Príspevky pre registrovaných používateľov sa ti nezobrazujú.
    19. jún 2017    Čítané 814x

Domaci gel na vlasy

Pre vsetkych co nechcu vlasy pretazovat chemikaliami, silikonmi a vysusovat alkoholom obsiahnutym v klasickych geloch na vlasy, ale aj pre tych bio-eko sialencov, co maju radi vsetko prirodne, tu je recept na skvely gel na vlasy.

Ja ho pouzivam vyse mesiaca, je skvely, krasne hydratuje a dobre drzi. Ak by ste chceli zlepsit jeho kvalitu, primiesajte este do horuceho cajovu lyzicku medu.

Tu je recept

2hrnceky vody

1/2 hrnceku lanovych semiacok,

varime zhruba 5 minut, zacne sa na povrchu tvorit biela pena  a ked vytiahnete varesku pri miesani, vidite ako sa vam taha taky hnusny sliz. (Vtedy je hotovy).

Cedite este horuci do sklenenej nadoby, po vychladnuti vydrzi v chladnicke zhruba 2 tyzdne.

7. mar 2017    Čítané 151x

Navsteva Pariza s dvoma detmi (autom)

V Parizi sme sa zastavili po ceste domov z Disneylandu, stravili sme tam len dva dni: sobotu a nedelu.

Ubytovani sme boli v okrajovej casti pariza v Hotel Novotel Paris Creteil le Lac, celkom fajn ubytovanie, za rozumnu cenu, 2 noci (maju aj restauraciu priamo v hoteli, my sme v nej vsak neboli, takisto sa daju priplatit ranajky).

Kedze sme boli mimo centra Pariza, museli sme sa tam nejako dostat. Moj sikovny manzel vystrachal na nete, ze ked zaparkujeme auto vo Parc Flora pri Chateu de Vincennes, da sa tam stat zadarmo cely den, ale parkovisko sa rychlo zaplni, treba prist rano. My sme tam boli vzdy okolo osmej rano a miesta na parkovanie este boli volne.

Inak toto je velmi oblubeny park medzi parizanmi, a my sme parkovali cez vikend, takze mozno cez tyzden je to problematickejsie. Z hotela do Parc Flora to bolo asi 14 minut autom)

Z Parc flora (na metro mape hladajte zastavku Vincennes) je metro a aj autobusova stanica (celkom velka a je to aj konecna metra) asi 10 minut pesi, takze sme si kupili celodenny metro listok na 2 zony a to pokrilo vsetky pamiatky v centre(deti do 4 rokov maju metro zdarma, dospelacky listok bol 7,4e)

Metro je celkom prehladne a ked som ho dokazala navigovat podla mapy aj ja, tak to uz je co povedat 🙂, hlavne treba vediet ked vychadzate zo stanice, na ktorej ulici chcete vyjst von 🙂 - to vam usetri vela casu, bo my sme vzdy vysli len tak, ako dvaja strateni, (ked sme sa poucili, vedeli sme si to aj lepsie naplanovat 🙂

My sme so sebou tahali aj kocik, no co vam budem vraviet, je to celkom obtiazne, pretoze vytahy v metre skoro neexistuju, manzel musel tahat kocik po schodoch hore dole, ale zase v kabinach metra bolo dost miesta aj na kocik (problem bol sa tam len dostat).

Od Notre Dame sme sa presli pesi popri rieke az do Louvre a odtial pesi po Shamps Elysses az k Vitaznemu obluku (manzel s tou strasou sli hore, ja som strazila tu mensiu co spinkala v kociku). Odtial sme sa sli najest do Mc Donalds na Champs Elysses (sme to slubili detom) - inak len tak davam do pozornosti, ze Mc Donalds predava aj makronky 5 kusov  stalo okolo 4e 🙂 (2 menicka pre dospelych a 2 happy meals nas vysli na 24e).

Odtial sme sa pesi presunuli k Eifelovke, je to asi 15 minut chodze. Tu sme stihli ked sa prave zacalo stmievat, bola krasna so zapadom slnka. Zisli sme pomaly dolu, presli cez rieku, aby sme si ju obzreli aj z druhej strany a manzel sa tesil na to ako ju uvidi trblietat sa (kazdu celu hodinu, na 5 minut) - je to paradicka 🙂

Pomaly sme zase presli cez most a metrom (priamou zltou linkou cislo 1) sme sa dostali  na Vincennes stanicu k autu. Ked sme sa vratili do hotela, bolo cosi po 21.00.

No a v nedelu rano, sme to absolvovali k Eifelovke znova, bo manzel s deckami chceli ist hore (ja nemozem, mam hrozny strach z vysok), takze sme stali v rade na listky uz o 09.20 - odporucam tam stat mozno aj skor.  (inak da sa ist zdarma pod Eifelovku, ale musite prejst security checkom).

Ja som zatial nakupila suveniry od poulickych predavacov (naozaj predavaju 5 kluceniek eifelovky za euro 🙂 ), trochu som posmelinovala, nakoniec som skoncila s desiatimi eifelovkami, troma magnetkami a piatimi pohladnicami- jasne ze vsetko za vyhodnu cenu 🙂

Ked decka zliezli dolu, trosku sme sa este pomotkali, pokochali vezou a sli k autu (zase metrom po zltej) a odtial uz domov :(

Bolo krasne, dva dni nam stacili na to, aby sme videli, to co sme chceli vidiet, urcite sa v buducnosti vratime.

7. mar 2017    Čítané 210x

Disneyland Pariz, ubytovanie : Santa Fe hotel

Disneyland Pariz- Hotel Santa Fe:

jeden z lacnejsich Disney hotelov, ale priamo v areali, asi desat menut pesi do Disney parku. Ak pridete autom, mozete parkovat priamo pred svojou izbou. Vybavenie izieb je jednoduche, na izbach nie je kanvica, ale ak si zaziadate, zapozicaju vam zdarma.

Ranajky sa podavaju od 07.00, odporucam tam na tu siedmu byt, pretoze potom sa dlhsie caka. Ranajky su formou bufetu a podavaju sa v budove hlavnej recepcie. Cely hotel je tematicky ladeny k filmu Cars, cize ako male americke mestecko a hlavne je tam Mc Quee.

My sme tu spali len jednu noc, bol to najlacnejsi hotel co sa dal v okoli zohnat, pre styri osoby s ranajkami nas to vyslo 66libier.

Inak odporucame, je krasny, cisty, hlavne Disney- ak mate listky do parku, tym ze byvate v Disney hoteli, mate skorsi vstup, tzv. Magic hours- cize uz od 08.00, park sa oficialne otvara pre verejnost az o 10.00.

7. mar 2017    Čítané 92x

Disneyland Pariz: ubytovanie: Davys Crocket ranch

Disneyland Pariz: Davy Crocket Ranch

ubytovanie pre tych co do Disneylandu soferuju a chcu sa vyhnut ubytovaniu priamo v hlavnom parku. Vhodne pre tych co sa chcu sami stravovat, kuchyna je plne vybavena: umyvacka, chladnicka, mikrovlnka, elektricky sporak, kavovar, vonku na veranda sa da grilovat. Do disneylandu je to asi 10 minut autom, parkovanie v Disneylande mate zadarmo (inak je to 20e/den).

Hlavna recepcia ma shop, kde sa daju zakupit suveniry , ale aj jedlo (ako mlieko chlieb, zelenina), takisto je tam velka restauracia formou bufetu, cena na osobu sa pohybuje okolo 30 eur, deti do 3 rokov jedia zdarma.

Pri hlavnej recepcii je takisto bazen , so vstupom zdarma, je kryty s toboganom a virivkou (rukavniky a kolesa na plavanie vam pozicaju zdarma).

Aksi zaplatite ranajky, tie si musite chodit osobne vyzdvihnut (podaju vam taky balicek s pecivom, cereliami, dzemom, kavou, mliekom) do takeho akoby stanku na tej ulici kde ste ubytovani.

Ubytovanie je v statickych karavanoch (take chutne malicke chatky pre 4 alebo 6 osob), su velmi dobre vykurovane, my sme boli vo februari a bolo teplucko, maju aj klimatizaciu na leto.

3. mar 2017    Čítané 75x

Pariz a Disneyland pariz - nas cestovny itinerar v skratke

Nedela

Prijazd do Santa Fe okolo 19.30. rychle ubytovanie a skora noc pre vsetkych, aby sme boli rano cerstvi vyspinkani.

Pondelok

Skore ranajky o 07.10, vypratanie izby a pesi do Disneylandu (asi 10 minut prechadzka okolo Sequiola lodge, mostom cez rieku a do Disney parku okolo Hotel New York.) Auto sme nechali zaparkovane pred Santa Fe.

Z parku sme sli skor, o 16.30 aby sme sa mohli checknut do Davy Crocket Ranch. Nakup vo Val de Europe.

Utorok – piatok

Kazdy den v parku od 08.00, niektore dni az do 21.00. stihli sme aj kupanie v bazene.

V piatok rano sme sa zbalili , stravili sme este posledny den v parku a vecer sa presunuli do dalsieho hotela v Parizi, kde sme dorazili okolo 20.00.

Sobota

Pariz- metrom a pesi, videli sme Notre Dame, Vitazny obluk, Louvre, Eifelovku. Obed v Mc Donald na Champs Elysee.

Spat vecer na hoteli.

Nedela

Pariz- nabalili sme auto a este sme stravili doobedie v Parizi, vystup na vrch Eifellovky, obed v Mc Donald na Champs Elysee a cesta domov.

3. mar 2017    Čítané 126x

Disneyland Paris autom

My sme cestovali z UK, takze nasa cesta bola zaujimava, bo sme sli aj trajektom.

Nebudem vam vypisovat ako dlho trva cesta a podobne, kazda z vas urcite vie ako sa vam najlepsie cestuje, ako casto musite stat, ci vam treba po ceste niekde prespat.

Ziadne dialnice po ceste do francuzska by nemali byt spoplatene (naposledy sme tak sli minuly rok, mozno sa nieco zmenilo, opytam sa muza), jedine niektore useky vo Francuzsku.

Niektore francuzske dialnice su spoplatnene, takze funguju systemom mytneho. (ten kusok dialnice z Davy croccet ranch do disneylandu je zdarma) Pri vstupe na spoplatnenu dialnicu vam pri barierach vypluje masina listok a ked vychdzate z dialnice, tak zase strcite listok do masiny a zaplatite.

Ak neviete po francuzsky, nebojte sa, na tych masinach (vyzeraju ako velke bankomaty) sa da zvolit jazyk, je tam nemcina a anglictina. Mytne sa da zaplatit kesom alebo kartou, ak platite kesom – da sa zaplatit papierovymi bankovkami a dostanete aj vydane.

Povinne vybanie auta vo francuzsku je velmi podobne ako slovenske, musite ma trojuholnik, vesty, nahradne ziarovky a testovacie zariadenie na alcohol (dvojbalenie- vid foto), ktore dostanete kupit na benzinkach.

Parkovanie v Disneylande je 20e/den, ak byvate v urcitych Disney hoteloch, kde sa da parkovat napr. Santa Fe, Davy crocett ranch, parkovanie v Disneylande je zdarma, ak im pri vstupena parkovisko ukazete svoju hotelovu kartu.

Z Davy croccet ranchu do disneylandu je to asi 10 minut autom, takisto asi 10 minut autom odtial je Val de Europe, obrovske nakupne centrum, s parkovanim zdarma, ktore ma velky supermarket Auchan, na nakup potravin (supermarket sa nachadza na pod schopping centrom v prizemi).

3. mar 2017    Čítané 543x

Disneyland Paris, tipy a triky

Zatial len takto, ak ma este nejake veci napadnu, dopisem.

Pripadne ak mate nejake otazky, kludne piste, rada odpoviem a dopisem.

1. Popredu sa da online pozriet tyzdenny program, ktory vychadza vzdy v nedeli na tyzden ktory zacina pondelkom.
    2. Takisto Disneyland oficialna stranka uvadza informaciu, ktore atrakcie budu kedy uzatvorene, takz ak mate zaujem o urcitu atrakciu, odporucam pozriet toto dopredu, aby ste si vedeli dovolenku naplanovat popredu.
    3. Takisto odporucam planovat pobyt na vtedy ked nie su prazdniny vo Francuzsku a UK a cez tyzden byva ovela menej ludi ako cez viked = mensie cakacie doby vsade.
    4. Odporucam stiahnut oficialnu disneyland paris applikaciu do telefonu, ktora ukazuje aktualne cakacie doby, ma interaktivnu mapu parku a vselijake ine vymozenosti.
    5. Ak ste sa rozhodli kupit si cely balicek hotel = park = strava, (aj tzv meal plan – stravu) a chcete jest v urcitych restauraciach, odporuca sa tie najvychytenejsie (Auberge de Cendrillon – obed alebo vecera s princeznami) zarezervovat tri mesiace dopredu aby ste mali garantovany stol, hlavne pocas skolskych prazdnin. (inak len pre zaujimavost, ak nemate ten najdrahsi meal plan, jeden obed pre 2 dospelych a 2 deti stoji 250 eur +drinky)
    6. V parku je vela fontaniek s pitnou vodou, ktore sa vacsinou nachadzaju vonku pri toaletach, takze sa oplati vziat si so sebou flasu, aspon takto sa da ustrit na napojoch, hlavne v letnych mesiacoch.
    7. Vyuzivajte Fast pass- servis zadarmo, na najvychytenejsie atrakcie, staci prist k vami vybranej atrakcii ( nie vsetky maju tento servis) a oskenovat svoju vstupenku- vytalci vam listok s casom, kedy sa mate vratit naspat a nebudete musiet cakat v rade, hned vas vezmu dnu. Pocet Fast passov na den je limitovany, takz odporucam toto spravit ako prvu vec ked vojdete rano do parku
    8. Pripravte sa na to ze prejdete minimalne dvoma kontrolami a skenovanim tasiek nez vojdete do parku.
    9. Disney ponuka pushchair hire- mozete si prenajat kocik- 20e/den, nie je polohovatelny, ale odvezie aj 6 rocne deti
    10. Ak ste dvaja dospeli s malymi detmi, ktore nemozu ist na niektore atrakcie, kvoli vyskovym obmedzeniam, mozete vyuzit “Baby swap”, ktory je zadarmo a znamena to ze najprv ide jeden s rodicov a potom ten druhy, v podstate sa vystriedate pri babatku bez toho aby ta druha osoba musela stat zase v rade.
    11. Ak mate so sebou male deti, a radi sa obliekaju do Disney kostymov, odporucam vam vziat princeznove satya pod. Velmi si to uziju a vsetci zamestnanci ich budu zdravit ako princezne. (ma to aj ine vyhody ako napr. Pri Frozen sing along show, kedze boli deti oblecene ako Elzy, mohli sme vsetci sediet vo VIP miestach pre princezne) Deti od 12 rokov bohuzial uz nemozu chodit v kostymoch, aby si ich navstevnici nemylili s oficialnymi Disney postavickami.
    12. Pripravte sa na to, ze vsade sa stoja nekonecne rady, preto vezmite detom nejaku zabavku, aby im to rychlejsie ubehlo.
    13. Ak ste sa rozhodli sledovat poobednu parade (na main street – mam na mysli taku tu procesiu alegorickych vozov), odporucam si obsadit dobre miesta, kludne aj hodinu popredu, uvidite ludi ako sa uz usadzuju, takze tie naj miesta sa obsadia rychlo. Ludia sedia na patnikoch cesty, na smetiakoch atd....
    14.         Ak mate nejaky zdravotny problem, pripadne ste tehotne, oplati sa pozriet oficialnu stranku a zaziadat si o green alebo orange pass, budete potrebovat potvrdenie od lekara, aby ste to vybavili. Vacsinou to znamena ze na tento listok nebudete musiet cakat v radach, a takisto sa to vztahuje na ludi ktori su s vami v skupine. Neviem presne ako to funguje, ale je tu aj taka moznost, ak by ste vahali ci ist alebo neist s napr. detickami na vozicku, ale aj dospelymi, pozrite online, je vela moznosti.
    15. Photopass plus- ak nemate kvalitny fotak, cestujete sami, alebo chcete byt vsetci na fotkach a planujete absolvovat vela stretnuti   s postavickami- je celkom fajn mat Photopass, aj ked je to drahsi spas 60e. Musite si aktivovat photopass ucet online, v obchode v parku si kupite balicek, ktory ma  aktivacnu kartu s kodom, to natukate do svojho photopass uctu a hotovka.  Vacsinou vsetky postavicky maju so sebou progfesionalnych fotografov, takisto aj na niektorych atrakciach su fotopassy a fotky su ako suveniry. (V princess pavilion su fotografi stali)

Odporucam ho nekupovat hned, ale ked absolvujete prvy meet n greet - stretnutie s charaktermi, ktore maju fotografa a oni vas odfotia, tak vam daju taku papierovu karticku photopass. To je vas docasny ucet, mozete na nu zbierat vsetky fotografie, ktore sa vam ale neukazu online, ale mozete si ich pozriet v niektorych obchodoch, a takisto na niektorych meet n greet miestach. Viem urcite ze v Princess pavillion sa daju pozriet fotky, iba podate pani karticku a poviete ze chcete vidiet fotky a ona vam na obrazovke ukaze. Ak za svoj pobyt nazbierate dost peknych fotografii, a rozhodnete sa photopass kupit, kludne mozte aj posledny den pobytu, fotky na vasom docasnom ucte budu aktivne 15 dni, takze sa to da aj dodatocne. Fotky z aktivneho uctu (ak si kupite fotopass) sa daju stahovat v HD kvalite.

Materstvo level 2365987 je ked: sa vam celu noc sniva rozpravka Peppa pig a vy v nej vystupujete ako Mummy Pig :D

preco mi tu nejdu pridat ziadne fotky?? :(

dalsi skvely ulovok z ebay-u.zacina sa mi to pacit. akurat postar priniesol satky, co sme minule vyhrali, su bozske 🙂

este ma napadlo: ake mate skusenosti s kocikom mothercare spin?? dakujem

vyziva navarena, Lucia prihlasena na plavanie, uz sa tesime na buduci tyzden 🙂

baby co ste nakupovali na vertbaudet..co.uk ako dlho ste cakali na balicek? mne sa to uz zda ako vecnost 🙂

teplomer vonku ukazuje 26

totalne zavisla na ebayi 🙂

moje skvele dieta konecne pochopilo naco je flasa a vypila caj. tymto sa oficialne zavislost na mamine konci🙂

toto moje bejby tusim caka len na to aby som jej dala latkovu plienku a ona sa mohla poriadne pokadit 🙂

"Chceš mít doma princeznu? Chovej se jako princ, protože na vola čeká jen kráva."

akosik mi je smutno :(

nasa krpana ledva sama sedi ale uz sa mi popri nabytku zacala stavat, ale velmi skaredo, na spicky. neuskodi jej to ? maminy mate nejake skusenosti s takymi vymyselnikmi?? 🙂

maminy v UK, kuknite na verbaudet.co.uk maju akciu pri prvej objednavke nad £20 dostanete £15 off pre novych zakaznikov (treba nakupovat z novej kolekcie a nie veci v akcii alebo Happy price) + k tomu dreveny vlacik zadarmo!!!!

piaty zubok oficialne na ceste

cely den nic nerobim len odkladam luciu od stolika s televizorom. co uz. musime to tu vsetko konecne ohradit

maminku v UK Pumpkin Patch ma este stale brutalne vypredaje, chodte kuk. nic nestoji viac ako £7 a maju na vsetok sale BOGOF. ja som kupila malej paperovu zimnu bundu a norsky sveter len za £7 (povodna cena £55) 🙂

o chvilu zas na slovensko 🙂