icon

Ahojte 🙋‍♀️
Potrebujem radu, maly je od zimi takmer nonstop chory tolko co doberie lieky po týždni 2, sa mu spustia sople a nasledne kasel,
Na alergo sme uz boli, ja uz neviem co s nim, uz ma 4 antb. Za sebou, posledne dobral pred 2 tyzdn. Cca..
Nejake babske rady na kasel, pride mi to trz akokeby mal neskutocne veľa hlienov, a steka mu to dole

avatar

Ja odporúčam cibulovy vývar moja mala ma už aj mandle nosné von a stále sople zátka jej to a toto nám fest pomáha

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Imunológia a zatiaľ asi len niečo na rozpustenie hlienov. Sinupret, flamaved... A ešte ak babsky recept, čo ja skúsenosť nemám ale počula som že jazvečiu masť potierat hrudník.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Skúste ORL a vysadiť mlieko.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Tymianovy sirup a mast

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Pri ATB treba brať aj vitamín B komplex na imunitu

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Imunolog, ORL (pozrieť mandle poriadne aj polypy v nose) a súhlasím vysadiť mlieko.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Domáci tymianovo-slezovy sirup

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Ja odporucam hľadať pricinu inde... Deticky du naviazane na mami. Za vsetky chotoby a urazy do 7r moze rodič. Sama vidite, ze tu su lieky zbytocne. Tymi atb ho nicite, velmi mu ublizujete. Skuste sa pozriet na fungovanie vás, vadej rodiny a vztahu. Ci je to ok... Ci zijete v sulade. Keď budete vy šťastná, malicky rovnako. A zazracne vyzdravie 😉. Tak teda vela šťastia, tozvahy s múdrosti. Jedine vy mu mozte pomoct....

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@anjelicek26
@veendulka 9nmesacmemu mam vysadit mlieko? 😯😯

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@mojoko 😏😏 hmm no ja som stastna a spokojna mam dve krasne deti, nic nam nechyba, samozrejme mame obcas nejake problemy no tym zial nezabranimn, a aby kvoli nim ochorel 😳 hmmm neviem

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 uf to som nepozerala vek. Tak potom aj odber krvi na bielkoviny kravského mlieka a ak kojis tak aj na gastro laktózu a vysadiť jogurty... Ekzémy nemá? Tvrdé kakanie? To je hrozne také malé bábo a už toľko antibiotík, najvyšší čas nájsť príčinu. Som myslela, že škôlkar 🙈

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mojoko tak toto som este nepočula....aj moja dcera byva často chora a čuduj sa svete doma vsetko ok.... Proste niektoré deti su chorlavejsie bohužiaľ

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Mlieko? Umele, ci materske?

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@anjelicek26 nedavno som prestala kojit,ma nutrilon
Exemy nema akuraz ma okolo ociek taku krupicku,,, jogurt nepapa,

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@mojoko 8, 5m kojeny 1 mesiac necely je uplne na nutrilone

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

9 mes.babo bralo uz 4x antibiotika????!!!!

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@anjelicek26 ja som si myslela ze to nosi mala zo skolky a nanho sa to chyta, boli dkma 2 tyzdne bolo ok 3 dni v skolke a maly je chory

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@mimka17 nech pediatrická vezme aspoň ige (ak mmje v kontakte s alergénmi bude nad normu) a alergiu na bielkoviny kravského mlieka na začiatok. A potom hľadať ďalej. A správ si termín u imunológa, čakáš tam pekných pár týždňov. Vy ako rodičia a svokry tety boli ste na výbere (hrdlo, nos, pokožka), či neprenasate bábätku pasívne nejakého streptokoka/stafylokoka?

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 a výter z nosa mu robila dr? Mne tak staršia preniesla na mladšiu nejakú baktériu skolkarsku, a to staršej nic nebolo, nasadili sa kvapky a bolo to ok

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Na vytere🙈

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@mojoko 3,,bral urcite to 4 si niesom celkom ista ci sa mi to uz nemyli, trz bral 2x po sebe

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mojoko toto jej nepomôže, ak malo bábätko zvýšené crp, tak čo mala lekárka robiť? Určite im to nedala bezdôvodne. Treba hľadať riešenia do budúcna, čo bolo bolo.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@anjelicek26 nebrala mu este vyteer, ale dostal uz aj 2 pamycon kvapky do nosa, to su vraj toez antb.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

tak este pockam den, a pojdem k dr no a opytam si to vsetko co radite...

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Dvoje antibiotika do roka spodobia to, ze uz nikdy nikdy nikdy nikdy, milionkrat nikdy nedostanete crevnu floru do povodneho stavu. Nikdy. Ak nefunguje črevná flora, imunitny system nenaskoci. Skoncite s liekmi a mate co robit aby sts mu travenie dali do poriadku. Ziadne probio z lekarne. Bio obchody a investovat. Min.pol roka pravidelneho uzivania a nieco zbadate. Kravske mlieko v ziadnom prípade. A ziadne mliecne vyrobky!!! Pribinaky a podobné chujoviny, sladene... Sem tam kys.smotana alebo selsky biely jogurt. Nic ine mliecne. Nic.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 tak výter treba, neviete s čím bojujete. A aj ty a manžel u obvodnej. Vy nemusíte byť chorý, ale bábätko to môže vždy chytiť, vy máte lepšiu imunitu. Nenechaj sa odbiť 😘

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Zmenit doktorku. Ak je do choroby dieta este ockovane......no bieda.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 nepamätám ake presne lieky vtedy dostala, ale pamycon jej vtedy na to nezabral, maly si asi fúkať noštek este nevie, tak len často odsavaj, aby mu to nestekalo a zvlhcuj morskou vodou

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Je to tvrde, moje slova, ale je to tak. Choroba ma v prvom rade vzdy vnutornu pricinu. Vzdy. A deti sú cistucke, nepoznacene, nrmaju chyby. To tie naše sa prejavuju na nich. Rozmýšľajte, kde je chyba, lebo je. Mne klamať mozte, jemu nie, on je vase zrkadlo....

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@mojoko nemam pocit aby bola dr zla, ja som spoko, ak by hrozilo niexo zle isto by nedala,,
Malemu po antb. Hrozil zapal pluc povedala ze nemoze ho nechat len tak,,, dala dalsie,, preto,,
Ziadne pribinaky nema a dokonca nemal este nic mliečne,,

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

My máme ten istý problém stále sople chvilu prejde potom zas, vznikne z toho kašeľ 2 krát sme už ležali čaká nás alergologia v júni mal aj antb 2 až 3 krát tiež pamycon boli sme aj u krčného,robili aj crp bolo ok,krv mal tam niečo ani neviem názov tak čakame uvidíme čo bude na alergo

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@mariakubasova tak hladajte príčinu 😂 ale nie no som rada ze mame rovnaky problem, že niesom sama v tom, som sa citila vadna,
A aj ked som niekedy mala pocit, že som dobra matla v tomto momente po precitani komentara som stratila aj posledne % 😂😂😂

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 zmen lekarku.
Rozkojit nechces opäť? To by pomohlo;). Zaviest vhodne probiotika a zvazila by som odklad ockovania.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 príčinu nájdete, neboj. My sme mali tiež hodne náročný "zdravotný prípad" doma, kým sme zistili,kde je problém prešli dva roky. Má genetickú vadu. Strašné zriedkavu. Ale pointa in chorý dva roky stále a ďalšie deti zdravé, dve ešte antibiotiká ani v živote nemali, jeden raz. To proste nie je "zle rodinné prostredie", ked má dieťa vrodenú vadu🙈🙈Ale odbacam od témy, zisťuj, vybojuje si to svoje, riešenie určite nájdete. Čo vieš sama spraviť sú tie vytery ty a muž, možno už to vám pomôže. Lebo také malé bábo je hlavne doma (ak teda nechodíte plávať)

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 nie nieste vadna ste dobra matka ako kazda z nas ja mam 4 deti prvé 3 zdrave odmalinka sem tam soplik ci chripka alebo viroza nic vazne a tento moj posledny drobcek stale chory mal 1 rok uz mam z toho stres a aj strach snad niečo pomoze a pridu na to co im je lebo trpia oni a aj my keby viem ako mu pomoct urobim to hned

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@isabellaa pochybujem, odislo mi mlieko, same, dr meniť nebudem isto, lepsiu ubnas nenajdem, nemam pocit, že mi nerobí svoju prácu dobre

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Robí mu crp keď mu dáva antibiotika?

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@sasenkas33 nie 😏
Vacsinou iba pocuje ze mu piska pri dychani alebo chrapusti,
Raz ju zastupovala druha ta je staršia uz a sama povedala ze musi na to dychamie,,
Ked dostane ant. Tak kvoli dýchaniu,
Nie len kvoli soplom

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 toto by bol dôvod pre ktorý by som hneď menila Dr..

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 aj ja mam 5 mesacne kojene babo ktore je uz dva mesiace zahlienene a pokasliava. Mal raz atb a 2x pamycon. Okrem toho ziadne ine priznaky. Ziadna teplota, vytery v poriadku, crp vzdy v norme, jest mu chuti a neposobi ani choro okrem zahlienenia a pokasliavania. Dr spomina alergie ale ze najprv mam este skocit na plucne. Okrem toho som vyskusala lieky na zahlienenie, morsku sol a kazdy den inhaluje vincentku. Tiez som z toho uz zufala. Vy ste boli na alergologii? inac tiez mam skolkara a mysleli sme ze on to domov nosi ale asi bude problem inde

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

A pľúcne? Tiež by som to dala na zoznam, či nemá horšiu kapacitu pľúcok alebo nedoliečené zápal, predsa len pľúca sa hoja aj 6 týždňov. Držím veľmi palce. Chápem, že ak je návrh na zápal pľúc, lekárka nespekuluje a dá antibiotiká.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 určite poziadaj O vyter. Dcéra 3,5r chodí do škôlky. Vo februári mala prvé atb A teraz ma druhé. Ale vzdy az na zaklade crp. Mala ho vysoke. Mala husté zlto zelene sople.samozrejme spravila vyter A vyšiel pozitívny na hemofilus.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Ja neporadim ale chudatko uz 4x ATB do roka. Mala mala do roka tusim 1x ... strasne ked su deti chore :-/

Odpovedz
15. máj 2019
avatar
mimka17
autor

@anjelicek26 podla mna ak sa znova objavime u dr, sama nas poposiela,starsie dcera bola tiez chodlava a to vsetko e robili a poposielala nas vsade,,,

@veroniq85 ano poslala nas trz na alergo, ze najprv skúsime to kedze on ma aj priznaky nejakej alerflgie, stale si skriabe ocka nos, kycha aj 15x do dna

@anjelicek26 urcite si opytam vsade papiere

A edte k tomu prve ant. Mal ako 3 mes cca dalsie mal brat na vianoce ale tie som odlozila, sme och mali pre istotu, a po vianoc. Sme sli k dr ci ich nasadit tak sme nemuuseli trz sme dostali marci ant. A po 2 tyzdnoch sme sa vratili lebo sa mu to vratilo a dostala dalsie antb.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@mimka17 tak to by mohla byt aj alergia. Mne povedala ze najprv nech vybavim plucne. A vraj na alergo su dlhe cakacky Ale ja asi aj tak pojdem radsej sukromne tak snad tam az take nebudu. A mne moja dr na rovinu povedala kedze vsetko ostatne je v poriadku ze mi naozaj nevie pomoct ze musim obehnut specialistou. A tiez som z toho nanervy lebo prvy syn bol do troch rokov raz chory a to mal anginu. A toto druhe babo nonstop.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

Ahoj, mam dve ratolesti v zariadeniach, cize viem, o com hovoris, sopel/kasel bol u nas pravidelnostou, pokial som nezacala patrat vo svete ako sa riesia sople inde, nakolko dcera chytala aj laryngitidy, tak ma to celkom zaujimalo.
Objavili sme nosne sprchy so slanymi roztokmi, prv som to objednavala zo zahranicia, ale teraz to uz maju aj u nas - https://www.cistynos.sk/nosne-sprchy, fungujeme na tom kazdy kazducky vecer, akonahle pridu zo skolky/z kolektivu, tak v ramci vecernej hygieny umyjeme zuby a nos – pravidelnost ako pri zuboch. Tympadom bacile zo skolky vyplachnes, nestihnu sa rozmnozit a frekvencia soplov/kaslov/laryngitid sa vyrazne znizila. Vo vela krajinach sople neriesia/neliecia, ale vyplachuju, aby nezatekali a nesposobovali dalsie problemy, mne sa to paci a aj sa nam to osvedcilo. Deti mi este nebrali atb, sople a kasel, kde tu pridu, ale rychlo aj odidu, nie je to vseliek, vtedy vyplachujeme aj rano a takto krasne fungujeme, bez vazneho chybania v skolkach. Vyplachovanie s nosou sprchu sa uz u nas zauzivalo ako pravidelnost, bez toho uz ani spat nejdu, napozerali sme si videa, co su pod produktami, doteraz sa na tych detickach smejeme, uzasni su, deti pochopili, preco to robime, tak parada! Mega odporucam. Vsetko dobre.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@lenkabogy ano nosna sprcha je fajn ale pre vacsie deti, ktore uz chapu, ze nesmu dychat pri tom nosom ale ustami a nie pre 9 mesacne dieta.
@mimka17 ked mu nerobi crp tak asi ani nema ten pristroj ci? Da sa kupit aj domaci test na crp ale v tvojom pripade budu lepsie vsetky mozne stery dat urobit ako ti radili a urcite mu nasad probiotika, aj ked neuziva atb, je to dobre na imunitu a vela cecka

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@0kristina0 Jasne, ze pre vacsie, 3+ vekovo, kolegynka nepise, ake velke dietatko ma problem a reku, ze ked tolko atb uz bralo, tak ma tak napadlo, ze asi bude skolkopovinne. Tak beriem spat 🙂 V tom pripade Dcko v kombinacii so zelezom je topka na imunitu, ja davam v zimnom obdobi ryby tuk a cucoriedkovy sirup, inac netusim, co tak malemu bejbinku dat. Mpoznbo je to aj v kombinacii so zubami, kedy je telicko oslabene a casto ked idu zuby dietatko dostane nejaky virus, ale urcite by som to neriesila atb, skor slane kvapky a odsavat a byt veeela na cerstvom vzduchu, podlozit hlavicku. Vsetko dobre.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@lenkabogy ona vek potom spomenula v jednom z komentarov, ano suhlasim rybi olej je super, velmi si pochvaluju dr.mollers, tiez ho planujem zaviest dcere ked pojde do skolky len ci mi ho vypije je otazne

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@0kristina0 Ano, presne ten jedia moje deti a kde tu aj ja s nimi, kupujem s citronovou prichutou, je velmi prijemny 🙂

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@lenkabogy Ahoj Prosím ťa V akom veku ste začali. Už som nad tým uvažovala. Mám 3,5 ročnú ale bojím sa že jej to zatecie do ucha.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@lenkabogy A ešte Prosím ťa ktorý Z tých produktov?lebo ja som rozmýšľala nad konvickou

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@drobec336 Pri detoch (4r a 5r) sa mi to osvedcilo ovela viac ako konvicka, kedze sa tam nenaklana hlava a viem si regulovat tlak. Vyplachujeme od 3 rokov, aby sa bacile z kolektivu vyplavili a nestihli sa rozmnozit, dcera tiez mala zvacsenu nosnu mandlu, ale pri drzani dutin v cistote sa krasne zmensila a nebol potrebny vyber. Pri nosnej sprche musi len dietatko drzat hlavu rovno nad umyvadlom a dychat ustami, nezadrziavat dych. V porovnani s konvickou ako som uz pisala, treba hlavu naklanat a tecie to gravitaciou, nevies to nijak ovplyvnit. Ked chytia nejaku soplovu virozu tak vyplachujem aj 3-4x denne, nech to ide prec, vacsinou po 3-4 dnoch neviem, ze mali sople. Ale naj je to robit ako prevenciu, aby sa nos a prinosove dutiny drzali ciste.
Dolezite je fakt dychat pri tom ustami ako havko a potom to netecie nikde inde, len to ide jednou dierkou dnu a druhou von. Starsia ma 240 ml sprchu a bracek (4r) ma tu detsku verziu 120 ml sprchu. Vsetko dobre.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@lenkabogy Ďakujem. Na jeseň pôjdem do toho.teraz idem dávať ešte probiotika do nosa najskôr.

Odpovedz
15. máj 2019
avatar

@anjelicek26 moze mat pravdu.. moj zas kakal riedko a vela a zahlieneny.. no potvrdena abkm, takze v 10mesiacoch sme vysadili mlieko uplne, a kedze som kojila tak aj ja... uz ma testy negativne. len stale kaka riedko. tak ideme na gastro.

Odpovedz
16. máj 2019