icon
1 / 1
avatar

SMUTNÉ JE- keď im niekto vezme aj šancu sa narodiť...
Isto nájdu svoje šťastie & aj niekto nájde šťastie v nich 💕💕💕

Odpovedz
11. máj 2017
avatar
gradan
autor

@veeya Pekne si to povedala 🙂

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@gradan Pche- však ja- rodený Cicero rečník aj Shakespeare v jednom🙂
❤😃

Odpovedz
11. máj 2017
avatar
gradan
autor

@veeya Toť iná kombinácia 😀

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@gradan Paradoxne som rozmýšľala ked som zistila že som tehotná nad touto možnosťou, dnes to nerada priznávam ale okolnosti boli také, aké boli. Ale vrah niesom... Našťastie mám superrodicov...
Keď som bola v nemocnici 3 mlade baby si tam hrkutali ako su po potrate, kym ja som ledva chodila a nemohla ani jest len aby malinka bola v poriadku- srdce mi stiskalo ako sa smiali ze to maju "chvalabohu za sebou" a mudre reci...
☹ Ja neviem, možno so mnou nebudeš súhlasiť, ale potrat by som dovolila, len ak by bolo z testov jasné, prip. Dovodne podozrive, že je dietatko chore...
Inak by som bola za to, aby po porode matka "dieta X odovzdala"... podla mna by sa v mnohych prebudil taky cit, ze by dietatko z ruk nedali.
Ako sa prebudil u mňa - našťastie ešte v tehotenstve ☺☺☺☺☺

Odpovedz
11. máj 2017
avatar
gradan
autor

@veeya Myslím si, že je človek mnohokrát bezradný a potrebuje podporu a pomoc. Je to v podstate to, čo opisuješ. Keby tie baby dostali podporu, možno by sa ten pocit prebudil aj v nich. Tie múdre reči sú často prejavom neistoty alebo i zúfalstva. Len si to málokto prizná...

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@gradan V zásade mi ich bolo veľmi ľúto, pretože každá jedna má cit a iste si na to nebude s tým úsmevom spomínať 😔...

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

Ľúto mi je viac maminiek, ktoré nadobnú ľútosť nad takým rozhodnutím, keď už bude úplne neskoro. Dieťatko sa isto dostane k milujúcim rodičom, a snáď to teda nie je moja naivná predstava, že na svk máme viac milujúcich párov čakajúcich na možnosť adopcie takého malého klubíčka, ako takých matiek, čo ich opustia.

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@veeya tiež si myslím, že niekedy budu lutovat že to urobili, prídu výčitky. Tiež take ženy lutujem nevedia čo robia.

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@wayfarer Opustenim by som nazvala potrat, nie to, ze ich vynosia a "posunu"... Nevieme ake maju životné situacie a zivot celkovo... Avsak isto maju u mna obdiv- na rozdiel od takych, ktore v sebe dieta zabiju.

@tama321 Vsak toto☹

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

Podľa mňa je nemožné si predstaviť, čo zažíva matka ktorá sa takto rozhodne. To musí byť to najťažšie rozhodnutie na svete- rozhodnúť sa ho porodiť aj napriek tomu, že vie že ho nikdy ani len neuvidí. Darmo, môžu ho nazývať nechceným, ale neverím že jedna žena k nemu nič necíti už len počas tehotenstva; to je jednoducho nemožné...
A na druhej strane si predstavujem tú radosť tých prvých v poradovníku ktorých čakajú na TEN telefonát, že na nich čaká takýto malý Aleš. Nepochybujem, že tieto deti nájdu neskutočné množstvo lásky...
A vlastne toto celé často môže byť presne gestom lásky, ktovie? Asi len tá nešťastná mama...

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@veeya urcite ich neodsudzujem, ako som napisala, skor mi ich je luto, a hoci je taky cin obdivuhodnejsi ako samotny potrat (ktory si nijaky obdiv nezasluhuje), veci/skutky, by sa mali nazyvat spravnymi slovami - babatka opustili. Rovnako ako potrat neznamena opustenie, ale zabitie plodu. (Nechcem tu vyvolat slovickarske nezhody, pisem to ako svoj nazor na margo tvojho)

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@wayfarer Jasne, ja som pochopila neboj ❤😊

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

Ja si myslím,že je super,že ženy majú takúto možnosť,dôvody môžu byť rôzne.... ale je to vždy lepšie riešenie,ako porodiť doma a dieťa hodiť do kontajnera.

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@wayfarer A v zasade menim nazor pretoze mas pravdu- veci sa maju nazvat spravnymi slovami... opustenie je toto, potrat je vrazda... 😊

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@veeya 🌷

Dolezite je, ze malickym nebude chybat laska od sameho narodenia. Takze velky obdiv >aj< sestrickam ❤

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

Mam uzasnu priatelku ktora ma synceka adoptovaneho ...Jej vlastny syn zomrel este v brusku 3 dni pred terminom porodu,dieta z 3.umeleho oplodnenia...Rozhodli sa ze radsej daju domov plny lasky takemuto dietatku ako zas a znova bojovat s hormonmi...Dnes je z neho prvacik,sikovny a uzasny chalan! A keby ho vidite spolu s ockom mysleli by ste si ze je to je jeho vlastne dieta...Moja priatelka dodnes vravi ze jeho matke by ruky,nohy bozkavala zato ze sa rozhodla ho porodit a nezabila ho...Ze pri kazdej prilezitosti ked je v kostole jej v duchu podakuje ...

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@trdielko149 to je krásne 👍

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

moja blizka kamaratka cakala vyse 3 rokov v takomto poradovniku, nakolko niekolko umelych oplodneni uplne zlyhalo, ani len nezostala tehotna.
Napokon sa s manzelom dockali chlapceka z utajeneho porodu, zdraveho, krasneho, uzasneho. Ja velakrat v duchu dakujem tej bio-matke ze ho porodila a nesla na UPT, pretoze zachranila dva zivota - chlapcekov a novej mamy, nakolko nova mama uz zufala z tych nevydarenych pokusov.
Teraz je z nej a jej manzela uzasny par rodicov, ktori chlapcekovi davaju uplne maximum. A uz su v poradovniku na dalsie taketo dietatko 😉

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

Toto by sa deťom diať nemalo, ani mnoho iných zlých vecí.
Ale ak to skončí adopciou do rodiny a dieťatko nájde mamu a otca, ktorí ho prijmú ako svoje vlastné,je to ešte ten šťastný koniec. Pre neho vlastne šťastný začiatok.

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

Tiez si myslim, ze vonku je mnoho mnoho parov (niekolko poznam) ktori ked pocuju, ze niekto siel na potrat povedia "preco? Keby sa dalo a vynosila by ho my si ho hned vezmeme!" Ano na jednej strane je to smutne, ze to male dieta nikdy nepozna svoje korene, na druhej strane mozno dostane domov plny lasky a pozornosti, a hlavne dostane moznost zit..

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

vzdy ked toto citam si spomeniem na film
http://www.csfd.cz/film/253277-mother-and-child...
zena ktora je z akehokolvek dovodu donutena vzdat sa dietatka po porode, tak na to cely zivot mysli.. a nezmieri sa s tym ☹

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@gradan pani Columbova urobila prekrasnu reportaz, bolestnu, no zaroven aj plnu ludskych citov, emocii, a novej sanci do zivota , u nas v rodine mame uz 3 mesiac adopciatka - moja neterka a synovec, a milujem ich od prveho dna co som o nich pocula , nie to ich videla. Kazde dieta si zasluzi zit a je jedno , ze na zaciatku malo meno X. Niekto musi zit cely zivot s menom Sandokan...

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@katarinka26 alebo Šeherezadka

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

@veeya presne 🙂 a su to tiez krasne deti 🙂

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

Citala som a bolo mi luto tych deticiek aj ich mamiciek. Ale na druhej strane dali zivot, nevzali ho a dali tym maly stvoreniam sancu. A ja poznam dve deticky z utajeneho porodu - ako babatka sa dostali do rodiny a maju milujucich rodicov.
Ja sa hlboko sklanam pred tymi zenami, ze dieta donosili, porodili a kedze sa nemohli postarat, tak ho "darovali". Dali mu to najcennejsie - zivot.

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

V nemocnici v postielke vedla nasho synceka bol chlapcek XY. Tak sialene smutne to bolo, nik za nim nechodil, sestry ho nedovolili ani pohladit, cumlik podat ☹

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

Pamatam sa ked som sla rodit svoje potratene babatko,prisla mlada slecna s rodinou dokonca,ze chcu utajeny porod,sestricky samozrejme debatovali medzi sebou,co to clovek zacul,mne slo srdce puknut,ze ja idem rodit svoje zomrete babatko a vedla v boxe slecna dava to svoje resp tie svoje prec
Nakoniec viem len tolko ze mala dvojicky dievcatka
Ked som sa opytala,ze co s nimi bude,odpoved su nikoho,su pravne volne,idu na adopciu

Odpovedz
11. máj 2017
avatar

tiež toto vnímam skôr pozitívne ako negatívne. tiež si myslím, že tá mama ak nie hneď, tak raz to možno bude ľutovať(kiež by nie, určite by to pre jej psychiku bolo lepšie) alebo sa minimálne zamýšľať, čo by bolo keby... ale stále lepšie ako potrat.
pri tak dlhých poradovníkoch na adopciu bábätka si nemyslím, že sa budú mať zle. dokonca vo veľa prípadoch asi lepšie(lepšie sociálne zabezpečenie, možno aj viac lásky...) ako keby si ich tie ženy nechajú...
v dobe, keď rastie neplodnosť aby sme deti ešte nezačali náhodou klonovať ☹

Odpovedz
12. máj 2017
avatar
Odpovedz
12. máj 2017
avatar

Je mi ich lúťo, každé dieťa chce byť zo svojou matkou. Cítiť ju tak ako ju cítil v brušku počas 9.mesiacov. A nechápem ani "matku" ktorá dá svoje dieťa k adopcii... ozaj asi keby som len bezdomovkyňa bez nádeje na lepší život ,možno by som to dieťa "posunula"...a možno ani to nie pretože matky majú právo predsa na nejaké sociálne byty, aj azili fungujú... neviem to musí byť matka bez citu nepochopím to... ps:aké je i/y s slove bezdomovkyňa ? 😂

Odpovedz
12. máj 2017
avatar
gradan
autor

@visnacka Máš to správne ;)

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@visnacka Ja si nemyslim, ze su to zeny bez citu. Ved ake tazke to musi pre ne byt, vzdat sa niekoho, koho nosia pod srdcom a mozno podvedome lubia. Kto ma dieta v brusku, musi mat k nemu nejaky cit, tak to priroda zariadila (az na sialene vynimky, ktore dieta po porode skantria). Dat ho do cudzich ruk musi byt pre nich ta najtazsia vec na svete.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@trikrat_mama Keď sme pri tom cite matky v požehnanom stave - tu sa mi vynára otázka zase z inej témy - náhradné matky.
To je niečo podobné - tiež vynosia dieťa s vedomím, že to dieťa po pôrode nebude ich.

Ja s takým niečim nesúhlasím, ale sú tu ženy, ktoré s tým v pohode súhlasia a ani ich nenapadne hovoriť o pute medzi matkou ( aj keď náhradnou ) a dieťatkom v brušku.
????

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@trikrat_mama Komentár nebol adresoavný len Tebe, ale tak celkovo " do pléna" 😀, .

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 Ale odpovedat mozem, nie ? 🙂

Odpovedz
12. máj 2017
avatar
Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 no nahradne matky je kapitola sama o sebe,vacsinou su to zeny,ktore to robia pre peniaze,jedina ich motivacia su peniaze,horsie,ze sa to zacina v nieltorych staroch legalizovat,vlastne sa zrieknu prava na dieta uz pred jeho pocatim,mozno sa mylim ale tieto zeny mi pridu bez chrbtovej kosti a akeholkovek kusku rozumu,citu

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 ale to uz je o inom

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@kacoorka Hej, trochu z iného súdka je to, ale tiež tam ide o vynosenie dieťatka, porodenie a "posunutie" ho inému. Pri tejto téme tak málo ľudí spomenie puto, ktoré vznikne počas tehotenstva. Pozerá sa len na to, že niekto má "právo na dieťa".

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@kacoorka ja s tebou nesúhlasím. mne mama raz povedala(už len za to že to povedala som jej neskutočne vďačná a obdivujem ju, aj keď by som to od mamy asi nikdy neprijala), že ak by som nemohla mať dieťa a bola by taká možnosť(ešte nevedela, že ani dovtedy to u nás nebude), tak by mi to dieťa vynosila. áno, asi vo väčšine prípadov to tie ženy robia pre peniaze. ale nevidela by som nič zlé na tom, keby kamarátka ktorá už má deti a vie, že jej taký počet stačí(alebo že si kedykoľvek môže spraviť s manželom ďalšie) vynosí neplodnej kamarátke ktorá sa neskutočne trápi dieťa. koľko šťastnejších žien by bolo...

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@verra66 veru. Ja by som tiez nemala problem vynosit napr. kamaratke, keby je to riesenie pre nich. Matku predsa nedefinuje to,ze bola tehotna,alebo ze porodila, ale ta, ktora po cely zivot miluje.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@verra66
@wayfarer No vidíte, ako rýchlo ste zmenili pohľad ... a pri tom je to to isté : žena vynosí a porodí dieťa a zriekne sa ho. Žiadne city počas tehu ? Žiadne puto odrazu ?
V prípade -náhradná matka - účel svätí prostriedky ?

Neberiem vám názor, každý si môže myslieť, čo chce.
Môj názor na to som spomenula vyššie, dôvod je : dieťa nie je právo, ale dar a nikto by s týmto darom nemal kupčiť.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 nech sa snazim ako velmi, nerozumiem v ktorom bode si protirecim?

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@wayfarer veci/skutky, by sa mali nazyvat spravnymi slovami - babatka opustili....napísala si. A dobre si napísala podľa mňa. Ja si to myslím tiež.
A vtedy keď dieťatko vynosí náhradná mama, tak ho neopustí ?

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 ano opusti. Aby sa ina mohla stat mamou. (A pokial sa nemylim, vajicko aj spermia z ktoreho vznikol plod,patri tomu paru, cize geneticky tam nie je nic z tej matky ktora plod vynosila. To ze moze vzniknut puto nepopieram...ale nepride mi to tak odsudeniahodne) naopak povazujem to ako pokrok mediciny v prospech parov, kde zena nemoze svoje dietatko vynosit....

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@wayfarer Čiže účel svätí prostriedky.
Nie vždy je to tak, že obe pohl. bunky sú toho páru, niekedy ani jedna, niekedy len jedna ( napr. keď ide o gayov, ktorí si dajú vynosiť dieťa ).
Pokroky medicíny dnes čím ďalej zabúdajú na úctu k životu. Ale táto téma ( náhradná matka ) má veľa dier aj inde. Určite sa dá nad tým diskutovať ešte zo všelijakých aspektov.
Na jednej strane sa tehotenstvo vyzdvihuje, aké je dôležité pre celkový dibrý vývoj človiečika, na druhej strane už to tehotenstvo zrazu nie je také dôležité.
A samozrejme nikoho neodsudzujem, nemám právo, len mi to prišlo porovnaniahodné, že je to takmer totožná situácia a hneď vyvolá inú emóciu, iný pohľad.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 ano mas pravdu - nemas pravo odsudzovat nikoho nazor ani rozhodnutie (pokial nezasahuje do tvojej slobody), co v tomto pripade ani zdaleka. Svoj nazor s uctou k zivotu skus do oci povedat dietatu, ktore vynosila cudzia zena. Ze to dieta tu z "ucty k zivotu" nemalo vobec byt

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@wayfarer Konkrétne také dieťa nepoznám, ale je to téma, ktorá je veľmi kontroverzná a v dnešnej spoločnosti aj aktuálna.
Pochopila som.
Idem si svoj názor s úctou k životu strčiť za klobúk.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 a keby poznas?sadnes do auta a ides mu to vysvetlit? 😲 ok, tuto poznamku som si mohla odpustit... posledna vec, myslim ze si ma nepochopila - ja mam velmi velku uctu k zivotu - k svojmu aj tych druhych, a nikoho nechcem odsudzovat a uz vobec obmedzovat v osobnych rozhodnutiach - a uz vobec nie v pripade, kedy vznika novy zivot ❤

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@wayfarer Určite nie, nikdy by som to neurobila, to dieťa predsa za to nemôže. Prečo by som to robila ? Nie som bezcitná. Práve naopak. Aspoň dúfam 😁.
Príklad : poznám ženy, ktoré podstúpili uo a napriek tomu, že ja s ich činom nesúhlasím NIKDY som im nepovedala, že to nemali urobiť - z úcty k ich bolesti a trápeniu. Povedať môžem akurát, že s tým nesúhlasím a že JA by som volila inú cestu.
Čo si myslím, že nie je nič zraňujúce a ani odsudzujúce pre tú ženu.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 ja tiež neviem, kde som zmenila pohľad?

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@verra66 tiež si myslím, že tá mama ak nie hneď, tak raz to možno bude ľutovať(kiež by nie, určite by to pre jej psychiku bolo lepšie) alebo sa minimálne zamýšľať, čo by bolo keby...

A žena, ktorá vynosí dieťa ( niekedy je tam aj tá jej vlastná pohl. bunka ) ako náhradná matka to ľutovať nebude ?
Prečo ?
Veď tiež s tým dieťatkom prejde kus cesty spoločne, porodí ho a potom sa ho zriekne.

Len diskutujeme - prosím neber to nejak osobne alebo hneď že posudzujem. To vôbec.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 veď možno aj náhradná mama raz bude mať výčitky. to som písala len ako konštatovanie, čo si myslím. nie ako hodnotenie, že dať dieťa na adopciu je zlé a vynosiť dieťa a vzdať sa ho je dobré. podľa mňa sú obe možnosti dobré ak pomôžu neplodnému páru... plus tá náhradná mama v tom zmysle ako som to písala ja by s tým dieťaťom mohla byť v kontakte, a tiež by videla ako tým niekomu pomohla.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@verra66 Tie ďalšie kontakty v prípade náhradnej matky ... no vidím to biedne - keď si dajú vynosiť dieťa na druhom konci zemegule. To ozaj len ak niekto z príbuzenstva by vynosil, ale ináč asi nie.
Píšeš, že obe možnosti sú dobré, pozeráš asi viac tiež na ten cieľ, než na spôsob.

Nepresviedčam Ťa o svojej pravde, ale ako som písala vyššie je to veľmi kontroverzná téma aj z iných nielen z etických dôvodov.
Zároveň však sú k nej ľudia akýsi zhovievaví.

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

@zuzana1404 ja neodsudzujem ani spôsob/prostriedky. ja nie som ani proti umelému oplodneniu, ani proti potratom...

Odpovedz
12. máj 2017
avatar

Neverím, že by ste to fakt vedeli kamoške vynosiť dieťa. Mne tak raz moja švagriná povedala zo srandy, že im výnosim ale toto by som nikdy nedala a celý život sa pozerala na moje dieťa u môjho viem, že brata ale ved tých 9mes to puto uff, toto by som nedala. Darovanie vajíčok, či čosi také určite áno ale vynosiť niekomu dieťa ani za miliardu

Odpovedz
19. dec 2017