simapett
1. aug 2019
2331 

Ako sa moderná mamička pretransformovala na mamičku tradičnú

Keď som zistila, že som tehotná, okamžite som začala čítať kopec článkov, ako byť top modernou mamičkou. Nakúpila som si more kníh od klasickej „Naše dieťa“ cez Baričáka až po rôzne americké výtlačky, s ktorými som porovnávala ten náš trh s tým zahraničným. Zaregistrovala som sa na rôzne webstránky, aby som sa dozvedela čo najviac o tom, čo sa v materstve teraz nosí a čomu sa treba radšej vyhnúť. Pomaly, ale isto som si do hlavy dávala rôzne tipy a v podvedomí sa zo mňa stávala jedna z tých premotivovaných mamičiek, ktoré vedia všetko najlepšie, lebo veď internet....

Moja drahá mama sa mi snažila poradiť v mnohých smeroch, no často som ju odbila tým svojským „Mami, toto sa už nerobí, hento sa už nenosí či proste NIE“ Moja mamka len krútila hlavou a pri mojich výrokoch a poznatkoch, ktoré som nadobudla bola veľakrát v miernom šoku, no nekecala mi do toho.

Keď sa malá narodila naprogramovala som sa na všetky tie „skin on skin“ – prikladať – žiadny cumeľ – spíme s dieťaťom. Vtedy mi svokra povedala len jedno „aby si nedopadla ako otrok svojho dieťaťa“. Ja som si samozrejme zahundrala svoje a pustila sa s vervou do toho, no na veľa vecí som zmenila názor.

  • Spanie s miminkom je naozaj krásna skúsenosť. Mať pri sebe to malé telíčko je naozaj kúzelné. S makarónom sme sa prvé dni vytešovali a poriadne sme ani nespali len aby sme mohli okukovať tú našú princeznú. Toto magické obdobie trvalo týždeň. Ten prvý týždeň ako mal makarón dovolenku, no a potom vypochodoval zo spoločnej postele, lebo ako jediný živiteľ rodiny sa musí poriadne vyspať. Má pravdu, no odvtedy už len rozmýšľame nad tým, kedy toto mini obdobie prejde, malá bude fungovať vo svojej izbe a my v našej spálni...Nuž obávam sa, že to tak skoro nebude. Jedna moja známa a zaroveň mamička 4 detí mi povedala „ak nechceš prísť o sex, nauč si dieťa spať vo svojej posteli!“ Tak som sa rozhodla, že to teda skúsim, ale až o týždeň, alebo o dva, tri...
  • Skin on skin & prikladať, prikladať, prikladať.......alebo koža na kožu by vám mala pomocť lepšie sa „spojiť“ s dieťatkom a zároveň by to malo podporiť tvorbu mlieka. Nuž, takže takto.... Skin on skin je fajn....mne síce táto metóda mlieko neovplyvnila, ale považujem ju za užitočnú. Malá ma toľkokrát denne ogrcia, že chodím po byte zásadne bez trička. Za mňa teda „skin on skin“ áno....nonstop prikladanie, za mňa nie...
  • „Daj jej cumeľ, inak si ho spraví z tvojej bradavky!“ Toto mi mamina vravela, keď ma videla, že nonstop kojím (vtedy som ešte riešila nonstop prikladanie). Bola som zúfala, mala chcela byť len na prse a ja som po pár dňoch vyzerala ako z koša na smeti. Bradavky boleli, mala len sala a cmúľala dokola.... Nehovoriac o tom, že moje kozy boli aj jedinou alternatívou ako malú utíšiť. Samozrejme prišiel môj bod zlomu a siahla som po cumlíku, ale čuduj sa svete, drahá Kristína ho odmietla. Pobehala som všetky lekárne a drogérie, minula som cez 30euro na cumle, kým som našla jeden, ktorý ako tak prijala. Možno som sa vzdala, ale ja som všetkymi piatimi za cumeľ. Neraz ma zachránil....a tak sa mamkina rada osvedčila.
  • Zavinovačka - Ak chceš mlieko, vyvaruj sa perinke, resp. Zavinovačke. Popravde, zavinovanie do perinky mi pripadalo skôr ako návrat do komunizmu a keď mi mamina hovorila, aby som tomu dala šancu, rázne som odmietala, lebo veď na čo? Čo mi už len pomôže nejaká zavinovačka. Popravde, jej čaru som podlahla len pred 3 dňami. Moja Kristína cez deň proste nespala. Ak tak, len v šatke, alebo na rukách, no i to hovoríme o pár minútovych šlofíkoch. Cítila som sa ako neschopná, keďže som si nevedela uspať dieťa. Vždy, keď už chrnela, snažila som sa ju preložiť zo seba do postielky a nastal rev. Nie plač, rev, drahí priatelia! Nechcem vedieť čo si museli myslieť susedia. Isto, že ju deriem z kože. Keď sa malej spanie zhoršilo aj cez noc, začala som byť na prášky. Zo spánku rozhadzovala rukami, nohami, mrnčala....až som sa nakoniec rozhodla predsa skusiť ten komunistický trik. Malu som zavinula a skoro som odpadla, keď mi poobede dala krásne 3 hodiny spánku a mojej slobody. Keď moja talianska svokra videla malú v zavinovačke, zhrozila saa povedala, že to vyzerá akoby som ju mala v kazajke zo psychiatrii. Nuž.... psychiatria, nepsychiatria...mala mi už tri dni poobede spí!Príkladov je veľa, každým dňom prichádzam na nové triky. Vďaka Bohu a veruže vo veľkom sa mi osvedčujú najmä tie maminkine, staromódne, no fungujúce rady, ktoré mi denne zachraňujú krk! Nehovorím, každé dieťa je iné, rovnako každá mamička je iná, no ja sa pomaly, ale isto stávam old-schoolovou. Držte sa spolubojovníčky a ak máte ešte nejaké zlepšováky, tak sem s nimi.
  • Blondínka v Benátkach

Uplne s sebou suhlasim!!!! 😊

1. aug 2019

Vidíš, a ja som ju najprv chcela učiť spať samu, zavinovat a cumlikovat a prešla som k spoločnému spánku, zakryta byt nechcela ani nanosekundu a kojila sa skoro do 3 rokov. 😅
Inak o tom čo z toho je vlastne moderne sa dá polemizovať.

1. aug 2019

zavinovacka je TOP!!! my sme do nej maleho balili od malicka, pre mna to bola aj uzasna pomocka, ked prisla nejaka navsteva z rodiny a chceli ho popestovat, tak jedine v perinke,vsetci sa ho bali inak chytit, taky bol drobunky... a v Taliansku take nepoznaju???

1. aug 2019

Supeeer napisane!!!!

2. aug 2019

A my sme zas cumel nikdy nemali a nebol žiaden problém, zavinovali sme tiež, je to super.

2. aug 2019

Niekedy staci pouzivat zdravy selsky rozum a selektovat clanky 😀

2. aug 2019

Neviem ci je tam chyba ale nemalo tam byt v clanku napisane ta veta inac? "Ze ak chces prist o sex nedavaj spat dieta do svojej postele?"

2. aug 2019

Sorry ze ak chces prist o sex davaj dieta spat do vasej postele.... 😉

2. aug 2019

@domak2 to si teda vystihla. Z časového hľadiska je detská postieľka, samostatná izba, zavinovačka a cumeľ “moderným výmyslom” :D

2. aug 2019

super clanok, uplne suhlasim...ja som hned od zaciatku bola toho nazoru,ze nebyt otrokom svojmu dietatu...nebudem rozpisovat ako to bolo u nas,je to na dlho...ale najviac ma odrovnala veta mojej 5 rocnej dcerky, ked som sa snazila nadojcit 3 mesacneho synceka..."mami,nevsimaj si braceka" myslim ze to hovori za vsetko

2. aug 2019

Mna uplne dorazi ked tu zeny napisu ze muz sa vystahoval zo spalne kvoli dietatu 🙈 Akoze niektore zeny hned ako sa stali matkami, prestali byt manzelkami. Pritom manzelovi slubovali vernost v dobrom aj v zlom...

2. aug 2019

Aj u nas mamine rady su top a vdaka nim mam yz druge dueta v Roku a 2m bez plienok😍

2. aug 2019

@snehulienka0905 ja toto tiez nechapem.... To je ale volba muza potom... Lebo moj ostal dva roky som maleho kojila a mala pri sebe v posteli. A nikdy ho ani nenapadlo odist zo spalne a to vstava rano na 6tu kazdy den a robi tazku manualnu pracu. Ale ja som kupovala od zaciatku tu vacsiu postielku 140x70 a bocnicu sme dali dolu a prilozili k mojej strane postele pohodlne sme sa vsetci vyspali bez kopancov a tlacenia mali sme take svoje letisko. Na konci kojenia cca posledny pol rok to bolo uz dost huste budil sa na cicku aj kazdu pol hodinu boli sme ako mumie ale nikdy neodisiel a dokonca aj sex sme mali normálne zena si ale vtedy musi vyhradit cas na seba a oddych moj mi cez den spi 3 hodiny poobede takze ja vylozim nohy dam si kavicku a citam relaxujem potom ani ten spanok tolko nechyba v 2 rokoch som ho odstavila a cca 2 r. 4 mes. Mal ked som ho preložila do svojej izbicky a uplne v pohode si zvykol.

2. aug 2019

@snehulienka0905 co ti na té větě vadí. myslíš, že ten chlap může být celou noc vzhůru kvůli plačícímu miminu a pak jít do práce a tam fungovat na 100procent. přece z ložnice neutíká, protože přestal mít rád svoji ženu a dítě, ale potřebuje být vyspaný do práce- jako, nedokážu si představit třeba řidiče autobusu nebo doktora, jak se mu v práci zavírají oči jen proto, že dítě proječelo celou noc a on neměl odvahu vypadnout z ložnice do jiné místnosti a statečně dodržoval svůj manželský slib v dobrém i ve zlém

@vanilka83 ..holt nejsou všichni jako ten tvůj ale ani přesto to neznamená, že jim an jejich ženě a dítěti nezáleží.

2. aug 2019

@anickabasnicka to som nepovedala ze im na nich nezalezi.... Budil sa furt casto ale ja som len vyhrnula pyzamo dala cicku a zaspal takze toho otca ak zena koji sa to az tak nedotkne ako matky.

2. aug 2019

@snehulienka0905 niektoré to berú tak, že sľubujú manželovi lásku a vernosť len dokým sa narodí dieťa. Potom on už prestane existovať. A ešte nech sa skúsi sťažovať, uchyl jeden!!!! 🤦‍♀️🤣🤣🤣 Ja vždy hovorím - deti sú vedľajší produkt,ano staráme sa o ne, áno sú pre nás dolezite. Ale bez toho muža by som to dieťa nemala. A brala som si jeho, nie deti. Tak mi nikto nebude diktovať, že ho mám odsunúť niekam na vedľajšiu koľaj. Môj manžel je so mnou jedno telo, jedna duša. Dieťa je samostatný jedinec, ktorého mame vychovať tak, aby bol schopný prežiť slušný a zmysluplný život a byť prínosom pre spoločnosť. To, že ho nosím u seba v inkubátore 10 mesiacov a najprv ma vyciciava a potom si zo mňa robí boxovacie vrece ešte neznamená, že sme jedna osobnosť. A neznášam 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ materinský plural... To je fakt des... Niektoré ženy by ozaj potrebovali prestrihnut pupocnu šnúru aj v hlave. Aj počas tehotenstva je to strašne - rastieme, mame 2100g, kopkame a takto... Na to mam vždy chuť napísať, že to keď máte obaja dokopy 2100 g, tak to ste nejaké zaujímavé živočíšne druhy, ale ľudia takú váhu bežne nemajú 😂 alebo na to, že kopkame mi vždy napadne - no, to ze dieťa kope je normálne, ale ak kopes aj ty, tak asi by bolo dobre si dat nejaký ukludnovak, tiky v nohách musia byť nepríjemné aj pre tvoje okolie 🤷‍♀️🙈🙈🙈🙈 ja viem, som sarkasticka mrcha, ale nechápem, čo tie ženy na tom tak hrozne prežívajú 😅 ale tak, každá sme nejaká, no. V každom prípade, môj manžel je aspoň spokojný, že nemá doma posadnutu ženskú, čo po ňom vrieska alebo plače pre hocaku blbosť. Nedostatok hormónov nie je vždy až tak zla diagnóza 😂😂😂😂😂

2. aug 2019

@elementissa pekne napisane 👌😅

2. aug 2019

Treba vycitit z babatka co potrebuje. Ja som moje dve nezavinovala, v satke neradi spali, cumel nechcu a skin to skin som sa snazila po cisarakoch, prikldat ako najme bol hlad. Moj starsi vobec neplakal a malicka tiez ani necekne. Spia so mnou, ale uz su na ceste ich postielky, kedze mi cele noci prespia. Tak mozno zas aj manzel moze do postele 😃😃😃

2. aug 2019

@anickabasnicka a co ked chodi do prace aj zena? Ved tie niekolkorocne MD a RD su malokde. Aj zena ma ujst sa vyspat na gauc?

2. aug 2019

@letfenixa tady ale autorka příspěvku píše o čerstvě narozeném miminku, a já taky na to reaguji.a to je snad rozdíl!!!.předpokladám,že s malinkým miminkem je doma maminka snad všude na světě a tatínek chodí jako každý jiný otec do práce vydělávat korunky...pokud chodí do práce i matka, tak je snad už dítě větší a pak je to již jen na domluvě mezi rodiči, jak si starost o plačící dítě v noci - nemoc, zuby,atd. rozdělí mezi sebou. a to se ale tady momentálně neřeší...."a když se neumí domluvit, tak at si postěžuje tady na konovi, jakého neschopného neempatického chlapa si vzala a nebo at si děti nepořizují vůbec a nikdo je v noci nebude rušit..."

3. aug 2019

Dievcata, nestazujem sa... pisem, lwbo je to moja zaluba, nie preto, aby som sa vyzalovala. Pisem o svojom zivote o tom ako ho zijem. Kazda to vsak ma inak. Moj muz kvoli praci velmi vela soferuje. Niekedy ide autom cez pol statu...a poviem vam, som kludnejsia ked viem, ze za ten volant sada oddychnuty nez keby mam tlacit na to aby spal s nami a budil sa kazdych par hodin, niekedy minut 😉

3. aug 2019

Mam pocit ze teraz je velmi moderne byt zufalou (ne)mamou, vsetky knizky bestsellery su o matkach ktore akoze su vtipné, odstrkuju deti, nekoja, nespia s nimi, nenechaju sa vykoristovat tym malym diablom. Nikde v prirode (okrem krkavca tusim) matky svoje deti neodstrkuju, a take macky,psy,zajace ak maju na kazdej bradavke jedno malé to musi byt sila au. Divna doba moderna. Ale tak kazdy vychovava ako uzna za vhodne. Pre niekoho je dieta vytuzene ,tie 3 roky obetuje ,lebo vie ze sa to uz nenavrati. Pre niekoho je to maly votrelec dokonaleho suzitia s manzelom (hahah ) a nenecha sa nim obmedzovat.

3. aug 2019

Za mna... kazdemu funguje nieco ine. kazda rodina funguje inak, kazdy manzel je iny a potrebuje nepotrebuje ine, kazde babo je ine... ci je lepsie alebo to alebo ono? no kazdy vam inak povie... zdravy selsky rozum, vlastna intuiicia k tomu a upratat si to tak, aby vam to prosto fungovalo a boli ste vsetci v pohode... mame tri deticky a vela veci pri kazdom fungovalo rozdielne... lebo jednoducho okolnosti boli ine, oni tri boli ine atd.

3. aug 2019

@dadka_bb krkavce su starostlivi rodicia. Matka sedi na vajickach kontinualne cca 20dni a mladata krmia spolocne s "manzelom"😉vyraz je preneseny z biblie, kedy krkavec neinformoval noema o konci sveta a preto je oznacovany za necitliveho. Matka, co sa o dieta nestara (necitliva) sa prenesene nazyva krkavcia, pritom je original krkavcia matka vzorny rodic😉vramci vedomostneho okienka😊

3. aug 2019

@wewika1 jeej naozaj? Dakujem 😊😊😊 ja som to len tak nejak poznala ze kradne vajicka,alebo vyhadzuje z hniezda inym. Ale to moze byt aj kukucka. Uz neviem. Ale pointa bola aj tak inde 😊😊

3. aug 2019

@elementissa suhlasim 👏 Dakujem za vyjadrenie mojich pocitov lebo ja by som to na tejto stranke takto nedokazala napisat 😂

3. aug 2019

Skvely clanok, dobre sa cita a uplne chapem, co autorka chcela naznacit. Komentare pod su o inom... mam pocit, ze zeny tu presli na novy trend...hlasaju ako neprestat byt manzelkou....a co ten chlap? Aj jemu sa zmenil rodinny stav, on sa nemusi prisposobit???pomoct??? Zeny sa maju strhat, aby boli dokonale gazdinky, manzelky a matky? Je mi z toho zle...pre dieta je matka stredobod vesmiru, oporny pilier, istota a podla noveho zmyslania treba dieta odstrcit do vedlajsej izby a nechat ho aj revat lebo musi byt super manzelka? Alebo ked sa dieta zobudi 20x za noc tak zena musi vstat, ist ho utisit a znova sa vratit k muzovi, kt.si ani nevsimne, ze odisla? To sa da dokedy zvladat? Muz sa ma tiez prisposobit, pomoct a tych par rokov vydrzat a byt oporou zene aby mohla byt nielen matkou ale aj dobrou manzelkou. My sme spavali s malym v posteli ale nie od prveho zaspatia. Ked sa v noci zobudil, dali sme ho k nam a spokojne spal...inokedy som cele hodiny chodila s malym na rukach vo vedlajsej izbe, aby muz mohol spat bez rusenia...neskor som sa nastvala kedze muz maleho rusil a niekolkokrat za noc mi ho zobudil, tak som zacala pracovat na presune maleho do jeho izby, no i tak aspon polku noci som pri nom...muz si to ani nevsimne kedze aj tak vstavame v roznom case...a navzajom sa uz rano nerusime. Som za to zla manzelka, lebo sa nezobudza pri usmiatej zene? Mozno...podla niekoho...ale aj on je otcom, takze sa ma podla toho spravat a prisposobit.

3. aug 2019

Komentare pod takymito clankami a jemu podobnymi su vzdy len preteky, kto je lepsia matka, ako sa to ma/nema robit a pod...ako keby si kazda nemohla robit podla vlastneho vedomia a svedomia...keby sa kazdy staral sam o seba, o kazdeho by bolo postarane😉...

3. aug 2019

Ja som to mala zas naopak 🙂 nič som nestudovala balíka som do perinky dávala cumlík a spinkal v postieľke ale vyžadoval to až druhý syn. Prvý chcel byť bez perinky cumlíka a spať s nami

3. aug 2019

ja som teda totalne oldschoolova 🙂 ale to aj ten detsky a materinsky marketing sa hrozne prudko meni, ked som mala prvu, pampersky este nemali ten "carovny modry pasik" ze je plienka uz fakt ze plna, ja trapka som sa musela normalne pozriet a pouzit vlastny mozog na to, ci uz zvazim prebalit to babo alebo nie.
a potom som utrpela sok v porodnici po stvrtom porode, ked susedna fakt mlada prvorodicka mala appku co jej pipanim propominala, ze je asi cas kojit, a mala tam poznacene, z ktoreho prsnika by mala skusit teraz, a ja matka - hippisacka, som za tymto ucelom kojila len podla potreby na poziadanie, ako sa to teraz moderne vravi a z ktorej strany idem kojit mi ukazovala mala zicherka na ramienku mojej podprsenky 🙂

3. aug 2019

Ja som už niekoľkokrát rozmýšľala, ako to asi bolo o generáciu či dve skôr, v čase, keď oldschool mamy nosili deti v šatkách na pole, kojili do 3,4,5 rokov, bývali v jednej chalupe 10ti, a 8deti spalo mozno na troch posteliach, kadejako, pospolu, hlavne, že sme zdraví a ľúbime sa, veď sme jedna rodina...
Potom prišla 'doba moderna' , cumlík, postieľka, zavinovačka, dieťa nech sa vyplace, a ako to asi tie maminy, ktoré prvé razili túto vtedy modernú cestu vysvetľovali svojim mamám a babinam, čo v chalupe a na prse odchovali, že 'teraz sa to už takto nerobi'...
Vraciame sa k prírode, k noseniu, k dojčenie, lebo nehovorím, čo je lepšie/horsie, ale nikto ma nepresvedčí že perinka a cumel sú dieťaťu prirodzenejšie ako prso a spoločne spanie... A zrazu musia maminky, ktoré razia túto 'novu modernú cestu', ktorá ale vôbec nie je nová, ani moderná, ale predpotopne oldschool prirodzena vysvetľovať tým akože oldschool zavinovacim cumlikovym mamám, ktoré kedysi tiež boli moderné, že PRECO to tak robia... 😂 Vlastne nemusia, len ony asi tie kedysi moderné (socikovo) nechápu, prečo byť prirodzene oldschool je moderné. Trosku slovnej hračky na nedelu

4. aug 2019

Mám 2 deti do dvoch rokov. Dakedy som rada, že žijem. Ja som komunistická matka. Ovidve deti mali zavinovacky, spia v postielkach. Syncek od 10mesiacov vo svojej izbe, neuspavam deti. Chcem, aby boli čo najsamostatnejsie samozrejme primerane svojmu veku.

4. aug 2019

@sonkaxxx sonka a ako sa eda uspia? Nechas ich vyplakat?

4. aug 2019

@simapett nie podla mna vedia zaspat same... Neplacu...su tak naucene. Teda ak ich nieco neboli- zuby, brusko nie su chore. Ja som napr.od zaciatku kojila a mala som maleho od zaciatku v jeho vlastnej postielke v nasej spalni pri posteli spal mi do 6.mes.sam celu noc bez zobudenia aj 10 hod. v kuse len nam zacal strajk skoro som stratila mlieko lebo v noci som nekojila vobec nebudil sa na kojenie poradili mi ze si ho mam dat k sebe a hned sa to zlepsilo mlieko sa zas rozbehlo a zacal sa sam budit na kojenie ale s tym ze sa potom stale budil boli ale lepsie obdobia aj horsie.

4. aug 2019

@simapett Mama mi povedala, aby som vyskúšala jej metodu. Začala som keď mali deti 3mesiace. Polozila som babatko do postielky dala som cumlik a odisla. Ked zacalo byt nespokojne, placlive znova som prisla dala cumlik pohladkala po tvaricke a zas odisla. Takto sa to opakuje kym babatko nezaspi. Mam najstarsieho krasne spi v postielke, dam mlieko, pomodlime sa a otoci sa a zaspi. Pri oboch detoch praktizujem tuto metodu a sme spokojni vsetci zatial.

4. aug 2019

@sonkaxxx kolko hodin to trvalo? 😀 moj maly totiz ked mal cca pol roka som toto skusala...veru po hodine a pol uz len rukami nohami rozhadzoval, srdce mu slo az vyskocit ako bol nabudeny...a to len preto, ze presvihol cas spanku....nasledne som dve hodiny bojovala na rukach...ak som stihla spravny cas, tak na rukach zaspal do 10min...v postielke ani za svet...iba sa prebral....

4. aug 2019

@aceris tiež si neviem predstaviť hladkat po licku vrieskajuce dieťa. Jasné že niektoré sú kľudne a rady spia sami ale moja ten typ teda nebola 😅

4. aug 2019

@aceris trvalo to 15min, tak mne vrieskala ked som ju hojdala na rukach 😂. Nemala rada hlboky kociar len sportaku cosi vydrzi. Kazde dieta je ine treba hocico vyskusat, to je len moja rada.

4. aug 2019

@domak2 ale toto sa nepraktizuje na vrieskajucom dietati, ale na dietati, ktore zacne mrncat a hlavne treba ich to ucit hned. Ked tristvrte roka dieta uspavam dve hodiny na rukach a potom chcem zmenu, tak je jasne, ze to tak lahko nepojde. Nikdy som deti neuspavala a ani jedno mi nikdy nevrieskalo.

4. aug 2019

@xxxkatka tak moja jacala uz v pôrodnici, neviem kedy skôr som s tým mala začať 😅 proste sú niektoré deti také. Ja verím že existujú aj tie čo pekne spia 🙃

4. aug 2019

@domak2 Podobne. Nasledne niekolko dalsich mesiacov den/vecer a potom, ked som myslela, ze uz je dobre, tak este dalsich 6tyzdnov po prvom ockovani...:-\ stastne to matky a deti, ktore taky problem nemaju...

4. aug 2019

@domak2 moj jacal tiez v porodnici, ale nie preto, ze som ho dala do postielky a neuspavala na rukach. Ked sa vyriesil problem s jacanim prestal. Prispevok bol k uspavaniu.

5. aug 2019

@xxxkatka moja plakala lebo nevedela zaspať sama, neviem ešte ako to povedať. Iný problém nemala.

5. aug 2019

@domak2 od narodenia nevedela zaspat sama? ale no... len si si ju tak naucila, tot vsjo...

5. aug 2019

@xxxkatka 😅 som rada ze si tam bola a vieš lepšie ako ja.

5. aug 2019

@domak2
@xxxkatka moj mal velmi silne koliky prve 4mesiace...aj pocas dna...na vecer najhorsie...pomahalo len nosenie....nedokazala by som ho nechat revat v postielke ked som este vedela ze ma bolesti....a neskor to uz neslo...ano, uz bol nauceny na ruky.

5. aug 2019

ja neviem, či som staromódna, alebo moderná, ale asi najskôr inštinktivna, robila som tak ako som cítila a aby bolo spokojné a šťastné moje dieťa, ...kojila som do 4,5 roka, ale ten posledný rok to bolo už len občas cez deň a večer si trocha cucla a zaspinkala, mňa to neobťažovalo, a dcérke sa vyhýbajú choroby, zatiaľ mala iba v zime soplíky, a to hlavne preto, že sa nevie naučiť smrkať. Spinkala s nami takisto dlho ako som kojila, ale už sme jej kúpili novú posteľ a spí so svojou staršou sestričkou v detskej izbe, ale aj tak veľa krát dobehne ku nám. Ja som zbožnovala tie chvíle keď pri mne zaspávala, držala som jej rúčku a ona mi džavotala než zaspinkala, sú to úžasne chvíle a veľmi rýchlo to ubehne...

6. aug 2019

@margarita - hahaha, ja som si zapisovala do takého zošitka kojenie. Tiež som si nepamätala ľavú a pravú stranu. Pri druhom som postúpila do vyššieho levelu, tam som zapisovala len asi týždeň, lebo syn hltal vždy všetko 🙈😂 A pásiky na pamperskách veru tiež neboli, ani pri jednom vari...

17. jan 2020

Začni písať komentár...

Odošli