebo pre vstup do MŠ ?no tak deti do MŠ nedám...je mi to fuk.Som zvedavá ako idú ľudí donútiť čo už začali tým ako zrušili mom a popritom niekde vyžadujú test...banda kktou v tej vláde ,ale vyplácať pamdemické rodičáky aj napriek tomu že je všetko pootvárané to je v poriadku?to nik nerieši a však kto to zaplatí tým materiam?zas len z naších daní.Pand.rodičáky mali byť dávno zrušene...krízova situácia,aka je už len?taká že všetko je pootvárane?to je kríz.situácia?😡

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@lenka6309 mna by zaujimalo, preco sa teda neplati aj za vakciny... ci zase sme rovni a rovnejsi?

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@sella38 lebo očkovaný je zodpovedný voči sebe a okoliu a zaslúži si výhody, status hodný obdivu .. neočkovaný je nezodpovedné hovädo,odpad spoločnosti, hodný gulky pri múre, a tak nech platí. /nie, to nie je ani nápad môj názor/

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@maca1984 ja len rozmyslam, ze kedy pridu na to, ze prave ti ockovani a netestovani prenasaju covid na nezaockovanych seniorov, kedze spackali celu ockovaciu kampañ hned od zaciatku a skupina, ktora uz mala byt zaciatkom roka zaockovana, nie je. Zeby cakali na koniec letnych dovoleniek?

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@tenerifka vieš koho to bude vina? neočkovanych seniorov a všeobecne neočkovaných.Neblázni že by obvinili očkovaného.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@sella38 nemám slov už...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@maca1984 už teraz sa ľudia tak chovajú ku sebe...ak zistí že som neočkovaná postaví sa odo mňa 5metrou a pozerá sa na mňa cez prsty ...ako keby jeho tá vakcina spasila a myslí si že je teraz nesmrtelný a nič sa mu nemôže stať...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@lenka6309 no ved ked je ockovany, nema sa predsa coho bat....

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Ja stale cakam na relevantnu studiu, ktora potvrdi, ze su vakciny ucinne na nove mutacie. Potom budeme za vodou. AZ neviem, Pfizer a Moderna vraj ano....ale to su este len dohady

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@ivca82 v pohode si znášala? ... no nás v lete čaká opäť karanténa 😁 co ti poviem, nase milované obdobie ...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@lenka6309 cela ta "kampan" je postavena zle. Ockovany sa moze nakazit rovnako ako neockovany. Akurat by mal byt v pripade ockovaneho priebeh miernejsi ,ale opat len v pripade, ze by ho bez ockovania komplikovany mal. Len tu si myslim, ze to neznamena, ze bez ockovania by priebeh bol automaticky zly.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@mamelka ale ano, za mna v pohode, ja som zvyknuta. Byva mi bezne vyrazne horsie😅 A aj tak ma nastvali, tak sa sme sa aj s muzom ockovali, nech mozeme aj do DE s detmi a koncom leta k moru a vymyslaju, ze mam dat Borku zaockovat, lebo inak bude v karantene podla novych nariadeni v auguste. No ale ju nedame, na deti nech mi nesiahaju😁 Bude v karantene a my nie, ohromne logicke🤦‍♀️ A vam bude fajne, aspon si v klude porobite 🤗

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@ivca82 napr mame v DE to,ze ked cestujes z portugalska a si ockovana tak aj tak musíš do karantény. Kto vie ako to bude. Vieš ako v škole o tom hovoria? Ale tak naše sa nechcú dat. Ani by som nedovolila,keď budu mat 18 nech si robia co chcú. No u nas celá mužova rodina je zaočkovana moja sa zatiaľ drží neočko...my sa nejak ani kvôli cestovaniu neuvazujeme...zatiaľ nám to aj s cestovaním vychadza

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@tenerifka no ze vraj na novu epsylonovu variantu nie je ziadna vakcina ucinna🤯🤯🤯ako co prosim? Som zvedava, co potom z toho bude....stale si myslim, ze najlepsia ochrana je prekonanie virusu a zatial ma o opaku nepresvedcili...🤔🤔🤔

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@lenka6309 no takeho mame v práci údržbára. Celý zahalený, tak sa bál, ciapku nosil, masku, nebolo ho ani vidno sedel tam u seba a bozechran, že by vyšiel odtiaľ. Teraz chodí bez masky, má ju pod nosom len, promenaduje sa kade tade, reku aha, už si plne zaockovany, už sa nebojí? Tiež si myslí, že jemu sa už nič nemôže stať, taká hlúposť....

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@vevesh epsylon? Uz je? Este som nepocula....potom omega, kappa....boze

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@tenerifka ano, dnes som sa docitala. Ze vraj moderna s pfizerom su 2xmenej ucinne na deltu (indicka varianta), ale ze na epsilon variantu nezabera ziadna vakcina na trhu...😬😬

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Mozno by bolo fajn si nastudovat preco dochadza k tolkym mutaciam - ak znizime vyrazne pocet chorych tak sa znizia aj mutacie - existuju uz na to studie tak ako studia na kalifornsky virus tak aj studie na co zabeta vakcina a ake su protilatky .... na jednej strane verite studii ze na epsylon nie je ucinna vakcina a na strane druhej neverite inym studiam na britsky virus ..

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@mamelka moja dcera povedala, ze zrazu sa o nich zaujimaju (deti od 12 rokov), ale ze boli doma zatvoreni pol roka, vtedy o nich ani nezakopli. V DE som pozerala, ze v takom veku ockuju len deti, ktore su vyrazne ohrozene a nie zdrave.

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@felycity to vobec nie je pravda, ze ockovanim sa znizia mutacie🤨 staci jedna "blba" replikacia virusu (a to je jedno, ci je clovek zaockovany alebo nezaockovany) a mas pruser na mraky...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@kakawah aj u nás sú taký...teraz si myslí asi že je nesmrtelný😒 popritom nakaziť sa stále môže

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@vevesh ibaze ak bude menej nakazenych, tak tym padom sa aj riziko mutacii znizije, jasne ze nevymizne

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@felycity no tak to nie je pravda- staci jedna jedina mutacia a ta moze pochadzat aj od jedneho ockovaneho cloveka a pokosi to miliony. A co danska mutacia? Vznikla zmutovanim u fretiek a nie cloveka a bola dost agresivna u ludi. Mozu sa vsetci zaockovat a virus zmutuje u velryby a sme v haji.....buducnost ukaze...

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@felycity
@vevesh
nedovolim si tvrdit ani jedno ani druhe, kedze nie som vedec. Ale pocas spanielskej chripky nikto nikoho neockoval a ako prisla, skosila, co to dalo, a zmizla. Virus potrebuje mozno obist vakciny, a mozno preto vznikaju mutacie....ale to su len odhady, netvrdim, ze je to tak

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@vevesh napisala som, ze znizuje riziko

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

@lenka6309 mne to nemusis hovorit,zazivam si svoje.A este teraz,po navrate z Egypta,podaktori by nas najradsej zamurovali.Ale ze my sedime na rici 14 dni,s negativnym testom a volne si tu budu pobehovat ocko po dovolenke z kazdej riti,to neva

Odpovedz
3. júl 2021
avatar

Pretože som kovid mala a mala som všetky príznaky, bolo mi dosť na p.... ale bola som na tom už aj horšie a bola som v priamom kontakte minimálne s 15 ľuďmi a čuduj sa nikto sa nenakazil, 2 s toho onko pacienti a nič, muž bol v kontakte v práci s 2 pozit a nič, doma so mnou, so svojou mamou nič a jeho starká 80 rokov mala tiež kovid a absolútne jej nič nebolo.... je.mi ľúto ľudí, rodín čo im kovid zobral blízkeho ale .... stále si myslím že je to všetko prifarbene na zaklade mojich skúseností.

Odpovedz
3. júl 2021