icon

Aké bolo vysvedčenie? Dcéra chodí do školy, kde známky nedostáva a na vysvedčení svietila jediná jednotka zo správania 🤪

Ako je v škole hodnotená a prečo považujem známky za čisté zlo 👎, si prečítate tu 📬
https://montessorikids.sk/ake-bolo-vysvedcenie/

1 1
3
avatar

Tiez by som bola za slovne hodnotenie.ako v UK napr.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

Len keby tých Montessori-škôl bolo viac a keby neboli tak strašne drahé.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@ewellina hadam sa raz to skolstvo zmeni a aspon deti nasich deti to uz urcite zaziju😉☺

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@ewellina len tie montessori školy neboli vytvorené pre "normálne" - myslím bežnú populáciu ale pre deti so špecifickými potrebami.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@merlinja Ale hodia sa výborne aj pre deti bez špeciálnych potrieb.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

keby aspoň na prvom stupni to známkovanie zrušili, fakt totálna kravina...

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

veľmi inšpiratívne 👍 asi zavediem niečo také pre dcéru pred polročným hodnotením.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

Neznámkovanie problém nevyrieši..škola mala na prvom stupni slovné hodnotenie,všetko supeeer,rodičia nadšení,deti prišli do 5.triedy a bol problém.trojka-dieťa v pohode,rodičia na nervy...nevedeli si zvyknúť na známky.z hodnotenia-vieš sčitovať aj odčitovať,ale musíš si dať pozor pri rysovaní a docvičiť násobenie delenie bola jednoducho trojka bez rečí...treba učiť deti,že známky nie sú všetko...ak viem,že moje dieťa má problém s diktátmi,budeme ich precvičovať a pochválim ho,že dostane 2 alebo 3,lebo urobilo všetko,čo sa dalo,neodfláklo to...na Slovensku ešte na to nemáme-na iné hodnotenie,podobne ako sa tešia,že je cestovanie a obedy zadarmo-nevadí,že nezje,že sa to mozno zjesť ani nedá,je to zadarmo,bude chodiť na obedy..

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

Celý systém neustáleho porovnávania s inými či s tabuľkami je zlý.Poukazuje sa na nedostatky a slabé miesta. Naopak silné stránky a výnimočnosť sa berú ako samozrejmosť a žiadna pochvala za ne nenasleduje. Väčšinou sme zvyknutí počúvať: málo priberá, veľa priberá, ešte nechodí, ešte nečíta, slabo číta, pomaly počíta, nevie,... A to si nesieme so sebou až do dospelosti a posúvame ďalej.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@demartka učiť dieťa, že známky nie sú všetko ale pritom ho známkovať je čisté pokrytectvo ak nie totálna schíza. Dieťa to aj tak cíti zo všetkých dospelých a hlavne zo systému, že na známkach záleží, lebo inak napríklad nemá šancu sa dostať na strednú školu akú by chcelo, ak nebude mať určitý prospech.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@abbey1 dokonca by som povedala, že výnimočnosť sa často berie ako niečo nadbytočné, nepotrebné...

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@zitaje To už som ani len nechcela písať. :( Treba ísť tabuľkovo! Ani krok mimo.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@merlinja moja dcera nechodi do Montessori skoly 😉 A nie, Montessori skoly nikdy neboli robene pre deti so specialnymi potrebami. Maria Montessori na zaciatku svojej “kariery” pracovala s detminso soecialnymi potrebami, ale potom sa cely zivot venovala praci s “normalnymi” detmi, a skoly Montessori uz vznikali priamo pre “obycajne” deti.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

Náš súčasný školský systém nie je vhodný pre žiadne deti.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@abbey1 ved toto. Ale verim ze sa to casom zmeni 🤞

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@vampgirl Moja staršia dcéra má skoro 19, ja som zo školstva ušla pred 22 rokmi a zmena na bežných školách minimálna. Našťastie, vznikajú alternatívne školy. Ale väčšina detí sa zmeny asi tak skoro nedočká.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@abbey1 nasa skola a najma triedna je mimoriadne inovativna, deti vyucuje slovencinu s prvkami montessori, citaju metodou sfumato, pisu commenia scriptom, ale bude ich ucit neskor aj klasicke pisane, nech si sami vyberu, ake budu pouzivat, matiku maju hejneho metodou, anglinu ich ucia jolly phonics metodou a vdaka nej uz teraz ako prvaci vedia citat jednoduchsie vety v angline. A cely prvak ich neznamkuju, dostavaju len motivacne peciatky. U nas fakt teraz plati,ze sa ucime preto, aby sme vedeli a nie kvoli znamke. Pravdupovediac, najprv mi to prislo zvlastne, ale tento sysyem ma fakt nieco do seba, ja som spokojna. Najma,ked to porovnam s kolegovym synom, ktorych ucitelka vyucuju total klasickym sposobom a nevaha prvakom naparit stvorky, lebo zabudol dlzen, ci bodku, pripadne nevedel priklad vypocitat bez pomoci prstov...cele zle

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@baklik Paráda. Som rada, že máte možnosť užiť si školu takto. Ten rozdiel pre deti je obrovský.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

len by si sa cudovala, ze sa najdu ludia, ktorych nazor je, ze deti bude dute, kedze sa nevyucuju klasickym sposobom! Ucia sa v podstate to iste, ved osnovy nepustia - je to statna skola, akurat zaujimavejsie podane a este aj nieco naviac. A su dokonca vyberova jazykova trieda, takze su tam tie sikovnejsie deti. Ale zastancom starej skoly to proste nevyhovoris... 😕
@abbey1

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@baklik prosim, kam chodi dietatko do skoly?

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@baklik Áno, je to tak. Bohužiaľ pre tie deti.

Odpovedz
4. feb 2019
avatar

@halienka písala som,že ak dieťa a rodič chápu,že dvojka je v poriadku a dokonca ani trojka nie je katastrofa..a tiež nie je pravda,že s horšími známkami sa nedostane na školu.dostane sa tam,kam chce a dokonca uplatnenie je lepšie ako u žiakov s jednotkami.ak sú známky objektívne...keď nevie matiku,nepôjde tým smerom,ak nevie diktáty,cudzí jazyk,chémiu,fyziku atď....treba hľadať to,čo dieťa vie,baví ho ,má z toho radosť..a to,čo mu robí problém,s tým sa popasovať v medziach normy..ja to najviac vidím na deťoch s rôznymi dyskami..proste šľapú,nevšímajú si neúspech,pretože pochopili,že pôjdu tým smerom,ktorý je pre nich vhodný,robia to,čo vedia a v čom sú dobrí a napr.dieťa s dysortografiou dokáže napísať diktát s rovnakým počtom chýb ako spolužiak bez úľav,len je inak hodnotené a cíti sa úspešne,kým intaktný žiak dostane trojku a plače,lebo trojka je zlá známka..všetko je o prístupe-učiteľa,dieťaťa,rodiča...

Odpovedz
5. feb 2019
avatar

@demartka ty ale stále hovoríš o snaživom dieťati a nechápeš, že sú deti, ktoré sú síce šikovné ale ak im povieš nemusíš, nezáleží na tom, tak sa proste na to vykašlú a potom to nie je o tom či to vie, ale ak sa na to vykašle tak tie zlé známky proste bude mať. Potom musí učiteľ, rodič hľadať inú motiváciu a to v tomto školskom systéme, ktorý už v základe deti demotivuje je sakra problém. Preto hovorím, že problém je v celom systéme, ktorý treba zmeniť, lebo deti majú pomýlenú motiváciu cez známky, ale to je jediné čo ich ako tak v tomto školskom systéme motivuje. Ak by bol systém postavený tak, že deťom pomáha udržať si prirodzenú motiváciu niečo vedieť, naučiť sa, spoznať, tak by sa nemuselo riešiť známkovanie a deti by sa aj tak snažili. Lenže ak deťom, ktoré už aj tak chodia do školy nie bohvieako nadšené povieš známky nie sú dôležité, kašli na ne, tak minimálne polovica ak nie aj viac to prirodzene začne flákať. A už to ide dolu vodou, nielen vedomostne ale aj známkovo.
Čo sa týka škôl, nemáš pravdu proste, nedostane sa predsa 4-kár na gympel, a pritom rodič aj učiteľ môže vidieť, že dieťa nie je hlúpe, stačilo by sa mu posnažiť, ale holt flákalo to tak má štvorky. A nik takého puberťáka nedokázal donútiť aby sadol nad knihu. Takých prípadov mám v okolí fúru. Ok, neskôr v živote sa to môže celé zvrtnúť, ale aj nemusí. Celý problém by bol ale vyriešený keby sa zmenil systém vzdelávania, hovoriť deťom, že známky nie sú dôležité je čiastkové a dosť nespoľahlivé riešenie problému, ktoré sa môže zvrtnúť aj neželaným smerom.

Odpovedz
5. feb 2019
avatar

mne sa toto veľmi páči, ale keďže máme systém aký máme, môžem jednu praktickú otázku? Keď dieťa skončí takúto školu (súhlasím že bude lepšie pripravené atď) ale ako sa dostane na vyššiu školu, kde robia prijímačky na základe vysvedčení, stačí ak spraví prijímacie testy na konkrétnu školu či ?

Odpovedz
5. feb 2019
avatar

@dovolenka2 uvidime, ako to bude za 7 rokov, kedy budeme riesit strednu skolu. Dufam, ze do vtedy uz bude mat nasa skola aj strednu skolu a prejde rovno tam. V sucasnosti skoly, ktore neznamkuju, vedia preklopit vysledky ziakov do znamok na poziadanie rodica a dat vysvedcenie so znamkami, pre ucely prijimaciek. Ja vsak verim, ze taketo praktiky (brat do uvahy znamky z vysvedceni) vsak coskoro skoncia, lebo uprimne, nedaju sa porovnavat jednotky z jednej a druhej skoly, vsade su tie kriteria uplne ine. Z vlastnej skusenosti ja som chodila na vyberove gymnazium, bola som jednotkarka, mala som bratranca, co chodil na gymnazium niekde inde, bol jednotkar, a ked sme obaja prisli na vysoku, on so svojimi vedomostami absolutne nezvladal to, co ja som povazovala za zakladne stredoskolske ucivo.

Odpovedz
5. feb 2019
avatar

@vampgirl ja mam podobnu skusenost,ked som nastupila na gympel zo ZS - chodila som na vyberovu ZS,jednotkarka a na gympel sa dostali tiez vselijaki radoby jednotkari z inych ZS a ten nepomer vo vedomostiach bol priepastny...

Odpovedz
5. feb 2019
avatar

@halienka možno sme sa nepochopili..snaživé dieťa-dráč-si vydrie jednotky,šikovné dieťa má jednotky tiež,nemusí drieť...ak je spokojné s trojkou,aj to je v poriadku...ak nemá na lepšie,je to ok...písala som-ak si urobil všetko pre to,aby si to vedel a nedostaneš 1,je to ok..ak si to odflákol,to ok nie je...a áno,aj 4 sa dostanú na gympel a prežijú tam so 4,lebo na to majú a im to stačí...a sú aj 1,ktorí na gympel nechcú ísť,nechcú riešiť ani olympiady,skrátka nemajú záujem a hotovo...

Odpovedz
5. feb 2019
avatar

@vampgirl Ďakujem a držím palec nech, je to za tých pár dostupnejšie aj na vyššej úrovni.

Odpovedz
6. feb 2019