icon

preco,my,Slovaci riesime halloween????
tak dat karneval v ten cas...to chapem,aj kadejake uletene masky by som chapala...ale preco mame riesit toto,kazdu blbost,co je v inom state,ci krajine ok...a ani netusime o com to je
by ma tak zaujimalo,ci aj v Amerike nejaku tradiciu prebrali po nas....

avatar

Ďalši príspevok vhodný na rozbúrenie ostrých vymenov názorov....

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

zachvilu budu slavit aj vdakyvzdanie😖 aj mna to prekvapuje preco helloween u nas☹

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Podľa mna to ľudia riešia kvôli deťom veď tie musia byt šťastne že im sviečka horí v tekvici ktorú pred tým cela rodina vyrezávala 🙂

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@dominika_klara uz nejaky bou? 😀

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Halowen pochadza z Europy. Kazdy rok tuto vetu povedia v telke aj v radiu,takze asi tak 😀

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@mima12214 neviem ci pre deti je vhodne prave tie starsidelne masky? neboja sa? mam skolkarov a pride mi zvlastne ked maju v skolke doniest masky a maju halloween .. ved ten moj sa boji aj pavuka 😀😀😀

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Nepochadza to z ameriky ak chces byt mudra tak si to najprv nastuduj 🤔🙏

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Minule som kukala daky dokument a vyrezavanie tekvic so svieckou je aj nasa tradicia, nevolalo sa to haloveen ani sa nerobili karnevaly na ten styl ale sviecka v tekvici mala odhanat zlych duchov a spievali pri tom pesnicky. Takze ono to nieje len amerika. Len som to nestihla od zaciatku takze neviem vsetko okolo toho

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

aspon narychlo - Irsko, skotsko.....https://sk.wikipedia.org/wiki/Halloween nieje to amerika a mne je jedno odkial to je 😀

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@katuska_za podľa toho aké masky 🙂 a asi by to nerobili keby sa z toho deti netešili 🙂

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Mne je to uplne jedno,ci niekto slavi Vse Svatych alebo Halloween. Moje deti maju tekvicu uz dva tyzdne, tesia sa z nej,ale vedia ze my vtedy mame Vse Svatych, chodime po cintorinoch a zapalujeme svetielka.
. Tak ako 24.12 .niekde nosi darceky Santa Klaus, inde DedMaroz(netusim ci to spravne pisem, ) ale u nas darceky nosi Jezisko.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@mima12214 no ked mali minuly rok tak som sa tych masiek bala aj ja 😀 take gumene bosoracke mali tie 4rocne deti.... mile by bolo keby boli tekvicky, pavuk, mozno tak klasika biely duch.. ale ake tie smrtky, kostri, diabli.. och to je moc aj na mna☹ sama som zvedava ako bude reagovat mladsi ten to zazije 1x teraz

Odpovedz
24. okt 2017
avatar
Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Ja mam sice len fotky detske s halloween ramcekom.ved preco by nemohli mat aj oni take ved budu mat spomienku.kto vie ked nase deti budu starsie,staré ako to bude potom...😉

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@zuzin78 🙂 24.12. je ešte fajn.u nás. V takom Anglicku až 26.12. na boxing day ráno ich prinesie father christmas. V španielsku tuším až 6.1..

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@dominika198 ale to vies,zadavatelka si to ani nepreveri a tresne to tu,niekedy davno,ked som bola malicka, sme vyrezavali tekvice a robili sprievody a chodili strasit,a aj ked sme to nevolali halloween,je to detto,ale tieto generacie si to nepamataju

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Moj osobny NAZOR mne sa to paci,aj ked sice nic neslavim nezdobim atd ale celkovo sa mi americke veci/sviatky pacia a kazdyyyy nech si robi ako sa jemu chce a paci...

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Kazdy rok sa tu toto riesi.. a ako vidim este sa to tu nedoriesilo... zi nechaj zit.. nech si kazdy oslavuje co chce.. trebars aj den vdakyvzdania

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Nam tekvicu ocino vyrezaval uz ked sme boli male pred 25-30 rokmi a kazdy vecer nam zapalil sviecku a cez balkon sme pozerali ako hori.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Najprv si otom neco zisti, halloween je nas pohansky sviatok

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

pozrela som si,co je to za sviatok....a je jedno odkial je...aj mi je jedno,co a kto slavi-len mi je smutno,ze namiesto nascih zvykov,poznania nasich starych zvykov preberame vsetko zo zahranicia-bez uvazenia
nie je to o tekvici a jej vyrezavani
a ano,Ameriku som pouzila ako pomenovanie krajiny mozneho,aj nemozneho....ako nieco,kde je vsetko ideal a preberieme,ci uz modu,ci cokolvek
neberte to doslova
mate mnohe pravdu,ano,zijme si co chceme...bolo to en zvolanie,preco nie sme hrdi na Slovensko?
namiesto studovania cudich sviatkov si nastudujme tie nase....nech tie deti poznaju a zaradme ich na nasho zivota,zivota skolky,skoly....
stale len na nadavky na vsetko nase...ale ved my ako narod mame tolko pekneho,o com by sme mohli detom rozpravat a odovzdavat daslim generaciam....do toho podme....

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@babatko2010 neje to americky sviatok

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@evula1984 nemyslela som halloowen teraz ale vseobecne americke sviatky zvyky slavnosti atd...

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947 a co je podla teba slovenske? Sviatky jari prekryte cirkevnymi sviatkami? Alebo slavnosti slnovretu prekryte cirkevnymi vianocami? Ja nevidim natom nic zle, kazdy ako sa moze rozhodnut akeho vieroviznania je, co urobi so svojim zivotom, nech si slavi sviatky ktore uznava.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Aby niekto zarobil? 😉😃

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@evula1984 napr.liatie olovo....napr.trasenie plota,zabavne a nase skracovanie si dlhych vecer nasich predkov
neriesme a napchajme nabozenstva do vsetkeho,nase zvyky...a keby aj hned boli o jari.....tak,nech su "po nasom".....o to mi slo
rezme tekvice,vec co je na to zle,nic......ale robme to po nasom
alebo napr.pred Vianocami pisme s dievacatmi papieriky pod vankuse.....skratka,nase zvyky a tradicie odovzdavajme
trosku prebudme nasu narodnu hrdnost

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947 ved tebe nikto nebrani, a ked sa ti nepaci ze sa propaguju ine tak propaguj viac slovenske, zi a nechaj zit.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@evula1984 svojim nazorom ta nenecham zit?necham.....cize to ber ako propagaciu Slovenska medzi Slovakmi🙂

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Prezit dusicky v pokoji a spomienkach je podla mna ovela vhodnejsie ako robit zo seba zmalovane kreatury,ktorych prevedenie je castokrat tak desive,ze NEVERIM,ze americke deti z toho nemaju traumu,ked deti sa boja aj mierumilovne vyzerajuceho "ducha" v bielej plachte. Ja mam skolaka a zahliadol skrata v Panovi Prstenov,a nevedel zaspat,co sa ho tak bal. A co je skrat proti nejakej sekere v "krvacajucom" krku,ze? Fakt neverim,ze toto akekolvek deti k zivotu potrebuju kvoli zopar sladkostiam. Tym by stacil obycajny karneval s detskymi maskami typu tekvica,pavuk...Nestaci,ze svet je aj bez tohto sviatku plny samovrazednych psychopatov a ludske nestastie na dennom poriadku. Nie,treba im dat dalsiu moznost ako sa skryt za masku a legalne tak niekoho odstranit...vid vrazdiacich klaunov. Mne sa tento sviatol nepaci a neoslavovala by som ho z tohto dovodu ani v Amerike. Hawk!😁

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947 nie, nepropagujes slovenske, pohorsujes sa nad kazdou blbostou v inom state napr ako halloween.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@iwesska halloween nieje o detoch v maskach strasiacich za sladkosti, tak isto ako velka noc neje o sibani za peniaze

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947 Ved si doma rob ako ty chces. Kazda rodina ma ine zvyky, tak ako niekto je na Vianoce len rybu, iny rezen, ,zalezi od rodiny, kraja, atd. Ved ukaz svojim detom aj to liatie olova, a ine zvyky, tie na Slovenske. Nikto nikomu nic neberie. Mozes sirit osvetu v skolkach, v skolach, zalezi len a len od teba.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@evula1984 no....negativne tu reagujes ty,nie ja.....ja pisem moznosti a poukazujem na nase zvyky...nikde som neodsudila sviatky inych-iba som dala recnicku otazku: preco????
a dala v prispevkoch dalsiu...preco nie slovenske...napisala,ze mame pekne....studujme nase
nidke som nic zle nenapisala,......cize?
a blbosti?
hm....vsetko sa da zrelativizovat....a povedat,ze je to blbost
ja som nikde,v nijakom prispevku neurazila ani jednu z vas,ani neznizila vas nazor....poukazujem na to-podme do nasho,slovenskeho....co je na tom zle????
to mas ako s chudnutim-motivujeme sa tu navzajom😀😀😀
tak,ja motivujem "slovensky"....😇

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@zuzin78 robim to....napr.aj tu😉

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

uz je to tu zas.... nikdy som neoslavovala a ani nemam v plane, a chvalabohu ani nasa skola nie.... preco?? lebo je to proti mojej nabozenskej mienke. BODKA.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947 nikoho sa nesnazim urazit, ale opakuke sa to kazdorocne a zacina to otazkou preco sa opicime po amerike. A kazdy rok vsetkym pisem ze to o amerike nieje. Za blbost si to oznacila v svojom uvodnom prispevku. Mne sa tiez pacia viac nase sviatky, ja neverim v boha ani v cirkev preto za svoje sviatky povazujem prave tie pohanske. A len preto ze si z toho iny stat spravil cirkus ja zato nemozem. Ved aj my kazime nase sviatky, pozrime sa co sa stalo z sibania na velku noc, chlapci to robia cielene koli zarobkom na cely rok. A co sa stalo z vianoc, ked dieta nema aspon 10 darcekov podla katalogu tak je akosi nestastne. Prevlada to materialno ale zato si asi mozme sami. My sme tento rok zrusili darceky, chceme sa stretnut na vianoce cela rodina len tak.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

ach ženy, strašné sprostosti riešite, uplne o ničom staus zas raz, akokeby nejaká tekvička a detský karneval mohli vôbec niečo ohroziť...čo to znamená- oslavovať halloween? tekvice sa vyrezávali aj na slovensku, svetlo v tomto období je symbol nádeje
u nás na dedine svietila tekvica v každom dvore, bol to čas zberania urody, tekvice by ináč zamrzli- vydlabali sa, jadierka sa upiekli, po týždni sa strašiak posekal a bolo z neho krmivo

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

jednoducho biznis.... ved nam to sem natlacili obchody a obchodne retazce.... nebyt toho, myslim ze by to nikoho ani nezaujimalo... si pamatam ked som bola dieta, tak na slovensku bol cely "halowen" jedna reportaz z ameriky v televiznych novinach....

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@anabeth bud rada, blbosti sa riesia ked nesu ine problemy, ber to ako diskusiu, dnes nas za nas nazor nikto nezavrie do basy chvalabohu 🙂

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@evula1984 absolutny suhlas so všetkými tvojmi vyššie uvedenými komentarmi 🙂 🙂 🙂

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Prcic, zakapala diskusia 🙂 kludne sa vyjadrujte, ja uz budem ticho 🙂

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@evula1984 Vsak ale to ja viem,ja hovorim,ze detom by to uplne stacilo. Nie ich pustit s kosickom sladkosti na ulicu medzi tie brutalne vyzerajuce individua. Deti by som z toho uplne vynechala a urobila im pri tejto prilezitosti len karneval so sladkostami.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

a do teraz kto vyrezával tekvičky? jasné že sa opičíme po iných lebo sme takí národ.. bohužiaľ
nechápem prečo vôbec sa tu spomína haloween, my ho vôbec neriešime, uctievame si pamiatku zosnulých.. ked si v škôlke nakreslia tak prosím ale ja sa isto teraz neposeriem a nebudem kupovať tekvice aby som si tak akurát ruky dorezala a ešte debilné strašiaky vyrábala 😀 karneval okej ale toto je psycho pre mňa 😖

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947 a teraz si uvedomujesnaku blbost si napisala nase su podla teba liatie olova tradenie plotov to je prave ten pozostatok pohanstva v nasej kulture co sa cirkev snazlila prave nasu kulturu preonacit a dat prec to nase a toto ostalo.....tak isto ,,halloween,, nieje len o maskach a chodeni po domoch--ale ja to den ked podla masich predkov je hranica medzi zivotom a smrtou velmi tenka a duse mozu prist na nas svet a tekvica -svetlonos im mala ikazat cestu a nas ochranit ano aj toto je pophanstvo ktore je nasa tradicia a prave tu sa cirkev presadila a zrusila to a nahradila umelym sviatkom bez tradicie ako su dusicky---a ked uz tak amerika nema ziaden svoj sviatok okrem dna vdakyvzdania.....ostatne si priniesli prave europania a trochu sa poupravovali .....a ano v utorok ku nam pridu kamarati s detmi budeme v maskach zasmejeme sa pokecame deti sa potesia ....a v utorok vecer sa pojdeme prejst na cintorin zapalime sviecku a budeme spomynat....takze sa da spojit nieco povodne a tym je pre mna pohansky halloween a moderne cim je logicky sviatok dusiciek.....

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@iwesska s tym suhlasim, ja sa pri vychove deti budem snazit toto materialno zo sviatkov vypustit

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@katuska_za Inak mne sa Vdakyvzdanie dost paci.Nie v zmysle oslav toho,ze europski prichodzi prezili zimu vdaka Indianom a dakovali za to a za prvu urodu(ci ako to vzniklo),ale v zmysle stretnutia sa rodiny pripadne znamych a zamyslenia sa nad tym,ZA CO VSETKO MOZEM BYT VDACNA.Toto by som kludne zaviedla aj u nas a uz mi parkrat napadlo,kde by som to tak mohla prepasovat do nasich sviatkov.Napr.ku stedrovecernemu stolu,kde by ludia mohli sformulovat,co im rok dal a za co su vdacni?Nieco ako modlitba?To by sa mi pacilo...

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

ešte za "našich" čias sme ako deti s rodičmi vyrezávali tekvice a o nejakom halloweene sme ani netušili. To, že si niekto vyreže z tekvice strašiaka , dá doň sviečku a deti sa z toho tešia, neznamená, že hneď je fanatik na halloween. Áno, idú dušičky, ale tak toto obdobie nemusí mať len "smutný závoj hrobov", prečo by rodičia nemohli spraviť deťom radosť (niektorí aj sebe). Len preto, že polovica SK národa je zakomplexovaná, a hne´d v tom vidí Ameriku a nejaký odsun hrobov a zosnulých na druhú koľaj????

Odpovedz
24. okt 2017
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

v mexicu slávia dušičky tak, že celé rodiny sa dotiahnú na cintorín, hrá tam hudba, majú piknik- párty do rána -zabávajú sa s mrtvym- tam proste byť ticho a pietne sa na cintoríne nerieši a mne by sa to páčilo viac- moja babka bola číslo, tá by si radšej zatancovala ako plakala pri sviečke...

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@ena1903 ano toto si napisla velmi pekne🙂 u nas kazdy vecer pri motlidbe s detmi ich ucime aby popremyslali a podakovali za veci pocas dna.. rovnako poporsili ak o nieco chu 🙂 vyznam sa paci aj mne len ono by to pre nas trebalo inak "postavit" lebo vyznamovo a podstatu toho praveho vdakyvzdania pre nas nieje vhodne 🙂 ale moriaka by som si dala veru 😀 😀 😀

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Tiez som toho nazoru ze sa len opicime po ostatnych. Ved mame svoje zvyky a tradicie ktore by sme mali dodrziavat a posuvat ich svojim detom. A nie sa len opicit!!!!!!

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@anabeth Ale moze byt aj takato oslava,preco nie? Mne su hlavne ti brutalne vyzerajuci zombici proti srsti,hlavne kvoli detom. Vsetci vieme o com dusicky su,ale naco ich az takto teatralne zhmotnovat?

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@evula1984 precitaj si vsetky prispevky....opakujem,ano,pohorsujem sa nad tym,preco kazdu blbost prevezmeeme....a nic slovenske neriesime....
ale ok....mas pravdu,kazdy si musime urobit podla seba,svojej predstavy
no....neurazam a neznevazujem ine pohlady..chcem ozaj,aj chcela som,aby sme sa zamysleli nad preberanim inych,nam cudzich zvykov....a radsej si nastudovali nase davne tradicie

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@adkabarnova ja len stále nechápem v čom sa opičíme- ved je už snád jasné, že masky, karnevaly a tekvice do slovenskej minulosti patria, ja fakt nechápem takéto postoje

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Mne nevadia tekvice,popravde o našich sviatkoch moc neviem, ale ja neslávim a neprežívam nejak extra ani Vianoce.jediné teda čo mi vadí jetá komercia,tie krvilačné masky.vieš ono na Valentína tubude rovnako kopec vysrdiečkovaných foto ale aj kritiky.ja už sa nepozastavujem

Odpovedz
24. okt 2017
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@weronkakralinska preco do vsetkeho miesate cirkev?kde som pisala o pohanskych a nabozenskych sviatkoch???
riesim nase stare tradicie....je jedno,kto je veriaci,neveriaci...ci su cirkevne,ci nie....tu nejde o tekvicu,ide o apelaciu na nasu historiu a ako kazdy narod,aj my mame rony povod sviatkov,jasne....aj prebrane su...ale boli "slavene"po nasom.....

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947
asi by si mala hovoriť za seba- irituje ma to množné číslo
že nič slovenské neriešime
a ženy ti tu už dokázali, že ani ty tie slovenské tradície až tak naštudované nemáš, to je teda sila

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@anabeth myslis? a na zaklade coho to tvrdis,ze nemam?
aj my Slovaci,slovania....tiez sme mali pohanske slavenia...vsetko z niecoho vychadza....ja len nerozumiem,co do slovenskych tradii miesate cirkev....????

Odpovedz
24. okt 2017
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@anabeth je mi dobre,vsetko je v najlepsom poriadku

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947 no ved presne tie tekvice (svetlá) majú povod v pohanských zvykoch- a preniesli ich prisťahovalci do ameriky... do predsa nemá s povodnými američanmi nič spoločné
ja vlastne nerozumoiem, čo chceš povedať - ani tak ti nie je dobre ani tak

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

paci sa mi narodna hrdost inych statov,narodov....bohuzial,toto nam chyba
namiesto toho,aby sme slavili rozne sviatky podla slovenskych zvykov,budeme tie iste sviatky slavit podla toho,ako ich slavia v inych krajinach....lebo chceme byt in
a ok,je to iba a iba moj nazor....a tak ako aj vy,pisem si ho aj ja...vsetky vase respektujem

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Lebo je normalne, ze kultury sa ovplyvnuju a preberaju. Preto neriesime, ze nosime vsetci rifle, aj ked su z Ameriky. No a co, je to zabavny sviatok, tak nech ;)

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@terezka1947 ale prave to je nasa hystoria zato ze ty si zijes vo svojej bubline a nemas vseobecny rozhlad za to ja nemozem ja som pisala to ze toto je nase povodne ale kedze tak daleko do hystorie tvoje vedomosti nesiahaju ......a asi preto sa miesa cirkev lebo ta dost ovplivnila nasu kulturu a smazila sa prave to nase povodne (to co je nasa kultura) dat prec a nahradit svojim v niecom sa to podarilo v niecom nie...ved sa pozri ze vsade je cirkev na Velku noc aj post drzime aj dodrziavame co nam cirkev povedala ale to povodne v nas nezabrani aby nas obliali ladovou vodou.....na vianoce advent plny ocakavania co tiez ma cirkev na svedomi ale nas davny duch nam hovori aby sme carovasli odlievali kuty vymetali -snazili sa nam to zrusit ale nie vsetko sa podarilo.....a prave pri tych dusickach sa to podarilo ze odstranili nase povodne a celkom nahradili niecim svojim a teraz ked sa stretneme s jasne ze modrnym Halloweenom tak sme vsetci v soku ale vobec nevieme ze to ,,posolstvo,, vzniklo a slavilo sa u nas ako aj v celej europe....

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@weronkakralinska ok,asi ozaj az tak do historie nesiahaju,no...

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Inak minuly rom bolo v spravach o12na jojke bola tam etnologickaa ktora hovorila ze je to slovansky sviatok len v amerike dostal takuto podobu

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

ja teda už načisto neviem, či to slávime po americky, či po slovensky 🙂
ale tekvice patria k jeseni tak ako gaštany, vres, listy, jablká- a tak máme urobené dekorácie- a kým tá veľká nezhnije, budeme v nej aj sviečku večer zapaľovať pri starých rodičoch, deti majú z toho radosť, ešte sa večer na dvore vyvetrajú
masky urobíme, lebo sa idú na karneval zabaviť- organizuje ho škola
na dušičky necestujeme, je to v strede týždňa, ale určite vytiahneme staré fotky z mojej aj mužovej strany a budeme spomínať
všetkým našim najbližším, ktorých milujeme ale už nie sú s nami, chodíme zapáliť sviečku vždy, keď sme nablízku, vždy ked sa rodina stretne, na nich spomíname- sme veľká rodina-

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

A vas niekto nuti to oslavovat? U nas doma momentalny pocet haloweenskych dekoracii 0, tekvica 0-aj ked rozmyslam nad privarkom tak mozno bude, sekera v hlave, zatial 0 😅
Ani na cinsky novy rok sa velmi nechystam. 😀

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Keď sme mali v škole angličtinu, tak sme sa učili o ich sviatkoch. Halloween sa mi vždy páčil-kvôli maskám. A Valentín? Ten kvôli láske. Chodíme na cintorín páliť sviečky, máme na Vianoce stromček a kapra, na Veľkú noc šibačku... Mne skôr ako zahraničné sviatky vadí nepoužívanie rozlišovacích znamienok a diaktitiky. To je naše, typické slovenské. A väčšina na to kašle...😉😉

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Ja suhlasim. Ideme sa pozabijat kvoli Halloweenu, Valentinu, o par rokov bude aj St.Patrick's day. Ale pride Velka noc, tak ta zrazu obtazuje vsetkych, radsej idu vsetci na wellness, nez by mali zdobit vajicka a udrziavat nase tradicie, privitat rodiny aspon raz za rok prehodit par viet. No cudny svet to zijeme.
A aby niekto na mna neutocil - ja som tiez nikdy nemala rada to oblievanie a smrad z tych vonaviek, ale zase som mala rada ten pokec okolo, ked prisli susedia, ujovia a trochu sme posedeli, vypili kavu, lebo cely rok na to cas nebol. Ale uz ludia nechodia, obtazuje ich to.
A tekvice sa mi pacia, je to velmi mile kvoli detom a Leo s tatinkom tiez vyrezavali, z gastanov robili zvieratka 🙂

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@blondiee83 fakt neviem KTO sa ide pozabíjať
a normálna rodina sa stretáva viac krát ako raz do roka, žiadny dovod na to mať nemusí, to s nijakým sviatkom nesúvisí, využívajú sa len voľné pracovné dni

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@anabeth bolo to pisane obrazne 😉 Myslela som tym sirsiu rodinu, nie tu, ktoru vidim pomaly denno denne. Ale takych, s ktorymi sa bezne nestretavame, napr.bratrancov z druheho, mozno aj tretieho kolena atd. Ale kto chce, pochopi, na co narazam. kto nie, tomu mozem vysvetlovat do aleluja.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

uprimne je mi jedno kto co slavi, ALE nech rozumie tomu sviatku, nech vie, co je to vlastne za sviatok, ktory slavi.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

k tomuto vsetkemu sa mi hodi napisat jeden pribeh:
"mama v nedelu ide piect fasirku no rpedtym ako ju vlozi do pekaca odrezala z nej oba konce. Maly syn ju sledoval a s prekvapenim sa pytal mami. Prosim ta preco to robis?? Mama odvetila s usmevom. Moj drahy robim to tak ako to robila aj moja mama, jej mama a dokonca a tvojej starkej mama. Spokojna dala piect fasirku s tym ze to synovi vysvetlila..Ked chlapec dospel zacal patrat preoc sa to v ich rodine robi a viete co zistil? ze jeho pra pra pra stara mama nemala dost velky pekac tak musela vzdy konce odrezat...." 😀 nie je dvolezite CO a AKO veci robime, ale mali by sme rozumiet podstate a vediet to vysvetlit aj svojim detom... je to tak aj so sviatkami... je jedno comu verime a co oslavujeme ale nemali by sme to robit len preto,ze to robi sused, ale preto ze tomu verime a citime to v hlbke svojho srdca❤

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@katuska_za veľmi pekne napísané..a plne súhlasím

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

ty si oslavuj, co chces a nechaj druhych oslavovat, co oni chcu. Jednoduche.

Odpovedz
24. okt 2017
avatar
Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Na co riesit zbytocne to co nevies zmenit? Skoda casu, ty mas moc vo svojej rodine vybudovat zvyky, ktore su tradicne a slovenske a tie zvyky mozu trvat aj cele generacie.
Ja nechapem tuto slovensku vlastnost ze kazdy riesi kazdeho, pokial tym nikomu neublizuje nech si slavy co chce a ako chce a kedy chce

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@michellemary čo myslíš tým dátumom? V Ukrajine som žila 4 roky..darčeky si rozdávajú 26..či dačo iné myslíš?

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

V uk :D nie Ukrajine

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

ano ano podporujem nazor, na co sa hrat na ameriku , je to smetie ten halloween , joj jake krasne sa deti oblecu a zobru cukriky och no krasne fakt... a ked sa tam najde nejaka droga v cukriku tak ideme do novin plakat joooooj chudak deti no ta tak ......

sticker
Odpovedz
24. okt 2017
avatar

Terezka1947 dusicky nie su slovensky zvyk...

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@dankanka nie je to tak, že 25.12. si rozdáva darčeky rodina, a 26. 12. s priateľmi? Mala som lektorku angličtiny z GB, stále som s ňou v kontakte, a každý rok vraví, že to majú tak... Ale nerýpem, pýtam sa, lebo dobre vedieť...

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@michellemary aha 🙂 tak to som teda prekvapená..lebo nezažila som Vianoce s angličanmi..aj keď som tam dvoje strávila..26. boli plné ulice krabíc od darčekov :D presne. Teraz aj mňa zaujíma ako to teda je..idem asi guglit..vidíš to. Dík 🙂

Odpovedz
24. okt 2017
avatar

@dankanka darceky sa v uk davaju 25. rano ☺

Odpovedz
24. okt 2017